reklama


16.9. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být odlišnější?

 

Malá SUV jsou stále populárnější, segment se v minulých měsících tak rozšířil, že najdete už i naprosté protiklady. Takovými jsou třeba Peugeot 2008 a Suzuki Vitara.

SUV třídy B jsou aktuálním evropským hitem. Zákazníci o ně mají obrovský zájem, a tak jejich nabídku výrobci i nadále rozšiřují. Matadorem je Peugeot 2008, který byl v roce 2013 jedním z prvních modelů. Po třech letech na trhu prošel peugeot faceliftem, aby následoval poslední trendy a byla vyzbrojena na novou konkurenci. Je tak ideální doba porovnat 2008 s jedním z nováčků, co třeba se Suzuki Vitara?

Vitara vstoupila na trh teprve loni, tento název samozřejmě rozhodně nový není. Malý model (tehdy offroad) s názvem vitara se prodával už od roku 1988, aby v následujících generacích postupně rostl. V té třetí narostl už ke 4,5 metru, a i z toho důvodu se u nás prodával jako Grand Vitara. Nástupce se však zmenšil, což se ukázalo jako trefa do černého.

Výsledky dnešního provedení totiž na českém trhu nepřestávají udivovat. Vitara dnes táhne české prodeje značky Suzuki, je dokonce jejím nejprodávanějším modelem na trhu, přičemž se 778 registrovanými kusy je za první pololetí roku desáté nejprodávanější SUV v Česku.

Také Peugeotu 2008 se nadmíru daří, v Česku je za prvních šest měsíců šesté nejprodávanější SUV vůbec, z evropského pohledu je dokonce druhé (po Renaultu Captur, Suzuki Vitara je devátá). Každé z aut přitom kráčí vlastním směrem, zatímco peugeot myslí hlavně na eleganci, suzuki na terénní schopnosti. To všechno znamená, že se můžeme těšit na velice zajímavý souboj.

Toho se zúčastní duo s vrcholnými vznětovými čtyřválci, což v obou případech znamená šestnáctistovku s výkonem 88 kW. Rozdílem je však přenos síly motorů, zatímco peugeot je dvoukolkou s pohonem pouze předních kol, testované suzuki je vyzbrojeno pohonem všech kol. Mnohá malá SUV čtyřkolku vůbec nenabízejí (včetně peugeotu), suzuki ale dokazuje, že jistý okruh zákazníků o něj má velký zájem – vždyť více než dvě třetiny vitar registrovaných v Česku bylo v prvním pololetí roku vybaveno právě čtyřkolkou. Rozhodli jsme se tak na tomto souboji ukázat, zda je vůbec potřeba.

Pořizovací nákladyPeugeot 2008Suzuki Vitara
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.6 BlueHDI/88 kW1.6 DDiS/88 kW
Stupeň výbavy a cenaActive/430.000 KčPremium/536.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy67
CD přehrávač [Kč]3.000S
Elektrické ovládání oken vpředu/vzadu [Kč]S/7.000S/S
Klimatizacemanuálníautomatická
Kolaocelová 16"litá 17"
Kožený volant [Kč]SS
Metalický lak [Kč]12.50013.000
Mlhová světla vpředu [Kč]SS
Navigace [Kč]13.4007.688*
Parkovací kamera vzadu [Kč]13.500S
Parkovací senzory vzadu [Kč]7.0007.224**
Pohon všech kol [Kč]-S
Rezervní kolo [Kč]S8.304*
Tempomat [Kč]SS
  *v rámci příslušenství
  **v rámci příslušenství, v ceně není zahrnuta montáž
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]10.025/5.15022.454/6.378
Přední/zadní nárazník [Kč]6.505/4.9949.628/11.243
Přední blatník [Kč]4.5263.175
Čelní sklo [Kč]10.97013.080
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3.023 + 9102.913 + 378
Mřížka v masce chladiče [Kč]2.1235.417
Přední/zadní tlumiče [Kč]1.742/3.0015.760/3.015
Průměrná hodinová sazba v servisu [Kč]700630
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/123/3/12
Prodloužená záruka (roky/km)5/100.0005/150.000

Cena pro peugeot

Srovnání cen ale jednoznačně vyznívá pro peugeot. Základní cena testovaného motoru, vrcholného turbodieselu 1.6 BlueHDI o výkonu 88 kW činí 430.000 korun. To sice na první pohled není málo, jenže 2008 patří mezi ta nejlevnější malá SUV na trhu. Naopak Suzuki Vitara je spíše tím dražším zástupcem. Za zkoušený vznětový čtyřválec 1.6 DDiS (88 kW) zákazníci podle ceníku zaplatí minimálně 536.900 korun (verze Premium).

