reklama


Renault Megane 1.9 dCi – Dva litry designu

Renault Megane 1.9 dCi – Dva litry designu

 
 

V testování nadějné pětidveřové novinky od Renaultu pokračujeme seznámením s nejvýkonnější dodávanou motorizací, turbodieselem 1.9. dCi (96 kW).

Provokativní základní cena nového pětidveřového Megane, spojená s příznivým ohlasem motoristických medií je i v časech nikoli konjunkturálních pro Renault živou vodou. Pohled do ceníku říká, že současná nabídka motorizací co do výkonu začíná i končí právě turbodiesely. Zatímco podrobný test vozu s motorem 1.5 dCi (63 kW) byl vstupním seznámením s novým modelem, zaměříme se nyní právě jen na rozdíly pod kapotou a v ceníku.

Cenový odstup není snadné vystopovat. Nejsilnější a nejslabší naftový motor se vyskytují každý v různých úrovních výbavy, takže lze jen konstatovat, že mezi verzemi 1.5 dCi (63 kW) a 1.5 dCi (78 kW) je rozdíl 20 tisíc Kč, kdežto mezi 1.5 dCi (78 kW) a námi testovaným 1.9 dCi (96 kW) už 30 tisíc Kč. Vyplatí se tedy investovat do čtyř decilitrů objemu?

obrázek [555 x 262]
 

Rozdíl je patrný už po pár kilometrech. Šestistupňová převodovka s krátkými a kupodivu přesnými drahami řazení totiž přijde ke slovu jen tak často, jak je to ve slušných autech nutné. Točivý moment s vrcholnou hodnotou 300 Nm je totiž k dispozici od 1750 otáček, v praxi ale motor dostatečně táhne již od 1500-1600 otáček. Turbodmychadlo zasahuje takřka bez prodlevy a síla vydrží agregátu až ke čtyřtisícové hranici. Hlučnější je motor jen při studených startech a volnoběžných otáčkách, naopak při jízdě téměř není podle sluchu možno rozeznat druh paliva.

obrázek [300 x 268] Údaj výrobce o průměrné spotřebě 5,1 l/100 km je sice optimistický, lze se k němu ovšem významně přiblížit. Zatímco ve městě se spotřeba bez problémů pohybuje okolo hranice 6,5 l/100 km, během jízd mimo město se při dodržování rychlostních limitů usadila na hodnotě 5,8 l/100 km a to s přibližně polovičním podílem jízd po dálnicích. Při ustálené rychlosti 130 km/h na rovině ukazuje palubní počítač přesně šestilitrovou hodnotu, a i při občasném a provozem vynuceném zpomalování či předjíždění se toto číslo nemění. Při troše rozumu lze všechny tyto manévry zvládnout na šestý rychlostní stupeň bez toho, aniž by motor toužil vylézt z pod kapoty.

Největší výhodou oproti motorizacím 1.5 dCi je velmi přirozené a klidné cestování vyššími rychlostmi s logickým využitím tempomatu. Při cestách mimo dálnice pak ještě více vyniká značná pružnost použitého motoru, což řidič ocení nejen v kopcovité krajině. Více než 900 kilometrů ujetých během testovacího týdne také potvrdilo pozitivní předpoklad o dlouhém dojezdu na jednu nádrž (s nadprůměrným objemem 60 l), nemluvě o tom, že ni jeden z řidičů si nestěžoval na kvalitu sedadel.

obrázek [300 x 390] Podvozkově se tento 4,3 m dlouhý francouz posunul blíže optimu, i když jeho jednoduchá zadní náprava nemůže z principu zejména na špatném povrchu vést kola tak přesně, jako víceprvkové konstrukce, které ve třídě využívají Fordy, Volkswageny, SEATy, Kie nebo Hyundaie. Přední kola statečně zvládají obsloužit jak velký točivý moment, tak i požadavky přesného a relativně strmého řízení (jen 2,75 ot. volantu mezi dorazy). Brzdy spolehlivě fungují i s nejtěžším motorem nad přední nápravou a jejich účinek se zatížením znatelně neklesá.

Cenový odstup od výrazně větší Laguny 2.0 dCi (96 kW) činí zdánlivě nepodstatných 50 tisíc korun, což však neznamená, že by cena Meganu byla vysoká. Naopak, to Laguna sestoupila cenou do nižší střední třídy. Výbavou si vozy nejsou zcela rovnocenné, přesto investice do Meganu s cenou přes 550 tisíc Kč stojí za důkladné zvážení.

Uvědomujeme si ale, že i v českém prostředí se mohou vyskytnout zájemci o silný turbodiesel s nízkou spotřebou. Ve spojení s kvalitativním skokem jak v materiálech, tak ve zpracování a již dříve chválenými komfortními jízdními vlastnostmi je pak vrcholná motorizace Renaultu Megane rozhodně hodná doporučení.

obrázek [555 x 329]
 

Plusy:

  • výkon motoru a jeho zátah
  • spotřeba
  • malý hluk motoru
  • prostor na předních sedadlech
  • přesné řazení
  • bohatá výbava
  • ovladatelnost
  • neagresivní design
  • poměr ceny a kvality

Mínusy:

  • výhled dozadu
  • prostor na zadních sedadlech
  • ceny dieselových motorizací
  • multifunkční ovladač na středovém tunelu
  • otevírání víka zavazadlového prostoru
První cena vozu309.900,- (1.6 16V 74kW Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací469.900,- (1.9 dCi 96 kW Dynamique)
Základní cena testovaného vozu484.900,- (1.9 dCi 96 kW Privilége)
Cena testovaného vozu vč. příplatků621.400,- (1.9 dCi 96 kW Privilége)
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Megane 1.9 dCi

Cena v základní výbavě: 484 900 Kč Cena v testované výbavě: 621 400 Kč

Základní výbava:ABS + EBV a s asistenčním systémem brzd, elektronický stabilizační systém ESP s protiprokluzovým systémem ASR a kontrolou nedotáčivosti, rozsvícení výstražných světel v případě nouzového brzdění, čelní dvouobjemové adaptabilní airbagy pro řidiče a spolujezdce (odpojitelný), boční airbagy (chránící hrudník-pánev) na předních sedadlech, karta Renault „Keyless Drive“, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, výškově a hloubkově nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče s bederní opěrkou, palubní počítač v angličtině, přední mlhové světlomety, vnější zrcátka elektricky nastavitelná, vyhřívaná, asférické na straně řidiče, nastavitelné zpoždění zhasínání světlometů, stěrač zadního okna, manuální klimatizace s pylovým filtrem, centrální zamykání dveří a palivové nádrže, postupné rozsvěcení/zhasínání vnitřního osvětlení elektronickou kartou, elektrické ovládání předních a zadních oken, impulzní, s ochranou proti přiskřípnutí, uzávěr palivové nádrže s integrovanou záklopkou, dělená zadní sedadla 1/3 – 2/3, schránka pod podlahou u řidiče a spolujezdce, přední loketní opěrka s odkládacím prostorem, odkládací schránka spolujezdce, RadioSat Classic CD MP3 4x15 W, s ovládáním pod volantem, oddělený displej

Výbava testovaného vozu:Kožené čalounění (+50.000,-Kč), navigační systém Carminat (+45.000,-Kč), kontrola tlaku v pneumatikách (+3.000,-Kč), bixenonové světlomety (+25.000,-Kč), metalický lak (+13.500,-Kč).

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Technické údaje
Motor Renault Megane 1.9 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1870
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 3700
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.5 / 5.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1162
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1416 / 413
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4295
b) šířka (mm): 1808
c) výška (mm): 1471
d) rozvor (mm): 2641
e) rozchod vpředu (mm): 1546
f) rozchod vzadu (mm): 1547
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 460 / 800
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Megane 1.9 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 7
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 7
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,92
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama