Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Ateca 1.0 TSI 85 kW – Tři válce vs. SUV

Je to sice SUV dlouhé ani ne 4,4 metru, navíc s pohonem jen přední nápravy. Ale i tak, tříválcový litr pod kapotou?
Zpět na článek
14. 8. 2017 13:06
14. 8. 2017 13:45
14. 8. 2017 18:46
14. 8. 2017 13:37
14. 8. 2017 13:52
14. 8. 2017 15:09
14. 8. 2017 18:42
14. 8. 2017 19:33
14. 8. 2017 14:10
14. 8. 2017 15:00
14. 8. 2017 15:13
14. 8. 2017 14:18
14. 8. 2017 14:21
14. 8. 2017 14:34
14. 8. 2017 16:47
14. 8. 2017 14:33
14. 8. 2017 14:42
15. 8. 2017 11:16
14. 8. 2017 14:43
14. 8. 2017 15:01
14. 8. 2017 15:55
14. 8. 2017 15:57
14. 8. 2017 17:14
14. 8. 2017 19:39
14. 8. 2017 15:14
14. 8. 2017 15:22
14. 8. 2017 15:40
14. 8. 2017 21:23
14. 8. 2017 15:45
14. 8. 2017 15:52
14. 8. 2017 15:54
14. 8. 2017 21:41
14. 8. 2017 21:48
15. 8. 2017 11:18
15. 8. 2017 12:20
15. 8. 2017 12:43
15. 8. 2017 14:30
15. 8. 2017 02:47
15. 8. 2017 11:20
15. 8. 2017 12:20
15. 8. 2017 12:30
14. 8. 2017 16:39
14. 8. 2017 14:48
14. 8. 2017 15:05
14. 8. 2017 20:21
14. 8. 2017 15:14
14. 8. 2017 15:31
14. 8. 2017 15:38
14. 8. 2017 23:29
14. 8. 2017 15:49
14. 8. 2017 20:52
14. 8. 2017 22:39
15. 8. 2017 06:57
15. 8. 2017 08:43
15. 8. 2017 09:47
15. 8. 2017 10:19
15. 8. 2017 09:14
15. 8. 2017 09:48
15. 8. 2017 11:10
15. 8. 2017 11:26
15. 8. 2017 11:34
15. 8. 2017 12:28
15. 8. 2017 13:10
15. 8. 2017 18:31
14. 8. 2017 16:51
14. 8. 2017 21:20
15. 8. 2017 09:11
15. 8. 2017 11:21
15. 8. 2017 15:24
15. 8. 2017 16:48
15. 8. 2017 17:22
15. 8. 2017 18:20
16. 8. 2017 13:39
16. 8. 2017 11:15
16. 8. 2017 11:28
16. 8. 2017 16:00
16. 8. 2017 16:41
17. 8. 2017 10:12
17. 8. 2017 11:51
17. 8. 2017 13:45
18. 8. 2017 13:24
17. 8. 2017 12:03
17. 8. 2017 13:56
17. 8. 2017 13:57
17. 8. 2017 14:37
18. 8. 2017 13:11
17. 8. 2017 11:25
17. 8. 2017 11:45
17. 8. 2017 13:43
Avatar - CHerokee
14. 8. 2017 13:03
bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Tolik peněz za nenápadité a naprosto tuctové SUV si dovedu představit pro masového zákazníka bez zájmu o řízení a auta. Co si ale nedovedu představit je nenápadité SUV s motorem ze sekačky.

Mám takový pocit, že automobilky spolu s ekofašisty v zádech zkoušejí, kolik toho hloupý evropský zákazník snese a vydrží. Jak moc si nechá diktovat a namlouvat, že to je pro jeho dobro a že zachrání polární medvědy s tříválcem. Přitom každý trochu znalý člověk ví, že tyto malé motory jsou časovanou bombou, co vydrží 100 - 150 000 km. Otázka je proč máme na trhu tolik tříválců - odpověď rozhodně není v rovině určené pro řidičský komfort nebo nižší spotřeba paliva a už vůbec ne výdrž nebo levnější servisní náklady. Dokonce to ani není levnější, když se jedná o pořízení.

O to ale nejde, ekofašisté úspěšně diktují většinové populaci své vlastní priority, po řádně provedeném vymývání mozků, zvláště u neznalých a nevzdělaných.
Rozbalit vlákno
58
14. 8. 2017 13:07
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
tak fordacke ecoboosty sa vyrabaju uz dlho a zeby padali po 100tis km som nepocul ;).. dokonca focus s 1.0 sa umiestnil na 2. mieste v teste po 100tis.

[odkaz]

takze trochu znaly nie si ani nahodou ;)
14. 8. 2017 14:12
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Tak budu ti fandit k jehou koupi když je tak skvělý. Dát litrový motor do auta jako je Ateca je prostě pí....ovina. :no:
14. 8. 2017 14:14
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
ja ho mam vo fieste a som spokojny ;)
Avatar - Jenik3
14. 8. 2017 14:19
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
To je reakce jak bejk.
Krabice Ateca a malovuz Fiesta je jednoduse rozdil. Do Fiesty 3R ano, ale do krabice rikam NE.
Nastesti ma zakaznik krabice na vyber z vice motoru a co si vybere je jeho zalezitost. Treba to manzelce na ***ni po meste a okreskach bude stacit. Podstatne je, ze vyber existuje a 3R neni v nabidce jediny.
14. 8. 2017 14:43
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
bavime sa vseobecne o R3 ...
Avatar - CHerokee
14. 8. 2017 22:09
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Manželka ho měla ve Fiestě a nestál za moc. Žral přes 6 litrů. Ve 3-4 lidech nechtěl jet. A zněl v otáčkách jak umírající zvíře.
15. 8. 2017 10:06
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
ja viem uz si to tu pisal... vidis ja ho mam tiez vo fieste a priemerku mam 7 ( jazdim skoro vyhradne Prahu ) , jazdim stylom "brzda plyn" .. dynamiku ma super , rozdiel je ze ja mam 6st automat tak neviem porovnat s tym tvojim 5st manualom.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:11
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
To je teda super spotřeba, litrový třívál za 7 při váze asi 1100 kg, když V6 s 300 HP a váhou 1800 kg jezdí prahu za 14.

Trošku neuméra co. Za 7 jezdil kolega prahu s 1,6 atmosérou....
15. 8. 2017 11:23
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
tak snad necakas ze v tom bude priama umera ;)
urcite by sa dalo jazdi za menej ale mna spotreba nejak netrapi takze v principe jazdim stylom , ktory ju zvysuje.
15. 8. 2017 12:09
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Čo si tým chcel povedať? Že ten V6 je úspornejší, alebo čo?
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 12:29
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
že 7 litrů na 100 koní výkonu je hodně mizerná spotřeba >:D >:D
15. 8. 2017 14:29
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Si veľký chlapec tak uvažuj. Akú spotrebu si predstavuješ? Bez ohľadu na výkon motora, na rozpohybovanie a udržanie rýchlosti potrebuješ vykonať nejakú prácu a je jedno či ju vyprodukuje motor s 85 alebo 200 kW , prípadne litrový r3 alebo trojliter v6. Mne to pripadá ako logické a veľmi jednoduché, snáď nás tu nejdeš presvieďčať, že ten V6 bude žrať v tejto krabici podobne alebo menej
15. 8. 2017 21:52
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
jéžišmarjá Baryku ty se překonáváš.
Na svojí motorce mám při 250 kilech spotřebu 6. asi ji vyhodím:)
jakou spotřebu by sis představoval v městském provozu paní indiánové? ty srovnáváš svoji mimoměstskou /tzn. vesnickou/ spotřebu s městským provozem a poskakováním v zácpách?
Avatar - _Karel_
14. 8. 2017 14:17
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Tak jistě, 13 metráků váhy, to už je skoro jak tramvaj. To by chtělo JAKO ZÁKLAD nejmíň osmiválec, jinak se to nehne z místa.
Avatar - speedfred
14. 8. 2017 14:24
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
>:D :yes:
14. 8. 2017 14:34
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Jj, zabúdame na atmo 1,4 a 1,6 spred dekády. A nikto nekvíkla, že je to nedôstojný základ ..
14. 8. 2017 16:05
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Fakt jestli ten motor auto utáhne nebo ne je jeden úhel pohledu. Dobře klidnýmu řidiči to možná bude stačit, když se smíří s tím, že výraz "předjíždění" škrtne ze svého slovníku. Nicméně kardinální problém u toho auta nastane v zimě. Pokud by to byla těžká krabice s těžkým TDI motorem a přední hnanou nápravou, tak dejme tomu, ale s lehoukým tříprsťákem nad hnanou přední nápravou, která bude tudíž minimálně zatížená??? To bude v zimě naprosto marný auto, který nic nevyjede a všude zapadne. Kdyby to aspoň dělali i ve 4x4, aby to plnilo fuknci SUV, ale ve dvoukole se zdechlým motorem? Fakt marný auto.
Avatar - _Karel_
14. 8. 2017 16:09
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Jako vtip dobrý. A jako realita - schválně, kolik aut má stejně lehký předek?
Jinak - jasně, když chceš pořádný, nebo aspoň slušný auto, nekoupíš si to v litrové předokolce. Ale to je o penězích. Někomu to stačí.
15. 8. 2017 07:00
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
To neni zadnej vtip malo zatizena hnana naprava ti zpusobi malej tlak na kola a tim padem mizernou trakci. U SUV s velkyma kolama a sirokyma gumama to bude vubec tragicky. Sousedka ma oktavku 1.2 tsi a v zime je s tim ztracena protoze lehkej motor a celkove tezky auto ale spis zadek. Tohle s 1.0 tsi bude v zime nejezditelny. To samy Karoq. On ten tezkej TDI motor nad hnanou napravou ma neco do sebe.
Avatar - Emel
15. 8. 2017 08:53
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
No když myslíš... všechny tuctový auta jsou dneska více nebo méně těžký na čumák. Při rozjezdech se samozřejmě předek nadlehčuje, ale zrovna s litrovým motorem to tak velké drama nebude... a na sněhu už vůbec ne. Že je na zimu lepší zůstat u 16-17" je jasný.
15. 8. 2017 09:06
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
No já nemyslím. Já žiju v Jizerkách, takže mám s ježděním v zimě celkem bohatý zkušenosti. Čím méně zatížená hnaná náprava tím větší průser co se týče trakce a litrový minimotor moc velkým tlakem na nápravu působit nebude. Pokud to ještě někdo posadí na široký 17 palcový kola, čímž se měrný tlak ještě víc sníží, tak to bude na ježdění v zimě fakt radost. Ještě ucukanej automat k tomu a můžeš to zrovna nechat stát do jara v garáži.
14. 8. 2017 21:09
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Takým príkladom je aj roomster, ktorý bez ohľadu na motor beznádejne hrabe prednými kolieskami pri náznaku vody, alebo snehu, pričom motor na to nemá vplyv. Brzdenie je rovnaká tragédia, opätovne bez ohľadu na motor pod kapotou ;-)
15. 8. 2017 08:22
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Tak Roomster žádnej pořádnej motor snad ani neměl. Leda TDI. S tím bude jezdit v zimě dobře.
15. 8. 2017 12:10
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Roomster jazdil mizerne aj s tým dízlom ;)
14. 8. 2017 14:29
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Ford to dává do Focusu i Mondea a ? A nic žádné drama se nekoná. Prostě jen s tím musíte jet jako s litrem a nečekat výkony dvoulitru.
Dálniční běžec pro každý den to není, ale jízdy kolem komína a dvakrát za rok dovolená to dá s přehledem.
Avatar - CHerokee
14. 8. 2017 22:12
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Ale stojí to jak 4 válce jinde. Tak proč jít do takového kompromisu? Navíc to moc nevydrží.
14. 8. 2017 14:33
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Je to základ, nič ti nebráni priplatiť a ísť do výkonnejšieho motora ;)
14. 8. 2017 16:06
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
který bude ovšem taky jen 4x2 navíc v automatu. Fakt supr nabídka >:D >:D
Avatar - Emel
14. 8. 2017 16:11
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
1.4TSI se dělá ve všech kombinacích - manuál 4x4, manuál 4x2, automat 4x4, automat 4x2. To je fakt super nabídka, kéž by to tak bylo všude...
14. 8. 2017 21:12
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Asi tak, v tomto prípade si vyberie každý :-)
14. 8. 2017 21:11
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
S tým automatom mám menší problém ako s manuálom. Ak si zoberiem tento liter na skákanie po mesta a okolí, prípadne občasný výlet mimo, alebo na dovolenku, tak manuál je len otravná záležitosť ;-)
Avatar - wikinko
14. 8. 2017 13:20
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
nie kazdy ma chut kupovat bazarove V6/V8 plecky lebo je vikendovy vodic. poznam firmy kde na malych tsi jazdia obchodaci a tie motory bez problemov vydrzia 200tisic a viac.
Avatar - CHerokee
14. 8. 2017 13:27
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Nejvíce zapláče, co koupí bazarový foukaný tříválec. Já poznam prodejce ojetých fordů, co se toho opravdu bojí, páč sám doporučuje 150 000 a dost (+-50 podle péče).
Avatar - miromen
14. 8. 2017 13:56
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Ja vim, pouze dva kousky a jen přes 200tkm, ale pořad větši vypovědni hodnota než to tvoje neustale odrazovani a nařikani...

[odkaz]
Avatar - CHerokee
14. 8. 2017 22:16
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Já psal o zkušenosti dealera se stovkami kousků. Chybu s tříválcem jsem udělal jednou u Fiesty, už ji znovu neudělám. Jinak to bylo dobré auto.
Avatar - miromen
15. 8. 2017 10:20
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Bojacnost dealera je opravdu vynikajici zkušenost.
Avatar - Dinar
14. 8. 2017 13:22
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Nemůžu souhlasit se "zákazníkem bez zájmu o řízení auta", ateca je dle mých zkušeností ve své kategorii nejřidičtější auto, ve verzi 1,4tsi awd jezdí jako svižný hb dané třídy. Litrový motor je jiná věc, ale 85kW na 1,2 tuny mi nepřijde jako něco podomotorovaného, důvody litrového motoru (ekologie) jsou legrační, ano, ale jestli mám s tímto výkonem tříválec nebo čtyřválec, je mi jako řidičsky orientovanému zákazníkovi jedno, osobně mám raději sportovněji znějící tříválec, ale uznávám, že to je věc osobního vkusu.
Avatar - CHerokee
14. 8. 2017 13:30
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
SUV zpravilda nepojím s přívlastkem řidičské (auto) a 1,4 s přívlastkem svižný v daném segmentu. Podobně pak s přívlastkem sportovní u tříválce...pravda, někomu se i jejich kakofonie mohou líbit.
Avatar - Dinar
14. 8. 2017 17:30
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Jo, je to prosté, malé děti hodnotí auta prismatem plakátu lamba na zdi, troubové zásadně přes volant svého mustanga, dospělý, co se v autech vyzná, pak v rámci dané třídy a konkurence.
14. 8. 2017 19:02
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Jo... napsat tohle o autě, které není tvému srdci blízké bral bych to. Ale takhle...???

>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - _Karel_
14. 8. 2017 19:19
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
:yes: přesně, Dinar nemá na zdi volný místo dík plakátům Seatů.
Je vidět, že tu máš všechny přečtený.
14. 8. 2017 21:34
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Z čoho súdiš, že Ateca je blízka srdcu Dinara?
Avatar - Dinar
15. 8. 2017 07:13
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Odhalils mě, aventador šel ze zdi, teď tam visí ateca... >:D
15. 8. 2017 12:11
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Aspoň si sa nám priznal :-)
14. 8. 2017 21:27
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Kľudne sa nám tu rozpíš a porovnaj túto Atecu s konkurenciou, porovnaj motory, pocit z jazdy a napíš nám svojich favoritov v danej triede ;-)
Avatar - aproximus
14. 8. 2017 22:24
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
... "osobně mám raději sportovněji znějící tříválec", tomu sám nevěříš. řekl bys to samé před takovými 15, 20 lety? je třeba si upřímně přiznat, doba mění nejen auta, ale i nás samotné ...
Avatar - Dinar
15. 8. 2017 07:18
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Netrpím tou obvyklou posedlostí čtyřválci, jakože čtyřválec je ok, tříválec ne, v mém autě musí mít motor min. šest válců, takže jestli má čtyři nebo tři, nehraje roli, a jak říkám, ty moderní tříválce mají často lepší, sportovnější, zvuk pod plynem než čtyřválce, a znova podotýkám, je to ryze můj osobní pohled, nevnucuju. Prostě nevidím důvod upřednostňovat čtyřválce před tříválci a priori jen proto, že mají válec navíc.
15. 8. 2017 08:55
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Nejspíš máš pravdu, když vidím SUV velikosti tiguan, tak tříválec jak z motorky mi přijde nesmysl, ale opravdu průběhem, zábavností i zvukem je vlastně lepší než 4 válec, takže částečně předsudek. Při udávané hmotnosti nejspíš i spotřeba bude zajímavá. Otázka je spolehlivost, vnitřně se nikdy nesmířím, že z aut se stalo spotřební zboží 200 tis. km a vyhodit a to jsem nikdy ojeté auto neměl.
Avatar - Dinar
15. 8. 2017 10:25
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Jasně jsou to dvě odlišné věci, první je to eko pokrytectví, nesmyslná honba za papírovými emisemi CO2 vedoucí k litrovým turbům, jiná věc jsou pak stejně nesmyslné předsudky typu, čtyřválec je ok, tříválec motor do sekačky atp.

Zajímavé je, že třeba níže v diskusi zmiňovaný 1,5 R3 od BMW je motor hodný zatracení, ale 1,5 R4 od opelu o stejném výkonu (článek o insignii country tourer) v pětimetrovém těžkém autě je ok. Protože má čtyři válce? A o kolik má ten motor zamontovaný v insignii kombi lepší poměr výkon váha než ten "směšný" litr v atece? Prostě jen zbytečné předsudky, z mého pohledu. Litrový motor mě asi nikdy neuchvátí, ale já si pamatuju ještě vydechlé jednadvojky jako základ v nižší střední, proti nimž jsou ty dnešní turbené litry ve stejné třídě rakety. Nevidím důvod brečet z hlediska dynamiky, to eko pokrytectví je věc jiná, tam je ale třeba plakat na jiném hrobě než u výrobce aut. ;-)
15. 8. 2017 10:46
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Kdysi jsem měl tiguan 1.4 90kw, pamatuju se, že spotřebu jsem s vyjímkou krátkých jízd po městě držel 6,8-7l, dálnice a město 8-9l. Ale přiznávám, že to bylo opravdu s lehkou EKO nohou. Pokud novináři jezdí bez problémů do 6, tak už je to celkem rozdíl. Tedy pokrok a tím tedy 1,0 dává smysl.
Ten zvuk 3 válce je hodně o předsudcích, do mini mi tento motor konkrétně velmi až maximálně sedí.
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2017 13:22
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Asi jsem málo znalý, ale kolik vydrží, to upřímně nevím. Ukáže až čas. :-)
14. 8. 2017 13:45
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Proč hloupý evropský zákazník? Velký podíl evropských zákazníků ten motor až tak nezajímá. Většinu soukromých kupujících zajímá je jak to auto vypadá, jak se jim do toho nastupuje, jakou to má konektivitu a počet zásuvek, chtějí mít co největší display a kola a rádio a nějaký motor, výkon, jízdní vlastnosti jsou jim docela jedno jelikož jsou ochotni si místo silnějšího motoru raději připlatit za lepší výbavu. Stačí si zajít na salon KIA, Hnůjdai, Suzuki, Renault a další značky co dnes profitují z SUV. A že to nejede to nevadí oni stejně jezdí podle předpisů a ještě pro jistotu o 10 - 20 km/h méně a tam kde chtějí je to doveze tak jako tak.

Samozřejmě pokud si auto kupuješ do firmy a pro sebe tak si za nějaký ten silnější motor rád připlatíš, abych nevypadal jako chudý příbuzný.
14. 8. 2017 14:49
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Ty si ako pokazený gramofón. Za prvé je to základný motor,nič ti nebráni ísť po výkonnejšiom. Za druhé na pohyb mimo diaľnic je použiteľný bez zásadného ale, takže ak na tejto atece bude voziť mama deti do školy, tak asi sa na jeho limit nedostane. Za tretie , od ttohoto auta sa zrejme extra šoférske zážitky neočakávajú ;)
Avatar - CHerokee
14. 8. 2017 22:20
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
A to je to, až ta máma v křižovatce bude potřebovat zrychlit nebo při předjetí přidat a nebude kde vzít, vyplatí Seat odškodné, že do aut dává takové poddimenzované motory na dnešní dobu?

