Test Auto.cz

Renault Alaskan 2.3 dCi 190k AT Intens – Sázka na styl funkčnost nekazí

29.11. 2017
Verdikt
 

Alaskan je historicky prvním opravdovým pick-upem své značky. Ve skutečnosti je však tento renault „pouhou“ paralelou známého Nissanu Navara. Liší se vůbec něčím?

Vozy třídy pick-up byly až dosud velmi úspěšné zejména v zámoří. V USA tvoří dodnes páteř výrobního programu většiny automobilek. V Evropě na ně narazíte mnohem méně, avšak jak se zdá, do budoucna by se to mohlo změnit. Kromě Renaultu Alaskan se nově objevil třeba Fiat Fullback či Mercedes-Benz třídy X. A protože evropské značky pick-upy nikdy nevyráběly, rozhodly se vzít za vděk konstrukcemi osvědčených hráčů. Fiat Fullback je tak ve skutečnosti Mitsubishi L200, zatímco testovaný Renault Alaskan a také Mercedes-Benz třídy X vycházejí z nejnovějšího Nissanu Navara. Zatím poslední počin v této řadě je označen doplňkovým přídomkem NP300, přičemž technicky se jedná o sérii D23. Ve výrobě je od roku 2015.

Je to double

Zájemce o Navaru NP300 má na výběr hned ze tří verzí vozu. Základem je takzvaný King-Cab se čtyřmístnou kabinou, ale pouze se dvěma bočními dveřmi. Vyznačuje se celkovou délkou 5225 mm. Nissan dále nabízí navaru pouze coby šasi s kabinou King-cab i Double-cab, čímž vychází vstříc těm zákazníkům, kteří chtějí tento vůz pro svůj vzhled, provozní vlastnosti a moderní technologie či vysokou úroveň bezpečnosti, avšak potřebují speciální nástavbu. Samotné šasi s kabinou startuje na délce 5120 mm. Vrcholem je verze Double-cab pick-up, čili auto s korbou a délkou 5330 mm. U té můžete na zadní řadu sedadel nastupovat vlastními dveřmi.

Renault se v případě Alaskanu rozhodl nabízet pouze variantu vozu odpovídající Double-cab, to znamená se čtyřmi bočními dveřmi. S celkovou délkou 5399 mm alaskan svůj japonský protějšek o něco překonává.

U pick-upů vždy platilo, že pokud nabízely druhou řadu sedadel, příliš pohodlí si na nich pasažéři neužili. Nejčastěji na nich uvidíte sedět řemeslníky, tedy chlapi v montérkách, kteří mají mnohdy co dělat, aby se sem vůbec vešli. Zdá se však, že s novou generací navary (a tedy i alaskanu) nastal v dané věci kýžený pokrok. Vzadu jsem tak naměřil vzdálenost od zadního opěradla po zadní stěnu opěradla předního sedadla od 620 do 870 mm. Třeba u současného Renaultu Espace činí tento rozměr 580 až 960 mm. To je však auto, které má slovo „prostor“ už v samotném názvu. V praxi se tak v alaskanu dá „bydlet“ i ve druhé řadě sedadel. Nadšení z prostornosti však poněkud brzdí kratší sedáky a opěradla (v porovnání s běžnými osobními vozy od kompaktní třídy výše). Větší chybou než rozměry lavice je však nevhodná ergonomie sezení. Jde o stejný problém, jako u řady menších MPV. Prostě ani průměrně vzrostlým cestujícím nepodepírá sedák stehna v dostatečné délce. Rovná linie střechy má však zásluhu na výšce nad sedáky 930 mm, což je v dnešní době velmi dobrá hodnota.

obrázek [600 x 404]  

Vpředu je to naopak skvělé. Verze Intens nabízí standardně elektricky stavitelné sedadlo řidiče, stejně jako dvoustupňové vyhřívání obou předních sedadel. U nižších výbav Life a Zen je vyhřívání za příplatek součástí paketu Winter za 15.000 korun. A elektrické ovládání u řidiče mít nemohou vůbec. Standardem je u Intens také kožené čalounění, které bychom si možná i odpustili. Kožený volant nabízený v základu od verze Zen dostal v Intens kvalitnější kůži Nappa. Nechybí ani multimediální navigace se 7 palcovým dotykovým monitorem, stejně jako dvouzonová samočinná klimatizace. Testovaný vůz tak měl pouze tři příplatkové položky - metalický lak za mastných 20.000 korun, mechanický uzávěr diferenciálu zadní nápravy za 17.000 korun a konečně panoramatickou střechu, která vyšla na dodatečných 20.000 korun. Chválíme, že je elektricky otevíratelná.

