Renault Laguna Coupé 2.0 dCi – Light and funny

Renault Laguna Coupé 2.0 dCi – Light and funny

 
 

Úsporné kupé. Není to protimluv? 400 Nm na přední nápravě a k tomu šestistupňová ručně řazená převodovka. Není to omyl? Zjišťovali v testu naftového čtyřválce v Laguně Coupé.

V nedávných testech Laguny Coupé poháněné zážehovým i vznětovým šestiválcem jsme mimo jiné konstatovali, že vyvážené a technologicky vyspělé auto trpí s těmito motorizacemi pomalými reakcemi automatické převodovky. Test „light“ varianty s naftovým dvoulitrem jsme tedy pojali jako srovnání: Vyplatí se investovat do úsporné motorizace? Neklesne hodnota zážitků za volantem pod únosnou mez?

Pohled do ceníku je na první pohled výmluvný. Lagunu Coupé s přeplňovaným naftovým dvoulitrem a šestistupňovou manuální převodovkou je možno koupit o 140 tisíc Kč levněji než naftový třílitr s automatem. Rozdíl ve výbavě přitom spočívá pouze v absenci elektrického nastavení sedadel, předních parkovacích senzorů a navigace Carminat. Viditelným rozdílem je také čalounění tmavou kůží, na rozdíl od světlé u šestiválcových motorizací.

obrázek [555 x 381]  

Vznětový dvoulitr s maximálním výkonem 131 kW při 3750 min-1 je papírově nejméně výkonnou jednotkou v nabídce. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0T disponuje maximem 151 kW při 5000 min-1, má ale o 100 Nm nižší točivý moment (statných 300 Nm ve 3000 min-1) a o 30.000 Kč nižší cenu.

Renault, který tento moderní common-rail s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla používá v různých modifikacích napříč modelovou řadou, nešlápl vedle ani osazením do avantgardního kupé. Maximum točivého momentu 400 Nm sice leží až na hranici 2000 otáček (u třílitru je maximum 450 Nm už při 1500 otáčkách!), v praxi jsme to ovšem jako nedostatek necítili. Turbodmychadlo zabírá poněkud prudčeji než u šestiválců, řidičova záda ale nechává v celku a ani zvukově se nijak nelibě neprojevuje. Manuální převodovka s delšími, ale přesnými drahami je s agregátem dobře sladěná, ocenili jsme především dlouhý šestý stupeň. Dálniční limit s pákou vpravo dole znamená pro motor 2700 min-1 a spotřebu 6,1 l/100 km.

obrázek [555 x 319]  

I přes solidní pružnost je motor vzhledem k charakteru auta přiměřeně živý jen v pásmu 2000-3400 min-1, požadavky na dynamickou jízdu se tedy budou krýt s pravou rukou v neustálé permanenci. Onu pružnost je naopak třeba ocenit ve městě, kde bez jakéhokoli trápení lze s trochou nadsázky vystačit s druhým a čtvrtým rychlostním stupněm.

Na jízdních vlastnostech se podepisuje o téměř 100 kg nižší hmotnost oproti dieselovému třílitru, což je znát především s lehkostí, s jakou se kupé vrhá do zatáček. Pokud řidič oželí ony dva válce, dostane se mu až nebývalého pocitu kontroly nad vozem a ve spojení se sofistikovaným systémem natáčení zadních kol 4Control jde o velmi působivý zážitek. Poměrně komfortní odpružení ve spojení s 18palcovými koly sice dovolí i boční náklony, na poměry Renaultu ovšem zachovává nadstandardní pocit kontaktu s vozovkou. Brzdy jsou stejné jako u šestiválců a v lehčím voze tedy slouží ještě o maličko lépe.

obrázek [555 x 323]  

Jinými slovy – ve dvoulitru si víc zajezdíte. Výkonový náskok šestiválce částečně mazal i poněkud letargický automat, takže například rozdíl ve zrychlení (7,3 s u 3.0 dCi versus 8,5 s u 2.0 dCi) není subjektivně tak vnímatelný. Poněkud horší je oproti třílitru utlumení motoru, který o sobě dává výrazně znát zejména při akceleraci – jízda ustálenou rychlostí je bez problémů.

Poměrně značnou úsporu slibují i provozní náklady. Výrobcem udávané městské spotřeby 8,6 l/100 km jsme dosáhli bez problémů, dlouhodobý průměr se usadil taktéž na příznivých 6,6 l/100 km.