Dokud automobilky budou takto blbnout, budu je za to kritizovat.
15. 8. 2017 12:15
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Píšeš nezmysly, o koľko boli lepšie atmo 1,4 a 1,6 pred dekádou? O nič, plus mínus vo všetkých parametroch. Pozri si hodnostu zrýchlenia apozri si podobne veľké auto so ZÁKLADNÝM mootorom 10 rokov naspäť. Bolo rýchlejšie , alebo pružnejšie? Nebolo. Si úplný m@gor čo si nevidí za kapotu svojej V8 a fiesty ....
15. 8. 2017 21:39
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Zrychlením ještě horším než je tento kousek se prezentuje např. světové megaprodávaná Toyota Land Cruiser, která na stovku zrychlí za 13 sekund. Se skoro třílitrovým turbodieselem:)
15. 8. 2017 21:42
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
Napríklad, pričom nikto neplače nad jeho nepoužiteľnosťou, nebezpečím, ktoré na teba číha, prípadne, že nebudeš schopný prejsť cez križovatku. Diskusia s našim mustangom je festivalom pr€drbaného času. Mustang nepustí , V8 do každej rodiny :-!
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:08
Re: bože, bože, do čehos ten motůrek dal...
To víš, co nařídí neosocilistická neoRVHP, maskovaná pod krycím názvem EU, to je pro ovčany svaté. Tak hurá pro tříválcovou herku v SUV co má 1,4 tuny >:D >:D >:D
Avatar - Emel
14. 8. 2017 13:06
Kola
Jednou píšete 17" a jednou 16"... chtělo by to sjednotit. Vypadá to spíš na 17".

Jinak nic proti, Ateca vypadá fajn, hlavně s lepším motorem.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
14. 8. 2017 13:45
Re: Kola
Tiež som si to všimol. Porovnaním tvaru diskov v konfigurátore to budú 17ky "Dynamic I".
14. 8. 2017 14:41
Re: Kola
Jéééžiš, jasně, sedmnáctky! Omlouvám se a opravuji!
Machi
14. 8. 2017 18:46
Re: Kola
Na to ze su to 17ky to vyzeradost o nicom...
Avatar - _Karel_
14. 8. 2017 13:37
ideál?
Mě přijde v Atece nejzajímavější kombinace 2,0TSI 140kw 4x4 DSG, v nejvyšší výbavě s pár dalšími příplatky cca 800t ceník. To, co redakce testuje (2,0TDI 4x4DSG) za milion už mi přijde na danou kategorii nesmysl.
Testovaný tříválec pro maminku, co chtěla SUV a obstarává příměstký provoz - no problem, pokud chtějí ušetřit.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
14. 8. 2017 13:52
Re: ideál?
Určite to bude fajn zvezenie, ale na auto veľkosti a hmotnosti kompaktného kombi 140 kW netreba, pre malú Atecu videl by som to medzi 1,4TSI a slabším 2,0TDI, podľa nájazdu.
Re: ideál?
SUV (tedy 4x4) na 2.0TDI začíná. :-!
14. 8. 2017 15:09
Re: ideál?
Jaká krásná je vedle tohoto 3008ma, že?A to jak z venku tak hlavně uvnitř..super útulná kabina.No i když vlastně na 3ech válcích začíná též.Za mě by to byla ale jasná volba.
14. 8. 2017 18:42
Re: ideál?
To je ale úplně jedno jak se tomu říká..SUV,crossover..stejně se s tím jezdí jen po silnici.
14. 8. 2017 19:33
Re: ideál?
SUV neznamená 4x4.
14. 8. 2017 14:10
motor
Na mě by to byko moc silné a živé. Hlasuju pro motor 2V 0,6 BiTurbo. >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - michal.t
14. 8. 2017 15:00
Re: motor
Hmm, i by se mi chtělo říct: těch 85 kW zní jako akceptovatelně výkonný motor v přiměřeně těžkém autě… ale škoda, že se spletli a dali ho do SUV. Možná se ale najde i hrstka těch, kterým by pro městské či „mezivesnické“ popojíždění mohla tahle kombinace stačit.
Avatar - removed
14. 8. 2017 15:13
Re: motor
...nemaluj čerta na zeď...
Avatar - lvy
14. 8. 2017 14:18
Ach jo
Dneska je jiná doba, dneska si kupují auto lidé, kteří umí sotva řídit a netuší ani pomalu kde se do toho tankuje natož aby si zkontrolovali třeba olej. Těmto lidem je jedno co tam je, oni to stejně nečtou, oni vidí cenovku, oni vidí tvarý a jsou lidé, kterým se (bohužel) SUV líbí a tak si to koupí. Pak samozřejmě pláčou u pumpy, ale berou to jako daň za to, že jsou in a mají SUV. Tak to prostě dneska je. A bude hůř...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Jenik3
14. 8. 2017 14:21
Re: Ach jo
Problem maji zcela evidentne oni a ne ty. Tak si nekaz leto lamentovanim nad tim, ze je nekdo divnej.
14. 8. 2017 14:34
Re: Ach jo
Slyšte, děcka.
[odkaz]
Avatar - vabis
14. 8. 2017 16:47
Re: Ach jo
Pro babicky ve fialovych svetrech (a moderni dopravni inzenyry) papirove parametry staci ;-) Me by spise zajimalo, jake to je dat druheho na lano a jit se opakovane po centimetrech rozjizdet do prudkeho stoupani. >:-[]
14. 8. 2017 14:33
Haha
3 válce za půl mega v základu si strčte do místa kam slunce nesvítí. To si radši odložím 100 tisíc na servis a vezmu Bávo s R6, spotřeba stejná a všechno ostatní lepší... Auta jsou možná u ceny "od" levnější než dřív, ale použitelné motorizace začínají na milionu pokud tam teda vůbec nějaká je...
Rozbalit vlákno
26
14. 8. 2017 14:42
Re: Haha
Tyvoe co je to tady dneska zas za klauni. Až budeš jednou kupovat ženě auto za půl mega na rozvoz dětí do školky, vzpomeň si na to bávo s R6, prosimtě. A s křídlem, hlavně:)
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:16
Re: Haha
Jasně, děti do školky je nutno převážet zásadně v pseudoSUV mrdce s litrovou zdechlotinou ......bože co je to tu dneska zas za šašky >:D >:D >:D
Avatar - _Karel_
14. 8. 2017 14:43
Re: Haha
Že sem tak smělej, o jakým konkrétním "bávu s R6" je řeč? Abych věděl, co je alternativou k Atece...
Avatar - iudex
14. 8. 2017 15:01
Re: Haha
Tu ho máš: [odkaz] >:-[]
Hlavne tá poznámka je super: Getriebe schaltet nach 2 km in Leergang >:D
Avatar - _Karel_
14. 8. 2017 15:55
Re: Haha
>:-[] :yes: to je on, soupeř Atecy 1,0 TSI !
Avatar - Emel
14. 8. 2017 15:57
Re: Haha
Tak DSG se naučila plachtit až v poslední generaci a navíc pokud vím jen v režimu Eco, takže BMW jasně lepší...
14. 8. 2017 17:14
Re: Haha
Za cenu Otekliny je [odkaz]
To sa celkom da, ale je to zvonku skarede. Asi aj viac ako ta Oteklina.
14. 8. 2017 19:39
Re: Haha
Ateca je oproti této obludě krásný auto.
14. 8. 2017 15:14
Re: Haha
Třeba [odkaz] Já bych teda vzal novější 5er, ale to bych byl obviněn zase, že to není SUV >:D To, že vy manželce nic lepšího nekoupíte neznamená, že ostatní musí taky jezdit v autě bez motoru
14. 8. 2017 15:22
Re: Haha
To je parádní kauf, sedm let starej proprděnej krám s desetilitrovou spotřebou. Hele jak píšu, až v tý situaci třeba jednou fakt budeš, dej vědět.
Avatar - twistedTSD
14. 8. 2017 15:40
Re: Haha
Proprděné BMW f xdrajvu f automatu, vyloženě vzor bezproblémového provozu. Aby ti těch 100 tisíc stačilo.

A ještě inzerát z Řecka.
14. 8. 2017 21:23
Re: Haha
Zaručené kilometre po Helmutovi z nemecka >:D >:D :-!
Avatar - _Karel_
14. 8. 2017 15:45
Re: Haha
Ale tak já to manželce sice vyřešil podobně (ojetina s motorem), jenže srovnávat ojetý bávo s novým autem....
Avatar - speedfred
14. 8. 2017 15:52
Re: Haha
už aj to nové báwo stojí za.....asi dám baríkovi za pravdu
Avatar - _Karel_
14. 8. 2017 15:54
Re: Haha
Vážně? Mám takový pocit, že máš 2-er, špatný?
14. 8. 2017 21:41
Re: Haha
Budem hádať, odpadli ti stierače, vytiekla klíma a naviac si mal krivú vaňu AT prevodovky :-! . Či?
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:18
Re: Haha
Všechno z D3 stojí za kulový >:D >:D
15. 8. 2017 12:20
Re: Haha
Jj, ty vieš najlepšie >:D . mimochodom, minulý týždeň som na jednej ceste na stredné slovensko a naspäť stretol dve odstavené ameriky s otvorenou kapotou a tupým pohľadom šoféra na krajnici v rozmedzí asi 100 km. Podľa počtu tých vozidiel na Slovensku sa asi v ten deň pokazilo cca 50% amerík u nás . Sú to strašne nespoľahlivé popelnice. Hodnotná informácia, že...
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 12:43
Re: Haha
to máš blbý no, já sem viděl včera dva Cadillacy, jedno SRX z německejma značkama uhánělo ke Konopišti a druhý BLS sem potkal o kus dál s českejma značkama. Obě káry drandily naprosto v pohodě.
15. 8. 2017 14:30
Re: Haha
Ja to blbé nemám, ja som na tej diaľnici visieť nezostal ;) To je len na margo spoľahlivých aút spoza veľkej mláky ;)
15. 8. 2017 02:47
Re: Haha
Barik i kdyby měnil svépomocí u Caddyho motor, tak to nikdy nepřizná >:-[]
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:20
Re: Haha
Já sem žádnej motor nikdy u žádný ameriky neměnil. Narozdíl od Evropy to v USA dělaj ještě poctivě. Takže nemam co přiznávat, největší závady měl Jaguar a BMW a hlavně topení a klima tu soudruhům z firem Bosch, Behr Hella a Valeo pekelně nejdou >:D
15. 8. 2017 12:20
Re: Haha
Tvoja skúsenosť s jedným vylietaným kusom je nepriestrelná...
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 12:30
Re: Haha
třeba jaguar byl děsně vylítaný auto, 104 tis km to mělo najeto >:D >:D >:D
Avatar - praděda7
14. 8. 2017 16:39
Re: Haha
Neurotic...manželky potřebují chodit pěšky, aby se nemusely trápit s nadváhou.... ;-)
14. 8. 2017 14:48
?
Za mě , toto auto není SUV :-!
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2017 15:05
Hodnocení
Zajímavé, v podstatě samá chvála a nakonec jen 3,5 hvězdy. Taková Oktávka RS to má za pět i s patlacím displejem. Ale to je nakonec jedno...
Jen dotaz - jak je na tom tvrdost podvozku ve srovnání s Yetim? Tam jsem byl popravdě docela vyděšený, pak jsem zjistil, že je to nejspíš daň za vysokou užitečnou hmotnost, protože se spolujezdcem to už bylo tak nějak snesitelné.
Jestli je tohle SUV nebo neSUV, to už mi je taky v dnešní éře crossoverů a 2x4 SUV taky jedno, člověk víceméně ví, oč jde.
A jestli ten litr stačí nebo ne - je to stejná diskuse jako u Oktávky. Ostatně ta auta váží přibližně stejně.
Rozbalit vlákno
2
14. 8. 2017 20:21
Re: Hodnocení
Tříválec 1.0 přece není nic nového,vždyť Ford ho používá už léta a takovej rozruch jsem zde nezaznamenal.A myslím,že s ním žádný problémy nejsou..
14. 8. 2017 21:22
Re: Hodnocení
No právě, pokud někomu ten litr stačí, proč vlastně ne. Navíc je ten motor 100x lepší než tříválcová katastrofa jménem HTP a i ten někomu stačí (popravdě se tedy divím, ale je to tak). Je to základní motor, pokud ho nikdo nechce, má jiné varianty na výběr. A nakonec to bude pořád možná lepší než nějaký třílitrový chrochták v jakémsi obřím SUV, ve kterém zelené vdovy švidrají skrzt volant na svojí denní orientační jízdu developerský projekt - škola - outlet - kosmetika - kavárna/cukrárna - školka - developerský projekt.
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2017 15:14
Kontrasty
V Atece tříválec moc nejede...
Zajímavé, že v Octavii ten samý tříválec jede, dokonce ochotně zrychluje i kolem 160 km/h, síla mu nechybí, no zkrátka samá pozitiva a sociální... eh, co to plácám?
Že by se nám konečně ukázala tříválcová pravda, jak na kapotě není střelená slepice?
Rozbalit vlákno
20
Avatar - removed
14. 8. 2017 15:31
Re: Kontrasty
Jaká střelená slepice? To nevíš, že podle marketingového oddělení "Drobný otvor je okem, které „dohlíží“ na přesnost výrobních procesů." ???
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2017 15:38
Re: Kontrasty
Pak to oko je z kašparovy krávy...
Avatar - speedfred
14. 8. 2017 15:50
Re: Kontrasty
no hotovo >:D >:D ,to je dnes veselo.
Re: Kontrasty
:yes: :yes: :yes: :-)

Jinak každý zážehový benzínový motor stojí za starou belu, je neekonomický, neekologický a líný. :no:
Avatar - Bazalt
14. 8. 2017 23:29
Re: Kontrasty
No ona ta firemní 1.6 TDI taky není žádný zázrak. Stejnou spotřebu jsem měl u 1.4 TSI a aspoň bez pocitu, že jedu traktorem a má to šest rychlostí. A to ještě můžu být rád, že jsem nenafasoval TDI ve verzi s 66kW jako kolega. To je už úplná tragédie. Takový výkon měla 1.4 atmosféra od Oplu už před deseti lety >:D
Avatar - Emel
14. 8. 2017 15:49
Re: Kontrasty
Čím že to teď jezdíš? :-)

Hele dobře, je to prostě základní motor, ve vyšších rychlostech má Octavia výhodu lepší aerodynamiky (viz maximálka 202 vs. 184).
Avatar - Blue Sun
14. 8. 2017 20:52
Re: Kontrasty
Hele, kupodivu... autem. Ale dost často i na kole, to je fakt...
Neřeším základnost motoru, řeším pojetí testu u dvou různých aut se stejným motorem. Víc věřím tomu, co se píše zde.
Avatar - Emel
14. 8. 2017 22:39
Re: Kontrasty
Pamatuju si správně Clio 1.2 55kW?

Ne, nechci z toho dělat nějaké osobní drama, jenom... je to o tom úhlu pohledu. Skutečnost zůstává stejná, řečí čísel - 85kW, 200Nm, v případě Octavie stovka pod deset a maximálka 200+, v případě Atecy o něco málo horší dynamické parametry.

Jestli budeš jásat nad tím, že dá základní motor 200, nebo se ušklíbat nad tím, že v dnešní době jsou takové parametry nedůstojné... to už je o přístupu.
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 06:57
Re: Kontrasty
:no: :no: :no:
Jsi blbější, než jsem si myslel.
Avatar - Emel
15. 8. 2017 08:43
Re: Kontrasty
Aha, tak jsem si to asi pamatoval dobře :-)

Hele já ti fakt nerozumím. Jsi spokojený s autem o výrazně horších parametrech, tady se ale za každou cenu chceš dočíst, že to je úplně na houno. Proč?
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 09:47
Re: Kontrasty
Ne, já se chci konečně někdy dočíst vyvážené a objektivní hodnocení. Což je věc, kterou jsi zjevně nepochopil a namísto toho do diskuse taháš mé auto, které s tím nemá v podstatě nic společného...
Poukázal jsem jen na rozpor ve dvou popisech stejného motoru, jak kdyby ten v Atece neměl 85 kW, ale třeba jen 60. O tom, jak vhodný je jako základní, jsem neřekl ani půl slova. Tak proč pořád bazíruješ na něčem, co v mých textech ani náznakem nebylo? Potřeboval jsi třídního nepřítele?
Avatar - Emel
15. 8. 2017 10:19
Re: Kontrasty
Objektivní jsou jen čísla, motor má pořád svých 85kW/200Nm, jen je to jednou v liftu a jednou v o něco vyšším SUV. Nějaký dojem z toho jak to jede si nakonec stejně musíš udělat sám, v tom má každý jiná očekávání. Případně může napovědět nějaký srovnávací test.
Avatar - iudex
15. 8. 2017 09:14
Re: Kontrasty
Asi Emel zaťal do živého. >:-[]
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 09:48
Re: Kontrasty
Já se za své auto nestydím, ale mé auto nemá s touhle diskusí nic společného... taky jsi zjevně nečetl, co?
Avatar - iudex
15. 8. 2017 11:10
Re: Kontrasty
Práve naopak, ak máš 1,2ku s 55 kW a tuším 105 Nm a si s ňou spokojný, potom je vrchol pokrytectva kričať, že Ateca s 85 kW a 200 Nm je zúfalo nedostatočná.
Inak ale súhlasím s Tvojím názorom, že u Atecy sa motor kritizoval viac, ako u Octavie, akoby u Seatu sa mohlo povedať to, čo sa u Škody nemôže.
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 11:26
Re: Kontrasty
Ale ku*va, já nic takovýho nepsal, tak mi to nepodsouvej!
Nebo ti už taky totálně hráblo?
Avatar - iudex
15. 8. 2017 11:34
Re: Kontrasty
OK, nepísal si, že je zúfalo nedostatočná, ale že moc nejede, čo je uznávam rozdiel. No fight. ;-) Len si myslím, že majiteľ atmosférickej 1,1ky by bol z dynamiky 1,0TSI celkom pozitívne prekvapený a ani to "moc nejede" by nenapísal.
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 12:28
Re: Kontrasty
To nebyl můj závěr, ale závěr z testu... No nic, zjevně nejsi ani ty, ani Emel schopný opustit optiku "máš slabší, tak nekritizuj", čímž s vámi debatu končím.
Avatar - Emel
15. 8. 2017 13:10
Re: Kontrasty
Ty dva testy nejsou v žádném rozporu. Litr je základ, jako takový je to spíš příjemné překvapení, předsudky a obavy z nedostatečnosti jsou zbytečné. V Octavii je ten motor trošku živější než v Atece, což odpovídá papírovým údajům. Koupit lepší než základní motor je univerzálně platné doporučení.
15. 8. 2017 18:31
Re: Kontrasty
Vliv by mohlo mít i zajetí. A samozřejmě je otázka, jestli to psal stejný člověk. Bavíme se tu přeci jen o subjektivním hodnocení.
14. 8. 2017 16:05
idem príkladom
vyhlásil som vojnu litrovým turbo trojvalcom a kúpil som štvorvalcovú atmo veľkoobjemovku 1,2 >:D
Rozbalit vlákno
11
14. 8. 2017 16:19
Re: idem príkladom
gratulacia >:D .. mozes potom tomu R3 turbu zamavat ked ta uvidi v spataku ;)
14. 8. 2017 17:29
Re: idem príkladom
len počkaj keď ho zabehnem, potom budem trhať turbá na počkanie :-!
Re: idem príkladom
Co to je velkoobjemovka? Alespoň 3,5 litru? To už se blíží 2.0 TDI :yes:
14. 8. 2017 17:01
Re: idem príkladom
veď píšem 1,2 presnejšie 1,25 to vieš objem ničím nenahradíš :-)
Re: idem príkladom
s benzínovou atmosférickou 1,2 jsem jezdil letos na dovolené na Sardinii. Větší hrůzu si představit nedovedu. Trabant byl proti tomu trhač asfaltu... :no: [odkaz]

