reklama


Renault Twingo Gordini - TmavomodRý Svět

Renault Twingo Gordini - TmavomodRý Svět

 
 

Melancholie z písniček Jaroslava Ježka není vůbec namístě. Daleko lépe Gordiniho vystihl Žlutej pes. Modrá je totiž dobrá...

Už to jsou dva roky, co jsme testovali poprvé Twingo RenaultSport, nyní je na řadě redakční test modelu Twingo Gordini.

Má to ale nějaký význam, když je Gordini víceméně pouze modré s bílými pruhy a plně vybavené? Ano, rozhodně má, protože původní Twingo mělo standardní RS podvozek a gordini má naopak sériově podvozek Cup.

Označení Gordini svého času znamenalo, že na cenovce bude oproti výchozímu Renaultu dvojnásobná cifra. Tomu ostatně odpovídalo i množství provedených úprav. Dneska už není zájem dělat z Gordini tak exkluzivní značku, jde prakticky jen o lépe vybavené verze RenaultSport.

obrázek [600 x 338]  

Ale Renault to určitě nemá špatně vymyšleno. Ten, kdo chce RS verzi bez příkras a spousty více či méně nepotřebné výbavy, koupí prostě RS. A ten, kdo potřebuje k výkonu i všemožné prvky luxusu, koupí Gordini, protože v tomto paketu má jednotlivé prvky nejen levnější, ale auto navíc vypadá mnohem stylověji.

Neviditelnost nehrozí

Kdo z řidičů sportovních aut není alespoň trošku exhibicionista? OK, majitelé Golfů GTI asi nejsou, ale ti ostatní se rozhodně nestydí za to, že má jejich auto výrazněji tvarované nárazníky, velká kola, nějaké to křídlo a masivnější prahy. A na tohle nyní sází i Gordini.

Zatímco Twingo byste asi na silnici snadno přehlédli, RS neRS (tedy pokud byste ho zrovna neměli plné zpětné zrcátko), v případě verze Gordiniho se vám to zcela jistě nestane. Bílé pruhy s G vodoznakem jsou totiž opravdu signální a na takovémhle autíčku dokonce extrémně provokativní. K tomu si přidejte bílé lemování mlhovek, černě lakovaný střed nárazníku a vytažené blatníky - rázem máte před sebou vyzývavého, drzého „pankáče“, jemuž budete svůj pohled věnovat, ať chcete nebo ne. Chvíli si ho budete prohlížet v zrcátku ...a pak vás nejspíš předjede a zmizí z dohledu.

obrázek [600 x 410]  

Modrobílá nálada se zvenku nastěhovala i do kabiny, nejvýraznější jsou určitě proužky na volantu, které jsou v ose těch na karoserii. Jinak je vše při starém, což ovšem není rozhodně sentimentální povzdechnutí – sedadla mají perfektní boční vedení a volant parádně tvarovaný věnec. Trochu vadí jen ten vyšší posaz za ním.

Motor? Ohrožený druh

Nic speciálního bohužel nemůžeme čekat ani pod kapotou. Tedy nic proti výchozí atmosférické šestnáctistovce o výkonu 98 kW (133 k) při 6750 min-1, díky bohu za ní, v dnešní turbo-hysterické době, ale auto s G ve znaku mohlo přece jen nastrkat pár kohoutů do kurníku navíc.

Motor poskytuje lehkému autíčku naprosto dostatečnou dynamiku, a to i ve středních otáčkách. Kvůli točivému momentu 166 Nm při 4400 min-1 turbofanda nezvedne ani obočí, nám ostatním to ale určitě bude stačit.

To nejlepší ze sebe ale stejně vydá Gordini až nahoře. Největší chuť do života má od 5000 min-1 do omezovače v 6900 min-1.

Po přeřazení těsně před omezovačem padnou otáčky sice ke čtyřem a půl tisícům, tedy kousek pod optimální hranici, při jízdě to ale nijak zásadně nevadí.

Sportovnější podvozek

A jak funguje u Twinga podvozek CUP? Ačkoli překvapuji sám sebe, musím přiznat, že tohle auto bych si asi pořídil spíše se standardním „eresovým“ naladěním šasi.

CUPový setup sice dokáže potlačit náklony v zatáčkách a zpřesnit reakce auta na pohyby volantem, takže se Twingo stává jistějším, „motokárovějším“ a lépe ovladatelnějším na hranici smyku. To sice zní úžasně, nicméně tohle auto už pomalu přestává být příjemné pro každodenní ježdění, pokud tedy nejste masochisté.

obrázek [600 x 267]  

Tuhé pérování sice stále velmi dobře zvládá rázy od nerovností, ale toto naladění v kombinaci s kraťoučkým rozvorem způsobuje nepříliš příjemné kmitání karoserie a tím i natřásání posádky. Místy zaznamenávám na špatném povrchu i mírné poskakování auta.

Nicméně věřím tomu, že i CUPová specifikace si najde své zastánce. Jestli totiž Twingo něco neztratilo, je to radost z jízdy, která se jen trochu posunula směrem k jistotě, stabilitě a zlepšené ovladatelnosti.

