Test Auto.cz

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 4x4 Dangel – Rodinný parťák s jedním velkým ale...

16.4. 2018
Verdikt
 

Traveller dorazil na český trh před dvěma lety, až závěrem toho loňského se ale „naučil“ pohánět všechna kola.

Zatímco marketing nových SUV a crossoverů nás masíruje ze všech stran, reklamy na osobní vozy vycházející z „užitkáčů“ byste napočítali na prstech jedné ruky. Naštěstí ale stále existují jako alternativa pro zákazníky, kteří nepodlehli trendu a MPV je pro ně tak nějak málo.

Jednou z možných variant pro velké rodiny je i Peugeot Traveller, technický sourozenec Citroënu SpacetourerToyoty Proace Verso. Nejde o žádnou horkou novinku, vždyť toto auto je v nabídce již od roku 2016, avšak až závěrem toho loňského se začalo nabízet s pohonem všech kol od společnosti Dangel. Testovaný exemplář pohání dvoulitrový turbodiesel s výkonem 110 kW, jenž se páruje výhradně se šestistupňovou manuální převodovkou.

Během týdenního soužití jsem kromě fungování „domontované“ čtyřkolky hledal také odpověď na otázku, jestli je Traveller určen výhradně velkým rodinám, nebo se vyplatí i jedincům, kteří nebudou jeho kapacitní schopnosti ždímat na maximum. Na první pohled totiž tento francouzský kousek vypadá jako vyspělý všestranný společník. Potvrdila to i praxe?

Obyčejný, ale funkční

Pro Peugeot je styl důležitým aspektem, což ukazují nejen SUV 3008 a 5008, ale i atraktivní ženevská novinka 508. Francouzský „užitkáč“ Traveller je ve srovnání s nimi trochu střídmější, stále jde ale o líbivé auto. Osobně bych klidně sáhl po odvážnějším odstínu, příplatková hnědá metalíza (za 19.360 Kč) působí trochu jako šedá myška, vše ostatní už se ale povedlo. Hovořím hlavně o „usměvavé“ přídi, vyvážených proporcích a sedmnáctipalcových kolech (s pneumatikami 215/60 R17), které dotváří vydařený celek.

Peugeot Traveller Standard 2.0 HDI Business: Manuál, či automat?

Mnohem více jsem se však těšil na prozkoumání kabiny. Začněme pracovištěm řidiče. Traveller potěší zastánce staré školy, nedostal virtuální i-Cockpit s šišatým volantem, tady se sází na klasiku. Za volantem s ideální velikostí jsou usazeny analogové budíky, které doprovází palubní počítač uprostřed. Displej infotainmentu má sedm palců a trůní uprostřed mezi výdechy topení. Po ergonomické stránce fajn řešení, navíc obrazovku doprovází fyzická tlačítka, takže je ovládání jednotlivých funkcí o poznání snazší než v dlouhodobě testované 5008. Za příplatek 13.310 Kč je součástí i navigace s hlasovým ovládáním a doživotní aktualizací mapových podkladů celé Evropy zdarma. Odděleno od obrazovky zůstalo i ovládání teploty, což také kvitujeme. Obsloužíte ji proužkem ovladačů pod displejem, jehož součástí jsou i ukazatele stupňů.

obrázek [600 x 354]  

Zvláštnost testovaného exempláře prozrazuje štítek nad řadicí pákou 4x4 Dangel, kterým se francouzská společnost podepisuje pod všechna svá díla. Pohon všech čtyř kol (o kterém si více přečtete v další kapitole) obsluhujete otočným ovladačem po řidičově levé ruce. Ovládání tempomatu je pod volantem taktéž na levé straně. Musím říct, že ve srovnání s peugeotími SUV je Traveller vozem, do kterého usednete a nemusíte se zdlouhavě sžívat. Tvůrci jednotlivé prvky rozmístili logicky a s rozmyslem.

Kaňkou na interiéru mohou být snad jen tvrdé plasty napříč kabinou, na druhou stranu ale vnitřek působí bytelně, jednotlivé části do sebe zapadají a nevšimnete si žádných „laciných“ nedodělků. Sedáky jsou ploché, výrazné boční vedení mají až opěradla. Vyšší posez tak doprovází i možnost příjemného rozvalení se, kdy stehna nemusíte držet striktně u sebe. Ovládání vyhřívání je umístěno přímo na sedačce, což je trochu nepraktické. Škoda, protože na palubovce by se pro dvě tlačítka navíc místo určitě našlo.

