Test Auto.cz

Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

21.5. 2018
Verdikt
 

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens. Jak jezdí výkonově prostřední vznětový motor ve střední úrovni výbavy?

Slovo talisman obecně označuje artefakt, který má svému majiteli přinést štěstí a také jej ochraňovat. Toto slovo coby označení svého velkého modelu jistě nezvolil Renault v roce 2015 pro nástupce Laguny náhodou. Ta sice platí ve své třetí generaci za jeden z nejspolehlivějších automobilů posledních let, avšak přesto nad ni lidé stále ohrnují nos. Holt pokažená pověst zaviněná až příliš velkým počtem dětských nemocí na začátku výroby druhé generace Laguny udělala své.

Nové jméno tak mělo v lidech vyvolat dojem, že Talisman už nemá s Lagunou pranic společného, zvláště když skutečnost vlastně není jiná. Dědictvím Laguny jsou tak pouze základní technická řešení podvozku, včetně dodnes docela unikátního systému řízení všech kol 4Control. A možná ještě základní motor 1.5 Energy dCi, vycházející z řady K9K. Zbytek auta byl v roce uvedení opravdu zcela nový.

Pohodlné, ale vyvolávají pocení

Francouzské vozy vždy vynikaly zvláštním šarmem a také z pohledu kupujícího poměrně bohatou výbavou, za niž se třeba u německých konkurentů připlácelo. Ano, třeba vozy BMW mají skvělé jízdní vlastnosti, jenže v základu jejich kabina připomíná auto tak o dvě třídy nižší. A o úrovni základních sedadel, plochých jak prkno a čalouněných látkou s velkým podílem umělých vláken se také dozvíte spíše z úst běžných kupujících než z novinářských testů. Auta určena pro žurnalisty totiž tato sedadla téměř nemají.

TEST 2015: Renault Talisman 1.6 dCi – Něco pro štěstí

To francouzské vozy mívaly sedadla čalouněná zcela běžně velurem, který u vyšších verzí nahrazovala přírodní kůže. Takto tomu bývalo třeba u první Laguny v roce 1994. Testovaná verze Intens nabízí jako jediná ve standardní výbavě sedadla čalouněná látkou v kombinaci s černou koženkou, z níž jsou bočnice sedadel. Bohužel, látka je tady s velkým podílem umělých vláken, takže pokud jedete delší cestu v letních pařácích, počítejte s možným zvýšeným pocením. Tedy stejně jako ve výše zmíněných základních sedadlech moderních BMW. Řešení existuje v rámci paketů Leather v černé barvě kůže za 70.000 korun, respektive v hnědé za 105.000 korun. S nimi navíc lze mít i odvětrávání sedadel.

obrázek [600 x 397]  

Toto je však jediná výtka vůči sedadlům Talismanu. Jak jejich rozměry, tak také tvarování snesou nejpřísnější měřítka. Ani po více než 400 kilometrech nás z nich nebolela záda. V rámci příplatků byla navíc vybavena vyhříváním ve dvou úrovních výkonu, což spolu s vyhřívaným volantem a ostřikovači světlometů vyjde na 10.000 korun v rámci paketu Winter Plus.

Součástí sedadla řidiče je v testované výbavě Intens standardně také elektricky stavitelná bederní opěrka ve čtyřech směrech s masážní funkcí. Za sebe mohu říci, že při řízení je mi toto spíše nepříjemné, než že bych to ocenil. Jedná se o jednodušší systém, využívající právě elektricky stavitelnou bederní opěrku, jaký používají také například vozy Citroën a DS. Bez ohledu na to je to však zajímavý prvek, který jinde moc neuvidíte. Minimálně ne ve standardu prostřední úrovně výbavy.

Standardem je ve výbavě Intens také největší ze tří nabízených displejů multimediálního rozhraní R-Link 2, nabízející úhlopříčku 8,7 palců. Zobrazuje mimo jiné také podklady z navigace TomTom s mapovým pokrytím Evropy. Grafika je skutečně prvotřídní, ovládání po chvíli nečiní potíže ani lidem, kteří běžně nepoužívají tablety. Navíc na rozdíl třeba od Peugeotů nechybí samostatné ovladače topení. Směr proudění vzduchu ale již měníte na displeji, stejně jako třeba vypínáte kompresor klimatizace. Ventilační systém zahrnující standardně dvouzónovou samočinnou klimatizaci zde pracuje ve třech úrovních intenzity.

Pět režimů bez podvozku

Snaha Renaultu nabídnout svému řidiči možnost si vůz nakonfigurovat dle vlastních požadavků má své naplnění v rozhraní Multi-Sense. Pouze v základní výbavě Life za něj připlácíte 5.000 korun, ovšem jeho přítomnost je podmíněna rozhraním R-Link 2. Režimů nabízí Multi-Sense hned pět od komfortního, přes normální či ekonomický, až po sportovní. Po zvolení příslušného se upraví charakteristika pedálu plynu a také účinek posilovače řízení, přičemž v režimu Sport volant poněkud ztuhne. Opticky se dále může změnit vzhled přístrojového štítu a jeho převládající barevné podsvícení. V režimu Sport je rudé, v Normálu modré a ekonomické zase zelené. Toto vše je očekávatelné a ke spokojenosti uživatele.