Strašlivá zdechlina!!! :no: :no: :no: Průměrná spotřeba 7,6 l/100 km Ve dvou lidech do 13% stoupání na jedničku... :no:
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 07:02
Re: idem príkladom
Když neumíš jezdit, ber si radši taxíky...
Avatar - iudex
15. 8. 2017 09:17
Re: idem príkladom
No tak ja som to mal ešte horšie, mali sme požičané dva Up!y s litrovými atmosférami a to len bola "raketa". >:D Ale došiel som s tým všade, dalo to aj tie prudké stúpania v 4 ľuďoch a účel to splnilo.
[odkaz]
15. 8. 2017 10:00
Re: idem príkladom
ale to si na streche sveta, tam by sa turbo v polovici vyvarilo :-) Nasadili ste ťažké kalibre, ale som na tom lepšie, mám nižšiu hmotnosť a vyšší výkon, no problem.
Re: idem príkladom
Když už sedneš do auta s atmosférickým benzínovým motorem, je věc jasná... Pod kapotu patří diesel! :yes:
15. 8. 2017 21:51
Re: idem príkladom
Keď vylezie Fabia s piatimi chlapmi na Ješted, tak Up na ten kopec vyletí >:-[] >:-[] :yes: :yes: :yes:
Avatar - iudex
16. 8. 2017 13:30
Re: idem príkladom
No po tom "vyletení" síce smrdela spojka a čojaviemčo ešte a autíčka mi bolo až ľúto, ale áno, dalo to aj vyše 10% stúpanie cez serpentíny. >:D
Avatar - praděda7
14. 8. 2017 16:27
Za ty peníze...
.............auto vypadá dobře...i bez výfuku...a na co taky výfuk, když je to jen ussrraný tříhrnek... ;-)
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Emel
14. 8. 2017 16:28
Re: Za ty peníze...
Svrbí mě prsty odcitovat ti něco k 2er a 3er... jak je ten tříválec pro obyčejného smrtelníka super. Když máš tolik pochopení u BMW, mohl bys ho mít i u SEATu... ;-)
Avatar - praděda7
14. 8. 2017 16:48
Re: Za ty peníze...
Obyčejný smrtelník má chodit pěšky. Je to prospěšné ku zdraví. 14 000 kroků každý den... ;-) Tříhrnky jsou jen zoufalou odpovědí na tlak neobolševiků a ekofašistů z Bruselu, kterým se zbabělé automobilky nechtěly postavit... >:-[]
Avatar - Emel
14. 8. 2017 16:50
Re: Za ty peníze...
Tož bacha. Ta tříválcová 100kW patnáctistovka není pro normálního smrtelníka k zahození. Je kultivovaná, mám odzkoušeno.
Avatar - praděda7
14. 8. 2017 16:55
Re: Za ty peníze...
Kua, nachytali mě na trnkách..... >:D Tož dobře ale......patnáctistovka a se 100kW je přece jenom rozdíl, že? ;-)
Avatar - Emel
14. 8. 2017 17:00
Re: Za ty peníze...
Taky je ale rozdíl prémiovka střední třídy a menší mainstreamové SUV (SUV pozicované pod Tiguan), ne? A... hlavně... tříhrnek je furt tříhrnek >:-[]
Avatar - praděda7
14. 8. 2017 17:21
Re: Za ty peníze...
Tak tak,......tříhrnek bude pořád ussrraný tříhrnek a to i v BMW...a může být kultivovaný jak chce...... ;-)
Avatar - CHerokee
14. 8. 2017 22:22
Re: Za ty peníze...
Ony nikdy nejsou kultivované, to jsou jen marketingové lži a manipulace nám takovou blbost podsouvat. :-)
Avatar - Dinar
15. 8. 2017 07:23
Re: Za ty peníze...
Kultivované ve srovnání s čím? Že nemá tříválec zvuk jako osmiválec? No, nemá, ještě že na tebe si s marketingem nepřijdou. >:D >:D
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:24
Re: Za ty peníze...
třáválec zní jako vysavač kombinovanej s mixérem, komu to přijde jako super zvuk, měl by ihned navštívit ušního >:D >:D
15. 8. 2017 11:41
Re: Za ty peníze...
usi mam v poriadku a mne sa ten zvuk tiez paci ;)

[odkaz]
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:54
Re: Za ty peníze...
dej sem zvuk když to stojí na volnoběh.

Navíc s repráčkama nebo jiným mufflerem to samo zní jinak....
15. 8. 2017 12:01
Re: Za ty peníze...
ja ten motor mam... na volnobeh to dnu pocut nie je to za prve :-) a hadam neveris ze vo fieste je ten zvuk motora upraveny..? :-)

tu mas este ako znie ten 3valec vo formule
[odkaz]
15. 8. 2017 18:40
Re: Za ty peníze...
U motorek si s "repráčkama" nehrají a jak ty tříválce zní. Jedna báseň.
15. 8. 2017 16:07
Re: Za ty peníze...
Vzpomínám na Corvettu mého známého. Podobný zvuk.
Avatar - Dinar
15. 8. 2017 12:29
Re: Za ty peníze...
Zní všechny čtyřválce stejně?
14. 8. 2017 20:21
Re: Za ty peníze...
A ja myslel, ze usrane jsou ctyrhrnky...
Avatar - Emel
14. 8. 2017 20:42
Re: Za ty peníze...
Potkávám teď jednu v olivově zelený na pěknejch kolech a to vypadá hodně dobře
[odkaz]
Blbej obrázek, no.
Avatar - praděda7
14. 8. 2017 16:51
Kua.....
........enom 10 000 kroků......... ;-)
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2017 21:20
Sekačka
To si může koupit jedině magor
Rozbalit vlákno
0
14. 8. 2017 21:49
Se tady ušklíbáte
nad tříhrnkem a za pár let bude týpek s tříhrnkem něco jako dneska s osmiválcem...
Prostě to vyvinuli, něco to stálo a teď to potřebujou lidem všude nacpat jako supr věc.
Se spotřebou na mne nechoďte - vidím to ve firmě na škodovkách a jejich spotřebě - fakt to není o úspoře a ekologii....
Rozbalit vlákno
8
Avatar - CHerokee
14. 8. 2017 22:22
Re: Se tady ušklíbáte
Není, ale i tady se najdou pitom*ci, co za 3 válcové mrd*ky budou orodovat.
14. 8. 2017 23:30
Re: Se tady ušklíbáte
Jezdil jsem s tříválcem od Fordu i od BMW. Bylo to normálně použitelné auto s normálním motorem pro lidi, co neřeší.
Ale to můžu těžko vysvětlit pitom/ci, který věří tomu, že mu lauf a sání přidá 60 koní a atmosférickém motoru:)
Kdy bude ten důkaz, pane (K)ulhánek?
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:26
Re: Se tady ušklíbáte
lauf a sání na V8 americe běžně přidá tak 30-40 koní, pokud přeprogramuješ RJ, dáš jinou vačku, svody, svíčky tak není 60-70 HP problém...

Kdo chce víc, dává kompresor.
15. 8. 2017 14:18
Re: Se tady ušklíbáte
doporučuju obkládek z jahodovýho listí ;-)
15. 8. 2017 14:32
Re: Se tady ušklíbáte
Na začiatok stačí studený obklad, pokiaľ sa situácia nezlepší tak klopktať repíkový čaj . Je to marné >:D
Avatar - wakantanka
15. 8. 2017 16:26
Re: Se tady ušklíbáte
30 a 60 je rozdiel 100 %. To je fakt to iste. :-)
Avatar - Dinar
15. 8. 2017 07:25
Re: Se tady ušklíbáte
Zatím je tu jen jeden pitomec, co nepochopil test auta se základním motorem, všem ostatním v této diskusi to nedělá problém.
15. 8. 2017 12:21
Re: Se tady ušklíbáte
Ja som narátal už dvoch :-)
15. 8. 2017 09:11
1,0 TSI v Atece
Jedna vec je trochu zavadzanie. Pohotovostny hmotnost u toho Seatu Ateca 1280kg je verzia hola bosa, nic priplatkove. Uvediem priklad moj Leon 1,2 TSI Reference podla vyrobcu ma pohotovostnu hmotnost nejakych 1210kg. Ja som do tejto zakladnej vybavy nechal priplatit tieto veci: corner hmlovky, cuvacie senzory, tempomat, laktovku, vyhrievane sedacky, maxidot, farebne radio a 16 elektrony s 205-kami gumami a pohotovostna hmotnost o nejakych 50-55kg vyssia na 1265kg........
Cize Ateca zo zakladnymi 1280kg a nejakych doplatenych drobnostiach bude vychadzat na 1320-1330kg + ked bude nejaky spolujazdech ( nebykrmeny) tak 1400,a lebo lahko cez 1400kg je ako nic. Oni este uvadzaju hmotnost tahaneho vozika 1500kg resp. 1300kg. Takze jazdna suprava moze mat 1830+1300= 3130kg, vazne chce niekto niekedy vyskusat jazdnu supravu cez 3t s 1,0 litrom R3 ;-)

Podla mna je 1,0 TSI absolutne nevhodny motor pre to auto. Atecu nebudem kupovat na presun po meste. 1,0 TSI moze byt v Ibize, a ako nejaky okrajovy zaklad v Leone, ale v Atece nie.
Problemom tychto motorov je, ze spodok (ako bolo v minulom teste pisane) trva kym fukne turbo. V skratke do 2000ot. sa nic moc nedeje, v 2000ot. to nejako zabere a vodic caka gradaciu vykonu, no po prekroceni 3500-4000ot. ide sklamanie auz to iba vyvrci hore. Tieto motory ukazu to najlepsie hned a potom uz nie je o co sa opriet.
Sam mam 1,2 TSI (silnejsiu) v Leone a je to proste zaklad na bezne presuvanie. V Atece by som uz napr. nechcel 1,2 TSI toboz 1,0 TSI. Ateca ako zaklad 1,4 TSI a kto chce nieco sviznejsie, pripadne tahanie niecoho tak 2,0 TDI.
O vydrzi ani netreba diskutovat, jednoducho trhak to v bazare po 150tkm nebude, teda pre rozumneho. Mnoho tychto motorov bude uz po 100-150tkm utahanych, bude zalezat na majiteloch ako budu jazdit a klast naroky na vykon.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 10:12
Re: 1,0 TSI v Atece
Atecu možná nebudeš kupovat do města ty, ale spousta lidí ano. Mrkni se, jak vypadá doprava v Praze, Brně či třeba Bratislavě. SUV jsou normální městské vozy, zejména tahle velikostní kategorie.
A že by v bazarech nebyl zájem? Stačí se to jen vhodně marketingově prodat a lidi budou brát i ty bazarové. Tím spíš pokud bude pokračovat svatá válka proti dieselu.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:27
Re: 1,0 TSI v Atece
zájem o to bude do první návštěvy servisu a vysloví odhadu ceny opravy v rozmezí 70-130 000 Kč. Tím zájem skončí a dotyčná osoba začne hledat něco jiného.
15. 8. 2017 12:23
Re: 1,0 TSI v Atece
Prečítaj si tu testy jazdeniek a opravy za podobné sumy nájdeš aj pri poctivých atmosférach ;)
Avatar - Blue Sun
15. 8. 2017 12:29
Re: 1,0 TSI v Atece
A proto se tak dobře prodávají TDI a diesely vůbec, ačkoli tam náročnost oprav je minimálně stejná, ne-li vyšší... Někdy by ti prospělo pár lekcí základní logiky.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 12:32
Re: 1,0 TSI v Atece
Nesmíš si kupovat atmosféry od někoho, kdo to neumí, jako třeba VW >:D >:D
Avatar - CommonUser
15. 8. 2017 12:57
Re: 1,0 TSI v Atece
VAGinalom staci nabulikovat, ze vsetko je spotrebak - od vahy vzduchu az po rozvody.
Hladky benzinovy japonec ma 470tkm s povodnymi rozvodmi a okrem zakladneho servisu + 1x startera nic. To je uz asi z ich pohladu UFO technika. >:-[]
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 13:01
Re: 1,0 TSI v Atece
tak tak. ono u VAG je spotřebák celý auto, dělaný na životnost tak 5 let. Dál se děj vůle boží, to už koncern nezajímá :-)
Avatar - wakantanka
15. 8. 2017 13:04
Re: 1,0 TSI v Atece
ale nekecaj, stará 1,6 od VW vo Felicii Combi odbehala 380 tis. km bez vážnejšieho problému. Toľko mala keď išla do sveta a počítam, že keď nezhnila jazdí dodnes.
Avatar - CommonUser
15. 8. 2017 13:35
Re: 1,0 TSI v Atece
Ja ti to verim. 30 rokov dozadu sa este snazili ....aj 1,8 benzinova zliatina bola drzak, co tiez taha na 400 tkm. Este by som mozno veril 2,3 V5 pre USA. Tam si totalne bazmeky nedovolia predavat, aj ked ...
15. 8. 2017 18:51
Re: 1,0 TSI v Atece
2,3 V5? Co to má být za motor?
Avatar - CommonUser
16. 8. 2017 09:20
Re: 1,0 TSI v Atece
Myslel som na ten v Bore, ale Passat dostal vlastne 2,5 R5.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 12:34
Re: 1,0 TSI v Atece
TDI i kupují firmy, ty to zaplatí a soukromníci jezdí starou 1,9 TDI, což je naopak nesmrtelnej držák, navíc je na to všude mraky nd za 5,50. Zlifikujou to na vrakáči a dandí se dál.
Logiku
Avatar - Emel
15. 8. 2017 14:12
Re: 1,0 TSI v Atece
Jenže už je rok 2017, starší TDI typu PD apod. už jsou minimálně 10 let minulost... a firmy auta drží obvykle tak do 5 let, tj. ty CR už taky dávno žijou svůj druhý život u soukromých majitelů.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 14:14
Re: 1,0 TSI v Atece
otázkou je kde, ve městech tyhle auta má ze soukromejch lidí málokod a na vesnicích furt drandí ty jedničkový a dvojkový oktávky.....spolu s feldama a jedničkovejma fabiema...
Avatar - Emel
15. 8. 2017 14:30
Re: 1,0 TSI v Atece
Zřejmě všude. Jasně, dvojkový oktávky, to je ono... s CR. Trojková je na trhu od 2013, tam věřím, že většina je pořád ještě u prvních majitelů.
Avatar - speedfred
15. 8. 2017 10:28
Re: 1,0 TSI v Atece
ak niekto bude kupovať Atecu s R3 a chce s tým aj niečo ťahať tak nemá všetkých 5 pokope.
aj keď je pravda že s vozíkom som videl už kdejakých chcípákov
15. 8. 2017 12:24
Re: 1,0 TSI v Atece
S vozíkmi a dodávkami sme jazdili s atmo 1,9-2,4 dízel. Voči tomu je táto ateca aj s tým vozíkom vstupenkou do raja. Zabúdame, máme krátku pamäť
15. 8. 2017 12:30
Re: 1,0 TSI v Atece
Trebalo v leone vyskúšať aj slabšie tsi a hneď by sa ti pozdávala ateca s týmto litrom ;) K tej jazdne súprave, skúsenosť zjavne nemáš, takže to bude márne, čím netvrdím, že to bude super zvezenie.
15. 8. 2017 14:11
Re: 1,0 TSI v Atece
Este lepsia by bola slapacia verzia Leona nie............ Preco by som mal skusat slabsiu verziu Leona ked viem, ze 63kW v tom ide tak ako ide, jednoducho iba ide. Ci myslis, ze auto s dymanikou slabsou ako prazdny nakladak je vyhra..............
Jednoducho ani ta silnejsia 1,2 TSI nie je ziadny zazrak co sa tyka vykonu. Jednoducho presuvatko ako napr. 1,6 TDI.

Tahanie privesu, ty budes zjavne jeden z tych kovbojov sem tam vidiac na cestach. Jasne pohoda tahat vozik do kopca 60km/h s plnym plynov preco nie a brzdenie kamionov v kopcoch tiez preco nie treba este viacej nalozit ved to v pohode vyjde. Tahaj si co chces cim chces, kazdeho vec. Zjavne moc autam a strojarine nerozumies.
Poznam borcov, co stavali dom osobak a privesny vozik, lebo im bolo zatazko par drobnych niekomu zaplatit za dovoz mysliac ako usetria. V konecnom ucte prerobili, ked museli davat opravovat auta + to co prejazdili, holt niekomu nevysvetlis.
Avatar - Emel
15. 8. 2017 14:23
Re: 1,0 TSI v Atece
1.0TSI 85kW není pro Leon nic okrajového, to je hlavní proud. Jako základ je to až marnotratná motorizace... však taky v Německu startuje Leon (stejně jako Golf) na 1.0TSI 63kW s pětikvaltem. To je pak ten pravý motor "již od".

Silnější 1.2TSI samozřejmě není žádný zázrak, ale v Golfu je to příjemný motor i na dálnici, kde na šestku díky turbu působí i v mírně nadlimitních rychlostech důstojně, většinou to šestka pobere bez nutnosti řazení a otáčky jsou příjemně nízko. Horší je to s předjížděním na normálních silnicích...
15. 8. 2017 15:46
Re: 1,0 TSI v Atece
Ta silnejsia 1,2 TSI v Leone ak ide vodic sam je obstojna, tam sa nestazujem. Este aj spolujazdec sa da. Ale uz 4 osoby + batozina to uz je citit hodne.

Vo Fabii 3 je 1,2 TSI 81 kW velmi slusna, to sa mi pacilo, odozva dost dobra na Fabiu super.
Avatar - iudex
15. 8. 2017 16:40
Re: 1,0 TSI v Atece
Jasné, že 81/85 kW je na kompakt slušný výkon, žiadna strela, ale na vozenie v priemere 1,2 človeka je to fajn.
Fabia s 81 kW už musí byť živá aj pri naložení. Problémik je, že v tej Fabii je tých 81 kW top motorizácia (naviac dnes už len z trojvalca 1,0).
15. 8. 2017 14:58
Re: 1,0 TSI v Atece
60 km / h po cestách s prívesom nejazdím, táraš, nemáš skúsenosť , melieš nezmysli. Hociaký plus mínus 100 koňový( pri atmo aspoň 1,6) motor pôjde s 1000 kg vozíkom normálnou rýchlosťou 80-100 km/h podľa legislatívy krajín eu. Pre info, ťahám za sebou karavan s váhou cca 1400 kg a kamióny ťa nedobehnú ani keď máš pod kapotou 1,5 dci, prípadne o chlp menší steroidovaný benzín. Zvyšok sú prázdne slinty
15. 8. 2017 15:43
Re: 1,0 TSI v Atece
Lenze ako na to slapes. Vies drzat motor pod krkom a mysliac ako to ide. Asi mame roznu predstavu o nezdimani motora. Mne niekedy pride ze aj samotne auto ma co robit a musim to mat prislapnute, co nemam rad. Ak autu (auto + prives + stupanie) nestaci 1/3 plynu na zrychlovanie, povazujem to za nedostatocny vykon, alebo mam 2500ot. pridam a nezrychluje.
15. 8. 2017 19:37
Re: 1,0 TSI v Atece
Pak je ti prd platné, že má motor 81 kW, když v těch tvých 2.500 má zhruba 45. A tohle bude mít přes 50. A nepřekvapilo by mě, kdyby Atece dali kratší stálý převod.

Podstatné je, jak často něco takového děláš. S vozíky jezdily i zdechliny komunistické éry (i když je pravda, že si asi většina lidí vystačila s nebrzděným). Když to děláš jednou za čas, tak přežiješ, že rezerva nebude tak velká. Ani nebude ekonomické kvůli tak okrajovému využití kupovat výkonnější motor. Už jen zpomalení ze 130 na 100 udělá velký rozdíl. Samozřejmě, když chceš a máš ty peníze, proč ne.

Třeba Nizozemci celkem běžně tahají malými a celkem slabými auty. Mám takový pocit, že s 1,3 tunovým vozíkem má zvládnout 12% stoupání. Ne, že by se mi chtělo to zkoušet. Ani nevím, co to přesně má znamenat.
15. 8. 2017 20:39
Re: 1,0 TSI v Atece
Niekde ( zdroj si nepamätám) som čítal, že auto sa musí s tým prívesom x krát ( tuším 5), rozbehnúť s tým prívesom do 12% stúpania z nulovej rýchlostix krát v priebehu nejakého časového úseku...
16. 8. 2017 09:27
Re: 1,0 TSI v Atece
Zajímavé. Nevzpomeneš si, na zhruba jakou rychlost má zrychlit?
15. 8. 2017 20:11
Re: 1,0 TSI v Atece
Tak znova, zjavne máš nulovú skúsenosť. Rovina znamená 1/3 plynu, stúpania ako napríklad za Grazom do Villachu znamenajú 5, prípadne 4tý kvalt a ideš hore kopcom 90 s tým že vieš pridať . Donovaly 4 tý kvalt , dobehneš pred tebou idúci kamión a už len hladkáš plyn a vezieš sa na trojke. S6 z Viedne smer Semmering 5 ti kvalt, udržiavaš 90, chceš pridať kopneš 4ty kvlat a pridáš. Bla bla kopa rečí pritom stačilo napísať, že nevieš, neskúšal si. Čo kamióny s cca 10kW motora na tonu váhy?
Avatar - Emel
16. 8. 2017 09:32
Re: 1,0 TSI v Atece
Auto s přívěsem ve stoupání zrychluje na třetinu plynu? To je teda metrika... co je to ta třetina plynu :-O ? Nejsem si úplně jistý, že moje auto na třetinu plynu ve stoupání zrychluje bez vleku...
15. 8. 2017 11:21
stupidita
1. SUV, 2. v bílé barvě, 3. s tříválcovým benzínovým litránkem turbo, 4. bez 4x4 ... panebože, stupidnější auto snad neznám ... :no: :no: >:-[] >:-[]
Rozbalit vlákno
0
15. 8. 2017 11:31
Miluju zdejší odborníky!
Já většinu zdejších diskutérů prostě miluju! Jak oni tomu všemu rozumí.

1) Atecu s 1.0 vám nikdo nevnucuje, kupte si co chcete. Variant je dost. Není třeba se rozčilovat a už vůbec prskat o "ekofašistech". Stejně většina těch, co to slovo používají, vlastně ani neví, co by to mělo znamenat. A pokud ví, pak snad i tuší, že tady jsou mimo mísu.

2) Objem motoru nemá až tak co společného s jeho životností. Většina motorů dnes neodchází na "vyběhání", ale na tom, že už se je prostě nevyplatí udržovat. Takže rozvody, ventily, elektronika atd. Ostatně, jak už tu padlo, litr od Fordu se řadí v současnosti k vůbec nejspolehlivějším benzinovým motorům.

3) Většina těch, co si kupuje nové auto, ho stejně vymění nejpozději ve 150 000 km, spíš ještě mnohem dříve, pokud jezdí jen soukromě. Výrobce nemá důvod dimenzovat motor na 500 tis. km. Tou dobou už to auto stejně nemá na silnicích co dělat i kdyby motor běhal bez chybičky.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 11:52
Re: Miluju zdejší odborníky!
píšeš bludy. Proč by neměl motor s 500 tis km co dělat na silnici? Máme na klubu auta co maj najeto 350-450 tis km a ty auta furt jezdí.

Právě proto, že to nejsou poddimenzované plečky projektované na 150-200 tis, takže u nich není po 150 tis nutné dělat generálku za 150 tis kč.

Jasně moderní motory se vůbec nezadřou na klice, nemaj spotřebu oleje 2,5 litru na 30 000 km, neodchází jim turba, rozvody, vačky.
Ted tu o červený karkulce. Mam data z ofiko servisů co mluví úplně jinak.

To že EU-RVHP, moloch neosocialistů tohle podporuje je smutný, že to podporují obyčejný lidi je o to smutnější.
15. 8. 2017 12:26
Re: Miluju zdejší odborníky!
Daj tie dáta nech to nie je len v rovine prázdnych kecov
15. 8. 2017 15:35
Re: Miluju zdejší odborníky!
Hlavne ze ty si najvacsi odbornik ;-)

Zareagujem iba k bodu 2:

Chlape varis s vody.

Ze dnes motory netrpia na predcasne opotrebenie komponentov..... ty bud si hluchy a slepy, alebo len rozpravkar.

Koncern zacal produkovat turbo benziny asi od 2004. Stare turbo benziny az po 10 rokoch sa odvazilo v clankoch napisat, ze teda to nebolo nieco spolahlive.

Uvediem priklad 1,2 TSI EA 211 (fabia 3) v jednom origo nemenovanom servise uz na 5 fabiach tento rok menili dvojhmotu a najazd bol okolo 30tkm (asi vadna seria)...
Ak povazujes poruchy na vahach, turbach, prestavovacoch vacky, rozvody a pod. za udrzovacie prace...............
Vysvetli mi preco prevodova skrina MQ 200- 5 kvalt spred 15 rokov ide lepsie ako skrina MQ 200-6kvalt............................Napr. prevodovky MQ 100 do Fabie s 1,0 MPI skus si nieco zistit o tom (snad to uz vylepsili).

Dnes v dobe kapitalizmu, kde je honba akcionarov, firiem za co najvacsim ziskom pri optimalizacii (sideni) a zefektivnovani vyrobnych procesov (skracovanie taktov, testov a pod.), kde je ekonomika zalozene na rastoch a konzume 5 rokov a vsetko vyhodit................. ozaj produkujeme kvalitne veci vo vsetkych odvetviach.
15. 8. 2017 21:02
Re: Miluju zdejší odborníky!
Zklamu Vás. Ano, měřiče hmotnosti vzduchu, EGR ventily, vířivé klapky, dokonce i vstřikovače... to všechno je dnes po nějakých 150 tis. km spotřebák. A bylo to tak vždycky. Nemáš na banány? Nekupuj si opici. Prosté. Mě se třeba za banány utrácet nechce, tak raději auto otočím nejpozději ve 100 tis. km.

Obecně miluju zdejší mantru o tom, že výrobci aut se snaží jen vydělat a nahrabat si. Tak tedy podnikání za účelem zisku? Ehmmm, byla tu jistá doba, kdy zisk bylo sprosté slovo a jediná legální motivace bylo "uspokojení potřeb pracujícího človeka". A jak to dopadlo? Auta, co po 100 tis. km byla zralá odbrzdit a pustit ze skály. A ten zázrak techniky stál několik ročních průměrných platů a vedly se na něj několikaleté pořadníky.

OK. Ona není potíž vyrobit auto dimenzované s pořádnou rezervou na 500 tis. km, klidně i 1 mil. Ale je potíž pro něj najít zákaníka. Takové auto bude stát o pěkných pár desítek procent víc, než to samé, co stojí na krámě dnes. Koupíte si úplně tu samou Octavii za 900 tis. Kč namísto 650 jen díky příslibu, že tahle opravdu vydrží?Já ne. Takové auto bych musel odjíždět min. 20 let. A to už dávno budu chtít nové. Ručím vám za to, že být po takových autech reálná poptávka, budou se vyrábět. Jenže o ně nikdo nestojí. Jediní, kdo by je uvítal, jsou ti, co musí koupit ojetinu, bo na nové nemají nebo ho nechtějí. Jenže ti výrobce nezajímají.

A důkaz? Mrkněte na kamiony. Auto s 1 mil. km na tacho je pořád v pohodě provozuschopné a má svou cenu. A proč? Protože by žádný dopravce nekoupil takové, které se rozpadne dříve. A to je ten kapitalismus. Nabídka následuje poptávku.
Avatar - iudex
16. 8. 2017 13:33
Re: Miluju zdejší odborníky!
Plný súhlas. :yes:
15. 8. 2017 22:04
Re: Miluju zdejší odborníky!
Spomeň si na dobu keď golf f tédéíčku s manuálnou klímou a prednými oknami v elektrike stál cca 25000€ (prerátané cez kurz 30Sk / 1€) a pozri koľko ten golf a a s akou výbavou kúpiš dnes. Áno autá sú výrazne viac optimalizované, ale stále to má ďaleko od tvojich úvah. Stačí sa u nás vo firme kuknúť na obyč octavie s dízlovou 1,6 a väčšina má už ďaleko cez 200k km. V pôvodnom stave, skôr zarazí, že po štyroch rokoch musíš dopĺňať klímu, v kontexte s tým vyzerá boj za nové úžasné eko chladivo až tragicky, pričom by stačilo vyrobiť normálne tesne potrubie, kompresor a výparník.... TSI 1.generácie je kapitola sama o sebe a i cez to kuknem na firemný dvor a ľaľa, dosť kusov prekročilo 200k km a pár oblizuje 300k km odspodu. Že tam bola aj kopa prúserov a že niektoré otrčili brká (najčastejšie zadretie) je už vec druhá. Keď sa vrátim o 10 rokov naspäť, tak kopa atmo 1,6 bola pri 200 k km rovnako zrelá na generálku, žrala olej a kompresia bola už skôr len v slovníku cudzích slov
Avatar - iudex
16. 8. 2017 13:33
Re: Miluju zdejší odborníky!
:yes:
15. 8. 2017 11:59
zas nepreháňajme
ja nemusíme trojvalce a minitrojvalce zvlášť, doložil som to aj skutkom na rozdiel od klasika. Ale zas nepreháňam, tento základný motor je v ateke ok. Výkon a krouťák v pohode na bežné používanie. Je blbosť automaticky predpokladať, že bude vláčiť prívesy a 5 ľudí po eu. Dnes sú to väčšinou prázdne mestské poskakovadlá, nech sa tvária ako chcú. To si už musí zvážiť kupujúci, ako ho bude využívať. Ak chce ťahať celú dedinu, tak by som šiel do väčšieho motora, ak s tým bude žena trajdať po školách a šopoch, je ok.
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 12:07
Re: zas nepreháňajme
na trajdání po školách a šopech stačí Fabie za 230. Není potřeba psudoSUV, zejména pro ty co auta maj jen jako dopravní prostředek a jinak sou jim šumák.
15. 8. 2017 12:18
Re: zas nepreháňajme
Grcas tu nieco o ekofasistoch a sam by si chcel diktovat komu co staci a co nie. Cim by sa mal vozit a kde a aky je podla teba spravny motor a vozidlo. Tvoj zivot musi byt fakt ubohy , ked mas tolko komplexov. Akosi nedokazes prezit to, ze tie tvoje "vysokoodborne" nazory beznych ludi fakt nezaujimaju.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 12:37
Re: zas nepreháňajme
O tom co je dobré přeci rozhoduje moloch NEO-RVHP pod krycím názvem EU.
To sis popletl bratře plukovníku, to si musíš stěžovat u neosocialistů v Bruselu >:D >:D
15. 8. 2017 12:45
Re: zas nepreháňajme
kde to žiješ? Pred školami a v šopoch sa dnes odohráva najdrsnejšia porovnávačka pipíkov
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 12:49
Re: zas nepreháňajme
Za mě se chodilo do školy pěšky a tam kde nakupuju si nikdo káry neporovnává.
15. 8. 2017 13:57
Re: zas nepreháňajme
ale dnes nie je jedno z čoho decko pred školou vylezie. Kamoš s feldou (druhé auto) vykladá dcéru 2 ulice od školy, lebo nechcú dcéru strápňovať. 80 % ľudí veľmi rieši s čím sa pred školu dotrepe a pred šopom sa tiež 80 % cíti trápne s vojetou fabkou. Iná vec je, či je to ok, ale je to tak.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 14:09
Re: zas nepreháňajme
tak to je hodně smutný, kam to společnost dopracovala.
Avatar - iudex
16. 8. 2017 13:36
Re: zas nepreháňajme
Žiaľ je to tak. Už aj na štátnych školách je to zlé, ale na súkromných je to úplný des, ak nevystúpiš z BMW a spol., tak na teba spolužiaci pozerajú zvrchu, v horšom prípade vylúčia z kolektívu. ;-\
Avatar - iudex
15. 8. 2017 12:50
Re: zas nepreháňajme
Ale situácia je taká, že si ľudia kupujú autá aj ako statusové symboly (zvlášť u nás je to silne citeľné, kto sa chce prezentovať ako úspešný, musí mať SUV, počet napr. počet GLE kupé v mojom meste ma až fascinuje), ľudia to jednoducho chcú, aj keď skutočne nepotrebujú. Samozrejme mnohí to veľké SUV aj reálne využijú (dovolenky, voľnočasové aktivity, chata, lyžovačky), ale väčšina s tým chodí po meste a do práce, kde by stačil Smart či tá Fabia.
Takže sa na to nedá nahliadať z pohľadu potrieb; keď to ľudia chcú, tak im to automobilky ponúknu. Pre tých bohatých veľké prémiové SUV, pre tých menej kompaktné SUV ako práve Ateca.
Avatar - Barrichello
15. 8. 2017 12:52
Re: zas nepreháňajme
automobilky to lidem nutí, protože na SUV víc vydělaj jak na osobáku. Stará známá fakta z USA 90. let.
Avatar - iudex
15. 8. 2017 13:31
Re: zas nepreháňajme
Ale bullshit, nikto Ti predsa nenúti kúpiť si Atecu namiesto Leona či Karoq namiesto Octavie, notabene keď stoja viac. To ľudia sami chcú tie SUV; keby sa nepredávali, automobilky by ich predsa nevyrábali (ako klesol dopyt po MPV, tak ich automobilky vyradzujú z ponuky a prechádzajú na to, čo chcú ľudia).
Avatar - praděda7
15. 8. 2017 14:41
Re: zas nepreháňajme
Tak tak. Kdo dnes nemá v baráku aspoň jedno SUV, tak není in. Překvapuje mě, že u vás jezdí tolik GLEček kupátek. Je to docela drahý vozítko. A co X6 a X4 ? Od těch se GLE kupátko odvodilo. Ty u vás nejezdí?
15. 8. 2017 15:12
Re: zas nepreháňajme
aj ja v poslednej dobe registrujem hviezdy, je to novinka, asi letí a tu o iné nejde.
Avatar - Dinar
15. 8. 2017 16:20
Re: zas nepreháňajme
Tak ono co taky od MB v suv kategorii vzít, že, aktuálně jsou to jen facelifty starých ml a gl, což jsou ve srovnání s konkurencí už krámy, Gle kupé je sice taky technicky staré, ale alespoň s novou kastlí. Za rok až bude nové Gle to bude jiné, kupé ztratí prodeje v jeho prospěch.
Avatar - iudex
15. 8. 2017 16:44
Re: zas nepreháňajme
Jasne, aj X6 (X4 už pomenej, tam ten wau efekt už tak nefunguje, je to už menšie auto), ale tie GLE coupé sú u nás v počtoch, akoby ich rozdávali zadarmo, úplne sa rozum zastavuje. A čo poznám nejakých majiteľov tohto modelu, tak prešli práve z klasických SUV (ktoré už sú "príliš obyčajné").
15. 8. 2017 17:28
Re: zas nepreháňajme
pár rokov späť stačilo na status suv, dnes už ich je veľa, tak treba suv úlet. X4 neplní účel, lebo nemá rozmery tanku.
Avatar - praděda7
15. 8. 2017 23:14
Re: zas nepreháňajme
Já vím, pokud to nezabere alespoň 2 a půl parkovacího místa, tak je houno SUV... >:-[]
15. 8. 2017 17:48
Re: zas nepreháňajme
Možná tobě. Jim ne.
15. 8. 2017 19:46
Re: zas nepreháňajme
Možná stačí, ale každý si může koupit, na co dosáhne. A u podobných aut spíš platí, že si je lidé kupují, protože chtějí.
Avatar - Jopino
15. 8. 2017 15:24
Akcelerace
Porovnání akcelerace

Ateca 1.0 TSI
[odkaz]

Octavia 1.0 TSI
[odkaz]

Golf 1.0 TSI
[odkaz]
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
15. 8. 2017 16:48
Re: Akcelerace
Okolo 10-11 sekúnd, to nie je vôbec zlé na základný (Ateca) resp. druhý najslabší motor.
Avatar - Jopino
15. 8. 2017 17:22
Re: Akcelerace
Přesně... Proto to sem dávám :yes: Není to zase až takový děs, crossovery třídy B jezdí i za 13 sec se základními motory.
Avatar - Beefcake
15. 8. 2017 23:02
Re: Akcelerace
Ja to mam za 12 a cosi a je mi to uuuplne u zadele :-) Ani to neviem presne dohladat.
Avatar - Emel
15. 8. 2017 18:20
Re: Akcelerace
I v Octavii je to základ. Golf u nás si nejsem jistej... Leon pokud vím taky tu slabší verzi nemá.
Avatar - iudex
16. 8. 2017 13:39
Re: Akcelerace
U nás je ako Golf, tak i Octavia v základe so 63 kW.
16. 8. 2017 11:15
Re: Akcelerace
Len na doplnenie - [odkaz]

Ten motorcek bude mat vcelku kratke prevody, takze vobec neide zle. Samozrejme Ateca ho bude dost limitovat v dialnicnych rychlostiach stavbou karoserie, takze nad 140 to uz za nic nestoji, ale urcite sa za svoje vykony nemusi hambit.

Zaujimava je akurat hmotnost - klasicke VW hratky. Udavana hmotnost 1355 kg - realne odvazena pohotovostna 1457kg.
Jasne, pojde o lepsie vybaveny kus, ale zase je to obycajna nizsia stredna, nic extra (a tazke) sa tam priplatit ani neda, takze taka stredna vybava bude vazit aj tak okolo 1400kg >:-[]
Avatar - Emel
16. 8. 2017 11:28
Re: Akcelerace
Tohle jsou zajímavá čísla, otázka je jen, jak moc se jim dá věřit. Stovka změřená za 10,5s je fajn.

Hmotnost - on totiž SEAT udává pohotovostní jako že fakt pohotovostní, tj. bez řidiče a zavazadel. Takže taková ta EU-pohotovostní je +75kg = 1355kg... jo, furt je tam 100kg rozdíl.
16. 8. 2017 16:00
Re: Akcelerace
Tie cisla su priemer merani viacerych nemeckych a francuzskych casopisov na ich testovacich drahach, takze to povazujem za najlepsi mozny zdroj. Vylucuje to zaujatie voci domacim automobilkam.

Samozrejme to nevylucuje moznost, ze modely pre novinarov su mierne "posilnene".

Inak najdes to v tom odkaze niekde dole ako poznamku.

PS. Hmotnost som opravil, vsimol som si ze to bola bez vodica, ale je to stale dost vysoke cislo, hlavne v kontexte toho co sa vycitalo takej minulej Astre :-)
Avatar - Emel
16. 8. 2017 16:41
Re: Akcelerace
Tak minulá Astra byla snad přes 1500 a tohle je SUV...
17. 8. 2017 10:12
Re: Akcelerace
Jasne, podla zeperf dokonca 1524kg, narazam skor na to, ze moda SUV znamena, ze sa sice auta odlahcili, ale to co sa v praxi kupuje (SUV vs ex hatch) vobec nie je lahsie. Ak je Ateca s mini motorom lahsia od tej Astry o 50kg (ako najtazsieho zastupcu), tak to nie je ziaden zazrak.
17. 8. 2017 11:51
Re: Akcelerace
Móda SUV znamená, že se auta odlehčila? To je zvláštní myšlenka.
17. 8. 2017 13:45
Re: Akcelerace
To si podľa čoho pochopil. Asi píšem zmätočne :-)

Móda SUV znamená, že najčastejšie kupované autá (t.j. tie SUV / crossovery) vôbec nie sú ľahšie ako predchádzajúca generácia segmentu aj napriek tomu, že segment C medzi generačne znížil váhu (u nie SUV). Inak povedané Astra K je oproti Astre J o 100kg ľahšia, avšak ľudia prechádzajú na SUV, takže vozový park ľahším nie je. S tým následne súvisia emisie atď.

Aj keď tá móda SUV môže mať určitý vplyv na hmotnosť v tom, že si výrobcovia dovoľujú dať do hatchov ľahšie podvozkové diely, veď predsa mimo cesty sa jazdí s SUV :-)
18. 8. 2017 13:24
Re: Akcelerace
Pochopil jsem to z tohohle: narazam skor na to, ze moda SUV znamena, ze sa sice auta odlahcili, ale to co sa v praxi kupuje (...) vobec nie je lahsie

Dá se z toho pochopit, co jsi chtěl říct, ale jasně píšeš, že móda SUV znamená, že se auta odlehčila. To jsi asi říct nechtěl. Trochu jsi to prohodil. Muselo by to být třeba takhle: sice se auta odlehčila, ale móda SUV znamená, že to, co se v praxi kupuje, vůbec není lehčí.
17. 8. 2017 12:03
Re: Akcelerace
Mají to zvláštní. Jak to může být 116 PS vs. 115 PS, když Ateca má 85 kW (115 PS) a Golf 81 kW (110 PS)? Sám výrobce u Golfu udává o chlup vyšší hmotnost (v Německu). A nikde nepíší, odkud tu hmotnost mají. Jen, že je to nejvyšší ověřená provozní hmotnost.

Přitom ta naměřená zrychlení podle mne moc neukazují, že by Ateca vážila o tolik (cca. 150 kg, tedy přes 11 %) víc než Golf. Až ve vyšších rychlostech se projeví aerodynamika.
17. 8. 2017 13:56
Re: Akcelerace
S tym Golfom je to zjavne moja chyba netušil som, že Golf ma 1.0 TSi len s 81kw. Boli tam na výber dve verzie tak som zobral tú s 85kw.
Zjavne je to staršia 1.0 TSI BlueMotion verzia, ktorá sa vyrábala paralelne s 1.2 TSI, ale už sa neponúka. To je aj odpoveď na tvoju ďalšiu otázku.

Nič no, nie som zrovna expert na Golfy a trojvalce >:D
17. 8. 2017 13:57
Re: Akcelerace
Inak, to sú nejaké agregované dáta z vybraných magazínov (sú tam niekde vylistované), takže predpokladám, že ide o hmotnosť akú mali dané autá pri testoch a zrejme z toho vybrali maximálnu hmotnosť.

Aspoň ja to takto chápem.
Avatar - Emel
17. 8. 2017 14:37
Re: Akcelerace
Jo, pak by ale bylo zajímavé dostat se k tomu zdroji a třeba vidět specifikaci toho auta... jestli je to nějaká novinářská fullka na 19" s panoramou a tak.
18. 8. 2017 13:11
Re: Akcelerace
Ten výpis magazínů se týká zrychlení. U hmotnosti žádnou takovou poznámku nemají. Bylo by právě zajímavé vidět seznam hmotností, které mají k dispozici, s odkazy na zdroje. Aby se člověk třeba mohl podívat, jestli tam nevyčte výbavu. A měl trochu lepší představu o rozpětí než jen nejhorší případ.
17. 8. 2017 11:25
Re: Akcelerace
To bude nějaká chyba u českého SEATu. VW tak normálně hmotnosti neudává. A už nějakou dobu udávají interval, takže máš představu, kolik by měla vážit ta nejtěžší konfigurace. Všiml jsem si toho zatím u VW, Škody a Peugeotu. U SEATu bych tedy čekal to samé.
17. 8. 2017 11:45
Re: Akcelerace
Tak v německém ceníku mají uvedeno 1.280 (žádný interval) a v poznámkách mají: Fahrzeugleergewicht mit Fahrer (68 kg), 7 kg Gepäck und Kraftstoffbehälter zu 90
% gefüllt, ermittelt nach RL 92/21/EWG in der gegenwärtig geltenden Fassung. Kontrola přes užitečné sedí, mělo by to být s řidičem. Golf se stejným (dobře, 81 kW) motorem začíná na 1.216 (s řidičem) a výbava může přidat skoro 170 kg.
Avatar - Emel
17. 8. 2017 13:43
Re: Akcelerace
Je to džungle... já mám právě z těch zperfs trošku pocit, že se tam naházela fůra čísel na jednu hromadu... ale ono je fakt těžké dostat se k něčemu relevantnímu. Právě, nejvyšší ověřená provozní hmotnost - co to znamená, je to nejvíc co kdy kde v jakém testu navážili?