16.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

 

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých měsících tak rozšířil, že najdete už i naprosté protiklady. Takovými jsou třeba Peugeot 2008 a Suzuki Vitara.

SUV třídy B jsou aktuálním evropským hitem. Zákazníci o ně mají obrovský zájem, a tak jejich nabídku výrobci i nadále rozšiřují. Matadorem je Peugeot 2008, který byl v roce 2013 jedním z prvních modelů. Po třech letech na trhu prošel peugeot faceliftem, aby následoval poslední trendy a byla vyzbrojena na novou konkurenci. Je tak ideální doba porovnat 2008 s jedním z nováčků, co třeba se Suzuki Vitara?

Vitara vstoupila na trh teprve loni, tento název samozřejmě rozhodně nový není. Malý model (tehdy offroad) s názvem vitara se prodával už od roku 1988, aby v následujících generacích postupně rostl. V té třetí narostl už ke 4,5 metru, a i z toho důvodu se u nás prodával jako Grand Vitara. Nástupce se však zmenšil, což se ukázalo jako trefa do černého.

Výsledky dnešního provedení totiž na českém trhu nepřestávají udivovat. Vitara dnes táhne české prodeje značky Suzuki, je dokonce jejím nejprodávanějším modelem na trhu, přičemž se 778 registrovanými kusy je za první pololetí roku desáté nejprodávanější SUV v Česku.

Také Peugeotu 2008 se nadmíru daří, v Česku je za prvních šest měsíců šesté nejprodávanější SUV vůbec, z evropského pohledu je dokonce druhé (po Renaultu Captur, Suzuki Vitara je devátá). Každé z aut přitom kráčí vlastním směrem, zatímco peugeot myslí hlavně na eleganci, suzuki na terénní schopnosti. To všechno znamená, že se můžeme těšit na velice zajímavý souboj.

Toho se zúčastní duo s vrcholnými vznětovými čtyřválci, což v obou případech znamená šestnáctistovku s výkonem 88 kW. Rozdílem je však přenos síly motorů, zatímco peugeot je dvoukolkou s pohonem pouze předních kol, testované suzuki je vyzbrojeno pohonem všech kol. Mnohá malá SUV čtyřkolku vůbec nenabízejí (včetně peugeotu), suzuki ale dokazuje, že jistý okruh zákazníků o něj má velký zájem – vždyť více než dvě třetiny vitar registrovaných v Česku bylo v prvním pololetí roku vybaveno právě čtyřkolkou. Rozhodli jsme se tak na tomto souboji ukázat, zda je vůbec potřeba.

Pořizovací nákladyPeugeot 2008Suzuki Vitara
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.6 BlueHDI/88 kW1.6 DDiS/88 kW
Stupeň výbavy a cenaActive/430.000 KčPremium/536.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy67
CD přehrávač [Kč]3.000S
Elektrické ovládání oken vpředu/vzadu [Kč]S/7.000S/S
Klimatizacemanuálníautomatická
Kolaocelová 16"litá 17"
Kožený volant [Kč]SS
Metalický lak [Kč]12.50013.000
Mlhová světla vpředu [Kč]SS
Navigace [Kč]13.4007.688*
Parkovací kamera vzadu [Kč]13.500S
Parkovací senzory vzadu [Kč]7.0007.224**
Pohon všech kol [Kč]-S
Rezervní kolo [Kč]S8.304*
Tempomat [Kč]SS
  *v rámci příslušenství
  **v rámci příslušenství, v ceně není zahrnuta montáž
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]10.025/5.15022.454/6.378
Přední/zadní nárazník [Kč]6.505/4.9949.628/11.243
Přední blatník [Kč]4.5263.175
Čelní sklo [Kč]10.97013.080
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3.023 + 9102.913 + 378
Mřížka v masce chladiče [Kč]2.1235.417
Přední/zadní tlumiče [Kč]1.742/3.0015.760/3.015
Průměrná hodinová sazba v servisu [Kč]700630
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/123/3/12
Prodloužená záruka (roky/km)5/100.0005/150.000

