Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 308 CC 1.6 THP – Vlající lví hříva

Ondřej Šuch
Diskuze (0)

Pevnou skládací střechu se na hatchback nižší střední třídy snažil naroubovat už kdekdo. Čím bojuje Peugeot?

Peugeotu nelze upřít průkopnictví – byl to on, který luxusní pevnou skládací střechu poprvé aplikoval ve voze poněkud běžnější třídy. Byl to právě Peugeot 206 CC, který utrhl malou lavinu a dal vzniknout různě úspěšným aplikacím této technologie u Renaultu, Volkswagenu, Opelu a Fordu.

Nejmladším počinem specifického segmentu trhu je tedy opět kupé-kabriolet od Peugeotu. Vůz pochopitelně vychází z třídveřového hatchbacku 308, exteriérem a interiérem ale dává najevo, že by mohl patřit minimálně o třídu výše. Proč si to myslíme?

Jakkoli je hodnocení designu subjektivní, připadá nám, že disciplínu naroubování zádě a mechanismu skládací střechy zvládl z konkurence nejlépe právě Peugeot. Téměř nemožný úkol solidního vzhledu v obou polohách střechy bude vždy nutně kompromisem, tady ale máme pocit, že se dílo povedlo – pozor, mluvíme pouze o designu. Objektivně jde samozřejmě stále o řadu 308, ovšem s podvozkem sníženým o centimetr a sedadly posazenými o 15 mm níže.

peugeot testy nizsistredni kabriolet peugeot testy nizsistredni kabriolet  

Asi největší překvapení poskytuje interiér. Červenou kůží jsou potažena nejen sedadla a volant, ale i palubní deska a výplně dveří. Kovový povrch čeká nohu na pedálech i ruku na řadicí páce, přístroje i výdechy klimatizace zdobí lesklé okraje… jezdíme sice v dobře vybavené a patřičně opříplatkované verzi Sport Pack, ale první dojem vyhrává auto na body. Hnidopišské poznámky si tak v interiérových disciplínách odnáší Lev Bezstřechový jen za oba hlavní kruhové přístroje – s jejich tuningovým vzhledem, odlišným od zbytku designu vozu, bychom se i smířili, ale jindy než v noci na ně prostě není vidět. Bílá barva v kombinaci s krycím plastem, který svým zrcadlovým efektem umožňuje studovat řidiči i vlastní rohovku, je sice asi cool, trendy a free, ale o rychlosti a otáčkách se dozvíte méně než pohledem na kolo či klikovou hřídel.

peugeot testy nizsistredni kabriolet peugeot testy nizsistredni kabriolet  

Téměř absolutorium zasluhují přední sedačky, v jejichž objetí je dobré právě při málo sportovní a více pohodové jízdě, tak jak se na (potenciálně) otevřený vůz sluší. Po vzoru Mercedesu jsou v opěrkách integrovány vyhřívané větráky, takže údaj o pohodlnosti jízdy bez střechy i při neletních teplotách jsme rádi ověřili – krk vydržel bez nachlazení. Rozdíl mezi standardní řadou 308 je pro posádku znát kromě jiného také nezvykle dlouhým A-sloupkem, který je při nastupování do otevřeného vozu i jízdě nezvykle blízko těla.

Přestože výrobce deklaruje vůz jako čtyřmístný, jde jako obvykle o eufemismus pro stav, kdy řidič brousí volant koleny a vzadu usazená anorektička se tváří, že má místa dost. Prostě – na odvoz dvou nešťastníků z mejdanu či šťastnic na mejdan zadní sedadla stačí, ale natáhnete-li sem plachtu pro psa či nahážete noviny, bude prostor využit také dobře.

peugeot testy nizsistredni kabriolet peugeot testy nizsistredni kabriolet Což nás přivedlo tam, kam se obvykle skalní kabrioletista nedívá, ale v českém dolíčku prý nelze bez toho pohledu napsat test – totiž do zavazadelníku. Kdo by sázel na skromnost, prohrál by – tedy, v mezích třídy. Malá jeskyně v kupé totiž pojme 465 litrů, což je více než většina „CC“ konkurence, nemluvě o kompaktních hatchbacích. Se složenou střechou pak zbývá ještě prostor pro 266 litrů zavazadel a to v celkem kompaktním kvádru. Tady bychom jako příslušníci národa, který stěhuje i Smartem, měli věnovat francouzským konstruktérům řád Zlatého chalupáře.

S hodnotně působícím lakem i 18“ koly koresponduje i vrcholná motorizace – přeplňovaný agregát 1.6, vyrobený ve spolupráci PSA a BMW, poskytuje maximální výkon 110 kW, přičemž točivý moment 240 Nm je k dispozici už od 1400 otáček. Papírově skvělé, vždyť stejné ústrojí tepe i v rychlém Mini.

Tady máme ale pod sedadly poctivých 1587 kg, takže živost vozu je jen tak akorát, zvlášť s přihlédnutím k poněkud dlouhým převodům. Není třeba mít strach, dynamiky si vzhledem k charakteru vozu užije posádka dost, práce s řadicí pákou bude ale řidiče dost vytěžovat. Řazení je krátké, přesné a šestistupňové, za to vše chválíme. Výsledkem veselého, neloudavého ježdění je spotřeba rovných 8 l/100 km, přičemž pouze čtvrtina byla absolvována v městském provozu.

peugeot testy nizsistredni kabriolet peugeot testy nizsistredni kabriolet  

Odpružení oproti hatchbackům ztuhlo a jízdnímu komfortu nepřidávají ani nízkoprofilové pneumatiky, ochotné objevit i na hladké silnici malý kamínek a žalovat o něm posádce. Přesto celek - nějakým zázrakem - není nepohodlný. Tedy, až na příčné prahy: tady je nutno zpomalit tak, že vás předjede i zametací vůz, jazyk schovat za zuby a jedeme-li se střechou, přikrčit hlavu. Výměnou posádka získává u značky jinak spíše málo viděnou jistotu v zatáčkách, doprovázenou minimálními náklony a téměř nulovým sklonem přídě k tečnému opuštění silnice.

Při jízdě rozumným tempem a zvlášť s otevřenou střechou jsme ocenili ticho od motoru, pneumatik i vzduchu a ani očekávané kruty v karoserii nebyly fatální. Přiznejme – tyto závady se obvykle projeví až po čase a my se rádi spokojili s tím, že po týdenní porci 800 km po cestách všech typů převážně s otevřenou střechou jsme sice nachytali dovnitř hromadu prachu, ale nezaznamenali jsme ani vrzání, ani jiné podezřelosti.

Vyvážený stylový vůz, který ovšem za část elegance v interiéru vděčí nijak levným příplatkům a za rozumnou dynamiku kombinaci výkonného motoru a vyšší hmotnosti. Jinými slovy – drahé, stylové, užitečné.

peugeot testy nizsistredni kabriolet peugeot testy nizsistredni kabriolet  






První cena vozu 590.900,- Kč (1.6 VTi 88 kW Sport)
První cena vozu s testovanou motorizací 675.900,- Kč (1.6 THP 110 kW Sport Pack)
Základní cena testovaného vozu 740.900,- Kč (1.6 THP 110 kW GT)
Cena testovaného vozu vč. příplatků 791.300,- Kč (1.6 THP 110 kW GT)

Plusy

  • Vyvážený vzhled jako kupé i kabriolet
  • Skvělá přední sedadla s vyhříváním krku
  • Kvalitně zpracovaný interiér
  • Tichý, výkonný motor
  • Vzhledem ke karoserii prostorný zavazadelník
  • Jistý podvozek, dobrá zpětná vazba
  • Při běžné jízdě úsporný motor

Minusy

  • Vyšší cena+příplatky
  • Malý prostor na zadním sedadle
  • Citlivost na příčné nerovnosti
  • Vysoká hmotnost vozu
  • Vysoká spotřeba při dynamické jízdě
Ondřej Šuch
Diskuze (0)
Peugeot 308 CC 1.6 THP
Cena základní sestavy 740 900 Kč
Výbava základní sestavy ABS + REF + AFU, centralní zamykání, elektrická stahovací střecha, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, indikátor tlaku vzduchu v pneumatikách, mlhové světlomety, palubní počítač, přední boční airbagy (hlava hrudník pánev), regulátor rychlosti, automatická dvouzónová klimatizace, el. a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu (sekvenční), hliníková kola 18`, kožený volant + hliníková hlavice řadicí páky, ochranná sít` Windstop, parkovací asistent, rádio CD MP3 + ovládání u volantu, ESP Kč
Cena testované sestavy 791 300 Kč
Výbava testované sestavy Navigační systém RNEG s bar. obraz. + Bluetooth (20.300,-), perleťový lak (14.500,-), integrální celokožené čalounění perforované (15.600,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.7 / 5.6 / 7.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 266 / 465
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1587 / 353
Rozměr pneu: 225/45 R17
Peugeot 308 CC 1.6 THP
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4440
b) šířka (mm): 1817
c) výška (mm): 1424
d) rozvor (mm): 2608
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 870
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1390
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano