reklama


17.6. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra 290 – GTi, nebo Cupra?

 

Také Peugeot a Seat bojují v segmentu kompaktních hot hatchů. Jak si proti sobě vedou 308 GTi a Leon Cupra 290?

Milovníci hot-hatchů mají žně, segment rychlých hatchbacků je totiž nabitý k prasknutí. Honda Civic Type R, Ford Focus RS, VW Golf GTI Clubsport, to jsou jen někteří noví zástupci poslední doby. Přestože je nyní hlavně řeč o jiných vozech, neměli bychom zapomínat ani na nedávné novinky Peugeotu a Seatu – 308 GTi a Leon Cupra 290. Tak si je hned pojďme vyzkoušet, protože oba rozhodně stojí za svezení.

Leon Cupra dal o sobě vědět v roce 2014, kdy sportovní image Seatu zdůraznil tehdejším rekordem na Severní smyčce Nürburgringu. Cupra se tehdy stala s časem 7:58,40 nejrychlejší předokolkou na trhu, jako první ve své kategorii navíc pokořila hranici osmi minut. Od té doby ale utekla nějaká doba, Leon Cupra o svůj rekord již přišel (aktuálně ho drží VW Golf GTI Clubsport S s časem 7:49,21), i samo auto se změnilo. Na trh totiž loni dorazil vylepšený model Cupra 290 s přepracovaným výfukovým systémem a hlavně motorem posíleným z 206 na 213 kW.

Také peugeoty byly kdysi považované za krále hot-hatchů, třeba model 205 GTi z osmdesátých let je dodnes legendou. V následujících letech ale francouzský výrobce segment ostrých hatchbacků postupně opustil, aby se do něj nyní zase vrátil. A právě 308 GTi má být spolu s menší 208 GTi pompézním návratem, který má zaujmout hlavně nízkou hmotností. Ta by mu rozhodně v boji o předokolkového šampiona Nordschleife pomohla, Peugeot ale tvrdí, že se tohoto souboje účastnit nebude. Kdo je rychlejší, jsme tedy museli odhalit sami…

Cupra bojuje cenou, GTi výbavou

Hot-hatche se obvykle nekupují kvůli supernízké cenovce, ale kvůli nabízeným zážitkům. I tak cenovka může být rozhodujícím prvkem, přičemž v tomto případě to na první pohled vypadá na jednoznačný souboj.

Levnější je seat, a to o dost. Španělský hot-hatch je nabízen za 733.900 korun, zatímco peugeot v základu přijde na 799.500 korun. Do této ceny se vejdou také ostatní nabízené varianty Leonu Cupra – třídveřové SC přijde na 785.900 korun, kombík na 763.900 korun. Peugeot je nabízen výhradně jako pětidveřový model, k dispozici není ani automat. To k Leonu Cupra lze za 45.000 korun dokoupit šestistupňové DSG.

Pořizovací nákladyPeugeot 308 GTiSeat Leon Cupra 290
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.6 THP (200 kW)2.0 TSI (213 kW)
Cena [Kč]799.500733.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Adaptivní tlumiče [Kč]-S
Automatická klimatizacedvouzónovádvouzónová
CD přehrávač [Kč]2.200S
DiferenciálTorsenSamosvorný
Diodové světlomety [Kč]SS
Kola19" litá19" litá
Metalíza [Kč]14.00015.100
Navigace [Kč]S24.400
Parkovací kamera [Kč]4.0006.600
Parkovací senzory vp. a vz. [Kč]S13.000
Skořepinová sedadla vpředu [Kč]S33.900
Tempomat [Kč]SS
Vyhřívaná sedadla vpředu [Kč]8.00011.500
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]25.5591/3.19723.940/4.151
Přední/zadní nárazník [Kč]10.062/9.64510532/9003
Přední blatník [Kč]4.7194.787
Čelní sklo [Kč]8.6727.411
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]8052+10503.430+631
Mřížka v masce chladiče [Kč]20861.234
Přední/zadní tlumič [Kč]1931/12579.855/10.288
Hodinová sazba v servisu [Kč]700789
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]20.25017.868
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/140.000 km3 roky/100.000 km

Hodnotit oba vozy jen na základě základní cenovky by ale bylo ošidné. Pohled do ceníku totiž ukazuje, že 308 GTi se chlubí bohatou výbavou. Už v základu je dodáván s navigací, parkovacími čidly vpředu i vzadu nebo skořepinovými sedadly, což jsou všechno prvky, za které se u seatu musí připlácet. Španěl však přidává adaptivní tlumiče, které Francouz nedodává ani za příplatek. Zvláštností GTi je navíc nutnost připlatit si za CD přehrávač, ve Francii už zkrátka počítají s tím, že zákazníci mají hudbu na jiném nosiči – AUX i USB vstup jsou standardem.

Srovnatelné příplatkové prvky jsou levnější u peugeotu, u seatu jsou zase cenově výhodnější náhradní díly. Vlastně jen u tlumičů je rozdíl v neprospěch Španěla, což je způsobeno jeho komplexnějším adaptivním podvozkem.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 308 GTiSeat Leon Cupra 290
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky88
Servis67
Záruky86
Průměr7,007,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte

Tablety mají svá vrcholná léta za sebou, poptávka po nich…

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska Ťok vzývá rok 2025. Slibuje dálnice do Polska a Rakouska

Ministr dopravy Dan Ťok se zhlédl v roce 2025. Právě v…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 308 GTiSeat Leon Cupra 290
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 15981987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 6000213 / 5900
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 330 / 1900350 / 1700 - 5800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 65.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.1 / 4.9 / 68.8 / 5.5 / 6.7
Emise CO2:139156
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 420 / 1228380 / -
Objem nádrže (l):5350
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 5851320 / 495
Rozměr pneu:235/35 R19235/35 R19
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 42534271
b) šířka (mm): 18041816
c) výška (mm): 14721435
d) rozvor (mm): 26202631
e) rozchod vpředu (mm): 15701536
f) rozchod vzadu (mm): 15541510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 780610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9701030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880960
k) šířka vpředu (mm): 14801480
l) šířka vzadu (mm): 14501460
délka sedáku vpředu (mm): 480480
délka sedáku vzadu (mm): 470450
výška opěradla vpředu (mm): 630610
výška opěradla vzadu (mm): 640620
místo vzadu pod předním sedadlem: AnoAno
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra 290 –…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Evropské Automobily roku: Peugeot 308 (2014) Evropské Automobily roku: Peugeot 308 (2014)

Peugeot napravil druhou generací 308 chyby, které udělal…

Video: Youtuber si natáčel svůj videoblog, na křižovatce ho smetlo auto Video: Youtuber si natáčel svůj videoblog, na křižovatce ho smetlo auto

Je to sice smutné, ale dopravní nehody k automobilismu…

 



 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Dnes 18:51

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Z Fica podplukovník, z šéfa Sněmovny kapitán: Vojáci zuří, internet se baví

Z Fica podplukovník, z šéfa Sněmovny kapitán: Vojáci…

Slovenský ministr obrany Peter Gajdoš nezmění svůj rozkaz, kterým loni na podzim potichu povýšil šéfa parlamentu…

Torture porno ve virtuální realitě! Recenze Resident Evil 7: Biohazard

Torture porno ve virtuální realitě! Recenze Resident…

Resident Evil byl tou sérií, která nás naučila se při hraní bát. Etablovala žánr survival hororu a patřila vždy…

 

iSport.cz

Plzeň - Yanbian Funde 1:0. Za Viktorii poprvé nastoupil Ivanschitz

Plzeň - Yanbian Funde 1:0. Za Viktorii poprvé…

Den před odletem z kondičního soustředění ve Španělsku odehráli fotbalisté Plzně přípravný zápas proti týmu…

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a českého beka se zastal

Gudas sundal soka, ten se smál výroku sudího a…

Uškodila mu znovu jmenovka na zádech? Je to klidně možné. A s Radko Gudasem to odnesla celá Philadelphia. Tvrdý,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama