Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot Partner Electric – Parťák do města

Testy klasických dodávek nepřinášíme často, ale tenhle Peugeot Partner je výjimečný: pod jeho kapotu se nastěhoval elektromotor.
Zpět na článek
16. 4. 2014 09:27
16. 4. 2014 19:41
21. 4. 2014 19:59
16. 4. 2014 09:27
...
Proud se neměří ve voltech, opravit prosím. :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Auto CZ
16. 4. 2014 10:40
nerentabilita rentabilita
MB Citan stojí s najslabším dízlom 13520 bez DPH, vo výbave nemá NIČ! Pripočítajme nejakú výbavu a bude to 19000 € bez DPH. Partner je niekde pri 24500 € bez DPH. Ak na elektromobile ušetrím 6 € na 100 km, len na palive je návratnosť pri cca 83000 km. Aká nerentabilita prosím sa tu spomína ?? >:D
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
16. 4. 2014 10:51
Re: nerentabilita rentabilita
To ovšem řešíš Peugeot vs. Mercedes...
Avatar - Auto CZ
16. 4. 2014 11:06
Re: nerentabilita rentabilita
áno, nakoľko rozdiel v kvalite modelov nie je taký ako o tom napovie nejaký znak na maske. Ten Španielský výtvor z komponentov z Číny, vrzgajúcimi plastami z Bangladéšu sa ani Mercedesom v tomto prípade nedá nazvať. Motor od rendlíka, ktorý nevydrži strednú záťaž ani do úrovni najazdených 60tis km taktiež. Naschvál som spomenul MB Citan, aby sa toho chytil ,,roduverný,,. Myslel som ale rentabilitu predražených SUV, kde majiteľ vysolí nekresťanské prachy za dojem všadepriechodnosti, kde tu je spomínaná tá rentabilita takýchto áut? Nikto nerieši 80000 € za Land Rover (alebo iné kúsky), s ktorým ženská jazdí 3 km do potravín na nákup cigariet...
16. 4. 2014 12:16
Re: nerentabilita rentabilita
Jenomže Land Rovera za 80000 € si nekoupí živnostník, instalatér nebo hodinový manžel. To auto nemá vydělávat peníze na rozdíl od toho Partnera.
Avatar - PeterLuk
16. 4. 2014 18:16
Re: nerentabilita rentabilita
Lenže Land Rover je aj auto do terénu, zatiaľ čo také BMW X5, Kia Sportage či Tiguan toho v teréne veľa nespravia...
Avatar - Emel
16. 4. 2014 18:21
Re: nerentabilita rentabilita
Podívej se na rozdíl mezi naftovým Partnerem a naftovým Citanem... podle tebe by tam měl být rozdíl 0, ne?

LandRover jsi nevybral právě šťastně, Defender je auto do nepohody a i Freelander toho zvládne víc než by sis myslel. Ale hlavně... kde je třeba rentabilita Ferrari? Celá tahle myšlenková větev je zcestná a typická pro lidi, kteří horko těžko ušetřili na Logana (dosaď si libovolné lowend nebo i mainstream auto) a teď všechny okolo přesvědčují, že by vlastně měl ten Logan každému stačit.
Avatar - 3_diamanty
16. 4. 2014 13:27
Re: nerentabilita rentabilita
preco sem tahat mercedes.... a vies kolko by stal el. citan? isto viac ako el. partner .....

skusme porovnavat dieslovu verziu partnera s el. verziou partnera - budme ferovi... , ta navratnost tu uz po 83 tisic nebude ze ano.... a ani mozno po 200 tisic.... otazne je ktora firma potrebuje el. auto do mesta... ked firemne auta po meste dnes bezne denne nabehaju aj 200-300 km a bohvie mozno aj viac ...... podla mna je to z pohladu firmy dost obmedzujuce mat auto ktore ma tak maly dojazd ..... 130km je malo ( ja som kedysi pocas skoly brigadoval pri rozvoze imobilnych ludi po meste vo vw caddy ... 100 -200km som spravil bezne za tych par hodin denne co som jazdil po meste ) .... vo vacsom meste ani nevravim.... motat sa s tymto kdesi v mnichove budapesti madride ... tak to clovek neprejde ani dvakrat z jednej strany mesta na druhu a moze to zabalit.... elektormobily maju jednu chybicku krasy a tou je stale mizerny dojazd....
