Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.
Končí (zatím) na 1.6 TCe 205Hp, pokud tedy nemyslíš konkrétně verzi s karoserií sedan. Každopádně silnější benzín chybí, dle velmi neoficiálních informací se s použitím 1.6 TCe ve slabší variantě a s možností manuálu počítá... Doufejme, protože benzín 150-160 hp by to sakra chtělo.
Mám s GT najeto cca 14 000 km a jen jsem se ujistil, že manuál už do auta nechci... Máš to vyzkoušený, nebo si jen myslíš, že to je na prd? Půjč si auto na víkend a uvidíš sám... :-)
Kdyby tam ta volba byla a kdyby manuál stál třeba o 30+ míň, tak bych vzal manuál. Ale kdyby byl manuál za stejnou cenu, tak už bych přemýšlel... holt jsem zase od posledního výběru auta o pár let zestárl.
Už něco malinko (fakt malinko) s renaulťáckým EDC mám, v Cliu RS Cup a u mě dobrý. Otázkou je dlouhodobější používání a názor druhého řidiče (tedy řidičky). Výhody automatu nepopírám, ale možnost volby je možnost volby. A já i manželka prostě chceme manuál protože rádi řadíme a automat je kompromis (a je to dražší a zvyšuje to servisní náklady apod.).
Každopádně gratuluji ke krásnému autu a jeden dotaz - jak to máš teď se spotřebou? Ve 14 tkm už to bude zajeté... Zajímala by mě jak celková, tak na dálnici okolo rychlostního limitu...
Jo a co olej, ubývá nebo je to v pořádku?
Ahoj. No máme právě s manželkou oba automaty a jsme spokojeni. U EDC se akorát mění olej po 60 000 a to nebude snad stát 5000. U Opelu je převodovka bezúdržbová... Chtěl jsem olej vyměnit ale řekli mi, že by se musela půlit převodovka atd., tak jsem se na to vypek. Clio RS Trophy jsem jezdil na Redbullringu a za mne teda super. Hlavně to střílení do výfuku při přeřazování... :-) Jezdím s GT za cca 7,5 - 8 l na 100. NA dálnici kolem sedmi (140 km), mimo obce klidně kolem 6,5 a město za 8... Ale má to 1500 kg a 205 koní, tak co by člověk čekal. Předtím jsem měl Astru J ST 1,7 81 kW a ta jezdila za 7,6 nafty... ALe máš teda první ženskou co znám, co by nechtěla automat. Myslím, že po pár dnech třeba v Brně v provozu by mluvila jinak... :-)
Nejak se mi nezda ta avizovana spotreba 7L pri realnych 140km/hod . Vuz vazi 1,5tuny + nekolik osob a bagaz ve voze. Poprosim majitele/ridice teto specifikace o reakci...diky
Astra s podobně výkonnou 1.6 turbo to v manuálu zvládá za 6.5... Takže proč ne?
Mimochodem, jak již píšu níže, má to logiku. Zatímco u malých objemů se turbo roztáčí kvůli každému kopečku, 1.6 jede při ustálené rychlosti většinou v "atmo" režimu.
Zatímco extrémní downsizing považuji za blbost (aneb tříválec 1.0 nikdy), oturbené 1.6 s výkonem kolem 200 hp mi dávají sakra smysl...
Nevím, nechtěl jsem Tě děsit, promiň. ;-) Jen se to poměrně často u turbomotorů stává (Tsi, Peugeoťácký tříválec, ale i 1,2 TCe), jen jsem se chtěl zeptat.
Clio RS paráda a ano, to prásknutí do výfuku je boží ;-)
Díky za info o té spotřebě. Chápu, že auto nešetříš, o to víc je 7,5-8 super. A dálničních 7,0 je boží - 1,2 TCe 130 jede v mém autě v této rychlosti (většinou dávám tachometrových 140) lehce přes 7, v novém Meganu s těžšími převody pak lehce pod 7 (+/- 6,7). Takže na 205 Hp a automat úžasné, gratuluju ;-)
Ps.: Moje žena Brno zkoušet numusí, zná Prahu. Ale je velmi dobrý řidič a řízen si užívá a manuál vyžaduje (je v tom více nekompromisní než já). Víkend by mohl přesvědčit ;-)
Jo, ale vyvstává klasická otázka: kdo si ho koupí? K Renaultu se pro sportovní zážitky chodí k jedinému modelu a ten skutečně nemá karoserii typu sedan.
S ohledem na běžnou klientelu? Je to výkonná varianta, tedy už pro člověka, který to nemá jen jako přemisťovadlo. Jenže kolik procent kupců to u Renaultu tvoří? Už při představení Talismanu jasně řekli, že okrajové varianty prostě dělat nebudou, protože náklady na vývoj se nezaplatí.
No a pak... stejně bys Renault nekoupil, tak proč kolem toho tak brečíš?
Tak možná proto se Renault snaží zacílit i tam, kde nyní neměl moc co nabídnout. Pro východní trhy má sedan, který trochu přiostřil, snížil a v EU je to coupé, protože malé sedany netáhnou. Mne to jako problém nepřijde, naopak by nebylo od věci přiostřit právě tuhle verzi Megana :-)
Motorizaci 150-160 hp považuji v C segmentu za výkonové optimum s vyhovující rezervou. Ale pro sportovní zážitky? Těžko. Pro ty je určeno GT (otázkou je zda bude v sedanu) - v případě někoho, kdo auto chce denně používat a občas se pobavit - a nekompromisní RS, které teda v sedanu nebude (asi) určitě. Jen je vezmi čert za absenci manuálu ve sportovnějších verzích.