Méně hravé, ale ostřejší

Tam, kde Twingo RS nadchne rozevlátostí a ochotou k přetáčivým hrátkám, tam Twingo Gordini uchvátí ovladatelností a jistotou, řízení je u obou aut stejně vypiplané, což znamená přesné, ostré a s perfektně vyváženým posilovačem.

Ani jedno křivé slovo ode mne neuslyšíte ostatně ani na adresu brzd, za co by ovšem inženýři Renaultu zase potřebovali vykrákat za vlasy, je řazení. Stále je gumové, na neutrálu zatuhlé, při změně kvaltů v něm lupe a ani kulisa není právě nejpřesnější.

Ale je to marné, Twingo Gordini (i Twingo RS) budete zcela jistě milovat i tak. Tím spíš, že Renault nyní nabízí oba vozy v akci za 319.900,- Kč (Twingo RS), respektive za 369.900,- korun za RS Gordini.

obrázek [600 x 340]  

První cena vozu192.900,- Kč (1.2 Acces, 43 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací349.900,- Kč (Twingo RS, 98 kW)
Základní cena testovaného vozu399.900,- Kč (Twingo RS Gordini, 98 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků399.900,- Kč (Twingo RS Gordini, 98 kW)

Plusy

  • Tvarování a rozměry sedadel
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Výkonný a tichý motor
  • Přesné řízení
  • Velmi dobrá jízdní dynamika
  • Příznivá cena

Mínusy

  • Posaz za volantem
  • Nesportovní charakter řazení
  • Neklid podvozku na nerovnostech
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Twingo Gordini

Cena v základní výbavě: 399 900 Kč Cena v testované výbavě: 399 900 Kč

Základní výbava:ABS s EBD a BAS, aut. rozsvěcení výstražných světel, 4x airbag, vypínatelné ESP, centrální zamykání, posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, sada na opravu pneumatiky, sportovní aerokit Gordini, polepy karoserie, 17“ litá kola, mlhovky, dešťový a světelný senzor, automatická klimatizace, výškově nastavitelný kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu, tónovaná skla, zatmavená zadní okna, metalíza, ochranné kryty předních mlhovek, koncovka výfuku, podvozek Cup, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, autorádio s CD, MP3 a Bluetooth

Výbava testovaného vozu:Základní

ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos ČEZ sníží dividendu, investorům ale přinese nadprůměrný výnos

Akcie společnosti ČEZ v posledním roce pozvolna rostou.…

Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává Státní půjčovna vlaků na tripartitě padla, ministerstvo plány vzdává

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdává snahu na…

Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů Saúdská Arábie nalije do obnovitelných zdrojů až 50 miliard dolarů

Saúdská Arábie spustí v příštích týdnech program podpory…

Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun Na výzkum virtuální reality nebo kybernetiky dá stát 2,4 miliardy korun

Až tři miliardy korun v následujících šesti letech zamíří…

 
Technické údaje
Motor Renault Twingo Gordini
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 6750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.6 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 165 / 959
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1049 / 340
Rozměr pneu:195/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3600
b) šířka (mm): 1654
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2367
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1338
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Twingo Gordini
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál! Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál!

Po zveřejnění detailu ostrého twinga pustila automobilka…

Ostřejší Renault Twingo na první upoutávce. Poladila jej divize Renault Sport Ostřejší Renault Twingo na první upoutávce. Poladila jej divize Renault Sport

Ostřejší verze Renault Twingo se představí již velmi…

 



 
Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Černé ovce: Vysmívaná auta, která šla proti proudu. Proč se tyhle propadáky nechytly?

Dnes 18:50

Výrobci občas uvedou na trh modely, které boří zavedené konvence v jejich nabídce a klientela je ne úplně pochopí...




Blesk.cz

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu Microsoftu

Gartner předvídá rok 2019: Apple překoná platformu…

Gartner se na začátku roku pochlubil se svou předpovědí vývoje trhu s počítači a mobilními telefony pro…

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách: Jsem moc krásná na práci, brání se

Osminásobná matka inkasuje statisíce na dávkách:…

Marie Buchan (33) je matkou na plný úvazek! Britka na svých osm dětí ve věku od tří do 15 let inkasuje skoro…

 

iSport.cz

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden ze životních úderů

Štěpánka dostala na grandslam i paráda: Byl to jeden…

Tohle asi neomrzí, nikdy, ani nemůže. Radek Štěpánek se na Australian Open v dnešním nočním zápase s Dmitrijem…

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který přežije ve vánici

To je pomocník biatlonistů: vojenský stroj, který…

PŘÍMO Z RUHPOLDINGU | Jsou s tím na střelnici určitou výjimkou. Na jednom místě před nimi stojí dalekohled, s…

 

Reflex.cz

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video odhaluje bizarní podobu ruských „Avengers“

Medvědodlak vede bandu sovětských superhrdinů. Video…

Zrodila je studená válka. I když pocházejí z různých koutů Sovětského svazu, mají jedno společné – ovládají…

 
 
reklama