Test Auto.cz

Renault Alaskan 2.3 dCi 190k AT Intens – Sázka na styl funkčnost nekazí

29.11. 2017
Verdikt
 

Alaskan je historicky prvním opravdovým pick-upem své značky. Ve skutečnosti je však tento renault „pouhou“ paralelou známého Nissanu Navara. Liší se vůbec něčím?

Vozy třídy pick-up byly až dosud velmi úspěšné zejména v zámoří. V USA tvoří dodnes páteř výrobního programu většiny automobilek. V Evropě na ně narazíte mnohem méně, avšak jak se zdá, do budoucna by se to mohlo změnit. Kromě Renaultu Alaskan se nově objevil třeba Fiat Fullback či Mercedes-Benz třídy X. A protože evropské značky pick-upy nikdy nevyráběly, rozhodly se vzít za vděk konstrukcemi osvědčených hráčů. Fiat Fullback je tak ve skutečnosti Mitsubishi L200, zatímco testovaný Renault Alaskan a také Mercedes-Benz třídy X vycházejí z nejnovějšího Nissanu Navara. Zatím poslední počin v této řadě je označen doplňkovým přídomkem NP300, přičemž technicky se jedná o sérii D23. Ve výrobě je od roku 2015.

Je to double

Zájemce o Navaru NP300 má na výběr hned ze tří verzí vozu. Základem je takzvaný King-Cab se čtyřmístnou kabinou, ale pouze se dvěma bočními dveřmi. Vyznačuje se celkovou délkou 5225 mm. Nissan dále nabízí navaru pouze coby šasi s kabinou King-cab i Double-cab, čímž vychází vstříc těm zákazníkům, kteří chtějí tento vůz pro svůj vzhled, provozní vlastnosti a moderní technologie či vysokou úroveň bezpečnosti, avšak potřebují speciální nástavbu. Samotné šasi s kabinou startuje na délce 5120 mm. Vrcholem je verze Double-cab pick-up, čili auto s korbou a délkou 5330 mm. U té můžete na zadní řadu sedadel nastupovat vlastními dveřmi.

Renault se v případě Alaskanu rozhodl nabízet pouze variantu vozu odpovídající Double-cab, to znamená se čtyřmi bočními dveřmi. S celkovou délkou 5399 mm alaskan svůj japonský protějšek o něco překonává.

U pick-upů vždy platilo, že pokud nabízely druhou řadu sedadel, příliš pohodlí si na nich pasažéři neužili. Nejčastěji na nich uvidíte sedět řemeslníky, tedy chlapi v montérkách, kteří mají mnohdy co dělat, aby se sem vůbec vešli. Zdá se však, že s novou generací navary (a tedy i alaskanu) nastal v dané věci kýžený pokrok. Vzadu jsem tak naměřil vzdálenost od zadního opěradla po zadní stěnu opěradla předního sedadla od 620 do 870 mm. Třeba u současného Renaultu Espace činí tento rozměr 580 až 960 mm. To je však auto, které má slovo „prostor“ už v samotném názvu. V praxi se tak v alaskanu dá „bydlet“ i ve druhé řadě sedadel. Nadšení z prostornosti však poněkud brzdí kratší sedáky a opěradla (v porovnání s běžnými osobními vozy od kompaktní třídy výše). Větší chybou než rozměry lavice je však nevhodná ergonomie sezení. Jde o stejný problém, jako u řady menších MPV. Prostě ani průměrně vzrostlým cestujícím nepodepírá sedák stehna v dostatečné délce. Rovná linie střechy má však zásluhu na výšce nad sedáky 930 mm, což je v dnešní době velmi dobrá hodnota.

obrázek [600 x 404]  

Vpředu je to naopak skvělé. Verze Intens nabízí standardně elektricky stavitelné sedadlo řidiče, stejně jako dvoustupňové vyhřívání obou předních sedadel. U nižších výbav Life a Zen je vyhřívání za příplatek součástí paketu Winter za 15.000 korun. A elektrické ovládání u řidiče mít nemohou vůbec. Standardem je u Intens také kožené čalounění, které bychom si možná i odpustili. Kožený volant nabízený v základu od verze Zen dostal v Intens kvalitnější kůži Nappa. Nechybí ani multimediální navigace se 7 palcovým dotykovým monitorem, stejně jako dvouzonová samočinná klimatizace. Testovaný vůz tak měl pouze tři příplatkové položky - metalický lak za mastných 20.000 korun, mechanický uzávěr diferenciálu zadní nápravy za 17.000 korun a konečně panoramatickou střechu, která vyšla na dodatečných 20.000 korun. Chválíme, že je elektricky otevíratelná.