Jinak 1.2 TCe jede po zajetí dobře a je to agilní motor a nesmírně kultivovaný motor. Jen by teda neměl tak žrát olej a spotřeba by mohla být nižší, vědomí že oturbená 1.6 v Astře (200 hp) umí jet mimo město, včetně dálnice, za méně, to na náladě nepřidá. Fyzika je prevít a ta 1.6 prostě to turbo nemusí roztáčet kvůli každému kopečku.
Tobě žere olej? Já teď po necelých třech letech poprvé sám dolejval asi litr. Jinak jen serviska na jaře s výměnou oleje. Takže po zkušenosti z práce, kde do TSI dolejvám cca 1 litr na 5 tisíc km, jsem nadmíru spokojenej. Mám najeto necelých 40 tisíc...
@Furista: ..jen mala poznamka ..olej se meni 1 roce uzivani, pokud jezdis kratke popojizdky po meste mazivo zacina ztracet znacne sve vlastnosti jiz po 6500km .. za normalnich provoznich max tech 10tkm a vymenit, stoji to jen par korun.
Jasný, já to napsal blbě... Olej měním každej rok na servisce... Roční nájezd mám asi 15 tisíc. A teď po třech letech se mi poprvé stalo, že auto mi napsalo, že by si chtělo cucnout. :-)
Tak, on Renault schválně mate názvem, megane gc je klasická masírka - jmenuje se a vypadá to jako větší a dražší auto, a je pod tím je jen levný sedan. Ano, od grandcoupe bys logicky čekal nějaké sportovní zaměření podpořené silným motorem, ale tohle je prostě nástupce fluence. Podle mého od Renaultu velmi dobrý marketingový tah, to auto se bude prodávat, tentokrát i bez Alberta. ;-)
Nástupce fluence ve smyslu masírky, tj. tvářím se jako něco, co nejsem, fluence - limuzína s Albertem, megane grandcoupe - čtyřdveřové sportovní kupé. ;-)
A jak říkám, podle mého velmi dobrý marketingový tah od Renaultu.
Jo, ale myslím, že GC je lepší auto než Fluence. Reklamy jsou reklamy, teď jsem viděl nějakou na i30, že prej nejlepší český liftback všech dob... až jsem si říkal, jestli jsem se nepřeslechl.
Délka Fluence je 4,622m, žádná změna, ale jinak ano, koncept octavie je podobný, na hb platformě postavit auto, které se může jevit jako střední třída. Sice jiné důvody než dojem "sportu" a "dražšího auta" jako u megane gc, ale principielně stejné. :-!
No stejně to bude pro všechny jen sedan, nic víc, nic míň. Ať si to ti Poláci nazvou jakkoliv. Navíc je to celkem trapné, nazívat sedan GrandCoupě :no:
...nevím co je špatného na označení sedan?! Jinak proti autu za ty peníze ani píp, chybí tedy objemnější motor pro ty, co nechtějí naftu, ale to jsme si u Renaultu už zvykli.
Teoreticky je tu prostor pro úpravy typu Megane GT či MRS :-) Zajímavá alternativa k HB, hlavně, kdž zatím není 3dv verze, jako u minulých generací. Tohle auto si o to přímo říká :-)
p.s. Coupe proto, aby si obhájili málo místa nad hlavou :D
Spatneho nic, ale netahne to tak jako coupe, coupe je dnes cool, za coupe muzes chtit vic, je to asi jako cpe "sport" uplne vsude. Uprimne, nekdy se divim, ze jeste nemame "Sportovni dvouzonovou klimu", "Sportovni tazne" nebo "coupe-bluetooth" (sparuje se jen kdyz nasednes prednima dverma).
Jen blazen by si nepriplatil. :yes:
Ad motorizace, taky bych si tam predstavoval neco vic, ale asi si vedi spocitat kolik by toho vic prodali a radeji to rovnou ani nenabidnou. Ty co chcou vic tak timhle jen odpoklonkuji jinam, ale kdo chce kam... :-)
No...přiznám se, že kdybych teď zase kupoval kombika, tak bych si s tou 1.2 TCe vystacil, teda pokud by to jezdilo jako má 1.6 dCi jen samozřejmě ne za 5, ale treba 6.5, tak výkon asi jo...musím vyzkoušet, v hb minulé generace ta 88kw byla pro me potreby tak akorát...jako potřeby spotrebaku...že pro zábavu stačí jeden jezkomet s 50 chciplimi poniky není debat >:D
U nás zatím sněhu tak nějak...no nic moc na blbnutí...až jsem dneska umyl Megana, ale třeba se zítra z práce zkusím někde stavit na zablbnuti, ale trumfnu te, jen 47 kw a 3 válce
Jmenuj.
Nemyslim, ze by Renault delal od te doby jen skareda auta, ale tak, jak se mnou prastila prvni Laguna, uz se mnou zadny jiny Renault nezamaval. Tohle Grndcoupe by to mozna mohlo zvladout, i kdyz uz jsem trochu otrlejsi :-)
Rozumím... v tom případě se ale nepřidám, na silnici jsem ho viděl a rozhodně to se mnou nepraštilo. Prostě další pohledné auto, ale zase to není nic, co by v běžném pražském mixu nějak vyčnívalo.
Tak v pražským mixu mě nějak víc v poslední době posadilo "na pr.del" jenom tohle [odkaz] a Isetta na Rozvadovský spojce. To jsem fakt nevěřil vlastním očím. >:-[] Už jsem popatřil i C-HR, to jsem se nad sebou musel dlouho zamýšlet, protože mně se to snad i líbilo. ;-)
Viděl jsem teď Bentaygu, to bylo relativně působivé. Ošklivé, ale působivé. A SLS AMG... normálně bych tomu vytkl černá kola, ale tentokrát si to nechám od cesty.
V C-HR jsem seděl shodou okolností dneska. Je to takové své... ale třeba se mi líbily sedačky a vůbec interiér je hezky udělaný. Ta zadní klika je srandovní... a vzadu to teda není nic pro klaustrofobiky.
Clio IV (pominu praktickou stránku, která je proti Cliu III slabší), Twingo II (já ty kulaté oči prostě žeru), Mégane IV (kompletní řada), Talisman, minulý Espace (ten poslední hranatý, současný je fuj). Líbila se mi i Laguna III, ale jen lift, ne kombi. Záměrně pak mlčím o Méganu II, za ten bych to schytal, ale v pětidveřové verzi se mi ze všech aut líbil nejvíce.
Naopak nezaujal Captur, Koleos, Kadjar (asi celkový odpor k SUV, ještě jsem nepotkal hezké současné SUVko). Zatím neposoudím současný Scénic, naživo jsem ho neviděl.
Vše je otázkou vlastního pohledu na krásu, bohužel.
Za mě nejlépe třídveřový Mégane II a Laguna II kombi.
Třetí generace těchto řad jsem seznal jako designově pomatené, čtvrtou (vlastně aktuální renaultí design) pak vidím jako naprosto nevkusně bonbónkoidní.
První Laguna byla opravdu moc sexy. Líbila se mě tak moc, že jsem v roce 1994 v Paříži zkoušel vyměnit přes Eurodrive objednanou leasingovou19tku za Lagunu s tím že doplatím rozdíl ale nepovedlo se...no 19tka nám nakonec posloužila moc dobře... ;-)
Talisman a Megane GC jsou si dost podobná auta... fajn, přiznávám, že když jsem tu poprvé viděl GC, tak jsem se šel juknout dozadu, že je to fakt Megane (protože jsem ho tu tak brzo nečekal, bylo to někdy koncem roku). Ale Megane stojí půlku... hm, asi vědí, proč do něj nedat tu 1.6TCe >:-[]
Ještě jsem tu čest neměl, vypadá tedy mohutněji, než klasický Megane? To je celkem pozitivum, ale to Fluence vlastně také. Já měl zato čest s novou i30 >:D A stojím si za kopií Mazdy 3 i proporcemi dlouhého čumáku >:D
Mohutněji ani ne, on Megane není vyloženě štíhlé auto :-) . Pokud jsi viděl třeba Focus v sedanu... taky máš pocit, že je to takové malé Mondeo. Tak nějak tak.
Fluence jakž takž, ale tam bylo vidět, že je to trošku taková koza vysoká, ten čumák byl takový trošku zvláštní... tyhle negativní faktory tady nejsou.
i30 a Mazda 3 mě překvapuješ, z fotek mi to nepřijde... tak uvidíme.
Talisman vypadá dobře ve správné barvě a na velkých kolech, pak se ale "rozbije" při jízdě. Z hlediska komfortu mu sedí 17" kola, ale tam pak vyniknou (zvlášť ve světlé barvě) některé humpolácké jednotlivosti (náratníky vs. blatníky).
Kombík v modré je pak v nejvyšší výbavě moc hezký kousek. :yes:
Ano, na Talisman jedině modrá metla (taky jste si všimli, jak je v poslední době populární? Ale Renault ji v různých odstínech nasazoval jako vlajkovou barvu od Laguny a Megane II. generací), ale mne se líbí i sedan. Určitě potřebuje velká kola, jenže já nějak marně hledám mainstreaové auto střední třídy, které dnes ještě vypadá dobře na základní velikosti kol (byť hliníkových) a v každé barvě >:D
A je to vazne takovy problem? Ja tuhle zkusenost zatim postradam, takze smrtelne vazne, je takovy problem dostat kocar do bezneho sedanu treba stredni tridy, rekneme 3er? Jasne, otvor neni jako u kombi nebo liftbacku, ale maly taky neni. Takze to vazne nelze, nebo to lze jen se clovek musi trosku vic posnazit a necpat to tam jako trouba?
Francie? V absolutních číslech je tam podle mě sedanů naprosté minimum, v top 10 podle mě žádné sedany nenajdeš (resp. je tam 308, ta jako sedan myslím existuje, ale nevěřím na její velké prodeje ve Fr.).
Itálie bude něco podobného, drtivá dominance malých aut, 500 na vícero způsobů, pak někde na konci první desítky Golf... možná se teď dostane někam výš Tipo.
Vzhledem k tomu, kolik tam člověk potká Fluence, CLA, v It Tipo a obecně sedany střední třídy (nejezdí tam zdaleka tolik kombíků), tak tam prostor bude ;-)
Schválně jsem mrkl na tu 308 sedan a ani se ve Francii neprodává (snad má být jen pro Čínu, ale nevím to jistě). Pokud by tam byl nějaký zázračný potenciál, tak si myslím, že by ji Peugeot nabídl. Teď jsem v Praze potkal novou 408 s ruskýma značkama... ale ani ta se ve Fr neprodává.
Fluence se myslím do francouzské top 10 taky nikdy nedostal, ale to už bych musel hledat.
Z čísel tohle těžko posoudíš, protože nebývají po karosářských verzích. Dost se prodávají HB a tam může hrát roli délka. Proti kombíkům si sedany podle mne špatně nevedou.
Jasně, ale ta auta se prodávají i jako hatchbacky a jak jsem napsal, hatchbacky se prodávají dost. Jsou však také kratší (výhoda ve městě). A pak krátké sedany nebývají zrovna pohledné (řekl bych, že je dnešní nižší střední dlouhá dostatečně).
HB bych do tohoto netahal, protože jejich zavazadelníky nejsou zrovna zázračné a k porovnatelnému objemu nemusí mít sedan horší přístup.
Teď mám pocit, že se nějak míjíme. Webpaja říkal, že se ve Francii prodávají sedany dobře, respektive že zákazníci evidentně nemají problém s koncepční nevýhodou sedanu ve formě horšího přístupu do kufru.
Já říkám, že zase tak dobře se neprodávají, a dokumentuju to tím, že do top 20 modelů se žádný sedan nedostal... a to ani jako součást jiného modelu, kde by to bylo posčítané za všechny karosářské varianty. Že místní výrobci sedany vesele ignorují, a to i v případě, že takové auto mají (308 sedan a jestli jsem správně pochopil, tak i Megane).
PS: ano, vím, je tu 301 a C-Elysée... ale to na věci IMO nic nemění.
A já říkám, že bych z toho vynechal HB, které nakonec mívají kufr relativně malý. Tuhle debatu jsem bral spíš jako sedan vs. kombi, které jsou si blíž vnějšími rozměry i rozměry kufru (po roletku) a rozdíl je hodně o přístupu do něj.
Však se jich taky u nás prodává minimum (těch sedanů nižší střední)... Pokud přesto nějaký čtyřdveřový model této kategorie více prorazí, jediným důvodem je jeho supernízká cena (viz. např. Fluence) :-O
Ono prostě hodně záleží na konkrétní zemi. Stačí vyjet třeba do Polska a člověk se až diví, kolik těch sedanů v nižší střední vlastně existuje. Polácí očividně s malým vstupem do kufru nemají sebemenší problém. Podobně jsem viděl docela dost sedanů i ve Slovinsku.
Obecně jsou v Evropě sedany nižší střední (a menší) zcela okrajové, proto taky když už se zde nabízejí, tak mnohdy jen východní/střední Evropa (Mégane, Tiida, minulá Corolla...). V Polsku lze asi běžně potkat hlavně Astru v sedanu, která se u nich vyrábí.
Bohužel, superkrátké víko je u dnešních sedanů takřka pravidlem. Kolikrát si říkám, že po proporční stránce je to liftback jak vyšitý, jenom holt má to zadní okno pevné... :'-(:-O
Nemohu posoudit jak je to s kočárem, ale pár let jsem jezdil se sedany Seat Cordoba (475l), což byl vlastně B segment a pak VW Jetta (520l), C segment = jako tento Megane. Vždy byl nejvíce limitujícím faktorem vstupní otvr. To by odpadlo s rozložením, případně nějakým složeným sportovním kočárkem. Upřímě ale mohu říct, a to jako uživatel kombi (jak jen vždy tyto vozy preferuji), že s takovým kufrem se dá žít a jezdit nejen do klubu s řidičem, ale i s rodinou na dovolenou. Odvezl jsem vždy i 3-4 lidi na hory s lyžemi uvnitř (tunel - Jetta), či s položenou sedačkou převezl i rozměrnější předměty (snad i kolo se sundaným předním kolem a položenými sedačkami). Kombi je kombi, usnadní ti přístup, je to jednodušší, naloží o trochu více, ale s trochou rozvahy ti v zásadě v 90 % případech sedan poslouží velmi dobře :-)
S E46 sedan jezdíme ve čtyřech na hory úplně běžně. Stačí holkám přidělit tašku, kam se prostě musí vejít a zakázat jim brát s sebou půl koupelny a ložnici.
S velkym kočárem to je horší, musí se pokaždý sundavat kolečka.
Myslim, že v některých případech je daleko jednodušší pořád montovat kolečka, než omezit děvče taškou, do které se musí vejít.... my ve 2 k moři narvem kufr u Mondea kombi a ještě se něco válí na sedačkách... čímž to rozhodně radši nechci na někoho házet >:-[]
Jo, dokud jsem měl kombíka, tak jsem taky musel rád na každej výlet stěhovat půl baráku >:-[] Teď mám jako daily auto s parodií na kufr (nějakých 150 litrů a úplně zhovadilej tvar a k tomu 17" rezerva) a i s politikou "žádný tašky do interiéru" se to zvládá taky. Ale těch řečí... 8-s
Vozím celou rezervu (tu tenkou, 125mm) - jednou jsem na dálnici roztrhl celý kolo a od tý doby se lepicí sady bojím. I za cenu hůř využitelnýho kufru. :-)
Není, ale samo záleží na typu kočárku. Kočárek staršího syna moje žena odvozila před lety v kufru E36 320ci, bez problému. ;-)
Kolega nedávno odvezl v F30 sedan půl Ikea. Jasně, pračku do sedanu nenacpeš, ale většina nábytku apod. se dnes kupuje v rozloženém stavu a to jde většinou o délku ložné plochy.
No ja se v 3er sveho casu prestehoval, sice bez nabytku, ale jinak jsem tam nacpal poctive veskery svuj i manzelcin movity majetek. Pravda, skladal jsem to tam 2 hodiny a nakonec v tom aute nezustal litr volneho mista v kufru ani na zadnich sedadlech. >:D Tak si nedovedu predstavit, ze by zrovna kocar byla az takova stopka.
Svého času jsem se nadvakrát přestěhoval v Peugeotu 206, ale to jsem jel na tankistu a jen levé zrcátko... Už nikdy v životě, příště si půjčím dodávku.
Oblíbené a časté úsloví mé ženy je "hypotéka se ti do auta vejde", (asi bych i kytaru přihodil), takže autem taky můžu, ale koloběžkou bych to taky odvezl.
4 roky som mal 3er sedan, na lyze bezne 4clenna rodina na tyzden (tunel s vakom na lyze) absolutne bez problemov, len musis zene zakazit vziat polku kupelne a polku kuchyne. kociar (bugaboo) aj s vanickou absolutne bez problemov.
Osobní zkušenost, rovnou kočárek pro dvojčata (Easywalker duo). Původně jsem ho vozil v Mondeu liftback a tam to bylo s prstem v nose, plus několik cestovních taśek. Pak v sedanech E39 a E46. Prostorově se tam sice vlezl, ale aby jsi ho tam dostal, tak jsi musel odmontovat přední kolečka. Takže žádná tragédie, ale zrovna pohodlné to taky nebylo a občas i nějaká ta nadávka padla.
Teď do Jaguáru bych asi narval maximálně malý sporťák. Vstupní otvor sice velký, ale objem kufru prakticky jen to, co je pod tím otvorem. Takže závisí od konkrétního auta.
A na pračky jsou (nebo byli) tady kolegové s kombíky... Zdravím Romane!
Ano, prečo nie. Niekto si trebárs kúpi (zaistí u zamestnávateľa) zámerne sedan, aby nemusel na víkend/dovolenku s rodinou ťahať celú domácnosť, "však to auto odvezie". A ty, ako *, do a z auta odnosíš... Kočík nemusí automaticky znamenať že potrebujem kombi. Apropó, 550L v sedane mne teda príde ako sakra veľký kufor!
Do sedana kocik + tasky - ziadny problem, krasne to tam vojde (aj bez odmontovania koliesok, samozrejme treba si vediet vybrat aj spravny kocik). So sedanom fungujem 5 rokov, s dietatom rok, vsetko co som potreboval odviezt som odviezol (dokonca aj lyze nie su problem) - velke veci (chladnicka, pracka) donaskou. Tiez nechapem ten povyk okolo toho, naklad mi nehrka v interieri auta, nevetram interier ked veci vykladam alebo vyberam nieco z kufra, mokre veci mi nerobia vlhkost dnu, k tomu elegantny vzhlad a nespiniace sa zadne okno + lepsia aerodynamika. Stredoeuropska posadnutost kombikmi je pre mna troska nepochopitelna, akurat je benzinovych sedanov ako safranu, pretoze dizel kombik je modla typickeho zakaznika z nasich koncin.
Ceny Megane GrandCoupé začínají na 349000k4, což je příjemné, navíc člověk dostane hodnotnější vůz, než např. Rapid liftback, kde tvrdý podvozek dá o sobě znát i na velmi dobré cestě natož na špatné. Když započítám lepší odhlučnění a širší interiér Megane, moc bych neváhal, co vybrat.
S tím kočárkem je to jen vtip podle mě, každý se dá poskládat na plocho a pak vleze i do sedanu bez problémů :-)
Cena v testované výbavě: 637 900 Kč ...dost děsivé 8-s
Za Renaulta v solidní výbavě!
A lepší podvozek?
Uniklo mi něco..snad dostal víceprvkovou nápravu?
Těžko.
Počkej, ty bys za tenhle sedan s motorem ze sekačky dal 637tis Kč? Jestli jo, tak se teším na recenzi na moje.auto.cz. Ta cena je dost úlet, tak o 100tis míň, aby se o tom dalo vůbec uvažovat ;-)
Ale no tak! Chodíš sem už dost dlouho! Co Oktávka (byť s jiným motorem) za milion?
Prostě auto s příplatky. Jinak to je pod 500t, v nejvyšší výbavě bez příplatků, s automatem, podle mě ok. Navíc, když přihlédneš k tomu, že Renault není Škoda a dává slevy.
Je mi jasné, že tohle auto se za tyhle peníze prodávat nebude. Jeho těžiště prodejů bude v ČR kolem 450k a to ještě možná. Megáne není Fluence, kde šlo především o cenu a hlavně atmo 1.6 s manuálem - to mělo svého Alberta, pardon hodnotu.
1.2TCe ještě navíc s EDC díru do světa neudělá, automat jen zbytečně zvyšuje cenu tohoto "levného" sedanu.
BTW jinak Škodovka nám dala slevu na OIII 8% jen jsme "vlezli do dveří" ;-) Ale je fakt, že už je to rok...
Člověče, kupoval jsem nové 2 Octávky a 1 Peugeota za posledních 6 let a vždycky se mi povedlo uhádat dobrou cenu. Dokonce i u toho ojetého Peugeota od dealera jsem ho také dostal za cenu, co jsem chtěl ;-)
Jo dlouho, ale oproti ostříleným matadorům mám jen páááár tisíc příspěvků za ty léta. Někdy totiž není co komentovat a je to spíš víc osobní hádka než k tématu ;-)
Tak odečti 19 000,- za barvu, 26 000,- za kůži, 25 000,- za okno, 17 000 za 18 liťáky a pack design za 12 000,- a máš těch 100 000,- dole hned. A Arese si může ještě odečíst 4 000,- za automatickou ručku.
A koupil by sis Octávku 1,0 TSI, tedy tříválec za 835 tisíc? [odkaz] To bych raději dal těch 635 za plně vybavenýho Megana se čtyřválcem, než tyhle peníze za tříválec. ;-)
Kdyby přišel dřív jak měl, tak bych i dal za skoro přesně takového...no nakonec jsem skončil jinde, i když ne moc daleko :-)
Jen bych nepřiplácel za kožené sedačky (-26, standardní kombinace koženka/látka mi přišla dobrá) a v testu započítali pack design 17 a 18 (-12).
Za tu cenu mě lákala nabídka výbavy, automatu, velikosti a stylu. Octavia konkuruje akorát velikostí, případnou možností silnějšího motoru, ale to ještě více na úkor výbavy. Pak Mazda 3 sedan nebo Toyota Corolla. Jinak by člověk musel do kombíku a tam je nejblíž asi Astra. Hatchback už jsem nechtěl kvůli velikosti kufru.
Uvidíme co prodeje, ale levnější varianty s atmo 1.6 Megane pořád má, takže Fluence tím nástupce pořád mít bude.
Vzkaz pro autora testu - kdo jste a co jste udělal s panem Dusilem? ;-)
A teď vážně - ano tohle byl Megane který jsem (již dvakrát) projížděl já. Pěkný test, dobře popisující plusy a mínusy vozu. A vynechaný popis "blbostí", které zde po mnoho let nemohli chybět v žádném testu Renaultu - mám na mysli obligátní "ovládání" tempomatu na středovém tunelu (což je ve skutečnosti pouze aktivace tempomatu/omezovače s tím, že po nastartování si to auto pamatuje - neznám jediného majitele, kterému by to vadilo), ovládání rádia pod volantem (kdo se naučí, nechce jinak) či ono obecné "neovládá se to jako německé auto = je to blbě/neergonomicky".
Pokud by toto měl být nový trend jak psát na ACZ testy, jsem pro všemi deseti.
Ps.: Nový Megane jsem jel právě s touto motorizací a s 1.6 Dci a benzínová verze se mi zdála jinak - tvrději a lépe - nastavená. Už chápu, díky za vysvětlení.
Pps.: Ta ceníková cena testovaného kusu je děsivá, za cenu vyšší než kolik stojí GT v kombíku dle mého neprodejné. Otázka je co v reálu, neboť Renaut umí dávat velice zajímavé slevy právě na příplatkové výbavě.
Přesně tak, už aby dávali i do Tipa sedan motor 1.4 T-Jet! :-):yes: P.S. Předpokládám, že ty 3 palečky dolů mi dali místní Renaultisti, kteří se bojí, že by jim potom Tipo kazilo prodeje právě Méganu GrandCoupé! :)))
Test novináře neni zkušenost majitele, ty jsou pro ně více, mají bohužel nadpravdu pramenící z představy, že čím více aut stridas, tim lépe je ovladaji.
Jen bych dodal - ti špatní novináři. Je fakt, že když si někdo, kdo je za testy placený, ani neotevře návod a hned kritizuje cokoli, co je "jinak", aniž by měl snahu se to naučit, je něco špatně.
Na to, že dovybavená verze 1.2 TCE atakuje cenu GT, jsem narážel taky, ale zase GT nemá spoustu věcí a po dovybavení na stejnou nebo podobnou úroveň je dělí pořád docela hodně, když tak z hlavy počítám tak určitě 60 tisíc a víc (navi, panorama, metalíza, vyhřívané sedačky, el. brzda atd.). Varianta 1.2 TCE bude mít za 600 tisíc úplně všechno co si lze v mainstreamu přát, GT zase výkon a sportovní styl. Je to o prioritách, jako vždy :-)
Souhlas a já bych volil to druhé ;-) Nebo, ještě lépe, připlatil těch 60. ;-)
Je to jen můj osobní názor, ale auto v ceně přes 0,5 milionu bych chtěl živější než je TCe 130, který mimochodem mám ve svém autě (lehčeji zpřevodovaný, takže živější než v novém Meganu). Není to louda - ani náhodou - ale rozdíl mezi ním a 1,6 TCe v GT je propastný.
tak se tu objevuje Megane v další verzi, která je někde mezi relativně slušným kombikem (i tak lze vybrat lépe u konkurence) a 2+2 místným hatch failem (za plnou cenu Vám dáme jen třičtvrtě auta >:D ). Místa pro nohy jako v kombi, žel hlava trpí. Když k tomu připočtu nepraktický přístup do zavazadlového prostoru, tak tohle auto je jen pro ty, kteří musí mít, dnes již překonaný, sedan. :-)
Pokud nejsou pádla, s podřazováním dozadu mám problém. Nevím jestli je to logičtější, ale podřazování dopředu můj mozek bere jako samozřejmost a když je to obráceně, protestuje. ;-)
velka skoda, ze to nie je vo verzii liftback. v podstate jedine dva liftbacky v nizsej strednej su Octavia a Rapid. a napriek vsetkym skoda hejterom treba uznat, ze to pridava prakticnost pri zachovani elegantnej siluety.
viete o inom LB v tejto triede? pripadne dovod, preco ina znacka tuto koncepciu karoserie nerobi?
v tomto je octavia bez konkurencie a vdaka tomu je podla mna tak oblubena-o pol triedy natiahnute auto s velkym kufrom. nech si vravi kto chce co chce o vozeni vzduchu, pristup do kufra a jeho objem je skratka plus akonahle niekto funguje v pare ci ma rodinu. pritom sedanov v C segmente je habadej: cruze, jetta, a3, astra, focus, elantra, fluence, tipo, donedavna aj c4, c-elysee, 301, civic, mazda 3 atd atd...a zas v strednej triede je bezne robit variantu aj sedan aj lift + kombi (insignia, mondeo, mazda 6, avensis, s prizmurenim oka aj superb atd)...
Mícháš trošku segmentově jablka a hrušky, mícháš různé roky a generace... Cruze, Elantra se už nedělají. Tipo, elysee a 301 jsou sedany z malých aut.
Liftback má jednu zásadní a jednu menší nevýhodu. Ta zásadní: značně snížená odolnost karoserie vůči krutu, kterou způsobí právě ten obří výřez pro víko. Je to horší i než u kombi či hatchbacku. Ta menší: když otevřeš zadní víko, vyvětrá se ti všechen teplý/chladný vzduch z auta během tři sekund. To zase u kombi ani hatche tak kritické není. Další detaily jako opticky těžký zadek liftbacků nebo zbytečnost tak objemného kufru, kam stejně dám jen to, co do sedanu, pomíjím.
Sedan obecně má nejlepší tuhost karoserie.
Ta zásadní chyba (tuhost) bude trápit jen velmi nezásadní počet majitelů. Sedany jsou většinou hezčí, než liftbacky, ale i pro mě je praktičnost zásadní a u sedanu (alespoň momentálně) nevyhovující.
Jinak se ale tohle auto hodně povedlo, pro mě spolu s Talismanem kombi nejhezčí aktuální Renault, snad přibude i 1,6TCe.
"Sedany jsou většinou hezčí, než liftbacky" - pravidlem to nicméně není, třeba u minulého Mondea, Mazdy 6 nebo poslední Vectry byl pro mě jasnou volbou z hlediska designu lift.
Pro mě taky, nepamatuju si auto, které by mělo hezčí sedan než liftback, snad akorát Primera P10. Pokud totiž existuje auto v obou těchto variantách, bývá sedan často násilně useknutý (zadní okno končí až příliš brzo, aby se odlišil), zatímco design liftbacku více plyne.
ale kdeze, nemiesam. octavia ma uz tretiu generaciu. ani v jednej generacii nemala ina znacka LB v danom segmente (mozno este tak astra g). takze roky a generacie nehraju rolu. to co pisem platilo prvej, druhej aj tretej generacii.
torzna tuhost: nezda sa mi to ako problem, pokial viem, Octa nepouziva ziadne extra riesenie tuhosti kvoli koncepcii. myslim tym ziadne konstrukcne ci ekonomicky drahe ci inak vynimocne riesenie. tzn ze nie je problem v konstrukcii. s tym suvisi aj to, preco som spomenul strednu triedu. tie auta maju skelet karoserie vacsi o par percent a aj tam je pre automobilku financne vynosne robit aj LB popri sedane. prave kvoli tomu som ich spomenul.
ostava dizajn, zbytocnost kufra a vyvetranie interieru.
dizajn je subjektivny a riesitelny v ramci celeho auta (kuk na octaviu, posobi vyvazene, detto auta o triedu vyssie).
zbytocnost kufra: aj tento sedan ma 550L v kufri, s velkostou to nesuvisi, s pristupom uz ano-LB ho ma lepsi. zbytocnost kufra je subjektivna.
vyvetranie interieru: jedina vec, ktora by mohla vadit, vychadza ale z koncepcie a je to vlastnost. ako som spomenul vyssie, pokial to je zvladnutelne v inych autach (mondeo, insignia atd) nevidim v tom problem o triedu nizsie...
Přidej ještě hlučnost, v liftbackové oktávce člověk neustále poslouchá hučení kol a občasné souhlasné bouchání nápravy. Sedan je z principu tišší auto.
Když to shrnu - jednou za rok by člověk potřeboval liftback, ve zbývající dny si užívá elegantního vzhledu, tichosti, tuhosti karosérie a vyhřátého nebo vychlazeného interiéru.
Pokud mám malé děti a vozím kočárek, je logické volba kombík nebo MPV.
Škodovky sú celkovo akusticky nie veľmi príjemné autá. Karosérie sú dosť tuhé, ale zle odvetrané a akusticky nepríliš riešené - hluk v interiéri je pri prejazde nerovností dunivý, a skús otvoriť okno pri trochu vyššej rýchlosti, to hučanie je neznesiteľné. Zaujímavé je, že pri autách iných značiek som tento neduh v tak výraznej miere nezaznamenal. Tiež sú niektoré modely hlučné, hluk spôsobujú otvorené okná a pri vyššej rýchlosti hoci nevhodne tvarované späťáky, ale frekvencia toho hluku nikdy nebola taká, aby mi od neho zaľahlo v ušiach ako v Škode...
Ty generace jsem myslel tím, že mícháš auta prodávaná i neprodávaná. Auta nová i už dávno zmizelá z našeho trhu.
Tobě se to možná nezdá, ale problém to je. Tuhost se pak musí řešit jinak, když chybí příčné výztuhy v místě výklopné stěny (nahoře a uprostřed). Problém je to u všech velikostí, Superb II tím trpěl přímo neskutečně.
Ano, vnímání designu je subjektivní, pro mě je Octavia ve všech generacích ošklivá a tlustá na zadek. To samé i se vším ostatním.
Ty ses zkrátka upnul na liftback jako záchranu světa, i kdybych měl tisíc podložených argumentů, stejně ti to nevyvrátím.
Nemůže ti chybět. Ta 1,4TCe měla 96kw a 190 nebo 195 Nm. Místo ní Renault nabídl 1,2TCe 97kW s 205 Nm... Moje osobní zkušenost (1,4 GScenic 2010 a 1,2 Megane Grandtour 2014) je taková, že ta 1,2 je živější, tišší a úspornější. Jakou roli hraje velikost auta, to je samozřejmě otázka. Ale po tý 1,4 se mi nestejská...
Vidíš to. Papírově měla ta 1.4 TCe ve GS větší zrychlení na 100 než dnešní 1.2 TCe v Méganu. Asi se něco změnilo v měření. Poslední dobou je Renault v hodnotách zrychlení hodně konzervativní. Asi to měří v Eco režimu.
Ty udávané údaje u Renaultu aktuálně vypadají fakt divně. Ještě divnější je, že Kadjar 1.2 TCE má udávané hodnoty (zrychlení, maximálka) lepší než Mégane. Při běžné jízdě je to ale zhruba stejné, ve sportovním módu subjektivně lepší Megane, ale s Meganem jsem jel jen běžnou předváděčku, tak nemůžu uplně relevantně soudit.
Tak tento kompaktní sedánek se Renaultu designově hodně povedl, ovšem nedostatečný prostor pro hlavu zadních cestujících je hodně velké mínus... Ještě daleko horší je ale fakt, že nabídka jeho benzinové motorizace končí na 1,2 l a celé to doráží fakt, že u něj navíc není k mání ani manuální převodovka! Nepochopitelné, neomluvitelné a navíc ta cena... :-O:'-(:-(:no:
Radši koukni na svýho oblíbenýho Leona, s 1,0TSI automat (podobná konfigurace) začíná na 517tis. A to není nejvyšší výbava, a to jsem nepřidal žádný příplatek.
Proč bych se na to koukal. Leona už mám, kombíka a se čtyřválcem a 6st. manuálem. A za super cenu. Kdo na to jde od lesa, u dealera vybojuje velmi slušnou slevičku. ;-)
Pokud bys snad chtěl srovnávat nabídku motorizací nového Mégana a Leona, tak v tomto směru mu ten Francouz nesahá ani po ventilky! :-!
V čem vidíš ten obrovskej rozdíl? Megane má 1,2 SCi 115, 1,2 TCe 100 a 130, 1,6 TCe 200, a zatím v RS dvoulitr TCe. V naftě má 1,5 a 1,6 dCi od 90 do 165 k. Co má Leon navíc? Megane nemá přímou konkurenci jen k 1,4TSI a k tříválci 1,0TSI... U druhého naštěstí. Možná by neškodilo se víc rozhlídnout.
No, "víc rozhlídnout" by si se asi měl ty. Zkus si prostě nastudovat nabídku řady Leon. Trochu ti napovím: kromě 5dv. hatchbacku a kombíku i 3dv. verze, dále kombi s pohonem 4x4 (vč. oplastovaného X-Perience), manuální převodovka možná ke všem motorům (k těm silnějším ale i DSG), nabídka benzinových motorů až do objemu 2 l, sportovní verze Cupra ve všech 3 karosářských verzích, verze na zemní plyn.. Stačí? :-)
Jo, okrajově ;-)
V dieselu se Renault nabídkou moc nechytá, v benzínu (s předpokladem pokračování Megane RS) nevidím problém. Nějaký motorový "nesahání po ventilek" zas tak moc nevidím.
Díky, myslím, že ten seznam u obou aut je dostatečně vypovídající. A to jsi k té nabídce Leonu ještě bohužel nepřidal nabídku převodovek a verzí 4x4! :-)
"Nesahá po ventilky" tam nevidím. I přes naftovou slabotu, a při předpokladu Meganu GT, protože Leon už tu máme pár let, Megane je úplně nový a snad může dostat trochu času na náběh všech verzí. I tak nemůže dosáhnout šíře verzí Volksvagenu, ale je to "nesahá po ventilky"?
Je to trochu slovíčkaření.
Já to nehodnotím, jen konstatuju. Osobně mi tam nejvíc chybí ten střed nabídky... ale na druhou stranu, za ty ceny bych se spokojil s GT a překousl automat, žádný stres. Už víckrát jsem tu psal, že nabídka u Megana mi přijde ok a spíš ukazuje, že něco chybí u Talismana.
To je super... dvě motorizace se přímo překrývají, jedna motorizace kolem 90 kW je tam vcelku navíc. Takže jediný bonus oproti Méganu je tam 2.0 TSI...
Jo, fakt výhra.
A co možnost zkombinovat i nejsilnější benzinové motory s manuální převodovkou? Co verze 4x4? Co verze na zemní plyn? Co víceprvková zadní náprava u silnějších motorizací a čtyřkolek? Toto fakt neokecáš, sorry. :-)
Leonu hrajou (aktualne a jen docasne) do kare dve veci:
1) je to uz plne etablovany model, vlastne uz pomalu na vymenu => jeho nabidka motorizaci je uz kompletni, kde u megane se objevi minimalne jeste RS motorizace
2) Leon ma ted nesmyslne sirokou nabidku benzinu, docasne, protoze postupny odchod 1.2tsi a postupny prichod 1.0tsi, jinak neni jediny duvod aby vedle sebe dlouhodobe existoval 1.2TSI 81kW a 1.0TSI 85kW.
Takze jednu z nich si v klidu vyhledove muzeme skrtnout a vysledne score pak je:
Benzin
Leon 7 vs. Megane 4(+1)
Diesel
Leon 3 vs. Megane 4
Rozdil jedine motorizace navic v prospech leonu. Zadne velke drama. Drama z toho dela az to ze u leonu jde koupit temer vse se vsim a vsude a u Meganu mi vnuti to, nebo pro mou karoserii/motor nenabidnou tamto... Jen to je problem meganu.
No tak pokud ani k té dvanáctistovce nenabízí manuální převodovku, tak to sorry, ale to mi jako dostačující nabídka fakt nepřipadá. (Samozřejmě myslím sedan Grand Coupé). A asi nejsem sám! ;-)
Pravdou je,že keby bola k 1,2TCe manuálna prevodovka,tak silno uvažujem.No keďže nebola a 5kval je málo,ostal som pri kórejcovi. ;-) V podstate priama konkurencia.
[odkaz]
Otázkou je, koľko ľudí o manuálnu prevodovku stojí...Predpokladám, že si renault spravil prieskum skôr ako pusti model do predaja v tej podobe ako to vidíme.
Zatim je vrcholna motorizace pro běžny Megan 1.2TCE. Nevim proč zde pišeš o sportovnějšich jinak laděnych modelech, navic u verze GT pouze ve spojeni s automatem.
To pozastavování nad vybavenými verzemi je tu pravidelné, a je hloupé. Nejen od tebe. Výbavu nedá nikdo zadarmo. Pokud mě paměť neklame, byla tu octa 1,0TSI za 800.
Vybavený Megane 1,2 96kw s automatem a výbavou přes 600 - to umí v této třídě skoro každý.
Současná Ibiza už je přece jen dost stará. Počkej až letos příjde nová generace, to bude fičák! A až v Kvasinách konečně budou schopni vyrábět dost Atec, tak to bude taky nářez! :-)
Jasně, ze 165 000 loni prodaných Leonů se více než 100 000 prodalo v Německu,na nejnáročnějším automobilovém trhu na světě. To rozhodně není špatná vizitka... :-)
A co jako? Já se tedy vůbec nestydím za to, že moje auto má střeva VW, právě naopak! Kombinace špičkového německého engineeringu a emocionálního jižanského designu mi příjde jako zcela logická, ba ideální! :-):yes: