Renault Megane 1.9 dCi – Dva litry designu

Renault Megane 1.9 dCi – Dva litry designu

 
 

V testování nadějné pětidveřové novinky od Renaultu pokračujeme seznámením s nejvýkonnější dodávanou motorizací, turbodieselem 1.9. dCi (96 kW).

Provokativní základní cena nového pětidveřového Megane, spojená s příznivým ohlasem motoristických medií je i v časech nikoli konjunkturálních pro Renault živou vodou. Pohled do ceníku říká, že současná nabídka motorizací co do výkonu začíná i končí právě turbodiesely. Zatímco podrobný test vozu s motorem 1.5 dCi (63 kW) byl vstupním seznámením s novým modelem, zaměříme se nyní právě jen na rozdíly pod kapotou a v ceníku.

Cenový odstup není snadné vystopovat. Nejsilnější a nejslabší naftový motor se vyskytují každý v různých úrovních výbavy, takže lze jen konstatovat, že mezi verzemi 1.5 dCi (63 kW) a 1.5 dCi (78 kW) je rozdíl 20 tisíc Kč, kdežto mezi 1.5 dCi (78 kW) a námi testovaným 1.9 dCi (96 kW) už 30 tisíc Kč. Vyplatí se tedy investovat do čtyř decilitrů objemu?

obrázek [555 x 262]
 

Rozdíl je patrný už po pár kilometrech. Šestistupňová převodovka s krátkými a kupodivu přesnými drahami řazení totiž přijde ke slovu jen tak často, jak je to ve slušných autech nutné. Točivý moment s vrcholnou hodnotou 300 Nm je totiž k dispozici od 1750 otáček, v praxi ale motor dostatečně táhne již od 1500-1600 otáček. Turbodmychadlo zasahuje takřka bez prodlevy a síla vydrží agregátu až ke čtyřtisícové hranici. Hlučnější je motor jen při studených startech a volnoběžných otáčkách, naopak při jízdě téměř není podle sluchu možno rozeznat druh paliva.

obrázek [300 x 268] Údaj výrobce o průměrné spotřebě 5,1 l/100 km je sice optimistický, lze se k němu ovšem významně přiblížit. Zatímco ve městě se spotřeba bez problémů pohybuje okolo hranice 6,5 l/100 km, během jízd mimo město se při dodržování rychlostních limitů usadila na hodnotě 5,8 l/100 km a to s přibližně polovičním podílem jízd po dálnicích. Při ustálené rychlosti 130 km/h na rovině ukazuje palubní počítač přesně šestilitrovou hodnotu, a i při občasném a provozem vynuceném zpomalování či předjíždění se toto číslo nemění. Při troše rozumu lze všechny tyto manévry zvládnout na šestý rychlostní stupeň bez toho, aniž by motor toužil vylézt z pod kapoty.

Největší výhodou oproti motorizacím 1.5 dCi je velmi přirozené a klidné cestování vyššími rychlostmi s logickým využitím tempomatu. Při cestách mimo dálnice pak ještě více vyniká značná pružnost použitého motoru, což řidič ocení nejen v kopcovité krajině. Více než 900 kilometrů ujetých během testovacího týdne také potvrdilo pozitivní předpoklad o dlouhém dojezdu na jednu nádrž (s nadprůměrným objemem 60 l), nemluvě o tom, že ni jeden z řidičů si nestěžoval na kvalitu sedadel.

obrázek [300 x 390] Podvozkově se tento 4,3 m dlouhý francouz posunul blíže optimu, i když jeho jednoduchá zadní náprava nemůže z principu zejména na špatném povrchu vést kola tak přesně, jako víceprvkové konstrukce, které ve třídě využívají Fordy, Volkswageny, SEATy, Kie nebo Hyundaie. Přední kola statečně zvládají obsloužit jak velký točivý moment, tak i požadavky přesného a relativně strmého řízení (jen 2,75 ot. volantu mezi dorazy). Brzdy spolehlivě fungují i s nejtěžším motorem nad přední nápravou a jejich účinek se zatížením znatelně neklesá.

Cenový odstup od výrazně větší Laguny 2.0 dCi (96 kW) činí zdánlivě nepodstatných 50 tisíc korun, což však neznamená, že by cena Meganu byla vysoká. Naopak, to Laguna sestoupila cenou do nižší střední třídy. Výbavou si vozy nejsou zcela rovnocenné, přesto investice do Meganu s cenou přes 550 tisíc Kč stojí za důkladné zvážení.

Uvědomujeme si ale, že i v českém prostředí se mohou vyskytnout zájemci o silný turbodiesel s nízkou spotřebou. Ve spojení s kvalitativním skokem jak v materiálech, tak ve zpracování a již dříve chválenými komfortními jízdními vlastnostmi je pak vrcholná motorizace Renaultu Megane rozhodně hodná doporučení.

obrázek [555 x 329]
 

Plusy:

  • výkon motoru a jeho zátah
  • spotřeba
  • malý hluk motoru
  • prostor na předních sedadlech
  • přesné řazení
  • bohatá výbava
  • ovladatelnost
  • neagresivní design
  • poměr ceny a kvality

Mínusy:

  • výhled dozadu
  • prostor na zadních sedadlech
  • ceny dieselových motorizací
  • multifunkční ovladač na středovém tunelu
  • otevírání víka zavazadlového prostoru
První cena vozu309.900,- (1.6 16V 74kW Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací469.900,- (1.9 dCi 96 kW Dynamique)
Základní cena testovaného vozu484.900,- (1.9 dCi 96 kW Privilége)
Cena testovaného vozu vč. příplatků621.400,- (1.9 dCi 96 kW Privilége)
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Megane 1.9 dCi

Cena v základní výbavě: 484 900 Kč Cena v testované výbavě: 621 400 Kč

Základní výbava:ABS + EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, karta Renault „Keyless Drive“, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, palubní počítač v angličtině, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, manuální klimatizace s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej

Výbava testovaného vozu:Kožené čalounění (+50.000,-Kč), navigační systém Carminat (+45.000,-Kč), kontrola tlaku v pneumatikách (+3.000,-Kč), bixenonové světlomety (+25.000,-Kč), metalický lak (+13.500,-Kč).

Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem Tisíce českých firem získaly možnost přijímat platby bitcoinem

Pokladní systém Storyous umožní podnikatelům přijímat…

V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík V Manchesteru zřejmě vraždil britský mladík

Pachatelem pondělního teroristického útoku v Manchesteru…

Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů Na Trumpově sesazení by Soros vydělal přes miliardu dolarů

Miliardář George Soros vsadil stamiliony na pád…

 
Technické údaje
Motor Renault Megane 1.9 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.5 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1162
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1416 / 413
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1808
c) výška (mm): 1471
d) rozvor (mm): 2641
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 460 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Megane 1.9 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila, řekli mi doma

První žena, kterou Kajínek objal: Bába se zbláznila,…

Už jako mladík si získal srdce mnohých žen a stejně tak to zůstalo i po dlouhých letech v kriminále. Když Jiří…

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

 

iSport.cz

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů? Můžeme uspět

Exbaníkovec Kaša slaví titul s Žilinou: Liga mistrů?…

Když loni v létě opouštěl Baník, nebylo to zrovna vřelé loučení. Žilina tehdy využila toho, že Baníkem…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…