Peugeot 207 GT 1,6 THP - Lví pohrobek

Peugeot 207 GT 1,6 THP - Lví pohrobek

 
 

Vrcholná verze Peugeotu 207 se kupodivu nesnaží dělat dojem pekelně ostrého hatchbacku i když dává stovku za 8,1 s. Jak se povedlo dát dohromady francouzskou eleganci, francouzský podvozek a francouzské řazení s rychlým britským motorem?

Co by to bylo za modelovou řadu, kdyby v ní výrobce neskrýval alespoň malý briliant. Chuťovku, perličku, něco pro fanoušky značky. Něco, čím se můžete chlubit v reklamním letáku. Něco, co stojí probrat s kamarády u piva o přestávce ligového derby. Něco jako 207 GT.

Ano, ti z vás, co mají Peugeoty v malíku, lehce povytáhli obočí, protože vrcholem modelové řady známé pod názvem 207 je přece 207 RC se 128 kW, který jsme mimochodem také před časem testovali. Ten ale neměl v naší kotlině právě na růžích ustláno (nebyl právě nejlevnější), a tak nám nyní musí stačit o něco slabší (přesněji o 18 kW) verze GT 1,6 THP.

obrázek [555 x 375]  

Peugeot 207 je náš starý známý: Pohodlný francouzský hatchback, kterému jsme většinou vytýkali nepřesné řazení a mrtvé řízení. Také vám to s nějakým sportováním nejde příliš dohromady? Byli jsme na tom stejně. Naštěstí ve Francii udělali pár nezbytných úprav, a tak to nedopadlo vůbec špatně. Jenže to hrozně předbíháme. Je totiž nutno (a u 207 GT zvlášť) začít od píky. Od motoru.

Objem ničím nenahradíš, turbo také ne

Nebudeme vám věšet bulíky na nos a vykládat, že 1,6 THP s turbodmychadlem vygenerovanými 110 kW trhá asfalt, nebo že se může pochlubit extra nízkou spotřebou. Nemůže. Pravdou ovšem je, že se svými vlastnostmi stále řadí na absolutní vrchol třídy. Ano, jsou tu sice i silnější a ostřejší motory stejného objemu - viz třeba ten v Corse OPC se 141 kW - avšak to už je ve srovnání s naším 1,6 THP přeci jen o poznání extrémnější stroj s jiným určením.

207 GT je trochu jako někdo ze staré školy. Ošlehaný sympaťák, co se nehoní za maximálními výkony, ale když na to přijde, má ještě světu co říct. A hlavně překvapovat okolí. Příjemná je zejména jeho schopnost tahat odspodu, nejvyšší točivý moment 240 Nm je totiž dostupný již v 1.400 min-1, ale taky mnohem výš ve 3500 min-1. Radost z rychlé jízdy tak kazí především absence výrazné výkonové špičky a okolo čtyř a půl tisíce otáček počínající lehká dýchavičnost.

Když jsme stejný motor testovali i v přiostřeném Citroënu C4 By Loeb, nesoulad mezi vzhledem auta a jeho možnostmi bil do očí. V případě Peugeotu 207 GT je to jiné. V nepoměrně usedlejším designovém balení totiž Peugeot servíruje auto, které kolem sebe nehlásí, že je superostrý hatchback, spíše jen plní roli tichého společníka, co občas vystrčí drápek.

Pokud se ptáte na spotřebu, pak vězte, že k papírovým hodnotám opravdu není snadné se přiblížit. Naše spotřeba během testu se pohybovala lehce pod deseti litry benzinu, při svižnější jízdě. V městském provozu se nezdráhala poskočit až někam ke dvanácti litrům. Pokud budete v zacházení s plynovým pedálem obzvláště citliví, není sedm litrů na 100 km problém. Moc zábavy si ale s motorem v tomto případě neužijete. Důležité ale je, že to přeci jen jde.

Rychlejší i hezčí

obrázek [250 x 409] Možná vás zajímá, zda si tato verze opravdu zaslouží mít v názvu ono honosné „GT“. Po shlédnutí fotografií v galerii o tom není pochyb. Alespoň na oko. Uvnitř řidiče přivítá výborně se držící kožený volant a opravdu velmi dobrá sedadla. Jsou příjemná na dotek, vyhřívaná, pohodlná a zároveň v zatáčkách dokážou podržet trup i stehna.