Při posazení se sám za sebe mám se 176 centimetry parádní rezervu nejen před koleny, ale hlavně nad hlavou. Standardně pořídíte Traveller v pětimístném provedení, testovaný exemplář však dostal třetí řadu s dalšími třemi místy za příplatek 44.770 Kč. Celkem tedy automobil pojme osm cestujících. Třetí řada sice není tak symbolická jako v případě některých sedmimístných SUV, extra pohodlí tu však nečekejte. S mou výškou bych vzadu ještě nějakou tu delší trasu přetrpěl, kolega blížící se k dvěma metrům výšky už tu ale měl problémy s místem před koleny. Plusem je hodně světla, což zajišťuje rozdělená panoramatická střecha. Ta je ve vyšší výbavě Allure standardem.

Velkým plusem je možnost volby mezi třemi různými délkami. Traveller lze totiž koupit v provedeních Compact, Standard a Long. Neliší se jen délky (4606, 4956 a 5308 mm), ale pochopitelně i prostornost zavazadelníku. Zatímco nejmenší (a testovaný) Compact pojme se třetí řadou sedaček jen 224 litrů zavazadel, do nejdelšího Longu už naložíte 912 l. Pokud chcete kompaktní variantu s bohatším zavazadelníkem, bude nutné obětovat třetí řadu sedaček. V takovém případě už vůz pojme 1172 litrů. Bavíme se o objemu do výše opěradel sedaček, při měření až ke stropu by to dělalo 1633 l.

Zástavba čtyřkolky Dangel přináší ještě jednu nevýhodu, která omezí už tak malý zavazadelník. Rezerva se s pohonem 4x4 nevejde dospod, tudíž ji musíte umístit do kufru, čímž se okradete o nemalou část kapacity. Pohled do technických tabulek ale napovídá, že se později dočkáme elegantnějšího řešení. Rezervu totiž bude možné umístit na víko zavazadelníku.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 4x4 Dangel

Cena v základní výbavě: 1 052 700 Kč Cena v testované výbavě: 1 479 467 Kč

Základní výbava:17“ hliníková kola, palubní počítač, programovatelný tempomat a omezovač rychlosti, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna se sekvenčním ovládáním, elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka, automatická dvouzónová klimatizace, přední mlhovky s funkcí přisvícení do zatáčky, LED diody integrované do předního nárazníku, xenonové světlomety, panoramatické střešní okno půlené se samostatnými posuvnými clonami, konfigurace 2+3+0 míst atd.

Výbava testovaného vozu:Hnědá metalíza (+19.360 Kč), třetí řada sedadel (2+3+3 místa) (+44.770 Kč), příprava pro pohon 4x4 (+29.040 Kč), okenní airbagy pro druhou a třetí řadu (+7.260 Kč), paket Drive Assist (+15.125 Kč), parkovací asistent (+18.150 Kč), navigační systém (+13.310 Kč), pohon 4x4 Dangel (+247.929 Kč), uzávěrka zadního diferenciálu (+26.499 Kč), ochranný kryt podvozku (+5.324 Kč)

Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem

Zákaz kouření v restauracích snížil obchodníkům…

SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

 

Štítky Peugeot Testy

Technické údaje
Motor Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi 4x4 Dangel
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1997
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.9 / 5.3 / 5.5
Emise CO2:151
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 224 / -
Objem nádrže (l):69
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1672 / 1023
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4606
b) šířka (mm): 1920
c) výška (mm): 1905
d) rozvor (mm): 2925
e) rozchod vpředu (mm): 1627
f) rozchod vzadu (mm): 1600
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1580
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

 



Peugeot Traveller Standard 2.0 HDI Business: Manuál, či automat? Peugeot Traveller Standard 2.0 HDI Business: Manuál, či automat?

Peugeot Traveller s dvoulitrovým turbodieselem umí…

Peugeot Traveller i-Lab je koncept luxusní dodávky pro VIP klienty Peugeot Traveller i-Lab je koncept luxusní dodávky pro VIP klienty

Převoz z letiště na hotel v obyčejné osobní dodávce není…

 



 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Včera

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky doživotí. Soud: „Mimořádně nechutný čin“

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky…

Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři ČSSD bouří proti vládě s Babišem

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři…

Proti vládě s hnutím ANO se ve středu jasně postavili senátoři ČSSD. Vadí jim trestně stíhaný člen vlády, nutná…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…