To si nevybereš. Pořád lepší svolávačky, než jak u Opla kdy ani nesmíš mýt auto ruční myčkou protože ti do něho zateče, nebo kdy ti řeknou, že si výrobce vyhradil právo technické změny oproti návodu což "potěší" zejména kdy se to týká bezpečnosti pak si řekni: Funguje to vůbec?
Prozatím se to řeší prý individuálně, někde servisy tvrdí, že řidiči nesmí tak rychle sešlapovat plyn, někde tvrdí, že je to zanesením vstřiků (ale u tohohle benzínu se nemají zanášet), někde zase, že se používá nekvalitní benzín a doporučují 99 oktanový vč. aditiv a už jsem slyšel, že prý jeto softwarem a čeká se na nový SW od výrobce. Ale většinou prý všechny "odpálkují" s tvrzením, že diagnostika je OK a majitelé mají smůlu.
Problém je spíše v tom, že u Opla se dovozce (netroufám si říci výrobce) a prodejci se ke všem vadám staví vlažně.
Já mám Merivu, do které přes zadní boční okna teče při mytí ruční wapkou (tlak do 100 atm který neublíží ani pokožce) a všichni mně poslali do .......m že nemám mýt wapkou. A to i bez ohledu na to, že dva soudní znalecké posudky říkají, že se jedná o vadu. Takže to te´d leží u soudu.
PS: Už jsem se bavil s několika lidmi, kteří kupovali auto v polsku a jezdí ho tam i servisovat a přístup je tam o 100% lepší. sice jsou oply o cca 10% dražší, ale odstraní ti každou prkotinu bez řečí
Hezký ano, ale pořád platí, že rodinné auto musí hlavně komfortně jezdit. Takže tady už od DNA pravděpodobně špatně (Sakra, dnes píšu jako Sakra).
Jen co přijde spojka atd...to bude zase nářez! ;-)
Mme prijde, že Francouzi se snaží přiblížit filozofii německých aut. Opouští od komfortu a hrajou na design. To se jim daří, a zajímavé je že tolik hanene interiéry Renaultu se v testu stávají chvalene. Scénické jde mimo mně, ale Meganu bych odpustil i ten menší prostor pro kolena :-)
Jako by to byli Němci, kdo hrají primárně na design... ne, designem byl Renault vždycky zajímavý a svůj. Možná je tam vidět větší unifikace portfolia.
Co se komfortu týče - možná to jsou přísná měřítka pana Fokta, ale jinak... utlumit dobře 20" kola s jednoduchou nápravou taky není úplně sranda, i přes slušnou výšku gumy.
Tak co se týká Renaultu, tak design se mu na posledních modelech dost povedl. Nicméně na úkor praktičnosti. Scenic vypadá velmi dobře, ale nafocený interiér mě moc neláká.
Kůže na sedačkách se dost krabatí, vypadá to spíš jako potahy - dokonce je tam zip... Málo místa před zadními sedadly, včetně minimálního místa pro nárty - fot 21,22 + brutálně široké stolečky. Chybí 3 samostatné sedačky, což by se asi dalo se skřípěním zubů přežít, ikdyž často jezdíme v 5ti. Naopak by mi asi nevadil ten širší středový panel, na to jsem už zvyklý.
20 palcová kola s šířkou 195 budou asi nářez, těd mám 215/55 R16 na MPV a je to tak akorát na pohodlnou jízdu, ještě by šlo 215/50 R17 ;-)
Napsal jsem to špatně, hrají na konzervativnejsi avšak elegantní notu ( talisman a megane), a stejně tak i v interiéru. Renault dělá a vždy dělal elegantní auta :-) S tím podvozkem tady to bude trochu i vinou redaktora a velkých kol, jenže když se svezeš třeba v první Lagune, tak ten posun od komfortu je hodně znát :-)
Renault jak kdy, většina aut se mi líbí, ale třeba minulá generace obecně nic moc a výrazné facelifty Scenicu nebo Clia (toho minulého) to moc nezlepšily.
Na Fokta by som to tentoraz nezvaľoval, pokiaľ si pamätám, jemu sa aj Civic type R zdal v norme, takže ak povie, že Scénic je tvrdý, tak to tak zrejme bude.
Ono dať na primárne rodinné auto vychádzajúce z nižšej strednej triedy 20" disky, to od začiatku zaváňalo katastrofou. A ani tá výška gumy nie je nijak extra veľká, profil 55% je daný hlavne malou šírkou, ale reálna výška je obdobná ako pri pneu 225/45 R17. A hlavne je tam veľká hmota, pri týchto rozmeroch disk s pneu dosť vážia a veľkú neodpruženú hmotu treba kompenzovať tvrdšími pružinami/tlmičmi, čo logicky zhoršuje komfort.
ved za mna napriklad uz taky P508 zdaleka neposobi tak "francuzsky" ako jeho predchodcovia 407 alebo 406.... takisto si zober C5-ku ... ktora je akoby tiez uz viac nemecka vizualne ako francuzska... ale u renaultu mi stale pride ze ich dizajn je este proste stale viac francuzsky ako nemecky co sa mi paci ... a to sa ceni.... aj novy megane ma v sebe stale este francuzsku eleganciu co bohuzial uz aj starsia C4 davno nema.... ale uznavam ze napriklad nova C3 uz aj na mna podobi viac francuzsky ako nemecky a tu je to je spravny krok citroena do buducna ...
novy scenic je pekny ale obavam ze ze taky ten boom MPV ktory zaznamenal prvy scenic ( ktory sa stal kedysi aj autom roka ) uz proste jeho novsi bracha nezopakuje.... kedze tento segment malych MPV aut v eu uz pomaly akoby zanika .. tak som sam zvedavy ako sa tento scenic v eu uchyti ( hlavne mimo domacej francie ) ... hlavne som zvedavy na tie 20tky v praxi co na to zakaznici... mne pridu uz fakt zbytocne velke .. nejak postradam zmysel takychto megakol ( navyse docela uzkych ) vzhladom na rychlostne limity a realne pouzitie takehoto maleho MPV auta ... zaroven je to ale aj dobry sposob ako zo zakaznika vytiahnut peniaze navyse .. dame nestandardne megakola a je to
priznavam ze takyto scenic by sa mi este ovela viac pacil na nejakych beznych 16tkach 205tkach teda sirsich a mensich pneu ale asi zbytocne riesit nieco s cim zakaznik nema sancu "pohnut"
To je jiná diskuse. Když už jsme tedy u Peugeotu, tak zrovna 406 nijak extravagantní auto nebylo, stejně jako 405... a stejně jako třeba starší klasické Renaulty (21, 25 - to byla hodně konzervativní auta).
Někde jsem četl že ty 20" kola byla u Scéniku designová priorita přes kterou vlak nejede. Co se týká komfortu tak samotné pneumatiky 195/55 by neměly být až tak hrozné. Většina nižší střední jezdí na 195/65, nebo 205/55. Horší to je už tlumiči a celkovým sladěním podvozku, protože 20" kola budou možná o 70% těžší než obyčejné 15 či 16". Pokud už se do toho Renault pustil evidentně kvůli designu ( za ten dávám :yes: ) musel tento problém vyřešit a to se asi úplně nepovedlo. A to je průser obzvlášť u MPV kde by měl být komfort prioritou. Co se týká místa vzadu tak když si odmyslím ty stolky na zadní straně předních sedaček tak mi prostor připadá docela v pohodě. To auto se mi ale natolik líbí, že přes v testu zmíněná negativa dám při první příležitosti testovací jízdu.
Tak určitě za osobní prozkoumání Scenic stojí a přesvědčit se sám, jestli za úvahu stojí nebo ne. Mě to čeká brzo, jelikož moje MPV už má 6 let a budu muset najít nástupce ;-)
Počkaj na Grand. Čítal som teraz test krátkeho Scenica v Autotipe, kde ho porovnávali so Zafirou a Touranom. Samozrejme bol až tretí, ale autori testu nebrali v úvahu, že proti krátkemu Scenicu postavili autá veľkostne na úrovni Grandu, a tiež s väčšími motormi (dvojlitre voči 1,6), takže celý test mi vyznel prinajmenšom trochu účelovo...
No ale musel by mít 1.6TCe, abych o něm uvažoval. Láká mě Zafira s 1.6T 200k za slušnou cenu kolem 650tis Kč, ale i Touran s 1.8TSi 180k, nicméně ten je o 150 tis Kč jinde... ;-)
Touran som si pred pár rokmi na niekoľko desiatok kilometrov vyskúšal. Po diaľnic OK, v meste čistá tragédia - vytriasol nás jak motokára. To už radšej Sportsvan, prišiel mi výrazne pohodlnejší.
Touran má super řízení , podvozek s multilinkem jezdí velmi pohodlně , bez drncání a naklánění.. pokud máš kola 16' nebo 17'.. a to i v obsazení 5 lidmi a zavazadly.
To Grand Scénic ani Zafira už moc nezvládají.
Větší kola na MPV nepatří.
Renault se asi zbláznil...stejná kravina jako Tiguan na 20' !! 8-s
Buď měl autor testu smutného Ježíška a pomstil se za to Scénicu nebo je ten předlouhý seznam negativ pravdivý a pak je to pro Scénic docela nepříjemné Waterloo. Asi nejlepší bude si to vyzkoušet.
Žádnou lajnu nesjíždím. Ale schválně, který současný redaktor Auto.cz píše lepší, myšleno čtivější recenze? Bureš, Dusil, Machala, Mička (další tam myslím nejsou)? Za mě žádný.
Já už to tady psal víckrát... pan Fokt se vždycky soustředí spíš na popis problémů než chválení, nedá se to úplně srovnat s optikou řekněme v testu Kodiaqa, je to prostě jiný styl psaní.
Reči ako, že Scénic je klon Capturu sú už dosť tendenčné, hlavne ak to nebýva vytknuté aj koncernu. Na ten komfort Scénicu som zvedavý, v zahraničných testoch s ním nemali problém, opakujú sa len mínusy ako slabá variabilita, absencia bočného vedenia sedadiel a ten obmedzený priestor na nohy vzadu.
Vzhledem k tomu, že většinu koncernových testů nepíše Fokt, je to irelevantní.
Podstatné je, jestli to je pravda, nebo není. Za mě je Scénic odlišený dost. Nicméně kromě té neškodné poznámky autor vzhled pochválil, takže kde je problém?
Nechápu...To je snad dobře, nee? Nebo jste chtěli / čekali něco ve stylu Kodiaqu? :-O
OT: Všimli jste si, že za poslední minimálně tři měsíce všechny články o Škodovce psal Mička? Proč asi? Proto aby byly na jedno brďo? Nebo proto, že je z celé redakce nejohebnější (nikoli ve smyslu tělesném)?
Foktův styl je mi mnohem bližší, prostě se z testu víc dozvím, upozorní na negativa, což se dnes mezi rádoby novináři nenosí, protože to neumí, nebo nechtějí / nesmějí umět, píše uvolněně, svým stylem, žádná klišé... Za mě :yes::yes::yes:
Poznámka pro Ikarlos: To byla pochvala, kdybys to nepoznal. >:D
Možná je to trošku opačný extrém... já nemám problém si odmyslet ani ty černé, ani ty růžové brýle, stačí vědět, že tam jsou. Jinak své preference mají všichni, od pana Fokta je třeba číst velmi obezřetně JDM testy... :-)
To co jsi dal níže jsou jen první jízdní dojmy z mezinárodní prezentace ve Francii a ty vyznívají pozitivně všude, i zde na auto.cz
[odkaz]
Ovšem první testy ve skutečně domácím prostředí třeba britských redaktorů se docela shodují s tímto testem, na rozbitých anglických B-roads popisují redaktoři stejná negativa jako pan Fokt a přidávají řadu dalších, gumový manuál, špatný výběr motorů (1.2 dobrá maximálně na popojíždění do města, pořádný benzín chybí, 1.5 stačí na prázdné auto, jakmile se naloží tak nestíhá, 1.6 má hrubý chod a turbodíru, proto nakonec doporučují jako jediný použitelný 1.5 i přes její slabost a 1.6 biturbo hodnotí jako sotva průměrně dynamický motor za nadprůměrnou cenu), složitá orientace v infotaimentu a další drobnosti jako třeba lícování a kvalitu některých plastů v interiéru, hluk od kol etc.
Tak to jo. Jak sám říkáš, ani ty jsi nejel, jiné testy jsou navzájem rozporuplné, ale je to hnůj. Tak jo.
Být to místo Scénica nějaký VW, napsal bys totéž? Odpovím si sám....
První větu nechápu.
Škodovky testuje většinou Mička. Být to test japonce, byl bych u Fokta obezřetný, ale nevím o tom, že by protěžoval koncern. Myslím, že ho naopak moc nemusí.
Je těžké uvěřit, že jel s autem a přišlo mu takové, jak ho popsal, zvlášť když podle gvicka není jediný?
Proč spiknutí? To, že nějaký web tlačí nějakou stranu je snad normální. A pokud třeba dle testů tlačí tento web Škodovku, tak je to jejich věc. Moje věc je zase to, že jim to sem napíšu.
Jedna věc je tlačit škodovku (což samozřejmě nepopírám), a jiná věc je říct: nechám tě udělat test, ale musí dopadnout blbě. Nemám vůbec žádné iluze o Machalovi, ale tohle už je moc. Že přehlíží chyby u protěžovaných značek- ano. Ale že nutí redaktory vymýšlet si chyby u nekoncernových aut je k smíchu.
Ale o tom to je. Když jdeš dělat test, tak jsou 2 možné přístupy. Buď budeš hledat chyby a ty zveličovat (jako Fokt) nebo budeš hledat pozitiva a ta zveličovat (jako u Škodovky). Pokud takto budeš testovat jedno auto, tak vyznění těchto 2 testů bude diametrálně odlišné. A Gvick jen to Fokto vyzobávání negativ.
Kapituluji pod tíhou tvých promyšlených argumentů, které bez pochybností prokázaly, že test je tendenční, uplacený, a auto je úplně jiné, než popsané v testu.
Kde třeba je to naopak?
[odkaz]
Rear seating not as flexible
Complex touchscreen multimedia slow to react
Excessive door mirror wind noise
Lumpy low-speed ride quality
[odkaz]
Unsettled ride
Staid interior
Rivals are roomier
[odkaz]
Not much rear room
Could be more comfortable
Baffling infotainment menus
[odkaz]
Fidgety ride
Not the most spacious MPV
Wind noise noticeable
[odkaz]
So-so to drive
Engines a bit ordinary
Styling will be too much for some
[odkaz]
20-inch wheels impact ride quality
Tyres are an unusual size
Fokt
Tvrdý podvozek
Jízdní vlastnosti
Místo pro kolena na zadních sedadlech
Ovládání voliče automatu
Na (Grand) Scénica jsem celkem zvědavej, něco podobného bych asi pro rodinu v dohledné době vzal. Kombíkářské motto (Na všechno stačí kombík a cokoliv jiného má minimálně jednu špatnou vlastnost - není to kombík) na mojí famílii prostě nezabírá.
V případě Renaultu ale vidím pár problémů hned na začátku - a určitě to není cena pneumatik. Jednak jsem zvědavej, jak DOOPRAVDY zvládli komfort podvozku. Docela se toho obávám a v tomhle nemůžu věřit žádnému testérovi - nutno vyzkoušet na vlastní kůži a nikoliv jen při předváděčce kolem dealerství.
No a druhá věc, ty jejich motory. U dieselů ještě prosím, jakž takž, ale samozřejmostí mělo být nasazení 1.6 TCe u benzínů.
Ale no tak. 380 Nm je maximálna hodnota na výstupe z motora, prežeň to cez prevody a zistíš, že na kolesá už pôjdu trochu iné čísla - kupodivu porovnateľné z číslami z benzínu, aj keď tie sú na papieri menšie... Diesel je odlišný charakteristikou, ako sa tu hovorí "táhne vocpoda", ale s nástupom turba aj u benzínov sa tento rozdiel postupne stiera... Atmosférickú 1,6 u predchádzajúcich modelov by som nechcel, ale u novej oturbenej by som si už tak istý nebol...
Ano, máš pravdu. Rozdíl se pomocí turba na benzinu pomalu stírá, ale pořád tam ten rozdíl díky vyšší kompresnímu poměru u dieselu je. Potom je třeba přihlédnout také na spotřebu. Takže, když se všechno sečte a porovná, diesel z toho pořád vychází lépe.
Áno, s tým súhlasím, to sa poprieť nedá. Neviem, ako na tom budú benzínové turbomotory s rozvodmi, u diesla je investícia do výmeny pomerne značná a ekonomickú bilanciu naftového motora zhoršuje, spolu s vyššou nákupnou cenou.
Tak to Ti nepoviem. Predsa len benzín a nafta odlišné sú a ako sa to u benzínu podpisuje na rozvodoch neviem. U nafty sa pri 120-140 tis. kilometroch menia, či u benzínu prv alebo neskôr a za akú cenu, tak fakt neviem. Skúsenosť mám len s dieslami, s benzínovým turbom som dlhodobo ešte nejazdil.
Dobre rozumiem, že ekonomickú bilanciu naftového motora zhoršuje výmena rozvodov? Skús to bližšie rozviesť. Na benzínových motoroch rozvody nemáš,alebo ich neriešiš?
Myslel som to tak, že u atmosférického benzínu som ich príliš neriešil, určite nie po 120 ti. km ako u diesla. Kedy a za čo sa riešia u benzínového turba, s tým skúsenosť nemám.
Ale kombíkarské motto má niečo do seba a možno budeš negatívne prekvapený, že MPV nižšej strednej nemôže konkurovať kombíku strednej triedy. Vnímam to tak, že na Teba skrátka platí tá hlavná (a z testu sa javí, že jediná) devíza Scénicu - vydarený dizajn.
Prečo by MPV malo konkurovať kombíku o triedu vyššie? Keby šlo len o objem kufra, tak povedzme že hej, ale má iné proporcie. O technike už netreba hovoriť, stredná trieda je proste inde. Popravde ani nepoznám nikoho, kto by zvažoval medzi kompaktým MPV a stredným kombi. Ak už, tak medzi kombíkom a MPV v rámci triedy.
Možná proto, že woody má, nebo alespoň měl, kombík střední třídy. A pak MPV (obzvláště ty nafouklé verze) by snad mělo být prostornější než kombi stejné třídy. Takže se může nabízet jít o třídu níž. O MPV však nevím skoro nic.
Pak to vnímáš špatně. ;-) Vydařený design pro mě neznamená nic, pokud by se potvrdily hlavní výtky z tohoto testu. Tzv. trpět pro krásu jsem ochoten, ale v autě jiného druhu. Na tom kombíkářském mottu sice něco je, to nepopírám, jen tvrdím, že moje rodina ho neakceptuje. Ostatně jeden kombík střední třídy už u nás pohořel a abych v něm jezdil sám, tak na to mi stačí i kompaktní 3.dv. hatch. :-) Že ty, Pepa, Franta a kdokoliv jiný to (rodinu) zvládáte v kombíkách, pro mě bohužel není argument. No a z tohoto úhlu pohledu (a při skutečností, že se nebude jednat o jediné auto v rodině) pak prostě nesouhlasím s tím, že by coby rodinný přepravník nemohlo některé z kompaktních MPV konkurovat tomu D-éčkovému kombíku.
Pro mne jsou recenze tohoto slováka sice sympatické, ale co se týče komfortu, tak jak jsem již měl možnost si párkrát ověřit, ne zcela objektivní. Stačí si pustit jeho recenzi Tiguanu na 20" kolech. "Jazda je komfortná, mekůčká,.......". Blbost. Je to žebřiňák i s adaptivníma tlumičema. Ještě, že jsem na něj nedal. Tento pán má asi hodně tlustej zadek a možná ještě od sezení necitlivý, prostě se na jeho názor nedá spolehnout, je třeba vlastní zkušenost.
Hnůj jsou spíše příspěvky některých zaujatých diskutujících.
Rohypnole, šetři střelivem. Hlavní kritiku sklidil prostor vzadu a tvrdý podvozek. "Renolťák" Pumpkin sám potvrzuje část výtek i z jiných testů! Jediné, co snad může být sporné je komfort, resp. tvrdost podvozku. A ty sem dáš test Grandu(!!!), na kvalitních německých silnicích (!!!), kde testér sám uznává(!!!), že auto je tvrdší, jen říká, že je dobře utlumeno. A to se bavíme o autě s jiným rozvorem. Určitě jsi postřehl, jak rozdílně můžou být naladěny podvozky jednotlivých verzí oktávky (stačí umět číst v diskuzích), ale ty už víš, že je to hnůj, protože auto s menším rozvorem na našich silnicích s torzkou a na dvacítkách určitě, ale určitě není tvrdé?!
No jo, jak sám říkáš, lepčí dobrý teoretik než špatný praktik >:-[]
Edit:k tomu tvému vtipu s oktávkou a prostorem vzadu: v oktávce jsem vzadu neseděl, tak jsem koukl do papírů a Scénik má tytéž hodnoty jako Mazda 3.Což objektivně žádná velká sláva není.U malého hb to asi vadí míň, než u vyloženě rodinného MPV.Někomu to postačí, jiný koupí Grand, ale rozhodně to není nic, co by se nesmělo zmínit jako slabina.
2) Nevěřím, že verze Grand bude naladěna výrazně odlišně co se pohodlí týká
3) Tvrdost je jedna věc, utlumení věc druhá. A autor videa naopak VELMI chválí utlumení a odladění tlumičů. Určitě Renault odladil výborně Grand a na běžný Scénic se vykašlal... to je opravdu velmi pravděpodobný scénář >:-[]
4) Scénic má jeden podvozek, jeden rozměr kol. Takže jaké verze máš namysli??
k bodu 4. si si istý, že to čo vyzerá na prvý pohľad rovnako aj je rovnaké? Teda že ten Grand môže mať trochu iné tlmiče, pružiny, silentbloky atď? V konečnom súčte to môže byť dosť podstatný rozdiel.
Nie že môže mať, ale aj má. Kdesi som čítal, že Grand je proste zameraný na rodiny s deťmi, kdežto krátky Scenic mieri viac na aktívnych ľudí čo nechcú SUV... Podľa dostupných testov a dojmov z jázd sú krátky a dlhý Scenic skutočne čo sa podvozku týka dosť rozdielne.
Ani nemusí mať iné tlmiče a pružiny, stačí keď má väčší rázvor a hneď sa bude inak podvozok chovať. Ale tipujem, že aj tie tlmiče a pružiny sú iné, už len kvôli inej pohotovostnej hmotnosti vozidla.
jistě že Grand bude mírně odlišně naladěný. Nicméně znovu - výrazně pochybuji, že se bude výrazněji lišit v odladění. Naopak na tom paradoxně může být Grand s komfortem o chlup hůř, protože se u něj jistě předpokládá vyšší zatížení na zadní nápravě.
No to rozhodne. Prvé články a testy napovedia, ale až na vlastnej koži zistíš, či nekecajú. Ale ak píšu viacerí podobne, je dosť pravdepodobné, že nekecajú.
Ak depapiero porovnáš priestor hb ako Mazda 3 a tento Scenic, tak máš určitú predstavu, ale netreba zabúdať, že v MPV (všeobecne) sa sedí vyššie a trochu inak, teda miesta je tam defacto viac.
ale preco su tie pneu take uzke? mne aj vizualne pridu hodne divne ked take velke valce su zaroven ale tak uzke ( preco zaroven nemohli byt aj sirsie.. aspon povedzme 215tky? ) ... lebo takto nevyzera to podla mna ani nijak dobre a asi aj nerovnosti a diery na ceste to bude takyto uzky kus gumy viac "schytavat" ako keby tam dali nejake hoci diskom mensie ale gumou sirsie 205ky alebo 215tky
sam viem uz aj z jazdy na biku ze ist na biku na 2.2 sirokych plastoch je upne iny luxus ako na uzkych 1,8 kde schytam vzdy aj tu najmensiu dieru do riaditok ... za mna teda radsej mensie ale sirsie kolo... ako nechapem co je na tom plus pre zakaznika ked ma velke ale v podstate uzke megakolo sirkou na urovni aut neraz o triedu mensich.. v com je potom ten komfort? lebo mne pridu uzke .. a sirka gumy ide predsa tiez ruka v ruke s komfortom nie? ci tu zase nevyhral dizajn nad praktickostou... lebo to by nebolo dnes uz prekvapujuce .. kazdopadne taky sportsvan s merivou budu komfortom asi uplne inde ... uz len vdaka sirsim pneu
šířka má vliv na přilnavost, vedení stopy a SPOTŘEBU. Do komfortu hraje především profilové číslo, a naopaak širší kola znamenají dokonce horší komfort, jsou náchylnější na vyjeté koleje atp.
Myslím, že tím chtěli snížit hmotnost aby se vyhli problémům s odpružením. Spotřeba tam určitě také hrála roli. Někde se o tom psalo, určitě to můžete dohledat :-)
test od Michala Karpata je daleko odbornejsi a hodnovernejsi ako tento hnoj od pana Fokta.Michal prave vyzdvihol jazdne vlastnosti a celkovy komfort,dokonca hovori o skvelych tlmicoch,tak potom niekto neskutocne tara a som presvedceny,ze je to Fokt.Vyrobca predsa nie je ziadny hlupak aby vyrobil auto na velkych pneumatikach,len kvoli dizajnu.
Akorát to teda není test, ale jízdní dojmy z Německa a testovaným vozem není Scénic, ale Grand Scénic. Ale jinak jasně chlapi, určitě tomu rozumíte lépe než redaktor, který v autě jezdil.
A proč že ho vyrobili na velkých pneu, když ne kvůli designu?
No s tou posldnou vetou si práve nie som istý. Dizajn predáva, mnohí ľudia si kupujú auto bez skúšobnej jazdy, len na základe posedenia v autosalóne. A Renault evidentne ide týmto smerom, že vsádza na vydarený dizajn, ktorému obetuje praktickosť a ako sa zdá, tak aj veľkú časť komfortu.
je ale aj celkom možné, že Grand bude naladený trochu inak nie? Ako píše JirkaX tak Mišo Karpat vníma komfort trochu inak, čo som porovnával jeho hodnotenia so sebou tak mnohokrát sme sa značne rozchádzali. T.j. čo mne prišlo nekomfortné on hodnotil ako super a naopak. Treba si to vyskúšať na svojom zadku >:D
Asi mám úplně jiný vkus, ale palubka mi jako elegantní vůbec nepřipadá. Ten prostředek s displejem není sladěný se zbytkem, nenavazuje, působí dojmem nějaké dodělávky. Za mne tedy ne.
Taky nejsem interiérem vůbec nadšený.. 8-s
Ani prostornost u MPV obvyklá tam není? Chyba.
Design karoseroe je pohledný...ale 20' kola to je idiotismus Renaultu. >:-[]
Podvozek jako obyvkle u Renaultu spíše průměrný až podprůměrný , traverza vzadu..
Snad jen cena je celkem ok.
Vůz má velmi mnoho pozitiv, je propracovaný, praktický, dotažený. Co z toho v testu zaznělo...?
Naopak, dejme si test do souvislostí:
Octavie III
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 83
Scénic
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
A to přitom v testu zaznělo: "pro dospělého je tam i při nejzazší poloze zadní lavice NEDOSTATEK místa pro kolena. Svůj podíl na tom má sklopný stoleček, ale ani bez něj to nebude na vyskakování"
No, opravdu jsem zvědavý na test FL Octavie III, jak se v testu dozvím, že vzadu je pro dospělého nedostatek místa...
Jak jsem napsal výše, tohle je bohužel jen další novinářský hnůj 8-s:no:
Nech se vyšetřit a zbytečně nekonspiruj, copak Škodovka má v portfoliu MPV, aby se musela obávat konkurence?
Mimochodem za design pro Scénic :yes::yes::yes:
- Of more concern is the ride on those 20-inch wheels. Renault has fitted specially developed tyres with the width and sidewall thickness of normal 16 or 17-inch wheels in the hope of making the Scenic smooth over bumps. On most roads it feels no firmer than a Megane but roads with lots of small potholes cause the MPV to fidget more than we’d like. Still, it’s not bad by any means, and road noise is kept at bay with only wind noise from the door mirrors intruding at speed.
- Renault has fitted all variants of the Scenic with 20-inch wheels as standard, which might alarm some buyers – but there are three different tyre makers to choose from and Renault promises tyre prices will be no higher than for 17-inch or 18-inch wheels on earlier Scenics. That said, the penalty for such big, stylish wheels is jittery ride quality over rough, potholed country roads, as well as tyre roar over coarse tarmac. It’s not a real problem around town or on the motorway, but if you spend a lot of time on B-roads a Ford C-MAX is probably a better bet.
Nepsal bych přímo "kecá", spíš "přehání". Pokud se ostatní shodnou na tom, že neklidnost tam je, ale nijak výrazná a není to špatné, je vyznění zdejšího testu minimálně podivné.
Pokud se ovšem ostatní shodnou na evropských cestách, a Fokt jezdí v ČR, pak nemusí ani přehánět. A podivné je spíše zpochybňování těmi, co v autě ani neseděli. Až se v autě svezeš a napíšeš, že je velmi komfortní, bude to mít úplně jinou váhu.
>:D:yes:
To som chcel práve napísať, tvrdí A a ako dôkaz dá odkaz na test, ktorý tvrdí B. Tak buď nevie anglicky, alebo tajne dúfa, že ostatní tie jeho odkazy ani nebudú čítať.
Pefektně jsi to shrnul, zatím to vypadá, že se novináři shodují na nepříliš komfortním a neklidném podvozku. Nepůjdu kvůli tomu Scenic zkoušet, ale už jsem to tu jednou psal. Francouzský vůz, zvláště rodinného ražení budu chtít tehdy, pokud základní prioritou je komfortní tlumení. Z primárně sofistikovaných řešení použitých v minulosti se bohužel ochýlili povětšinou k měkkým pružinám a tvrdým tlumičům, kdy tato kombinace funguje pouze do chvíle, kdy jsou na silnici delší nerovnosti bez ostrých zlomů. Pak se auto rozskáče a neustále svým neklidným chováním dává najevo, že nic dalšího už nezvládne.
Frantíci by měli více dbát svých historických odkazů a přicházet na trh s opravdovým komfortem.
Btw: zmínky o nevelkém prostoru pro posádku vzadu nejsou taky vyjímkou. Když už jsi do toho zatáhl Koktu, tak ta pro nohy vzadu v posledních dvou generacích nabízela/nabízí víc místa než moje bývalé XF (nekupoval jsem je právě pro dikci na prostor v druhém oddíle).
Díky za srovnání, nepochopil jsem to. Pakliže jsou čísla stejná, je hloupost si stěžovat. Jsem u pana redaktora zvyklý, je to typická novinařina á la Autoforum. ;-)
Vieš, čo je zaujímavé?
Že doteraz bolo Renaultu vyčítané výrazné zameranie na komfort na úkor jazdných vlastností.
Teraz mu vyčítajú, že kvôli zlepšeniu jazdných vlastností neponúka komfort, na ktorý boli zvyknutí...
No tak o tom sa hádať nebudem. Renaultu sa hlavne vyčítalo nakláňanie karosérie a subjektívna neistota v zátačkách - objektívne vzhľadom na rodinné zameranie až toľko naprávať nebolo treba, podľa testov sa ale nový Scenic už zďaleka toľko "nehojdá".
Skôr si myslím, že Renault zvolil najľahšiu a najlacnejšiu cestu - proste tvrdší podvozok je podľa motoristickej verejnosti IN, tak pritvrdil. Osobne sa mi to nepáči, mal som Scenic spred dvoch generácií a jeho charakter mi plne vyhovoval. Tento najnovší si pôjdem vyskúšať ale som skôr skeptický.
Renolťáci se můžou zbláznit a místo pravidelného stěžování si přes dealery tu okopávají kotníky. Já vám vůbec nezávidím pánové, že jste ochotni ustoupit od kvalitních podvozků.
Četl jsem pár srovnávaček a Scénic je dle nich komfortnější než Touran, P3008 nebo Kadjar. Také lépe jezdí než C4 Picasso. Všechny tyto srovnávačky vyhrál. Tak proč bych si měl ještě před osobním vyzkoušením ztěžovat?
Stále tu čosi tvrdíš o testoch a zrovnávačkách, ktoré vyhral, ale link si nehodil ani jeden. Porovnávací test som čítal len jeden v Autotipe, kde s Touranom a Zafirou prehral.
Ten německý test z Autobildu snad nemůžeš vydávat za porovnávací test. Zcela nesmyslně se tam testoval krátký Scénic a navíc ze slabším motorem. I ta cenovka byla zcela mimo. Testovaný Touran a Zafira byly o cca 8 000,- Euro dražší.Pokud jsi našel tento paskvil, tak pro tebe nebude problém najít normální test.
Pre mňa nič také ako kvalitný podvozok neexistuje, resp. nie je ničím jednoznačne dané, čo je kvalitné a čo nie. Vždy ide o kombináciu vlastností a vždy s ohľadom na typ a určenie auta, aj na preferencie vodiča.
Už som písal, že ti ten jednoduchý pohľad závidím.
Ne tak docela maš pravdu. Když zustanu u renaultu, tak v roce 2010 jsem měl ve vyběru i Megana a ten jak komfortem, tak jizdně fungoval huře než v te době golf 6 generace. Takže za +- stejne penize jsem nemusel mezi těmito 2 konkurenty vahat. Takže jsou povedene a meně povedene auta stran jizdniho projevu.
Čo znamená, že fungoval horšie? To je subjektívny pohľad. Rovnako ako "povedene a mene povedene" - veličiny, ktoré nijak priamo nezmeriaš. Nie je to vec nejakej kvality či nekvality, ide o preferencie konkrétneho človeka. Niekto iný mohol pokojne zhodnotiť Golfa a Megana inak a tvrdiť, že kvality Renaultu sú vyššie...
Takže názor nemením - tvrdenie, že "Tvrdý podvozek je špatný a obvykle levný" je volovina.
Hele, už je to nějaky rok a přesny popis nedam. Měl jsem, ale fixle to, že francouz = komfortni kočar. To však byla chyba, Megan byl německy, jak pišeš tvrdy, přesněji tuhy a pokud si dobře pamatuji tak +- to same jako golf. Jenže ten evidentně lepe zvladal nastrahy jako diry, spary, vymoly apod. a to docela znatelně. Zde opravdu neni co měřit. Do zataček šel golf ochotněji a diky lepšimu řizeni i přesněji a rozdil v řazeni byl taky evidentně ve prospěch golfa, přesnějši a hladši chod. Megan byl s atmo 1.6 a byl teměř jistě na 16". Jestli se s jinou benzinovou motorizaci chval jinak je možne. Celkově to nebylo nějake zklamani, ale jak se řika ani nenadchlo.
A k te tvrdosti, přesněji tuhosti by se taky dalo něco napsat a ja napišu jen to, že tužši podvozek rozhodně nemusi znamenat nekomfortni, naopak muže byt komfortnějši než ten meně tužši. Zde určitě zaleži na hodně aspektech jako typ zavěšeni, dily z kterych je poskladan, odladěni, sladěni se zbytkem, tuhost skeletu atd.
Ja sa s Tebou nehádam. ;-) Inak ten posledný odstavec si vystihol presne, o niečom v tom zmysle celý čas točím, takže súhlas. Len s dodatkom, že komfort proste číslami nezmeriaš, vždy v tom bude veľký podiel osobných preferencií a subjektívnych dojmov.
Tohle tvrdim, už poměrně dlouho, že renault taha zakazniky hlavně na vzhled a ostatni vlastnosti přehliži, či snad odflakne. Hlavně jizdně, tedy za mě to nejduležitějši co by měl vuz umět, jsou to nezajimava auta. Navic nabidka motoru je zoufala a někde vyšel članek, že si je toho renault vědom a proto budou ve vedeni nějake popravy. I když podobnych članku vychazi hromada a těžko řict, kolik z nich jsou pravdive.
Jaký argumenty, když jsme v něm nikdo nejel. A pokud chceš vycházet z testů, tak těch jsou mraky. A nebudeš své argumenty snad měnit jen dle toho, který test se ti zrovna dostane do ruky? Proto je lepší držet hubu.
To jsou tanečky, chceš říct, že můžu psát jen k autům, která jsem projel? Bude na to vyhláška malý diktátorku?
Copak se ti nelíbí na popisu levných řešení? Máš rád, když auto kope? ;-)
Nemáš rád stručnost? Je to reakce na borce, který se má potřebu vyjadřovat k jízdě aniž by s autem jel. V tvém případě navíc o borce, který s tím autem jet ani nechce. Proč to auto a jeho jízdu vůbec řešíš? Dřív ti to u jiných vadilo.
Francúzi prichádzajú na trh s dizajnom, nie s komfortom. A dizajn im teda podľa mňa ide. To auto je fakt pekné.
Ale motory na prd, komfort mizerný... ja neviem. Toto výzor u mňa zo sračiek nevytiahne. Je to ako mať doma supersexy čúzu s filckami.
Možno Grand verzia bude OK, Karpata vcelku uchvátila.
Měl jsem možnost si už před nějakou dobou do Scéniku i do Grand Scéniku sednout a co se týká prostoru, hlavně vzadu, tak je to pro mne obrovský zklamání. I v Grandu je nejen méně místa ve druhé řadě na nohy, než ve starém modelu, ale je i menší kufr. A kdo vymyslel ty nesmyslně tlustý stolky by zasloužil zlynčovat.Při mé výšce 2 m mi při nastupování strašně vadili, stále jsem se do nich třískal kolenem.
Když to porovnám třeba s Touranem,tak ten je prostorově výrazně lépe.
Za mě :no:
Už při prohlídce nového Méganu hatchback jsem byl velmi nepříjemně překvapen, jak obtížně se do něj nastupuje a jak je vzadu extrémně stísněný až klaustrofobický. Kombík s mírně prodlouženým rozvorem je na tom s prostorem pro kolena vzadu o něco lépe, ale třeba prostornosti Octavie Combi ani Leonu ST zdaleka nedosahuje (přestože má delší rozvor) a podobně to prý má i nový Mégane sedan (ten prý navíc vzadu trpí ještě nedostatkem místa pro hlavu). A teď se dočítám, že málo místa pro nohy vzadu má dokonce i nový Scénic. Podivné - proč prostornost u nové generace svých modelů seg. C Renault nezvládl? :'-(:-O
Tipuji, že počítají s uspořádáním 2 dospělí, 2 děti. Pro 4 dospělé si kup Talismana nebo Espace... Ale logiku to nemá.
Já problém nemám, jenže na poměry zdejších dvoumetrových jsem "trpaslík".
Toto je presne to, čo najnovšiemu štýlu Renaultu vyčítam, a čo sa dá vyčítať viacerým značkám a ich modelom - povýšil dizajn nad praktickú stránku. Móda hrá vyššie husle ako priestor, ergonómia či variabilita. Hlavne variability sa Renault, nechápem prečo, zriekol. Keby zlepšil dizajn so zachovaním si starých predností, bola by to bomba. Takto to vyzerá, akoby mal k dispozícii len obmedzený počet bodov ako v počítačovej hre - ak chceš mať niektorú vlastnosť lepšiu, musíš inú za to obetovať.
Ja mám 180 a meriam to zrovna tak. Krátky Scenic je sympatickejší vonkajším dizajnom, ale z praktického hľadiska by som o ňom ani neuvažoval. Ak, tak Grand. A možno ani ten nie. Keby mi to vyšlo finančne, pozerám jedným okom na Outback, ale to je ešte ďaleko.
Nejhorší je, že třeba já s designem Renaultu nikdy problém neměl, zejména pak u těch hlavních řad... Tahle snaha o přílišnou exotiku u MPV mi je cizí. Espace mi uvnitř připadá malý a zvenčí je to přitom monstrum. Scénica si musím vyzkoušet... asi si ho půjčím, až půjdu na servisku. :-)
Špatné hospodaření s protorem je u nové generace Renaultů jasně patrné i v zavazadlovém prostoru - stačí si všimnout, jak extrémně silné jsou páté dveře u nového Espace, Talismanu kombi i u nového Méganu kombi.... ;-\ :'-(:-O
A dalším problémem je nabídka benzinových motorizací v kombinaci s manuální převodovkou u všech Renaultů segmentu C v poslední době. Končit zde na objemu 1,2 l je fakt totální úlet a dowsizing dovedený ad absurdum... ;-\
Co se týče C segmentu, není 1,2TCe TOP, dál tam máš 1,6TCe...Pokud teda počítáš Megane. Takže malinko míň se smát a víc koumat. :-) To pak můžeme mluvit o tom, že benzínový TOP např. v Octavii má "jen" 169kW, kdežto u Megana (zatím) 195kw. :-)
Pravda je, že mezi nejsilnější 1,2TCe a 1,6 TCe je dost velká díra...
Já reagoval na ericna, kterej psal: "Jo ta poslední věta má něco do sebe, 1.2TCe je jako benzinový TOP výsměch... ". Takže víc koumat, kdo na koho reaguje, a pak tlačit. ;-)
Som na tom podobne. Taká Laguna v kupátku podľa mňa nemá konkurenta. MPV boli väščšinou tak akurát, skôr ako dizajnovú zmenu som čakal skôr novinky z iného súdka, ktorými by boli zase o niečo vpred pred konkurenciou - mohli trebárs zamakať na prevodovkách, konečne na MPV použiť odsuvné dvere, alebo spraviť výsuvnú stupačku na ľahšie nastupovanie dozadu, alebo do toho zabudovať baterky a spraviť slušný hybrid... Takto to vyzerá, že dali o pár eur viac na krabicu a baliaci papier s mašľou, a to tú istú sumu ochudobnili obsah...
Jedna technická, ktorýže to Renault za posl. 25 rokov okrem dodávok mal vzadu posuvné dvere? Keby to jeho zákazníci chceli tak ich tam asi dajú. Mne tiež posuvky v mojom aute vyhovujú, ale aby toto bolo hlavné kritérium ...
Aké hlavné kritérium? Hlavným kritériom je, aby nový model bol lepší ako ten starý. A posuvné dvere na aute tohto typu rozhodne vylepšením sú. Jazdím siedmy rok na Renaulte Kangoo (presadol som zo Scenica) a musím povedať, že posuvné dvere sú z pohľadu komfortu a prístupu do auta tým najlepším riešením, aké môže na aute byť. Plus vzadu sedia hlavne decká, na parkovisku teda neobijú hrany dverí o susedné autá a na vystúpenie im stačí aj menší priestor - čo je u klasiky už problém. Plus posuvné dvere nemajú tak objemné výplne dverí, o to je vzadu širší interiér.
V prípade nového Scenica sa zhoršila variabilita (klasické sedadlá vzadu namiesto jednotlivých sedačiek), ponúka menší priestor, ponuka motorov je poslabšia. Podvozok zatiaľ vyvoláva skôr rozpaky a pohodlie, zdá sa, že Renault odložil stranou spolu so spomínanou variabilitou... Za pochvalu stojí skutočne snáď len dizajn, ale na ten sa nejazdí. Aspoň pre mňa je vydarený dizajn proste málo.
Aha takže podľa tejto logiky nie je nový Galaxy lepší ako ten starý, pretože nemá posuvné dvere? O posuvných dverách mi nevykladaj, mám druhé veľké MPV kde ich vzadu mám, čiže plusy a mínusy su mi jasné. Na margo priestoru len jedno. Aby ti stačilo na nástup či výstup menej miesta potreboval by si posuvné dvere aj v predu. >:D Leda by si vystupoval cez zadné. Mne už sa to stalo pár krát, ale moje auto je priechodné, nemám v strede tunel s opierkou. K tej variabilite, no neviem to posúdiť ako je na tom nový, ale ani v predch. gen. tie zadné sedadlá neboli do šírky nejaké veľké terno aj keď boli samostatné - proste šírka auta nepustí. Na hodnotenie podvozku a komfortu si urobím názor až keď sa preveziem, som zvedavý.
Až budu na sedadlo řidiče usazovat svého syna do dětské sedačky, určitě ocením šoupačky i vepředu. No ale jelikož u nás v ČR (poněkud zpátečnicky) ve svých 5 letech ještě nesmí řídit, zatím beru jako výhodu i šoupačky pouze vzadu. ;-)
Použi hlavu dopekla. Načo ju máš, keď ju nepoužiješ a potom tu píšeš takéto kraviny?
Posuvné dvere som použil ako príklad. Píšem o nástupe/výstupe detí, čiže na zadné sedadlá. Alebo vieš o aute s posuvnými prednými dverami (vyjmúc jeden nekonvenčný Peugeot, ktorý má ale len jeden pár dverí)?
"K tej variabilite, no neviem to posúdiť ako je na tom nový, ale ani v predch. gen. tie zadné sedadlá neboli do šírky nejaké veľké terno aj keď boli samostatné - proste šírka auta nepustí" - spomínaš variabilitu a potom píšeš čosi o šírke. Najprv pouvažuj, čo je variabilita, potom píš.
"Na hodnotenie podvozku a komfortu si urobím názor až keď sa preveziem, som zvedavý." - a kto z nás sa previezol? Zatiaľ všetko rozoberáme len na základe správ, článkov a testov. A pokiaľ to podobne píšu viacerí, tak na tom asi čosi pravdy bude.
Prosím Ťa sa zobuď, a až keď sa preberieš, ďalej píš. Zrovna od teba ma tie nedomyslené slaboduché "argumenty" prekvapili. Keby to napísal niekto z menej a jednoduchšie mysliacich, aj by ma to pobavilo, ale u Teba som zvyknutý na výrazne vyššiu úroveň, tak to nekaz. ;-)
Proč mu hned nadáváš?
S těmi dveřmi ti jen chtěl naznačit, že ten prostor na vystoupení stejně potřebuješ, protože i řidič se spolujezdcem musí vystoupit.
Pokud jde o variabilitu, tak asi bude záležet na tvých prioritách. Pro mě osobně to bude lepší než v GS III. Navíc k tomu dostanu víc příčného prostoru a pohodlnější sedadla.
Pokud jde o podvozek, tak těch testů je opravdu hodně. Dle nich jezdí nový Scénic lépe než starý. A i ten starý byl jízdně lepší než současné C4 Picasso. Podle mě se také není čeho bát a počkat jen na osobní vyzkoušení.
Pro mě osobně je GS IV skoro ideální volba. Oproti starému má pohodlnější sedačky, víc příčného prostoru, větší světlou výšku, asi lépe jezdí (dle většiny testů), lepší variabilitu a v neposlední řadě lépe vypadá. Otázkou pak pro mě je, jak je na tom Euro 6 benzín 130k. A také doufám, že si GS IV zachová i bezkonkurenční kvalitu a spolehlivost svého předchůdce.
A jejda, dovolil som si kritizovať Renault. To som si mohol myslieť, že začneš skákať. >:D Mimochodom, kde vidíš nadávky? Nemaj strach, wakantanka je dosť solídny človek na to, aby svoje názory obhájil sám, tiež je schopný vziať svoje vyjadrenie späť, ak prestrelil - na rozdiel od teba. Jak ide o Renault, máš penu u huby. Ak si si nevšimol, ja Renault naopak v diskusiách dosť zastávam, jazdím s Renaultom Kangoo a je to moje druhé auto tejto značky. Ale to neznamená, že Renault je jediná dobrá voľba a čo spraví Renault, je vždy dobré. Súdnosť som snáď ešte nestratil, a ak niečo kritizujem, mám na to dôvod a tvoje argumenty na to nemajú žiadny vplyv.
A čo ak nie som? Možno ak sa presvedčím, že som pravdu nemal, ale v tomto prípade to nepredpokladám. Variabilita nového Scenica je preukázateľne horšia, priestor vzadu menší - to sú fakty, ktoré sa asi nezmenia, čo myslíš? A ak je jeho podvozok v testoch charakterizovaný ako tvrdší, ťažko ho budem považovať za rovnako pohodlný ako u starších modelov, počítam, že po vyskúšaní skonštatujem to isté, pretože pohodlie starších Renaultov mám dostatočne vyskúšané a zažité. O mňa nemaj starosť, som pokojný a hlava slúži ako má. Len nemám klapky na očiach a nefandím slepo jednej značke. ;-)
Podle testů je naopak prostornost a pohodlí pro cestující lepší. S vyjímkou prostoru nad hlavou, kde už nemáš půl metru jako dřív. Z mého pohledu je lepší i variabilita. Nevím, kde jsi přišel na to že variabilita nebo prostornost jsou prokazatelně horší. To nejsou žádná fakta, to jsou jen tvé dojmy. Pokud jde o ten podvozek, tak těch testů je mnoho a nejsou to jen ty, ze kterých někdo vyzobal negativa. Ale dá se říct, že při malých rychlostech bude Scénic trochu neklidný. Pro mě je však důležité, že podvozek funguje při větších rychlostech a nebude mně odskakovat někde v zatáčce jak u největší konkurence. Ale to jsou jen spekulace na základě testů.
Asi čítaš iné testy, alebo čítaš len to, čo chceš.
Úbytok priestoru je zrejmý z viacerých článkov. A nemyslím tým počet a objem odkladacích priestorov. Horšia variabilita? Preukázateľne. Predtým šlo posúvať a sklápať jednotlivé sedadlá - teraz máš lavicu ako vo väčšine áut. Predtým šli jednotlivé sedadlá vybrať - teraz sa to nedá, našťastie sa dajú sklopiť do roviny s podlahou kufra, ale zase buď sklopíš jedno sedadlo, alebo dvojlavicu. Riešenie so sklápaním sedadiel je vcelku dobré (mám ho aj vo svojom aute), ale predtým bolo možností viac, čiže variabilita utrpela.
"Ale dá se říct, že při malých rychlostech bude Scénic trochu neklidný." - a teraz si predstav, že ja by som radšej auto, ktoré bude pokojné pri všetkých rýchlostiach, nie iba pri väčších. Celkovo čo sa týka pohodlia, som trochu skeptický. Renault s každým novým autom postupne pritvrdzuje a to je z môjho pohľadu negatívom. Iste, redaktorovi, ktorý presadne do Renaultu zo Seatu alebo podobnej hrkálky, ten bude o pohodlí Scenica básniť.
Z testů je patrný jen úbytek prostoru na hlavou. Ten mně však nevadí. Jinak je to lepší než v GS III. Já se k novému Scénicu stavím jako majitel GS III, který ho chce vyměnit. Zkoušel jsem několik SUV/crossoverů a tam je pro mě problém malý vnitřní prostor na podobném půdorysu jako MPV. Nový Scénik mně zatím přijde ideální. Vnitřní prostor je větší (kromě hlavy, která mě netrápí) a variabilita je taky z mého pohledu lepší. Po 6 letech v MPV už vím, co využiji. Pro mě je lepší jednodušší sklápění, rovná plocha než vyndávací sedačky, které jsem nikdy nevyužil. Také pro mě asi budou lepší pohodlnější a prostornější sedačky (včetně těch vzadu) než jsou ve starém Scénicu nebo u konkurence.
Větší světlá výška je pro mě také plus. A jízdně to taky dle testů vypadá lepší. Podle mě to auto evidentně vznikalo dle zkušenosti majitelů předchozí generace. Auto pro lidi, kteří by vyměnily MPV za SUV, ale nechtějí se vzdát všech výhod MPV.
Kraviny? Vážne? Mám dve malé deti, v poradí už druhé auto s posuvnými zadnými dverami a nemám čierno pred očami. >:D Áno deti sa dozadu cez posuvky nakladajú lepšie a človek potrebuje aj menej miesta na ich otvorenie. Ale to je tak asi všetko. Iné menšie či väčšie MPV to riešia uhlom otvorenia klasických dverí, alebo ako Meriva opačným úchytom. Na každom je čo mu vyhovuje viac. Ale preto nezvozím riešenie iného výrobcu nie? A ako podotkol pogo, tak nastúpiť potrebuje aj vodič či spolujazdec. :-) Čo sa variability týka, tak to si nemyslím že variabilita nejako výrazne utrpí tým, že nemáš vzadu 3 samostatné sedadielka oproti riešeniu 1/3 k 2/3. Jedine v tom, že si ten čo bude sedieť vzadu nevyberie kde bude sedieť. Tak to aspoň vidím ja. A nenapadá ma veľa situácií, kedy by som potreboval výhradne len to jedno zadné stredné sedadlo. Ak už mať vzadu tri sedadlá, tak nech sú aj rozmerovo podobné tým v predu, teda aby tam trebárs vedela sedieť medzi dvoma deťmi ich mama. :-) Čo sa testovania novinármi ... mám na to svoj názor, ak by to človek bral doslova, tak aj octa s vlečkou či rapid sú super pohodlné káry a o tej lešenárskej trubke človek ani nevie :-) a dalo by sa pokračovať.
Samozrejme, že si písal kraviny. Človeče normálne neverím, že sa mám zrovna s Tebou rozprávať jak s malým chlapcom, ktorému treba vysvetľovať dve a dve.
"Aha takže podľa tejto logiky nie je nový Galaxy lepší ako ten starý, pretože nemá posuvné dvere?" - sorry, toto je argument fakt ako od školáka. Písal som, že na novom Scenicu nevidím žiadny krok vpred a posuvné dvere som spomenul ako jeden z príkladov. Vytrhávaš z kontextu veci jak sa ti hodí.
"Aby ti stačilo na nástup či výstup menej miesta potreboval by si posuvné dvere aj vpredu." - ja som písal len o deťoch vzadu, o ničom inom nebola reč. Dospelý vpredu sa skôr z auta "vyvlečie", aj keď je na parkovisku tesnejšie. Ty sám si to tiež napísal teraz - Áno deti sa dozadu cez posuvky nakladajú lepšie a človek potrebuje aj menej miesta na ich otvorenie." A vzápätí zas pletieš niečo o nastupovaní dopredu...
Variabilita - trochu si si to predtým zmýlil so šírkou interiéru, nie? Variabilita 2+1 voči 1+1+1 utrpí vcelku dosť. Koľkokrát som viezol niečo dlhé až dopredu - stačilo sklopiť stredné operadlo a ešte štyria sme sa odviezli. V novom Scenicu by som buď musel sklopiť celé dvojsedadlo, alebo pravé sedadlá vpredu aj vzadu - a viezli by sme sa len traja. Posunutím sedadiel dopredu sa tiež dalo získať kúsok miesta v kufri navyše práve tam, kde bolo treba a nemusel som obmedzovať na zadných sedadlách všetkých. Hlavne s poriadnymi detskými sedačkami, ktoré sú dosť mohutné, priestoru nie je nazvyš v žiadnom aute. Takže variabilita rozhodne utrpela. Tiež som napísal, že tento nedostatok trochu kompenzuje sklápanie zadných sedadiel do roviny s kufrom bez nutnosti demontáže.
Inak neviem ako ťa napadla variácia iba so stredným sedadlom vzadu? Kokso to fakt vyzerá, ako keby si sa nenamáhal nad vecou pouvažovať a vycapil sem prvú blbinu čo ťa napadne...
A čo sa týka testov, nie je to berná minca, ale napovie. V sumáre som nenašiel nič, prečo by som tento Scenic mal chcieť. V teoretickej rovine neponúka (vyjmúc atraktívny dizajn) skutočne nič naviac voči súčasnému modelu, nič, čím by presvedčil - naopak, je tu predpoklad horších parametrov ako by som čakal. A to, jedine to kritizujem - nie že nemá posuvné dvere, že ako nový model ponúka menej jak ten starý.
Takže sorry, ale áno, písal si kraviny. A pokiaľ stále trváš na svojom, tak sorry, že máš s pochopením môjho (opakovane vysvetleného) textu problém. Mal som mal o Tebe vyššiu mienku.
Hm, pekne si sa rozpísal len čo je pravda. Ale ak to vezmem po poriadku.
Spomenutý Galaxy bol len ako príklad. Teda zvonka sa veľmi nezmenil, zvnútra zčasti, technika tiež veľmi nie, jazdné vlastnosti jedni vravia lepšie iní horšie oproti predchodcovi. Tak je ten nový lepší alebo nie?
Že pri zadných posuvných dverách bola reč len o deťoch som prehliadol, moja chyba. Nič to ale nemení na fakte, že pokiaľ tam nenakladáš max. 2 ročné deti, tak nemajú až toľko výhod. Ony tie posuvky aj docela dosť vážia a menšie deti s manipuláciou s nimi majú problém, ten odpadá ak sú elektrické. Ak máš dieťa staršie tak tam klasickými dverami vlezie ešte jednoduchšie ako ty dopredu. Proste je menšie, ľahšie obratnejšie. S posuvkami je to len o čosi pohodlnejšie v stiesnených priestoroch.
Variabilitu si mi nijako nevyvrátil. Alebo mi chceš tvrdiť, že keď sklopíš v tom novom jednu tretinu sedadla tak sa neodveziete zase štyria? Ak by to bolo niečo dlhé, že potrebuješ sklopiť aj predné spolujazdcove sedadlo tak tam štyria nevleziete aj tak. Posúvanie sedadiel beriem ako argument a uznávam, že občas sa ten liter v kufri v takomto type auta hodí. Osobne som takýto problém ešte nemal, pretože moje je o triedu väčšie a do kufra keď v ňom nie je posledný rad sedadiel mi doteraz vošlo všetko aj s rezervou. >:D
Takže ak tebe tento nový Scenic nevyhovuje deje sa niečo? Je to preto horšie auto ako predchodca? Takto od pása od stola už to presne vieš? V každom aute je vždy niečo za niečo. Niekomu stačí atraktívny dizajn a konektivita. Niekto potrebuje objem a väčšiu variabilitu, preto má Renault Kangoo, Scenic , Grand Scenic a Espace nie? Každému podľa jeho gusta a peňaženky.
Pusuvný sedačky jsou i v Novým Scénicu. Navíc širší a pohodlnější. Mezi dvě sedačky si lépe sedne někdo dospělý. Z mého pohledu je nový Scénic lepší než ten starý.
Ano, stolik je zla volba...cely problem sedenia vzadu je, ze sedadla su relativne na MPV nizko a rovnako aj sedadla vpredu, co sposobi problem vopchat si nohy zadnych pasazierov pod predne sedadla...u Grandu mierne lepsie...ale stale skorej pre deti.
Vpredu ok, kufor ok...teda skoda...
Ano,ale nie v tom prevedeni v Scenicu...aspon keby to bolo robustne,ako to posobi :-) ...ale ani to nie je :-(
Mne osobne to prevedenie vadi tak, ze bych ho radsej ozelel...vozim vzadu deti a este mi to nechybalo (deti su priputane v autosedacke :-) ) a na DVD su aj ine moznosti
Ako vieš, že to nie je tak robustné ako to pôsobí? Čo chceš ma na tom stolíku položené, demižón so slivovicou? >:D
Tebe to nechýbalo, spýtaj sa detí...
Ja som viezol deti do Talianska, Chorvátska aj Bulharska a stolíky sa využili vždy. Okrem DVD aj na všetko, čo za jazdy potrebovali, od pitia, cez knižku, hračku alebo telefón. A na DVD mi stačí ten najjednoduchší miniprehrávač, ktorý na ten stolík pásne akurát a nemusím DVD do auta riešiť zbytočne zvlášť a za ďalšie peniaze.
Ak stolík nie je dobrá voľba v tomto aute, potom nie je dobrá voľba toto auto. Ale o tom až po osobnej skúsenosti.
Po nákupu toho modelu jsem pouze ujistil v tom, že redaktoři Auto.cz jsou naprosto zaujatí vůči značce Renault a tedy naprosto neprofesionální. Scenic je na cestách pravým opakem toho, co tento pisálek popisuje. Opravdu jste Auto.cz k zeblití!