Peugeot 308 CC 1.6 THP – Vlající lví hříva

Peugeot 308 CC 1.6 THP – Vlající lví hříva

 
 

Pevnou skládací střechu se na hatchback nižší střední třídy snažil naroubovat už kdekdo. Čím bojuje Peugeot?

Peugeotu nelze upřít průkopnictví – byl to on, který luxusní pevnou skládací střechu poprvé aplikoval ve voze poněkud běžnější třídy. Byl to právě Peugeot 206 CC, který utrhl malou lavinu a dal vzniknout různě úspěšným aplikacím této technologie u Renaultu, Volkswagenu, Opelu a Fordu.

Nejmladším počinem specifického segmentu trhu je tedy opět kupé-kabriolet od Peugeotu. Vůz pochopitelně vychází z třídveřového hatchbacku 308, exteriérem a interiérem ale dává najevo, že by mohl patřit minimálně o třídu výše. Proč si to myslíme?

Jakkoli je hodnocení designu subjektivní, připadá nám, že disciplínu naroubování zádě a mechanismu skládací střechy zvládl z konkurence nejlépe právě Peugeot. Téměř nemožný úkol solidního vzhledu v obou polohách střechy bude vždy nutně kompromisem, tady ale máme pocit, že se dílo povedlo – pozor, mluvíme pouze o designu. Objektivně jde samozřejmě stále o řadu 308, ovšem s podvozkem sníženým o centimetr a sedadly posazenými o 15 mm níže.

obrázek [555 x 407]  

Asi největší překvapení poskytuje interiér. Červenou kůží jsou potažena nejen sedadla a volant, ale i palubní deska a výplně dveří. Kovový povrch čeká nohu na pedálech i ruku na řadicí páce, přístroje i výdechy klimatizace zdobí lesklé okraje… jezdíme sice v dobře vybavené a patřičně opříplatkované verzi Sport Pack, ale první dojem vyhrává auto na body. Hnidopišské poznámky si tak v interiérových disciplínách odnáší Lev Bezstřechový jen za oba hlavní kruhové přístroje – s jejich tuningovým vzhledem, odlišným od zbytku designu vozu, bychom se i smířili, ale jindy než v noci na ně prostě není vidět. Bílá barva v kombinaci s krycím plastem, který svým zrcadlovým efektem umožňuje studovat řidiči i vlastní rohovku, je sice asi cool, trendy a free, ale o rychlosti a otáčkách se dozvíte méně než pohledem na kolo či klikovou hřídel.

obrázek [555 x 402]  

Téměř absolutorium zasluhují přední sedačky, v jejichž objetí je dobré právě při málo sportovní a více pohodové jízdě, tak jak se na (potenciálně) otevřený vůz sluší. Po vzoru Mercedesu jsou v opěrkách integrovány vyhřívané větráky, takže údaj o pohodlnosti jízdy bez střechy i při neletních teplotách jsme rádi ověřili – krk vydržel bez nachlazení. Rozdíl mezi standardní řadou 308 je pro posádku znát kromě jiného také nezvykle dlouhým A-sloupkem, který je při nastupování do otevřeného vozu i jízdě nezvykle blízko těla.

Přestože výrobce deklaruje vůz jako čtyřmístný, jde jako obvykle o eufemismus pro stav, kdy řidič brousí volant koleny a vzadu usazená anorektička se tváří, že má místa dost. Prostě – na odvoz dvou nešťastníků z mejdanu či šťastnic na mejdan zadní sedadla stačí, ale natáhnete-li sem plachtu pro psa či nahážete noviny, bude prostor využit také dobře.

obrázek [250 x 396] Což nás přivedlo tam, kam se obvykle skalní kabrioletista nedívá, ale v českém dolíčku prý nelze bez toho pohledu napsat test – totiž do zavazadelníku. Kdo by sázel na skromnost, prohrál by – tedy, v mezích třídy. Malá jeskyně v kupé totiž pojme 465 litrů, což je více než většina „CC“ konkurence, nemluvě o kompaktních hatchbacích. Se složenou střechou pak zbývá ještě prostor pro 266 litrů zavazadel a to v celkem kompaktním kvádru. Tady bychom jako příslušníci národa, který stěhuje i Smartem, měli věnovat francouzským konstruktérům řád Zlatého chalupáře.

S hodnotně působícím lakem i 18“ koly koresponduje i vrcholná motorizace – přeplňovaný agregát 1.6, vyrobený ve spolupráci PSA a BMW, poskytuje maximální výkon 110 kW, přičemž točivý moment 240 Nm je k dispozici už od 1400 otáček. Papírově skvělé, vždyť stejné ústrojí tepe i v rychlém Mini.

Tady máme ale pod sedadly poctivých 1587 kg, takže živost vozu je jen tak akorát, zvlášť s přihlédnutím k poněkud dlouhým převodům. Není třeba mít strach, dynamiky si vzhledem k charakteru vozu užije posádka dost, práce s řadicí pákou bude ale řidiče dost vytěžovat. Řazení je krátké, přesné a šestistupňové, za to vše chválíme. Výsledkem veselého, neloudavého ježdění je spotřeba rovných 8 l/100 km, přičemž pouze čtvrtina byla absolvována v městském provozu.

obrázek [555 x 357]  

Odpružení oproti hatchbackům ztuhlo a jízdnímu komfortu nepřidávají ani nízkoprofilové pneumatiky, ochotné objevit i na hladké silnici malý kamínek a žalovat o něm posádce. Přesto celek - nějakým zázrakem - není nepohodlný. Tedy, až na příčné prahy: tady je nutno zpomalit tak, že vás předjede i zametací vůz, jazyk schovat za zuby a jedeme-li se střechou, přikrčit hlavu. Výměnou posádka získává u značky jinak spíše málo viděnou jistotu v zatáčkách, doprovázenou minimálními náklony a téměř nulovým sklonem přídě k tečnému opuštění silnice.

Při jízdě rozumným tempem a zvlášť s otevřenou střechou jsme ocenili ticho od motoru, pneumatik i vzduchu a ani očekávané kruty v karoserii nebyly fatální. Přiznejme – tyto závady se obvykle projeví až po čase a my se rádi spokojili s tím, že po týdenní porci 800 km po cestách všech typů převážně s otevřenou střechou jsme sice nachytali dovnitř hromadu prachu, ale nezaznamenali jsme ani vrzání, ani jiné podezřelosti.

Vyvážený stylový vůz, který ovšem za část elegance v interiéru vděčí nijak levným příplatkům a za rozumnou dynamiku kombinaci výkonného motoru a vyšší hmotnosti. Jinými slovy – drahé, stylové, užitečné.

obrázek [555 x 339]  
První cena vozu590.900,- Kč (1.6 VTi 88 kW Sport)
První cena vozu s testovanou motorizací675.900,- Kč (1.6 THP 110 kW Sport Pack)
Základní cena testovaného vozu740.900,- Kč (1.6 THP 110 kW GT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků791.300,- Kč (1.6 THP 110 kW GT)

Plusy

  • Vyvážený vzhled jako kupé i kabriolet
  • Skvělá přední sedadla s vyhříváním krku
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Tichý, výkonný motor
  • Vzhledem ke karoserii prostorný zavazadelník
  • Jistý podvozek, dobrá zpětná vazba
  • Při běžné jízdě úsporný motor

Minusy

  • Vyšší cena+příplatky
  • Malý prostor na zadním sedadle
  • Citlivost na příčné nerovnosti
  • Vysoká hmotnost vozu
  • Vysoká spotřeba při dynamické jízdě
Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 308 CC 1.6 THP

Cena v základní výbavě: 740 900 Kč Cena v testované výbavě: 791 300 Kč

Základní výbava:ABS + REF + AFU, centralní zamykání, elektrická stahovací střecha, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, indikátor tlaku vzduchu v pneumatikách, mlhové světlomety, palubní počítač, přední boční airbagy (hlava hrudník pánev), regulátor rychlosti, automatická dvouzónová klimatizace, el. a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu (sekvenční), hliníková kola 18`, kožený volant + hliníková hlavice řadicí páky, ochranná sít` Windstop, parkovací asistent, rádio CD MP3 + ovládání u volantu, ESP

Výbava testovaného vozu:Navigační systém RNEG s bar. obraz. + Bluetooth (20.300,-), perleťový lak (14.500,-), integrální celokožené čalounění perforované (15.600,-)

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 308 CC 1.6 THP
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 5.6 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 266 / 465
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1587 / 353
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4440
b) šířka (mm): 1817
c) výška (mm): 1424
d) rozvor (mm): 2608
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Peugeot 308 CC 1.6 THP
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 6
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 6
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 6
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,65
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty…

Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa) Za volantem závodního Peugeotu 308 Racing Cup: Zážitek na celý život! (+videa)

Nestává se tak často, abychom si na vlastní kůži okusili…

 



 
Thor Trucks ET-One: Elektrická novinka je vyzyvatelem tahače Tesly

Thor Trucks ET-One: Elektrická novinka je vyzyvatelem tahače Tesly

Dnes 16:55

V Los Angeles odhalila společnost Thor Trucks svou vizi tahače na krátké vzdálenosti, jenž má být konkurentem čerstvé novinky společnosti Tesla.




Blesk.cz

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za pašování kokainu do USA

Synovci první dámy „vyfasovali“ 18 let natvrdo. Za…

Dva synovci první dámy Venezuely Cilie Floresové byli ve čtvrtek odsouzeni v New Yorku k 18 letům vězení za…

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o střechu nad hlavou?

Bára Štěpánová s manželem: Kvůli dluhům přijdou o…

Coby jedna z hvězd seriálu Ordinace v růžové zahradě 2 si Bára Štěpánová (58) vydělává slušné peníze. Jenže i…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě s Libercem

Trpišovský měl kývnout Slavii. Nyní záleží na dohodě…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…