Ani se mi to nechce číst, prostě tyhle stránky nemůžu přežvýkat, není to k věci, ale docela mě to sere......................čau všem zbylým, kteří tady vydrželi, :no::no::no:
Jo, s Alteou ve verzi 1.6MPI jsem jezdil přes rok. Je z toho cítit Volkswagen na všechny směry a proto bych zrovna heslo "auto emocion" u Altey nepoužíval. Jinak ale dobré auto s velkým kufrem a dostatkem různých držáků a odkladových prostor. Navíc se v něm dobře sedí vzadu, kde je vyvýšená zadní řada sedadel. Zajímalo by mě, jak by si 1.2TSI vedl proti 1.6 MPI - tam se akcelerace měřila kalendářem. Turbo a s ním spojený nárůst točivého momentu ale asi budou dostačujícím posunem od této letité motorizace.
Ja mam teraz alteu s 1,4 TSi a ako sa motor pomaly zabieha tak sa mi paci viac a viac :-) chce to zvyk pri prechode z 1,6 MPi ale je zaujimave tie dva motory porovnavat
to nie, kupovali sme ako funglovku tak ma spotreba na zaciatku zarazila, mimo mesta tak do 100-110km/h sa dostat na 6 aj dake drobne, s autoklimou zapnutou skoro furt. pri takom istom style jazdy s 1,6kou to bolo cca 5,7. Hlavne sa zoznamujem s odstupnovanim prevodovky, treba vediet kedy sa oplati tam hodit 6ku a kedy tam radsej este nechat 5ku. Tiez je divne ako skoro ukazuje kedy "treba radit", strasne to motor podtaca, ale zas s DSGckom to tam kvalty hadze zaradom ani med, pri 60ke niekedy tam cpe 6ku
Já si myslím, že tady porovnáváte 1,2 s 1,4 (obojí s turbem) a normální jízdu s testovací. Jednak ta 1,4 bude mít větší sílu, což pro takhle těžké auto je důležité, jednak na turbobenzínu je veliký rozdíl ve spotřebě podle jízdního stylu.
Navíc při testovacích jízdách se zkoušejí různé akcelerace, vyhýbací manévry, zrychlování a brždění... Tím spotřeba testovaného vozu zpravidla dolů nejde...
Takže může mít pravdu i testovací jezdec, i dovolenkář z Jugošky...
Kdyz pisou "a mimo město s 8 až 9 litry – a to při dodržování rychlostních limitů.", tak nepredpokladam, ze jedou porad na vytocenou trojku kvuli predjizdeni nebo ze porad nezrychlujou a nezpomalujou z testovacich duvodu, ale ze to je bezna mimomestska jizda pri dodrzovani rychlostnich limitu (pokud ne, muzou si ten udaj strcit za klobouk, protoze ma nulovou vypovidaci schopnost). Pisou ze ve meste se da jet pod 7 litru, cca za deklarovanou spotrebu. Neprijde mi normalni, kdyz mimo mesto, coz je zpravidla ten neuspornejsi rezim provozu auta, dosahnou spotrebu stejnou jako na dalnici a o 2 litry vyssi nez ve meste!!! To je fakt unikat. Ze nejaky kopec zvedne spotrebu je asi jasne, ale zpravidla kdyz na kopec vyjedu, tak z nej taky nakonec sjedu, kdy to zase zere o poznani mene, takze mi ten udaj proste prijde hodne zavadejici.
v ziadnom pripade by som nepodcenoval tento motor aj v aute, ako je altea. schvalne, skocte do showroomov skoda ci seat a spytajte sa, aky model s akym motorom sa predava najcastejsie.
ako bolo uz raz pisane na serveri - najpredavanejsi model v CR za uplynuly rok bola skoda fabia 1.2 htp. a tato 1,2 tsi je o riaden kus dalej...
Rozhodně to není špatný motor, ale myslím že Altea v plném obsazení už mu může dělat problém. Ale například ve Fabii a Polu jasná volba. :yes: Jen mě zajimá životnost tohoto motoru. Osobně bych Alteu považoval za lepší volbu s turbodieselovým motorem.
Máš plnou pravdu, plné obsazení je celkem znát i u leona 1.4TSI (máme doma), hlavně na spotřebě která se vyhoupne z našich průměrných 6l rázem na 7 a výš, a potřebě akcelerovat do kopce (v jednom nebo ve dvou lidech to jede ještě celkem svižně). Altea je o něco těžší podobně jako golf plus a tenhle motor už bych si do ní určitě nepořídil. ;-)
Mám Octavku a ani při zatížení to není problém ! Spíš ze začátku se mi taky zdálo, že je spektrum otáček zúžené, jenže pak mi došlo, že to o syrovém motoru. Takže jsem ho pěkně zajel a teď mi v poho táhne přes 4tis. Mám najeto 7tis.km a ještě se mi nestalo, že by mi chyběl výkon a spotřeba taky v poho.
A proč je nejprodávanější? Protože je nejlevnější a pro přesun z bodu A do bodu B stačí, pokud má člověk opravdu lehkou nohu. Při plném obsazení a s něčím do kufru je ale spotřeba katastrofální, zvlášť pokud se jezdí po tradičních silničkách a ne jen po dálnici.
byl bych trošku opatrnější, protože "čecháčci" by stále nejradši kupovali 1,6mpi protože je "vyzkoušený". 1,2 TSI je nový motor a není "vyzkoušený". Taky proto je dobře, že ho škodovka z nabídky hned vykopla, jinak v tom mohl byt galimatiáš.