Cenový rozdíl mezi oběma protivníky je sice výrazný, má ale svůj důvod. Vitara je už za tuto cenovku vyzbrojena pohonem všech kol, zatímco pro peugeot se tato možnost vůbec nenabízí. Testovaný motor je v suzuki možné koupit i ve formě předokolky, první ceníková částka 531.450 Kč této verze však odpovídá až vyššímu stupni výbavy Elegance.

Suzuki vyšší cenovku obhajuje také bohatší výbavou, která už v základu čítá automatickou klimatizaci, zadní parkovací kameru nebo elektrické ovládání zadních oken. Za všechny tyto prvky se u Francouze musí v základu připlácet, a to včetně CD přehrávače. Peugeot už zkrátka sází na to, že zákazníci si svoji muziku pouštějí z jiných zdrojů než z CD – USB port nebo audio konektor totiž autu nechybí. Liší se také kola, peugeot má 16palcová ocelová, zatímco suzuki o palec větší liťáky.

Zájemci o příplatkovou výbavu pořídí u obou vozů. Ceník vitary se sice tváří, že jednotlivé výbavové stupně jsou pevně stanovené, jak je u japonských aut tradicí, do určité míry ale mohou být rozšířeny, a to pomocí dodatečně montovaného příslušenství. Tímto způsobem je tak možné vitaru obohatit o navigaci, rezervní kolo nebo třeba parkovací senzory. Jen je potřeba počítat s tím, že třeba u čidel je nutné do jejich koncové ceny započíst jejich dodatečnou montáž.

Peugeot boduje také z hlediska servisních nákladů, sledované náhradní díly jsou v jeho případě až na výjimky výrazně levnější než u japonského SUV. Souboj záruk naopak obecně vyznívá lépe pro vitaru. Ta v základu nabízí tříletou záruku na celé auto s možností jejího prodloužení o tři roky, případně na ujetí 150.000 km. To 2008 má standardně dvouletou záruku s možností na pět let/100.000 kilometrů. Jestli ale stihnete aktuální akční nabídku, dostanete u Peugeotu pětiletou záruku už v základu.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 2008Suzuki Vitara
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky68
Servis76
Záruky77
Průměr7,006,75

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 2008Suzuki Vitara
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15601598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 88 / 350088 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.612.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 4.3 / 3.3 / 3.74.7 / 4 / 4.2
Emise CO2:96111
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 360 / 1194375 / 1120
Objem nádrže (l):4547
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1200 / 3551250 / 500
Rozměr pneu:205/50 R17215/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 41594175
b) šířka (mm): 17391775
c) výška (mm): 15701610
d) rozvor (mm): 25372500
e) rozchod vpředu (mm): 14821535
f) rozchod vzadu (mm): 14921505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1100890 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 805620 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10201010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880930
k) šířka vpředu (mm): 13901480
l) šířka vzadu (mm): 14001420
délka sedáku vpředu (mm): 510500
délka sedáku vzadu (mm): 470490
výška opěradla vpředu (mm): 630650
výška opěradla vzadu (mm): 580610
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 2008 vs. Suzuki Vitara – Můžou být…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Miss Francie dostala Peugeot 2008 Miss Francie dostala Peugeot 2008

Nejkrásnější Francouzka dostala od automobilky Peugeot…

Peugeot 2008 facelift: První jízdní dojmy ze Španělska Peugeot 2008 facelift: První jízdní dojmy ze Španělska

Ačkoli se to na první pohled nezdá, Peugeot poměrně…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama