Test Auto.cz

Renault Mégane Grandtour GT 1.6 dCi – Rychle i úsporně s jedním ale

19.3. 2018
Verdikt
 

Hledáte úsporné rodinné auto, se kterým se také pořádně svezete? Renault nabízí více než zajímavé řešení, Mégane Grandtour GT s motorem 1.6 dCi.

Obliba naftových motorů kvůli jejich vyšším cenám a hrozícímu zákazu ve velkých německých městech sice klesá, stále se ale najde dostatek zákazníků, kteří je chtějí. Mezi kompakty se letos stále prodává 30 % aut se vznětovým motorem. Nabídka tak zůstává široká, a to i když chcete kompaktní kombík se silným turbodieselem a automatem.

Renault vás v takovém případě bude lákat na testované Mégane Grandtour GT s motorem 1.6 dCi (120 kW), které můžete pořídit už za 674.900 korun. Ve srovnání s konkurencí má možná menší objem a je o něco slabší, Volkswagen Golf GTD vám nabídne z 2.0 TDI 135 kW a Ford Focus ST kombi z 2.0 TDCi ještě o kilowatt navíc, zároveň je ale Mégane o hodně levnější. S turbodieselem je možná o 50.000 korun dražší než verze s benzinovým 1.6 TCe (151 kW), jiné kompaktní naftové kombíky ale na něj cenově nestačí. Vždyť za takový Golf GTD se sedmistupňovou převodovkou DSG zaplatíte 810.900 korun.

První jízda s Renaultem Mégane GT: Než dorazí RS (+video)

Umí ale Mégane Grandtour GT s motorem 1.6 dCi nalákat i na něco jiného než atraktivní cenovku? Stačí mu jeho 120kW motor? A hodí se vůbec do takového auta naftový motor? To všechno jsme zjišťovali v rámci týdenního redakčního testu.

Sportovní elegán

Než se však vrhneme na dojmy z jízdy, pojďme si Mégane Grandtour GT prohlédnout, protože detailní pohled stojí za to. Tenhle kombík se zkrátka povedl! Už výchozí automobil vypadá opravdu skvěle, což je u verze GT dále podpořeno sportovnějším stylem.

Vpředu i vzadu najdeme specifické nárazníky, je tu i jiná maska chladiče (s černou voštinovou mřížkou) nebo chromovaná koncovka výfuku. Ta je možná jedinou pihou na kráse naftové Méganu GT, je jen na levé straně, což nepůsobí příliš symetricky. Dva „laufy“ bohužel zůstávají vyhrazené hatchbacku. Výsledek každopádně zůstává decentní, tato verze upravená RenaultSportem zkrátka hlasitě nekřičí do světa, že má pod kapotou silný motor.

Obzvlášť povedeně pak auto působí v modré metalíze, líbí se nám rovněž příplatková 18palcová kola Magny-Cours za přijatelných 12.000 korun.

Vynikající sedadla

Decentní sportovní styl vládne také interiéru, který zdobí modré dekorové lišty a prošívání stejnou barvou. Dále uvnitř máme volant čalouněný jemnou Nappa kůží s masivním věncem, doplněný o výrazná „pádla“ pod volantem připomínající ty v aktuálních Alfách Romeo. Ta by ale mohla být protažená i ke spodní části věnce a hlavně umístěná blíže věnci, při ostřejší jízdě nejsou moc po ruce. Široký rozsah nastavení volantu ale kvitujeme.

Největší pochvalu ale zaslouží sedadla, kterou jsou jednoduše skvělá. Nečekejte žádné skořepiny jak z Méganu RS, tyhle sedačky s výrazným bočním vedením čalouněné kombinací látky a koženky (látku lze za příplatek nahradit alcantarou) skvěle podrží v oblouku a zároveň zůstávají komfortní i na dlouhých cestách. Bočnice navíc zůstávají měkké, což usnadňuje nastupování.

obrázek [600 x 403]  

Naopak vzadu si moc pohodlí neužijete. Už v hatchbacku jsme kritizovali málo místa pro kolena, přičemž kombík na tom není o mnoho lépe. Rozvor má sice proti pětidveřovému modelu natažený o 43 mm na 2.712 mm, prostor vzadu ale zůstává přinejlepším průměrný. U kombi se totiž zvětšoval hlavně zavazadlový prostor, objem 521 litrů je o výrazných 137 l více než u hatche. Stejně to ale není moc, mnohé jiné kompaktní kombíky poskytují objem přes 600 litrů. Výhodou jsou každopádně sklopná zadní sedadla takřka do roviny nebo přepážka rozdělující zavazadelník na dvě části. Uvnitř zase potěší rozměrná schránka před spolujezdcem.

Otestovali jsme: Renault Mégane Grandtour Energy dCi 130 – Dvě mouchy jednou ranou

Na rozdíl od dříve testovaných Méganů s vertikálně orientovaným displejem s úhlopříčkou 8,7“ byla v nyní zkoušeném kombíku menší, horizontálně orientovaná sedmipalcová obrazovka, která je pro verzi GT standardem. V takovém případě vám naštěstí zůstanou konvenční tlačítka pro ovládání ventilace, jsou ale poměrně titěrná, což znesnadňuje ovládání. Stejně bychom si ale s touto verzí multimediálního systému R-Link 2 vystačili, a to přestože za navigaci (TomTom) si musíte připlatit dodatečných 10.000 korun.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane Grantour GT 1.6 dCi (120 kW)

Cena v základní výbavě: 674 900 Kč Cena v testované výbavě: 737 900 Kč

Základní výbava:Dvouzónová automatická klimatizace, asistent rozjezdu do kopce, šest airbagů, tempomat, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání tlumených a dálkových světel, specifické nárazníky, střešní lišty, 17palcová kola z lehkých slitin, čalounění kombinující látku a koženku, přední světlomety LED Pure Vision, vnější zpětná zrcátka, vyhřívaná, elektricky nastavitelná a sklopná, dešťový a světlený senzor, zatmavená zadní okna, ambientní osvětlení interiéru, elektronický posilovač s variabilním účinkem, systém 4Control s řízením všech kol, zadní parkovací čidla, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, výškově a podélně nastavitelný sportovní volant potažený kůží Nappa, elektrické ovládání předních a zadních oken, sportovní sedadla, multimediální systém R-Link 2 se sedmipalcovým dotykovým displejem a osmi reproduktory.

Výbava testovaného vozu:Vyhřívaná přední sedadla (+5.000,-), rezervní kolo (+3.000,-), 18palcová kola (+12.000,-), metalický lak (+15.000,-), Pack Safety Plus – brzdný asistent, varování před vozidlem vpředu, adaptivní tempomat (+18.000,-), navigace (+10.000,-)

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane Grantour GT 1.6 dCi (120 kW)
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 380 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 214
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 4 / 4.7
Emise CO2:124
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 521 / 1504
Objem nádrže (l):47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 495
Rozměr pneu:225/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4626
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1449
d) rozvor (mm): 2712
e) rozchod vpředu (mm): 1591
f) rozchod vzadu (mm): 1586
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1400
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 660
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane Grandtour GT 1.6 dCi –…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 






 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…