Gratulace za výběr lokace :yes: Ten skok je úžasná záležitost :yes: Škoda že mám Hradec trochu z ruky, řádil bych tam každý den. :-)
A Clio? Považuji ho za top hot hatch a řadím ho výše než rbratrského Megane. Clio RS a Civic Type R je v kategorii HH to nejlepší co lze mít. Holt někdo má špéru, kvedlačku a někdo šidítko XDS a automat. ;-)
Přesně tak, nabízí jedinečnou sadu vlastností. Ale na XDS už asi moc dlouho nebudeš moci s posměchem ukazovat. Počínaje novým Golfem to sice nebude klasická mechanická špéra, ale řádný aktivní diferenciál. Podobná hračka, jako je Audi Sportdifferenzial, nebo BMW Dynamic Performance Control v X6 M.
On by v takovém autě automat možná hračkou pro pozéry byl, ale kdyby byl aspoň trochu slušný, (nemyslím to tak, že by automat měl být u HH jedinou volbou), ale kdyby ho Clio RS jako optional s tímhle motorem mělo, tak bych začal šetřit. Jsem zdravotně postižený, tak pro mně jiná volba než automat není, a to jsem jinak fandou Japonců, ale i když je Clio Francouz, tak RS bych na milost vzal, právě kvůli tomu motoru.
Přesně. V tomhle ohledu není konkurence nikdy dost. :-) Osobně jsem na nové GTI hodně zvědavý. Jiná krevní skupina než zde testované Clio, ale slibuje hodně zajímavé svezení. Když na to přijde, chutná mi oboje. ;-)
Takze, na navigaci zapomente, ovladat tomtoma pres dalkove ovladani jak od televize je fakt "parada". Volte RSmonitor.
Jinak s Cliem RS sem jezdil neco malo pres mesic a dodnes na nej s laskou vzpominam(a to preferuju zadokolky).
Prevodovka je opravdu takova divna, lepsi je ji pomahat meziplynem, protoze obcas se stane, ze clovek pocital nechtene zuby.
Zvuk motoru je uchvatnej, zvlast kdyz clovek ubere plyn v 7tisich a necha prskar vyfuk do 5000, a pak znovu a znovu.
Spotreba se pri totalnim klobouku pohybovala se syrovym motorem kolem 8l.
Po zajeti to nebylo o moc lepsi.
Prumer sem mel kolem 12litru s velkym podilem mesta.
Kdybych mel penize na vikendovou hracku sek bych do obyc RSa s recarama misto st.sedacek. Zbytek priplatku bych nechal byt.
Jen xenony by to chteli, v dobe, kdyz sem s nim jezdil se do faceliftu nedaly objednat.
Celkem smutný když jediný proti argument je komplikovaná výměna žárovek. >:D Pokud je to pro tebe důležité měřítko v hodnocení hot hatche tak doporučuji Fabii RS tam se ti bude měnit žárovka snadněji.... co na tom že budeš žárovku měnit tak dvakrát do pěti let. >:D
Koukam, ze mas z te Fabie RS poradnej mindrak.
Ona vymena zarovek nemel byt argument, jen takovej dodatek k testu, ale to se anti-skoda-fanovi asi tezko chape...
Aha, takže když se někdo trefuje do Renaultů, tak to je jen dodatek k testu a když mu vrkuboy s vtipně naznačí, jak to je zbytečná poznámka, tak to je mindrák. Poslyš, není to spíš obráceně?
Ty už opravdu ty anti-skoda-fany vidíš úplně všude. To, že někdo fandí jiným značkám neznamená, že je nepřítel Škody, kapiš? A to, co napsal vrkuboy je opravdu nevinný vtípek, to snad musí vidět každý.
Doporučuji nádech, výdech a v klídku. Uvidíš, uleví se ti ;-)
Už je opravdu únavné to, jak pokažné, když se někdo naprosto nevinně trošku opře o koncern, okamžitě se na něj sesype pár vlčáků, vždy ti stejní jedinci, a označí ho téměř za nepřítele lidu. Doporučuji zapojit trochu empatie a zamyslet se, jak je po pár letech takového tepání těm druhým...
Já jsem kvůli tomuhle neduhu před nějakou dobou se zdejšími diskuzemi téměř skončil. Jiní to skutečně udělali. Ale pak jsem si uvědomil, že mi zdejší komunita chybí a kvůli pár, řekněme "vyhraněným jedincům", si to nenechám zkazit. Obvzvláště když je to v rámci této komunity naprostá menšina.
