Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 2008 1.6 VTi – Padesát na padesát

Peugeot 2008 nemáme v redakci Auto.cz poprvé. Tentokrát jsme sáhli po nejsilnější benzinové verzi 1.6 VTi o výkonu 88 kW.
Zpět na článek
11. 9. 2013 15:08
11. 9. 2013 16:33
12. 9. 2013 14:36
11. 9. 2013 19:22
12. 9. 2013 14:24
11. 9. 2013 19:56
11. 9. 2013 20:08
12. 9. 2013 20:28
12. 9. 2013 02:09
12. 9. 2013 08:39
12. 9. 2013 08:47
12. 9. 2013 21:04
12. 9. 2013 21:56
12. 9. 2013 22:30
12. 9. 2013 08:57
11. 9. 2013 14:03
Prevodovka a benzin
Jo, ta převodovka je na pytel a to už hezkých pár let. Bohužel si PSA nemůže dovolit zahodit toto laciné řešení do koše a dávat všude nový 6stupňový klacek, který je už OK.

Navíc auto není motorově připraveno na městský provoz, kam primárně spadá. Nabídka benzínů je slabá a postrádá oblíbená turba. Diesel má PSA hodně dobrý, ale ruku na srdce, chceme to čichat ve městě?

Tak snad se příští rok oba problémy vyřeší jedním tahem.

Jinak v diesly nejlepší volba ve třídě (zatím).
Rozbalit vlákno
3
11. 9. 2013 20:13
Re: Prevodovka a benzin
Atmosférický benzínový motor máte do města nejlepší.
12. 9. 2013 08:52
Re: Prevodovka a benzin
Bohuzel nekteri si mysli,, ze turbo spasi svet.
12. 9. 2013 14:22
Re: Prevodovka a benzin
Obľúbené turbá? Nebral by som to tak výhradne, turbá sa predávajú najmä preto, že solídne atmosféry z trhu prakticky zmizli, nie že by neboli obľúbené...
11. 9. 2013 15:08
Budíky
Nevím, já jsem v P208 neměl možnost jet, ale chvíli jsem v něm seděl. Při svých 180 cm jsem neměl problém vidět na budíky. Líbí se mi odvaha automobilek udělat něco jinak, hlavně zajímavé věci s analogovými budíky, třeba naháněcí tachometr a otáčkoměr ve Fiatu500, otáčkoměr u ducati začínající tam, kde většina končí [odkaz]

Nevím jestli je redaktor o tolik vyšši než já, ale ty budíky jsou zakryté snad ze všech pohledů odkud se fotilo.
Rozbalit vlákno
4
11. 9. 2013 16:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 9. 2013 14:36
Re: Budíky
Socky v Golfu? >:D JJ, ty ho kupujou nejvíc....btw vnitřní prostor je neporovnatelnej, ale ve prospěch VW ;-)
Avatar - KANKUNEN
11. 9. 2013 19:22
Re: Budíky
Ono je to tak, v každém autě jsou budíky tak vysoko, že když by si je dal tak, že jsou nad volantem, tak ven není skoro vidět. Proto teď mají Peugeoty malý volant a nízko v kombinaci s vysokým posazem. I kdyby to bylo fajň, tak je to kontroverzní a řadu lidí to odradí a zbytečně, protože do přehození budíků měl Peugeot úchvatné interiéry.
12. 9. 2013 14:24
Re: Budíky
Okrem snahy odlíšiť sa nemá toto riešenie prístrojovky prachžiadny zmysel, je to samoúčelné riešenie bez akéhokoľvek praktického prínosu.
11. 9. 2013 17:19
Presnosť radenia
Nedalo mi to a musel som sa zaregistrovať na toto fórum aby som sa s Vami podelil o svoj názor na tak často kritizovanú presnosť radenia u 5 stupňových prevodoviek v Peugeote.

Vlastním Peugeot 308 s týmto istým motorm aj tou istou prevodovkou, vlastním ho 5 rokov a najazdil som asi 90 000km. V práci pravidelne jazdím na Škoda Yeti a Ford Kuga obe so 6 stupňovými prevodovkami, pričom Škoda ako VW Group by mala mať prevodovku, ktorá je jeden z etalónov presnosti a Ford to isté. Netvrdím, že sa dá 5 stupňová prevodovka porovnávať s ich 6 stupňovými, ale nevidím v kvalite radenia žiaden výrazný rozdiel, rýchlosť tam zapadne ako pri Peugeote tak pri Yeti aj Kuge.

Odstupňovanie, je oprávnená výtka, pretože aj mne pri 130 km/h motor točí 3900 otáčok, ale aj pri týchto otáčkach a rýchlosti mám spotrebu do 7L.

