Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Range Rover Evoque eD4 – Simply the best

Chtěli byste Evoque, ale nepotřebujete nebo nechcete pohon všech kol? Pokud vám ke štěstí stačí 150 koní v elegantním balení, zpozorněte.
Zpět na článek
20. 7. 2012 09:44
20. 7. 2012 18:29
20. 7. 2012 10:00
20. 7. 2012 10:10
20. 7. 2012 10:14
20. 7. 2012 10:31
20. 7. 2012 10:44
20. 7. 2012 10:49
20. 7. 2012 11:23
20. 7. 2012 12:07
20. 7. 2012 12:14
22. 7. 2012 15:36
22. 7. 2012 15:54
23. 7. 2012 21:08
24. 7. 2012 20:58
24. 7. 2012 21:50
Avatar - fOE
20. 7. 2012 09:44
Nejlepsi?
Pokud ozelim absenci diesloveho R6 tak dle me ano. Hledat ted SUV teto velikostni kategorie tak bych rozhodne nesahnul po X3/Q5 ale dal prednost prave Evoque. Navic uz dlouho, dloooouuuho jsem nevidel designove takto povedene auto. Na tomto RR bych nemenil nic, za me :yes: (s pohonem 4*4 a silnejsim dieslem).
Rozbalit vlákno
1
20. 7. 2012 18:29
Re: Nejlepsi?
S tím designem souhlasím, já bych jen ocenil, kdyby se střecha svažovala o něco mírněji. Bylo by to hezčí i praktičtější. Ale zase chápu, že je "in" dávat SUV dynamický výraz.
20. 7. 2012 10:00
EVOque
Bezpochyby nejlepší malé SUV.
D3 se už dlouho rosí čelo, nicméně tu je jeden velký háček. Ona ta prémiová D3 stojí i o čtvrtinu méně a to se pak špatně vysvětluje, proč nevzít třeba X1...

Každopádně Tata a Beckhamová trefily do černého :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Dinar
20. 7. 2012 10:10
Re: EVOque
Evogue je především designová trefa, a v kombinaci s Range Rover image je to silný hráč. Problém je přesně v tom, co říkáš, cena je příliš sebevědomá a jakmile se vyčerpá potenciál novinky, bude znamenat pro evoque problém. Tahle verze, předokolka s průměrně výkonným dýzlem bez automatu, je při ceně hrubě přes mega ryzí masírka. ;-)
Avatar - white label
20. 7. 2012 10:14
Re: EVOque
Souhlas, to nadšení v testu z ceny přes milion (za tuto verzi!) bych taky spíš krotil... ;-)
20. 7. 2012 10:31
Re: EVOque
Ono se to už několikrát řešilo - RR prostě převzal manýry D3, Evoque má dobrou výbavu a za ptákoviny navíc se prostě připlácí, ceníky BMW/Audi vypadají úplně stejně, jak strukturou tak i číselně... ;-)
Avatar - fOE
20. 7. 2012 10:44
Re: EVOque
tak tak... treba u X1 si clovek muze poskladat auto s cenou cez milion a jeste stale tam mit nakonfigurovane jen 2.0d a mit plastovy(!) volant. Proste premiove materialy/image/technika/vykony se spojuji s ( ne s premiovyma lidma jak tu nekdo tvrdi) premiovou cenou.
Pokud se to nekomu nelibi nebo na to nema tak jednoduse nekupuje, kdyz uz v nicem tak aspon v tomto je vyhoda dnesni doby => ke vsemu existuje X alternativ (levne treba Skoda/VW/Hyundai atd.). RR mi z cenove politiky i jinych premiovych znacek proste nijak nevybocuje.
Avatar - Dinar
20. 7. 2012 10:49
Re: EVOque
Otázka přece nestojí tak, jestli takové auto musí stát třičvrtěmega nebo jestli si jej můžeš prohnat konfigurátorem za 1,4 milionu. Řeč je o tom, že základní cena je postavena velmi ambiciozně nad D3, dynamicky srovnatelná X1 118d s-drive stojí 710tis. a tahle předokolka v základu pure 854 tis. Já říkám, že to evoque ustojí jako novinka, za rok mu tahle cena bude kazit prodeje.
20. 7. 2012 11:23
Re: EVOque
A nebo ta cena půjde po roce tiše po anglicku dolů (jedno jak - oficiální ceník, akce, skladovky, reálná "usmlouvatelná" cena). Stát tohle auto +/- jako ta X1 (u které se dá díky skladovkám jít ještě dost dolů), odložím koupi nového auta o rok a šetřím. ;-)
Avatar - fOE
20. 7. 2012 12:07
Re: EVOque
to je samozrejme pravda, pokud ale RR prodava tak ze se na Evoque ceka az 6 mesicu tak rozhodne neprodava draze, ale zbytecne levne :-)
Pokud to kouzlo novinky vyvolalo takovy boom ze se to za cenu takto nadsazenou nad D3 prodava jako na bezicim pase, tak jen absolutne neschopne vedeni firmy by se rozhodlo na tom vydelavat min. Az to kouzlo zacne opadat tak zase jen blazen by drzel ceny 150tis nad D3, pak zakonite prijdou ruzne edice, akciove ceniky atd.
Do te doby ma RR zne.
Avatar - Dinar
20. 7. 2012 12:14
Re: EVOque
Z pozice RR to naprosto chápu, říkám, že cenový problém budou mít tak za rok, ale tahle debata je o tom, co se píše v testu, tj. věty jako, "tohle auto za 1,1 stojí" a podobně. Ve vztahu ke kvalitám konkurence a jejich cen, nestojí, resp. při dané ceně nesouhlasím s prohlášením "simply the best". Což ovšem není v rozporu s tím, že v kontextu novinkovosti se za tu cenu prodávat i tahle verze bude.
Avatar - zdravy rozum
20. 7. 2012 17:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
20. 7. 2012 17:50
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - PeterLuk
20. 7. 2012 21:31
Re: Ja to vidim v cenniku
Ja som už náhodou videl veľa Evoque-ov, červených a bielych. Vyzerá super, kúpa Tatou JaguarLandRover-u pomohlo... :yes: Celkom ma prekvapilo hodnotenie tejto verzie a popravde, testovaný kúsok má všetko potrebné. Ale keď už človek vidí, čo všetko je medzi príplatkovými prvkami, tak vážne neodolá - a potom čumí na výslednú cenu...
20. 7. 2012 16:46
Jen pár postřehů
a pár znamená dva:-)
- ačkoliv je to podle mého (i podle marketingu, který nasadil Backhamovou) vyloženě ženské auto, ještě jsem v něm nepotkal nikoho jiného než staršího pána
- gazík (jak jsme za komoušů říkali terénním autům) by měl mít 4x4, jinak je to podle mého stejný trapas jako obrovské křídlo na Renaultu Thalia (viděl jsem před týdnem na vlastní oči!!!! a když auto řídil chlapík okolo 50,
to už jsem nechápal vůbec nic)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - positivemind
20. 7. 2012 17:37
Re: Jen pár postřehů
Jenže pouze předokolka u tohohle auta dává víc než smysl. Pokud nejezdíš dnes a denně po zasněžených kopcích, čtyřkolka jsou akorát kila navíc.

Řekni mi, kdy jsi někde nevyjel s předokolkou? Leda, že jsi zůstal na podvozku, což se ti tady v podstatě stát nemůže, protože je to SUV ;)
20. 7. 2012 18:41
Re: Jen pár postřehů
Předokolka nedává smysl nikdy. Teda aspoň ne mně:-) Pokud se auto tváří jako že něco zvládne v terénu - a tohle v terénu něco zvládne, aspoň co jsem viděl v Top Gearu - tak je to podlě mně naprostá nutnost. A pokud to nutnost není, pak bych koupil MPV.
Jinak předokolka je vždycky horší než zadokolka, točivý moment "hrabe" do volantu, je limitem pro výkon motoru,
prostě všechno špatně.
20. 7. 2012 19:22
Re: Jen pár postřehů
Ono prakticky 90% všech SUVéček (jedno, jestli 2WD nebo AWD) nemá smysl, stejně se většinu času pohybují po městech a dálnicích, kde je "běžné" auto mnohem lepší (nížší váha, nižší těžiště -> lepší jízdní vlastnosti a komfortnější podvozek, lepší spotřeba atd.). Nicméně Evoque se mi líbí, landroverské geny v sobě prostě nezapře. A i to, že je to SUV, bych mu odpustil, však je to taky Range Rover.
Co se týče pohonu, tak předokolky mi u běžných aut vůbec nevadí. Ale pořád je to otázka levnějších značek, souhlasím, že auta v dražších segmentech by tento pohon prostě mít neměla (viz. Audi).
20. 7. 2012 20:14
Re: Jen pár postřehů
Dává/nedává smysl... V zimě je SUV fajn, ve sněhové kalamitě se s ním dá projet, zatím co osobáky to prostě nedávají... dejme tomu pět dní do roka je SUV opravdu gut:-) a předokolky mi taky nevadí, je to levné a schopné
řešení pro 90% uživatelů... jen zadokolka je řidičsky zajímavější.
Avatar - positivemind
20. 7. 2012 21:40
Re: Jen pár postřehů
jj, je řidičsky zajímavější vozit v zimě v kufru pytel písku, aby ses rozjel na kostkách do kopce >:D
21. 7. 2012 08:22
Re: Jen pár postřehů
Mysli pozitivně! A mimochodem, máš pravdu, zatížená zadokolka se rozjede i do zasněženého kopce, zatímco předokolku už nemáš jak zatížit... :yes:
Avatar - positivemind
20. 7. 2012 21:42
Re: Jen pár postřehů
To, že nedává tobě neznamená, že nedává smysl ostatním ;)
Avatar - rohYpnol
21. 7. 2012 18:04
Re: Jen pár postřehů
Smysluplnost 2WD SUV dokonale podtrhuje nesmyslnost SUV >:-[] :-! 90 % majitel; SUV je kupují, protože to je trend - bydlet v satelitu, mít typový barák z papundeklu nebo ještě lépe panelu, SUV před domem a dluhy na dalších 30 let... Proto 2WD SUV dává smysl - protože jej prostě nekupují za účelem, pro který bylo stvořeno...

Pokud někdo chce praktičnost, pohodlné nastupování a prostornost, není co řešit - MPV. Pokud někdo chce rozumné provozní náklady a kufr - kombi nižší střední třídy. Vůz do města? Clio, Polo, Corsa, Ibiza... Vyžaduje někdo jízdu po nezpevněných cestách, na hory nebo rovnou do horských oblastí nebo na odlehlejší vesnice na vrchovinách apod.? SUV AWD...
Ale SUV 2WD je jen leštěnka pro blondýnu, řešení pro symbiózu klidu v rodině a na účtu :-!
21. 7. 2012 00:03
Terénní předokolka,
to je tak trochu protimluv, něco jako čtyřdveřové kupé. Takové auto potom ze sebe dělá něco co není.
Tuto zimu jsem na vlastní oči viděl, jak Dacia Duster s pohonem pouze předku nedokázala vyjet po polňačce mezi zahradami. Nebylo to neschopností řidiče, prostě je to velké těžké auto a těžiště se posunulo příliš dozadu. Trapně zcouvala dolů. A já jsem potom po stejné cestě vyjel se Seicentem...
Ideální by bylo auto 4x4 s výškou a vzhledem klasického silničního hatche (dobrá aerodynamika) a podvozkem z Citroenu. Tlačítkem by se v terénu zvednul podvozek o 20 cm a takové auto by projelo všude. Na asfaltu by potom nemělo zbytečně vysoké těžiště jako dnešní SUV.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - jeylkey
23. 7. 2012 13:29
Re: Terénní předokolka,
"...vzhledem klasického silničního hatche (dobrá aerodynamika)..." - jenze klasicky hatchback s pohledu aerodinamiky je spis jednou z tech horsich forem
Avatar - Magnetofon
21. 7. 2012 01:32
Varovanie. Nekupovat.
Varovanie nekupovat!

Land Rover a Jaguar vlastni Indicka automobilka TATA, ktora je nepriatelska voci Europe.
Indicka TATA v spolocnom podniku s FIATOM vykradla "Fiatacke-Europske" know-how a sabotuje predaje Europskeho FIATU v Indii.
Rozbalit vlákno
2
21. 7. 2012 14:06
Re: Varovanie. Nekupovat.
;-\ :no: radeji vic nepisu... A tobe bych radil to same. Aby jsi tu nebyl za blbe.ka.
Avatar - Magnetofon
22. 7. 2012 20:03
Re: Varovanie. Nekupovat.
To co som napisal je pravda a su na to jasne dokazy.
22. 7. 2012 15:36
Yeti
Bude srovnavacka s yetim?
Rozbalit vlákno
4
22. 7. 2012 15:54
Re: Yeti
Co od takoveho testu ocekavas? 8-s
23. 7. 2012 21:08
Re: Yeti
No jaky je rozdil mezi yetim za 800 a rangem za stejnej peniz. Kdyz testovali ecko protu superbu, tak to bylo o prsa. Ale popravde, nejvic bych se tesil na diskusi pod takovym testem.
24. 7. 2012 20:58
Re: Yeti
No Yety bude za 8oo v ,,plne palbe“ evoq za ty ,,drobaky“ bude holatko ale neustale o nejakou tridu(level) dal. Co se tyce uzitnosti za penize asi vyhraje Yety. Mne to pripada jako by se Yety mel srovnavat s Dacii Mcv. Jak by to dopadlo?
24. 7. 2012 21:50
Re: Yeti
To ja nevim... Co takhle udelat test?