Avatar - Auto CZ
16. 4. 2014 14:04
Re: nerentabilita rentabilita
návratnosť elektrického Partnera by sa vrátila po najazdení 83000 km, k tomu odpočítajme náklady na servis (olej, filtre, kvapaliny, dpf, úniky oleja, brzdové obloženie, vo firme určite aj nejaké to turbo odíde,..), náklady pôjdu do oveľa zaujímavejších čísel. Na Slovensku k tomu je rychlonabíjanie zadarmo, dobiješ batérie za povedzme 20-30 minút, čo sa vykecávaš na pošte, alebo v banke je to nabité, a dojazd áno 130km, ale kto rozváža v takomto pickup vozidle objemné náklady na stovky km denne? Ďalej sú tu živnostníci, ktorí za hodinu naštartujú auto 10x, a posúvajú sa po 100 metroch na ulici. Ako dlho im vydrží spojka, štartér, alternátor? Jednoznačne sú tu situácie, kde je to auto zaujímavé, a nákladovo zaujímavejšie. Ale to nevysvetlíš kadejakému záhradkárovi Přemkovi :-!
Avatar - 3_diamanty
16. 4. 2014 14:16
Re: nerentabilita rentabilita
ok v poriadku kazdy to vidi inak, ja z vlastnej skusenosti viem co som jazdil par mesiacov na vw caddy a nosil babky a dedkov do nemocnice v prepravnej sluzbe ... ze 200km za den ( ani nie den.. niekedy par hodin ) spravit na takomto uzitkovom auticku velkosti partnera po meste nie je ziadny problem..... ok niekomu sa to mozno oplati... kto jazdi len na pevne stanovene meista a nejazdi vela..... uz to nejdem riesit... chcem len povedat ze doajzd elektromobilov je stale maly.,.... ak by presli aspon 300km na jedno nabitie tak by zaujem o ne podla mna ovela viac stupol....
16. 4. 2014 17:33
Re: nerentabilita rentabilita
Tady zase trochu přeháníš. Za pár hodin ve městě 200 km neuděláš. Kolik je průměrná rychlost auta ve městě, 30 (jestli vůbec)? Pak když vozíš geronty, než je naložíš, vyložíš, doprovodíš, to nebude za čas t=0. Tudíž z těch pár (4?) hodin hodinu ztrávíš manipulací s "nákladem" a pak určitě nebrousíš městem kilo, abys udělal takovou kilometráž. No a 300 za den ve městě už je opravdu extrém. Já bych řekl, že pro většinu městských uživatelů takové malé dodávky by dojezd 130 km mohl stačit.
Avatar - wakantanka
16. 4. 2014 18:49
Re: nerentabilita rentabilita
No ono to ani nieje urcene na pendlovanie skrz velkomesto. Ale taky postar ci kurier by tu svoju stvrt mal obist v pohode rano, potom dobit a zase poobede. A ked je to emisiami spoplatnene centrum tak mas usetrene este viac. Pripadne prevazat pacientov v ramci arealu nemocnice. Ziadny hluk ani smrad.
16. 4. 2014 15:26
Re: nerentabilita rentabilita
Citan je Renault Kangoo a teď to přepočítej podle ceníku Renaultu >:D
Avatar - Auto CZ
16. 4. 2014 15:31
Re: nerentabilita rentabilita
batériový Fluence vyšiel na tuším 22000 € a mesačný nájom batérii po 500 € na takmer 34000 €. Kangoo by nebolo ani kvalitnejšie ani lacnejšie. Citan sa ešte asi nepredal na Slovensku.
16. 4. 2014 17:46
Re: nerentabilita rentabilita
Predal. Vidím ho občas pod oknom ...
Avatar - wakantanka
16. 4. 2014 18:53
Re: nerentabilita rentabilita
Neviem kde byvas ty ale ja uz ich niekolko stretavam denne. A este k tym tvojim prepoctom. Ked si kupis Citan tak sa 6 rokov alebo 160 tis. Km o nic nestaras, servis a prehliadky all inclusive. >:D
Avatar - Auto CZ
17. 4. 2014 08:09
Re: nerentabilita rentabilita
zjavne nemáš páru, ako sa servisuje elektromobil >:D >:D >:D ale to tupcovi ako ty nevysvetlíš..
Avatar - wakantanka
17. 4. 2014 08:28
Re: nerentabilita rentabilita
Hm si frajer za kompom čo? Naživo by si sa *** mi to povedať do očí. No hold sila internetu a takýchto diskusií. Každý zakomplexovaný blbeček čo sa drží mame sukne tu rozdáva rozumy a len kope okolo seba namiesto rozumnej diskusie. Ale keďže si nepochopil zopakujem ešte raz, ten tvoj prepočet má vážne trhliny v tom, že u MB máš záruku na 6 rokov alebo 160 tis. km kde máš všetky servisné úkony aj pravidelné prehliadky už v cene auta.
Avatar - Auto CZ
17. 4. 2014 10:42
Re: nerentabilita rentabilita
aj pri elektromobile máš všetko v cene auta, navyše záruka minimálne 5 rokov na agregát a batérie. interval údržby 1 rok, cena kontroly je len kvapalina do ostrekovača >:D ak to takto nejde, tak 1 km na elektro stojí 0€ (dobitie na rýchlonabíjacej stanici zdarma), najmenší benzínový motor stojí km 0,10 € x 80000 km je to 8.000 € za palivo.
Som zvedavý na názor elektroskeptika, keď na ACZ bude test elektro Golfu7 .. to bude chvály ! >:D >:D >:D
Avatar - wakantanka
17. 4. 2014 13:35
Re: nerentabilita rentabilita
Neviem či ty nevieš čítať, alebo nerozumieš napísanému textu. Lebo inak nerozumiem tomu odkiaľ si nabral že ja som elektroskeptik. Keď si trochu prečítaš diskusiu vyššie, skôr toto konkrétne auto obhajujem a verím že si nájde svojho kupca. V ČR alebo SR asi nie, ale vo veľkomestách na západe určite. Očividne problematike ako je správa a údržba vozidlového parku veľmi nerozumieš keď si robíš len jednoduché prepočty bez mnohých premenných, ktoré do vzorca pre výpočet rentability/nerentability a nákladov na 1 km vstupujú.
Avatar - Auto CZ
17. 4. 2014 13:47
Re: nerentabilita rentabilita
8-s 8-s 8-s ;-) :no:
Avatar - romgator
20. 4. 2014 12:36
Re: nerentabilita rentabilita
Dívej se na to jinak, ten, kdo si chce koupit takové auto ví, že stejně víc jak 100 km za den nenajezdí, nebo má možnost během dne auto připojit do zásuvky a tí, kteří jezdí po regionu nebo dál, ví, že potřebují už klasický pohon (benzin, nafta). Proto elektromobily zatím nebudou masovky (ani jako užitkáče). Ale své uplatnění najdou, tím jsem si jist.
Avatar - Bristol
16. 4. 2014 19:41
el. dodávka
Tohle opět trochu nevyšlo: 40kW, dojezd reálně 100km, nulová výbava a cena skoro 700 tisíc >:D u auta typu Tesla S chapu že si to pár nadšenců do ekologie koupi protože je to alespon relativně pěkné auto, ale tohle je naprostá blbost, kterou si nekoupí nikdo z PO... Stále platí ze vedle elektromobilu je třeba mít dalsi minimálně jedno normální auto s normálním dojezdem... Eko alibismus nejhrubšího zrna, úkol splněn, Brusel jásá :no:
Rozbalit vlákno
0
21. 4. 2014 19:59
test???
Co je to proboha za test? Některé věci jsou zcestné, dojezd po dokončení nabíjení není přeci u elektromobilu učující, to je pouze predikace. V reálu se může lišit nahoru ale i dolu. Od kdy Peugeot nabízí rychlodobíjení za 15.000 Kč? To je pouze rychlejší dobíjecí Voltbox na stěnu, který nabíjí 16 A, ale rozhodně auto nenabije za 20-30 minut. To je pěkná hloupost? Rychlodobíjení je záležitostí speciální rychlodobíjecí stanice, která stojí cca 1 mil Kč. Pan redaktor toho o elektromobilech asi moc neví.
Rozbalit vlákno
0