Cena pro peugeot

Srovnání cen ale jednoznačně vyznívá pro peugeot. Základní cena testovaného motoru, vrcholného turbodieselu 1.6 BlueHDI o výkonu 88 kW činí 430.000 korun. To sice na první pohled není málo, jenže 2008 patří mezi ta nejlevnější malá SUV na trhu. Naopak Suzuki Vitara je spíše tím dražším zástupcem. Za zkoušený vznětový čtyřválec 1.6 DDiS (88 kW) zákazníci podle ceníku zaplatí minimálně 536.900 korun (verze Premium).

Cenový rozdíl mezi oběma protivníky je sice výrazný, má ale svůj důvod. Vitara je už za tuto cenovku vyzbrojena pohonem všech kol, zatímco pro peugeot se tato možnost vůbec nenabízí. Testovaný motor je v suzuki možné koupit i ve formě předokolky, první ceníková částka 531.450 Kč této verze však odpovídá až vyššímu stupni výbavy Elegance.

Suzuki vyšší cenovku obhajuje také bohatší výbavou, která už v základu čítá automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru nebo elektrické ovládání zadních oken. Za všechny tyto prvky se u Francouze musí v základu připlácet, a to včetně CD přehrávače. Peugeot už zkrátka sází na to, že zákazníci si svoji muziku pouštějí z jiných zdrojů než z CD – USB port nebo audio konektor totiž autu nechybí. Liší se také kola, peugeot má 16palcová ocelová, zatímco suzuki o palec větší liťáky.

Zájemci o příplatkovou výbavu pořídí u obou vozů. Ceník vitary se sice tváří, že jednotlivé výbavové stupně jsou pevně stanovené, jak je u japonských aut tradicí, do určité míry ale mohou být rozšířeny, a to pomocí dodatečně montovaného příslušenství. Tímto způsobem je tak možné vitaru obohatit o navigaci, rezervní kolo nebo třeba parkovací senzory. Jen je potřeba počítat s tím, že třeba u čidel je nutné do jejich koncové ceny započíst jejich dodatečnou montáž.

Peugeot boduje také z hlediska servisních nákladů, sledované náhradní díly jsou v jeho případě až na výjimky výrazně levnější než u japonského SUV. Souboj záruk naopak obecně vyznívá lépe pro vitaru. Ta v základu nabízí tříletou záruku na celé auto s možností jejího prodloužení o tři roky, případně na ujetí 150.000 km. To 2008 má standardně dvouletou záruku s možností na pět let/100.000 kilometrů. Jestli ale stihnete aktuální akční nabídku, dostanete u Peugeotu pětiletou záruku už v základu.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 2008Suzuki Vitara
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky68
Servis76
Záruky77
Průměr7,006,75

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 2008Suzuki Vitara
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15601598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 350088 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.612.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.3 / 3.3 / 3.74.7 / 4 / 4.2
Emise CO2:96111
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194375 / 1120
Objem nádrže (l):4547
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1200 / 3551250 / 500
Rozměr pneu:205/50 R17215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 41594175
b) šířka (mm): 17391775
c) výška (mm): 15701610
d) rozvor (mm): 25372500
e) rozchod vpředu (mm): 14821535
f) rozchod vzadu (mm): 14921505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100890 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805620 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880930
k) šířka vpředu (mm): 13901480
l) šířka vzadu (mm): 14001420
délka sedáku vpředu (mm): 510500
délka sedáku vzadu (mm): 470490
výška opěradla vpředu (mm): 630650
výška opěradla vzadu (mm): 580610
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

Peugeot 2008 facelift: První jízdní dojmy ze Španělska Peugeot 2008 facelift: První jízdní dojmy ze Španělska

Ačkoli se to na první pohled nezdá, Peugeot poměrně…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo Piráti? Podívejte se

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo…

Lídři největších politických stran se v průběhu kampaně vyjadřovali k možné povolební spolupráci. Kdo s kým by…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…