Diskuse

Peugeot 308 1.5 BlueHDi – Nafta ještě neřekla poslední slovo!

2.5.2018

Stále častěji se hovoří o tom, že nastává konec turbodieselů. Nový motor 1.5 BlueHDi ale dokazuje, že nafta ještě neřekla poslední slovo.

 

  • 10 Reagovat !

    foto simson33

    simson33 02.05.  13:11

    emisní normy

    Pokud si evropské předpisy správně vykládám, tak bych k úvodu článku jen dodal, že "přicházející norma Euro 6c" se týká pouze již vyráběných (tj. homologovaných) vozidel. V případě, že automobilka bude chtít od letošního září uvést na trh, tedy homologovat, nový model, bude muset už splňovat přísnější normu Euro 6d - TEMP.
  • 06 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 02.05.  13:17

    p308

    hatch v podani 308 sa mi paci ... ( kombik uz nie ) ... v takomto aute by som ale vzdy preferoval benzin ... pripadne ak by to malo benzinovy hybrid tak kludne aj hybrid preco nie... len ten dizel mi tu nijak napasuje... :-( ... a aj ten facelift sucasnej generacii len a len prospel ... inak je z toho po tej predoslej akoby "mpv" generacii razom pekny hatch ... :yes:
    • 40 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 02.05.  13:26

      « Re: p308

      mám taký pocit, že kopa ľudí čo s tým ročne nabehajú kopu kilometrov s tebou nebude veľmi súhlasiť. :-)
      • 10 Reagovat !

        foto pendoch

        pendoch 04.05.  23:36

        « Re: Re: p308

        Až na „proslavené” thp jsou benziny od PSA velmi slušné
  • 14 Reagovat !

    foto Loptos

    Loptos 02.05.  14:19

    Uspornost agregatu

    Ja som asi z inej planety (nie SVK nie je ina planeta, aj ked sa to moze zdat) ale v meste za 7.5 jazdim s 1.5turbo 134kW, Dlhodoby priemer je 6.5 pri 80%dialnica 145tacho(4ia ludia) a inak superkratke jazdy po meste. Pri 90ke si auto zoberie aj pod 5litrov. Preco by som si teda mal vybrat tento motor? ;-\
    • 10 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 02.05.  14:34

      « Re: Uspornost agregatu

      Záleží na noze a hlavě. Určitě se dá jezdit velmi úsporně, někdy i dost hluboko pod normami, stanovenými výrobcem, ale chce to nepromenovat kinetickou energii do tepla brzd.
      • 32 Reagovat !

        foto car

        car 02.05.  15:15

        « Re: Re: Uspornost agregatu

        Kámoška má 308 před faceliftem,kombi 1.6 HDI.. nevím jakej výkon.Najede poměrně dost a říkala,že na delší tratě úplně v poho do 4..
        • 10 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 03.05.  23:23

          « Re: Re: Re: Uspornost agregatu

          Já když natankuju plnou, tak po ujetí 100 km musím zastavit, otevřít nádrž a ulít něco nafty ven, protože by jinak praskla ;-)

          Aneb povídačky. 1.6 HDI ještě bez dusivých filtrů máme doma a pod pět to jde, ale mimo město, pod čtyři leda na laně za jiným autem
          • 00 Reagovat !

            foto moan78

            moan78 09.05.  10:35

            « Re: Re: Re: Re: Uspornost agregatu

            Poznam to hdi v 207 aj v 308 a paradoxne 308 vie s 82 kw verziou jazdit uspornejsie ako o 4 metraky lahsia 207. Dovod netisim
    • 20 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 02.05.  15:12

      « Re: Uspornost agregat

      Proc? Protoze by jsi s nim jezdil s o dva litry nizsi spotrebou.

      Nekdo jezdi za tolik, jiny zase za tolik ale srovnatelny diesel ma vzdy nizsi spotrebu, uz asi dvacet let pri stejnem stylu jizdy -2l.

      Pokud jezdis s benzinem se 130kw za 7,5, tak jezdis opatrne.
      • 01 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 02.05.  16:16

        « Re: Re: Uspornost agregat

        Zrejme jazdí normálne, lebo ja s podobným motorom (turbobenzín 118 kW) jazdím za 7,3. Teraz som mal na dovolenke požičaný dízel 110 kW v o triedu menšom aute a rovnakým štýlom (nejazdím jak blázon len preto, že to je požičané auto, práve naopak v cudzom prostredí jazdím skôr opatrnejšie) som mal spotrebu 6,0. Takže o triedu menšie auto, menší výkon a rozdiel 1,3 litra. Pri rovnakej triede to tipujem na liter.
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 02.05.  21:58

          « Re: Re: Re: Uspornost agregat

          S tou spotrebou je to ošemetné, každý jazdí iný mix jázd, má ináč nastavenú pravú nohu, prípadne je zvyknutý na tie svoje kone >:-[]
      • 01 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 02.05.  21:56

        « Re: Re: Uspornost agregat

        Ako si sa dopracoval k tým 2 litrom rozdielu? Dík za odpoveď
    • 10 Reagovat !

      foto Petrko

      Petrko 02.05.  16:37

      « Re: Uspornost agregatu

      Neber novínářskou nohu jako etalon. Já jezdím s Mondeem 1.6 TDCI v létě (teda už měsíc :-) ) ve městě za 4.8 mimo 4.4 a v zimě se dostanu se zimníma pneu až na 5.2 i 5.3.
    • 20 Reagovat !

      foto sachs800

      sachs800 02.05.  19:04

      « Re: Uspornost agregatu

      Protože spotřeba 7,5 litrů u tohoto vozu je blbost. Leda tak furt na jedničku na plný plyn.... Reálně o min litr méně.
      • 00 Reagovat !

        foto Reco

        Reco 02.05.  22:34

        « Re: Re: Uspornost agregatu

        Za 7,5 s tym nejazdim ani v benzinovom kombiku. Po zime mam priemerku 7, na dlhe trasy sa s tym da jazdit za 5-5,5. Dizel musi za menej.
        Toto je este na zimnych [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto LeonST

      LeonST 08.06.  19:36

      « Re: Uspornost agregatu

      Souhlasím, já s 2.0 TDI 110 kW a 135 kW běžně kolem 4,5 litru okresky, a do 5,5 l dlouhé štreky, kde jsou dálnice, kde obvykle jezdím mezi 130-160 km. Tahle spotřeba je na slabý diesel dost mizerná.
  • 01 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 02.05.  14:27

    nerekla posledni slovo

    tohle spojeni ted budeme cist asi par let co, neumite vymyslet neco jineho? neco napaditejsiho? ja chapu ze novinarina a kor ta o autech v takto male zemi kde je par set autonovinaru asi nebude nijak suprove placena, ale tak i za tech par susni by jste mohli vymyslet neco jineho nez porad to same dokolecka :-) cast testu se pak jen zabejva tim jak to ma nafta tezke a jak jak nekonci a jak jeste ukaze svuj potencial, ...... no proste 1/3 textu zbytecna a nesouvisejici s danym autem
  • 03 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 02.05.  15:56

    Nerozumiem.

    Podľa technických údajov 3,5 na 100. Reálne 5,5 na sto. Kolega na plus-mínus rovnako výkonnom Leone s TSI má dlhodobú 6,2. To komu sa vlastne oplatí ten turbodiesel?
    • 03 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 02.05.  17:19

      « Re: Nerozumiem.

      Evropský unii, která si vykáže, jak papírově snižuje emise.
    • 21 Reagovat !

      foto Redmex

      Redmex 03.05.  09:14

      « Re: Nerozumiem.

      Aky zmysel ma porovnavat spotreby 2 ludi na rozdielnych trasach?

      Predchodca tohto motora - 1.6 hdi ma v mojom aute papieroch na dlhe trasy 3.4. Realne som sa dostal na 3.9 pri jazde po okreskach na trase dlhsej ako 100km (kratsie nema zmysel porovnavat). Okolo 4.5 nie je problem jazdit okresky +20 nad limit. Pri tempomate na dialnici na 130 je to okolo 5. Pri 160 je to 6.5 - 7.

      Realne mam ale dlhodobu spotrebu cca 6 litrov, teda rovnako ako tvoj kamos.

      Vypovedna hodnota je, ale uplne biedna, pretoze cislo nehovori ako jazdim.
      Je v nom nad polovica ciest po dialniciach s priemerkou od 140 hore (tj. tempomat 150-160), okresky s priemerkou 90+ a caste meske poskakovanie. Okrem obcasnych jazd na pohodu, je to presny opak toho ako dosiahnut dobru spotrebu...
      To ale nerobi motor neuspornym so slabym TSI (1.2, 1.4) jazdim tak za 8+ so silnym (1.8) vlastne podobne a s 275k benzinom je to do 10-11, pretoze tam je to jazda na pohodu vramci jeho moznosti :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 03.05.  23:28

        « Re: Re: Nerozumiem.

        Aha, takže tvoje auto popisujes celou dobu jako super úsporné a nakonec to uzavres průměrem 6 l na 100 >:D fakt vtipná obhajoba.

        Já mám na Meganu 1.6 dci po 86 270 km 5.18 l/100 km dle spritmonitoru, což je jak koukám slušné. Jezdím předvídavě (destičky původní a stav cca 60%), ale docela rychle
    • 33 Reagovat !

      foto dal

      dal 03.05.  10:40

      « Re: Nerozumiem.

      Ten diesel se vyplatí každému, kdo si auto ponechá dele jak 150 tis. km. Pak už bude tsi na pokraji životnosti. Jinak ja jsem s 1, 2 tsi jezdil do 6l a na stejné trase s 1.6 hdi automatem do 5 l.
      • 12 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 03.05.  12:06

        « Re: Re: Nerozumiem.

        Proč by TSI mělo být na pokraji životnosti? Máš důkazy, nebo jen plácáš kraviny?
        • 11 Reagovat !

          foto dal

          dal 04.05.  06:45

          « Re: Re: Re: Nerozumiem.

          Vlastní zkušenost, motor který žere olej po 100 tis. km i přes veškerou péči a neustále se to zhoršuje je pro mne neakceptovatelny.
      • 22 Reagovat !

        foto andy2210

        andy2210 03.05.  15:42

        « Re: Re: Nerozumiem.

        Tsi nebude na okraji zivotnosti pred 300 tis km. 150 neni nic.
        • 11 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 03.05.  20:00

          « Re: Re: Re: Nerozumiem.

          Prvá generácia najazdí aj 300kk km za predpokladu, že každý cca 60k meníš reťaz, každých 100-120k olejové čerpadlo (väčšia mína ako neustále obmielané retiazky), vymeníš 2alebo 3 škrtiace klapky a možno jeden katalyzátor >:D >:D
          • 01 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 03.05.  20:10

            « Re: Re: Re: Re: Nerozumiem.

            Což je sice ostuda (pokud to tak je), ale ani tak to není motor "na pokraji životnosti".
            • 00 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 03.05.  21:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumiem.

              Štatistika je z vyše troch desiatok tsi 1.generácie rôznych rokov výroby :-) a.modelov Skrátka aj tie tých 200k a viac km dokázali najazdit, na strane druhej sa časť zadrela tesne okolo 100k km, najväčší extrém bol tesne po prvej výmene oleja >:D Môj kúsok má ľahko cez 170k km a ranný štart vyzerá ako astmatický záchvat a žerie tak 0,5l oleja na 1000km . Ale stále tak nejako ide. Problémy sa opakujú bez ohľadu na rok výroby
              • 00 Reagovat !

                foto -Karel-

                _Karel_ 03.05.  21:27

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumiem.

                Mě TSI taky žral olej a něco to stálo, nemám v úmyslu ho vynášet do nebes. Ale prodával jsem ho s 200tkm a rozhodně bych ho nenazval "před smrtí". Takže ano, spolehlivý motor to není. Ale že by se nedožil 200tkm - to nebude běžné .Mmch, to, že ti žere tolik oleje a dál s tím jezdíš - brzy budeš psát " a ještě mají poruchové katalyzátory" - ten olej mu moc nesvědčí ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto kyklop

                  kyklop 03.05.  21:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumiem.

                  Katalyzátory kapali aj tam, kde bola spotreba oleja nulová. Tá spotreba oleja sa vyskytla len v poslednej dobe, nikde nič netečie (zjavne), servis podozrieva turbo ale s tým, že to aj tak byť nemusí. Neinvestovať do opravy je rozhodnutím firmy, nie mojim ;-) .Ako píšem, časť sa dožila s trochu väčším servisom 200+k km, niektoré sú už pri 300k km. Ak to rozmením na drobné, tak reťaz u lojza v garáži je do 300€, olejové čerpadlo je za polovicu. Ak to rozrátaš na život auta, tak nech prežerieš na servise o 1500€ viac ako pri niečom spoľahlivom a to sa pri 200k km stratí, resp. po rozrátaní na drobné to až také horúce nebude. Ešte upresním, máme v drvivej väčšine 1,2, vyššie kubatúry ts 1.g. by som zrátal na prstoch jednej ruky. Časť tých motorov to vzdala oveľa skôr a na tom sa podieľal predajca/importér. Je to len konštatovanie, nič viac
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 03.05.  23:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nerozumiem.

                  No ač se na mé exLagune sypalo kde co, tak motor těch 350t km přežil bez větších investicí (nepočítám li urvany rozvodový řemen zanedbanou péčí) a olej nebylo třeba dolévat vůbec, ale to VW většinou neznají, skoro u všech motorů
  • 00 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 02.05.  17:10

    Jen 2mistny auto

    Měl jsem kratkou verzi tk v merku dokud jsem se nepokusil nasoukat dozadu a nekam dat nohy.I v citigu-upu je vic mista pro nohy.Jinak z venku pěkný.
    • 00 Reagovat !

      foto dal

      dal 03.05.  10:43

      « Re: Jen 2mistny auto

      Máš pravdu, kdo je větší, musí si sednout za spolujezdce, tam je více mista vzhledem k vykousle palubce.
  • 31 Reagovat !

    foto -Karel-

    _Karel_ 02.05.  17:45

    308

    Motor dobrý, cena velmi dobrá. Spotřeba v testu rozhodně nijak neohromí, snad je jen "novinářská".
    Jen tedy - v testu i v tabulce máte správnou cenu 430, na konci článku pak chybně 470!
    U auta této velikosti vidím naftu obecně jako zbytečnost. Pokud bude jezdit benzín za 6-7l, a s ohledem na nejběžnější předpokládaný nájezd - naftu spíš ne. Tu vidím jako daleko smysluplnější pro 5008.
    • 21 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 03.05.  09:09

      « 308

      Já bych za sebe souhlasil... jenom... jak může obchoďák jezdit s Octavií jakožto nejběžnějším služebním autem u nás, tak úplně stejně může jezdit i s 308... a pak asi klidně v naftě.
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 03.05.  19:51

        « Re: 308

        Jasně, ale zatímco ta oktávka je typické firemní auto, 308 bude nejčastěji spíše soukromá. Samozřejmě v českých reáliích, netvrdím, že to ve Francii nebude přesně naopak.
    • 10 Reagovat !

      foto Redmex

      Redmex 03.05.  09:20

      « Re: 308

      Vo vseobecnosti suhlas, ale velmi zavisi od pouzitia.

      Mne davala v tejto triede nafta zmysel aj pri najazde okolo 25k. Jazdim, ale velmi vela dialnic s vysokym rychlostnym priemerom a tam bol diesel vyrazne lepsi ako slaby benzin :-)
      • 03 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 03.05.  19:37

        « Re: Re: 308

        Motor asi nebudeš špatný...diesel se při větších nájezdech furt vyplatí. :yes:
        Bohužel ten i-kokpit je děsný..neznám nikoho , komu by se to pozdávalo. 8-s
        • 20 Reagovat !

          foto sachs800

          sachs800 04.05.  18:23

          « Re: Re: Re: 308

          Já se hlásím, znám mnoho lidí, co se jim to líbí!
      • 00 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 03.05.  19:52

        « Re: Re: 308

        Potom určitě, já psal obecně, a nemyslím, že nejčastejší majitel 308 bude dálniční letec. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 07.05.  08:58

      « Re: 308

      Spotřeba je prostě ACZ = neni to VW = podle Spritmonitor 308 1,5 bluehdi 96 kW 4,59 až 5,38
  • 00 Reagovat !

    foto pendoch

    pendoch 04.05.  23:36

    Re: Re: p308

    Až na „proslavené” thp jsou benziny od PSA velmi slušné
    • 00 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 07.05.  09:00

      « Re: Re: p308

      To rozhodně [odkaz]

      Slušnej je i rozdíl jak se svý doby když s částí z nich byly problémy k věci firma stavěla. Rozdíl jak kráVWa :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Fešák Hasselhoff z Pobřežní hlídky: Jako dárek k 66. narozeninám třetí svatba s mladší ženou!

Fešák Hasselhoff z Pobřežní hlídky: Jako dárek k 66.…

V 90. letech z něj dámy doslova šílely díky roli v Pobřežní hlídce. A herec David Hasselhoff, který v úterý…

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Úchvatné Santorini: Nejkrásnější a nejfotografovanější

Setkáte se s ním kdekoli v Řecku. Můžete jet na ostrovy Rhodos, Kos či Zakynthos, stejně jako kamkoliv do…

 

iSport.cz

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a Kittel, nestihli limit

Do žlutého jde Thomas. Na Tour končí Cavendish a…

Britský cyklista Geraint Thomas je novým vedoucím jezdcem Tour de France. Do žlutého trikotu se oblékl díky…

Holzer se vrací do Baníku. Klub stál víc než při odchodu do Sparty

Holzer se vrací do Baníku. Klub stál víc než při…

Druhou letní posilou fotbalistů Ostravy je Daniel Holzer. Dvaadvacetiletý levý obránce či záložník se do Baníku…

 

Reflex.cz

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci aneb Agrokozel nejvyšším zahradníkem

Babiš bude hlavní koordinátor boje proti korupci…

Někdy si říkám, že už mne v Česku nemůže nic překvapit, avšak… Premiér Andrej Babiš se nově stal nejvyšším (!!)…

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi probíhaly soutěže o nejkrásnější dívku. Podívejte se

Miss Írán: Těžko uvěřit, ale i v této zemi kdysi…

V současnosti je Írán země, kde vládne tvrdý islámský režim. Ne vždy tomu tak ale bylo. Před islámskou revolucí…