20.4. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl, nebo ověřenou klasiku?

 

Hledá-li velká rodina ideálního společníka na čtyřech kolech, měla by sáhnout po zaručené porci prostoru v podobě MPV, nebo risknout více stylu s SUV? Odpověď jsme hledali ve srovnávacím testu, kde dlouhodobě testovaný Peugeot 5008 vyzval VW Touran.

Zatímco ještě před pár lety byla zákazníkům se zájmem o sedmimístná auta k dispozici jen prostorná MPV, dnes se do stejné kategorie snaží nacpat i sportovně-užitkové vozy. Samostatnou kategorii pak tvoří auta, která v rámci mezigeneračního vývoje přesedlala z jednoho segmentu do druhého. Mezi takové patří i francouzský Peugeot 5008. Ten se ještě v předchozí generaci prezentoval jako čistokrevné MPV, dnes už jej automobilka po boku 3008 vydává za své největší SUV.

Proti autu, které u nás na přelomu loňského a letošního roku plnilo své dlouhodobé povinnosti, jsme postavili etalon rodinných MPV – Volkswagen Touran. Od samotného počátku výroby (vznikat začal v roce 2003) se hrdě hlásí mezi víceúčelová vozidla, na čemž nic nezměnil ani příjezd druhé generace před třemi lety. Odpovídají tomu nejen proporce karoserie, ale i praktická stránka interiéru. Jenže je to dostatečná výhoda oproti stále žádanějšímu fenoménu? Ať se nám to líbí nebo ne, dnešní zákazníci prahnout po SUV. A aby se misky vah přehouply na stranu méně atraktivního MPV, musí na oplátku přinést něco navíc. Jak to je mezi našimi dvěma konkurenty se dočtete na následujících řádcích.

Ještě dodejme, že tu proti sobě máme dva turbodiesely. Peugeot 5008 je osazen dvoulitrovým čtyřválcem s výkonem 133 kW v kombinaci se šestistupňovou samočinnou převodovkou, VW Touran pohání motor se stejným objemem i počtem válců, avšak se slabším výkonem 110 kW. V dalších papírových předpokladech jde ale o rovnocenné soupeře, zejména v oblasti maximální rychlosti, akcelerace a normované spotřeby. Je tomu tak i v reálu?

Vyrovnaní soupeři

Ještě před samotným testem se zaměříme na tradiční srovnání pořizovacích nákladů. Na první pohled vás v tabulce může zaskočit propastný rozdíl v základní cenovce, jenž činí 129.100 Kč. Má to však své opodstatnění. Zatímco dvoulitrový turbodiesel je ve francouzském autě nabízen až s nejvyšší výbavou GT Line, v případě Volkswagenu jej koupíte již s první výbavou Comfortline.

Úvodní cenovka činí v případě Peugeotu 865.000 českých korun, Touran pořídíte od 735.900 Kč. Možná se divíte, proč cenovka našeho dlouhodobě testovaného kousku nekoresponduje s hodnotou, kterou jsme uváděli v prvním článku o „naší“ 5008. Důvodem je fakt, že se daný motor pároval pouze s nejvyšším provedením GT za 945.000 Kč. To byste však již v ceníku hledali marně. Nahrazeno bylo levnější GT „lajnou“ s přepracovaným motorem a hlavně o dva stupně bohatším automatem.

Pořizovací nákladyPeugeot 5008VW Touran
ZÁKLADNÍ CENA
Motor2.0 BlueHDi (130 kW) 8AT2.0 TDI (110 kW) DSG6
Stupeň výbavy/cena [Kč]GT Line/865.000Comfortline/735.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy66
Centrální zamykání s dálkovým o. [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč]S/SS/S
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]S/SS/S
Klimatizace [Kč]automatická dvouzónováautomatická dvouzónová
Kola18" hliníková16" ocelová
Metalíza [Kč]15.50015.300
Mlhová světla [Kč]S6.800
Palubní počítač [Kč]SS
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]S/S7.900
Rádio [Kč]SS
Rezervní kolo [Kč]xS
Navigace [Kč]22.00024.500
Tempomat [Kč]SS
Volant kožený [Kč]SS
Vyhřívání sedadel vpředu [Kč]7.5006.000
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]30.125/9.30816.737/5.718
Přední/zadní nárazník [Kč]16.709/13.6369.939/9.970
Přední blatník [Kč]6.5325.891
Čelní sklo [Kč]12.3677.685
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3.735 + 6302.819 + 634
Hodinová sazba v servisu [Kč]7001.057
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]22.42316.992
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5 let/100.000 km/3/122/3/12
Prodloužená záruka2+1 rok/60.000 km (6.970 Kč)4 roky/80.000 km (8.600 Kč)

Rozdíl se začíná postupně umazávat čtením jednotlivých položek ve výbavě. Francouze na rozdíl od konkurenta z Wolfsburgu dostanete s LED světlomety, předními mlhovkami či parkovacími senzory. Trochu paradoxní je to pak se třetí řadou sedadel. Zatímco v SUV je již v ceně, u VW si za ni musíte připlatit 25.500 Kč. Bonbonkem je pak samotné obutí. Zatímco Peugeot má s GT Line osmnáctipalcová hliníková kola, Touran s danou výbavou dostane o dva palce menší ocelové disky.

Dané novinářské exempláře jsou pochopitelně výbavou „našlapány“ až po střechu a porovnání obou cen prozrazuje, že co do ceny jde o rovnocenné soupeře. Náš Peugeot 5008 (tentokrát s přihlédnutím ke starému ceníku) má hodnotu 1.062.500 Kč, Touran je o kousíček levnější, ale pod milion se taktéž nevejde - stojí 1.046.100 Kč.

Zatímco až doposud jde po stránce pořizovacích nákladů o vcelku vyrovnaný souboj, v ceně náhradních dílů už se začíná lámat chleba. Jak dokládá naše tabulka, všechny položky, na které se ve srovnávacích testech soustředíme, jsou u Francouzů podstatně dražší. A nejde o zanedbatelné rozdíly, vždyť cena předních a zadních světlometů se šplhá na takřka dvojnásobek. Ve prospěch peugeotu hraje snad jen hodinová sazba v servisu, která je o tři stovky a nějaké drobné levnější, 5008 potěší i prodlouženou zárukou, která je stanovena na pět let, případně 100.000 kilometrů. S volkswagenem dostanete tradiční dvouletou záruku, ale můžete si připlatit 8.600 Kč za prodloužení na čtyři roky a 80.000 km. Peugeotí nabídku lze pak natáhnout o další tři roky či 60.000 km za necelých sedm tisíc korun.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮPeugeot 5008VW Touran
Základní cena68
Standardní výbava a příplatky86
Servis69
Záruky86
Průměr7,007,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi

Cena v základní výbavě: 945 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 062 500 Kč

Volkswagen Touran 2.0 TDI

Cena v základní výbavě: 761 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 046 100 Kč

Cena bitcoinu nestojí na ničem jiném než náladě investorů, tvrdí studie Cena bitcoinu nestojí na ničem jiném než náladě investorů, tvrdí studie

U vývoje ceny kryptoměn nelze hledat souvislost s…

Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou Protest proti Babišovi: do ulic vyšly stovky lidí se zalepenou pusou

Několik stovek lidí v úterý se zalepenou pusou…

Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce Marná snaha. Pětina vytříděných PET lahví skončí na skládce

Češi vyhodili předloni do žlutých kontejnerů 39 100 tun…

 
Technické údaje
Motor Peugeot 5008 2.0 BlueHDiVolkswagen Touran 2.0 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětovýpřeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 19971968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 133 / 3750110 / 3500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000340 / 1750 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 208206
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.19.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.5 / 4.4 / 4.85.6 / 4.4 / 4.8
Emise CO2:124127
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 702 / 1862743 / 1980
Objem nádrže (l):5658
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1605 / 6751571 / 704
Rozměr pneu:235/50 R19225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 46414527
b) šířka (mm): 18441829
c) výška (mm): 16401659
d) rozvor (mm): 28402791
e) rozchod vpředu (mm): 16011569
f) rozchod vzadu (mm): 16101542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1130900 / 1140
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 900630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 9501020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900950
k) šířka vpředu (mm): 14901500
l) šířka vzadu (mm): 14901530
délka sedáku vpředu (mm): 620490
délka sedáku vzadu (mm): 490420
výška opěradla vpředu (mm): 610640
výška opěradla vzadu (mm): 610630
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Peugeot 5008 vs. VW Touran – Svěží styl,…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

 






 
Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Citroën Méhari (1968-1987): Dromedárovi na čtyřech kolech je padesát

Včera

Všestranný, jednoduchý, levný a spolehlivý. Přesně takový byl Citroën Méhari, který slaví kulaté jubileum.




Blesk.cz

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Těhotná Marie Doležalová: Svatbu s tanečníkem odmítá!

Marie Doležalová (31) sice s partnerem Markem Zelinkou (31) čeká miminko, svatbu ale zatím rozhodně nechystá.…

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku selhala zbraň!

Hrůzné foto mrtvoly na plotě: Vrahovi na útěku…

Rozešla se s ním a našla si jiného! Argentinec Anibal Fernandez nedokázal ukočírovat žárlivost a rozhodl se…

 

iSport.cz

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do Bratislavy, Slováci do Košic

Češi to budou mít blízko! Na MS 2019 půjdou do…

Dobrá zpráva pro české fanoušky. Za zápasy svého týmu na MS 2019 nebudou muset cestovat daleko. Už je jisté, že…

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil také za Fischerem

Machovský o Detroitu: Ztracený rok! Marně chodil…

Za oceán odlétal plný nadějí a snů o nejlepší hokejové lize světa. Realita však byla pro brankáře Matěje…

 

Reflex.cz

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si na férovku přiznat, že už nebude nikdy

Festival Trutnoff letos opět nebude. Je na čase si…

Hudební festival Trutnoff, který patřil mezi nejstarší akce svého druhu v Česku, se ani v letošním roce na…

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Naučte se číst v lidech. Takhle to dělají v FBI

Máte pocit, že lidem občas nerozumíte? Pokud jim toužíte vidět do hlavy, zkuste použít několik technik, které s…