Ale už toho mám docela dost, takže na tyto výpady hodlám do budoucna reagovat. Neboť pasivita (rozumné) většiny v tomto případě nepomáhá.
Tady nejde o zadny vypad, mr. Vrkuboy si spolus X dalsimi musi vzit koncern do pusy pri kazde prilezitosti. Snazil jsem se mu tudiz naznacit, ze je to trapne a pruhledne. Radujme se vsichni, ze ma Clio RS tocivou atmosferu a manual, ja mu za to osobne tleskam a jako vikendovka je tohle auto jasna volba. Ale je to prave vrkuboy, kdo je "vyhraneny" a misto komentovani predmetneho vozu radeji plive na konkurenci. Prece si nemyslite, ze koncern (a nejen koncern) neumi namontovat do Fabie (Pola, nebo cehokoliv jineho) manual se samosvorem?
Kazdopadne mne nestve to rypani do koncernu kvuli tomu koncernu, ale kvuli te povaze.
Pokazde se najde nekdo, kdo napise nejakou kravinu typu: "To chcu videt, co na to GTI (wolff, topper... dosad si co chces)..." nebo "Tak tohle je bomba, kam se hrabe VW (Fiat, BMW, Hindustan...)" a podobne.
K veci nic, pritom zrovna tohle auto si zaslouzi oslavne ody (a to podstatne jine, nez je srovnavani s F RS).
A zrovna v tomto pripade mne ta 2 rypnuti do koncernu proste donutila reagovat.
My ze severu jsme upřímní a proto ti napíšu, že spíše vidím tvou podrážděnost kolem Fabky RS TDI, protože pokud se nepletu, tak jsi k ní měl docela blízko ;-)
Ty narážky tady jsou a budou. Fabia RS TDI je prostě díky kombinaci těch písmen snadným a do velké míry i oprávněným cílem.
A já bych se třeba mohl cítit dotčený ohledně těch žádovek, i když to bude beztak nesmysl, protože celá ta fáma vznikla jen kvůli Meganu II, třeba v mé Laguně je dostup ideální... ale co nadělám.
S RS TDI jsem se uplne a dokonale minul :-)
Mas pravdu, ze ty narazky tu byly, jsou a budou.
Nechal jsem se unest, to se stava.
Svuj nazor na ty dva kolegy nahore mozna casem zmenim, casem zas nekdy "ujedu" - to je zivot na diskusi...
Uz jsi MuDrc?
Již jste si to s Ronaultem vyříkali. Rozumím ti a chápu tě. Za schopnost přijmout pohled nekoho jiného a uznat, že občas to ujede (komu ne?) máš u mě respect :yes:
Věz, že z druhé strany "barikády" to vypadá často podobně. Co já si užil, když jsem např. napsal že OII je pro mě nepřijatelná a nikdy bych jí nekoupil (crashtesty), nebo když jsem si "dovolil" mít názor, že způsob nápravy toho crashtestového průšvihu Roomsteru je pro mě naprosto nepřijatelný. To byl diskuzní lynč.
A naopak - jako majitel Renaultu tu mám Ádu (ten alespoň pobaví), strýčkaBOBa a spol. Věčně slyším jak je to poruchové (50tis. km - jedna prasklá žárovka) jak se tomu blbě mění právě ty žárovky (u Meganu III to máš za 2-3 minuty, kovový plýšek, který slouží jako pojistka polohy světel je zároveň klíč, takže se ani nehrabeš v nářadí). A jako třešničku na dortu zde máme jednoho testéra, který nečte návody k vozu a cokoli, co nemá ergonomii Golfu je pro něj špatně. Ergonomické klady (dle majitelů těchto vozů) považuje za zápory a i přes rozumné argumenty majitelů těchto vozů si tvrdohlavě stojí za svým (a ta navigace Touranu je úplně blbě nízko a to mi nikdo nevymluví ;-) ). Umíš si zde vůbec představit nějakého antiVaverku, který by byl odkojen francouzskými vozy, nečetl by návody a každý produkt VW by kvůli tomu zdrbnul, např. že by v pátém testu po sobě nadával na ovládání světel, utopené někde vlevo pod volantem?
Takže vidíš, taky to mám těžký >:-[]
A to klidně napíšu, zdaleka ne poprvé, že např. Clio se mi nelíbí, interiér i exteriér a v B segmentu bych šel rovnou jinam. Stejně tak potvrdím, že tak mizerné ostřikovače oken, jaké má můj Megane III neměl ani Opel Kadett. Jen očekávám, že podobně mám právo vyjadřovat se i o jiných vozech ;-)
Je to prostě o obrušování hran.
Ps. A stejně tý Fabii žárovky odchází docela často ;-) >:-[]
Jasne, jak uz jsem psal, svuj nazor na kolegy vyse mam jaky mam a jestli se nekdy zmeni, nebo ne, to uz neni treba ventilovat.
Ergonomie je veda a da to praci navrhnout vse v aute tak, aby to bylo ergonomicke a zaroven treba zamenne vzajemne mezi modely, diky tomu se treba "utopi" navigace (ac je zaroven zobrazena na panelu uprostred mezi budiky), nebo se "utopi" zarovka, ktera se pak spatne meni.
Konkretne treba ja mam auto, u ktereho se zarovky meni naprosto v pohode - pokud tedy nemas konkretne ten jeden jediny motor, ktery mam zrovna ja :-)
VW sedne na prvni pokus (ma zkusenost), na ostatni je treba si zvykat, coz je mozne povazovat za horsi ergonomii, ale tezko to bude natolik spatne, aby to rozhodlo o koupi/nekoupi konkretniho vozu.
Ja se tim nahore snazil jen poukazat na fakt, ze jak Renault, tak Skoda stvorili rychle auto, ale kazdy pro nekoho jineho. Clio RS je sportak pro ridice, kteri chteji sportak a na to ostatni kaslou. F RS je silna verze stndartniho vozu a tomu vyssimu vykonu je prizpusobeno vse ostatni, nicmene se pocita s tim, ze si ji koupi lide, kteri se silnymi auty nemaji okruhove a okreskove zamery a "pouze" chteji casteji vyuzivat dynamiku silneho motoru.
P.S.
O vymenach zarovek ve Fabii bych mohl napsat dlouhy, hodne dlouhy, clanek >:D
Na slovensku je už angel and demon verzia vypredaná. Len sa tak zaprášilo. Prekvapuje ma kritika redakcie na interiér. V tejto výbave vyzerá aj po rokoch výborne.
Promin, ale panel radia a klimatizace napriklad, bych si v aute za vice nez pul milionu predstavoval ponekud lepe designovany i zpracovany.
Budiky tak samo.
To uz umi i korejci.
U budiku mam na mysli konkretne grafiku.
Je jak z cirkusu - kazdy budik jiny font, jine rozlozeni hodnot...
A co teprve ten stredovy displej? >:D
Kupodivu jsou ale i horsi exemplare...
Tohle auto čeká letos na podzim nová generace. Korejci samozřejmě dnes dělají něco lepšího, třeba Rio, ale novější i20 materiály a zpracováním o dost staršímu Cliu nešahá ani po zástěrky.
Já s tebou naprosto souhlasím a trefil jsi hřebíček na hlavičku. Ano, cení se hlavně pro tu korektnost, kdy se pořád musí korektně psát, jak co dokázali a kam skočili, ale že za tím stojí nerovné hodpodářské podmínky, které v Korei zavedli a jak se mlátili po tlamách v parlamentu, když měli otevřít trh, to už se mlčí.
Ale to jsem odbočil.
Pravda je taková, že Clio má své roky. Mě osobně to uvnitř nikterak nevadí, naopak, u malých aut mi hravost či nápad nikdy nevadily, ale v roce 2012 je to málo, takové Rio je uvnitř uděláno lépe (i20 ne, to je pro mne kus indického plastového výlisku, při vší úctě), ale samozřejmě ne jen Rio, ale třeba 208 nebo C4.
Mimochodem, budou Peugeot drive days, či jak se to jmenuje. Už jsem zapsaný na 5 aut, nechceš se přidat?