A zvedat nohy

Pokud běžně užíváte osobní auta, bude váš první kontakt s alaskanem poněkud rozporuplný. Ano, kabina nabízí standard srovnatelný s dobrými osobními auty, avšak samotné nastupování do vozu za pohodlné označit nemůžeme. Nástup do auta tak trochu připomíná dětská léta a šplhání se do budky traktoru ve snaze podívat se, jak je to tam uspořádané. Zejména ženy menšího vzrůstu budou jistě lamentovat nad výškou podlahy nad vozovkou. A pokud ještě nosí podpatky, bude nastupování takřka utrpením. A to i přesto, že Renault se snažil tuto nezbytnou proceduru usnadnit tím, že auto opatřil stupačkami, které však nenabízí základní výbava Life. Procedura nastupování do těchto aut patří tak nějak k věci k věci, stejně jako sezení téměř na zemi u sportovních aut.

Pokud už se ale uvelebíte za volantem či na místě spolujezdce a již jste v minulosti někdy jeli vozem této třídy, budete patrně mile překvapeni vysokou úrovní komfortu, stejně tak použitými materiály na palubní desku a vůbec celkového dílenského zpracování. Tohle že je původem pracovní stroj? Nedávno jsem měl možnost krátce jezdit s konkurenčním Fiatem Fullback, navíc v jeho vrcholné verzi Cross, a pokud mohu srovnávat, tak alaskan se mi zdál o něco komfortnější.

Vozy této kategorie se však kupují zejména pro svoje užitné vlastnosti a přepravní kapacitu. Testovaný vůz tak uveze 949 kg nákladu, tedy pokud nebudete jako řidiči vážit více než 75 kg. Vůz navíc může táhnout nebrzděný přívěs do hmotnosti 750 kg, brzděný dokonce do hmotnosti 3500 kg. Jde tedy o ideální vůz pro ty, kteří potřebují přepravovat třeba koně.

Délka ložné plochy u podlahy je dle mého měření 1465 mm. Šířku korby mezi podběhy jsem naměřil 1040 mm, za podběhy směrem k zádi pak 1420 mm. Tyto údaje jsou o něco nižší, než uvádí renault, nicméně v našem případě se jedná o nejmenší hodnoty naměřené v rovině, totožné s rovinou nákladového prostoru. V určité úrovni nad ložnou plochou budou míry o něco větší z důvodu tvarování vnitřních ploch bočnic (neboli sajten). Sajtna je vysoká 465 mm a nakládané předměty musíte zvedat minimálně do výšky 805 mm. Samotné nakládání usnadňuje výklopné zadní čelo, které tvoří s podlahou ložné plochy rovinu.

obrázek [600 x 404]  

Pokud si dnes koupíte nový alaskan, Renault vám k němu zdarma přidá akční set „rolovací kryt korby”. Za normálních podmínek by vyšel na značných 62.315 korun včetně DPH. Jde o uzamykatelnou hliníkovou roletu, kterou celou korbu zakryjete. Nutno říci, že s jejím odjištěním jsem chvíli bojoval. Ve shrnuté podobě je kryt daleko od zadního čela, proto je opatřen popruhem, který umožní jeho vytažení při zakrývání korby.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Alaskan 2.3 dCi 190k AT Intens

Cena v základní výbavě: 1 076 779 Kč Cena v testované výbavě: 1 145 749 Kč

Základní výbava:18palcová kola z lehké slitiny, chromované prvky na obou náraznících, boční nášlapy, kožené čalounění, LED denní svícení, světelný senzor, full LED přední svítilny, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, zatmavená zadní okna, elektronický diferenciál s omezeným prokluzem eLSD, vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládané sedadlo řidiče, samočinná dvouzonová klimatizace, zadní parkovací senzory, kožený volant, multimediální systém s navigací a 7palcovým monitorem, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 20.000,-), panoramatické elektricky ovládané střešní okno (+ 20.000 korun), uzávěr zadního diferenciálu (+ 17.000,-).

Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády Z Afghánistánu se nestahujme, říkají bývalý ministr a exnáčelník armády

Česká republika by se z Afghánistánu stahovat neměla,…

Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku Blockchain jako šance: nová iniciativa s podporou Kysilky chce dostat Česko na špičku

Technologie, na které stojí virtuální měny typu bitcoin,…

ODS a Starostové srovnali v Senátu síly ODS a Starostové srovnali v Senátu síly

Senátoři Ivo Valenta a Ladislav Faktor přešli do klubu…

 

Štítky Renault Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Renault Alaskan 2.3 dCi 190k AT Intens
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2298
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.9 / 6.9
Emise CO2:183
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1170 / -
Objem nádrže (l):73
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2011 / 949
Rozměr pneu:255/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5399
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1841
d) rozvor (mm): 3150
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 970 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Alaskan 2.3 dCi 190k AT Intens –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout Škoda Karoq zdražila. Už známe i ceny derivátů Sportline a Scout

Nový ceník Škody Karoq platný od 19. října přinesl hodně…

Top Gear opět mění složení moderátorů. Přichází hned dvě nové tváře Top Gear opět mění složení moderátorů. Přichází hned dvě nové tváře

Po odchodu slavné trojice Clarkson, Hammond a May se…

 






 
Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Audi R8 se představuje po faceliftu, má vyšší výkon i dravější design

Dnes 00:01

Supersport se čtyřmi kruhy ve znaku prošel faceliftem. Kromě několika pozměněných křivek má i výkonnější motor. Naštěstí je to pořád atmosférický desetiválec.




Blesk.cz

Pavlínku připravil meningokok o nohu i zrak. Počet nakažených v Česku stoupá

Pavlínku připravil meningokok o nohu i zrak. Počet…

Pavlínce bylo 7 měsíců, když jí teplota vyšplhala na 40 stupňů a na břiše se jí objevil malý flíček. Rodiče…

Jakoubek (†2) zemřel po šesti klystýrech. Máma se setkala tváří v tvář se sestrou, kterou viní z jeho smrti

Jakoubek (†2) zemřel po šesti klystýrech. Máma se…

Střetly se tváří v tvář. Zdrcená maminka Dagmar Komanová (24) z Oravy, jejíž synek Jakoubek (†2) zemřel…

 

iSport.cz

Dal dvoustý gól, ale neslavil. Byli jsme hrozní, nechápal sparťan Pech

Dal dvoustý gól, ale neslavil. Byli jsme hrozní,…

Dlouho byl jediným střelcem večera. Šťastnou brankou od brusle zapsal Lukáš Pech dvoustý gól v extralize. Po…

Liga mistrů: Ronaldo s Juventusem vyloupil Old Trafford, Džeko zářil

Liga mistrů: Ronaldo s Juventusem vyloupil Old…

Bosenský fotbalista Edin Džeko dvěma góly a asistencí zařídil AS Řím v Lize mistrů výhru 3:0 nad CSKA Moskva.…

 

Reflex.cz

Příběh Cäsara Ritze: Jak se kluk z chudé rodiny dostal mezi evropskou elitu a způsobil hoteliérskou revoluci

Příběh Cäsara Ritze: Jak se kluk z chudé rodiny…

Osudy Cäsara Ritze tvoří velmi silný příběh. Příběh vesnického kluka z chudé a početné rodiny žijící v…

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy. Instantní Istanbulská úmluva jako cesta k lepším zítřkům?

Kdo ji kritizuje, je belzebub, který nemá rád ženy.…

V článku „Svoboda slova v ohrožení: To už ani kněz nesmí svobodně veřejně hovořit?“ jsem se věnoval tématice…