Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Clio Gordini RS - Napoleon žije!

Svého času se před malým Francouzem třásla celá Evropa. A po dvou stoletích se na tom vlastně nic nezměnilo.
Zpět na článek
20. 9. 2011 12:02
20. 9. 2011 12:24
20. 9. 2011 12:55
20. 9. 2011 16:27
22. 9. 2011 12:22
20. 9. 2011 16:49
20. 9. 2011 17:02
20. 9. 2011 17:13
20. 9. 2011 17:39
20. 9. 2011 17:17
20. 9. 2011 17:38
20. 9. 2011 18:09
20. 9. 2011 19:46
20. 9. 2011 20:25
21. 9. 2011 09:54
21. 9. 2011 12:07
21. 9. 2011 14:59
21. 9. 2011 22:55
20. 9. 2011 18:59
20. 9. 2011 17:12
20. 9. 2011 17:23
20. 9. 2011 17:38
20. 9. 2011 18:07
20. 9. 2011 21:36
20. 9. 2011 21:21
20. 9. 2011 17:40
20. 9. 2011 18:05
20. 9. 2011 18:26
20. 9. 2011 20:44
20. 9. 2011 17:46
20. 9. 2011 18:02
20. 9. 2011 18:32
20. 9. 2011 18:42
20. 9. 2011 18:48
20. 9. 2011 18:24
20. 9. 2011 20:59
20. 9. 2011 21:21
21. 9. 2011 14:42
22. 9. 2011 12:17
29. 11. 2011 15:33
neregistrovaný "Meck"
20. 9. 2011 18:13
neregistrovaný "Greeny"
20. 9. 2011 18:32
neregistrovaný "Greeny"
20. 9. 2011 21:20
anonym
20. 9. 2011 21:43
20. 9. 2011 22:40
20. 9. 2011 10:14
Renaultsport
Sice je test jen recyklátem z AF, ale informace nám předkládá opravdu hodnotné.
Hučící výfuk není nic nepřekonatelného, Akrapovic nabízí aftermarket nerezový kit za celkem rozumné peníze. Převodovka je nepříjemná, ale opět nic, co by vybočovalo z normálu.

Ale ze všeho nejdůležitější je informace, že nejlepší hothatche se dělají v Dieppe. Ostatně jako už celých třicet let.
R5 Turbo, R5 Maxi, A610, Clio Williams, Clio 172, Clio V6, Mégane RS, Spider, každé z těchto aut se už za své výroby stalo legendou.
Jen tak dál. :yes:
Rozbalit vlákno
8
20. 9. 2011 12:02
Re: Renaultsport
škoda toho interiéru, s tím si mohli víc pohrát - pro Clio RS Cup jako "poloprofesionální" sporťák to sice stačí, ale pro "lifestylový" Gordini nic moc. To rádio vypadá jako první kazeťák co jsme si v 90tém roce koupili do Fáčka od Vietnamců na tržnici....

Jinak ten nepovedený F/L Clio vypadá na RS/Gordini relativně nejpřijatelněji :yes:
20. 9. 2011 12:10
Re: Renaultsport
Mě ten interier připadá odporný, zvlášť při srovnání s Méganem a Lagunou...
Barvičky, divné povrchy...škoda...
20. 9. 2011 12:14
Re: Renaultsport
Modrá manžeta šaltpáky je trochu úlet bokom, radšej by som tú farbu videl vo dverách. Farebnosť, živosť a vyzývavosť do športového autíčka patria.
20. 9. 2011 12:17
Re: Renaultsport
To jo, ale barevnou manžetu jsem viděl naposledy na otuzené Felicii.
Představoval bych si spíš kontrastní švy, alcantarová sedadla...jako to dělá VW u modelů GTI.
20. 9. 2011 21:17
Re: Renaultsport
Zas nemôžu byť všetky autá podľa jednej šablony. Tá modrá manžeta je úlet, ale inak mi ten interiér nie je nesympatický.
Avatar - Ada je zase tady
20. 9. 2011 20:33
Re: Renaultsport
Mně to připadá odporné celé. Hnusný prťavý rendlík za 600 táců, který nejede, dokud se motor netočí jako zubní vrtačka... :no: :no: :no:

Vivat VW, vivat TDI :yes: :yes: :yes:
21. 9. 2011 15:33
Re: Renaultsport
Nejede kym neni vytoceny? Asi preto ze je to atmosfericky motor nie? a to je na nom super! Nie kazdy chce a potrebuje turbo! Ty si mylis maly sportovy hh s dodavkou.
Vyhrady mam akurat ku gordini, par koni navyse by nezaskodilo takto uplne degradovali slavnu znacku na nejaku life-stylovu vybavu.
Ale normalne Clio RS a Mégane RS - to su bohyne a etalony ostrych hh. A coskoro bude Clio RS Williams s 240k a buduci rok mozno aj Megane RS s priamym vstrekom a tiez dalsimi par konmi naviac.
Avatar - Ronault.
20. 9. 2011 21:18
Re: Renaultsport
Taky ale nezapomeň říct, že Clio je tady z těch tří nejdéle... a odporný u RS? Jel jsi někdy v i20 třeba? 8-s
20. 9. 2011 12:24
Clio RS
by bylo určitě první volbou v případě nákupu subkompaktního HH. Ikdyž bych zvažoval i Abartha.
Rozbalit vlákno
7
20. 9. 2011 12:55
Re: Clio RS
Souhlasím, je to král mezi HH. Podle mě nic lepšího sehnat asi nejde.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
20. 9. 2011 16:13
Re: Clio RS
No... Je fakt, že je dnes dost za exota motorizací, ale král třídy? Jak pro koho bych řekl. Každopádně já bych si dal říct ale! Rozhodně ne tahle kolotočářská Gordini verze, ale Cup a rozhodně bych musel asi postoupit plastiku předku, ptž z toho předku Clia po faceliftu se mi stále dělá šoufl...
Avatar - Righ
20. 9. 2011 16:27
Re: Clio RS
Mini JCW - vim, je o sto tisic drazsi a pri dorovnani vybavy se tenhle rozdil jeste zvetsi, z druhy strany zase Mini ve srovnani s Renaultem nabidne nesrovnatelou image a moznosti konfigurace (jak co do vybavy, tak i individualizace vzhledu).
20. 9. 2011 16:58
Re: Clio RS
Jo, to je asi největší a de facto jediný přímý konkurent.
S image bych si nebyl až tak jistý, RS má výborný zvuk.
22. 9. 2011 12:22
Re: Clio RS
Zcela upřímně pochybuji, že Mini má větší image, než Clio R.S. (myslím tím u "znalých" lidí). Co se sportovních výkonů týče... jak přesně popsal testér, je to korunní princ.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
20. 9. 2011 19:34
Re: Clio RS
Tak Clio RS Cup by asi na okresce předjelo málo co, ale zrovna na Mini bych si vsadil taky. Renault Sport uznávám, ale Gordini cirkus je krok zpět a asi je nám všem jasné, že příští Clio bude mít turbo chtě nechtě taky.
20. 9. 2011 16:49
ŠMOULA
Samozřejmě nemám na mysli pana testéra, na mysli mám toho "šmoulu", co má na volantu čelenku ze skoro adidas trenek. Císař... boha jeho, toho mi ukaž, ani císaříček, možná tak cisaříček ve šmoulím světě... [odkaz]

Vezměme to popořádku - auto, tedy malé rychlé auto musí aspirovat na metál od Porsche za styl, za vědomí toho, že když už si někdo pořídí subkompaktní hothatch, chce si v něm připadat jako v dokonalé raketě - [odkaz] a ne jak v bačkorách na šmoulím mejdanu. Vizáž kabiny, barevnost a vůbec celková "nehothatch" konfigurace, je tedy v rovině hodnocení provedeném klasickým eurobejčkem jistě na doslovné kýčové nule. Provádíme-li konfrontaci, pak POLO GTI má poctivých deset z deseti, o tom snad žádná.

Tak nyní alepoň jeden ilustrativní pohled zvenku - [odkaz] Konfrontace se špičkovou realitou - [odkaz] odhaluje to podstatné - někdo se ani moc nemusí snažit a vypadá jak ze žurnálu a jinej na tebe cení dásně a tobě se nezježí ani kuří voko. Ale buďme spravdliví, Clio má své designové úspěchy dávno za sebou, tohle je v podstatě takové spíše snad již skoro museální ohlednutí. Tak i v tomto ohledu, když POLO získává za design deset z deseti, dejme Cliu poctivé... čtyři. Jasně, také z deseti.

Co se týká jízdy, registrujme podstatné skutečnosti, cituji:

- Překvapuje mě, jak dlouho si musím zvykat na to, že je třeba motor točit a že nestačí jen šlápnout na pedál a užívat si akceleraci. Mnohem horší je, že mě vytáčení clia hrozně... nebaví. Je to přesně tak. To, co by mělo být největší devizou tohoto auta je překvapivě jeho největší slabinou. Může za to naprosto ohavné naladění zvuku atmosférického dvoulitru. V nízkých a středních otáčkách jdou z motoru nelibozvučné, drnčivé zvuky a rezonance, které občas zabloudí do tónin, které mě nutí uvažovat, jestli by nebylo lepší vyhledat nejbližší servis. Jenže nad 4000 otáčkami je to snad ještě horší, protože čtyřválec přechází do hučení, které nelze nazvat jinak než vysavačové a jak jistě sami uznáte, to poslední, co by měla jízda ve sporťáku připomínat, jsou domácí práce. Došlo to dokonce tak daleko, že při jízdě z kopce v místech, kde běžně nechávám vytočený motor auto brzdit, v tomto případě vyřazuji na neutrál a raději použiji brzdy!

- A ještě něco shnilého je ve státě francouzském - plynový pedál. Ten má totiž dvě polohy podobně, jako je tomu u automatů. Ve třech čtvrtinách chodu pedálu je zarážka, o kterou se pedál zarazí, pokud naplno nezadupnu pedál do podlahy. Velmi těžko říci, zda za touto mezipolohou dochází i k něčemu jinému, než k vypnutí omezovače rychlosti, ale v každém případě je to velmi protivné a sporťáku nehodné...

- Bohužel další překážkou v řidičově práci je, jak už bylo naznačeno (a jak se už u Renaultů stalo smutným pravidlem), řazení.

- ...řazení prostě není sportovní – má gumové dorazy a přes neutrální polohu se páka přenáší dost kostrbatě.

Tolik tedy slova nejpovolanější. Ovšem netruchli, v komplexu, jak se dočteš, to není vůbec špatné auto, a jestliže nemáš estetiku vyladěnou na vysokou lať, jestliže nejsi schopen vnímat designovou nadstavbu POLA GTI, klidně ber i tohle gordini. Nakonec hele, šmoulové jsou zrovna v těžkém kursu, proč si nedopřát radost a nesvézt se na téhle popvlně. A když si k tomu někde na odpočívadle dopřeješ jako bonus nějakou tu sladkost, třeba kindervajíčko, to by bylo, aby tě svět nezačal brát vážně...

P.S. Test je hutný jako gumy clia, formulační jistota, objektivita jako norma psaní, kritičnost intenzity přímého zásahu vysokým napětím, balancovaná na druhé straně velmi kvalitní pochvalou tam, kde je občas i na místě. No... BRAVO :yes:
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Blue Sun
20. 9. 2011 17:02
Re: ŠMOULA
:no:
Sám jsi šmoula. Tolik kravin pohromadě dokážeš napsat opravdu jen ty...
A "lež" v podobě fotek z jiných úhlů už je jen třešničkou na tvém zkaženém dortu.
20. 9. 2011 17:13
Re: ŠMOULA
Pozor, pozor, dobrých osmdesát procent mého článku jsou citace... 8-s Vyplač se laskavě na rameni pana testéra. Pokud ti rozstřelil letošního Ježíška od Burago, máš ještě šanci změnit sbírkovou prioritu... Tatínek to pochopí.
Avatar - Blue Sun
20. 9. 2011 17:39
Re: ŠMOULA
Blá, blá, blá... Zase osobní urážky a zesměšňování v tvém podání.
Mimochodem, už umíš řídit (ať se tedy vezeme na stejné vlně)?
20. 9. 2011 17:02
Re: ŠMOULA
Vnitřek je hnusný, tam se prostě nedá polemizovat.
Pedál to samý, převodovka se dá, VW cvakačka to není.
Jde o to, že máš možnost volby, jestli relativně civilizovaný Lux anebo drsné okruhové náčiní Cup. Takže některé výtky trochu pramení z nepochopení určení auta.
20. 9. 2011 17:17
Re: ŠMOULA
S kabinou souhlas. No, já myslím, že pan testér auto chápe tak jak chápáno být má. On to popsal věrně a jistě přesně, není důvod mít pochybnosti. Pravdou je, že to co ty akcentuješ, to de facto odkrývá ten (asi) méně přitažlivý garážový rys, a tím je jaksi těžší každodenní využívání k cestě do práce.
Avatar - jazva
20. 9. 2011 17:38
Re: ŠMOULA
Lenže na každodenné dochádzanie do práce sa vyrábajú iné autá. Toto auto má diametrálne odlišné určenie... :-)
20. 9. 2011 18:09
Re: ŠMOULA
Myslíš to auto nahoře? Ano, to víme oba dva. Ovšem pozor, to geteičko můžeš užívat jak do práce tak... po práci.
20. 9. 2011 19:46
Re: ŠMOULA
Tak tady bych si dovolil nesouhlasit.
Prave male hothatche jsou auta pod oboji.
Kupuji se z musu, limitem jsou finance.
Zapomen na manika, ktery jezdi na obchodni schuzky v Latitude V6 DCi a o vikendu venci Clio RS Smoula.
Tohle muze platit u Porsche treba (Panamera + 911 napriklad), ale u Renaultu ani VW ne.
Jako motokara je Clio RS skvele (z vlastni zkusenosti), ale jako auto je to jen prumer.
Avatar - Ronault.
20. 9. 2011 20:25
Re: ŠMOULA
Asi jsi s Cliem RS na rozdíl odemne a i pana redaktora nejel. :no: Mluvit o nějakém nepohodlí u Clia RS? Možná u Pola GTI, ale Clio je dostatečně pohodlné na každodenní ježdění.
21. 9. 2011 09:54
Re: ŠMOULA
Nevim, kde v mem komentu ctes cokoliv o pohodli?
Jezdil jsem s nim skoro pul roku, nez bylo prestaveno na zavody do vrchu.
O pohodli za volantem maleho HH je v podstate zbytecne se bavit, jednotliva auta jsou od sebe lepsi/horsi maximalne v odstinech sedi a kazdopadne podstatne tvrdsi (nepohodlnejsi) nez zakladni modely.
Jak pisu - jako auto na vyblbnuti (Hot) ma konkurenci tak maximalne v tom MINI, ale pokud se bavim o jeho Hatch strance je to jen prumer.
Avatar - Ronault.
21. 9. 2011 12:07
Re: ŠMOULA
Aha, takže Clio RS je vlastně špatný hot hatch, protože je průměrný hatch, i když král Hot Hatchů, který je. Zajímavá diagnóza.
Vysvětli mi, když je Clio pohodlnější než většina konkurentů v kategorii malých HH, přitom má jedny z nejlepších, ne-li nejlepší jízdní vlastnosti, co je na tom špatně? Hledáš negativa v něčem, kde nejsou. Být zde test prkenného Pola, tak o nějakém přirovnání k jízdě v Panameře ani nemrkneš a o dalších non sensích. Co tě u Clia RS ještě zajímá za negativum? Nemá kufr 500 litrů? Nejezdí pod 5 litrů nafty na 100? Ještě fialky, maxi dot a ten správný znáček, viď?
21. 9. 2011 14:59
Re: ŠMOULA
Ronaulte - tobe jak nekdo sahne na babovku, tak ztracis schopnost soudne uvazovat.
Ja nikde nehledam negativa - kde jsem co napsal o Cliu RS negativniho?
Ze jej na rozdil od tebe neuznavam jako krale malych HH prece neni nic negativniho.
O Polu jsem tady nenapsal ani jedine slovo.
Ty se mne tak strasne snazis shodit az tim ze sebe delas saska.
Avatar - Ronault.
21. 9. 2011 22:55
Re: ŠMOULA
Tak mi tedy prosím pověz, které že to auto z malých HH považuješ za lepšího HH. A prosím z jaké stránky to hodnotíš. A vzhledem k tomu, že jediná výhoda Pola GTI je možnost mít 5HB, tak jsem hodně zvědavý, co vymyslíš.
20. 9. 2011 18:59
Re: ŠMOULA
Nevím, čemu říkáš u převodovek "cvakačka", ale u Pola GTI se manuál objednat nedá, jen DSG.
20. 9. 2011 23:27
Re: ŠMOULA
Ano, to vím.
Ale jakákoli převodovka ve Fabii je lepší, než to v Cliu. Jde o dráhy, odpory, přesnost...
20. 9. 2011 17:12
Re: ŠMOULA
Hele mě nezajímá vnitřek vozu, ale celková vyváženost a sranda za volantem. V zatáčce musím cítít jak to ten volant tahá hezky z ruky. To že má polo červeně obšité sedačky a volant a kdoví co ještě neznamená, že po jízdní stránce je lepší. Polo GTI není žadnej HH to samé platí o golfu. Pravej HH musí bejt hezky syrovej, cejtit každej šutr, atmosferickej motor který točí. To mi dají převážně jen HH od Renaultu. Dříve ještě od Peugeotu jako 205 GTI a 306 S16. Jo a Golf, ale jedničkový a trochu dvojkový řady.
20. 9. 2011 17:23
Re: ŠMOULA
Někdo by ti měl vysvětlil, že referenční hothatch je vždy a výhradně produkt od Volkswagenu. Jestli má nějaký konkurent tvrdší spodek či měkčí sedadla, více či méně koní, to je nepodstatné. Existuje pouze jeden klasický a referenční hothatch - GOLF GTI. POLO GTI a konkurenti jsou deriváty dané tím, že dnes narostla tahle třída do rozměru větších než měl G GTI 1.

Nevím kde jako zažíváš ty srandy za volantem, já zpravidla s autem někam jedu, a to beze srandy... :-)

Ty si HH pleteš s vyladěnýma bestiema, ať už je tvoří Renault či Opel (v kompaktech). HH jsou však auta odvozená od produkčních verzí, avšak odladěná tak, aby se dala užívat jak k běžné (v podstatě i komfortní jízdě) tak ke sportovnímu svezení v rámci jisté jízdní kultury. Golf R 32 také není žádný HH, tím je uv VW výhradně GOLF GTI.
20. 9. 2011 17:38
Re: ŠMOULA
Rozumím z tvého příspěvku, že ti to clio není po chuti, mě taky ne, nelíbí se mi a už vůbec nemůžu zkousnout, že ze značky gorgini se stal stromeček na zrcátko. Ale když jsi tak extrémně zarytým fandou VW, tak proč prostě nepěješ ódy na polo golfy v článcích věnovaných jim. Mě třeba nepřesvědčíš, že jsou to super auta, respektuju, že VW dělá praci dobře, je to takový žádaný průměr, ale designově jsou to neuvěřitelně nudná a v davu zapadající auta. Takže ať si každý jezdí v čem chce, je nechci ani tohle clio, ale už vůbec ne polo nebo golf, ještě když si golf získal renome "vesnické formule", nebo taky "buran sport car". Každý má nějaký vkus a nějaké své potřeby, tak to prostě akceptuj. :-)
20. 9. 2011 18:07
Re: ŠMOULA
Ale já to akceptuji, a velmi s tebou souhlasím - ať si každý jezdí v čem chce. Já k tomu dodávám, že ovšem ten "každý" by měl vědět, "jakým" autem vlastně jezdí. Jak čteš na diskusích, velká část kolegů to neví. A to nepíši o plakátech :-)
Avatar - Ada je zase tady
20. 9. 2011 20:42
Re: ŠMOULA
Naprostý souhlas. Kdo chce, ať si rendlíka koupí. Ostatní mentálně dospělí lidé budou alespoň vědět, kam si takového člověka zařadit. >:-[]
Avatar - Andromeda
20. 9. 2011 21:36
Re: ŠMOULA
Ádo, jsi první bystrý v řadě, kdo potřeboval český výkladový překlad uveřejněného testu - gratuluji ;-) .
Avatar - Andromeda
20. 9. 2011 21:21
Re: ŠMOULA
To by měl vwědět každý sám ze SVWÉ VWLASTNÍ ZKUŠENOSTI A VWLASTNÍCH POCITŮ !!! Na to překladatel není potřeba !!! VWelká část kolegů má na určité vwěci jiný názor a to neznamená, že nevwědí. A TO, že NEVĚDÍ že NEVWĚDÍ je jedině vw pořádku, neb jak sám občas tvrdíš, doba kdy vwšichni VWĚDĚLI TO SAMÉ byla NEVWŠEDNÍ A NEVWHODNÁ . Jsi si jist, že jsi ten PRAVWÝ POVWOLANÝ, VWYVWOLENÝ, jenž dozajista za SVWÉ VWLASTNÍ ZKUŠENOSTI jest VWYVWOLEN a VWYBRÁN motoristickému plebsu ZVWĚSTOVWAT, že jest plebsem NEVWĚDOMÝM a vw NEVWĚDOMÍ žijícím ;-) ???
Avatar - Blue Sun
20. 9. 2011 17:40
Re: ŠMOULA
"Někdo by ti měl vysvětlil, že referenční hothatch je vždy a výhradně produkt od Volkswagenu. " - řekl kdo? >:D Ty? >:D >:D >:D
20. 9. 2011 18:05
Re: ŠMOULA
Měl by ses méně sám sobě smát a více pracovat na znalostech. Dole máš od kolegy Jazvy poměrně přehlednou informaci o té genezi. Pokračuje to dodnes. Ty ve své zaslepenosti neumíš rozlišit GOLF GTI, GOLF R32 či (v minulosti VR6), máš mlhu, nevíš, neznáš neumíš. Nekritizuji tě, pouze konstatuji.
Avatar - Blue Sun
20. 9. 2011 18:26
Re: ŠMOULA
Geneze negeneze, pořád jsi neodpověděl. Kdo řekl, že je VW referenčním hothatchem?
Jenže ty stejně neodpovíš. Ty ve své zaslepenosti nevidíš lidi okolo sebe a promítáš do nich jen své vlastní představy, nic více.
20. 9. 2011 20:44
Re: ŠMOULA
Taky zapracuj. Doufám, že nebudeš tvrdit, že angličtí novináři netuší, jak má HH vypadat a jezdit. Nech se inspirovat.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - jazva
20. 9. 2011 17:46
Re: ŠMOULA
Keď si už začal s tou referenciou, ja sem priložím trochu histórie:
The term hot hatch gained widespread use during the 1980s in the UK, first as 'hot hatchback' by 1983 and then shortened to 'hot hatch' in the motoring press in 1984, and first appeared in The Times in 1985,and is now commonly and widely accepted as a mainstream, if still informal term. It is retrospectively applied to cars from the late 1970s but was not a phrase used at the time.

The car most often considered to have started the 'hot hatch' genre is the 1976 Volkswagen Golf GTI, announced at the 1975 frankfurt Motor Show.[4] However the Renault 5 Alpine first went on sale in May 1976 and pre-dated sales of the Volkswagen Golf GTi by two months.
20. 9. 2011 18:02
Re: ŠMOULA
Jo, to je dobrý, textík.
20. 9. 2011 18:32
Re: ŠMOULA
Aha tak nic no. Až se svezeš nějakým HH tak dej vědět.
20. 9. 2011 18:42
Re: ŠMOULA
:-) Díky za naději... >:-[]
20. 9. 2011 18:48
Re: ŠMOULA
Jo ta umírá poslední a třeba na to časem příjdeš. :'-(
Avatar - Frasier
20. 9. 2011 18:24
Re: ŠMOULA
GTI, je úžasné ako dokážeš z textu okopírovať iba kritiku a pochvalu nechať bokom. Tak poďme na Polo GTI tiež z takéhoto "nezaujatého" pohľadu.

Takže ako si začal aj ty, začnime vnútrajškom:
Volant: "je perfektní všude, s výjimkou toho místa, kde se drží. Anatomické ztenčení v oblasti horních ramen je moc velké a i přes to, že nemám tlapy pomocné síly v ocelárně, nepadne mi do ruky moc dobře."

A samotná jazda:
"Škubavé rozjezdy na jedničku, následované zběsilým vypálením vpřed a následnou potřebou brzdění budí dojem, že za volantem sedí blondýna s teplým řidičákem, rychlý rozjezd z křižovatky, tedy doména aut s automatem, je doprovázen hvízdáním a protáčením kol. Auto prostě působí hodně ostře, což je u hot-hatche naprosto v pořádku, otázkou je, jestli je to žádoucí i při popojíždění v koloně v režimu D."

Zvuk:
"Není ho úplně málo, takže moc nepotěší, že nebyl našim uším právě libozvučný a po delší jízdě už bychom se nebáli jej označit za protivný."

"na výjezdu pod plynem má ale už trošku větší choutky pokračovat po tečně ven, elektronický "samosvor" XDS zde pracuje nedůsledně, skoro jako by ani auto nic takového nemělo a je tak třeba mu pomáhat výraznějším přitažením volantu do směru jízdy."

"Jenže je tu jeden problém. Tedy vlastně dva. Tím prvním je řízení, které rozhodně nelze považovat za sportovní. Je hodně lehké, kolem přímého směru trošku netečné a chybí mu i ostrost."

"Trošku horší je, že to inženýři v honbě za minimálními náklony trošku přehnali a polo neumí v zatáčce zakleknout. A to je problém, protože podvozek tím pádem neinformuje úplně nejlépe o tom, co se s koly o rozměru 215/40 R 17 děje a nedotáčivost tak může přijít docela rychle a nečekaně."

"podvozek je stabilní, rychlý a snese opravdu hodně, jeho nekomunikativnost ale neumožňuje dostat z něj to nejlepší a při opravdu ostrém jízdním stylu spíše než radost z jízdy převažují lehké obavy a pocit, že nemám úplně vše pod kontrolou. Navíc se při ostré jízdě potvrzuje, že boční vedení opěradel končí dost nízko a tak nemá horní část trupu potřebnou oporu. "

"Že je zvuk sání (?) spíš protivný než sportovní, sedadla nedrží tělo úplně ideálně a na výjezdech trpí nedotáčivostí, to jsou maličkosti. Ale řízení má do sportovního daleko a co především, nečitelné chování v zatáčce na okresce znemožňuje využít plný potenciál šasi. Takže ačkoli se snaha počítá, je to pro Polo GTI určitě nemilé, ale pro nás stále zůstává tím nejlepším sportovním volkswagenem 118kW Scirocco."

A nie aby si tuná začal plakať GTI, to vieš, 80% z môjho príspevku sú citácie.
20. 9. 2011 20:59
Re: ŠMOULA
Pojdme si dat trosku GTIho lehke demagogie.....

Lekce prvni a posledni:

Testy Auto.cz

POLO GTI - verdikt? 7,92

Renault Clio Gordini RS? 8,35

-----------------------------

Nejvetsi rozdily?

Dojem z rizeni:

POLO - 6
CLIO - 9

Jizdni vlastnosti jak v beznem provozu tak v extremu:

CLIO lepsi!

-------------------------

Suma sumarum: CLIO je OBJEKTIVNE LEPSI auto.

Bravo Renault !!!!! >:D >:D
Avatar - Ronault.
20. 9. 2011 21:21
Re: ŠMOULA
Tobě to Clio RS nějak leží v žaludku.

Ale neboj, možná jednou až kluci v Dieppe zavřou krám, tak bude řídit Polo GTI větší požitek než Clio RS... a víš co je smutné, že ten požitek není jen na dobrém asfaltu, ale i na nerovném... a to je teprve smutné (pro tebe) zjištění...
Avatar - Emel
21. 9. 2011 14:42
Re: ŠMOULA
Taky si dovolím pár citací:

"Vynikající podvozek, řízení a sedadla doplňuje znamenitý motor, účinné brzdy a znova a znova mě bude překvapovat kombinace těchto vlastností s komfortním pérováním."

"...jsem opravdu extrémně rychlý (rozdíl oproti polu je stále propastný)"

"Gordini RS je jen stylovější Clio RS, což mu dědičně přineslo hned při narození královský titul kategorie hot-hatchů. Tohle francouzské auto představuje stále esenci toho nejlepšího, co se dá mezi malými „pocket rocket“ koupit. Korunní princ Mini Cooper S..."

Závěr:
- Clio je stále nejlepším hothatchem ve své třídě, ačkoliv jeho náskok už po letech není tak velký.
- Gordini je pouze designovou variací. Pokud vám jeho styl sedí stejně málo jako mě, zůstaňte raděj u klasického Clia RS, které je navíc levnější.
- Korunním princem je Mini Cooper S (podstatně dražší), se kterým zřejmě užijete více zábavy.
- Pak možná někde vzadu budou i další pokusy o HotHatch, ale tam už je rozdíl propastný
22. 9. 2011 12:17
Re: ŠMOULA
Moc pěkný úder na komoru :yes:
neregistrovaný "Meck"
29. 11. 2011 15:33
Re: ŠMOULA
Mohl jsi ušetřit čas sobě i všem čtenářům tady a zkrátit to na holou skutečnost, že jsi zarytý přívrženec VW a Clio ti není po chuti ;-)
neregistrovaný "Greeny"
20. 9. 2011 18:13
tuhá zadní náprava
"Renault opět dostál své pověsti brilantních ladičů tuhé zadní nápravy."

jste si jistý, že má tohle Clio tuhou zadní nápravu? já měl za to, že má zkrutnou příčku s vlečnými rameny, pletu se?
nebo je tím pouze myšleno, že zadní náprava je prostě tvrdá a nemluvíte o typu?

jinak ale pěkný článek, RenaultSportu velmi fandím
Rozbalit vlákno
4
20. 9. 2011 18:27
Re: tuhá zadní náprava
Torzka je tuhá náprava.
Jde o to, že obě zadní kola jsou pevně spojena příčkou a nemohou tedy reagovat na nerovnosti a dynamické síly nezávisle.
neregistrovaný "Greeny"
20. 9. 2011 18:32
Re: tuhá zadní náprava
aha, nevěděl jsem, že zkrutná příčka spadá pod tuhou nápravu, něco logiky na tom ale bude, díky za vysvětlení :-)
Avatar - Blue Sun
20. 9. 2011 18:28
Re: tuhá zadní náprava
Příčka s rameny je polotuhá náprava. Není to zcela nezávislé zavěšení kol, proto taková formulace. Není to úplně šťastně zvolené, ale blízké realitě.
anonym
20. 9. 2011 21:20
Re: tuhá zadní náprava
tuhou zadní má třeba trakař...byl to test psaný pro AF, tak lze snad odpustit jistou technickou vzletnost... ;-)
Avatar - kosmonaut
20. 9. 2011 21:43
Dělo!
Naprostá špička mezi prcky. Od Renaultu skvělý počin, když člověk vezme v potaz dobu, jak dlouho je RS na trhu, kolik mu od té doby přibylo modernějších konkurentů, a ten parník o který je toto Clio stále před nimi. Příští generace už asi nebude atmosféra, takže tuším, že tahle generace na trůnu ještě nějakou dobu zůstane. RS :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Guttalax
20. 9. 2011 22:40
R 8
;-) R 8 Gordini. Rallye Šumava.Ale to je už hodně dávno. Jezdec Hubáček :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
22. 9. 2011 12:07
Clio R.S. - pojem, o kterém Polo GTI jen sní
Velmi hezky napsaný test Clia Gordini RS. Po jeho úvodu je vlastně řečeno vše podstatné. Pak čtu dál a najednou si uvědomuji, že testér se "šmoulu" (jak nám tuto zuřivou nákupní tašku pojmenoval GTI) snaží vermomoci porovnávat s Polem GTI. Berme to jako podstu pro tento koncernový počin. Pak jde na lámání chleba, jsou vyřčeny fakta a GTI se nestačí divit a zběsile klape do klávesnice posměšné výrazy jako šmoula, bodování 0 z 10 a podobné diskreditační poznámky na adresu krále. Pojdmě na to popřádku, hezky historicky. V roce 1993 se na trhu objevilo Clio 1 Williams (všichni víme proč), motor F7R 110 kW a absolutní dominance ve své třídě, tento skvost má dodnes jméno, které mu drtivá většina konkurence závidí. Samozřejmě pro GTIho to je šmoula (tmavě modrej se zlatýma nožičkama). V r. 1998 se nám představilo fenomenální Clio 2 R.S., motor F4R 124 kW. Dodnes zběratelský kousek, který nemá problém zatápět o třidu větším autům spec. HH. Pote FL, motor posílen na 132 kW, tento vůz novináři porovnávali s HH nižší střední, protože ve své třídě neměl konkurenta (pro GTIho tomuto autu říkejme šmoula 2. generace). Pak zlomový rok 2006 a příchod Clia 3 R.S. - motor F4R 145 kW, od počátku své kariéry zadupal konkureci do země a neomezeně vládne dodnes, jasný, v .r. 2010 byl FL a navýšen výkon o 2 KW + prodloužený 6. převodový stupeň, ale technika je 99,9% vyvinuta v letech 2005 - 2006 (GTIho šmoula v jeho příspěvku výše).

Je POTUPOU pro sportovní vůz Polo GTI od koncernu VW, který je mladší o 6 let, zě mu nakopal zadek nějakej blbej šmoula z francie, je POTUPOU, že téměř 20 let nějaká banda šmoulů z francie pravidelně drtí jméno GTI... ale asi ho i trochu chápu. Kdyby někdo takhle hanil moje jméno a navíc to byl šmoula, asi bych kolem sebe taky tak kopal.

Je to prosté - RENAULT SPORT = absolutní dominance mezi HH na světě. :yes: >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Frasier
22. 9. 2011 12:20
Re: Clio R.S. - pojem, o kterém Polo GTI jen sní
:yes:
Avatar - J_Design
29. 11. 2011 14:53
Re: Clio R.S. - pojem, o kterém Polo GTI jen sní
:yes:
30. 11. 2011 02:57
Polo GTI vs Clio RS
GTImu bych rád vysvětlil, že Polo GTI prostě není tou "esencí HH" jako Clio RS. Ano, některé detaily v interiéru Clia působí "pouťově," to ale např. u Mazdy RX-8 taky, (červeno-černý volant a sedadla a i když to není HH, o jejích schopnostech nikdo nepochybuje). Ano, Polo GTI ve své třídě možná nabízí unikátní mix kvality interiéru a každodenní použitelnosti, ale opravdu jde v segmentu HH o toto? Jak zde již bylo zmíněno, elektronický "diferenciál" XDS "pracuje jako kdyby ho auto nemělo", plynulé rozjezdy v kolonách zase neumožňuje "jankovité" DSG atd. Běžné Polo udělá lepší službu, budu-li argumentovat každodenní použitelností, kterou Ty, (tak trochu zvláštně) považuješ za "bernou minci" i u HH. Můj názor je, že HH má bavit jízdními vlastnostmi, což Clio RS dělá víc než dobře, i přes drobné "nedorazy" v kvalitě interiéru, či nevalný zvukový projev motoru, (to je daleko větší přešlap). Ač nejsou vozy francouzské provenience "mým šálkem čaje," zcela chápu ty, jenž Clio RS zvolí. Já bych v tomto segmentu asi volil Suzuki Swift Sport nebo Mazdu 2 GTA, ale to jsou spíš rychlé deriváty civilních aut, než HH, nicméně Clio RS "nekorunovaným" králem HH zůstalo, ať se nám to líbí nebo ne. Já sám bych se přimlouval za test Corsa OPC vs. Mini JCW vs. Clio RS.
Rozbalit vlákno
0