Jistěže by to bylo považováno za barbarství, ale podívej kolik coupe dnes jezdí na naftu, A5tky, 3ky BMW či všelijaké medvědí trojdvířka :-) Myslím, že se i to stát může >:D
Vyvijet kvuli par potencialne prodanym kouskum jen v evrope plochy diesel? Do toho nepujde ani Porsche. Navic, u 911 jde krasne dosahnout "dieslovskeho" dojezdu i s benzinem pod kapotou jen zaskrtnutim priplatkove 90-100 nebo kolik litrove nadrze.
Nakonec ta 911 ujede na svou nadrz vic nez 435xd se svou 56l nadrzi. :-)
zkus psát dieselová jako Rudolf Diesel - dieslová - to tahá za uši, to už radši piš naftová nebo vznětová (ponech označení dieselová bratrům Slovákům) :-)
ale no tak, svět by se snad nezbořil ne? je zbytečné to hrotit, neviditelná ruka trhu to vyřeší ať už tak nebo onak
třeba to Mazdě bude fungovat a už nebudou 2 tábory, bude jen jeden - budou to vznětové motory ale ne benzín ........
však Rudolf Diesel ve svých prototypech nezkoušel naftu jako první, ta se prosadila až později
Navíc o (prakticky) dvoumístné sportovní auto "bez kufru" by byl v dieselu zájem minimální.
Kdo chce diesel v Porsche má dost jiných smysluplnějších možností.
Nižší spotřeba by určitě šla prodat. Problém je charakter, celkově. Museli by zvolit dost nekonvenční naladění. Končit s 911 v pěti tisících by bylo, řekněme, frustrující. Pak je tu zvuk a zrovna 911 neoplývá odhlučněním. Nebo hmotnost, protože ten mnohem těžší motor bude vzadu. Ovladatelnost (akcelerátorem) by také mohla být zajímavá. Část toho by se mohla některým staromilcům líbit, protože by to mohlo být celkem divoké auto. Ale pochybuji, že by překousli motor.
Klidně cokoliv, co Porsche do Panamery nabízí, nejlépe benzínový V8, V6 také není k zahození, vyjma hybridu, ten se do sportovně laděné Panamery nehodí. :-)
Kdyz tak zapremyslim a zabycharim jakeze by to bylo jedno jedine auto s kterym bych musel prezit zbytek zivota, ruznyma cestama nakonec stejne doputuju k panamere (teda k te aktualni, ne te minule, u te minule by to slo jedine pod podminkou nejakeho vazneho poskozeni zraku a to by mi pak nejake auto bylo asi jedno a spis bych myslel na to v cem se me bude dobre rozvazet me zene). Odveze to rodinu, potesi ridice stejne jako notorickeho ohmatavace plastu, potesi oko a s benzinem pod kapotou i nos. Pokud clovek nepotrebuje resit polnacky, resp. nezije v kopcich, nevidim pro petrolheada vhodnejsiho vseumela. A jak uz jsem napsal, konecne to bude radost potkavat i pro nas ostatni co na to nikdy nedosahnem, ale musime se na to z casu na cas koukat. :-)
PS: Bydlet v tech (rozumnych) kopcich, myslel bych na A6 allroad.
neviem neviem... tiez som nad tym rozmyslal a zasa som opacne nenasiel dovod preco si panameru kupit... keby bola na hranici moznosti zvolil by som napr. BMW M5 ako jedine auto.. pokial by som mal zdrojov viac , asi by som kupil 911 na zabavu a univerzal nieco ine..
To chválím, tak to má podle mne z několika správných důvodů být. Škoda, že od toho skoro všichni ustoupili.
Chválím v přídi pěkný splitter a odtrhové hrany prahů.
Difuzorová štěrbina u splitteru v přídi není patrná, ale jistě musí být.
Rovněž chválím nízkou stavbu s pěkným "rozkročením".
Stop-start systém se musí vypínat přes multimediální systém :no:
Jinak bez výhrad, parádní auto i technika. Na mě moc velký a hlavně ceny za servis Porsche bych mentálně neunes ;-)
Redukcí tlačítek mi radost také zrovna neudělali. Nicméně S/S by měl být ve sportovních režimech vypnutý (neměl by jít zapnout, ani kdybys chtěl) a v individuálním by měl jít nastavit (na rozdíl od normálního si tu volbu bude pamatovat i po dalším startu). Pokud ti sportovní vyhovují na blbnutí, individuální můžeš mít na běžnou jízdu a pak je to jen otázka otočení voličem na volantu. To je pro mne přijatelné řešení. Jen bych uvítal, kdybych mohl předělat všechny režimy (u normálního bez těch povinných věcí jako ESP a S/S, které prostě musí být po startu zapnuté). Nevím, jestli mi zrovna tady bude něco vadit, ale obecně je to dobrá věc (individuální režim bývá jen jeden).
Jiné věci mě mrzí víc. Například nastavení, odkud klimatizace fouká. To je něco, co občas za jízdy měním. Naštěstí je systém udělaný celkem slušně, takže si ty důležitější věci mohu dát na domácí stránku a navigaci můžu mít v kapličce. Delší zkouška ukáže.
v redakci dostali novou hracku, fotitko na panoramata a tak daj do clanku hned prtavej obrazecek panoramata, na 5k monitoru se na to kouka fakt suprove, takova krasna ikonka >:D
Pokud by do toho nic jinýho než diesel nemontovali, byl by to problém... Pokud je na výběr, je to na svědomí každého jednotlivce... Cena takového auta je už tak vysoká, že náklady na palivo spadají do kategorie "bezvýznamné"
Dnes jazdim A7 (2.8 FSI/ automat) a toto by mohol byt pekny nasledovnik.
Neviem, ci by som prekusol cenovku a nesiel radsej do zachovaleho "Jahreswagenu". Velmi rad by som si precital recenziu na ten benzinovy 6-valec. :yes:
Akosi si neviem predstavit Porsche s dieselom (ale viem, ze to je moj problem :-)
Tak tam se manuál ani nenabízel, ale jaký automat máš, multitronic, nebo S tronic?
Na jaký šestiválec by sis rád přečetl recenzi, na základní, nebo na ten eSkový?