Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Renault Mégane RS 265 Cup – Láska je slepá

Na okruzích ho již známe, k testu na běžných silnicích jsme se však dostali až nyní. Co se s faceliftem Méganu RS 265 Cup změnilo a jak si stojí třeba proti Seatu Leon Cupra?
Zpět na článek
9. 7. 2014 09:04
9. 7. 2014 09:20
9. 7. 2014 09:20
9. 7. 2014 09:26
9. 7. 2014 09:24
9. 7. 2014 10:47
9. 7. 2014 11:20
9. 7. 2014 16:23
9. 7. 2014 16:23
9. 7. 2014 09:33
9. 7. 2014 11:04
9. 7. 2014 10:03
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 7. 2014 15:07
9. 7. 2014 16:34
9. 7. 2014 21:25
9. 7. 2014 21:44
9. 7. 2014 21:48
9. 7. 2014 23:31
9. 7. 2014 23:37
10. 7. 2014 00:12
10. 7. 2014 02:36
10. 7. 2014 02:51
10. 7. 2014 03:25
10. 7. 2014 03:40
10. 7. 2014 11:50
10. 7. 2014 11:46
10. 7. 2014 14:40
9. 7. 2014 23:42
9. 7. 2014 23:45
10. 7. 2014 00:09
9. 7. 2014 23:59
10. 7. 2014 00:14
10. 7. 2014 00:35
10. 7. 2014 00:45
10. 7. 2014 01:17
10. 7. 2014 01:25
10. 7. 2014 01:07
10. 7. 2014 01:29
10. 7. 2014 01:32
10. 7. 2014 01:47
10. 7. 2014 02:34
10. 7. 2014 01:53
10. 7. 2014 02:32
10. 7. 2014 00:43
10. 7. 2014 01:10
10. 7. 2014 01:18
10. 7. 2014 01:25
10. 7. 2014 01:38
10. 7. 2014 01:58
10. 7. 2014 01:39
10. 7. 2014 01:59
10. 7. 2014 02:08
10. 7. 2014 02:28
10. 7. 2014 02:54
10. 7. 2014 14:49
10. 7. 2014 16:21
10. 7. 2014 17:12
10. 7. 2014 18:43
10. 7. 2014 22:08
9. 7. 2014 21:47
9. 7. 2014 22:06
9. 7. 2014 23:54
10. 7. 2014 00:58
10. 7. 2014 01:17
10. 7. 2014 01:21
10. 7. 2014 01:22
10. 7. 2014 01:43
10. 7. 2014 01:45
10. 7. 2014 01:54
10. 7. 2014 02:08
10. 7. 2014 14:52
10. 7. 2014 16:05
10. 7. 2014 16:28
10. 7. 2014 16:44
10. 7. 2014 17:23
10. 7. 2014 19:01
10. 7. 2014 20:52
10. 7. 2014 01:43
10. 7. 2014 02:26
10. 7. 2014 02:55
10. 7. 2014 03:04
10. 7. 2014 03:14
10. 7. 2014 13:22
10. 7. 2014 14:38
10. 7. 2014 01:44
10. 7. 2014 13:28
10. 7. 2014 14:37
10. 7. 2014 15:11
10. 7. 2014 16:28
10. 7. 2014 21:00
10. 7. 2014 16:23
10. 7. 2014 07:17
10. 7. 2014 14:54
10. 7. 2014 15:28
9. 7. 2014 21:56
9. 7. 2014 22:09
9. 7. 2014 23:04
9. 7. 2014 23:22
10. 7. 2014 00:03
10. 7. 2014 01:12
10. 7. 2014 01:33
10. 7. 2014 01:52
10. 7. 2014 02:05
10. 7. 2014 02:23
10. 7. 2014 03:13
10. 7. 2014 03:50
10. 7. 2014 10:00
10. 7. 2014 11:40
10. 7. 2014 11:47
10. 7. 2014 11:57
10. 7. 2014 11:50
10. 7. 2014 11:52
10. 7. 2014 12:35
10. 7. 2014 12:04
10. 7. 2014 12:16
10. 7. 2014 14:32
10. 7. 2014 15:15
10. 7. 2014 15:25
10. 7. 2014 15:30
10. 7. 2014 16:37
10. 7. 2014 17:08
10. 7. 2014 19:10
10. 7. 2014 21:08
10. 7. 2014 21:28
10. 7. 2014 21:44
10. 7. 2014 21:57
10. 7. 2014 15:24
10. 7. 2014 16:39
10. 7. 2014 12:30
10. 7. 2014 11:58
10. 7. 2014 12:28
10. 7. 2014 14:34
10. 7. 2014 12:54
10. 7. 2014 09:16
10. 7. 2014 13:40
11. 7. 2014 13:19
Avatar - fOE
9. 7. 2014 09:04
Stava
Trosicku mi v testu chybela stava, nejaky naboj (prosim nezamenovat s mnohdy levnou snahou ruznych ceskych autoru byt zajimavy za kazdou cenu)... jednoduse jsem si prisel jako bych cetl test rapidu: takovy nemastny, neslany, nedochuceny a pritom auto ma urcite stavy na rozdavani :-|

PS: tady dnes bude veselo :-)
Rozbalit vlákno
8
9. 7. 2014 09:20
Re: Stava
..obcas mam pocit,ze uz naschval testuju RS len aby tu bolo veselo a clanok mal 300 prispevkov :-)
9. 7. 2014 09:20
Re: Stava
Auto stále vynikající :yes: ,test průměrný,až podprůměrný,na těch 5 hvězd tohle auto má stále :yes: ,zrovna jsem koukal na noé fota Megane IV 2016,to budou teprv vánoce ;-)
Avatar - Emel
9. 7. 2014 09:26
Re: Stava
Argumentace "proč ne 5*" je pro mě dost přesvědčivá... cena, xenony, pár mušek tu a tam...
Avatar - Emel
9. 7. 2014 09:24
Re: Stava
Myslíš? Mně přijde test fajn... optikou toho, že testuje mladý kluk a ne závodní pilot... z mého pohledu se vyhýbá laciným klišé a opsaným moudrům, je tam poměrně dost konkrétních postřehů... nemám problém.
Avatar - fOE
9. 7. 2014 10:47
Re: Stava
Tohle je ciste subjektivny pocit, ten clanek me nejak nechytl, ale chyba bude mozna ve me v kombinaci s dnesnim pocasi
;-)
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 16:23
Re: Stava
Já naopak vidím test jako brilantní, na tyto poměry možná zasluhující i vyšší ohodnocení.
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 09:25
Svůj k svému
Chcete-li opravdu úspěšně zprostředkovat čtenářům dojmy z výborného auta, musíte ho dát do ruky člověku, který umí jezdit i psát. A tohle se povedlo. Za mě palec nahoru, parádní test. :yes:

Test,který zároveň naplno vystihuje dilema současných H-H. Snahy udělat auto "Vše v jednom" sice významně pokročily, ale v důsledku si stejně musí zákazník především ujasnit, co vlastně chce. Zda-li mít doma silného a schopného univerzála, který ho nebude obtěžovat v koloně na cestě do práce a nezničí mu záda při manipulaci s dětskou sedačkou přes dveře řidiče......ánébo obětovat něco z komfortu a užívat si pocitu "válcování Cupry" při ostré jízdě, který je malinko zkalen jen častější návštěvou čerpací stanice. Jak už psal Ondra - obě varianty jsou zcela legitimní, není důvod se červenat ani kvůli jedné z nich a záleží čistě na prioritách zájemce. Hlavně že je na výběr. ;-)

Závěrem jen malá poznámka k mínusu v podobě ceny. Tady lze jen doporučit vyžádat si konkrétní nabídku od prodejce - slevy se pohybují ve významných částkách. Pravda, to se týká nejen Renaultu, ale i konkurence. Renault má ovšem v mých očích jednu výhodu - na propagaci svých RS modelů si zakládá, má jich k dispozici dost nejen na to, aby pořádal novinářské dýchánky v Mostě, ale i na to, aby si vážný zájemce mohl auto vypůjčit, vyzkoušet, osahat...a to může být často rozhodující.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Emel
9. 7. 2014 09:30
Re: Svůj k svému
V Mostě, ve Spa... ano, tohle jde u Renaultu dobře.

S tím válcováním bych byl opatrný... pokud jsem to z testu správně pochopil, válcování je spíše v intenzitě prožitku řidiče než v rychlosti... což teda samozřejmě je důležité, asi důležitější než samotná rychlost závislá spíše od odhodlání pilota :-)
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 10:03
Re: Svůj k svému
Samozřejmě, proto jsem napsal užívat si POCITU "válcování Cupry". Naprosto se shodneme v tom, že právě prožitek je důležitější než samotná rychlost. M-RS Cup jsem v ruce neměl, takže nesoudím....Cupra mě, jak víš, v tomhle ohledu trochu zklamala, zřejmě přehnaná očekávání. A to i přesto, že jinak jsem coby vážný zájemce o podobné auto nakloněn spíše tomu ponechat si záda v nepoškozeném stavu a nenechat si seskládat obratle někam k pánevní oblasti. >:D
Avatar - Emel
9. 7. 2014 10:59
Re: Svůj k svému
Jasně, jen poukazuju na to, že aby sis v Meganu užíval "pocitu válcování Cupry", neměla by raděj být žádná Cupra u toho, což když to tak po sobě čtu zní trošku komicky...
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 16:25
Re: Svůj k svému
Rozhodně je to důležitější, protože samotná rychlost tě nemusí nutně bavit. Však se podívej do vlastní garáže, není tam nejrychlejší auto světa, ale svou vyvážeností a charakterem unikát ;-)
Avatar - Emel
9. 7. 2014 18:45
Re: Svůj k svému
S vlastní garáží už bych byl raděj opatrný ;-)
Avatar - šmoula nešika
9. 7. 2014 09:44
Re: Svůj k svému
Skvělý dodatek, woody. Sice jsem si tentokrát napětím při čtení nežužlal palec, ale po tom ročním tlachání o HH musím též říct, že autor VÍ. Ví, o čem píše.
9. 7. 2014 11:22
Re: Svůj k svému
Vystihnul jsi to naprosto dokonale. Je vidět, že se pan redaktor s tím autem sžil. Skvělé počtení, za mě :yes: :yes: :yes:
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 14:27
Re: Svůj k svému
Myslím, že woody to vystihnul velmi dobře. Mě se článek líbí a ohledně pocitů chování auta a vnímání prožitků za volantem to vidím velmi podobně jako Ondra (takže asi už ani nemusím dělat recenzi na MACZ na MRS :-) ). Jen s tím rozdílem, že s tímto faceliftovaným Meganem R.S. 265 Cup jezdím již od půlky února a mám najeto 11 tisíc km. Doplnil bych jen 3 věci. V režimu Sport je jiná mapa plynu, jak píše Ondra, ale i ta mapa se dá nastavit a vybrat z 5-ti možností, ale nevím jestli na to za tu krátkou chvilku přišel, nebo mu to někdo ukázal. Já používám pro okreskové svezení prostřední nastavení, tzv. lineární mapa a na okruh používám o jednu výše, kdy nástup plynu je znatelně rychlejší. Taky v režimu Sport je zvuk od výfuku agresivnější a mnohem zajímavější!! :-) Další věc mám k tomu zmiňovanému režimu Start-Stop. Taky jsem z něj nebyl nadšený a stále asi nejsem, ale nejen že se automaticky vypne v režimu Sport, je tam ještě jedno tlačítlo nalevo vedle volantu - právě vedle přepínání režimu motoru a ESP (standard, Sport s posunutým zásahem ESP a třetí stav je plně vypnuté ESP), a tím tlačítkem se dá vypnout Stop-Start i v běžném provozu a režimu Standard. Ale při další jízdě se znovu zapne :-(
K těm Xenonům. ANO, tohle vidím jako velké mínus, nenabídnout v dnešní době možnost si objednat xenony, tady udělali soudruzi ve Francii velkou chybu :-( Na druhou stranu, možná proto že nejezdím moc v noci, tak mi nepřijde že by ta běžná světla svítila nějak mizerně. Už 4 měsíce se chystám vyměnit žárovky za svítivější a výkonější (a bělejší), mám je doma, ale stále jsem se k tomu nedostal. Právě asi z toho důvodu, že to svítí slušně a přes den stejně svítí LED světla dole.
Jinak souhlas, perfektně to shrnuje poslední odstavec testu, je fajn že je na výběr z podobných aut a MRS Cup je zřejmě ten nejzábavnější HotHatch do milionu (pokud člověk překousné občas méně komfortu po městě). Univerzální HotHatch jsem již měl v podobě šestkového Golfu GTI, nyní jsem si pořídil zábavnější auto, ke všemu velmi slušně připravené na občasné návštěvy na okruhu (není podle mě jiné tak rychlé a při tom celkem zábavné auto na okruh do milionu).
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 16:28
Re: Svůj k svému
Ten nevypínatelný start-stop je opravdu problém, bohužel to je problém všude. Není moc značek, kde se to dá vypnout na trvalo. Ptal jsem se na to v Renaultu a nejde to... 8-s
Avatar - Covenant
9. 7. 2014 18:24
Re: Svůj k svému
Pro koncern na to existuje mašinka co se dá koupit na netu a připojit přes zásuvku na diagnostiku auta..poradil mi to prodejce...v podstatě to prohodí funkci, start stop je při nastartovaní trvale vypnutý a když ho potřebuješ musíš si ho manuálně zapnout....možná to bude i pro Renaul

Edit... tak je to určeno pro:
VW Golf 7 VII
Audi A3 8V
Seat Leon 5F
Skoda Octavia 5E

Cena 30 Euro
Avatar - Emel
9. 7. 2014 18:45
Re: Svůj k svému
U Octavie by to mělo jít nastavit v performance mode selection... nebo driving mode selection, v rámci nastavení Individual.
10. 7. 2014 12:05
Re: Svůj k svému
Co vím, pokud ho použijí při měření normované spotřeby, tak se musí s každým startem zapnout (stejně jako ABS, nebo ESP). Řidič tedy musí pokaždé dát pokyn k jeho vypnutí - k tomu určeným tlačítkem, volbou jiného jízdního režimu atd. I když se k tomu autorizované servisy moc nemají, u některých aut to jde přes diagnostiku vypnout.
9. 7. 2014 21:19
Re: Svůj k svému
Velmi pěkné čtení, je vidět že tě to auto baví a že ho máš zmáknutý :yes:
Avatar - šmoula nešika
9. 7. 2014 09:33
Test
Malinko souhlas se "slušným tazatelem" fOE. Po informační stránce vynikající test, ale po okruhových impresích trochu sušší (u předchůdce Vaverky jsem byl obvykle již po Dojmech tak znuděný, že jsem čtení nechal). Takže jako dobrý, stále bych ovšem Ondru viděl spíš jako toho petrolheadského kašpara z Valašska naplňujícího nový slogan ACZ.

No dobře, nechám už toho... na silniční test velká paráda. :yes:
Rozbalit vlákno
2
9. 7. 2014 09:37
Re: Test
Díky za hodnocení k věci, a to i fOEmu. Beru na vědomí :-)
Avatar - fOE
9. 7. 2014 11:04
Re: Test
To je tak kdyz si nekdo sam na sebe uplete bic obsahem a ctivosti predeslych clanku. Clovek pak rozklikava test dalsiho sportovniho modelu doufajic, ze to dostal do ruky znovu ten kdo to pak dokaze zprostredkovat do tistene formy jako posledne. Kdyz se tento prvotni predpoklad naplni clovek automaticky ocekava Matrix, kdyz pak dostane "jen" Matrix Reloaded, stezuje si na nedostatek stavy ;-) .
Neni treba se za Matrix Reloaded citit nejak spatne, jde furt o nadstandartni snimek, jen proste "bratri Wachowski" predtim predvedli ze to vedi i lip.
Na druhou stranu furt 100* lepsi Matrix Reloaded nez Americky Ninja 3, Mega Shark vs. Giant Octopus a dalsi perly, ktere nam tu pravidelne servirujou nekteri kolegove... >:-[]
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 09:40
Pořád na vrcholu?
Za mne rozhodně ano! Tohle auto si představím pod pojmem HothHatch. Je to závoďák v obalu hatchbacku nižší střední třídy. Jako druhé auto na vyblbnutí za mne lepší volba, než GTI/Cupra či Focus ST. Na druhou stranu mít ho jako jediné auto, tak radši kouknu po GTI, ale ještě více po ST v kombi, který spojí praktičnost s rychlým vozem.

Xenony... chápu jako mínus, že se nedají koupit, ale opravdu je to tak markantní rozdíl u Megana ? Já když vybíral auto, snažil jsem se jim vyhnout, protože už jen výměna výbojky je mnohonásobně dražší, než klasický halogen, ale pokud má Megane RS slabé standardní světla, potom rozhořčení chápu.

Test je moc hezky napsaný, jediné v čem nesouhlasím v závěru je zohlednění ceny příplatků testovaného vozu. Proč se to u RS zohledňuje, ale když je tu nesmyslně přeplácaná Octavia 1.2 za skoro 1 Milion Kč, tak u ní to problém není? Prodejce se chtěl taktéž ukázat tím nej u RS.

Jen bych podotnkul, že sice předfaceliftovaná verze s xenony se dá koupit levněji, ale u auta, které je primárně určené na "blbnutí" bych se bál stavu, jako ostatně u všech podobně koncipovaných aut..... jo a za mě ve žluté barvě! Renault :yes:
Rozbalit vlákno
15
Avatar - grifith
9. 7. 2014 09:51
Re: Pořád na vrcholu?
Souhlasím stvým názorem. Také v této kategorii favorizuji MRS jako nejvhodnější "surový" nástroj pro radost. Pro více praktičnosti spojené s rychlou jízdou má Renault v nabídce Megane Grandtour GT220, velmi povedený model plně kokurující Octavii RS kombi.
Xenony jsou problémem, světla Meganu nejsou zrovna nijak oslnivá a bixenony mu hodně pomáhaly. Třeba se dočkáme, není důvod, aby se bixenony do stávajících světlomet nevešly...
Problém s cenou testovaného kusu mě také pobavil. Ano, základ Cupry je proti základu MRS nižší, ale hořekovat nad cenou testovaného kusu jako nadsazenou je trochu mimo. U jiných testů se to nehodnotí, zde je to překážkou.

Celkově však je třeba dát autorovi za tento test :yes: A Renaultu za skvělý, léty cizelovaný, model také.
9. 7. 2014 09:58
Re: Pořád na vrcholu?
Dobrý den,

cena rozhodně problém není, je ji však třeba zmínit, zejména když se technicky nejedná o žádnou novinku a konkurenti jako je Leon či Astra jsou levnější. Kupříkladu takový příplatek za devatenáctipalcová kola mi přijde přihnaný. :-)

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - grifith
9. 7. 2014 10:10
Re: Pořád na vrcholu?
Chápu, že v kontextu nabízených modelů nejde o nejvýhodnější koupi (když pravda jde o kategorii, kde racionalita kupujících je tak nějak na druhé koleji). V testu je spíše zmíněna nevýhoda v podobě ceny s příplatky. To je věc, na kterou si kupující musí odpovědět sám. Stejně hořekovat by se dalo nad cenou příplatků i u jiných modelů...
Je to detail, na který máme odlišné názory ;-)
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 11:01
Re: Pořád na vrcholu?
Souhlas, jde o to, jestli je jako mínus brána cena základního modelu, nebo cena testovaného kusu, za což si můžu/nemusím připlatit.. Proto buď hodnotit jednotně ( nekoukat na cenu testovaného modelu, nebo tyhle "blbosti navíc" za přemrštěné ceny kritizovat i u jiných vozů v testu) :-)
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 14:29
Re: Pořád na vrcholu?
Ano, za ty 19" je to už docela "řacha" a co se týká těch červených doplňků za 10t, tak tam by měl Renault spíš zaplatit majiteli odškodnění než chtít příplatek. >:D

PS: Koukám podle RZ, že tenhle testovanej kousek je tentýž M-RS, co stál před PressCar centrem vedle Clia RS, když jsem si ho půjčoval na vyzkoušení. [odkaz]
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 14:42
Re: Pořád na vrcholu?
Příplatek za 19" kola je zbytečně velký, to souhlas, ale třeba příplatek 25 tisíc za pětidvéřový Golf GTI je ještě větší BRUTUS >:-[] Nemluvě o dalších věcech jako parkovací čidla, navigaci atd., ale i ty Xenony na GTI stojí ranec! ;-)
Ale hlavně, kdo jel s více konfiguracemi auta potvrdí, že nejlépe na českých okreskách funguje právě kombinace R.S. Cup + 18" kola s pneu 235/40 a pokud chce někdo trochu více gripu, vymění si je pak za lepivější pneu, např. hodně oblíbené Yokohama Advan AD08R, které mají výrazně tužší bočnice a míra komfortu se zase o něco zmenší ;-) :-)
Avatar - iudex
9. 7. 2014 14:50
Re: Pořád na vrcholu?
U nás je 5dv. GTI bez príplatku. ;-)
Je ale pravda, že tie xenóny u GTI sú drahé, na druhej strane sú to adaptívne natáčacie bixenóny s dennými LED, čiže momentálny top medzi xenónmi; máš aj jednoduchšie statické bixenóny, ktoré sú najmä v pakete pomerne dostupné.
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 15:00
Re: Pořád na vrcholu?
Ano, pět dveří je v SK bez příplatku, ale převedeno na Eura (viz naše SZ) se u nás s GTI dostaneš i s tím příplatkem na zřetelně lepší cenu. ;-)
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 15:05
Re: Pořád na vrcholu?
Takto jooo. Adaptivní Xenony vezmeme z GTI, stejně jako ovládání auta a slušně zpracovanou palubku, ale zbytek prosím nechat MRS >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - iudex
9. 7. 2014 15:09
Re: Pořád na vrcholu?
Čo ostatne platí aj pre iné autá, napr. Cupru (u vás jediná dostupná verzia 280 vyjde lacnejšie, ako verzia 265 u nás). Ale zato Focus ST sme mali podstatne lacnejší. ;-)
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 15:16
Re: Pořád na vrcholu?
Ano, po docela dlouhou dobu měli páni z Fordu ČR jaksi přehnané představy....ale zas je třeba se zeptat: K čemu je ti lacinější čočka, když stejně chceš kaviár ? >:D ;-)
10. 7. 2014 12:14
Re: Pořád na vrcholu?
Je pravda, že jsem zvyklý na německé ceny, ale nějakých 800 € za obyčejné (bi-)xenony mi přijde normální. Za kolik je má Renault?
Avatar - white label
10. 7. 2014 12:26
Re: Pořád na vrcholu?
Bohužel už spíš jen za kolik je měl (u MRS). ;-)
10. 7. 2014 12:42
Re: Pořád na vrcholu?
Možná je v nějakém modelu mají, nemám přehled.
Avatar - white label
10. 7. 2014 13:01
Re: Pořád na vrcholu?
V jiném modelu určitě jo.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 7. 2014 10:03
Láska je slepá
V tomto pripade to plati na 100%.

Akurat racionalne zmyslanie dostava aute na frak. A to pri technike nie je nikdy vyhra.
Rozbalit vlákno
1
9. 7. 2014 21:33
Re: Láska je slepá
Při kupování auta pro radost by měly jít všechny racionální uváhy stranou. Protože jakmile do toho začneš tahat racionální uvažování už se dostávámé ke kompromisům, slevování ze svých požadavků a koupě něčeho co nechceš.
Jediný slevování ze svých požadavků v případě Meganu budou asi ty xenony. >:-[]
9. 7. 2014 10:57
Teda už jsem se projel
popřípadě byl svezen v lecčems,ale v ostrém Meganu ještě ne.Dokonce i Ferrari vidím častěji,dost se divím,že jich u nás-na severní Moravě-jezdí tak málo,je to sportovní auto za "lidovou" cenu a nikde nic.Je to pro mě záhada. :-O
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 10:59
Re: Teda už jsem se projel
Tak to po Praze a okolí RSa jezdí ve větším počtu :-)
9. 7. 2014 11:43
Re: Teda už jsem se projel
V MS kraji jezdí ve větším počtu hlavně staré tétéčka a tuzingové kraksny,bohužel.
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 11:45
Re: Teda už jsem se projel
Tak to chápu, taková jedničková Oktávka TDI s pořádnym paketem a čipem je král silnic, o tom žádná >:-[]
Avatar - Dinar
9. 7. 2014 13:57
Re: Teda už jsem se projel
Ale no tak, on se ptal docela logicky, netřeba hned mávat deset let starými oktávkami s čípem. :-!

Je to paradox, marketingová masáž renaultu na RS je masivní, auto relativně levné, internetové publikum se překřikuje při snaze vymyslet meganu RS zatím nepoužitý superlativ, a prodeje... mizivé. GTI je poměrně k vidění, ale RS na značkách bez znaků promoakce Renaultu jsem na silnici v ČR nepotkal. Čím to je?
Avatar - Ozzman
9. 7. 2014 14:28
Re: Teda už jsem se projel
Možná tím, že Golf je právě tím autem na každodení jízdu a RS na víkend, na okruh, pro zábavu. A češi nejsou tak bohatí, aby jim v garáži na všední den stála Oktávka a ještě k tomu jentak pro radost Megane RS :-)
Avatar - fOE
9. 7. 2014 14:39
Re: Teda už jsem se projel
Je pravda ze golfu GTI potkas vic v provozu, ale min na Masarykove okruhu pri jizdach ;-)
V provozu taky clovek vidi jedno Porsche 911/Cayman z 20tis aut co potka a na okruzich je to jedno ze dvou.
Avatar - iudex
9. 7. 2014 14:48
Re: Teda už jsem se projel
No a to dobre vystihuje základný charakterový rozdiel medzi GTI a RS: s GTI sa dá jazdiť denne, dochádzať do práce, poskakovať po meste, rozviesť deti, kdežto RS tieto denné úlohy moc plniť nedokáže a je to hlavne jednoúčelové auto. Je potom logické, že v tom účele, na ktorý je určené, nad GTI vyniká (hoci verziu Performance netreba podceňovať ani pri tej ostrej jazde).
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 15:07
Re: Teda už jsem se projel
Tady až tak nesouhlasím. S MRS Cup se dá běžně žít, ale chce to více kompromisů než s GTI. To určitě. GTI a spousta jiných je více kompromis než zábava, u MRS je preferovaná hlavně zábava, takže je to na každém co je kdo ochoten obětovat. GTI bylo na denní ježdění fajn a kdybych na to měl, nechal bych si ho na denní ježdění. Ale na okresky a občas na okruh je MRS o level jinde >:-[]
Avatar - fOE
9. 7. 2014 15:36
Re: Teda už jsem se projel
Ako pises. Golf GTI je viac civil, Megane RS je viac ultimatny. Denne ulohy dokazu plnit obaja ale len jeden bol na tie kazdodenne ulohy stavany. MRS je o kompromisoch 5 dni v tyzdni a nekompromisny zostavajuce 2, Golf to ma presne naopak.
No a to aj cca odzrkadluje cisla predanych kusov (u MRS naviac ponizene o vyssiu cenu proti GTI), viac ludi odjazdi tych 5 dni do prace, ako tie 2 dni na okruhu.
Aj preto sa mi ideovo velmi paci Megane GT, za cenu okolo 500-550tis Kc je to ideal.
Avatar - Emel
9. 7. 2014 21:57
Re: Teda už jsem se projel
Jestli je jakýkoli HH "nekompromisní" je otázka úhlu pohledu. Osobně myslím, že v tomhle spočívá částečně výhoda GTI - GTI je skvělý kompromis a kompromis je samotnou podstatou HH. Okruhové auto lze stavět z ledasčeho, a nemusí to nutně být nové auto.

Auto pro zábavu bez kompromisů je pro mě zadokolka, bez diskuse. Dneska je ovšem problém, že levná a dobrá a výkonná zadokolka na trhu není. Někdo udělá raděj kompromis ohledně výkonu a koupí GT-86, někdo jiný usoudí, že ten kompromis je příliš velký a raděj udělá kompromis s předním náhonem. A někdo to ani jako kompromis nevidí. Inu, kolik lidí...
Avatar - white label
9. 7. 2014 23:25
Re: Teda už jsem se projel
Jj, souhlas! :yes:
Avatar - iudex
9. 7. 2014 14:45
Re: Teda už jsem se projel
No či faceliftové RS, čo som videl, bola predvádzačka, neviem, ale videl som; a to nehovorím o množstve predfaceliftových RS. Naopak GTI u nás vídavam len jedno (aj keď dennodenne). ;-)
Avatar - šmoula nešika
9. 7. 2014 15:06
Re: Teda už jsem se projel
Musíš sjet do Brna... [odkaz]
Avatar - Covenant
9. 7. 2014 12:01
Černý kůň
Kde je Thomasito ? :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
9. 7. 2014 12:29
jeden cierny klasicky predfaceliftovany megane RS
u nas s kosiciach stretavam dost casto.... ale ma tusim martinsku poznavaciu znacku ak sa nemylim.... iste ho tiez nejeden kosican stretava ... skutocne monstrozne delo :yes:

ktovie mozno nejaky bohaty student ktory prisiel na vychod studovat >:D ... auto samozrejme paradne.. cierna farba vyzera ozaj efektne
Rozbalit vlákno
1
9. 7. 2014 19:39
Re: jeden cierny klasicky predfaceliftovany megane RS
Mas pravdu akurat on uz je po facelifte ale po prvom je to 265
Avatar - iudex
9. 7. 2014 15:07
Pochvala
Tiež pridám pochvalu za vydarený test: triezvo, obsažne a dostatočne jasne pomenúva klady i zápory kultového hotheču, zároveň sa vyhýba lacným klišé a absolutizujúcim výkrikom (čo môže trošku budiť vyššie kritizovaný dojem menšej emotívnosti). Myslím, že záujemca o hotheč z testu získa cenné informácie, ktoré mu pomôžu rozhodnúť sa a ujasniť si, čo vlastne od auta očakáva (pretože sa nezriedka stáva, že záujemca o ostrejšie zvezenie hltá nadšené testy á la P. Janda a potom ho praktická realita nemilo prekvapí). Človek, ktorý cieli hlavne na čo najostrejšie auto v kategórii do 30t eur, nemá/nevozí deti a auto mu neslúži ako univerzál na všetko a občas vybehne aj na okruh, nemusí hľadať ďalej a nájde presne to, čo potrebuje, ako to dokazuje Thomasino, ktorý sa v M RS našiel. Kto o tom ostrom zvezení častejšie sníva, ako ho praktizuje, auto v 95 % prípadov používa na bežných cestách a na civilnú jazdu, prípadne má rodinu, mal by vyskúšať aj konkurenciu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 16:34
Test
Musím pochválit test, střízliv, jasný, věcný, nevidím sebemenší důvod ke kritice. Navíc bez snahy o senzaci za každou cenu (jak jsme tady bývali bohužel zvyklí. Za mne :yes: :yes: :yes:

A negativa auta? Bohužel souhlas. Nemožnost mít dnes v nižší střední xenony... :-O ;-\
Rozbalit vlákno
123
9. 7. 2014 21:25
Re: Test
K testu nemám výhrad, ale absenci senzace v textu doháníte pánové zde v diskusi. U běžného auta bych možná nad absencí xenonů taky brblal, ale u RS CUP >:D No nezlobte se na mě, ale tady je čím dál tím míň opravdových petrolheadů.

"Chtěl jsem si koupit Megana RS CUP jenže nemá xenony tak jsem rychle ze showroomu utekl a navíc žere o dva litry víc jak Cupra"

Doufám, že si rozumíme co tím myslím. ;-) Ale nic ve zlým každému co jeho jest. Někomu xenony a jinému palubní stopky. ;-)
Avatar - Ronault.
9. 7. 2014 21:44
Re: Test
Pro mne by absence xenonů u Meganu RS rozhodně nebyla překážkou, ale absence xenonů u Meganu po faceliftu je celkově přešlap ;-\
9. 7. 2014 21:48
Re: Test
Je to přešlap, ale jestli to někoho odradí od koupě tohoto konkrétního vozu tak toho bych rád osobně poznal. >:-[]
Avatar - white label
9. 7. 2014 23:31
Re: Test
Ano, faceliftem získal exterier MRS hlavně větší logo vpředu..., jenže absence možnosti xenonů za to je zcela nepřiměřená daň.
Osobně bych si dnes nekoupil žádný nový kompaktní hh s pouhými halogeny, možná jsem proto ostuda petrolheadů, ale to naopak klidně přežiji. ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 00:12
Re: Test
Tak JSEM, pořád lepší, než si na petrolheada především hrát...
10. 7. 2014 02:36
Re: Test
Definuj pravého petrolheada ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 02:51
Re: Test
Proč já, já nedělím majitele hh na petrolheady a metrosexuály. Naopak ty v tom máš absolutně jasno (a zřejmě i Thomasino), takže tu definici bych mohl chtít spíš já od tebe/vás. ;-)

Dalo by se říct, že Thomasino dostal "rozum" až jako majitel i30, kdy se z něj stal "přes noc" petrolhead z metrosexuála. >:-[]
10. 7. 2014 03:25
Re: Test
Dle mého názoru je petrolhead ten kdo naprosto propadnul autům, zajimá se o to co je pod plechy, zajimá se o princip funkčnosti jednotlivých komponentů, má ruce umazané od šmíru, tráví volné chvíle za volantem jen tak bezcílnou jízdou nebo na okruhu. Jedním slovem je to magor, který i když už není v dětském věku stále ma ložnici vyzdobenou modýlky a plakáty aut. Je to člověk kterého nadchne každá nová technologie a přesto jí částečně pohrdá. Tolik tedy pohled do mého soukromí >:D Jestli se to dá považovat za vlastnosti petrolheada nechť si každý odpoví sám.
Jestli to tak má i Thomasino netuším, ale jeho názor na absenci xenonů sdílím. ;-)
Nakonec Thomasino je živoucím důkazem, že reálnému zájemci o toto auto jsou xenony u zadele >:D
Avatar - white label
10. 7. 2014 03:40
Re: Test
Já si myslím, že třeba zrovna ty modýlky a plakáty aut v ložnici z nikoho petrolheada neudělají...
10. 7. 2014 11:50
Re: Test
To je pravde a naštěstí jsem u nich nezůstal :-) je to spíš takové potvrzení chorbné posedlosti po všem co má volant a čtyři kola.
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2014 08:39
Re: Test
To slovo už je tak zprofanované, že mě začíná urážet :-!
Avatar - woody-alien
10. 7. 2014 11:46
Re: Test
Tak to jsme dva. Mě ale nikdo naštěstí z petrolheadství ani nepodezírá.... >:D >:D
Avatar - Emel
10. 7. 2014 14:40
Re: Test
Až si koupíš Clio RS, budeš petrolhead... kiš kiš... ;-)
9. 7. 2014 23:42
Re: Test
No ostuda asi ne, ale sestoupil si z cesty víry! Jako terapii doporučuji víkend s Thomasinem na trackdays. >:-[] Neznabohu! >:D :yes:
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 23:45
Re: Test
Blázníš ??!! Já tady šetřím každých 10 kilo a ty by jsi mi tam chtěl posadit takovou přítěž ?? :-O :-O

P.S.: A jak to nemá Xenony, tak by tím ani Whajtík nechtěl jet ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 00:09
Re: Test
Nenapsal jsem, že bych s tím nechtěl jet, jestli neumíš číst, nebo chápat psaný text, je to tvůj boj.
Avatar - white label
9. 7. 2014 23:59
Re: Test
Já ti doporučuji svézt se s nějakou ultimativní zadokolkou, pak rychle zjistíš, že každý sériový fwd hh (včetně tebou glorifikovaného MRS) je v prvé řadě o kompromisu.
:-O :-)
Avatar - Thomasino
10. 7. 2014 00:14
Re: Test
Akorát že na "ultimativní zadokolku" potřebuješ 2x tak větší rozpočet >:-[] >:-[]
A to teď pominu ty detaily, že pokud to nebude třeba Cayman či 911, tak máš díky RWD větší váhu... Ale jistě, o dost lepší bude třeba "základní" Caterham Roadsport >:-[] >:-[] Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit. Akorát to má teda jednu zásadní vadu. Nemá to xenony >:D
Avatar - Emel
10. 7. 2014 00:35
Re: Test
No takhle... ty xenony jsou další položkou toho "běžného auta". Pokud bych vzal do důsledku to, co tu vykřikují ultras, pak bych vzal klidně auto bez světel, však F1 je taky nemá. Žádná navi, žádné rádio, žádné čelní sklo...
10. 7. 2014 00:45
Re: Test
Caterham nebo X-bow nemají čelní sklo a ani rádio a jsou naprosto boží >:-[]
Avatar - Emel
10. 7. 2014 01:17
Re: Test
A pointa? Pokud chceš opravdu jen hračku na okruh, pak se nemusíš zastavit u MRS, na trhu je spousta ještě ostřejších aut. Nebo skoro-aut.

PS: u mě je faktor závislosti do velké míry závislý na koncepci pohonu...
10. 7. 2014 01:25
Re: Test
Pokud nedokážeš žít bez driftování pak je to zcela logické a obhajitelné tvrzení. Pokud raději precizně trefuješ vrcholy ztáček udělá ti stejně dobrou službu MRS nebo Impreza STI... v takovém případě nehraje koncepce pohonu roli. V takovém případě je důležité odladění vozu jako celku. ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2014 08:40
Re: Test
To je dost nešťastné shrnutí :-P
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:07
Re: Test
Jak píše Emel, třeba formule nemají žádné světla, takže u auta podobně zaměřeného - no problem.
10. 7. 2014 01:29
Re: Test
Zrovna Formule jsou k uzoufání nudné vždy u nich usnu což se mě u WTCC ještě nestalo. A nezměnilo by to ani to, že by na ty formule montovali světelné rampy. >:D Vše je relativní a jak říkám jsou auta kde je aabsence xenonů problém a jsou auta u kterých je to úplně jedno a tím je Megane RS. ;-)
Avatar - Emel
10. 7. 2014 01:32
Re: Test
Jedno je to zejména těm, co si takové auto nikdy nekoupí.
10. 7. 2014 01:47
Re: Test
WTCC je letos zrovna taky nuda, první závod o ničem díky dominanci Citroenu a druhej závod startující v opačném pořádí je jen o tom, jestli se Citroen dokáže protlačit zase k 1.,2. a 3. místu :-)
10. 7. 2014 02:34
Re: Test
Přiznám se, že letos moc nemám na TV čas protože jezdíme natáčet po závodech do vrchu a to jak MMČR tak i mistrovství evropy takže volných víkendů je málo a když už tak je radějí trávím u grilu nebo v garáži.
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:53
Re: Test
Jedna věc je, dívat sen formule v TV a jiná je v takovém závodě řídit.
Ale věřím, že ty by ses i v té TV vydržel dívat déle na Thomasina na brněnském okruhu v MRS, než na ty formule... >:D

P.S. Konkrétněji napsáno, kdyby sis ho jednou možná kupoval, tak si aktuálně myslíš, že by ti bylo jedno, jestli může mít xenony, nebo ne.
10. 7. 2014 02:32
Re: Test
Ano bylo by mě to naprosto jedno a není to absencí jízdy s xenony... tu čest měl snad každý. Prostě je to auto u kterého by to bylo to poslední co bych bezpodmínečně požadoval. Možná po nějaké době kdy opadne ten prvotní woow efekt by někde v hloubi duše hlodalo, že je škoda, že tam nejsou, ale stejně tak jako bych Catu odpustil absenci čelního skla tak stejně snadno bych Meganu odpustil ty xenony.
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2014 08:42
Re: Test
Já bych řekl, že tady mu to i spousta lidí odpouští, ale bagatelizovat tento jasný krok zpět je kravina ;-)
10. 7. 2014 00:43
Re: Test
Škoda že spousta úžasných RWD na toho Megana na okruhu nestačí. ;-) Ale časy jsou relativní, osobně upřednostňuji neměřitelný faktor zábavnosti a v tomto směru koncepce pohonu nehraje žádnou roli (vlstní zkušenost).
Za cenu Meganu ultimativní zadokolku nekoupíš i když třeba BRZ není vůbec marný.
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:10
Re: Test
Pokud jsi vážně přesvědčený, že koncepce pohonu nehraje žádnou roli ohledně faktoru zábavnosti, pak v tomto ohledu není moc o čem diskutovat.
10. 7. 2014 01:18
Re: Test
Vlastním jak zadokolku tak i předokolku. Obě koncepce baví a každá trochu jiným způsobem. Doporučuji koupit na víkendy například staré Saxo VTS změní to tvůj pohled na "podřadné" FWD až v nájezdu do zatáčky zažiješ "lift off". ;-) Zobecňovat že RWD je zábava a FWD nuda je hloupost. Koncepce pohonu, stejně jako, výkon, konstrukce motoru a vlastně vše není podstatná. Někdy i to nejhorší auto dokáže řidičsky neskutečně pobavit. ;-)
Avatar - Emel
10. 7. 2014 01:25
Re: Test
Když už se tu takhle obnažuješ... jakou zadokolku vlastníš?

Posunuto do obecné roviny jasně, může tě bavit i jízda s Loganem, Maluchem, Favoritem. To ale nic nemění na tom, že jiná auta jsou lepší... ano, i zábavnější. Může existovat zábavné FWD i nudné RWD, ale dobré RWD bude vždy lepší než dobré FWD. Aspoň pro mě.

PS: pokud se podíváš na dnešní produkci... tam, kde svět předokolek končí, tam svět zadokolek začíná...
10. 7. 2014 01:38
Re: Test
S tím Maluchem jsi udeřil hřebíček na hlavičku. Mám ho a je to pravděpodobně nejhorší auto na světě. Jenže všechna jeho nedokonalost je vlastně boží a to je to co říkam vše je relativní a tak dokáže člověka okouzlit i to zdánlivě nejhorší auto. Konkrétně v mém případě to došlo tak daleko, že to auto považuju za nejlepší auto které jsem kdy měl.
Přiznávám se že jsem co se týče aut hodně velký extrémista což je z textu zde v diskusi asi dobře čitelný a protože nemám problém s neanonimitou přiložím odkaz. Dá se žít i bez xenonů a s Meganem by se žilo jistě krásně.

P.S. rád bych se z 23hp dostal přes 50hp a váhu 500kg a zde slíbený odkaz: https://www.facebook.com/jakub.hrdlicka.
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:58
Re: Test
Že se dá žít krásně i s Meganem (nebo jiným autem) bez xenonů je sice pravda, ale není to argument pro tuhle naši diskusi. Ono se totiž dá krásně žít i bez auta jako takového, takže vlastně od zítřka už ani na auto.cz nemusíme vůbec chodit. ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:39
Re: Test
Já (mimochodem dlouholetý majitel fwd hh) snad někde napsal obecný blábol typu: "že RWD je (obecně) zábava a FWD (obecně) nuda"? Začínáš být diskusně účelově zkratkovitý. Máš snad pocit, že jsem myslel i RWD typu "žigulík" apod.?
Čímž se dostávám k otázce, jakou tu zadokolku vlastníš?
10. 7. 2014 01:59
Re: Test
Ty ne ale Emel ano a cituji "ale dobré RWD bude vždy lepší než dobré FWD" a dle mého názoru to není pravda. O tom čím jezdím viz výše. Jako daily car na poskakování po městě mám "pouze" Pandu 100HP. (To pouze proto že bych ji docela rád vyměnil za Abartha, Mitsu Colt ralliart případně Twingo RS).

EDIT: Bez auta se žít sice dá ale ta představa mě děsí... což o absenci xenonu říct nemůžu.
Avatar - white label
10. 7. 2014 02:08
Re: Test
Ale reagoval jsi s tím na mě (ne na Emela), proto ta reakce.
10. 7. 2014 02:28
Re: Test
Aha tak to se omlouvám moje chyba. Vždy když se to tu takhle rozjede a začne to řadit příspěvky pod sebe bez odsazení tak jsem v tom ztracenej jako v katalogu příplatkové výbavy vozů koncernu VW. >:-[]
Avatar - white label
10. 7. 2014 02:54
Re: Test
I proto raději používám chronologii, kde to nehrozí....
Avatar - Emel
10. 7. 2014 14:49
Re: Test
Cituješ správně. Taky jsem napsal, že dobré zadokolky začínají tam, kde dobré předokolky končí - a to je jádro pudla. Dejme tomu, že nejlepší předokolka je MRS. Tedy cca. 2.0T 250k. Možná Focus RS, ale se stoupajícím výkonem se limity FWD projevují víc a víc.

Pak se podívejme na dobrou zadokolku. To je třeba GT-86, ale vzhledem k výkonu je fér ji stavět proti obdobným předokolkám (tedy 2.0 atmo, ne 2.0 turbo, jinak je to efekt "něco za něco"). No a pak už je to Alfa 4C, Porsche Cayman. Resumé? Nejlevnější opravdu dobré zadokolky stojí víc, než nejdražší opravdu dobré předokolky. A - nezlob se na mě - jsou lepší.
10. 7. 2014 16:21
Re: Test
Budeme-li se držet v rámci třídy bez rozdílu koncepce pohonu tak časy z "Ringu" jasně ukazují že dost těch opravdu dobrých zadokolek ale i čtyřkolek dýchá Meganu na záda.
Nakonec i ve WTTC dokázaly předokolky vyprášit Baworáky. Nedá se to nějak paušalizovat a prakticky máš i pravdu, ale záleží na podmínkách, profilu trati... atd. Afa 4C a Cayman jsou úplně jiný svět... pro srovnání se ze zadokolek nabízí snad jen BMW 130i a i to by mohlo na okruhu dostat na frak. Osobně dávám přednost zadokolkám ale mrzí mě, že stále převládá názor že předokolka je za všech okolností méně zábavná než předokolka. Tohle může tvrdit jen člověk který v tom Meganu (nebo v jiných dobrých předokolkách) nejel a o dost se tímhle přístupem ochudí. Megane RS, Cupra i Focus jsou úžasná auta stejně tak nové RCZ-R od Peugeotu. Bohužel pro důkaz nemáme relevantní srovnání a tak se dostáváme k absurditám Megane vs. 4C.
Avatar - Emel
10. 7. 2014 17:12
Re: Test
Zábavnost a čas na okruhu jsou dvě úplně odlišné věci.

Držet se v rámci třídy je docela problém. Jakou zadokolku chceš postavit proti ultimativnímu MRS?

Zadokolky kolem 250 koní smysl získávají, předokolky ho ztrácejí...

Nevím proč bych nemohl tvrdit, že DOBRÁ zadokolka je pro mě osobně zábavnější... i přesto, že jsem pár dobrých předokolek projel (tajným favoritem je Integra Type-R). Jen prostě ty dobré zadokolky jako nové stojí ranec...
10. 7. 2014 18:43
Re: Test
No vždyť píšu že "Bohužel pro důkaz nemáme relevantní srovnání a tak se dostáváme k absurditám Megane vs. 4C." :-)

Ale z toho mála co je myslím můžeme zvolit jako konkurenci BRZ, GT86, 370Z, Genesis Coupé... nakonec proč ne když Renault prezentuje Megane jako Coupé.

"Nevím proč bych nemohl tvrdit, že DOBRÁ zadokolka je pro mě osobně zábavnější"
Pro tebe ano, nemám s tím problém. ;-)
Avatar - Emel
10. 7. 2014 22:08
Re: Test
Ty na to pořád koukáš optikou ceny... do milionu korun. Zkus to ale vzít z druhé strany - jaká je FWD konkurence pro cokoli od Caymana (včetně) nahoru? Co postavíš proti 911, proti F-Type, proti té 4C? A to se teprve zahříváme... Lambo, Ferrari, McLaren...
Avatar - Emel
9. 7. 2014 21:47
Re: Test
Ne, promiň, ale nerozumíme. Když pominu to, že xenony líp vypadaj (zřejmě namítneš, že majitelé RS nejsou pozéři, budiž, nechme to pro teď být), tak taky líp svítěj. To se jako předpokládá, že se s RS nebude jezdit v noci?? Tady se nebavíme o kravince typu zvukový syntetizátor, ale o světlech... to je přece sakra důležitá věc. Stačí se podívat na nějaké rallye auto vybavené pro jízdu v noci...

Že auto žere o dva litry víc taky není jedno... i pokud zapomenu na ekonomickou stránku věci, mohu to brát třeba z pohledu vytrvalostních závodů. Motor je zřejmě na straně plusů u Cupry... nejen spotřebou.

To pořád neznamená, že MRS není nejlepší sportovní hatch... ale dokonalý taky není.
9. 7. 2014 22:06
Re: Test
Mám-li to brát podle sebe tak v noci se vždy držím rychlostních limitů a často i pod úrovní předepsaných rychlostí a na nějaké to závodění temnou nocí nemám chuť ani s xenony a pevně doufám (možná naivně) že to tak má i zbytek účastníků provozu.
K té spotřebě... je třeba si připomenout, že je to Hatch nižší střední třídy za více jak 900 000 kč! Tady jdou všechny racionální úvahy stranou. Tohle se kupuje jedině srdcem.
Pokud má někdo tu smůlu a je ženatý >:-[] a není mu Megan schválen paní domu protože to žere tak pro tyto případy jsou tu naštěstí i jiná rychlá auta která ukojí touhu každého řidiče byť s trochou té hořkosti z pocitu, že ta Octa Combi RS v naftě není úplně to pravý ořechový.
Nejsem milionář, ale spotřebu opravdu neřeším. Jasně celej den si někdy říkám, že mě to auto sežere i s botama, ale jak do toho sedneš a otočíš klíčkem tak věř, že tu plnou do toho natankuješ bez zaváhání.
Jak říkám každému co jeho jest. Já bych toho Megana snesl i bez klimatizace, rádia a s rámem místo zadních sedaček a na gumách s proklatě nízkou životností. Pak bych byl móc šťastný. :-)
Avatar - white label
9. 7. 2014 23:54
Re: Test
Sorry, ale s podobnou filosofií výběru vozu může skončit u jakéhokoli fwd hh jen extrémní fanda té které značky. Jinak logicky dojde k něčemu jako Caterham/Ariiel apod. , tedy rozhodně ne k čemukoli s fwd. ;-)
10. 7. 2014 00:58
Re: Test
Kéž by tomu tak bylo :-) hned by byl automobilový svět krásnější. Bohužel je dnešní doba zvrácená a tak se generace co vyrostla na Trabantech nedokáže obejít bez xenonů a jiných nepotřebných věcí u sportovního vozu a proto jsou všechna současná auta těžší, větší, více nadupaná nesmyslnou elektronikou, asistenty.. atd. Holt stejně tak jako řidiči ztrácí postupně koule tak se tomu přizpůsobuje trh. Vy xenonáři nám tu nabídku pěkně kur..te! >:D
Pro nás ostatní kteří ještě nejsou automobilovými eunuchy je tu naštěstí Renault Sport a jeho nesmysly typu: Spider, Clio V6, Megane R26.R. :-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:17
Re: Test
Nebo je to možná tak, že ta generace co vyrostla na Traboších (Warťasech, Dáčiích...) si ještě dnes bez fwd nedokáže představit ani vyloženě zábavné auto. ;-)
10. 7. 2014 01:21
Re: Test
Já automobilově vyrostl na Škodě 120 a vůbec mě tohle RR RWD nechybí. >:D
Avatar - Emel
10. 7. 2014 01:22
Re: Test
Ty to schválně posouváš do nějaké vyhraněné roviny "oni a my", petrolheadi a metrosexuálové... a samozřejmě, petrolheadi jezdí jedině MRS a vlastnictví jiného hothatche je automaticky vstupenkou do Modré ústřice. Co si o tom myslí majitelé opravdových sportovních aut, o tom ale raděj nepřemýšlíš.

Chápu že ti v autě může vadit nevypínatelné ESP, ale v čem ti vadí xenony? Prostě to líp svítí... nechápu, proč by měl "pravý petrolhead" chtít halogeny... tedy krom peněz.
10. 7. 2014 01:43
Re: Test
Petrolheadům absence xenonů nevadí, hlavně, když mají LED světla >:D

Jinak pokud někdo nedokáže pochopit, že jízda s xenony je ve tmě bezpečnější (lepší přehled o zvěři a jiných překážkách atd.), tak je zbytečný o tom někoho přesvědčovat...
10. 7. 2014 01:45
Re: Test
Nepopírám kvality xenonů ;) Něco takového jsi tu četl? Opravdu? Kde?
10. 7. 2014 01:54
Re: Test
Nahoře píšeš, že se držíš v noci rychlostních limitů a nemáš potřebu závodit. Z toho jsem pochopil, že je asi nepotřebuješ, tak se ti snažím vysvětlit, že i při pomalé jízdě jsou xenony lepší než halogeny u jakéhokoliv auta ;-)
10. 7. 2014 02:08
Re: Test
Jistě že jsou.. tedy až na vyjímky kdy potkáš nějakýho magora s 8000k HID sadou >:-[] to tě tou bezpečností doslova oslní, ale to už je dost lacinej argument.
Xenony jsou lepší byly a budou, ale jak už jsem psal není to ta část výbavy kterou bych postrádal a ti co si toho Megana koupí to mají stejně... a nebo to prostě berou jako nutný zlo >:D Ber nebo nech být a kdyžtak si tam hoď aftermarketovu HID sadu. >:D
Avatar - Emel
10. 7. 2014 14:52
Re: Test
No ano, aftermarket HID... bez automatické regulace výšky, bez ostřiků...

Ty prostě apriori vylučuješ, že by si někdo Megana koupil / chtěl koupit, ale absence xenonů by mu vadila. Jak jsi k tomu názoru došel? To jsou všichni kupci tak zaslepení, že vidí... ehm, znak... a nehledí napravo nalevo ;-)?
10. 7. 2014 16:05
Re: Test
Nejde o zaslepenost ;) Upřímně řečeno Megane RS Cup není z těch aut, které by někdo kupoval na základě nějakých racionálních úvah. Není to auto které se kupuje proto, že jej člověk potřebuje, ale protože chce a to i za cenu, že tomu autu musí něco odpustit. A to si teď nevycucávám z prstu, dost těch majitelů znám a prakticky mě tohle každý z nich potvrdil a další poměrně zajimavá věc je ta, že naprostá většina z nich má Megane RS jako druhé auto. U takového auta prostě ledacos oželíš což by se u běžného "daily caru" odpouštělo o poznání hůř.
Avatar - Thomasino
10. 7. 2014 16:28
Re: Test
Nějaké racionální úvahy tam taky být mohou, osobně třeba nejsem zaslepený zastánce Renaultu, měl jsem auta spousty značek, ale je fakt že produkty od Renault Sport jsem dlouhodobě "respektoval" a uznával, ikdyž jsem si taky dělal srandu dle obecně zažitého klišé o spolehlivosti francouzských aut >:-[] Ale máš pravdu v tom, že v takovém autě když se pořádně svezeš (a ne jen nějakých 10 km kolem showroomu), tak ho jednoduše chceš! :-)
Najednou nechápeš, proč většina nových aut má polomtrvé řízení, proč jde všude spojka tak zlehka a proč řazení jinde lítá bez jakéhokoli mechanického odporu >:D Především pak, co všechno dokážeš cítit přes zadek a sedačku od podvozku. V těchto pocitech to má trochu blízko ke GT86, ale tam je to popravdě ještě o něco lepší (jen tomu autu ku-wa prostě chybí lepší průběh krouťáku a více výkonu). Taky znám asi 5 majitelů MRS či MRS Cup, většina z nich to má ale jediné auto (jen někteří mají možnost si občas půjčit jiné). Je ale možné, že časem svoji Meggie upravím kvůli okruhu takovým způsobem, že vzhledem k postupně přibývajícímu věku mi nezbyde nic jiného, než si pak koupit na běžné ježdění nějaké normální auto >:-[] >:-[] (To zase budou kecy od White Labela !! >:D )
10. 7. 2014 16:44
Re: Test
Mě je GT86 paradoxně sympatičtější než MRS protože to auto člověk prostě musí ždímat a dolovat z něj ten výkon. Prostě starej dobrej N/A motor. Tohle jsem miloval i u starého Clia. Z toho novéhu už tak nadšený nejsem i když je to stále rychlé a dost možná i rychlejší auto.
Avatar - iudex
10. 7. 2014 17:23
Re: Test
Tak GT86 je sympatická mnohým vrátane mňa a ak by som chcel trojdverové zábavné auto, určite by to nebol 3dv. hotheč, ale práve Toyobaru; osobne totiž nevidím veľký zmysel kupovať si hatch a nechať sa obmedzovať 3 dverami a ak tých 5 dverí, resp. zadné miesta nepotrebujem, môžem ísť rovno do kupé, ktoré vždy vyzerá lepšie, ako bežný hatch s chýbajúcim párom dverí. Chápem však výhrady niektorých záujemcov o Toyobaru, že im príde príliš "slabé na pľúca", aj keď si myslím, že dnes sú autá s 200+ PS tak rýchle, že to reálne nevyužiješ a ide práve o tú zábavnosť. Na druhej strane množstvo majiteľov M RS ukazuje, že ten výkon dôležitý je a reálny kupec (napr. Thomasino) uprednostní absolútny výkon a rýchlosť silnej predokolky pred síce zábavnou, ale relatívne slabšou zadokolkou. A zriedkavosť Toyobaru na našich cestách to len potvrdzuje.
Avatar - woody-alien
10. 7. 2014 19:01
Re: Test
Tohle je myslím problém nejen srovnání výkon vs. zábavnost (o praktičnosti nemluvě), ale v naší kotlině jistě i otázka peněz. Těch cca 700+t za Subotu možná není moc, ale i tak je na každým rohu nenajdeš a coby reálný kupec si už řádně promyslíš, jak moc ti ta puristická zábavnost stojí za to, když ti levnější obyčejný hatch ujede o parník. A "hustej" aero-pack tě fakt nevytrhne. ;-) Ne že by se podobně (ve své kategorii) dýchavičnej Swift Sport prodával jak housky na krámě, ale tam těch cca 380t tolik nebolí, zábava s ním je taky a i přes svojí prckoidnost dokáže posloužit i v rodině třeba jako druhý auto. Tohle prostě není plakát nad postelí, ale reálný výběr auta. Ale jinak je pro mě představa takového kupátka jako GT-86 vyloženě lákavá. Snad někdy příště. V ceně do miliónu ovšem prakticky neexistuje konkurence - jediná alternativa je asi "Z"etko.
Avatar - Thomasino
10. 7. 2014 20:52
Re: Test
Osobně stále doufám, že tak za rok představí ostřejší a výkonější verzi GT86 ;-) :-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:43
Re: Test
Přesně tak. Já si dokonce myslím, že opravdu pravý petrolhead by měl trvat na úplně klasických žárovkách a už z principiu odmítnout i "polometrosexuální" halogeny. >:D
10. 7. 2014 02:26
Re: Test
Pravý petrolhead bere i lucerničky hlavně že to smrdí benzínem! >:-[]
Avatar - white label
10. 7. 2014 02:55
Re: Test
Lucerníčky na benzín by asi moc dlouho nesvítily... >:-[]
Navíc i názvem by se k petrolheadům hodil víc petrolej. :-)
10. 7. 2014 03:04
Re: Test
Zippo jede na benzín parádně >:D
Avatar - white label
10. 7. 2014 03:14
Re: Test
Taky už za chvilku pořádně hřeje... ;-)
10. 7. 2014 13:22
Re: Test
Co žárovky. Pravej petrolhead si bude svítit jedině petrolejkou. >:-[]
10. 7. 2014 14:38
Re: Test
Ano a směrovky nahradí signalizací rukou >:D :yes:
10. 7. 2014 01:44
Re: Test
Majitelé supersportů nemyslí na to jsou supersporty moc rychlý a na přemýšlení o existenci bytí není čas. ;-) Proti xenonům nic nemám naopak, ale nepovažuji je u auta typu Megane RS za atribut který by něják výrazně snižoval kvality toho auta a prodejní čísla to také jistě nesníží. Pravý petrollhead nechce halogeny, pravému petrollheadovy je jedno čím to svítí na cestu.

P.S. Dost z toho co píšu je ironie a nadsázka. ;-)
10. 7. 2014 13:28
Re: Test
Ano, bude mu jedno, čím si svítí - ale bude ho zajímat, jak to svítí/ jak dobře vidí. Čím hůř to svítí, tím pomaleji musí jet. U podobného auta to prostě zamrzí. Také chceš dobrou sedačku, byť to na ni nejede.
10. 7. 2014 14:37
Re: Test
Rychlá jízda v noci není dobrý nápad ani s xenony. ;-)
Avatar - Emel
10. 7. 2014 15:11
Re: Test
Já jezdím v noci docela rád... není provoz, nejsou lidi... světla proti vidíš dřív než auto...
10. 7. 2014 16:28
Re: Test
Narážím spíše na neosvětlené chodce a cyklisty a že jich tady na jižní moravě máme. ;-\
Pro tyhle případy jsou xenony super, ale ani se xenonama bych neměl odvahu závodit po okresce. Úplně nejhorší jsou letní víkendy mezi vesnicema. Tolik potácejících se lidí ve dne nepotkáš :-)
10. 7. 2014 21:00
Re: Test
Proč hned závodit? Lidé tu problémy nedělají. Proto je to zajímavé. Na běžnějších silnicích je to jiné. Tam tě klidně sestřelí opilý řidič, i když v tomhle ohledu došlo ke slušnému zlepšení. I tak, mezi druhou a čtvrtou ráno bývá klid.
10. 7. 2014 16:23
Re: Test
Stejně jako ve dne tě omezuje rozhled. Ale je menší provoz a osvětlení je vidět dobře. Riziko je zvěř, která se v klidu noci spíš přiblíží k silnici.
10. 7. 2014 07:17
Re: Test
Emele, motor bych neřešil pouze z hlediska absolutního výkonu a spotřeby. U takhle koncipovanýho auta osobně požaduju gradaci výkonu a jeho dávkovatelnost. To je podle mě mnohem důležitější. ;-)
Avatar - Emel
10. 7. 2014 14:54
Re: Test
I gradace výkonu je u SEATu (údajně) lepší... ale tak to nemá být kritika Renaultu, motor je jen jedna z částí auta.
Avatar - woody-alien
9. 7. 2014 21:56
Re: Test
Takhle to ale není. Pochybuju o tom, že by někdo od Meganu kvůli absenci xenonů utekl ke Cupře. Ale může ho to štvát, obzvlášť když předfacelift tu možnost měl. A obráceně, když už se někdo rozhodne pro auto typu H-H nebo prostě něco ne úplně obyčejného, nevidím vůbec nic špatného na tom, že řeší, jestli si připlatí za xenony nebo hezčí kola, i když, jak říkaj praví petrolheadi, to na ně nejezdí.
9. 7. 2014 22:09
Re: Test
Poslední větu bych dvakrát podtrhnul. ;-) Jasně vysolit na dřevo 900 000 a nemít v tom blbý xenony tak to je trošku průser, ale kdo by se tímhle u tohoto auta trápil. Ty nejlepší vozy mají vždycky obrovský seznam nedostatků a nevýhod. ;-)
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 23:04
Re: Test
Přesně, na xenony to kuwa nejezdí !! >:-[] >:D :yes:
Jako byl jsem chvilku naštvaný, že je tam mít nebudu a chvilku přemýšlel, že si do Německa zajedu pro novou verzi RB8 co má jako jediná xenony a zároveň už nový R-Link s navigací, ale nakonec zajímavá sleva rozhodla. A nemluvte tady pořád o autě za 900 tisíc, když všichni dneska dobře ví, že 15% sleva je u MRS skoro běžná, stejně jako se dá ukecat sleva 10% u Kokty RS či GTI apod >:-[] Takže mluvíme o komplet vybaveném autě kolem 750 tisíc, včetně Cupu, Recaro a navigace ;-)
Rozdíl ve spotřebě mezi Cupro a MRS nebudou 2 litry, ale litr až litr a půl to být může, ale na to sobně taky prdím. Ono jde taky o to, že v MRS budeš mít mnohem častěji chuť využívat jeho vlastností, než v té Kupřici >:-[]
9. 7. 2014 23:22
Re: Test
Já bych ten plynovej pedál nelechtal ani v té Octě :-) člověka to dráždí a vůbec bych se nedivil kdyby nastalasituace, že je ve městě spotřeba nižší než mimo město. >:D
Avatar - white label
10. 7. 2014 00:03
Re: Test
Za 900 tis. se dá koupit třeba i nový Golf R, který má (nejen) adaptivní bixenony v základu.
10. 7. 2014 01:12
Re: Test
No jo DSG, Haldex, a fejkovej samosvor XDS kterej po pár kolech úspěšně upeče brzdy... nepopírám jisté kvality Golfu R (zejména papírové) >:-[] z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy dělá dojem, ale obávám se, že to není konkurent Meganu RS. On totiž ten Golf R jen tak něják existuje, moc se o něm nemluví a to není jen tak náhodou. Ne že by byl lepší nebo horší... jednoduše je jiný a každý z těchto vozů loví zákazníky v jiných vodách. Extrémista bere Megane a zhýčkaný metrosexuál bere Golfa ideálně s DSG aby mohl druhou rukou ovládat ajfoun nebo nějakou jinou hrozně důležitou věc. >:D

Mechanické hodinky budou vždycky lepší než digitálky! Vždycky! ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 01:33
Re: Test
Hmm, vidím, že pán je znalec (rozuměj ultra MRS funs)... >:D
Co je na Golfu R (ve srovnání s MRS) "digitálního" a naopak co je na MRS analogového? Že by ten příplatkový digitální R link? >:-[]
U GR si můžeš vybrat, manuál, nebo dvojspojku, u MRS můžeš mít pouze "nemetrosexuální" (a hlavně průměrný) manuál. A mechanický samosvor má MRS (pouze Cup) logicky proto, že má pouze přední náhon, který zdaleka ne vždy dokáže přenést výkon okolo 250 PS a víc.
Zeptej se třeba v redakci EVO, jak to, že podle nich mohl být (v jejich petrolheadském testu) "digitální" GR lepší, než "analogový" MRSC? :*) ;-)
10. 7. 2014 01:52
Re: Test
Nechápeš... tak znovu říkám, že netvrdím, že je Golf R lepší nebo horší a nepopírám jeho vality. ;-) Říkám, že to není konkurent Meganu RS. Jsou to auta která si vzájemě nijak nekonkurují protože míří na úplně odlišnou cílovku a zatím co cílové skupině Meganu bude absence xenonů tak něják jedno tak cílové skupině Golfu to už tak jedno nebude. A naopak stejně jako cílové skupině Golfu je jedno že to nemá mechanickou, špéru tak cílovce Meganu už by to nejspíš vadilo. Jak říkám znám několik majitelů Meganu RS a to nejen nejnovější generace a do jednoho jsou to blázni a nadšenci do motorsportu. Ze soudobého Golfu jsem ještě neviděl vystoupit řidiče v botách od sparca. >:D
Avatar - white label
10. 7. 2014 02:05
Re: Test
Nějak jsi mi neodpověděl na přímé otázky..., znovu opakuji, že u fwd MRSC je samosvor v podstatě nutnost (GTI Perform. a LC ho má taky, navíc sofistikovanější), na rozdíl od awd GR.
10. 7. 2014 02:23
Re: Test
Samosvor u MRS není nutnost a potvrzuje to sám Megane RS bez "CUPu" který má otevřený diferenciál.
Píši o XDS a od dvou přátel (jeden Polo, druhý Fabia) mám potvrzeno, že XDS nejspíš peče brzdy protože kromě toho, že brzdy plní logicky funkci brzd tak musí, ještě suplovat funkci špéry. A nebo jsou prostě slabé, každopádně jim xds jen přiloží.
V běžném provozu je to jedno a krátkodobou svižnou jízdu zvládne bez problémů, ale dlouhodobá zátěž na okruhu je pro brzdy poměrně rychlá smrt. A to je to co píšu jiná cílová skupina. U Meganu který má jakousi auru okruhového drtiče by se něco takového odpustit nedalo. U Fábaie RS nebo Golfu R tohle nikdo neřeší. Ani jedno není vysloveně špatně každý si vybere podle svých nároků. Performance už je hodně velká specialitka a nejspíš i kusovka, ale tak či onak do porovnávání FWD s AWD se pouštět nehodlám. Snažím se porovnávat auta stejné kategorie podobné koncepce... kdybych se toho nedržel tak bych dohadování Megane vs Golf uzavřel tím, že vyhrálo Subaru BRZ u kterého ve srovnání s Golfem dostaneš za stejnou cenu prakticky auto vizuálně bez ničeho. Zejména v interiéru.
Avatar - white label
10. 7. 2014 03:13
Re: Test
Napsal jsem, že u MRSC (nikoli u MRS) je samosvor v podstatě nutnost.
Srovnávat FaRS a GR je mimo mísu.
GTI Performance (neco LC) není žádná kusovka, stačí si připlatit 26 tis. (Cupový paket stojí 40 tis.) a dostaneš aktivní samosvor a větší/odolnější brzdy.
10. 7. 2014 03:50
Re: Test
Jo to jsem nepostřehnul holt mám halogenový voči a v tuhle hodinu už mám trošku problémy. >:D
S porovnáváním FRS a GR souhlasím tyto auta si nekonkurují a nemá smysl je porovnávat. To spíš bych přitáhl do hry tu Cupru jako autor článku. Za lepší volbu považuji Megane který bude pravděpodobně jízdně lepší respektive bude víc odpovídat tomu co od takového auta očekávám (vycházím z testů a článků které jsem viděl s Cuprou nemám žádnou osobní zkušenost). I přesto se mě Cupra líbí víc než Megane a to jak v interiéru tak i exteriéru. To auto je vizuálně dotažené do posledního detailu. Vedle něj je Megane takový ocucaný bonbón a už trochu stárne a facelift mu moc nepomohl (asi jako Helence Vondráčkové).
Na okruhu bude Megane rychlejší asi jen o tolik co by dokázala smazat chyba řidiče. Ale i s vědomím tohoto zanedbatelnýho rozdílu pořád u mě vede Megane. Jestli je to jen falešný dojem na základě nějaké pomyslné aury semi-závodního auta netuším. Jedno ale vím určitě žádný hot hatch který je aktuálně v prodeji není špatnou volbou. Všechny ty auta jsou super a nejlepší je to které nejvíce odpovídá požadavkům toho či onoho člověka. U mě je to Megane i bez xenonů >:-[]

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Thomasino
10. 7. 2014 10:00
Re: Test
No hlavně je Megane RS Cup o poznání zábavnější. Což mimochodem stejně hodnotili i v EVO proti Golfu R. Tak sice GR vyhrál, ale zároveň napsali, že druhý MRS je zábavnější na řízení. Takže tady souhlasím s Vrkuboyem, nadšenec si většinou koupí MRS, než Golf R >:-[] S XDS a větší zátěží na brzdy má taky pravdu, to není dobrý systém na okruh. S GTI VI, kde bylo XDS, jsem byl taky rychlejší bez něj >:-[]
No a to že ti 3 slováci, co si k nám přijeli podívat na Megana RS Cup a rozhodavali se mezi jím a Cupro 280 a nakonec si celkem jasně vybrali a objednali 3x stejný Megane RS 265 Cup + Recaro, právě z toho důvodu, že je mnohem zábavnější ho řídit, než mírně otupělovu a příliš civilizovanou Cupru, taky o nečem svědčí ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 11:40
Re: Test
Neřešíme teď Golfa GTI nonperfomance, ale Golfa R.
Podstatné je, že tam celkově vyhrál.
Avatar - Thomasino
10. 7. 2014 11:47
Re: Test
To je podstatné jen pro ty co chtějí, a pro ty co potřebují xenony >:-[] >:-[]
Jiní mají raději zábavnější auto, ke všemu tak o 300 tisíc levnější ;-)

Golfa R si stejně raději porovnávej s Audi S3, M135i xdrive apod. Tohle sem mezi zábavné předokolky a HotHatche netahej :-) A nevím co píšeš o GTI Non-Performance, toho snad už nikdo chtít ani nemůže. MRS Cup se dá opravdu porovnávat snad jen s Cuprou 280 a možná Astra OPC (ale moc těžká), možná někdo zváží i Golfa GTI VII Performance, ale stejně MRS Cup je úplně jinak zaměřený, nemá moc konkurenci.
10. 7. 2014 11:57
Re: Test
Bez výhrad souhlasím. Čas na okruhu je důležitý snad jen v momentě kdy tě to závodění živí a to štěstí nikdo z nás nemá. Mnohem důležitější je ten neměřitelný faktor zábavnosti. :yes:
Avatar - Covenant
10. 7. 2014 11:50
Re: Test
Tohle kastovaní...na my co jezdíme Meganem RS 265 Cup jsme nadšenci a pak je až zbytek světa co má jinou předokolku je naprt..... :no:

Každému může vyhovat trochu něco jiného, nějdo naopak ocení spíše rychlost golfu R, Cupry, Astry Opc, Hondu atd.. a někdo zase styl jízdy Meganu....to ale neznamená že musí být zákonitě větší nebo menší nadšenec...
Avatar - Thomasino
10. 7. 2014 11:52
Re: Test
Souhlas, každý to má jinak, a každý se nějak vyvíjí. Mě taky před 4 roky stačil Glof GTI, dneska jsem o kousek jinde a stejn ětak vím, že za pár let budu chtít jít ještě výše a dále :-!
Avatar - white label
10. 7. 2014 12:35
Re: Test
Jo tak on ti stačil a dnes jsi už jinde a stejně víš, že za pár let budeš chtít ještě dále...., ty jsi vážně dětina webu. >:D
Kdybys neměl mezi GGTI a MRS tu i30 s dýchavičnou atmo 1.6, tak bys žádný rozdíl ani nepoznal. >:-[]
Avatar - woody-alien
10. 7. 2014 12:04
Re: Test
Covenant: To si tak neber....nejdůležitější je stejně to, co vyhovuje tobě, jak se cítíš ty sám. Přece si nekoupíš auto, v kterým budeš trpět, jen abys byl za "pravého petrolheada v mezích zákona a finančních limitů" >:D ;-) Pár aut už jsem projel a mám zkušenost, že zdaleka ne vždy odpovídají moje pocity z auta nadšeným ódám na internetu - anebo naopak - že mě úžasně pobavilo auto, které je ve 4 z 5 testů vyhlášeno za srágoru a na petrolheadských fórech odesíláno do horoucích pekel. ;-)
Avatar - Covenant
10. 7. 2014 12:16
Re: Test
Woody ja si to tak neberu.....Jsem tu sice krátce, ale spíš mě mrzí ty žabomyší války typu Renault proti zbytku světa.... koncern, Honda a kdo ví co ještě.....proč se místo dohadování nedělá třeba nějaký sraz..dřív to tu přeci tak bývalo ne?
10. 7. 2014 14:32
Re: Test
Přece si nekoupí auto jen proto, že nemá xenony, ale jinak je naprosto boží >:-[] ale dost už bylo světel. :-)
Co se týče srazů jak píše Covenant nemám s tím problém, ale řekl bych, že naprostá většina diskutérů se bojí vystoupit z anonymity což je velká škoda protože některé kolegy bych docela rád osobně poznal. Navíc raději v autech jezdím než si o nich psát a není nad to se navzájem povozit v autech, porovnat, prodiskutovat... atd
Pokud jde o žabomyší války tak ty co je svět světm byly, jsou a budou a je to dobře. ;-)
Ono by nás vzájemné pochlebování a stejné názory nikam neposunuly. ;-)
Avatar - Emel
10. 7. 2014 15:15
Re: Test
Tak my se srážíme... někteří zde by takový sraz potřebovali jako sůl. Ono jedna věc je napsat do diskuse, že GTI s DSG je *** na druhou (protože VW a protože automat), druhá věc je říct něco takového nejmenovanému kolegovi poté, co s tebou vyletí do kopce ve stylu SebaLéba.
Avatar - iudex
10. 7. 2014 15:25
Re: Test
A to nehovoríme o vyvracaní predsudkov voči Favoritovi ako autu neschopnému rýchlej jazdy! >:-[]
Avatar - Covenant
10. 7. 2014 15:30
Re: Test
Zlatý Favorit....co jsem se s ním najezdil >:-[]
10. 7. 2014 16:37
Re: Test
Myslím, že Golf GTI by mě ninak nešokoval. Už jsem měl možnost se projet na sedadle spolujezdce v několika ryzích závodních speciálech.
Jinak netvrdím, že je DSG *** naopak docela oceňuji opravdu rychlé řazení, ale není to nic co bych v autě opravdu chtěl. Přiznávám, že někdy ty soudy aut hrotím až do úplné absurdity a situací ke kterým dojde jednou za deset let, ale představa, že mě v nájezdu do zatáčky DSG nepodrží kvalt a hodí tam vyšší aby v zápětí zase podřazoval o dva kvalty tak tohle by mě vážně štvalo, ale na svižné cestování v běžném provozu je to víc než příjemný společník.
Jak už jsem tady psal: V dnešní době neexistuje špatná volba mezi HH a to které auto je nejlepší o tom rozhodnou individuální požadavky na auto toho či onoho jezdce.
Avatar - Emel
10. 7. 2014 17:08
Re: Test
Pokud máš ohledně DSG nějaké představy o tom, jak si samovolně řadí nahoru a dolu, pak bys možná přece jen v šoku byl... já jsem příznivce manuálu, ale po pravdě musím říct, že bych s manuálem neměl šanci být stejně rychlý.
Avatar - woody-alien
10. 7. 2014 19:10
Re: Test
Přesně, nevšiml jsem si, že by si DSG řadila, jak se jí zlíbí. A to samé v Cliu RS. Pravda, je třeba se přepnout do Race a tím pádem deaktivovat ESP, ale to by snad petrolheadům vadit nemělo, nEbO....? ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 21:08
Re: Test
Vážně někdy píšeš jak malé děcko (doslova).
Co to je za argument, že si "měl možnost se projet na sedadle spolujezdce v několika ryzích závodních speciálech." ?
Že sis na to nevzpomněl, když sis tady cvrnkal do trenek ze sériového "ultimativního" MRS >:-[] a vytahuješ to až na "metrosexuální" GGTI..., podvědomí je sviňa, co? :*) ;-)
Až dostanu nabídku svézt se třeba s LAFERRARI, tak je podobně "odrovnám" tvrzením: "Myslím, že by mě to auto nijak nešokovalo, už jsem totiž měl možnost projet se na sedadle spolujezdce ve dvoumístném speciálu F1". 8-s
Tvé představy o dsg odpovídají zřejmě tvým (ne)zkušenostem s dsg, které budou asi na úrovni toho, že sis o tom někde něco přečetl.

Z toho (metrosexuálního) GGTI bys mohl být v šoku především díky svým předsudkům a tomu jak zásadně rozdílně jej vnímáš ve srovnání s MRS, přitom mají velmi podobné schopnosti ohledně rychlosti na okresce a o rozdílu v rychlosti rozhodnou v mnohem větší míře samotné schopnosti řidičů. Podívej se na měřenou srovnávačku GGTIP s MRSC, kde mu GTI tvrdě šlape na paty (i přes výkonový deficit) a je to až překvapivě vyrovnaný boj.
Nepopírám kvality MRS, na druhou stranu dělat z něj nějakého "nadHH" pro ryzí ortodoxní petrolheady mi přijde dětinsky směšné.
Avatar - Thomasino
10. 7. 2014 21:28
Re: Test
Vždycky to bude HLAVNĚ o řidiči a na okresce především o odvaze řidiče a znalosti tratě. Ale v rukách zkušeného stejného člověka bude na náročném okruhu (např. Ring) znatelný rozdíl, mezi GTI VII Perf. a MRS 265 Cup ;-) Ale mě osobně tam zajímají i ty dojmy z řízení (já vím že tebe asi až tolik ne, když furt básníš o GTI a GR) a ikdyby se v té době prodávala Cupra 280 a byla rychlejší a třeba i o 100 tisíc levnější, stejně bych se znovu rozhodl pro MRS Cup >:-[] Nemluvě o šestkovém nebo pětkovém GTI, tam je trakce o další kus menší.
Myslím, že nikdo tady z MRS Cup nedělá nad HotHatch (zvláště když je to přece HečKupé ;-) ), ale většina znalejších dobře ví, že dlouhodbě jsou na špici 3 HH, jako skvělý univerzál GTI, jako nejostřejší a nejzábavnější MRS Cup, a většinou tak někde mezi bývá Fo ST - které teď zřejmě nahradila Cupra 280 (aspoň tak to vidím já).
Hele, ale buďme rádi, že se taková auta stále vyrábějí a máme z čeho vybírat (a o čem po večerech diskutovat a dohadovat se), bojím se, že za pár let bude výběr menší, nebo auta nebudou až tak zábavná.
Co takhle se raději pobait o nějakém tom srazu, co jste odpískali na začátku května? ;-)

P.S.: HEHE, konečně ta CUPRA vypadá trochu k světu ;-)
[odkaz]
Avatar - white label
10. 7. 2014 21:44
Re: Test
Sraz už i letos proběhl, jen ne na "platformě" MACZ, nýbrž ACZ.
FoST nikdy nebyl někde mezi GTI a MRSC, a netuším, kdes na to přišel (charakterem tedy rozhodně ne).
Zvlášť ve druhé g. byl FoST nejbližším (a celkově hodně vyrovnaným) konkurentem GGTI, naproti tomu MRSC byl/je charakterově trochu jinde (méně praktický a ultimativnější).

P.S.: Nikde o žádném hh "nebásním", tak jako vy o MRS.
Avatar - Covenant
10. 7. 2014 21:57
Re: Test
Jojo tahle novinka je venku asi týden...ale na mě je to už moc tuningový ;-)
Avatar - iudex
10. 7. 2014 15:24
Re: Test
Ako píše Emel, viacerí sa tu stretávame a občas aj jazdíme. ;-) Ono nie je lepší obrusovač radikálnych názorov od stola bez praxe, než si dané auto môcť vyskúšať a tiež spoznať človeka, ktorého máš nejak zaškatuľkovaného (fanúšik toho, odporca onoho) a v reále zistíš, že veci sa majú úplne inak. ;-)
10. 7. 2014 16:39
Re: Test
Ano to je pravda. :yes:
10. 7. 2014 11:58
Re: Test
Když už EVO tak IX. ;-)
Avatar - white label
10. 7. 2014 12:28
Re: Test
Aktuální číslo časopisu EVO. ;-)
10. 7. 2014 14:34
Re: Test
To je jediné EVO které si můžu dovolit :yes: Možná ještě Grande Punto >:D
10. 7. 2014 12:54
Re: Test
Nevím, jak ty, já preferuji v noci na cestu vidět. Tím spíš, když chci jet svižněji.
9. 7. 2014 18:13
Auto určitě zajímavé,
ale všestrannost ztrácí absencí xenonů. Jak si tohle může dovolit moderní automobil od snad moderní automobilky vypustit, mi není jasné. Ano, jezdit se dá i s halogenovými (zvlášť po městě, kam však asi tento vůz úplně nepatří), ale modelový rok 2014 přece musí počítat s xenony alespoň jako s příplatkovou možností, ne-li je mít v základní výbavě. Kdyby nic, tak jen to žluté světlo bude z přídě působit dost zastarale a obyčejně, což je u hothatche problém. Ty jsou přece z velké části i o vzhledu a stylu. S tím souvisí i to, že se mi vůbec nelíbí, jak Renault zvětšuje svoje logo na aktuálních modelech. Příď pak působí moc masivně a rozlezle, místo toho, aby byla elegantní a sportovně střižená. I tak jsem ale z Meganu cítím mládí a energii a to je asi to hlavní, co do stylu říci. Jízdní vlastnosti jsou pak samozřejmě zcela odlišná kapitola.
Rozbalit vlákno
11
9. 7. 2014 20:38
Re: Auto určitě zajímavé,
"bude z přídě působit dost zastarale a obyčejně, což je u hothatche problém"

Ano to je opravdu "problém" který každý potencionální zákazník hrozně řeší protože tohle auto si lidi kupují hlavně kvůli stylu, vzhledu, světel a to jak to jezdí nikoho nezajímá. >:D >:D >:D :yes:
9. 7. 2014 21:21
Re: Auto určitě zajímavé,
Teď jsi to rozsvítil >:-[]
9. 7. 2014 21:27
Re: Auto určitě zajímavé,
Ono je to stejně jedno, že nemá xenony protože většina řidičů uvidí akorát zadní světla Meganu >:-[]
Avatar - Emel
9. 7. 2014 21:59
Re: Auto určitě zajímavé,
...jak trčí nabořený ve stromě, který neviděl včas?
9. 7. 2014 22:21
Re: Auto určitě zajímavé,
Ten kdo v noci bourá do stromu postrádal s největší pravděpodobností mozek ne xenony. ;-)
9. 7. 2014 21:58
Re: Auto určitě zajímavé,
Osobně si dovolím tipovat, že na okruh vezme své MRS tak maximálně 20% vlastníků. On totiž svět nekončí na hranicích auto.cz. Tam venku je spousta lidí, kteří chtějí trochu sportovnější svezení, ale k tomu to auto také musí nějak vypadat. Ne každý řeší hned poměr výkonu k váze, točivý moment nebo nedotáčivost či přetáčivost. Hot hatch bez xenonů je trochu jako žena bez zubů. Je to prostě divné.
9. 7. 2014 22:30
Re: Auto určitě zajímavé,
Pár majitelů MRS znám a můžu říct, že většina těch majitelů jsou petrolheadi každým coulem. Dejme tomu, že majitelé Golfu GTI, Octavie RS... tohle neřeší, ale majitelé MRS, FoFo RS, Civiců TR a podobně si s tebou budou rádi povídat o tom jak úžasná je ta špéra, nový pneu... atd. Je to řidičsky pravděpodobně nejlepší auto třídy a taková auta lidé kupují protože ho chtějí a chtějí ho i když má nějaké ty chyby.
Teď buď upřímný! Představ si, že máš zájem o opravdu rychlý hot hatch. Je absence xenonů tím prvkem výbavy kvůli kterému by jsi to auto nekoupil? (bez rozdílu značky nebo typu vozu).
9. 7. 2014 22:36
Re: Auto určitě zajímavé,
No, pokud by mi šlo výhradně o sportovní svezení, tak by mi to bylo jedno, ale znovu: HH jsou auta, která jsou "na obojí" a dnes dát skoro milion za auto, které žhaví wolframová vlákna, je prostě podle mě ujeté. Budu s ním chtít jezdit i jinde a v dnešní éře LED-diod už bych auto s halogeny nechtěl. Možná by bylo lepší si tu otázku položit jinak - proč tam ty xenony (navíc jen po faceliftu) nejsou? To byl redesign předních svítilen tak důležitý, že byly kvůli němu obětovány? Prostě mě to zaráží a trochu mrzí. MRS jsem jako auto opravdu celkem respektoval, ale tenhle facelift mi nejde do hlavy.
9. 7. 2014 22:45
Re: Auto určitě zajímavé,
Těžko říct ta úvaha v textu o nedostatku místa zní docela reálně, ale i tak se z toho dalo vybruslit podobně jako to udělala Škodovka s xenonama u Rapidu. Je to při nejmenším zvláštní.
Avatar - Thomasino
9. 7. 2014 23:08
Re: Auto určitě zajímavé,
Tady vás trochu doplním, že s Megany R.S. se na brněnském okruhu občas potkáme v celkem 5-ti kouscích :-) Tato auta si kupují opravdoví nadšenci.
Včera tam dojela i jedna Oktávka RS. Bohužel maník asi neměl svůj den a na konci prvního kola brzdil hodně pozdě, skončil v kačírku a omlátil si pravou stranu o svodidla >:-[]
Avatar - Enthusiastic.driver
10. 7. 2014 08:53
Re: Auto určitě zajímavé,
No, i těch 20% by bylo oproti konkurenčním hatchům vysoké číslo. A jak už tu bylo zmíněno - RS Rencky jsou na volných jízdách a okruhových dnech zastoupeny velmi často.
Avatar - CHerokee
10. 7. 2014 09:16
RS Cup
Zajímavé auto. Nicméně, pokud bych měl méně peněz, šel bych do Cupry. Pokud o trochu více, šel bych do Subaru WRX STi nebo do 45 AMG. Ale je dobře, že stále vznikají řidičská auta, která člověk musí skutečně řídit (a ne 1500 jízdních asistentů) a může se u toho bavit.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Sysoj Psojič
10. 7. 2014 12:47
Re: RS Cup
Teď jsem to řešil, protože ke 2 kupé je dobré mít i 5míst a 5 dveří.
Vyhrál na celé čáře Golf R, už se na něj teším a zejména na Cantronic od MTM na 360PS a 450NM (0-100km/h za 4,2s s DSG).
Rencek je designově přemrštěný a nic nemá. 4x4, DSG, bixenony, 4 dveře, aktivní tlumiče...
HH není okruhovka, tak proboha proč zhoršují versatilitu jeho podstaty?
Avatar - CHerokee
10. 7. 2014 13:40
Re: RS Cup
No proč ne. Jen do tuningu bych nešel. Za prvé člověk přijde o záruky a za druhé - zvláště ne u automatů. Ty jsou vždycky dělané na určitý výkon, když se to překračuje, tak dříve odcházejí. A to je pak drahé.
11. 7. 2014 13:19
Re: RS Cup
Je tedy fakt drahý, ale pěkný. Facelift mu dle mého názoru prospěl, konečně se zbavil kníru:-) Osobně by mně zajímalo, jaký je rozdíl mezi podvozkem CUP a TROPHY na běžných silnicích... ale stejně je TROPHY trochu až moc hardcore...
Avatar - The Spešl Uan
10. 7. 2014 17:30
Ne,ne,ne,ne,ne,ne,ne...
Ne, tohle auto bych teda jako fakt nechtěl! Určitě to bude lepší než Clio R.S.(to kdybych dostal zdarma, tak to vyhodím), ale ani tak bych Rencu nechtěl. Nulový image (pro mě), moc drahý (pro mě), a není to zas tak brutální, jak se zdá. Mégana bych si nedokázal představit u sebe doma: ,,Čau, koupil jsem si Mégana RS 165 za melouna." To jako fakt, jo??" ,, No jasně, akorát to jezdí jak normální auto, no, ale stálo milion!!" ,,Aha, tak to nic, já se těšil že se svezu v Hot-hatchi." ,,Ale dyť to je Hot-hatch!!!" ,,Ale jezdí to jak normální auto, tak čau..." ,,Ale né, počkej!!... Do *, že sem mu to vůbec říkal. Ale on by na to po pár minutách stejně přišel." Prostě bych si Megu nikdy nevzal.
Rozbalit vlákno
4
10. 7. 2014 18:19
Re: Ne,ne,ne,ne,ne,ne,ne...
Je vidět že opravdu rozumíš autům >:D :yes:
Avatar - woody-alien
10. 7. 2014 18:44
Re: Ne,ne,ne,ne,ne,ne,ne...
Jj, je fakt dobrej.... >:D :yes:
10. 7. 2014 21:35
Re: Ne,ne,ne,ne,ne,ne,ne...
hlavny problem je ze na to nema :-)
Avatar - _Karel_
10. 7. 2014 20:42
Re: Ne,ne,ne,ne,ne,ne,ne...
JJ, hlavně že je tvoje auto snů S-classe shooting brake. Kde se prodává?
Avatar - Ada je zase tady
12. 7. 2014 00:19
Tahle láska
musí být skutečně hodně slepá, když svému hostiteli dovolí koupit tuhle hrůzu :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
5
12. 7. 2014 16:48
Re: Tahle láska
Pardon, ale musím reagovat následujícím způsobem:
"Jsi tupý blbeček bez kousku rozumu. Tak plný záště, že ji asi musíš pravidelně vypouštět zde na diskuzích, jinak bys praskl"

Jak jinak bys mohl něco takového vypustit ze své hlavy?

Protože v případě Renault Sportu platí do puntíku následující citát:
"Nemusíte Renault Sport milovat, ale musíte jej respektovat"
BRAVO Renault Sport
Avatar - Ada je zase tady
13. 7. 2014 09:47
Re: Tahle láska
Pardon, ale musím reagovat následujícím způsobem:
"Jsi tupý blbeček bez kousku rozumu. Tak plný záště, že ji asi musíš pravidelně vypouštět zde na diskuzích, jinak bys praskl"

Jak jinak bys mohl něco takového vypustit ze své rendlíkovské hlavy?

Protože v případě Renault Sportu platí do puntíku následující citát:

"Nemusíte Renault Sport milovat, natož jej respektovat" >:-[]

Nebo ještě jinak: "Proč kupovat rendlíka, když je na světě tolik hezkých a kvalitních vozů?"
13. 7. 2014 12:48
Re: Tahle láska
>:D Je vidět, že jsem udeřil hřebík na hlavičku, když jsi se nezmohl na lepší reakci :-)

Jinak, abych trochu obohatil tvé evidentně nulové zkušenosti s reálným světem, měl jsem možnost dlouhodobě jezdit jak Renault Sportem, tak německou prémií. A kvalita zrovna není něco, v čem by německé prémie vyčnívala. Spíš naopak. S novým německým prémiovým vozem renomované značky s náskokem díky technice byly dost často problémy. S Renault Sportem naprosto žádný. A v obou jsem najezdil hodně kilometrů a používal je podobným způsobem. Nebo ještě jinak, Renault Sport jsem bral i na okruh, a přesto je jeho kvalita vyšší než u německa...

A jaké máš ty osobní zkušenosti??? Máš vůbec nějaké??? A prosím, ať to nejsou zkušenosti z před 15 lety... Protože ve všem je nějaký posun a vývoj...

A chci od tebe slyšet KONKRÉTNÍ příklady, ne jen obecné žvásty a výsery mozku.

Díky
Avatar - Ada je zase tady
13. 7. 2014 18:13
Re: Tahle láska
Ach ty odborníku... Líbí se mi, když uhrovatí mládenci sami o sobě tvrdí, jak jsou zkušení borci... Koupil sis vůbec někdy své vlastní auto za prachy které jsi sám vydělal? Nové, nebo jsi jen bazarový rendlíkový kovboj?

Až najezdíš 2 mil km jako já, tak teprve zkus diskutovat s opravdu zkušenými řidiči. Do té doby jen konstatuji, že "Jsi tupý blbeček bez kousku rozumu."

A dej si pozor, aby jsi se některým rendlíkům vyhýbal, co můžeš... [odkaz]
15. 7. 2014 22:22
Re: Tahle láska
Borečku, mě by zajímalo, jestli ty nejsi náhodou právě takovej uhrovatej mládenec... nebo naopak senilní "zkušený" řidič s kloboučkem na hlavě, co se zkušeně a obezřetně plíží silnicí...

Myslím, že jsem za svůj život jezdil s více autama, než do kolika ty umíš napočítat...

Ale to nemá smysl, se s tebou dál bavit...chtěl jsem po tobě jasné příklady, jaké jsou tvé osobní zkušenosti s Renaultem, ze kdy jsou a jaké jsou naopak tvé zkušenosti s jinými značkami, abychom se mohli dál rozumně bavit... ale místo toho ses zmohl jen na parafrázování toho, co jsem napsal já, takže je jasné, že buď nemáš zájem o korektní diskuzi a tvoje příspěvky jsou prostě jenom výsery prostoduchého tvora, nebo nejsi diskuze na úrovni schopen.