Test Auto.cz

Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi 120 S&S EAT6 – Malý za cenu velkého

28.11. 2018
Verdikt
 

Hned ze tří SUV může vybírat zájemce o vozy této kategorie u Peugeotu. Testovaná vrcholová 2008 stojí 530.000 korun, tedy skoro stejně jako základní větší 3008 či dokonce 5008.

Pokud má zájemce o SUV či crossover v hledáčku vůz s cenou lehce přesahující půl milionu korun, může si v případě Peugeotu vybrat ze všech tří modelových řad. Má to však malý háček. Zatímco za uvedenou částku pořídí nejmenší 2008 vrcholově vybavenou a se zajímavým motorem 1.5 BlueHDi v kombinaci s ještě zajímavější samočinnou převodovkou EAT6, musí se v případě větších modelů 3008 a 5008 spokojit se základní výbavou a manuálem. Na otázku, co je lepší, není zdaleka jednoduchá odpověď. Pokud potřebujete hlavně prostor, patrně sáhnete po větších modelech. Pokud ale hledíte více na styl či výbavu, pak můžete o testované 2008 klidně uvažovat. Co tedy tento vůz segmentu B s cenou přes půl milionu korun nabízí?

Druhý s i-Cockpitem

Model 2008 se vyrábí od roku 2013. O tři roky později prošlo auto modernizací a od té doby se jeho vzhled nijak nezměnil. Technicky vůz participuje na malé 208, která byla v roce 2012 současně prvním Peugeotem s koncepcí kabiny i-Cockpit. Tedy s nezvykle malým šišatým volantem a vysoko umístěným přístrojovým štítem. Na něj tak řidič nekouká skrz volant, jak je běžné, ale přes volant. Crossover 2008 toto převzal, ba co víc, s výchozí 208 sdílí kromě techniky také kabinu a potažmo palubní desku. Ač je koncepce kabiny i-Cockpit stále terčem rozporuplných reakcí, u zákazníků Peugeotu slaví úspěch. Jen za první tři roky si lidé odvezli více než 580.000 exemplářů modelu domů.

Takže jak to s tím i-Cockpitem vlastně je? Pokud jste průměrného vzrůstu, patrně vám pozice za volantem problémy činit nebude. Vyšší osoby ale již mohou shledat určitá omezení. Ty se týkají zejména výhledu na přístrojový štít, který nemusí být ideální. Malý volant, v případě 2008 vždy obšitý kůží, se naproti tomu k 2008 hodí mnohem více, než třeba k takovému Rifteru. Pochvalu zaslouží také možnost ztlumit si podsvícení „budíků“ tlačítkem na spodní hraně jejich domečku. Toto třeba některé 308 nenabízejí. Dlouhá noční jízda je v takovém případě pro řidiče utrpením.

Nový motor PSA 1.5 BlueHDi je nabitý nejnovějšími technologiemi. Projdeme si je všechny!

Peugeot 2008, stejně jako 208, ještě nepoužívá systém ovládání, kdy přes dotykové multifunkční rozhraní nenastavujete pouze autorádio či navigaci, ale také klimatizační a ventilační soustavu. Takto to mají třeba modely 308 či 3008 a dle mého názoru se jedná o větší problém, než jaký představuje v očích mnoha jedinců právě i-Cockpit. Tady jsou však samostatná tlačítka stejně jako displej. Klimatizaci má ve výbavě standardně každé 2008. Od prostřední výbavy Allure je navíc samočinná dvouzónová. Bohužel chybí funkce sjednocující obě zóny pod jednu.

obrázek [600 x 403]  

Když odhlédneme od i-Cockpitu, tak kabina 2008 se nese v duchu relativního luxusu. Verze GT Line dostala, stejně jako nižší Allure, odlišná a výrazněji tvarovaná přední sedadla, než jaká má základní Active. Výrobce je sebevědomě označuje jako sportovní. Toto však v praxi plní jen omezeně. Boční vedení nabízejí, ale nijak výrazné. Spíše než sportovní nám přišla pohodlná, což ale není na škodu. Za příplatek 6.000 korun mohou být vyhřívaná s intenzitou měnitelnou ve třech úrovních. Ovladač je umístěn na vnější straně sedáku, což má ale i jistá úskalí. A sice, že řidič nemá ze svého místa přehled, zda náhodou spolujezdec nezapomněl vyhřívání při opuštění vozu vypnout. Standardem verze GT Line je „kombinované látkové čalounění Oxford černé s červeným prošíváním“. Ve skutečnosti mají sedadla látkové středy, naproti tomu bočnice, stejně jako přední část sedáku a horní část opěradla jsou čalouněny koženkou.

Peugeot pracuje na nové 2008. Co od malého SUV čekat?

Kabina vozu vypadá opravdu sympaticky, k čemuž přispívá třeba takový detail, jakým je neobvykle tvarovaná hlava páky parkovací brzdy. Podobnou mělo kdysi super kupé Subaru SVX z roku 1990. Testovaný vůz byl vybaven příplatkovým panoramatickým střešním oknem. Zastínit jej lze elektricky ovládanou clonou, při jízdě za tmy vynikne efektní podsvícení využívající LED. Bohužel otevírat střešní okno nelze, čímž se jeho faktická výhoda poněkud vytrácí. Peugeot si za něj účtuje příplatek 15.000 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi 120 S&S EAT6

Cena v základní výbavě: 530 000 Kč Cena v testované výbavě: 592 000 Kč

Základní výbava:Dvouzónová klimatizace, 17palcová kola, šest airbagů, ISOFIX, Grip control, světla LED pro denní svícení, aktivace zadního stěrače při zařazení zpátečky a zapnutých předních stíračích, elektricky ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, dvě zásuvky 12V, sportovní sedadla v kombinaci kůže a látka, kožený volant, hliníkové pedály, hagusy (podélné střešní lišty), zatmavená skla, vrstvené čelní skol, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 13.000,-), středová loketní opěrka vpředu (+ 4.000,-), vyhřívaná přední sedadla (+ 6.000,-), panoramatická střecha s LED podsvícením (+ 15.000,-), couvací kamera + parkovací asistent (+ 7.000,-), navigace 3D (14.000,-), hliníková kola 17palců Eridan černá (+ 3.000,-)

Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové Mikroskop E15: Čínská ekonomika je časovaná bomba, může spustit krizi, varují ekonomové

Zatímco si svět připomíná desáté výročí globální finanční…

Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn Práce budoucnosti? Nejvíc roste poptávka po programátorech blockchainu, uvádí LinkedIn

Profesní sociální síť LinkedIn zveřejnila analýzu…

Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy Obrana nakoupí obrněnce za 50 miliard. Ve hře jsou čtyři firmy

Ministerstvo obrany oficiálně začíná vybírat dodavatele…

Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést  nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci: ministerstvo chce zavést nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi 120 S&S EAT6
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1499
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 193
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.4 / 3.7 / 4
Emise CO2:103
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1140 / 550
Rozměr pneu:205/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4159
b) šířka (mm): 1739
c) výška (mm): 1556
d) rozvor (mm): 2537
e) rozchod vpředu (mm): 1482
f) rozchod vzadu (mm): 1492
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1390
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi 120 S&S…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá! Nová Mazda 3 se ukázala v Praze. Máme i české ceny, výbava je bohatá!

Od představení nové generace Mazdy 3 na autosalonu v Los…

Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále Znáte šílené Sbarro Windhawk? Je to lovecké SUV pro saúdského krále

V době, kdy ještě nebyla kategorie vozů SUV natolik…

 



Peugeot pracuje na nové 2008. Co od malého SUV čekat? Peugeot pracuje na nové 2008. Co od malého SUV čekat?

Druhá generace 2008 bude chtít nabídnout luxusnější…

Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější? Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých…

 



 
Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Nissan Be-1, S-Cargo, Pao a Figaro: Když vycházející slunce frčelo na retru

Včera

Čtveřice tzv. „pike cars“ Nissanu vzbudila před nějakými třemi dekádami v Japonsku značné pozdvižení a prodávala se jako housky na krámě. Coby sběratelská auta putují do USA.




Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si na hranicích podali ruce

Smích místo výstřelů. Vojáci Jižní Koreje a KLDR si…

Severní a Jižní Korea mají na svědomí další historický moment. Vojáci obou států, kteří střežili…

 

iSport.cz

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už počtvrté v řadě

Wolfsburg vyhrál v Norimberku 2:0, bodoval už…

Fotbalisté Wolfsburgu zvítězili v německé lize na hřišti Norimberku 2:0 a bodovali ve čtvrtém utkání za sebou,…

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je Slavia. Pomáhá video?

Penaltová liga! V Česku jede na rekord, králem je…

Velká jízda Slavie a Plzně, další sparťanské trápení, sedmnáctigólová show boleslavského čarostřelce Nikolaje…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…