reklama


18.3. 2016 Jan Mička Jan Mička

Renault Mégane 1.2 TCe 130 vs. Volkswagen Golf 1.2 TSI 81 kW – Bude etalon stačit?

 

Jeden je na trhu teprve pár dní, druhý netrpělivě čeká na první facelift. Dokáže Volkswagen Golf odolat útoku zbrusu nového Renaultu Mégane? Do srovnání jsme přizvali exempláře s vrcholnými přeplňovanými dvanáctistovkami.

Nižší střední třída u nás patří k nejoblíbenějším. Je to dáno především tím, že za velice slušné peníze (v závislosti na výrobci už od zhruba 330.000 Kč) nabízí reprezentativní, prostorné a úsporné vozy, se kterými nejste odkázáni pouze na městský či příměstský provoz. V posledních měsících navíc jejich řady poměrně omládly – na podzim přišla nová Astra a modernizovaný Cee´d, jenom o rok dříve zcela nový Nissan Pulsar, a teprve před pár dny čtvrtá generace Renaultu Mégane.

V klasickém redakčním testu jsme již nový francouzský kompakt vyzkoušeli s nejsilnější dvanáctistovkou pod kapotou a nyní přišla řada na první velké srovnání. Do něj jsme záměrně vybrali sedmou generaci Volkswagenu Golf, která již netrpělivě čeká na svůj první facelift, abychom porovnali, kam se vývoj automobilů pro masy za poslední roky posunul. Obstojí mnohokrát chválený etalon z Wolfsburgu, nebo bude muset smeknout před nastupující mladou generací?

Bude stačit 400.000 Kč

Zmínka o 330.000 korunách za hatchback nižší střední třídy není žádná fáma. Za tuto cenu pořídíte Hyundai i30 Czech Edition s jedna-šestkou GDI o výkonu 99 kW, přičemž z přímých konkurentů nemá na tuto nabídku nikdo odpověď. My v dnešním srovnávacím testu nicméně nemíříme na úplný základ, ale naopak na vrchol mezi přeplňovanými zážehovými dvanáctistovkami. V případě Renaultu Mégane se jedná o čtyřválec TCe 130 o výkonu 97 kW v 5500 otáčkách, u Golfu jde o důvěrně známé TSI řady EA211 s jednaosmdesáti kilowatty. Základní ceny obou vozů se liší o pouhou tisícovku ve prospěch Golfu (s výbavou Trendline jej pořídíte za 393.900 Kč), a přestože má Renault podle údajů výrobce výrazně výkonově navrch, realita nakonec může být jiná.

obrázek [600 x 270]

Za necelých 400.000 korun toho od obou srovnávaných automobilů dostanete opravdu mnoho. Jmenuje například automatickou klimatizaci, asistent rozjezdu do kopce, elektricky stahovaná boční okna nebo šest a v případě Golfu dokonce sedm airbagů. Jenže aby vozy vypadaly více „k světu“, musíte ještě pár tisícovek přihodit. Například za litá 16“ kola zaplatíte u Renaultu 10.000 korun (součástí paketu Design jsou ještě zatmavená zadní okna a LED denní svícení Edge Light) a u Volkswagenu dokonce téměř jednatřicet. Mnohem více nás ale zaráží jiná věc – středová loketní opěrka. Zatímco Francouzi ji dávají k linii Zen zdarma (s nižší výbavou zkoušený motor nepořídíte), u Golfu Trendline si za ni musíte připlatit 6.600 Kč.

Pořizovací nákladyRenault MéganeVolkswagen Golf
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.2 TCe 130 Zen/394.900 Kč1.2 TSI 81 kW Trendline/393.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Litá kola16", paket Design 16 - 10.000 Kč16", 30.900 Kč
Automatická klimatizaceSS
Elektrické stahování okenS - vpředu i vzaduS - vpředu i vzadu
Rezervní kolo3.000 KčS - dojezdová
Autorádio s USBSComposion Media - 13.900 Kč
Počet airbagů67
Diodové denní svícenípaket Design 16x
Asistent rozjezdu do kopceSS
Přední a zadní parkovací senzorypaket Parking - 12.000* KčPark Pilot - 13.500 Kč
Středová loketní opěrkaS6.600 Kč
*nebo samostatně v rámci originálního příslušenství za 5.190 Kč, respektive 5.690 Kč
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]8.549 Kč/4.772 Kč6.931/5.100
Přední/zadní nárazník [Kč]10.477 Kč/4.095 Kč8.821 Kč/ 8.455 Kč
Přední blatník [Kč]4.347 Kč5.040 Kč
Čelní sklo [Kč]ještě nestanoveno5.754 Kč
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]ještě nestanoveno2.129 Kč + 883 Kč
Hodinová sazba v servisu [Kč]787981 Kč
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]19.990 Kč15.871 Kč
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)5 let nebo 100.000 km/3/22/3/12
Prodloužená záruka5 let/150.000 km - 3.990 Kč, 5 let/200.000 km - 8.990 km5 let/150.000 km - 13.900 Kč

A jak jsou na tom s cenami vybrané náhradní díly? U Renaultu vás bude více „bolet“ čelní náraz, u Volkswagenu naopak zadní. Plastové přední blatníky Méganu jsou levnější (a lehčí) než u Golfu, a za hodinu práce v servisu si naúčtují více Němci. Ovšem co se záruky týče, tam vedou Francouzi na celé čáře. Standardně dostanete pětiletou garanci s omezením na 100.000 ujetých kilometrů a další „padesátka“ vás vyjde na necelé čtyři tisíce, zatímco u Volkswagenu se musíte spokojit se zákonnou dvouletou lhůtou. Na druhou stranu ale máte celkem šest možností, kterak si záruku prodloužit, přičemž ta nejdelší, pětiletá s omezením na 150.000 ujetých kilometrů, vychází na 13.900 Kč.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮRenault MéganeVolkswagen Golf
Základní cena77
Standardní výbava a příplatky87
Servis88
Záruky97
Průměr8,007,25

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

Wilders sklízí úspěch. S kampaní proti běžencům může vyhrát volby Wilders sklízí úspěch. S kampaní proti běžencům může vyhrát volby

Strana pro svobodu může volby v půli března vyhrát, její…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane 1.2 TCeVolkswagen Golf 1.2 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 44 / 4
Zdvihový objem (ccm): 11981197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 97 / 550081 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 205 / 2000175 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 197195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.69.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.6 / 5.56.1 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:123116
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 384 / 1247380 / 1270
Objem nádrže (l):4750
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1205 / 5211210 / 520
Rozměr pneu:205/50 R17195/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 43594255
b) šířka (mm): 18141799
c) výška (mm): 14471452
d) rozvor (mm): 26692637
e) rozchod vpředu (mm): 1591-
f) rozchod vzadu (mm): 1586-
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090850 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 540 / 760610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 10101010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990975
k) šířka vpředu (mm): 14801480
l) šířka vzadu (mm): 14001455
délka sedáku vpředu (mm): 480505
délka sedáku vzadu (mm): 460470
výška opěradla vpředu (mm): 650625
výška opěradla vzadu (mm): 660660
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane 1.2 TCe 130 vs. Volkswagen…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Poslední Poslední "odvázaná" Škoda. Před dvaceti lety vyráběli felicii fun

Přípravu výroby vozu, který původně neměl být vůbec určen…

Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu Z nuly na 400 km/h a zpět na nulu? Bugatti Chiron to prý stihne pod minutu

Sám šéf Bugatti se nechal slyšet, že nová chlouba…

 




Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy Prodrive připravuje Renault Mégane RX pro rallycrossové okruhy

Francouzský hatchback je základem pro nový rallycrossový…

Český trh v prosinci 2016: Úspěch pro Mercedes a Renault Český trh v prosinci 2016: Úspěch pro Mercedes a Renault

Domácí trh s novými osobními auty rostl v prosinci v…

 



 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Dnes 18:56

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Na východě Prahy přibude odstřelů divočáků. Magistrát pracuje na trvalém řešení

Na východě Prahy přibude odstřelů divočáků.…

Kvůli přemnoženým divočákům na východě Prahy přibude odstřelů a zlepší se informovanost obyvatel. Na jednání u…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Lyžařští exoti na MS: Malťanka, Haiťanka... kdo byl úplně poslední?

Lyžařští exoti na MS: Malťanka, Haiťanka... kdo byl…

Šanci dostali všichni! Mistrovství světa v alpském lyžování nebylo pouze doménou sjezdařů ze zemí, kde mají hory…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama