21.2. 2013 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Test: Peugeot Boxer dvojkabina 350 L3 2.2 HDi - Valník na béčko

 

Pracovním četám je určená dvojkabina. V kombinaci s valníkem dokáže udělat hodně práce za málo peněz. Platí to pro Peugeot Boxer?

Lehká užitková vozidla mají obrovské možnosti využití. Jednu z nich tvoří valník, v testovaném případě s trojstranným sklápěním. Vše bylo podřízeno co nejlehčí konstrukci k dosažení maximálního užitečného zatížení. Hliníková nástavba od italské společnosti Sanmarco vážila celkem jen 290 kg, tudíž pohotovostní hmotnost vozu s nástavbou činila pouhých 2100 kg. Pro posádku a náklad zbylo značných 1400 kg, při šestičlenném obsazení je tak možné na korbu doložit přibližně 900 kg.

Další možnosti

Valníková nástavba měla výklopný stupínek na zadním čele. Kvůli příliš vysokým gumovým dorazům docházelo při zatížení stupínku k mimořádnému namáhání čepů čela a je otázkou, jak dlouho by při každodenní zátěži vydržely v nezměněném stavu.

To však majitele vozidla nemusí v době záruky trápit, protože Boxer valník prodává importér francouzské značky jako celek a také za něj ručí.

Testovaná verze L3 je nejdelší, na kterou Peugeot valníkovou nástavbu dodává. Lze ji získat také na délku L2 (5,74 m), v obou případech s jednoduchou i dvojitou kabinou. Kdo by měl zájem o sklápěcí nástavbu, může ji také pořídit přímo od Peugeotu s podvozkem. Třístranná sklápěcí nástavba s úhlem vyklápění 50° váží 580-700 kg v závislosti na použité délce L1 až L4 (z toho 2600-3700 mm zabírá nástavba).

Motor jako břit

Na jaře jsme zkoušeli model Boxer s motorem 2.2 HDI/88 kW a z jeho dynamiky u naloženého vozidla jsme nadšeni nebyli. Nehledě k tomu, že krátké převody po dálnici působily hluk a zbytečný nárůst spotřeby. To šlo o čtyřválec plnící emisní požadavek Euro 4, tentokrát boxer poháněla jednotka 2.2 HDI Euro 5. Ta se nabízí v provedeních 81, 96 či 110 kW, přičemž základní motorizace je u valníkové nástavby dostupná jen s dvojkabinou a celkovou hmotností 3300 kg.

To považujeme za velmi rozumné, protože slabý motor s maximem 250 N.m je pro prázdné vozidlo o pohotovostní hmotnosti 2,1 tuny vhodný maximálně pro popojíždění ve městě postaveném v rovinaté oblasti. Cenový rozdíl k prostřednímu provedení 96 kW (320 N.m) činí 20 000 korun bez daně, což lze navzdory minimálním nákladům výrobce na silnější verzi skousnout.

Nejsilnější jednotka 2.2 HDI/110 kW nás uchvátila tahem. Do táhlého sedmistupňového stoupání při zatížení 1,2 tuny boxer držel na šestku 1800 ot./min a jel 80 km/h. Nevěřili jsme vlastním očím.

První trasa s naloženým vozidlem na 3,4 tuny si vzala 9,8 l/100 km, druhá pouze s řidičem jen 8,5 l/100 km. Rozdíl 1,3 l/100 km považujeme za velmi slušný a pozitivní vliv přikládáme nejsilnější motorizaci. Kdo však nehodlá jezdit do delších stoupání, může klidně volit prostřední výkon 96 kW a ušetří při nákupu ve srovnání s testovaným čtyřválcem 20 000 korun bez daně.

Sedm chlapů

Dvojkabina nabídla místo sedmi cestujícím, přičemž čtveřice urostlých mužů se vcelku pohodlně usadila na zadní lavici. Ti krajní měli k dispozici tříbodové bezpečnostní pásy ukotvené ve skeletu vozidla, prostřední dvojice se musela spokojit s dvoubodovými pásy fixovanými do podlahy. Jednoduchá konstrukce lavice nedovolovala jakýkoliv pohyb s ní ve smyslu rozšíření prostoru na podlaze k uložení například montážní bedny s nářadím, kdyby „montparta“ šla na oběd a chtěla si nářadí dát pod zámek.

Opěradla i sedáky měly mírné boční vedení pro každého sedícího, což u vozidel pro pracovní čety tvoří velmi ceněný bonus.

Pouze opěrky hlavy pokryté tvrdou gumou si zaslouží malou výtku. Nebylo možné je výškově nastavit, ale i dlouhán dva metry vysoký by měl oporu hlavy v bezpečné poloze.

Tři vpředu

Umístit trojici cestujících v první řadě pohodlně umí z nabídky vozidel Peugeot jen Boxer. Expert či dokonce Partner sice tuto možnost poskytují také, ale prostřední sedadlo nebývá plnohodnotné. Pro Boxer to však neplatí, vpředu lze cestovat ve třech i na delší trasu. Opět však výtka směřuje k tvrdým opěrkám hlavy i pro řidiče. Na jeho místě jsme ocenili standardně dodávanou a stavitelnou loketní opěrku na vnitřní straně. Část prostředního opěradla bylo možné vyklopit a využít jako odkládací stoleček. Opět ve standardu! K uchycení provozních dokumentů sloužil držák na přístrojové desce.

Bohatá výbava

Další praktický prvek v základní ceně tvořila elektricky ovládaná okna, dálkové centrální zamykání a elektricky stavitelná vnější zpětná zrcátka.

Zvýhodnění

K Boxeru valník s oběma kabinami a všemi motory dostanete stabilizační systém ESP zdarma. Mimořádná nabídka také zahrnuje paket obsahující klimatizaci s rádiem a CD přehrávačem za 15 000 korun bez daně a valník v hodnotě 42 000 Kč bez DPH zdarma.

Plusy

  • Lehká valníková nástavba
  • Sedm míst
  • Silný motor

Minusy

  • Příliš dlouhé gumové dorazy zadního čela
  • Gumové opěrky hlavy

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.2 HDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Počet válců/ventilů 4/16
Objem válců (cm3) 2198
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Největší výkon (kW/ot. za min) 110/3500
Točivý moment (N.m/ot. za min) 350/1750
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Délka/šířka/výška (mm) 6228/2050/2254
Rozvor (mm) 4035
Provozní hmotnost (kg) 2100
Celková hmotnost (kg) 3500
Povolené zatížení P/Z nápravy (kg)1850/2000
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
D/š/v nákladového prostoru (mm)2888/2034/400
Objem nádrže paliva (l) 90
Spotřeba paliva (l/100 km) 10,7/7,5/8,2
Nejvyšší rychlost (km/h) 160
Cena (Kč bez DPH) 494 625*
*v rámci zvýhodnění

Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Zdroj: AutoProfi

Štítky Peugeot Profi

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Peugeot Boxer Minibus L2H2: Osm pohodlných Peugeot Boxer Minibus L2H2: Osm pohodlných

V ceníku Peugeotu Boxer pro přepravu osob najdeme dvě…

Peugeot Foodtruck: Koncept šikovného pojízdného bistra Peugeot Foodtruck: Koncept šikovného pojízdného bistra

Peugeot zveřejnil první fotografie konceptu dodávky,…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Dnes 15:57

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…