I přes nespornou překonanost kabiny Clia (po stránce materiálů) si myslím, že jsou její tvary přijatelnější, než korejské. Cítím, že za tím stojí (jistě nejen) skutečnost, že evropský design je globálně nejvyzrálejší a prošel si nejpestřejší historií ve víru neustálých změn a průběžného vylepšování. Je přirozené, že korejský design (byť tvořený mnohými Evropany) odráží atmosféru a styl domoviny své firmy. Zároveň si ale myslím, že za poslední léta udělali velký pokrok a názorně předvedli, jak vypadá skutečná "vývojová dynamika"
Já nevím, na tohle koukám diametrálně odlišně. Vidím to spíš jako produkt když už ne české, tak evropské národní hrdosti a když někdo na základě našich poznatků postaví něco lepšího, tváříme se uraženě. "My jsme to tu vyrobili a nikdo se od nás nesmí učit, musí si to vyvinout sami od píky naprosto izolovaně od zbytku světa, abychom my měli náskok." Pardon, ale takhle to nefunguje nikde a v ničem, ani to podle mě není možné. Svět je globalizovaný, know-how z Evpropy se rozšiřuje po celém světě a obráceně, know-how ze světa se dostává sem! Navíc tihle velcí výrobci jsou nadnárodní ("nadkontinentální") společnosti a jen těžko lze konkrétně třeba i30 považovat za neevropské auto jen proto, že má na kopotě znáček automobilky, která kdysi vznikla v Korey. Celý svět je provázaný a nelze to takto oddělovat. Já vím, ten pocit historické návaznosti je sice hezký, ale na tahle auta koukám spotřební optikou a ta auto vypadají hezky a kvalitativně odpovídají dnešní době, nemám důvod k nim být kritický a záměrně je nekupovat kvůli takovým malichernostem. Když už si z nich nelze utahovat ohledně kvality, tak se musí vymyslet zase něco jiného, za co je kritizovat, tak to vidím já. Nějaký základ té myšlenky je samozřejmě správný, ale tohle je proboha spotřební produkt. To si nesmím koupit mobil od HTC, protože dotykový mobil vymyslel Apple? Proč, když je to normální moderní mobil, je levnější a mým potřebám dostačuje? To už rovnou můžu začít nadávat na to, že se v Evropě používá kompas, protože ho přeci vymysleli v Číně nebo že James Watt využil při vývoji svého parního stroje poznatky fyzika z Francie. Takhle prostě svět nefunguje, obzváště ten dnešní.
Ano i ne. V otázce produkce (výroby), technologie, materiálů atd... tedy "hardwaru" globalizace produktu/výroby už nějakou dobu funguje. Pak je tady stránka řekněme duševní/mentální, která je přenášena na výsledný produkt. Tam se promítají právě ty národnostní vlivy. Možná lépe řečeno regionální. Asie, arabský svět, evropa, amerika, to jsou jiné světy s důrazem na jiné hodnoty a toto se dále přenáší na výrobek. Můžeš mít evropského designéra, ale žádná automobilka není jen o designérovi. Je zde nějaký management. Samozřejmě se lze zaměřit na pochopení těch jiných hodnot a snažit se takto přizpůsobený produkt prosadit v odpovídající geografické lokalitě. Že to jde ukazuje např. Toyota s Lexusem. A vlastně i ti korejci v evropě. Jejich snaha o pochopení zdejších hodnot prioritních pro zákazníky je očividná a s každou další generací jsou ty automobily blíže a blíže evropskému zákazníkovi. Naopak třeba u japonské produkce je naprosto očividné, že evropský trh je na okraji zájmu.
Podívej se na luxusní zboží, v našem případě automobily. Tam jsou ty rozdílné přístupy nejmarkantnější. Funkční a umírněné japonsko. Efektní a neokázalá amerika a efektní i funkční a okázalá evropa.
Asi nejlepší test, co jsem z toho malého množství na auto.cz viděl, dalo se to číst opravdu celkem slušně. Auto geniální, jak píše kolega výše, pokud zapomenu na trochu jinačí Imprezu STI a Focus RS, tohle je se Civicem Type-R moje volba mezi hothatchi.
Inac ozaj skoda toho interieru. Asi by som smeroval nejake prostriedky do vymeny autoradia za nieco normalne, hento je zalostna vec :-) Skoda, ze to az na par detailov vyzera ako interier z Clia za 7 a pol tisic eur.
Kazdopadne ale ukazuju ludia z RenaultSport, co vedia najlepsie. Za taku atmosferu by sa nemuseli hanbit ani ludia od Hondy.
Mas bohuzel pravdu, dneska uz by se Honda za takovyhle motor stydet nemusela. Motory mela lepsi- nez je zabilo Euro V., uz je vyrabet prestala. O to vic si cenim takovychhle poslednich mohykanu s poctivou atmosferou :yes:
Kamarad ma Clio RS Cup v edici Gordini, i v tomhle estetickem "vrcholu" to vevnitr vypada dost lacine, zvenku je to pak vec vkusu.