Mám pocit, že "nepresnosť radenia" a "riadenie bez spätnej väzby" sa už stáva také klišé, ktoré je týmto francúzom vyčítané, bez ohľadu na to aká je skutočnosť. Neviem ako 2008 ale 308 má elektrohydraulicky posilovač a ten poskytuje určite viacej spätnej väzby do volantu ako elektrický.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - wakantanka
11. 9. 2013 17:50
Re: Presnosť radenia
Nebude to aj tym,ze firemnymi jazdi viac ludi a nie kazdy to s pakou aj vie? Ono u radenia to zavazi asi najviac. U nas mal veduci 307 po FL,jazdil si ju sam ale ked som s tym autom raz siel, tak to bolo o nahode co tam clovek trafil. Aj kedysi davno moja 120 mala presnejsiu kulisu.
11. 9. 2013 19:01
Re: Presnosť radenia
taky mi to nedalo o po cca 15 letech jsem se také opět zaregistroval. Mým zbožným přáním je jednou se posadit do auta s novinářem a vidět ho v praxi jak řadí. to klišé o řazení 5 stupňové převodovky je už trochu ohrané.
1. jedná se o převodovku jednodušší, ale plně funkční konstrukce typu BE. Prošla mnoha modifikacemi a plně odpovídá svému určení.
2. Často zmiňovaný pohyb páky do stran při zařazeném převodovém stupni. Proboha, co s tou pákou kdo dělá? Přeci zařadím, a už se páky ani nedotknu, není nic lepšího pro synchrony, než si vozit ruku na řadící páce!
3. Vlastní řazení. Pokud někdo drží řadící páku jako prase kost a snaží se trefit kulisu (už jsem to mockrát viděl), pak souhlasím, že je to těžké, ale řazení se přeci provádí mírným tlakem ze stran řadící páky a aretační pružiny přesně navádí řadící páku na jednotlivé stupně.
4. proč jenom 5 stupňů. No přeci proto, že je to auto do města, a tam to bohatě stačí a zbytečně se nenavyšují náklady.

Posledních 5 auto za minulé 2 roky jsem měl s touto převodovkou a ani jednou jsem si nevzpomněl na to, že by nešlo řadit, asi jsem chodil ještě do normální autoškoly.
11. 9. 2013 19:42
Re: Presnosť radenia
No proč 6 stupňů, protože je to přeci moderní. Čím víc tím líp, něco jako čím víc proužků, tím víc adidas. Prostě když má MB 8 stupňů, musí bylo by super, kdyby každé auto mělo alespoň 6 no ne? Málo kdo si ale uvědomí, že u takhle slabého motoru, i kdyby se přidala šestka, tak ten převodový poměr bude hodně hodně podobný pětce a ostatní budou jen nahuštěné tak, že se člověk ukvedlá. Nebo ho to bude svádět přeskakovat, jako u Dusteru 1.6, kde se kámoš rozjíždí na dvojku, protože jednička je jak redukce, snad někde do kopce s plným vlekem. Takže sice má 6ku, ale točí to takové otáčky, že by snad člověk mohl chtít sedmičku, když jí má 911, tak proč ne Duster.
11. 9. 2013 19:55
Re: Presnosť radenia
Presne tak, švagor ma súčasný Megane III s 1,6 110k a tam má 6 stupňovú prevodovku a pri rozbehu to je nepretržite len 1,2,3,4,5 a stále dookola. Bývam v meste kde je každých 500m semafor a nemáme zelenú vlnu a je to dosť otravné. V porovnaní s mojou 308 s 5 stupňovou prevodovkou je na tom dynamicky horšie a pri 130 km/h točí okolo 3400 otáčok a spotreba taká istá. Ja nemám proti 6 stupňovým prevodovkám nič, ale sú vhodnejšie pre naftu, ktorá môže mať ťažšie prevody a hlavne pre motory s väčším objemom.
11. 9. 2013 20:03
Re: Presnosť radenia
Já taky nemám nic proti 6 stupňovým převodovkám, aby to nevyznělo tak, že ne. I ten 7 manuál v 911 bych si nechal líbit >:D ale jde o to, k jakému motoru ta převodovka je. Ale takové ty řeči že u 1,6 atmo nebo 1,4 by se šestka hodila, vždyť ten převod by těžší stejně být nemohl.
12. 9. 2013 08:09
Re: Presnosť radenia
Ono skor si myslim, ze tie stupne su tam kvoli papierovej spotrebe. Tiez mam 6 stupnov a rovnako ako kolega nad tebou, niekedy v meste sa ide clovek uradit k smrti, kedy na 50 km/h ide uz na 5-ke, esteze ma to bavi.
A ku kvalite radenia, mam par km najadzenych na 207, neviem ci tam je rovnaka 5 stupnova prevodovka, ale radenie je priserne. Ta paka tam ma dost velku volu, lieta tam vseliako, nechcel by som.
12. 9. 2013 09:05
Re: Presnosť radenia
Presne tak, je to zpusob, jak udrzet motor v nizkych otackach, kde mene zere. Pak tam jeste pridaji indikator razeni a ridic pak kvedla jak o zivot. mam to same, je to o zvyku, ale pro dosazeni nizke spotreby je potreba radit casto.
12. 9. 2013 09:23
Re: Presnosť radenia
Dobře, ale pokud je ten motor relativně slabý s malým kroutícím momenten, což atmosférická 1.6 je, tak ty převody nemohou být těžké to je k těm vysokým otáčkám na dálnici, takže šestka by točila hodně podobně a ostatní převody by byly jen víc nahuštěné. Takže jak píšeš.
12. 9. 2013 11:31
Re: Presnosť radenia
Ano, je to tak, ako keby do 5 stuponovej prevodovky pridali jeden, viac sa to tam nahusti, ale otacky pri 130 km/h sa moc nezmenia, akurat pri nizsich rychlostiach mozes radit na vyssiu rychlost pri nizsich otackach, cim by mala klesnut spotreba.
12. 9. 2013 12:26
Re: Presnosť radenia
No v reálném provozu to tak bude, ale zdá se mi, že 1.6 tdi od VW má 5 stupňovou převodovku kvůli normované spotřebě, má tak dlouhé přeskoky mezi převody, že to úplně maximálně srazí otáčky. Spotřeba vyjde potom lepší, ale při ježdění jsou ty přeskoky za trest a nakonec to vede k tomu, že člověk to auto víc vytočí aby to potom jelo a spotřeba jde nahoru.
12. 9. 2013 13:28
Re: Presnosť radenia
No logiku to moc nedava, ale zda sa mi, ze to tak je, ze u 5st. je udavana hodnota spotreby nizsia. Len sa s tym musi clovek naucit radit, bo dopadne ako ja, radil som dvojku akonahle sa trosku auto rozbehlo, som tak zvyknuty, a spadlo mi to do otacok kde bol motor uplne mrtvy.
13. 9. 2013 10:37
Re: Presnosť radenia
Naprostý souhlas! Už opravdu trapné klišé. Mam 308, 5 st., a nikdy jsme nepocítil nepřesné nebo špatné řazení? Mám možnost jet i se služební škůdkou od vychvalovaného koncernu a necítim rozdíl.

Naopak poloha řadící páky, volantu interiéru u 308 mi často připadá, že autí se už pomalu řídí samo. Nakolik je to pohodlné a zároveň příjemný zážitek z každé jízdy.

A věřím, že i 2008 se bude řídit jedna báseň.

Že už nevidim prvek nepohodlý a opravdu nechápu neustálé výčitky Francouzům o řazení . ale spíš je to český fenomen - každý odborník přes řazení a asi by nejraději řadil fouknutím do řadící páky, nebo já nevim :-)

Kdo chce, ať si tomu věří a jezdí ve fádních VW s přesným (nevim jak to subjektivně poznaj) řazením.
13. 9. 2013 11:10
Re: Presnosť radenia
ja mam v praci berlingo new 1,6hdi 66kw s 5 stupnom a musim objektivne uznat, ze ta prevodovka je tragedia. 1 a 3jku zaradit musim niekedy vylozene nasilu, inac vsetky rychlosti musim triafat velmi nepresnou, kyvajucou sa pakou vo velmi nepresnej kulise radenia.
Avatar - 3_diamanty
11. 9. 2013 19:56
ja neviem
ale uz mi to pride smiesne citat pod kazdym clankom o pezote a jeho nepresnom radeni... to s tym chlapci francuzski nevedia nieco spravit? Je to uz dost ostuda aby sa tento proble mtahal uz 15 rokov a stale sa to neporiesilo..... mam k pezotom pozitivny vztah ale bohuzial by som do nich ( niektorych ) dnes asi nesiel... ako vravim.... bohuzial.... co spravime.... krasa nie je vsetko a len mat pekny dizajn nestaci... hlavne konkurencia z korei je uz inde ako kedysi a ta zatapa frantikom snad ako nikto iny..... miesto tejto vyvaklanej 2008micky by som jednoznacne volil soula a nikto ma nepresvedci ze je 2008 lepsim autom ako soul... to fakt nie... doba sa zmenila, snad to aj v ofranczusku uz pochopia ze byt len pekny dnes uz nestaci
Rozbalit vlákno
2
11. 9. 2013 20:08
Re: ja neviem
No já ti nevím. Minulý Soul jsem zkoušel a Dacia proti němu byla prémie. To auto v Evropě nemělo co dělat. A pokud řešíš převodovky a další věci, tak mluv o PSA a ne o francouzích. U Renaultu by se mohl někdo urazit. :-)
Avatar - Kjirka
12. 9. 2013 20:28
Re: ja neviem
topper, bez ohledu na to, co si myslím o diskutovaným autě, tak už ve druhý diskuzi za sebou začínáš téma slovy : "ja neviem". Tak když nevíš, proč to píšeš ? ( :-) :-)
12. 9. 2013 02:09
Opomenu-li
doslova urážlivě odporný design, tak mě zaráží, jak může někdo dostat z (pravda, atmosferické) 1.6ky tak malý výkon. To snad v Peugeotu najali speciální tým, jehož prací bylo snížit pokud možná co nejvíc výkon tohoto motoru. Navíc fakt nechápu, jak může tohle být nejvýkonnější motorizace pro takto velký vůz. Ono je toho víc, co o francouzských vozech dnešní doby nechápu...
Rozbalit vlákno
6
12. 9. 2013 08:39
Re: Opomenu-li
Jedna sa o male auto a 88kW mi nepripada ako malo. Vymyslat vykonnejsiu verziu, ktorej by sa predalo par kusov je vyhadzovanim penazi. Ak aj vydolujes par kW naviacz atmosferickeho motora, budu dostupna az niekde pri 6000-6500 ot/ min a bplyv na bezny zivot a jazdenie bude minimalny. Mimochodom zrychlenie 0-100 za 9,5 s mi nepripada ako spatne a zrejme prekonaba hodnotu konkurencie, ktora ma par kW naviac pri zhodnom objeme motora....
12. 9. 2013 08:47
Re: Opomenu-li
Pokud pominu skoro všechno v příspěvku, tak jestli to není tím, že ve většině civilizovaných zemí, kam mi zatím nepatříme, je provozování vozidla poměrně nákladná záležitost. V takových zemí si většina majitelů vybírá své budoucí vozidlo podle svých možností a způsobu, kterým bude využit. K tomu se připočítají daně a pojištění, které se mohou vyšplnat do nákladů, které jsou srovnatelné s náklady na auto. No a světe div se ony ty poplatky vychází z toho kolik má auto objem a výkon. To lze zatím jen u nás a pak dále na východ doprávat si plýtvání objemem a výkonem.
12. 9. 2013 21:56
Re: Opomenu-li
jsem to netrefil, to byla reakce příspěvku nad tebou :-O
12. 9. 2013 22:30
Re: Opomenu-li
myslel som si ;-)
12. 9. 2013 14:36
Re: Opomenu-li
88 kW z objemu 1.6 z atmosféry ti je málo? A ty si sa kedy narodil, predvčerom? Takéto čísla boli ešte prednedávnom doménov dvojlitrov, potom métu postupne prebrali jeda-osmičky, dnes máš taký výkon z objemu o štvrtinu menšieho...
Nehľadiac na to, že číslo udávajúce maximum pri 6000m otáčkach je zavádzajúce - kedy jazdíš s takými otáčkami? Oveľa dôležitejší je priebeh krútiaceho momentu a z neho vyplývajúca výkonová krivka (moment a otáčky sú merané hodnoty, výkon vypočítaná), ale to už je na niektorých tunajších diskutérov asi priveľa...
12. 9. 2013 08:57
volant
nevím proč ale proč mi připadá že ten kdo to auto řídil má volant nesmyslně nahoře? spíš jako by se snažil najít na autě co nejvíc chyb i když volant má být přesně u tohoto auta níž, já to chápu ten zvyk z ostatních aut kde jsou kormidla o dost větší je zvyk ale co takhle vykoušet něco nového ? ;-)
Rozbalit vlákno
0
12. 9. 2013 09:40
Tohle auto bude brzdit u nás jediné
A to je cena. Slušně vybavený kousek atakuje půl milionu, což je dost nepřiměřená částka na auto na základě P208. Crossovery tohoto typu jsou a budou dost oblíbené hlavně u mladých rodin a třeba i důchodců, nicméně by mu slušela cenovka tak o 50tis nižší. Zíklad za 250tis a slušně vybavený kousek kolem 350-400tis a šel by jak housky na krámě ;-)

Řekl bych, že stačí počkat cca půl roku a cena spadne o těch 30-50tis a půjde to :yes:
Rozbalit vlákno
28
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 09:55
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
nemozem sa ubranit dojmu ze pezoty su u nas na slovensku znacne predrazene auta....

208micka v zakladnej vybave acces s 1,2 VTi za 10 000 eur a to este v akciovej cene po zlave vyse 1200 eur? To je ulet.... Ved za tu cenu mozem mat SX4ku s 1,6tkou ktora je vacsia a ma aj lepsiu vybavu a z kazdej strany je dospelejsim autom ako 208....

2008 acces 1,2 VTi za 12 000 eur a to este v akciovej cene po zlave 1500 eur? Pe boha kto im kupi tie pezoty za neakciove ceny ked aj v akcii su drahe.... tie ceny su uplne mimo.... aj v akcii

rio mozem mat za 9000 eur s lepsim motorom ako pezot 208 a este dostanem vo vnutri pomaly o triedu vacsie auto s lepsou zarukou a urcite aj celkovou kvalitou....ako pezot.... aj ako fanda pezotu priznavam ze su drahe a siahol by som po inej znacke, aj opel corsa vychadza lepsie aj clio..... omrknite ceny.... 208 je predrazena preto ich na cestach takmer u nas ani nevidiet pritom to auto nie je zle sam som uz ho mal moznost vyskusat u kamarata.... ale v tej cene? Trosku ulet......
Avatar - Magnetofon2013
12. 9. 2013 10:54
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Trochu zavadzas.

Ked pozeram akciovu ponuku URBAN SOUL - Peugeot 208 tak v cene 10 990 je okrem beznych veci napr.:
- tempomat
- 7" dotykovy display
- radio ovladanie na volante
- parkovaci asistent
- elektricky sklapatelne zrkadla
- chromove kryty zdrkadiel
- kozeny volant
- automaticka klima
- zliatinove disky
- denne led svetla

To nie je zla ponuka.

Peugeot 208 je vyrobeny na Slovensku a dava peniaze a pracu Europanom a Slovakom.

Ta tvoja Kija RIjo je vyrobena v Juznej Korei a bezcolne dovezena do EU bez cla - nekaly import.
1 predane Korejske auto vyrobene v Korei = 1 prepusteny Europan.
Uz aby EU zaviedla 25% clo na korejske nekale importy - sroty.
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 11:07
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
aj napriklad taka kia ceed je vyrobena na slovensku a dava pracu europanom slovakom cechom poliakom... a pozri si kolko stoji ceed s GDi a porovnaj si to s tym slabuckym malym pezotikom ;-)
12. 9. 2013 11:14
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
to ale dost odbíháš od tématu, to bys mohl srovnávat malé MINI s autem segmentu C, nebo P500 se sanderem, sandero je taky větší a stojí skoro polovinu
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 11:28
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
mne pride 11 000 eur za male auto s 60kw trojvalcom ako drahe... a je uplne jedno ci ma v interieri aj vodotrysk alebo barovy pult s chladnickou ... ide o to ze o nejake 2 tisicky vyssie sa da uz kupit o triedu vacsie auto s o dve triedy lepsim motorom ... nehovoriac o zarukach bezpecnosti kvalite a pod....

ved koniec koncov realita ukazuje jasne: stretnut na cestach 208micku je na slovensku stale rarita bohuzial a to je auto uz rok a pol v predaji
12. 9. 2013 11:48
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Ale já neříkám že je drahé nebo levné, ale musíš to brát v rámci konkurence. Sandero je větší než 208, stojí o dobrých 3000 eur míň a přesto to není konkurent. Kia Cee´d je větší než 208 a taky to není přímý konkurent. Ten kdo uvažuje o 2008, uvažuje o Capturu a ten taky nemá vodotrysk.

Hele já nepopírám, že KIa a Hyundai se dostaly o opravdu ohromný kus dopředu, před 15 lety to byly auta k smíchu, předchozí generace i30 a Cee´du vypadala tak nějak nemastně, neslaně ale už to bylo "auto", podle mě ta auta vypadala krátce po uvedení jako výběhový model ( ale to není urážka, spíš velký posun od auta které bylo k smíchu k autu které je pozadu o jeden modelový cyklus nebo jak to napsat).
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 11:52
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
v ramci konkurencie je rio tiez ovela lepsou volbou a za 11 790 eur dostanem 80KW 1,4ku v TOP vybave EX so 7 rocnou zarukou 6st prevodovkou, 16tkami pneu... a ovela priestrannejsim interierom , nehovoriac o kvalite ktora je momentalne v kii na lepsej urovni ako v pezote.... o tom uz niet pochyb :yes:

60kw 208micka za 11 tacov je naprosty ulet aj keby mala kufor plny ceskeho piva

cennik a vybava ria: [odkaz]
12. 9. 2013 12:01
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Vidíš a mě třeba Rio nepřijde vůbec jako konkurence P208, prostě jak bych to řekl, Rio se mi vzhledově líbí, ale přijde mi konkurence třeba Fábii, Corse, prostě malá auta, klasika, žádná "stylovka". Zatímco u P208 trochu toho stylu vidím, jako hlavní konkurent mi prostě pasuje Clio.

Hodím ti sem pohled jak jsem vychovaný já, resp jak to bylo u nás od mala:

Když jdu koupit mrkev, koupím českou i když je o 2 koruny dražsí, prostě mrkev je mrkev, stejná věc a alespoň má čech práci, navíc se mi hnusí vožení třeba hrušek z JAR, jen proto, že stojí i s dopravou o pár korun míň než naše. Proč to vozit přes půl světa, když to tady roste taky. A to samé vidím s auty, proč sem vozit přes půl světa auta, když je tady umíme taky vyrobit - platí pro klasická levná auta

Když jdu koupit věc, která je tradičně z nějakého místa, třeba fr. sýr, tak nebudu kupovat náhražku odjinud, protoze prostě chci originál - proč nedovézt nějakou specialitku (auto) přes půl světa, když je to prostě originál. Ferrari se taky vozí di Číny a nemontuje tam.

