Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra 290 – GTi, nebo Cupra?

David Bureš
Diskuze (219)

Také Peugeot a Seat bojují v segmentu kompaktních hot hatchů. Jak si proti sobě vedou 308 GTi a Leon Cupra 290?

Úvod, pořizovací náklady


Milovníci hot-hatchů mají žně, segment rychlých hatchbacků je totiž nabitý k prasknutí. Honda Civic Type R, Ford Focus RS, VW Golf GTI Clubsport, to jsou jen někteří noví zástupci poslední doby. Přestože je nyní hlavně řeč o jiných vozech, neměli bychom zapomínat ani na nedávné novinky Peugeotu a Seatu – 308 GTi a Leon Cupra 290. Tak si je hned pojďme vyzkoušet, protože oba rozhodně stojí za svezení.

Leon Cupra dal o sobě vědět v roce 2014, kdy sportovní image Seatu zdůraznil tehdejším rekordem na Severní smyčce Nürburgringu. Cupra se tehdy stala s časem 7:58,40 nejrychlejší předokolkou na trhu, jako první ve své kategorii navíc pokořila hranici osmi minut. Od té doby ale utekla nějaká doba, Leon Cupra o svůj rekord již přišel (aktuálně ho drží VW Golf GTI Clubsport S s časem 7:49,21), i samo auto se změnilo. Na trh totiž loni dorazil vylepšený model Cupra 290 s přepracovaným výfukovým systémem a hlavně motorem posíleným z 206 na 213 kW.

Také peugeoty byly kdysi považované za krále hot-hatchů, třeba model 205 GTi z osmdesátých let je dodnes legendou. V následujících letech ale francouzský výrobce segment ostrých hatchbacků postupně opustil, aby se do něj nyní zase vrátil. A právě 308 GTi má být spolu s menší 208 GTi pompézním návratem, který má zaujmout hlavně nízkou hmotností. Ta by mu rozhodně v boji o předokolkového šampiona Nordschleife pomohla, Peugeot ale tvrdí, že se tohoto souboje účastnit nebude. Kdo je rychlejší, jsme tedy museli odhalit sami…

Cupra bojuje cenou, GTi výbavou

Hot-hatche se obvykle nekupují kvůli supernízké cenovce, ale kvůli nabízeným zážitkům. I tak cenovka může být rozhodujícím prvkem, přičemž v tomto případě to na první pohled vypadá na jednoznačný souboj.

Levnější je seat, a to o dost. Španělský hot-hatch je nabízen za 733.900 korun, zatímco peugeot v základu přijde na 799.500 korun. Do této ceny se vejdou také ostatní nabízené varianty Leonu Cupra – třídveřové SC přijde na 785.900 korun, kombík na 763.900 korun. Peugeot je nabízen výhradně jako pětidveřový model, k dispozici není ani automat. To k Leonu Cupra lze za 45.000 korun dokoupit šestistupňové DSG.

Pořizovací náklady Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290
ZÁKLADNÍ CENA
Motor 1.6 THP (200 kW) 2.0 TSI (213 kW)
Cena [Kč] 799.500 733.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Adaptivní tlumiče [Kč] - S
Automatická klimatizace dvouzónová dvouzónová
CD přehrávač [Kč] 2.200 S
Diferenciál Torsen Samosvorný
Diodové světlomety [Kč] S S
Kola 19" litá 19" litá
Metalíza [Kč] 14.000 15.100
Navigace [Kč] S 24.400
Parkovací kamera [Kč] 4.000 6.600
Parkovací senzory vp. a vz. [Kč] S 13.000
Skořepinová sedadla vpředu [Kč] S 33.900
Tempomat [Kč] S S
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč] 8.000 11.500
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč] 25.5591/3.197 23.940/4.151
Přední/zadní nárazník [Kč] 10.062/9.645 10532/9003
Přední blatník [Kč] 4.719 4.787
Čelní sklo [Kč] 8.672 7.411
Brzdové destičky přední + výměna [Kč] 8052+1050 3.430+631
Mřížka v masce chladiče [Kč] 2086 1.234
Přední/zadní tlumič [Kč] 1931/1257 9.855/10.288
Hodinová sazba v servisu [Kč] 700 789
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč] 20.250 17.868
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky) 2/3/12 2/3/12
Prodloužená záruka 5 let/140.000 km 3 roky/100.000 km

Hodnotit oba vozy jen na základě základní cenovky by ale bylo ošidné. Pohled do ceníku totiž ukazuje, že 308 GTi se chlubí bohatou výbavou. Už v základu je dodáván s navigací, parkovacími čidly vpředu i vzadu nebo skořepinovými sedadly, což jsou všechno prvky, za které se u seatu musí připlácet. Španěl však přidává adaptivní tlumiče, které Francouz nedodává ani za příplatek. Zvláštností GTi je navíc nutnost připlatit si za CD přehrávač, ve Francii už zkrátka počítají s tím, že zákazníci mají hudbu na jiném nosiči – AUX i USB vstup jsou standardem.

Srovnatelné příplatkové prvky jsou levnější u peugeotu, u seatu jsou zase cenově výhodnější náhradní díly. Vlastně jen u tlumičů je rozdíl v neprospěch Španěla, což je způsobeno jeho komplexnějším adaptivním podvozkem.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮ Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290
Základní cena 6 8
Standardní výbava a příplatky 8 8
Servis 6 7
Záruky 8 6
Průměr 7,00 7,25

Design, interiér


Hlavně nenápadně

Volkswagen Golf GTI kdysi zaujal tím, že byl velice nenápadný a těžko rozpoznatelný proti běžným verzím. Podobnou cestou sleepera jdou i oba dnešní soupeři, zájemci o obří spoilery a extravagantní tvary musí hledat u Fordu nebo Hondy…

Obzvlášť cupru si s ostatními leony klidně spletete, příď je ostře řezaná už u základních verzí, záď jen zdobí vytažené, ale stále nenápadné koncovky výfuku. To roury peugeotu jsou přece jen výraznější, do celku jsou však spolu s dalšími decentními změnami (předním nárazníkem s červenou linkou) zakomponovány decentně, a tak ani 308 GTi není nijak výrazným autem, které by na sídlišti vzbuzovalo pozornost. Sportovní orientaci obou aut tak nejvýrazněji odhalí pohled na 19palcová kola a za nimi se rýsující červeně lakované brzdové třmeny.

HODNOCENÍ DESIGNU Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290
Vnější vzhled 8 8
Vnitřní vzhled 8 7
Zpracování 8 7
Ergonomie 6 9
Konektivita 8 8
Průměr 7,60 7,80

Seat sází na konzervativnost také uvnitř. Jednoduché tvary jsou tradiční koncernová „nuda“, a to zvlášť ve srovnání se zajímavou palubní deskou peugeotu, všechny ovladače jsou ale přehledně rozmístěny a po ruce. Jezdec si na nic nemusí zvykat, prostě nasedne a jede „řezat“ své oblíbené okresky. O okořenění se starají vlastně jen detaily – sedadla s výrazným bočním vedením, kulaťoučká hlavice řadicí páky nebo tachometr cejchovaný do 300 km/h.

To peugeot je v tomto ohledu jiný, volant s malým průměrem a vzhůru posunutá kaplička s přístroji může někomu vyhovovat, řidiče však nutí si navyknout na něco neobvyklého. Peugeot tvrdí, že se tzv. i-Cockpit zákazníkům líbí, já si ale na něj zkrátka nezvykl. Jakékoliv nastavení pozice sedadla a volantu pro mě bylo kompromisní, maličký věnec evokoval spíše Playstation než jízdu s hot-hatchem. Zvykat jsme si museli i na otáčkoměr, jehož ukazatel se otáčí proti směru hodinových ručiček, nebo na ovládání soustředěné do dotykové obrazovky. Navíc nás překvapila chybějící ruční brzda, 308 se ve verzi GTi spoléhá na elektronickou parkovací. To Leon Cupra v tomto ohledů zůstává ryzím sporťákem, „ručka“ mu nechybí.

V obou případech nás potěšily skořepinové sedačky, jak ty standardně dodávané v peugeotu, tak ty v seatu za příplatek 33.900 korun. Díky výraznému bočnímu vedení svorně perfektně podrží tělo, ani na dlouhých cestách však nejsou nepříjemné a řidiče nijak neutlačují. Pokud bychom měli vybrat lepší, tak bychom vybrali ty od seatu, které se nám zdály celkově pohodlnější. Skořepiny v GTi přece jen lehce tlačí do lopatek, masážní funkce však překvapivě nechybí. Kdo by takový komfort od tak drsně tvarované sedačky čekal?

HODNOCENÍ INTERIÉRU Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290
Prostornost 7 8
Přední sedačky 8 9
Zadní sedačky 8 8
Kufr 9 8
Variabilita 7 7
Průměr 7,80 8,00

Motor, jízdní vlastnosti


Šestnáctka proti dvoulitru

Pravověrní fanoušci sportovních vozů by sice jistě ocenili atmosférický motor pod kapotou, přeplňování je ale zkrátka trend, kterému se nevyhnuly ani hot-hatche. Zatímco Seat Leon Cupra 290 si uchoval plnotučný dvoulitr, Peugeot 308 GTi vsadil na vlastně maličkou šestnáctistovku známou z RCZ R. Ono to ale tolik nevadí, protože se Peugeotu z motoru 1.6 THP podařilo vydolovat 200 kW a 330 N.m, což jsou na tak malý agregát opravdu působivé hodnoty.

Přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI Seatu sice nabízí o 13 kW a 20 N.m více, jenže peugeot má výhodu v kilogramech. Pohotovostní hmotnost 308 GTi činí 1.205 kilogramů, což je na poměry třídy opravdu málo. To se potvrzuje při vzájemném srovnání s Leonem Cupra, který je o více než metrák těžší.

Právě hmotnost rozhoduje o tom, že se výkonový rozdíl mezi oběma soupeři ztrácí. Přestože jsou oba hot-hatche opravdu rychlé, jak se od nich očekává, peugeot působí o pověstný chlup hbitěji. Na stovce je sice dle udávaných čísel rychleji leon (6,0 s vs. 5,8 s), v praxi je však důležitější pružné zrychlení, v němž peugeot Španěla jasně poráží. Vedle nízké hmotnosti tomu pomáhá i kratší zpřevodování.

Na sešlápnutí plynu ovšem agilněji reaguje seat. Peugeot sice tvrdí, že maximum točivého momentu je dostupné už v 1900 otáčkách, přece jen je ale znát, že se turbodmychadlo šestnáctistovky musí nejprve nadechnout. Také v seatu je turboefekt lehce znatelný, rozhodně ale není takový jako u konkurenta. Ono je to i tím, že vrchol 350 N.m je dostupný v širokém pásmu 1700 až 5800 otáček, a nástup je lineárnější.

peugeot seat srovnavacitesty sportovni peugeot seat srovnavacitesty sportovni  

Peugeot zase boduje v preciznosti řazení. Krátké a přesné dráhy prostě nemají chybu, i ta zvláštně tvarovaná hlavice řadicí páky se nakonec příjemně drží, a tak si řidič řazení vyloženě užívá. Naopak v seatu je nutné počítat s tuhým spojkovým pedálem, se kterým je potřeba citlivě pracovat. Samotné dráhy navíc nejsou zrovna přesné, což primárně vadí při ostré jízdě. U běžného auta bychom si toho asi ani nevšimli, u hot-hatche ale žádáme jen to nejlepší.

Zvuk motorů obou soupeřů je možné zesílit. U peugeotu se tak stane po přepnutí do sportovního módu, v případě seatu se takový režim jmenuje Cupra. Navíc lze zvuk podle přání upravit pomocí individuálního nastavení. Výtku ale máme, protože tento zesilovač v testovaném leonu nepříjemně rezonoval. Ve výsledku to znělo, jako by rádio mělo rozbité basy.

Spotřeba paliva v obou případech závisí na zvoleném tempu. Peugeot je každopádně úspornější, a to nejen na papíře (kombinovaná spotřeba 6,0 l/100 vs. 6,7 l/100 km), ale i ve skutečnosti. Svižnější tempo na okruhu kombinujícím dálnici, okresní silnice a městské ulice znamenalo v případě peugeotu spotřebu 7,8 l/100 km, zatímco cupra si na stejné trati vzala 8,5 l/100 km. Co se ale týče spotřeby, máme jednu poznámku – peugeot vyžaduje minimálně 98oktanový benzin. To u seatu je devadesát osmička doporučena, auto si však klidně dopřeje i standardní 95. Na výkonech je to znát, při natankování běžného naturalu Španěl působí výrazně línějším dojmem, jakoby si užíval siestu.

HODNOCENÍ MOTORU Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290
Zrychlení 8 9
Pružnost 9 7
Spotřeba udávaná 7 6
Spotřeba v testu 7 6
Odhlučnění motoru 7 6
Průměr 7,60 6,80

Proč je tak tvrdý?

Odlišnou koncepci jako pod kapotou najdeme také na podvozku. Seat vpředu využívá elektrohydraulicky řízený samosvorný diferenciál, zatímco peugeot vsadil na šroubový diferenciál typu Torsen. I ve vrcholné formě GTi si 308 ponechala jednoduchou zadní nápravu, to Leon Cupra 290 sází na víceprvkové zadní zavěšení. Ba co víc, už v základu se Španěl spoléhá na adaptivní tlumiče nastavitelné v několika režimech.

A tento rozdíl je znát. Peugeot je kvůli kombinaci tuhé zadní nápravy a tvrdého naladění podvozku na českých silnicích uskákaný a své posádce příliš komfortu neposkytne. Na okreskách se tento problém dá řešit zrychlením, ve vyšším tempu začne podvozek nerovnosti tlumit lépe, na městských kočičích hlavách je však nutné se s tvrdostí smířit a přečkat ji. To seat umí být také tvrdý, jenže stačí podvozek přepnout do komfortního módu a poskytované pohodlí je rázem na slušné úrovni. Byť je stále „sportovně“ tužší.

Zdálo by se, že díky tomu leon bude excelovat při každodenní jízdě, jenže mezery najdeme také u něj. Na dlouhých cestách totiž vadí horší odhlučnění podvozku, které je časem únavné. Peugeot je tišší, ať už z hlediska odhlučnění podvozku nebo motoru. Při dlouhé jízdě je příjemnější také lehčí řízení Francouze nebo ne tak citlivá spojka.

peugeot seat srovnavacitesty sportovni peugeot seat srovnavacitesty sportovni  

Když ale městské bulváry opustíte a vydáte se na oblíbenou okresku, začíná jistá vyměklost gétéíčka vadit. Přestože peugeot díky tvrdému podvozku krásně sedí, řidič si kvůli lehkému řízení není ve vysokém tempu tak jistý, navíc od kol k němu neproudí moc informací. Maličký volant okamžitě reaguje na pokyn, což na jednu stranu v zatáčkách kvitujeme, na druhou stranu jsme měli pocit, že i na rovině neustále korigujeme směr a neděláme nic jiného, než točíme volantem.

To tužší řízení leonu k jezdci promlouvá více, byť výrazně upovídané také není. V některých ohledech je znát vysoká síla agregátu, která je posílána pouze na přední nápravu, a tak je s plynem při ostrých rozjezdech nutné citlivě pracovat. Kontrolka stabilizace zkrátka často bliká, ještě že tento systém pracuje citlivě. Přenos síly se ale v peugeotu s Torsenem každopádně zdá účinnější.

Podvozek Španěla je celkově hravější, a přestože je auto opravdu rychlé a stabilní, v utažených zatáčkách je ve srovnání s peugeotem přece jen těžkopádnější. Opět se totiž projevuje muší váha 308 GTi, která je znatelná také při brzdění, peugeot je při zastavování opravdu účinný.

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍ Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290
Ovladatelnost 8 9
Komfort odpružení 5 8
Odhlučnění podvozku 8 6
Řízení 7 9
Řazení 9 8
Brzdy 9 7
Průměr 7,67 7,83

Mostecký duel

Hot-hatche dnes jejich majitelé často užívají také na závodních okruzích, a tak jsme vyrazili na Autodrom Most, abychom vyzkoušeli, jak si peugeot a seat povedou na trati. A aby byl souboj zajímavější, dali jsme si s každým autem i dvě měřená kolečka.

V Mostě se naplno projevily silné stránky peugeotu. Francouz bodoval díky kombinaci lehké konstrukce a silného motoru, díky níž v zatáčkách působil opravdu hbitým dojmem. Navíc na hladkém asfaltu nevadil jeho tvrdý podvozek, který nedokonalosti českých silnic netlumí tak obstojně. Zato nás mrzelo měkčí naladění ostatních prvků auta nebo řízení bez zpětné vazby.

To seat na trati působil přece jen těžším dojmem, kila navíc byla znát. S autem se navíc muselo více pracovat. Jestliže peugeot odpustil chybu, když se s ním najelo příliš zostra do zatáčky, seat v takovém případě dal plně najevo svoji nedotáčivost a vyšší hmotnost. Navíc se projevovalo i méně přesné řazení.

A jakého času oba vozy dosáhly? S pevným startem to bylo podobně – 2:20,95 v případě cupry a 2:20,38 v případě GTi. V letmém kole pak Francouz Španěla doslova zadupal do země – zajel čas 2:10,95, zatímco leon se musel spokojit s časem 2:14,05. Dosažené časy ale berte jako orientační, nijak jsme netrénovali, a tak by zkušený jezdec s oběma zajel výrazně lepší čas. Třeba závodník Petr Fulín to s Leonem Cupra ST (tedy kombíkem) zvládl za 1:57,236, přičemž jel ve starší 206kW verzi.

Okruhový duel tak vyznívá lépe pro 308 GTi, ať už dosaženým časem nebo hbitostí v zatáčkách. Má to ale jedno ale, při řízení jsem se mnohem více bavil v leonu. To jsem měl chuť jezdit dokolečka dokola, abych se stále zlepšoval a využíval více jeho schopností. Lepšího času než s peugeotem bych nakonec asi stejně nedosáhl, na to je hbitý Francouz silným soupeřem, někdy jde ale o víc než o dosaženém skóre…

Dynamické měření Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290
Pneumatiky 235/35 R19 235/35 R19
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) [s] 3,9/5,6 4,6/5,8
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h 3250 2900
Brzdná dráha ze 100 km/h [s/m] 5,8/37,2 6,5/42,7
Letmé kolo na Autodromu Most [min] 2:10,95 2:14,05

Závěr


Závěr

Hot-hatche jsou tradičně automobily, které o víkendu rozproudí vodopád emocí, o pracovním týdnu jsou však seriózní a pohodlné, aby je bylo možné používat každý den. Pokud budeme dnešní soupeře hodnotit právě podle těchto kritérií, oba vlastně zklamou. Každodenní jízda s Leonem Cupra 290 nebo 308 GTi je totiž plná kompromisů. Podvozek Francouze je tvrdý jako kámen, a tak každodenní uskákaná jízda na rozbitých českých silnicích brzy omrzí. To Španěla lze díky standardně dodávaným tlumičům přepnout do komfortního režimu, následkem čehož je dostatečně pohodlný. Je ale zase hlučný, což vadí hlavně na dálničních přejezdech. V případě hledání univerzálnějšího auta je tak nutné sáhnout po „warm-hatchích,“ ať už Peugoetu 308 GT nebo Seatu Leon FR. GTi i Cupru tak musíme brát jako víkendové speciály pro pobavení řidiče, které každodenní jízdu sice s kompromisy zvládnou, budou se ale u ní trápit, stejně jako jejich posádky.

Naším vítězem je seat, a to jak z hlediska objektivního obodování sledovaných kategorií, tak z hlediska subjektivního srovnání, o které jde v případě tohoto druhu aut především. Za volantem Leonu Cupra 290 jsem se zkrátka více bavil, s autem jsem musel více pracovat, protože jeho výkon je v některých případech až příliš vysoký. Více se mi líbilo i řízení a práskání do výfuku. Jen tu převodovku s citlivou spojkou a ne tak přesnou kulisou řazení by chtělo zlepšit. Díky adaptivním tlumičům a možnosti přepínání mezi mnoha režimy pak roli univerzála přece jen zvládá lépe než peugeot. Může být jak opravdu ostrý, tak ideálně komfortní; jen škoda hlučného podvozku.

peugeot seat srovnavacitesty sportovni peugeot seat srovnavacitesty sportovni  

To peugeot je i jako GTi pořád spíš GT… Nebýt toho příliš tvrdého podvozku, dal by se vlastně používat každý den. Ve srovnání s leonem působí poněkud vyměkle, hlavně řízením nebo gumovějšími pedály. Zároveň je auto přístupnější a pro méně zkušeného řidiče lehčí na řízení. To bylo patrné i při jízdě na mosteckém okruhu, kde peugeot konkurenta porazil. Francouzovi v tomto ohledu pomohla i lehká konstrukce, jeho hbitost v zatáčkách a pružnost je neskutečná.

Peugeot 308 GTi rozhodně nezatracujeme, protože byl pro Seat Leon 290 opravdu zdatným soupeřem, jen mu škodí jedna věc: neumí se rozhodnout, zda chce být tvrďák, nebo auto pro každý den. Na tvrdé zacházení má příliš lehké ovládání, na každodennost zase tvrdý podvozek. Kdyby se tuhle schizofrenii podařilo vyléčit, mohl by být výsledek tohoto srovnání jiný…

SHRNUTÍ HODNOCENÍ Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290
POŘIZOVACÍ NÁKLADY 7,00 7,25
DESIGN 7,60 7,80
INTERIÉR 7,80 8,00
MOTOR 7,60 6,80
JÍZDNÍ VLASTNOSTI 7,67 7,83
CELKOVÝ PRŮMĚR 7,53 7,54
CELKEM ***1/2 ***1/2

Peugeot 308 GTi

Nejlevnější verze modelu 340.000 Kč (1.2 PureTech/60 kW kW Access)
Základ s testovaným motorem 799.500 Kč (1.6 THP/200 kW GTi)
Testovaný vůz bez příplatků 799.500 Kč (1.6 THP/200 kW GTi)
Testovaný vůz s výbavou 821.500 Kč (1.6 THP/200 kW GTi)

Plusy

  • Úžasná pružnost motoru
  • Precizní řazení
  • Účinné brzdy

Minusy

  • Příliš tvrdý podvozek
  • Kompromisní pozice za volantem
  • Elektronická parkovací brzda

Seat Leon Cupra 290

Nejlevnější verze modelu 321.900 Kč (1.2 TSI/63 kW Basis)
Základ s testovaným motorem 733.900 Kč (2.0 TSI/213 kW Cupra)
Testovaný vůz bez příplatků 733.900 Kč (2.0 TSI/213 kW Cupra)
Testovaný vůz s výbavou 873.100 Kč (2.0 TSI/213 kW Cupra)

Plusy

  • Atraktivní cenovka
  • Komfortní odpružení
  • Skvělé sedačky

Minusy

  • Horší řazení
  • Hluk od podvozku
  • Rezonování výfuku v interiéru

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
David Bureš
Diskuze (219)
Model Peugeot 308 GTi Seat Leon Cupra 290
Cena základní sestavy 799 500 Kč 733 900 Kč
Cena testované sestavy 821 500 Kč 873 100 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598 1987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 6000 213 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1900 350 / 1700 - 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6 5.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 4.9 / 6 8.8 / 5.5 / 6.7
Emise CO2: 139 156
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1228 380 / 0
Objem nádrže (l): 53 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 585 1320 / 495
Rozměr pneu: 235/35 R19 235/35 R19
Peugeot 308 GTi
Seat Leon Cupra 290
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4253 4271
b) šířka (mm): 1804 1816
c) výška (mm): 1472 1435
d) rozvor (mm): 2620 2631
e) rozchod vpředu (mm): 1570 1536
f) rozchod vzadu (mm): 1554 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070 850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780 610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 880 960
k) šířka vpředu (mm): 1480 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450 1460
délka sedáku vpředu (mm): 480 480
délka sedáku vzadu (mm): 470 450
výška opěradla vpředu (mm): 630 610
výška opěradla vzadu (mm): 640 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2016 10:17
Re: Pro plkala teoretika...
No a? >:D

Chlape už toho nech = a okamžitě si přečti ten test! :-)

Zkus zapojit šedý buňky a podumat proč je těžší a proč to vůbec ale vůbec nesouvisí s problémem kterej popsal Vaculík

Pokud se nepletu benzín W12 váží 220 kg :yes: nafta V8 váží 255-7 kg :no:

Čet sem oba údaje = ale to je fuk = můžem řikat průměrně 256 kg :-)
20. 6. 2016 09:50
Re: Pro plkala teoretika...
Přečti si test na Autocaru, jediný za co je mi stydno je, že krmím trolla Sakru ;-)

W12 verze je těžší než 4,2 TDI. Najdi si to šmudlo.
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2016 09:19
Re: Pro plkala teoretika...
Já tvou ne = čistá nula >:D

Tak co hmotnost největšího benzínu a nafty v A8 = bude sebereflexe? ;-)

Navrhuju aby sis přečet ten test = odkazy sou v diskuzi. Aspoň budeš vědět proti čemu bojuješ :-)

A je šance že když si přečteš technický zdůvodnění = bojovat přestaneš >:-[]
20. 6. 2016 08:57
Re: Pro plkala teoretika...
Oceňuji tvou sebereflexi Sakro... Začínáš pracovat na tom, aby jsi nebyl Ara. To chválím :yes:
Avatar - Hammunasakra
20. 6. 2016 08:55
Re: Pro plkala teoretika...
Ano neznáš nevíš = jen plkáš = i v tomhle příspěvku >:-[]

A dle dotazu = doteď furt nevíš kde je problém! >:D

Neni na čase si ten Vaculíkův test přečíst? :-)