Tímto ale možnosti nastavení končí. Pokud byste zvolili paket 4Control, který je v Intens za příplatek 40.000 korun a který testovaný vůz neměl, měnilo by se také odpružení vozu, neboť 4Control zahrnuje nejen aktivně řiditelnou zadní nápravu, ale současně také adaptivní odpružení.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens

Cena v základní výbavě: 779 900 Kč Cena v testované výbavě: 859 900 Kč

Základní výbava:Světlomety Pure LED Vision, zadní LED svítilny, elektricky sklopná a nastavitelná vnější zpětná zrcátka, akustické čelní sklo, tónovaná skla, parkovací senzory vpředu a vzadu, ukazatel řazení, stop/start, opravná sada na pneumatiky, dvousměrně stavitelný volant multifunkční čalouněný kůží, sedadlo řidiče s elektricky stavitelnou bederní opěrkou a masážní funkcí, samočinná dvouzonová klimatizace, klimatizovaná schránka před spolujezdcem, zadní loketní opěrka s držáky na nápoje, paket Vision systém (varování před opuštěním jízdního pruhu atd), šest airbagů, systém ISOFIX na obou krajních zadních místech, automatické přepínání dílkových světel, 18palcová kola z lehkých slitin, sedadla v kombinaci látky a koženky v černé barvě, atd

Výbava testovaného vozu:Panoramatické střešní okno otevíratelné v přední části (+ 25.000,-), elektrické ovládání víka zavazadelníku (+ 10.000,-), paket City – zahrnuje parkovací senzory se zadní kamerou a sledováním mrtvého úhlu (+ 15.000,-), paket Winter – zahrnuje vyhřívání předních sedadel, volantu a ostřikovačů předních svítilen (+ 10.000,-), metalický lak (+ 20.000,-)

Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu Mayová odložila hlasování o dohodě s Evropskou unií o brexitu

Britská vláda se kvůli vnitropolitickým neshodám rozhodla…

V Německu stojí vlaky. Deutsche Bahn kvůli stávce přerušila provoz na dálkových linkách V Německu stojí vlaky. Deutsche Bahn kvůli stávce přerušila provoz na dálkových linkách

Železniční provoz v Německu, který výrazně narušila ranní…

KPMG: Čeští zákazníci mají nejlepší zkušenost s výrobcem kosmetiky Manufaktura KPMG: Čeští zákazníci mají nejlepší zkušenost s výrobcem kosmetiky Manufaktura

Pro české zákazníky je důležitý hlavně férový přístup…

 
Technické údaje
Motor Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 320 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 3.7 / 4
Emise CO2:106
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 572 / 1681
Objem nádrže (l):52
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1504 / 573
Rozměr pneu:245/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4865
b) šířka (mm): 1868
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2809
e) rozchod vpředu (mm): 1614
f) rozchod vzadu (mm): 1609
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 650 / 890
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):840
k) šířka vpředu (mm): 1520
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě Škoda Scala dostala vychytávku, kterou ocení úplně každý. Hlavně v zimě

Vozy Škoda jsou známé pro svá chytrá řešení. Mnohdy…

Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá! Budoucnost Škody Scala: Kdy dorazí na trh? S ostrým RS se nepočítá!

Škoda Scala má po premiéře. Zatímco vy jste si vůz…

 



Renault Talisman: Rošáda v nabídce motorů, minimem je dnes sedmnáctistovka Renault Talisman: Rošáda v nabídce motorů, minimem je dnes sedmnáctistovka

Talisman dosud nabízel motor nejvýše o objemu 1,6 litru.…

Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích Renault Talisman Grandtour: S novým kombi poprvé na českých silnicích

Do segmentu kombíků střední třídy míří nový zástupce. Za…

 



 
Čínský Landwind konečně nepředstavil jen kopii Range Roveru. Nejnovější dílo ale vypadá šíleně

Čínský Landwind konečně nepředstavil jen kopii Range Roveru. Nejnovější dílo vypadá šíleně

Dnes 17:46

Čínský Landwind se proslavil svojí kopií Range Roveru Evoque.




Blesk.cz

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Stranger Things 3: Byly odhaleny názvy epizod

Netflix zveřejnil teaser video k třetí sérii sci-fi retro seriálu Stranger Things. Odhalil v něm názvy epizod,…

 

iSport.cz

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už v úterý! Se Šárkou Strachovou i…

Už v úterý vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i sprchy s teplou vodou

Luxusní stáje rostou u O2 areny. Koním staví i…

Pořadatelé parkurové soutěže Global Champions Prague PlayOffs 2018 svádějí boj s časem. Po florbalovém…

 

Reflex.cz

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek je překvapující. Podívejte se na jedinečné snímky

Fotograf šest let sledoval život veverek a výsledek…

Geert Weggen je nizozemský fotograf zabývající se dokumentováním přírody. Za posledních šest let se však jeho…

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Politizace práce tajných služeb. Co horšího si přát?

Kontrarozvědce BIS se její výroční zprávou podařilo na týden rozvířit vody nikoliv ve zpravodajské komunitě, jak…