Já bych si i přesto, koupil P208 a i když je dražší a spolehlivost může být stejná jako u Ria
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 12:08
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
porovnavat jedlo s autami sa neda ..... chapem co si tym chcel povedat ale v pripade kupy auta neplati to iste u mnohych ludi ako v pripade nakupu potravin ...

ale inak dobre povedane ok ja ti to neberiem ;-) :yes: kazdy nech si kupi co chce to je ok ;-)
12. 9. 2013 12:17
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Jasně že koupě auta za 10 000 eur se nedá srovnávat s jídlem. Ale vem si, kolik lidí je na ten průmysl navázáno, jak u nás, tak u vás na H/K a Peugeot. Co když se sem začnou vozit auta z Číny kterým se budou lidé taky smát jako H/K a oni se dotáhnou což bezpochyby udělají a bude se to sem jen vozit, montované někde v Africe, nebo Číně.

Nakonec bude třeba i to Rio drahé, tak co potom? Koupit čínské auto jen proto, že je levnější?
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 12:25
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
rio si nekupuje vela ludi len kvoli nizkej cene.... ale hlavne kvoli dobrej zaruke, kvalite a priestornosti.... peknemu vzhladu aj interieru, skvelym motorom.... ludia zase nie su blbi aby si kupovali lacne veci ktore by neboli zase kvalitne.... to by velmi neusetrili ze?
12. 9. 2013 12:30
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Ok dneska to tak je, ale jak začínal H/K? Vzpomeň si na první auta jak vypadala a jak rezla. A proč si to lidi kupovali? No jen a jen kvůli nízké ceně. Pěkný interiér teda neměly, z venku to bylo stejné. Kvalita neříkám, že byla asi úplně špatná, ale srovnatelná teda nebyla. to mi zase neříkej. Přítelkyně otec měl Nubiru, měl jí od nova. Měl k tomu služební auto, takže to mělo směšně málo najeto, bylo to nebourané a rezlo to hůř jak felicie a když teď usoudil, že opravdu nepotřebuje aby mu stálo auto před domem se kterým nikdo nejezdí když má Apoštola od firmy i k soukomým jízdám. A za kolik si myslíš že to prodal?
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 12:59
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
ano to mas pravdu... zaciatky korejcov boli hrozne a auta boli neporovnatelne s konkurenciou v tych casoch .... to je fakt ale .... kazdy nejako zacinal.... niekto sa na spicku dostal za 50 rokov iny za 20 a niekto tam bude za 5 rokov ( qoros ) ...... co bolo bolo a ako kto kedysi vyzeral a aku mal kvalitu je nam dnes uz jedno.... samozrejme ved aj skodovka kedysi mala inu kvalitu ( za cias favoritov ) ako ma dnes..... nie je to hanba.. bola ina doba.. ine auta... ine technologicke moznosti a podobne...

ja si pamatam ako mi znamy otcov kamarat pred rokmi raz povedal ( kupil daewo espero ) ked som sa ho pytal ze preco prave espero .... sa pytam ze preco espero a nie vtedy novu octaviu I ... tak mi povedal ze za cenu octavie moze mat dve espera - vtedy akosi ludai inak rozmyslali.... kvalita sla bokom .... ale tieto casy su uz prec.... dnes dostanes skutocne kvalitne auta na urovni a celkovo je to medzi jednotlivymi znackami uz vzacne vyrovnane a aj taka dacia je dnes uz velmi solidna znacka....

v tych casoch 90 roky... boli aj rozdiely medzi premiou a nepremiou obrovske ( aj v moznosti vybavy, cene, kvalite a podobne ) a dnes? Dnes su rozdiely medzi nepremiou a premiu uz len na papieri a v hlavach ludi.... inak uz nie su rozdiely takmer vobec ani v moznosti vybavy ani v bezpecnosti ani v kvalite v zaruke v nicom... vsetko sa nam vyrovnava.... zle auta uz nie su
12. 9. 2013 13:04
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
To je právě ono, takže lidi si to koupili, stálo to polovinu, věděli, že ta kvalita asi nebude taková a tak nějak s tím i počítali. No a jak píšeš, co když sem začne za 5 let valit auta čína a bude to to samé? Bude to stát míň, kvalita nebude třeba úplně špatná. Ale co pak? Zavře se to tady? To je ta otázka: koupil by sis ty čínské auto jen proto, že je levnější? Jako to dřív bylo s těmi korejci?
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 13:21
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
ak by bolo pekne a hlavne rovnako kvalitne ako konkurencia a lacnejsie tak mozno..... ale ako vravim .... kvalita by musela byt porovnatelna tak ako je dnes porovnatelna kvalita ria s inymi malymi autami.... urcite by som v r 2003 nekupil vtedajsie rio kedze nebolo take kvalitne ako konkurencia ... ale siel radsej do fabie alebo pola to je jasne ;-)

zdravy rozum je zaklad.... s tym nemozes spravit pri kupe auta chybu ... samozrejme su ludia ktori hore dole 3 tisic eur vyhodenych do vzduchu neriesia ( sam poznam suseda ktory siel kupit kedysi punto a prisiel domov na fiate brava lebo punto nebolo na predajni :D ) .... ale berme to tak ze ak za najdolezitejsi faktor povazujem kvalitu tak ta mam musi presvedcit... cena nebude prvorada u mna... zhodou okolnosti je aj rio lacne ale nie je nekvalitne .... kvalita je ok.. a rovnako aj kvalita ceedu a dalsich korejcov uz je ok.... takze preto na to pozeram inak.... ako vravim rio r 2003 byt som vtedy nechcel ani zadarmo...
12. 9. 2013 13:34
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Vidíš a já bych si takové auto nekoupil i kdyby byla kvalita srovnatelná a cena menší. Prostě mi to přijde zhovadilost tahat sem auta jen proto, aby se tu zlikvidoval průmysl. Jinak rio je určitě v pohodě, není drahé, bude asi i kvalitní, ale stejně bych ho nevzal z těch důvodů jak píšu. Kde se vůbec dělá? Taky v Žilině jako Cee´d?
12. 9. 2013 13:24
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Nějak jsem překoukl ten konec příspěvku. Nevím jak to myslíš s tou prémií a neprémií, ale pokud jsi někdy seděl v nějakém dražším autě tak to snad nemůžeš myslet ani vážně. Já měl na jaře to štěstí, že jsem si mohl sám odřídit Zurich - Brno s BMW 530d, sice minulá generace, ale stejně. Když bys pominul to pohodlí a komfort, ukaž mi nepréiovou značku, která ti nabídne takový motor. To nebyl průjezd německem ale průlet, mám něco odježděného s motorkou, ale to auto mě fascinovalo jak se plulo ve švýcarsku po dálnici 120 a potom ta akcelerace v opravdu vysokých rychlostech v německu... Určitě se rozdíly smazávají, ale neříkej mi, že to je jen v hlavách lidí
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 13:36
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
ok vo vyssic htriedach to az tak neplati ale v nizsej strednej triede je rozdiel medzi premiou a nepremiou uplne ale uplne minimalny a takmer ziadny.... vo vyssej strednej triede tomu tak samozrejme uz nebude.... ale ono momentalne tam ani nema co konkurovat nemcom... snad len volvo.... lexus.... bezne europske znacky tento segment uz opustili co je skoda.... chyba tma zdravva konkurencia ktora by stlacila ceny aut v tejto triede nizsie

ale aj v strednej triede sa to uz vyrovnava... taka mazda 6 nema od premiovej nemeckej konkurencie daleko... a ani P508 ....

pockaj nie si to ty kto bol omrknut s priatelkou na slovensku ten kostol v levoci? ak nie tak sorry asi si ta mylim ....... uz nepamatam nick.....
12. 9. 2013 15:18
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Jo jsem to přesně já, máš dobrého pamatováka ;-)

Ale jinak se asi neshodneme >:D já teda ten rozdíl vidím, nebo je prostě cítit když se s tím autem projedeš. Ono stačí sednout si do Golfu VII, není to žádná prémie, ale ten interiér je boží, sedni si pak do Octávky. Interiér Cee´du je taky v pohodě, mě se líbí, proti předchozímu super, ale ten pocit prémiovosti a vypiplanosti tam prostě není a nikdo ho tam snad ani čekat nemůže. Natož rozdíl mezi třeba Ceedem a M-B Ačkem.A ten golf byl obyč. trendline, žádná nejdražší verze. Nebo celkové odladění, nevím jestli jsi jel někdy s MINI a pak se svez jakýmkoliv malým autem. Já vůbec neříkám, že jsou ostatní malá auta špatná, to vůbec, ale ten rozdíl je nebe a dudy.
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 15:50
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
ked si vyssie v prispevku spomenul motorku tak som si hned spomenul.... na ten nas minuly pokec >:D ci to nie si nahodou ty s ktorym som to pisal ,,,, tak super ze som sa nemylil ;-) uz si ta budem pamatat ;-)

ano nejake tie rozdiely tam su ano to je fakt... ale nie su uz take ako kedysi... ked si spominas na A3ku z r 98 a porovnas to s nejakou octavkou 1 alebo xsarou v tych casoch ....tak predsa dnes uz ma interier C4 a aj octavky podstatne kvalitou aj hodnotou blizsie k dnesnej A3ke....

ale ano mas pravdu... nejake tie rozdiely su .... to treba priznat

;-)
12. 9. 2013 15:59
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
No motorku jsem vzpomenul proto, že vlastní auto nemám, ale motorku. Auto mám možnost si kdykoliv půjčit i na delší dobu, takže zatím mě nic nenutí si ho pořizovat, alespoň dokud chodím ještě do školy. A tím BMW člověk tu cestu přejel ješte rychleji, v pohodlí. Tak proto to srovnání. Ale taky to občas drtím v mazdičce co mám na moje.auto.cz aby si nemyslel, že jezdím BMW >:D
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 16:10
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
neboj.. dnes uz aj u nas na slovensku v BMW jazdi kde kto ;-) , auta akosi stratili na vaznosti.... kto chce dnes uz byt frajer tak kupuje jachty, lietadla alebo rovno ostrovy kdesi v tichomori ;-) .. ale nie vazne.... v pohode , mat BMW ved preco nie.... su dnes aj mladi a uspesni a ja im doprajem....

ta mazdicka je v pohode... ved hlavne ze sluzi..... auta su o hlavne o tom... :yes:
12. 9. 2013 17:24
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Nevím jestli ztratily na vážnosti, řekl bych že jsou spíš dostupnější. A mají na ně prostě lidi, kteří by si je dřív nemohli dovolit.
Avatar - PeterLuk
12. 9. 2013 15:47
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Dovolím si nesúhlasiť:
"rio mozem mat za 9000 eur s lepsim motorom ako pezot 208 a este dostanem vo vnutri pomaly o triedu vacsie auto s lepsou zarukou a urcite aj celkovou kvalitou....ako pezot."
Mali sme teraz v lete požičané Rio 1,4 CVVT, celkom pekné auto s výborným motorom. ALE! Plasty v interiéry vŕzgali a bolo v nich cítiť vôlu, vŕzgala zadná roletka (neviem ako to nazvať), čalúnenie pod spolujazdcovým sedadlom bolo roztrhnuté, a plast na dverových opierkach tvrdý a na dverách bolo vidieť mastnotu.
Interiér Peugeotu mi prišiel kvalitnejší aj priestrannejší.
Avatar - PeterLuk
12. 9. 2013 15:53
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Len doplín, malo len 20 000 km, škoda že som nestihol nafotiť. Časom pridám dojmy na blog.
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 15:54
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
auto z pozicovne nie je zrovna etalon podla ktoreho by som sudil kvality daneho modelu ;-)
Avatar - PeterLuk
12. 9. 2013 16:37
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Z požičovne nie. Od známeho, ktorý toho o autách vie celkom dosť - je motoristický novinár. Ale ináč to je celkom dobré auto, zvlášť motor sa mi páčil.
12. 9. 2013 20:56
Re: Tohle auto bude brzdit u nás jediné
Neviem ako si sa dopracoval k tomu, ze clio vychadza lepsie. Jeho cena je s P208 porovnatelna.Rio- P208 a Clio su zatial v pozicii noviniek, Rio ma k tomu daleko. Je nezmysel nastavit cenu hned na zaciatku predaja zbytocne nizko, to sa necha na neskor, ked prvotny zaujem poklesne, alebo sa ustali.
SX4 je mimo, je to auto inej kategorie a je to auto na konci svojej kariery, preto je aj cena taka aka je.....
Pokial budem chciet kupovat jedno auto a budem mat limit, tak ma bude zaujimat ci za svoje peniaze dostanem auto o triedu vacsie, pokial budem riesit mestke auto, tak mi bude jedno, ze sa cena Ceeda prelina s cenou lepsie vybavenej P208, alebo Clia , pretoze riesim auto primarne urcene do mesta ;-)
Avatar - Magnetofon2013
12. 9. 2013 10:53
Dobra ponuka.
0
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
12. 9. 2013 11:36
Re: Dobra ponuka.
to si este nevidel ponuky inych znaciek

208 je fajn auto ale pozri si co ti za 11 tacov ponukne rio.... a recami typu: 208 je kvalitnejsia na mna nechod.... na toto ti dnes uz nikto neskoci [odkaz] .... situacia sa uz trosku otocila
12. 9. 2013 15:41
Nemám moc výhrad
tohle auto si moc lidí nebude kupovat na dlouhé dálniční přesuny s nájezdem 50tis ročně. Je to přibližovadlo, do města a na chalupu. Motor, který je třeba pro 5008 k smíchu, tady perfektně dostačuje, pět rychlostí taky - při pohledu na momentovou a výkonovou charakteristiku není celkem kam tu šestku dávat, nic moc by se tím nezískalo. Šestikvalt k turbomotorům je zbytečný, jen by to chtělo odstranit tu kvedlačku. I PSA už umí udělat normální řazení. Jinak za mě :yes: , je to povedené auto do města i pro stále starší populaci ;-)
Rozbalit vlákno
1
12. 9. 2013 17:51
Re: Nemám moc výhrad
jj souhlas :yes: