Test Auto.cz

Renault Mégane Grandtour GT 1.6 dCi – Rychle i úsporně s jedním ale

19.3. 2018
Verdikt
 

Hledáte úsporné rodinné auto, se kterým se také pořádně svezete? Renault nabízí více než zajímavé řešení, Mégane Grandtour GT s motorem 1.6 dCi.

Obliba naftových motorů kvůli jejich vyšším cenám a hrozícímu zákazu ve velkých německých městech sice klesá, stále se ale najde dostatek zákazníků, kteří je chtějí. Mezi kompakty se letos stále prodává 30 % aut se vznětovým motorem. Nabídka tak zůstává široká, a to i když chcete kompaktní kombík se silným turbodieselem a automatem.

Renault vás v takovém případě bude lákat na testované Mégane Grandtour GT s motorem 1.6 dCi (120 kW), které můžete pořídit už za 674.900 korun. Ve srovnání s konkurencí má možná menší objem a je o něco slabší, Volkswagen Golf GTD vám nabídne z 2.0 TDI 135 kW a Ford Focus ST kombi z 2.0 TDCi ještě o kilowatt navíc, zároveň je ale Mégane o hodně levnější. S turbodieselem je možná o 50.000 korun dražší než verze s benzinovým 1.6 TCe (151 kW), jiné kompaktní naftové kombíky ale na něj cenově nestačí. Vždyť za takový Golf GTD se sedmistupňovou převodovkou DSG zaplatíte 810.900 korun.

První jízda s Renaultem Mégane GT: Než dorazí RS (+video)

Umí ale Mégane Grandtour GT s motorem 1.6 dCi nalákat i na něco jiného než atraktivní cenovku? Stačí mu jeho 120kW motor? A hodí se vůbec do takového auta naftový motor? To všechno jsme zjišťovali v rámci týdenního redakčního testu.

Sportovní elegán

Než se však vrhneme na dojmy z jízdy, pojďme si Mégane Grandtour GT prohlédnout, protože detailní pohled stojí za to. Tenhle kombík se zkrátka povedl! Už výchozí automobil vypadá opravdu skvěle, což je u verze GT dále podpořeno sportovnějším stylem.

Vpředu i vzadu najdeme specifické nárazníky, je tu i jiná maska chladiče (s černou voštinovou mřížkou) nebo chromovaná koncovka výfuku. Ta je možná jedinou pihou na kráse naftové Méganu GT, je jen na levé straně, což nepůsobí příliš symetricky. Dva „laufy“ bohužel zůstávají vyhrazené hatchbacku. Výsledek každopádně zůstává decentní, tato verze upravená RenaultSportem zkrátka hlasitě nekřičí do světa, že má pod kapotou silný motor.

Obzvlášť povedeně pak auto působí v modré metalíze, líbí se nám rovněž příplatková 18palcová kola Magny-Cours za přijatelných 12.000 korun.

Vynikající sedadla

Decentní sportovní styl vládne také interiéru, který zdobí modré dekorové lišty a prošívání stejnou barvou. Dále uvnitř máme volant čalouněný jemnou Nappa kůží s masivním věncem, doplněný o výrazná „pádla“ pod volantem připomínající ty v aktuálních Alfách Romeo. Ta by ale mohla být protažená i ke spodní části věnce a hlavně umístěná blíže věnci, při ostřejší jízdě nejsou moc po ruce. Široký rozsah nastavení volantu ale kvitujeme.

Největší pochvalu ale zaslouží sedadla, kterou jsou jednoduše skvělá. Nečekejte žádné skořepiny jak z Méganu RS, tyhle sedačky s výrazným bočním vedením čalouněné kombinací látky a koženky (látku lze za příplatek nahradit alcantarou) skvěle podrží v oblouku a zároveň zůstávají komfortní i na dlouhých cestách. Bočnice navíc zůstávají měkké, což usnadňuje nastupování.

obrázek [600 x 403]  

Naopak vzadu si moc pohodlí neužijete. Už v hatchbacku jsme kritizovali málo místa pro kolena, přičemž kombík na tom není o mnoho lépe. Rozvor má sice proti pětidveřovému modelu natažený o 43 mm na 2.712 mm, prostor vzadu ale zůstává přinejlepším průměrný. U kombi se totiž zvětšoval hlavně zavazadlový prostor, objem 521 litrů je o výrazných 137 l více než u hatche. Stejně to ale není moc, mnohé jiné kompaktní kombíky poskytují objem přes 600 litrů. Výhodou jsou každopádně sklopná zadní sedadla takřka do roviny nebo přepážka rozdělující zavazadelník na dvě části. Uvnitř zase potěší rozměrná schránka před spolujezdcem.

Otestovali jsme: Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 – Dvě mouchy jednou ranou

Na rozdíl od dříve testovaných Méganů s vertikálně orientovaným displejem s úhlopříčkou 8,7“ byla v nyní zkoušeném kombíku menší, horizontálně orientovaná sedmipalcová obrazovka, která je pro verzi GT standardem. V takovém případě vám naštěstí zůstanou konvenční tlačítka pro ovládání ventilace, jsou ale poměrně titěrná, což znesnadňuje ovládání. Stejně bychom si ale s touto verzí multimediálního systému R-Link 2 vystačili, a to přestože za navigaci (TomTom) si musíte připlatit dodatečných 10.000 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Grantour GT 1.6 dCi (120 kW)

Cena v základní výbavě: 674 900 Kč Cena v testované výbavě: 737 900 Kč

Základní výbava:Dvouzónová automatická klimatizace, asistent rozjezdu do kopce, šest airbagů, tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, specifické nárazníky, střešní lišty, 17palcová kola z lehkých slitin, čalounění kombinující látku a koženku, přední světlomety LED Pure Vision, vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a sklopná, dešťový a světlený senzor, zatmavená zadní okna, ambientní osvětlení interiéru, elektronický posilovač s variabilním účinkem, systém 4Control s řízením všech kol, zadní parkovací čidla, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný sportovní volant potažený kůží Nappa, elektrické ovládání předních a zadních oken, sportovní sedadla, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovým dotykovým displejem a osmi reproduktory.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívaná přední sedadla (+5.000,-), rezervní kolo (+3.000,-), 18palcová kola (+12.000,-), metalický lak (+15.000,-), Pack Safety Plus – brzdný asistent, varování před vozidlem vpředu, adaptivní tempomat (+18.000,-), navigace (+10.000,-)

Terorista Abdeslam dostal dvacet let vězení za střelbu na policisty Terorista Abdeslam dostal dvacet let vězení za střelbu na policisty

Na 20 let poslal belgický soud do vězení Salaha…

Babiš: Slevy na jízdném se odkládají na září Babiš: Slevy na jízdném se odkládají na září

Slevy na jízdném budou zavedeny až od 1. září, a ne v…

Teherán dál utužuje kontrolu měnového trhu, zakazuje obchodování s bitcoiny Teherán dál utužuje kontrolu měnového trhu, zakazuje obchodování s bitcoiny

Íránská centrální banka zakázala místním bankám,…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Grantour GT 1.6 dCi (120 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 214
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4 / 4.7
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 521 / 1504
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 495
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4626
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1449
d) rozvor (mm): 2712
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Grandtour GT 1.6 dCi –…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Renault Mégane RS WRX: Nejnovější rallyekrosový speciál vypadá úžasně! Renault Mégane RS WRX: Nejnovější rallyekrosový speciál vypadá úžasně!

Začátek nové sezóny vrcholné série populární automobilové…

Carlos Sainz junior poprvé v životě pojede Rallye Monte Carlo Carlos Sainz junior poprvé v životě pojede Rallye Monte Carlo

Carlos Sainz junior má sice svou dosavadní kariéru…

 



 
VW I.D. R v celé své kráse: Elektrická bestie chce rekord z Pikes Peak!

VW I.D. R v celé své kráse: Elektrická bestie chce rekord z Pikes Peak! Má být rychlejší než F1!

Dnes 10:51

Německý koncern to s elektrifikací myslí vážně. Nejenže představuje jeden elektrický koncept za druhým, ale nyní odhalil i závodní superauto.




Blesk.cz

Pravda o Miloši Formanovi (†86): České občanství neměl!

Pravda o Miloši Formanovi (†86): České občanství neměl!

Po smrti oscarového režiséra Miloše Formana (†86) se objevily informace, že měl do své smrti nejen americké, ale…

ŽIVĚ: Vévodkyně Kate právě rodí, Británie očekává královského potomka!

ŽIVĚ: Vévodkyně Kate právě rodí, Británie očekává…

Jeden z nejočekávanějších letošních okamžiků je tu! Vévodkyně Kate (36) již dorazila do porodnice a porod jejího…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Král Premier League podle hráčů? Mo Salah zvítězil jako první Egypťan

Král Premier League podle hráčů? Mo Salah zvítězil…

Útočník Liverpoolu Mohamed Salah byl zvolen jako první Egypťan nejlepším fotbalistou anglické ligy. Svými hlasy…

 

Reflex.cz

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Nový český film Metanol: Story o převeliké blbosti

Česká televize připravila na dvě po sobě jdoucí neděle ambiciózní, ale dramaturgicky naprosto správný projekt.…

Pokud Trump stáhne vojáky ze Sýrie, bude to prohra jako v Iráku. Opět na to doplatí i Evropa

Pokud Trump stáhne vojáky ze Sýrie, bude to prohra…

Americká armáda dokáže při nasazení všech prostředků stále porazit kohokoli na světě. Ovšem přispět pak v…