Diskuse

Peugeot 308 GTi vs. VW Golf GTI Performance – Proč GTi není GTI

23.3.2018

Označení v názvu modelu se sice liší jenom velikostí „íčka“, ve skutečnosti je však rozdílů mnohem víc.

 

  • 21 Reagovat !

    foto bufes

    bufes 23.03.  08:10

    nesmíte zaujmout řidičky pohodlnou a ideální pozici

    Tato hlaska mi sprijemnila rano, dakujem.
  • 51 Reagovat !

    foto comper

    comper 23.03.  08:24

    GTi

    308ka sa ozaj vydarila, ked uz porazila golfa na tomto objektivnom servwri. Okrem toho vacsina negativ zmienenych v teste plynie z toho ze autor sa nestihol s autom zzit a jazdilo sa na zimakoch. Jedina otazna vec tak ostava komfort pri dennom jazdeni, na tom by este zabozruti mali trosku zamakat.
    • 21 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 23.03.  09:04

      « Re: GTi

      Z hľadiska dynamiky je to jasné, 20 kW naviac a jasne okruhovejšie naladenie, neviem o nijakej porovnávačke, kde by 308 GTi na okruhu nezvíťazil.
      Na druhej strane ako sa píše v teste, pre hotheč používaný denne na našich rozbitých cestách, teda nielen na suchom hladkom asfalte môže byť mäkšie naladenie spolu s vyššou efektivitou elektronicky riadeného samosvoru a teda lepším prenosom výkonu na vozovku vhodnejšie. Na suchom okruhu sa to samozrejme obracia jasne v prospech 308.
      • 30 Reagovat !

        foto comper

        comper 23.03.  09:43

        « Re: Re: GTi

        Ano je to otazka priorit co zvolit, aspon pre mna hh musi byt aj konfortny na denne jazdenie inak to nedava zmysel. Kazdy ma iny prah bolesti, ale 308ka by to este mala vacsine zvladat :-)
    • 30 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 23.03.  11:14

      « Re: GTi

      Pro mě je HH univerzál, proto bych bral spíš GTI, ale výsledek takto proč ne. Na okreskách ale spíš ocením poddajnost a skvělý posaz. Ten potřebuji spíš nižší, tudíž GTi by neuspělo ani bez ajkokpitu.
  • 42 Reagovat !

    foto Rubb

    Rubb 23.03.  08:38

    Nechápu tu kritiku i-cocpitu

    Znám moc dobře obě auta a mám radši koncern, ale že by jsem si nemohl najít vhodnou pozici v P308 tak to rozhodně ne. A to měřím 193cm a vážím 105kg. Ano, volant už mi přijde malý do rukou (manželka si ho naopak pochvalovala), ale že bych si nemohl pohodlně sednout, nebo bych neviděl na budíky, to rozhodně ne. Osobně tak výtka max. k malému volantu, divně umístěné řadící páce - celá konzole mi přijde nějak vysoko + nesmyslné ovládání klimy přes dotykáč. Golf je mi ušitý na míru, ale i tak bych interiér P308 nezatracoval, 308 se mi řídí dobře. Navíc materiály a úrovní zpracování jsou na tom oba konkurenti podobně.
    Jinak ke srovnání aut v testu, GTi je pro P308 vrchol nabídky (motor se povedl, je to brousek + chytře zapracovali i na váze, což je alfa omega sportovního auta, už má scalp GTI Performance, Cupry i nové i30N), ale u VW je vrcholem nabídky až R, tak by proti němu mělo stát R/228kW. Ikdyž chápu, že cenově jsou si zase rovné testované modely...
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 23.03.  08:55

      « Re: Nechápu tu kritiku i-cocpitu

      Áno, GTI je o niečo nižšie, ako 308 GTi, ale zase topmodel Golf R je o ligu vyššie (výkon, 4x4, cena), nikdy to nebude úplne fér porovnanie. Asi najpriamejší konkurent bol GTI Clubsport, ako výkonovo (195 kW), tak i charakterom (ale ten už žiaľ skončil).
      • 00 Reagovat !

        foto Rubb

        Rubb 23.03.  09:34

        « Re: Re: Nechápu tu kritiku i-cocpitu

        Ano Clubsport by byl ideál, ale nepsal jsem ho, když se již neprodává... ;-) Škoda ho, podle mě byl nejzajímavější volbou ze sportovních Golfů :yes:
        • 20 Reagovat !

          foto Magister

          Magister 23.03.  12:49

          « Re: Re: Re: Nechápu tu kritiku i-cocpitu

          Clubsport má při denním užívání do ideálu hodně daleko. To je auto pro hard core a okruhy. A dělalo se jen 3 dvéřové.
          • 10 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 23.03.  13:08

            « Re: Re: Re: Re: Nechápu tu kritiku i-cocpitu

            Trošku sa Ti to pletie. Štandardný Clubsport bol samozrejme aj ako 5-dverák a hoci bolo tvrdšie a viac okruhovo zamerané, stále to nebol žiadny okruhový hardcore špeciál: [odkaz]
            Tým bol až Clubsport S, s klietkou, vyhodenými zadnými sedačkami a len ako 3dv. (práve CS spravil ten rekordný čas na NBR): [odkaz]
          • 10 Reagovat !

            foto white-label

            white label 23.03.  14:45

            « Re: Re: Re: Re: Nechápu tu kritiku i-cocpitu

            To pak ale nepíšeš o běžném Clubsportu, nýbrž o limitovaném "dvousedadlovém" Clubsportu S!
    • 22 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 23.03.  17:06

      « Re: Nechápu tu kritiku i-cocpitu

      Já zas nechápu, co nechápeš. Právě proto, že měříš dva metry, vidíš přes volant daleko spíš, než někdo menší.
    • 15 Reagovat !

      foto maXX-CZ

      maXX_CZ 23.03.  21:10

      « Re: Nechápu tu kritiku i-cocpitu

      Volant, budiky, atd. budiz.
      Ale nemusim v tom aute nikdy ani sedet, abyh ti rekl, ze otackomer v obracenem gardu vymyslel totalni *. Konec diskuse.
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 25.03.  17:29

        « Re: Re: Nechápu tu kritiku i-cocpitu

        U Astonu se mi to líbilo (otáčkoměr proti směru hodinových ručiček). :-)
    • 05 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 24.03.  10:36

      « Re: Nechápu tu kritiku i-cocpitu

      Ten i-kokpit je pakárna.. :no:
      Pidi volantík , možná tak dobrý do motokáry , máte na břiše , sedí se tam blbě , jinak nic nevidíte.. 8-s Hrůza.
      Digi štít u VW je taky děs běs... 8-s
      Klasické budíky ve sportovních tubusech jsou jasná volba..připlácet je blbost.
  • 01 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 23.03.  08:44

    Toť otázka

    tak ktoré auto ? keď pri cca rovnakom čase na kolo s jedným autom musíš akoby pracovať a s druhým to spravíš s prstom v nose.
    Ešte že tu máme takéto možnosti výberu. :yes: zlatá éra automobilizmu
    • 05 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 23.03.  11:30

      « Re: Toť otázka

      Pak si řekni, co je pro tebe zábavnější...
  • 20 Reagovat !

    foto Dzakobo

    Dzakobo 23.03.  08:44

    Test pěkný

    Ale nevybral bych si ani jedno. Když HH, tak Cupru a nebo Megane RS, který pobaví určitě víc než GTI, ale přitom se vystříhal nedostatků GTi. Rasťo si chválil i 4Control, já mu to věřím. :-)
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 23.03.  08:52

      « Re: Test pěkný

      Aj ja Rasťovi verím, ale v otázke 4controlu bol asi jediný, kto si ho pochvaľoval, ostatné názory oscilovali od "je to dosť špecifické a budete si musieť zvyknúť" až po "je to nepredvídateľné a zákerne pretáčavé". Ale pôjdem si spraviť vlastný názor, sám som zvedavý, ako to bude na mňa pôsobiť.
      • 60 Reagovat !

        foto Dzakobo

        Dzakobo 23.03.  09:03

        « Re: Re: Test pěkný

        Možná je to tím, že Rasťo jakožto profi závodník s tím umí pracovat. Určitě bych si nemyslel, že by byl záměrně neobjektivní a nadržoval Renaultu. A asi to bude i o zvyku, kdo si to auto koupí, tak se s tím za pár tisíc km naučí, myslím si.
        • 40 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 23.03.  09:08

          « Re: Re: Re: Test pěkný

          Ja si myslím to isté, teda že Rasťo je svojimi skúsenosťami niekde inde, ako bežný novinár (nechcem sa nikoho konkrétne dotknúť, ale nejaký dvadsiatnik, ktorý má iba jazdí na testovaných autách sa nemôže skúsenosťami porovnávať so štyridsiatnikom Chválom, ktorý jazdí rallye a doma má Megane RS). Preto s tým Meganom RS dokáže jazdiť tak, ako slabší novinári nedokážu a oceniť to.
          No a práve to je možno problém, že ja ako amatér sa nikdy nedostanem na Rasťovu úroveň a teda skôr na mňa bude pôsobiť ten 4control ako na tých bežných novinárov, teda nepredvídateľne a nečitateľne.
          • 22 Reagovat !

            foto Dzakobo

            Dzakobo 23.03.  10:17

            « Re: Re: Re: Re: Test pěkný

            Chce to změnit nastavení v hlavě, že ve vyšších rychlostech není třeba tolik točit volantem. To je podobné jako u aut s přítlakem, kde podvědomě netrénovaný řidič do zatáčky ubírá, ale naopak to chce držet plyn, aby byl vůz přicucnutý k asfaltu.
            • 11 Reagovat !

              foto Rubb

              Rubb 23.03.  10:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Test pěkný

              Není to jen o tréninku. I zkušeným driverům to vadí. Prostě někomu to sedne, jinému ne... Univerzál to není... ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Charger

        Charger 23.03.  10:39

        « Re: Re: Test pěkný

        Jak se říká, důvěřuj, ale prověřuj ;-) :-)
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 23.03.  11:21

          « Re: Re: Re: Test pěkný

          Pod testom i30N som Ti dal odkaz na test, kde GTI na okruhu porazilo i30N (čo si spochybňoval). Inak zhodou okolností je to trojtest aj s 308 GTi, ktoré porazilo oboch súperov. Alebo to dám aj sem: [odkaz]
          • 20 Reagovat !

            foto Charger

            Charger 23.03.  12:16

            « Re: Re: Re: Re: Test pěkný

            Zpochybňovat to určitě nechci, jen těch proměnných je obrovské množství, od řidiče, stavu konkrétních aut, pneumatik...

            Každopádně GTI Performance rozhodně není auto, které by se na okruhu cítilo jako doma a působilo dojmem, že zvládne hodně ostrých kol. Je to spíš každodenní rychlé auto, se kterým je velmi snadné jezdit rychle (a určitě není pomalé), ale zároveň působí hodně civilně. i30 N jsem řídil na dvou okruzích a je to jednoduše auto jiného zaměření. Je to asi jako rozdíl jet na okruhu v Bentley Continental GT Supersports a 911 GT3 (když to mírně přeženu) - časy podobné, ale jinak vše úplně jinak.

            Ad. Rasťo - popisoval chování jen Meganu RS Cup na okruhu. Tam s chováním auta a 4Controlu nebyl problém, naopak :-)
            • 10 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 23.03.  12:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Test pěkný

              Jasné, to som písal (pod i30N) aj ja, iná trať, iný vodič a výsledok môže byť opačný. Ono Golf je v tomto taký klamlivý, tú rýchlosť nedáva tak najavo, takže subjektívne sa môže zdať o dosť pomalší, ako i30N, ale objektívne čísla potom môžu prekvapiť. Ale inak jasné, GTI je civilnejšie oproti viacerým konkurentom, viac road než track (na to bol určený Clubsport).
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 23.03.  11:09

      « Re: Test pěkný

      Osobně mám problém s čímkoliv, co mi mění vlastnosti při různých jízdních režimech nebo i zatáčkách. Pro mě by 4WS v něčem pro zábavu nefungovalo.
      • 20 Reagovat !

        foto Charger

        Charger 23.03.  13:15

        « Re: Re: Test pěkný

        Ono obrovsky záleží na naladění, v nějaké 911 GT3 to funguje naprosto přirozeně :-)
        • 20 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 23.03.  13:36

          « Re: Re: Re: Test pěkný

          Tu jsem nejel, ale dá se předpokládat, že řešení u Porsche bude technicky na vyšší úrovni.
          • 10 Reagovat !

            foto white-label

            white label 23.03.  14:43

            « Re: Re: Re: Re: Test pěkný

            U Porsche to funguje výborně i u new Panamera/Cayenne.
      • 01 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 23.03.  23:26

        « Re: Test pěkný

        Já bych problém určitě neměl [odkaz] ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 23.03.  12:11

      « Re: Test pěkný

      Toto si už videl? [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto BaracudaJ

      BaracudaJ 23.03.  16:37

      « Re: Test pěkný

      Cupra je technicky to samé co GTI. Příliš těžká s podobně charakterním motorem. Ten test proti GTi už tu proběhl. Také se jezdilo na Mosteckém okruhu a na letních gumách co obouvá Peugeot tedy Michelin Pilot Cup 2 byl rozdíl v časech výraznější ve prospěch 308.
  • 40 Reagovat !

    foto AutoKaCer

    AutoKaCer 23.03.  08:53

    Malý volant

    Pokud dělal malý volant problém v zatáčkách, potom se nedivím, že většina novinářské obce na předváděčce přetáčela v zatáčkách nový Mégane RS s 4Control >:-[] .
  • 10 Reagovat !

    foto J-W

    J@W 23.03.  08:54

    Taky se vám

    v poslední době často rozpadá grafika článků a diskusí? Článek se jakoby rozleje na celou obrazovku bez editace.
    • 10 Reagovat !

      foto Odan

      Odan 23.03.  09:41

      « Taky se vám

      Celý je to nějaký rozpadlý, už jsem rezignoval na refresh a čtu jak to zrovna vyjde. Navíc mi nefunguje přepínání po kapitolách, furt se načítá jen ta první a ACZ videopřehráváč furt stojí za houby - zvlášť s tím debiIním autoplayem hned na hlavní stránce.
    • 00 Reagovat !

      foto Dzakobo

      Dzakobo 23.03.  10:19

      « Re: Taky se vám

      Já nějaké větší problémy nepozoruju, ale je vidět, že ajťáci si s webem průběžně hrajou, tak snad to vychytaj.
    • 00 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 23.03.  10:38

      « Re: Taky se vám

      Ano.
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 23.03.  11:10

      « Re: Taky se vám

      Asi neplatí pro jabkocompy...
      • 20 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 23.03.  11:17

        « Re: Re: Taky se vám

        Ej vy jablkoví elitári. >:D
        • 10 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 23.03.  11:31

          « Re: Re: Re: Taky se vám

          Zase mám problémy s většinou ftp apod. Takže něco za něco ;-)
        • 11 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 23.03.  11:32

          « Re: Re: Re: Taky se vám

          Mně to doma na Windows s MS Edge taky nedělá. Ale v práci u IE 11 ten rozpad občas je, stejně jako v Chromu. Jenže to spíš přičítám nějakému hloupému nastavení firemní proxy.
      • 20 Reagovat !

        foto Odan

        Odan 23.03.  14:10

        « Re: Taky se vám

        Blbne mi to i na jabkách (Opera a Chrome) :'-(
        Žádná proxy, žádný spešl nastavení, na dvou je El Capitan a na třetím High Sierra.
    • 00 Reagovat !

      foto mrazik

      mrazik 24.03.  10:01

      « Re: Taky se vám

      Velice zridka se to stane, ale vetsinou v pohode - Chrome.
      • 10 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 24.03.  10:38

        « Re: Re: Taky se vám

        Občas to musím zcela znova načíst..mozila i chrom
  • 34 Reagovat !

    foto rokyta-p

    rokyta.p 23.03.  15:48

    no vida jak to jde

    Docela pěkné porovnání. Sekunda na kolo není rozhodující. Třeba nemuset pořád řadit je taky fajn. Peugeot je asi ultimativnější, Golf komplexnější. Za mě tedy Golf :yes:

    Když Peugeot, tak 206, 406 nebo novy 5008 :*)
    • 14 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 23.03.  23:19

      « Re: no vida jak to jde

      na bezne pouzitie bude golf gti podla mna vhodnejsi ako 308 gti .. nema sice top cas na kolo ale tiez by som si trufol povedat ze bude komplexnejsi .. nepaci sa mi ani jedno z tychto dvoch aut popravde .. a ani taketo vytunene hot hatche fakt nemusim.... ale keby ze som si musel vybrat tak asi tiez golfa... uz len samotny kokpit je v nom vzhladom na moje poziadavky vhodnejsi ...
  • 00 Reagovat !

    foto kexxik

    kexxik 27.03.  18:52

    řazení Peugeotu

    teda aby Francouz dostal vyšší známku za kvalitu řazení a porazil Němce, to tady ještě nebylo :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to krevní msta za vraždu šamanky

Domorodci v Peru zlynčovali Kanaďana (†41)! Byla to…

Do Jižní Ameriky odjel, aby studoval přírodní medicínu přímo u peruánské šamanky. Ovšem cesta za osvětou…

Piráti chtějí utnout střet zájmů i prezidentovi,  Zeman prý není proti

Piráti chtějí utnout střet zájmů i prezidentovi,…

Zákon o střetu zájmů by se mohl vztahovat nově i na prezidenta republiky. Navrhla to skupina poslanců v čele s…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy vznikne na výstavišti

Nový domov mistrů? Hala pro Kometu za 1,4 miliardy…

Multifunkční hala pro hokejovou Kometu vznikne na výstavišti v Brně. Hotová by mohla být v roce 2022, řekl dnes…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…