Že je 207 GT něco lepšího dokazují i bílé budíky přístrojů se stříbrným lemováním nebo kovové pedály. Interiér (zde navíc doplněný barevnou obrazovkou navigace) vypadá dotaženě, příjemně a působí útulně.

Snad jen ovládání navigace pomocí titěrných tlačítek na panelu rádia by vydalo na samostatný článek. Není to opravdu nic pohodlného a někdy je snad lepší i zastavit, protože člověk na tento systém nezvyklý se může docela snadno stát sobě i okolí nebezpečný. Svůj účel ale navigace plní, byť to graficky není žádná hitparáda.

Pozice za volantem není příliš sportovní, takže se pohodlně usadí i starší řidiči. Těm mladším bude poměrně vysoký posaz nějakou tu chvíli vadit.

Zatáčky jsou kamarád, díry rozhodně ne

Jak podnadpis naznačuje, lidé v Peugeotu si trochu pohráli s nastavením podvozku a výsledek je překvapivě dobrý. Auto srdnatě drží stopu, neztrácí klid při razantním brzdění a ani při divokých manévrech se příliš nenaklání. Stejně jako kolega C4 By Loeb funguje 207 GT velmi dobře na rovné silnici, s hrboly ovšem přichází problémy.

Je to trochu jako probuzení z příjemného snu – příčné i podélné nerovnosti podvozek zkrátka v lásce nemá a když na hrboly narazíte v zatáčce, projeví se jeho prkennost v celé své nahotě. Pokud navíc jedete svižněji v dešti, můžete připravit palubnímu ESP docela horkou chvilku. Tak zase jedno auto, co v Německu bude fungovat výborně, ale našinec aby si raději z navigace vymazal silnice nižších tříd i dálnici na Brno. Nízkoprofilové sedmnáctky na tom samozřejmě mají velký podíl.

obrázek [555 x 370]  

Je to přitom škoda – mít kvalitní silnice, dala by se s 207 GT užít i docela slušná zábava. Řízení je dostatečně přesné a citlivé a ve vyšších rychlostech zdravě tuhne. Navíc je docela příjemné zjistit, že v Peugeotu přeci jen alespoň vzdáleně tuší co to znamená „zpětná vazba“. Plusové bodíky za dobrou přesnost dostává i řazení, byť dráhy jsou opět zbytečně dlouhé, řazení je stále gumové a v podobně výkonném voze by se jistě hodil i šestý převodový stupeň. Jde přece o GT.

A verdikt?

Nebude jednoznačný. Pokud přijdete na chuť čtyřválci 1,6 THP, jezdíte spíše po lepších cestách a máte k Peugeotům citový vztah, pak není proč vám 207 GT vymlouvat.

Nepřítelem číslo jedna je ale cena, která se v základním provedení modelu 207 GT nebezpečně přiblížila půl milionu Kč. A to je docela hodně. Pro srovnání, větší třídveřový Citroen C4 By Loeb se stejným motorem pořídíte v základní (velmi podobné) výbavě za 443.900,- Kč, o něco hůře vybavená Corsa GSi s objemově i výkonově totožným agregátem na 447.800,- Kč a „svěží“ benzinová Ibiza FR (1,4 TSI, 110 kW) s výborným sedmistupňovým DSG na 504.900,- Kč.

Navíc nemůžete počítat ani s nízkými provozními náklady, zvlášť pokud koníkům pod kapotou občas proženete kopyta. 207 GT dobře zapadá do nabídky značky Peugeot. Je chic, svou sílu dává najevo jen velmi nenápadně, ale ve skutečnosti si může troufnout i na mnoho hot-hatchů.

Verze GT sice už zmizela z ceníků, ale zdá se, že ne nadobro. V průběhu dubna by prý měla přijít verze 207 GT se stejným agregátem 1,6 THP, avšak vylepšená o šestistupňový manuál.

obrázek [555 x 312]  
První cena vozu244.900,- Kč (1.4 8V (54 kW) 3d Urban)
První cena vozu s testovanou motorizací493.400,- Kč (1.6 THP GT)
Základní cena testovaného vozu493.400,- Kč (1.6 THP GT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků527.300,- Kč (1.6 THP GT)

Plusy

  • Zátah motoru v celém spektru otáček
  • Na kvalitní silnici dobré jízdní výkony
  • Výborná sedadla
  • Silný a kultivovaný zážehový motor

Minusy

  • Jízdní vlastnosti na horším povrchu
  • Jen pětistupňová převodovka
  • Vyšší cena

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 207 GT 1,6 THP

Cena v základní výbavě: 493 400 Kč Cena v testované výbavě: 527 300 Kč

Základní výbava:Airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, hlavové airbagy, bezpečnostní pásy s pyrotechnickými předpínači vpředu, tříbodová pásy vzadu, úchyty ISOFIX vzadu, ABS + elektricky rozdělovač brzdných sil + samočinná aktivace výstražných světlometů, systém kontroly stability ESP + ASR, posilovač řízení, elektronický imobilizér, přední mlhové světlomety, tónovaná skla, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání předních oken, centrální zamykání s dálkovým ovládáním + automatické zamykání dveří za jízdy, klimatizace, palubní počítač, sportovní sedadla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce, výškově a podélně nastavitelný volant, autorádio s CD přehrávačem a ovládáním pod volantem + 6 reproduktorů, sportovní kožený volant, měkčený plast palubní desky, chromové doplňky, sportovní přední a zadní nárazník, chromovaná koncovka výfuku.

Výbava testovaného vozu:Navigační systém RNEG , Hifi Paket (+ 19.200,- Kč), vyhřívaná sedadla (+ 4.900,- Kč), metalický lak (+ 9.800,- Kč)

Na Libeňský most se vrátí tramvajový provoz Na Libeňský most se vrátí tramvajový provoz

Na pražský Libeňský most se vrátí provoz tramvají 3.…

Obchvat Náchoda za miliardy se přiblížil realizaci. Projekt se táhne přes dvacet let Obchvat Náchoda za miliardy se přiblížil realizaci. Projekt se táhne přes dvacet let

Po více než dvaceti letech jednání se výstavba silničního…

České banky mají minimum rizikových úvěrů České banky mají minimum rizikových úvěrů

Podíl problémových úvěrů v českých bankách je nižší než…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 207 GT 1,6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 210
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.6 / 7
Emise CO2:165
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 267 / 923
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1355 / 345
Rozměr pneu:205/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4030
b) šířka (mm): 1748
c) výška (mm): 1472
d) rozvor (mm): 2540
e) rozchod vpředu (mm): 1475
f) rozchod vzadu (mm): 1468
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1440
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot 207 GT 1,6 THP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 7
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,35
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro…

 



Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto! Ojetý Peugeot 207 CC: Prodlužte si levně léto!

S Peugeotem 207 CC si můžete vítr ve vlasech užívat už za…

Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame Ojetý Peugeot 207: Potěší, ale i zklame

S dvěstěsedmičkou navázal Peugeot na předchozí řadu 206,…

 



 
Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Seat představuje samostatnou značku, jako první přijede Cupra Ateca s parádním výkonem!

Dnes 15:30

Seat dnes světu oficiálně představil novou značku Cupra, která se bude věnovat stavbě sportovně střižených modelů automobilky.




Blesk.cz

Svatba Mareše: Druhá žena se stejným jménem? Monika si změnila příjmení

Svatba Mareše: Druhá žena se stejným jménem? Monika…

V úterý 20. února si Leoš Mareš (41) a Monika Koblížková (36) řekli ANO! Vše bylo dokonale utajené, ale přesto…

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe Trump imigranty za podobné praktiky

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe…

Rodiče americké první dámy zřejmě využili možnosti takzvané řetězové migrace, kterou jejich zeť, prezident USA…

 

iSport.cz

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól, Češi jdou na Rusko

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól,…

Velké překvapení si na hokejovém turnaji na ZOH připravili Němci. Nad favorizovaným Švédskem vyhráli 4:3 v…

Trenér Samkové: Naše podmínky k tréninku? Ani zlato nic nezlepšilo

Trenér Samkové: Naše podmínky k tréninku? Ani zlato…

Má snowboardcross na růžích ustláno? Ačkoliv jeho nejvýraznější hvězda Eva Samková po zlatu ze Soči přivezla…

 

Reflex.cz

Český dům na olympiádě v Koreji navštívili Kim Čong-un a Donald Trump. A není to fake news

Český dům na olympiádě v Koreji navštívili Kim…

Včerejší podvečer a večer v olympijském Českém domě v jihokorejském Kangnungu byl mimořádně živý. Nejdříve zde…

Očima libertariána: Máme školství podle pruské kadetky. Stát by do vzdělávání neměl vůbec mluvit

Očima libertariána: Máme školství podle pruské…

Vláda chce vrátit do škol povinnou výuku „dílen a pozemků“, ministryně obrany touží po znovuzavedení povinné…