Renault Laguna Coupé 2.0 dCi – Light and funny

Renault Laguna Coupé 2.0 dCi – Light and funny

 
 
18.5. 2009 Ondřej Šuch

Úsporné kupé. Není to protimluv? 400 Nm na přední nápravě a k tomu šestistupňová ručně řazená převodovka. Není to omyl? Zjišťovali v testu naftového čtyřválce v Laguně Coupé.

V nedávných testech Laguny Coupé poháněné zážehovým i vznětovým šestiválcem jsme mimo jiné konstatovali, že vyvážené a technologicky vyspělé auto trpí s těmito motorizacemi pomalými reakcemi automatické převodovky. Test „light“ varianty s naftovým dvoulitrem jsme tedy pojali jako srovnání: Vyplatí se investovat do úsporné motorizace? Neklesne hodnota zážitků za volantem pod únosnou mez?

Pohled do ceníku je na první pohled výmluvný. Lagunu Coupé s přeplňovaným naftovým dvoulitrem a šestistupňovou manuální převodovkou je možno koupit o 140 tisíc Kč levněji než naftový třílitr s automatem. Rozdíl ve výbavě přitom spočívá pouze v absenci elektrického nastavení sedadel, předních parkovacích senzorů a navigace Carminat. Viditelným rozdílem je také čalounění tmavou kůží, na rozdíl od světlé u šestiválcových motorizací.

obrázek [555 x 381]  

Vznětový dvoulitr s maximálním výkonem 131 kW při 3750 min-1 je papírově nejméně výkonnou jednotkou v nabídce. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0T disponuje maximem 151 kW při 5000 min-1, má ale o 100 Nm nižší točivý moment (statných 300 Nm ve 3000 min-1) a o 30.000 Kč nižší cenu.

Renault, který tento moderní common-rail s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla používá v různých modifikacích napříč modelovou řadou, nešlápl vedle ani osazením do avantgardního kupé. Maximum točivého momentu 400 Nm sice leží až na hranici 2000 otáček (u třílitru je maximum 450 Nm už při 1500 otáčkách!), v praxi jsme to ovšem jako nedostatek necítili. Turbodmychadlo zabírá poněkud prudčeji než u šestiválců, řidičova záda ale nechává v celku a ani zvukově se nijak nelibě neprojevuje. Manuální převodovka s delšími, ale přesnými drahami je s agregátem dobře sladěná, ocenili jsme především dlouhý šestý stupeň. Dálniční limit s pákou vpravo dole znamená pro motor 2700 min-1 a spotřebu 6,1 l/100 km.

obrázek [555 x 319]  

I přes solidní pružnost je motor vzhledem k charakteru auta přiměřeně živý jen v pásmu 2000-3400 min-1, požadavky na dynamickou jízdu se tedy budou krýt s pravou rukou v neustálé permanenci. Onu pružnost je naopak třeba ocenit ve městě, kde bez jakéhokoli trápení lze s trochou nadsázky vystačit s druhým a čtvrtým rychlostním stupněm.

Na jízdních vlastnostech se podepisuje o téměř 100 kg nižší hmotnost oproti dieselovému třílitru, což je znát především s lehkostí, s jakou se kupé vrhá do zatáček. Pokud řidič oželí ony dva válce, dostane se mu až nebývalého pocitu kontroly nad vozem a ve spojení se sofistikovaným systémem natáčení zadních kol 4Control jde o velmi působivý zážitek. Poměrně komfortní odpružení ve spojení s 18palcovými koly sice dovolí i boční náklony, na poměry Renaultu ovšem zachovává nadstandardní pocit kontaktu s vozovkou. Brzdy jsou stejné jako u šestiválců a v lehčím voze tedy slouží ještě o maličko lépe.

obrázek [555 x 323]  

Jinými slovy – ve dvoulitru si víc zajezdíte. Výkonový náskok šestiválce částečně mazal i poněkud letargický automat, takže například rozdíl ve zrychlení (7,3 s u 3.0 dCi versus 8,5 s u 2.0 dCi) není subjektivně tak vnímatelný. Poněkud horší je oproti třílitru utlumení motoru, který o sobě dává výrazně znát zejména při akceleraci – jízda ustálenou rychlostí je bez problémů.

Poměrně značnou úsporu slibují i provozní náklady. Výrobcem udávané městské spotřeby 8,6 l/100 km jsme dosáhli bez problémů, dlouhodobý průměr se usadil taktéž na příznivých 6,6 l/100 km.

Dvoulitrovou vznětovou motorizaci tak můžeme doporučit těm, kteří od vyspělého kupé očekávají více řidičských zážitků, přičemž papírově nižší výkon je vyvážen zřetelně nižší cenou i spotřebou. Charakter auta nijak netrpí a pod kapotu nemusíte nikoho nechat nahlížet. I když se není za co stydět.

obrázek [555 x 370]  
První cena vozu789.900,- Kč (GT, 2,0T 150 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací819.900,- Kč (GT, 2,0 dCi 131 kW)
Základní cena testovaného vozu819.900,- Kč ((GT, 2,0 dCi 131 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků819.900,- Kč (GT, 2,0 dCi 131 kW)

Plusy

  • Sladění motoru a převodovky
  • Méně zatížená příď a jistější nájezdy do zatáček
  • Řízení (natáčecí zadní náprava, strmý převod)
  • Hodnotný interiér
  • Kapacita zavazadelníku
  • Cena/výkon
  • Spotřeba paliva

Mínusy

  • Prudké reakce turbodmychadla
  • Utlumení motoru při akceleraci
  • Vysoký posaz za volantem
  • Rychlejší a sportovnější 2.0T (150 kW) je o 30 tisíc korun levnější
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Laguna Coupé 2.0 dCi

Základní výbava:18“ kola, ABS s EBD a BAS, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče i spolujezdce, boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, hlavové airbagy vpředu a vzadu, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné s omezovačem síly, pyrotechnickými, předpínači a zvukovou indikací při nezapnutí na straně řidiče a spolujezdce, výškově nastavitelné opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, systém ISOFIX na krajních zadních sedadlech, automatické uzamykání dveří za jízdy s možností odpojení a automatickým odemknutím v případě nárazu, kontrola tlaku v pneumatikách, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, podvozek se 4 řiditelnými koly, posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, mlhovky, dešťový a světelný senzor, elektronická klimatizace, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu, tónovaná skla, systém kontroly tlaku v pneu, bixenonové světlomety, zadní svítilny s LED, vyhřívané čelní sklo, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, parkovací senzory, poloautomatická převodovka, bezklíčový přístup, sada pro opravu pneu, kožený volant, koberečky, DVD RadioSat 3D Sound by Arkamys® s výkonem 140 W, s přehr. CD a MP3, RCA vstup, oddělený displej, ovl. pod volantem, 8 reproduktorů, vyhřívaná sedadla, kožené čalounění

Výbava testovaného vozu:základní

Téměř polovina Čechů by chtěla pětihodinovou pracovní dobu, ukázal průzkum Téměř polovina Čechů by chtěla pětihodinovou pracovní dobu, ukázal průzkum

Pětihodinovou pracovní dobu by v rámci svého zaměstnání…

Řecku se vrací část finanční suverenity, zůstává ale pod přísným dohledem Řecku se vrací část finanční suverenity, zůstává ale pod přísným dohledem

Atény se po téměř devíti letech dluhové krize vracejí na…

Izrael po protestech uzavřel hraniční přechod s Pásmem Gazy Izrael po protestech uzavřel hraniční přechod s Pásmem Gazy

Izrael kvůli pokračujícím násilnostem u hranic s…

 

Štítky Renault Testy

Technické údaje
Motor Renault Laguna Coupé 2.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 131 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 423 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1539 / 458
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4643
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1398
d) rozvor (mm): 2694
e) rozchod vpředu (mm): 1548
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Laguna Coupé 2.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,32
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život Zpověď českého řidiče, kterému Volvo XC60 zachránilo život

Volva na aktivní a pasivní bezpečnosti staví už roky svůj…

 





 
Solární dobíječka akumulátorů: Opravdu dobije autobaterii? Vyzkoušeli jsme to!

Solární dobíječka akumulátorů: Opravdu dobije autobaterii? Vyzkoušeli jsme to!

Dnes 09:41

Solární panely dnes najdete na polích i střechách domů. Prý mohou dokonce dobít autobaterii.




Blesk.cz

Jiřina Bohdalová kvůli padělaným obrazům přišla o miliony: Dostane někdy peníze zpátky?

Jiřina Bohdalová kvůli padělaným obrazům přišla o…

Herečka Jiřina Bohdalová a další podvedení už doufali, že dostanou své peníze zpátky. Nakonec ale vše dopadlo…

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů chtějí vyrábět nejméně další dvě firmy

Přijdou Korejci o monopol? OLED panely do smartphonů…

Smartphony s OLED panelem mají zatím stále status prémiových zařízení. Je to proto, že OLED displeje jsou dražší…

 

iSport.cz

Nesundal ho! Slovák Čikoš bizarně přišel o zápas a teď baví svět

Nesundal ho! Slovák Čikoš bizarně přišel o zápas a…

Bizarní důvod mělo zpoždění výkopu pátečního zápasu maďarské fotbalové ligy mezi Debrecínem a MTK Budapešť.…

Proč Slavia prohrála? Mizerný poločas i slabší forma hlavních opor

Proč Slavia prohrála? Mizerný poločas i slabší forma…

Slavia poprvé v lize ztratila body, když na domácí půdě podlehla aktivnímu Jablonci. Ve hře „sešívaných“ šlo…

 

Reflex.cz

Zemřel Michal Maudr alias DJ Loutka, jeden z nejznámějších českých DJ

Zemřel Michal Maudr alias DJ Loutka, jeden z…

Ve věku padesáti jednoho roku ze včerejška na dnešek odešel Michal Maudr, širšímu publiku známý jako DJ Loutka.…

Manželé Foitovi: Odjeli do Afriky na devět měsíců a vrátili se po jedenadvaceti letech

Manželé Foitovi: Odjeli do Afriky na devět měsíců a…

Osud je vrtkavý a neštěstí nechodí po horách, ale po lidech. Když se manželé Foitovi v roce 1947 chystali na…