reklama


Renault Laguna Coupé 2.0 dCi – Light and funny

Renault Laguna Coupé 2.0 dCi – Light and funny

 
 

Úsporné kupé. Není to protimluv? 400 Nm na přední nápravě a k tomu šestistupňová ručně řazená převodovka. Není to omyl? Zjišťovali v testu naftového čtyřválce v Laguně Coupé.

V nedávných testech Laguny Coupé poháněné zážehovým i vznětovým šestiválcem jsme mimo jiné konstatovali, že vyvážené a technologicky vyspělé auto trpí s těmito motorizacemi pomalými reakcemi automatické převodovky. Test „light“ varianty s naftovým dvoulitrem jsme tedy pojali jako srovnání: Vyplatí se investovat do úsporné motorizace? Neklesne hodnota zážitků za volantem pod únosnou mez?

Pohled do ceníku je na první pohled výmluvný. Lagunu Coupé s přeplňovaným naftovým dvoulitrem a šestistupňovou manuální převodovkou je možno koupit o 140 tisíc Kč levněji než naftový třílitr s automatem. Rozdíl ve výbavě přitom spočívá pouze v absenci elektrického nastavení sedadel, předních parkovacích senzorů a navigace Carminat. Viditelným rozdílem je také čalounění tmavou kůží, na rozdíl od světlé u šestiválcových motorizací.

obrázek [555 x 381]  

Vznětový dvoulitr s maximálním výkonem 131 kW při 3750 min-1 je papírově nejméně výkonnou jednotkou v nabídce. Přeplňovaný zážehový čtyřválec 2.0T disponuje maximem 151 kW při 5000 min-1, má ale o 100 Nm nižší točivý moment (statných 300 Nm ve 3000 min-1) a o 30.000 Kč nižší cenu.

Renault, který tento moderní common-rail s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla používá v různých modifikacích napříč modelovou řadou, nešlápl vedle ani osazením do avantgardního kupé. Maximum točivého momentu 400 Nm sice leží až na hranici 2000 otáček (u třílitru je maximum 450 Nm už při 1500 otáčkách!), v praxi jsme to ovšem jako nedostatek necítili. Turbodmychadlo zabírá poněkud prudčeji než u šestiválců, řidičova záda ale nechává v celku a ani zvukově se nijak nelibě neprojevuje. Manuální převodovka s delšími, ale přesnými drahami je s agregátem dobře sladěná, ocenili jsme především dlouhý šestý stupeň. Dálniční limit s pákou vpravo dole znamená pro motor 2700 min-1 a spotřebu 6,1 l/100 km.

obrázek [555 x 319]  

I přes solidní pružnost je motor vzhledem k charakteru auta přiměřeně živý jen v pásmu 2000-3400 min-1, požadavky na dynamickou jízdu se tedy budou krýt s pravou rukou v neustálé permanenci. Onu pružnost je naopak třeba ocenit ve městě, kde bez jakéhokoli trápení lze s trochou nadsázky vystačit s druhým a čtvrtým rychlostním stupněm.

Na jízdních vlastnostech se podepisuje o téměř 100 kg nižší hmotnost oproti dieselovému třílitru, což je znát především s lehkostí, s jakou se kupé vrhá do zatáček. Pokud řidič oželí ony dva válce, dostane se mu až nebývalého pocitu kontroly nad vozem a ve spojení se sofistikovaným systémem natáčení zadních kol 4Control jde o velmi působivý zážitek. Poměrně komfortní odpružení ve spojení s 18palcovými koly sice dovolí i boční náklony, na poměry Renaultu ovšem zachovává nadstandardní pocit kontaktu s vozovkou. Brzdy jsou stejné jako u šestiválců a v lehčím voze tedy slouží ještě o maličko lépe.

obrázek [555 x 323]  

Jinými slovy – ve dvoulitru si víc zajezdíte. Výkonový náskok šestiválce částečně mazal i poněkud letargický automat, takže například rozdíl ve zrychlení (7,3 s u 3.0 dCi versus 8,5 s u 2.0 dCi) není subjektivně tak vnímatelný. Poněkud horší je oproti třílitru utlumení motoru, který o sobě dává výrazně znát zejména při akceleraci – jízda ustálenou rychlostí je bez problémů.

Poměrně značnou úsporu slibují i provozní náklady. Výrobcem udávané městské spotřeby 8,6 l/100 km jsme dosáhli bez problémů, dlouhodobý průměr se usadil taktéž na příznivých 6,6 l/100 km.

Dvoulitrovou vznětovou motorizaci tak můžeme doporučit těm, kteří od vyspělého kupé očekávají více řidičských zážitků, přičemž papírově nižší výkon je vyvážen zřetelně nižší cenou i spotřebou. Charakter auta nijak netrpí a pod kapotu nemusíte nikoho nechat nahlížet. I když se není za co stydět.

obrázek [555 x 370]  
První cena vozu789.900,- Kč (GT, 2,0T 150 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací819.900,- Kč (GT, 2,0 dCi 131 kW)
Základní cena testovaného vozu819.900,- Kč ((GT, 2,0 dCi 131 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků819.900,- Kč (GT, 2,0 dCi 131 kW)

Plusy

  • Sladění motoru a převodovky
  • Méně zatížená příď a jistější nájezdy do zatáček
  • Řízení (natáčecí zadní náprava, strmý převod)
  • Hodnotný interiér
  • Kapacita zavazadelníku
  • Cena/výkon
  • Spotřeba paliva

Mínusy

  • Prudké reakce turbodmychadla
  • Utlumení motoru při akceleraci
  • Vysoký posaz za volantem
  • Rychlejší a sportovnější 2.0T (150 kW) je o 30 tisíc korun levnější
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Laguna Coupé 2.0 dCi

Základní výbava:18“ kola, ABS s EBD a BAS, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče i spolujezdce, boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, hlavové airbagy vpředu a vzadu, přední bezpečnostní pásy výškově nastavitelné s omezovačem síly, pyrotechnickými, předpínači a zvukovou indikací při nezapnutí na straně řidiče a spolujezdce, výškově nastavitelné opěrky hlavy na všech zadních sedadlech, systém ISOFIX na krajních zadních sedadlech, automatické uzamykání dveří za jízdy s možností odpojení a automatickým odemknutím v případě nárazu, kontrola tlaku v pneumatikách, elektronický stabilizační systém ESP s protiskluzovým systémem ASR s kontrolou nedotáčivosti, podvozek se 4 řiditelnými koly, posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, mlhovky, dešťový a světelný senzor, elektronická klimatizace, výškově a podélně nastavitelný kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu, tónovaná skla, systém kontroly tlaku v pneu, bixenonové světlomety, zadní svítilny s LED, vyhřívané čelní sklo, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, parkovací senzory, poloautomatická převodovka, bezklíčový přístup, sada pro opravu pneu, kožený volant, koberečky, DVD RadioSat 3D Sound by Arkamys® s výkonem 140 W, s přehr. CD a MP3, RCA vstup, oddělený displej, ovl. pod volantem, 8 reproduktorů, vyhřívaná sedadla, kožené čalounění

Výbava testovaného vozu:základní

Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu

Při devětadevadesátiprocentních volebních úspěších nebyly…

Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce

Jihomoravská ČSSD dnes na krajské konferenci v Brně…

Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

 
Technické údaje
Motor Renault Laguna Coupé 2.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 131 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 223
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.6 / 5.5 / 6.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 423 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1539 / 458
Rozměr pneu:225/45 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4643
b) šířka (mm): 1812
c) výška (mm): 1398
d) rozvor (mm): 2694
e) rozchod vpředu (mm): 1548
f) rozchod vzadu (mm): 1542
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 760 / 1020
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1450
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Laguna Coupé 2.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 6
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,32
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 






 
U BMW končí šéfdesignér. Kam se vydá?

U BMW končí šéfdesignér. Kam se vydá?

Dnes 15:15

Šéfdesignér BMW prý odchází ze své funkce a míří zřejmě na obdobný post u konkurence!




Blesk.cz

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko: Hrozila mu amputace!

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko:…

Svůj zločin si určitě bude vyčítat až do konce života. Čech Pavel Novotný (49), který se minulý týden vloupal do…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Reprezentant Droppa mění klub. Z Ruska jde hrát druhou ligu v Turecku

Reprezentant Droppa mění klub. Z Ruska jde hrát…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa po konci angažmá v Tomsku zamířil do tureckého Bandirmasporu. Druholigový…

Senzační obrat! Plíšková vyhrála ztracený zápas, dál jde i Strýcová

Senzační obrat! Plíšková vyhrála ztracený zápas, dál…

Tenistka Karolína Plíšková a Barbora Strýcová postoupily do osmifinále Australian Open. Zatímco turnajová…

 

Reflex.cz

Komiksová modrovlasá holčička Hilda se vrací!

Komiksová modrovlasá holčička Hilda se vrací!

Hilda je přemoudřelá holčička odkudsi od trolů. Tedy ze Skandinávie. A protože život na venkově kdesi na dalekém…

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

 
 
reklama