A zvedat nohy

Pokud běžně užíváte osobní auta, bude váš první kontakt s alaskanem poněkud rozporuplný. Ano, kabina nabízí standard srovnatelný s dobrými osobními auty, avšak samotné nastupování do vozu za pohodlné označit nemůžeme. Nástup do auta tak trochu připomíná dětská léta a šplhání se do budky traktoru ve snaze podívat se, jak je to tam uspořádané. Zejména ženy menšího vzrůstu budou jistě lamentovat nad výškou podlahy nad vozovkou. A pokud ještě nosí podpatky, bude nastupování takřka utrpením. A to i přesto, že Renault se snažil tuto nezbytnou proceduru usnadnit tím, že auto opatřil stupačkami, které však nenabízí základní výbava Life. Procedura nastupování do těchto aut patří tak nějak k věci k věci, stejně jako sezení téměř na zemi u sportovních aut.

Pokud už se ale uvelebíte za volantem či na místě spolujezdce a již jste v minulosti někdy jeli vozem této třídy, budete patrně mile překvapeni vysokou úrovní komfortu, stejně tak použitými materiály na palubní desku a vůbec celkového dílenského zpracování. Tohle že je původem pracovní stroj? Nedávno jsem měl možnost krátce jezdit s konkurenčním Fiatem Fullback, navíc v jeho vrcholné verzi Cross, a pokud mohu srovnávat, tak alaskan se mi zdál o něco komfortnější.

Vozy této kategorie se však kupují zejména pro svoje užitné vlastnosti a přepravní kapacitu. Testovaný vůz tak uveze 949 kg nákladu, tedy pokud nebudete jako řidiči vážit více než 75 kg. Vůz navíc může táhnout nebrzděný přívěs do hmotnosti 750 kg, brzděný dokonce do hmotnosti 3500 kg. Jde tedy o ideální vůz pro ty, kteří potřebují přepravovat třeba koně.

Délka ložné plochy u podlahy je dle mého měření 1465 mm. Šířku korby mezi podběhy jsem naměřil 1040 mm, za podběhy směrem k zádi pak 1420 mm. Tyto údaje jsou o něco nižší, než uvádí renault, nicméně v našem případě se jedná o nejmenší hodnoty naměřené v rovině, totožné s rovinou nákladového prostoru. V určité úrovni nad ložnou plochou budou míry o něco větší z důvodu tvarování vnitřních ploch bočnic (neboli sajten). Sajtna je vysoká 465 mm a nakládané předměty musíte zvedat minimálně do výšky 805 mm. Samotné nakládání usnadňuje výklopné zadní čelo, které tvoří s podlahou ložné plochy rovinu.

obrázek [600 x 404]  

Pokud si dnes koupíte nový alaskan, Renault vám k němu zdarma přidá akční set „rolovací kryt korby”. Za normálních podmínek by vyšel na značných 62.315 korun včetně DPH. Jde o uzamykatelnou hliníkovou roletu, kterou celou korbu zakryjete. Nutno říci, že s jejím odjištěním jsem chvíli bojoval. Ve shrnuté podobě je kryt daleko od zadního čela, proto je opatřen popruhem, který umožní jeho vytažení při zakrývání korby.

1/3 Pokračovat ve čtení

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Alaskan 2.3 dCi 190k AT Intens

Cena v základní výbavě: 1 076 779 Kč Cena v testované výbavě: 1 145 749 Kč

Základní výbava:18palcová kola z lehké slitiny, chromované prvky na obou náraznících, boční nášlapy, kožené čalounění, LED denní svícení, světelný senzor, full LED přední svítilny, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, zatmavená zadní okna, elektronický diferenciál s omezeným prokluzem eLSD, vyhřívaná přední sedadla, elektricky ovládané sedadlo řidiče, samočinná dvouzonová klimatizace, zadní parkovací senzory, kožený volant, multimediální systém s navigací a 7palcovým monitorem, atd.

Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+ 20.000,-), panoramatické elektricky ovládané střešní okno (+ 20.000 korun), uzávěr zadního diferenciálu (+ 17.000,-).

Břehy Labe spojí nový most, Ředitelství vodních cest do něj investuje stovky milionů Břehy Labe spojí nový most, Ředitelství vodních cest do něj investuje stovky milionů

Ředitelství vodních cest dokončilo výběrové řízení na…

Američané investují miliardy do výroby plechů na Slovensku Američané investují miliardy do výroby plechů na Slovensku

Slovenský závod americké ocelářské společnosti U.S. Steel…

Glosa Jany Havligerové: Zeman zvyky nemění Glosa Jany Havligerové: Zeman zvyky nemění

Ta kauza už je téměř legendární. Prezident Miloš Zeman se…

 

Štítky Renault Testy Pick-up

Technické údaje
Motor Renault Alaskan 2.3 dCi 190k AT Intens
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2298
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 140 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 450 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.9 / 6.9
Emise CO2:183
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 1170 / -
Objem nádrže (l):73
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2011 / 949
Rozměr pneu:255/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5399
b) šířka (mm): 1850
c) výška (mm): 1841
d) rozvor (mm): 3150
e) rozchod vpředu (mm): 1570
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 970 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):930
k) šířka vpředu (mm): 1550
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 420
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Alaskan 2.3 dCi 190k AT Intens –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol? Bodový systém 2019: Za dvě červené bez řidičáku i méně bodů za alkohol?

Policie zveřejnila statistiku nehodovosti za rok 2018.…

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

 






 
BMW M550d xDrive & X5 M50d – Otázka priorit

TEST: BMW M550d xDrive & X5 M50d – Otázka priorit

Dnes 13:51

Se stejným pohonem je mezi pětkovým sedanem BMW a nejnovějším SUV X5 jen minimální cenový rozdíl. Podstatné je tedy hlavně to, jestli řidič preferuje jízdní požitek, nebo prostornost a pocit bezpečí.




Blesk.cz

ONLINE: Před 50 lety se upálil Jan Palach. Na Václaváku na něj vzpomínají stovky lidí

ONLINE: Před 50 lety se upálil Jan Palach. Na…

16. ledna 1969 se v horní části Václavského náměstí student Filozofické fakulty Univerzity Karlovy polil…

Haldy sněhu povolily: Silnice na Boží Dar je po několika dnech sjízdná

Haldy sněhu povolily: Silnice na Boží Dar je po…

Silnice I/25 na Boží Dar a do Německa je po několika dnech sněhové kalamity opět průjezdná. Silničáři ve středu…

 

iSport.cz

Kvitová pobavila i lobem pravačkou: Semifinále? Zeptám se soupeřek!

Kvitová pobavila i lobem pravačkou: Semifinále?…

Efektní i efektivní. Petra Kvitová ve druhém kole Australian Open bavila. Rumunku Irinu-Camelii Beguovou zdolala…

Operace Čech! Abramovič chce českou legendu do Chelsea, co mu nabídne?

Operace Čech! Abramovič chce českou legendu do…

V polovině května se uzavře jedna velká kapitola. Jak překvapivě v úterý Petr Čech oznámil, ukončí 36letý…

 

Reflex.cz

Pokálená Klinika: Pedagog Univerzity Karlovy Putna lže v mediích a volá po cenzuře

Pokálená Klinika: Pedagog Univerzity Karlovy Putna…

Pokrokoví humanisté a filosofové to v Česku dotáhli opravdu daleko. Volání po cenzuře se neozývá odněkud z…

Historik: Palach měl pistoli, a kdyby zabíjel, vyrobili by z něj vraha. On i Mašínové byli hrdinové, tvořili dějiny

Historik: Palach měl pistoli, a kdyby zabíjel,…

Tahle společnost má minimum informací o svých dějinách a často jsou naprosto zkreslené. Vojenský historik Eduard…