Renault Twingo Gordini - TmavomodRý Svět

Renault Twingo Gordini - TmavomodRý Svět

 
 
11.1. 2011 Michal Fokt

Melancholie z písniček Jaroslava Ježka není vůbec namístě. Daleko lépe Gordiniho vystihl Žlutej pes. Modrá je totiž dobrá...

Už to jsou dva roky, co jsme testovali poprvé Twingo RenaultSport, nyní je na řadě redakční test modelu Twingo Gordini.

Má to ale nějaký význam, když je Gordini víceméně pouze modré s bílými pruhy a plně vybavené? Ano, rozhodně má, protože původní Twingo mělo standardní RS podvozek a gordini má naopak sériově podvozek Cup.

Označení Gordini svého času znamenalo, že na cenovce bude oproti výchozímu Renaultu dvojnásobná cifra. Tomu ostatně odpovídalo i množství provedených úprav. Dneska už není zájem dělat z Gordini tak exkluzivní značku, jde prakticky jen o lépe vybavené verze RenaultSport.

obrázek [600 x 338]  

Ale Renault to určitě nemá špatně vymyšleno. Ten, kdo chce RS verzi bez příkras a spousty více či méně nepotřebné výbavy, koupí prostě RS. A ten, kdo potřebuje k výkonu i všemožné prvky luxusu, koupí Gordini, protože v tomto paketu má jednotlivé prvky nejen levnější, ale auto navíc vypadá mnohem stylověji.

Neviditelnost nehrozí

Kdo z řidičů sportovních aut není alespoň trošku exhibicionista? OK, majitelé Golfů GTI asi nejsou, ale ti ostatní se rozhodně nestydí za to, že má jejich auto výrazněji tvarované nárazníky, velká kola, nějaké to křídlo a masivnější prahy. A na tohle nyní sází i Gordini.

Zatímco Twingo byste asi na silnici snadno přehlédli, RS neRS (tedy pokud byste ho zrovna neměli plné zpětné zrcátko), v případě verze Gordiniho se vám to zcela jistě nestane. Bílé pruhy s G vodoznakem jsou totiž opravdu signální a na takovémhle autíčku dokonce extrémně provokativní. K tomu si přidejte bílé lemování mlhovek, černě lakovaný střed nárazníku a vytažené blatníky - rázem máte před sebou vyzývavého, drzého „pankáče“, jemuž budete svůj pohled věnovat, ať chcete nebo ne. Chvíli si ho budete prohlížet v zrcátku ...a pak vás nejspíš předjede a zmizí z dohledu.

obrázek [600 x 410]  

Modrobílá nálada se zvenku nastěhovala i do kabiny, nejvýraznější jsou určitě proužky na volantu, které jsou v ose těch na karoserii. Jinak je vše při starém, což ovšem není rozhodně sentimentální povzdechnutí – sedadla mají perfektní boční vedení a volant parádně tvarovaný věnec. Trochu vadí jen ten vyšší posaz za ním.

Motor? Ohrožený druh

Nic speciálního bohužel nemůžeme čekat ani pod kapotou. Tedy nic proti výchozí atmosférické šestnáctistovce o výkonu 98 kW (133 k) při 6750 min-1, díky bohu za ní, v dnešní turbo-hysterické době, ale auto s G ve znaku mohlo přece jen nastrkat pár kohoutů do kurníku navíc.

Motor poskytuje lehkému autíčku naprosto dostatečnou dynamiku, a to i ve středních otáčkách. Kvůli točivému momentu 166 Nm při 4400 min-1 turbofanda nezvedne ani obočí, nám ostatním to ale určitě bude stačit.

To nejlepší ze sebe ale stejně vydá Gordini až nahoře. Největší chuť do života má od 5000 min-1 do omezovače v 6900 min-1.

Po přeřazení těsně před omezovačem padnou otáčky sice ke čtyřem a půl tisícům, tedy kousek pod optimální hranici, při jízdě to ale nijak zásadně nevadí.

Sportovnější podvozek

A jak funguje u Twinga podvozek CUP? Ačkoli překvapuji sám sebe, musím přiznat, že tohle auto bych si asi pořídil spíše se standardním „eresovým“ naladěním šasi.

CUPový setup sice dokáže potlačit náklony v zatáčkách a zpřesnit reakce auta na pohyby volantem, takže se Twingo stává jistějším, „motokárovějším“ a lépe ovladatelnějším na hranici smyku. To sice zní úžasně, nicméně tohle auto už pomalu přestává být příjemné pro každodenní ježdění, pokud tedy nejste masochisté.

obrázek [600 x 267]  

Tuhé pérování sice stále velmi dobře zvládá rázy od nerovností, ale toto naladění v kombinaci s kraťoučkým rozvorem způsobuje nepříliš příjemné kmitání karoserie a tím i natřásání posádky. Místy zaznamenávám na špatném povrchu i mírné poskakování auta.

Nicméně věřím tomu, že i CUPová specifikace si najde své zastánce. Jestli totiž Twingo něco neztratilo, je to radost z jízdy, která se jen trochu posunula směrem k jistotě, stabilitě a zlepšené ovladatelnosti.

Méně hravé, ale ostřejší

Tam, kde Twingo RS nadchne rozevlátostí a ochotou k přetáčivým hrátkám, tam Twingo Gordini uchvátí ovladatelností a jistotou, řízení je u obou aut stejně vypiplané, což znamená přesné, ostré a s perfektně vyváženým posilovačem.

Ani jedno křivé slovo ode mne neuslyšíte ostatně ani na adresu brzd, za co by ovšem inženýři Renaultu zase potřebovali vykrákat za vlasy, je řazení. Stále je gumové, na neutrálu zatuhlé, při změně kvaltů v něm lupe a ani kulisa není právě nejpřesnější.

Ale je to marné, Twingo Gordini (i Twingo RS) budete zcela jistě milovat i tak. Tím spíš, že Renault nyní nabízí oba vozy v akci za 319.900,- Kč (Twingo RS), respektive za 369.900,- korun za RS Gordini.

obrázek [600 x 340]  

První cena vozu192.900,- Kč (1.2 Acces, 43 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací349.900,- Kč (Twingo RS, 98 kW)
Základní cena testovaného vozu399.900,- Kč (Twingo RS Gordini, 98 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků399.900,- Kč (Twingo RS Gordini, 98 kW)

Plusy

  • Tvarování a rozměry sedadel
  • Velmi dobré jízdní vlastnosti a ovladatelnost
  • Výkonný a tichý motor
  • Přesné řízení
  • Velmi dobrá jízdní dynamika
  • Příznivá cena

Mínusy

  • Posaz za volantem
  • Nesportovní charakter řazení
  • Neklid podvozku na nerovnostech
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Twingo Gordini

Cena v základní výbavě: 399 900 Kč Cena v testované výbavě: 399 900 Kč

Základní výbava:ABS s EBD a BAS, aut. rozsvěcení výstražných světel, 4x airbag, vypínatelné ESP, centrální zamykání, posilovač řízení, tempomat, otáčkoměr, sada na opravu pneumatiky, sportovní aerokit Gordini, polepy karoserie, 17“ litá kola, mlhovky, dešťový a světelný senzor, automatická klimatizace, výškově nastavitelný kožený volant, el. ovládaná zrcátka a boční okna vpředu, tónovaná skla, zatmavená zadní okna, metalíza, ochranné kryty předních mlhovek, koncovka výfuku, podvozek Cup, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, autorádio s CD, MP3 a Bluetooth

Výbava testovaného vozu:Základní

Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů Rozdělování peněz na péči vrcholí. Záchranky nepokryjí ani růst platů

Většině zdravotnických zařízení porostou příští rok…

Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí Analýza: Trh s bateriemi dál výrazně poroste, Češi se ale zatím mezi špičky oboru nezařadí

Byznysu s bateriemi se daří, trh každoročně roste o více…

Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně Těžil kryptoměny v poslaneckém bytě, nyní pirát Vymazal vrací náklady zpět Sněmovně

Poslanec Pirátské strany Tomáš Vymazal, který loni těžil…

 
Technické údaje
Motor Renault Twingo Gordini
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 98 / 6750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 201
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.8 / 5.6 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 165 / 959
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1049 / 340
Rozměr pneu:195/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3600
b) šířka (mm): 1654
c) výška (mm): 1470
d) rozvor (mm): 2367
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):870
k) šířka vpředu (mm): 1350
l) šířka vzadu (mm): 1338
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Renault Twingo Gordini
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 10
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,38
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche? Hyundai jde tvrdě proti Škodě. Dokáže Octavia Fresh porazit i30 Go Blanche?

Model i30 vychází v akční verzi Go Blanche na necelých…

 



Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární? Ojetý Renault Twingo II: Proč není tak populární?

První twingo si pamatují všichni. Ve své době nezvykle…

Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál! Ostrý Renault Twingo oficiálně. Jmenuje se GT, má 110 koní a manuál!

Po zveřejnění detailu ostrého twinga pustila automobilka…

 



 
Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Lotus 79 (1978-1979): Poslední černozlatý mistr mistr světa

Dnes 18:50

Lotus se stal ve formuli 1 průkopníkem monopostů s přísavným efektem. Typ 79 před čtyřiceti lety naprosto převálcoval veškerou konkurenci. Bohužel naposledy...




Blesk.cz

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném souhlasu obou stran

GDPR na švédský způsob: Sex jedině po výslovném…

V den startu unijního nařízení o ochraně osobních údajů, obávaného GDPR, zašli zákonodárci ve Švédsku ještě dál.…

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod, úpravu posoudí Sněmovna

Ženy s dětmi mají šanci na vyšší a dřívější důchod,…

Lidovci chtějí mimo jiné zvýšit důchody ženám s dětmi a zajistit jim možnost dřívějšího odchodu do starobní…

 

iSport.cz

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

RENTGEN: Co musí Plzeň zlepšit před vstupem do Ligy mistrů?

Viktoria Plzeň si vítězstvím v HET lize zajistila místenku do základní skupiny Ligy mistrů. Po snovém podzimu…

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i kontaktech s Carolinou

Talent Nečas o vzoru Krejčím, vykání v kabině i…

Napřed zazářil, pak zhasnul. Po zranění v úvodním duelu se Slovenskem si Martin Nečas myslel, že je konec. Jenže…

 

Reflex.cz

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů pro dospělé. Podívejte se

Tohle už dnes neuvidíte: Plakáty ze zlaté doby filmů…

Zlatá éra pornofilmu, tak bývají nazývána 60. a 70. léta minulého století. Doba, kdy se filmy pro dospělé…

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a hraje v Hvězdných válkách. Kdo je Donald Glover?!

Sbírá jednu cenu za druhou, střílí lidi do hlavy a…

Na ČT dávají dvoudílný film, který přepisuje dějiny české televizní tvorby. Kdo je Donald Glover – jedna z hvězd…