Masová elektrifikace standardně vypadajících aut je za dveřmi. Průkopníkem nové éry je vozítko Renault Twizy. Celý týden jsme za jeho volantem zjišťovali, jak se žije někomu, kdo je jiný.
kdyby tam ale dali okna, topeni, vyhrivani sedadel a hlavne klimatizaci a klidne dali pryc to zadni sedadlo, tak to za 150.000 kc beru!!!! jezdim po praze smartem fortwo a chci ho casem menit za neco mensiho na elektrinu kvuli parkovacim zonam. stejne v nem jezdim sam a je zbytecne velky..
V cine takove auticka ted hodne jedou: [odkaz] cena nejakych 20 tisic. Akorat teda nulova bezpecnost, diky olovenym akumulatorum mala rychlost i dojezd. Neni treba ridicak. Kdybych nemel strach ze me sesrotuje nejaka dodavka PPL tak s tim po meste jezdim radeji nez MHD.
V ere Suv do kazde rodiny bych nic takovyho nekoupil ani tchyni. Z motorky clovek pri trose stesti vyleti nekam na travnik, tady je to jistotka uplna. Kor kdyz, jak je znamo, z Audi Q7 a dalsich premiovych mastodontu neni videt zadnym smerem, nemaji blinkry a ani handsfree!
Mna by teda zaujimalo, kolko takato "sranda" ziskala hviezd v teste EuroNCAP. Dokaze to ist az 80km/h, ale burat by som v tom teda nechcel. Asistencnych systemov tam vela nebude, airbag asi len jeden, a o strukturalnej pevnosti tej sklenenej bubliny si nerobim ziadne iluzie...
Až příští rok vyrazí na trh e-Cígo s kapacitou baterky 38 kWh a cenou do půl miliónu, půjdou se všechny tyto hračky zahrabat na e-šroťák (vlastně e-recyklační linku).
Pokial je to pravda tak v tom drzim skodovke palce, nech stiahne ceny elektroaut dole. Ale nemyslim si ze to stihne buduci rok, (mozno nejaky koncept), najskor 2020-21.
Vyroba ve Spanelsku mne neprekvapila, to byla jedina zeme, kde jsem tahle vozitka videl v masivnejsich poctech. Povetsinou jako sanitky, pripadne policejni auta. Na soukrome si nevzpominam.
V Dánsku těchto bobíků jezdí mraky. Vedle silnic jsou od určité třídy vždy rozšířené cyklostezky a po nich mohou jezdi skůtry + tato autíčka. Hlavně to využívají starší lidé, jako zastřešenou dopravu při nepřízni počasí.
U nás, se služebními magory ve firemních TDi, překonávajícími ultra vzdálenosti mezi kanclem/penny a chalupou po dědovi rychlostí 130km/h nonstop, se spotřebou 3,14/100km a silniční infrastrukturou na úrovni doby kamenné, je vyšší využití takových vozítek nereálné.