To je takova skoda, ze jsme v te Unii, jinak bychom nemuseli mit zadne emisni limity, tak jako v kazde jine zemi subsaharske Afriky. Taky by si mohl autor overit, co je rajsky plyn, aby v souvislosti s emisemi nenapsal nejakou pitomost. :no:
K tomuto autu by som si vedel predstaviť výfuk Akrapovič, aby malo poriadny zvuk. Sériové Clio RS takmer nepočuť. Autora nesmierne vzrušuje otváranie kufru v strede diamantu, v next generacii bude hadam ine. A k tej next generation asi tolko, je skoda ze sa rozlucime s tymto vysokootackovym atmosferickym dvojlitrom, v novom Cliu bude bohuzial 1.6 turbo ktoru poznate z Juku, aj ked bude mat 210 koni.
Hmm, poriadny zvuk je fajn, ak sa clovek s nim vozi pol hodiny denne.
Pamatam, ako som siel s kamosom cca 500km streku v Celice s kvalitnym vyfukom, nadherny zvuk. Po 200km na dialnici som myslel, ze mu ten vyfuk vytrhnem a rozmlatim o gebulu. Dialnicne tempo s vytocenym motorom a revajucim vyfukom nieje nic moc.Takze ja by som sa prihovaral za seriove auta radsej tiche. Kazdy majitel si moze nasledne auto sprasit tuningom podla vlastneho uvazenia.
Presne tak, jedna vec je popojizdeni pred divkami vychazejicimi z mistniho gymnazia a druha je auto pouzivat. Sam jsem uz se svym Type-R nekolikrat absolvoval 1000 km cestu a hlava me bolela jak strep spolehlive vzdycky- se seriovym vyfukem, i kdyz pravda s otevrenym sanim. Pri 130 GPS mam i na sestku cca 4200 ot/min., navic kdo jezdi pres Nemecko 130.
svojimi prispevkami len potvrdzujete svoj amaterizmus. ked sa po zvezeni v jednom z najlepsich hothatchov neviete vyjadrit k podvozku to je sila a je jedno ci ste spravili 20 alebo 500 km. hlavne ze ste sa odborne vyjadrili k podvozku renaultu thalia. to bol vykon. este by som rad vedel ako by ste vylepsili dizajn a ergonomiu v tom cliu?
Už jsem panovi Vaverkovi vysvětlil, co to je ta ergonomie, tak mi přislíbil, že do příště už to bude vědět a nebude psat nesmysly. Tak mu držme palce :yes: >:D
Je ještě mladý, musí se toho ještě hodně naučit >:-[]
Stačilo by to udělat stejně jako v Polu. Pak by p. Vaverka už s rádiem, tempomatem,.... neměl problém. Pokud to tak Renault neudělá, tak o špatné ergonomii budeme číst v každém testu. :-)
Na druhou stranu by se mistni odbornici zacali divit ze to jede i kdyz ma vzadu torzku "co je proste uz zastarala a nikdy nemuze fungovat jako nezavisle odpruzeni".
Nejlepší je ten "hlod" o "rozpláclé žábě." Působí to dojmem, že když už na tom není nic ke kritice, tak zkritizuji design. To by mně zajímalo jak by dopadl "designový souboj" např. s Civicem Type-R 7g. Jediné co by mi na ergonomii interiéru vadilo, je umístění spínače varovných blinkrů, ale to bych byl autu kvůli jeho charakteru ochoten odpustit. Radio by řešil aftermarket.
Mam v planu udelat brzy "fotosouboj" prave Clio RS (SE Gordini) vsType-R, i kdyz 8G. Nakonec mi to prijde i ferovejsi, kdyz pochazeji z +- stejnych let vyroby. Jinak design je vzdycky proste otazka vkusu, jestli je Clio RS rozplacla zaba tak je Scirocco prejety mlok s usekanyma nozickama >:D
Souboj jineho charakteru s temihle auty mame s kamaradem v planu az na podzim, kdy jedeme na cely den na okruh. I kdyz pokud nerozhodne nase ridicske (ne)umeni :*) , potom urcite minimalne pomer vykon/hmotnost. Ale hlavni vec je zabava a te si urcite uzijeme i tak :-)
Jak v 7g, tak v 8g bych se rád svezl. 7g je prý lepší, ale nevím, osobní zkušenost nemám. Já bych se na limit toho auta nikdy nedostal, (nejsem tak dobrý řidič), ale svezení asi bude zajímavé i s Type-R 8g.
Spis jde o to ktere vlastnosti kdo povazuje za lepsi, poskladat si je vedle sebe a porovnat je mezi sebou :-) . Kratkou dobu jsem mel i CTR 7G, proste je kazde jine. Ale to neni asi tema zrovna pro diskuzi o Cliu RS.
Odkud jsi? Treba se pujde na necem domluvit. Posli mi kdyz tak SZ.