Dvoulitrovou vznětovou motorizaci tak můžeme doporučit těm, kteří od vyspělého kupé očekávají více řidičských zážitků, přičemž papírově nižší výkon je vyvážen zřetelně nižší cenou i spotřebou. Charakter auta nijak netrpí a pod kapotu nemusíte nikoho nechat nahlížet. I když se není za co stydět.

obrázek [555 x 370]  
První cena vozu789.900,- Kč (GT, 2,0T 150 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací819.900,- Kč (GT, 2,0 dCi 131 kW)
Základní cena testovaného vozu819.900,- Kč ((GT, 2,0 dCi 131 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků819.900,- Kč (GT, 2,0 dCi 131 kW)

Plusy

  • Sladění motoru a převodovky
  • Méně zatížená příď a jistější nájezdy do zatáček
  • Řízení (natáčecí zadní náprava, strmý převod)
  • Hodnotný interiér
  • Kapacita zavazadelníku
  • Cena/výkon
  • Spotřeba paliva

Mínusy

  • Prudké reakce turbodmychadla
  • Utlumení motoru při akceleraci
  • Vysoký posaz za volantem
  • Rychlejší a sportovnější 2.0T (150 kW) je o 30 tisíc korun levnější
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Laguna Coupé 2.0 dCi

Základní výbava:18“ kola, ABS s EBD a BAS, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče i spolujezdce, boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, hlavové airbagy vpředu a vzadu, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné s omezovačem síly, pyrotechnickými, předpínači a zvukovou indikací při nezapnutí na straně řidiče a spolujezdce, výškově nastavitelné opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, systém ISOFIX na krajních zadních sedadlech, automatické uzamykání dveří za jízdy s možností odpojení a automatickým odemknutím v případě nárazu, kontrola tlaku v pneumatikách, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, podvozek se 4 řiditelnými koly, posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, mlhovky, dešťový a světelný senzor, elektronická klimatizace, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu, tónovaná skla, systém kontroly tlaku v pneu, bixenonové světlomety, zadní svítilny s LED, vyhřívané čelní sklo, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, parkovací senzory, poloautomatická převodovka, bezklíčový přístup, sada pro opravu pneu, kožený volant, koberečky, DVD RadioSat 3D Sound by Arkamys® s výkonem 140 W, s přehr. CD a MP3, RCA vstup, oddělený displej, ovl. pod volantem, 8 reproduktorů, vyhřívaná sedadla, kožené čalounění

Výbava testovaného vozu:základní

Česká Arriva změní podobu Česká Arriva změní podobu

Vznikne nová společnost Arriva City pro městskou dopravu.…

Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory Pohledem Jaroslava Bukovského: Potěšení pro pacienty i investory

Téměř o čtyřicet procent si během několika obchodních…

Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři Školství rozdělovalo peníze na sport netransparentně, zjistili kontroloři

Ministerstvo školství rozdělovalo v letech 2013 až 2015…

Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ Finanční správa prošetřuje od podzimu skupinu RSJ

Specializovaný úřad zkoumá oprávněnost předloňských…

 

Štítky Renault Testy

Technické údaje
Motor Renault Laguna Coupé 2.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 131 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 423 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1539 / 458
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4643
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1398
d) rozvor (mm): 2694
e) rozchod vpředu (mm): 1548
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Laguna Coupé 2.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,32
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání... 10 nejrychlejších kabrioletů na českém trhu aneb Když nejde jen o kochání...

Trvalé teploty nad dvacet stupňů vybízejí ke stažení…

 






 
Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Ferrari pro značkový pohár od jeho zrodu až po současnost ve velké galerii

Dnes 08:00

Ferrari Challenge má za sebou více než dvě desítky sezón. Přitahuje pozornost díky závodům s identickými vozy, kde je hlavním rozdílem umění jezdců a souhra jejich týmů.




Blesk.cz

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce, zakousl ho pes. Co dělat?

„Strašná chvíle.“ David svěřil morče kamarádce,…

David (26) nastěhoval své morče ke kamarádce, protože odjížděl na delší dobu pryč. Jenže k jeho kleci se…

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl obklopen milovanými“

Zemřel bývalý řecký premiér Mitsotakis (†98). „Byl…

Ve věku 98 let zemřel bývalý řecký premiér Konstantinos Mitsotakis. Rodina v krátkém prohlášení uvedla, že…

 

iSport.cz

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to kluci zvládnou!

Opavu do ligy tlačil i střelec Kozák: Příští rok to…

Ve žlutém opavském moři, které v posledním kole FN ligy hnalo Slezský FC Opava zpátky mezi elitu, byl i jejich…

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda, trenérem Šilhavý

Slavia vládne lize. Nejlepším hráčem je Škoda,…

Vyhrála ligový titul a ovládla také závěrečné vyhlašování cen pro nejlepší jednotlivce ePojisteni.cz ligy.…

 

Reflex.cz

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník Rozloučení připomíná rodiče zachráněných dětí

Další připomínka Nicholase Wintona. Pomník…

Na pražském hlavním nádraží byl umístěn pomník, který připomíná rodiče Wintonových dětí. Působivý pomník se…

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní válečníci a kde vznikl trdelník?

Toulky krajem Sikulů. Kdo byli tito obávaní…

Kdo byli Sikulové? Odkud přišli a co po nich zůstalo? Po stopách dávného etnika se vydáme jen kousek za hranice…