Do redakce Auto.cz dorazil nový Seat Ateca s dvoulitrovým turbodieselem a pohonem všech kol. Vůz exkluzivně testujeme ještě před mezinárodní prezentací, která startuje 21. června v Barceloně.
Proč je to chyba? Vždyť takhle přeci SUV nižší střední fungují skoro vždy, Tiguan je taky vlastně lehce pozměněný Golf :-) Pravda, že oproti 7. generaci je tam trochu změn, ale s dalším Golfem si myslím bude náskok srovnán.
Tak si kúpiš Atecu FR a hotovo. ;-) Furt je to len kompaktné SUV, nevidím dôvod, aby to zvnútra vyzeralo inak ako kompakt. A tá cena to plne ospravedlní, tak, ako sa to deje u Leonu. Komu sa to bude zdať málo nóbl, kúpi si Tiguana (rovnako, ako to funguje vo vzťahu Leon - Golf).
A ako vidím vo svojom okolí, za SUV sú ochotní dať ľudia aj ľadvinu, takže takýto dostupný model pôjde na odbyt aj napriek tomu interiéru.
Přesně tak, v tomhle Atecu nějak nechápu - nový model v roce 2016 přichází, dle fotek, s úplně stejným interiérem z roku 2012, který už v té době zaostával za Golfem a to tu za půl roku máme Golfa nového...
Z pohledu někoho kdo jezdí Golfem by mě nějaké skladovky (až budou) s dobrou cenou docela i zaujaly, ale ten interiér mě od toho prostě odpuzuje - proč bych si jako zákazník měl připlácet za něco, kde budu sedět v interiéru starého a lehce nákladově osekaného modelu? Teď nic proti Leonovi, bavíme se o novém a dražším modelu.
Mně interiel Leonu vzhledově moc nesedi , navic je na něm dost znat , že je to koncernovy otloukanek. Taky jsem očekaval nějakou změnu či posun , ale jak se zda , je to prakticky převzaty interier. Co by mi , ale zřejmě nejvic vadilo , tak jsou to ty vyše umistněne pedaly. Mě třeba vic vyhovuje plynovy pedal jdouci z podlahy a dnes u hodně modelu včetně těch koncernovych jsou plynove pedaly ukotveny se shora a zde ještě dle testera ne zrovna vhodně umistněne. Naštěsti tenhle typ aut nevyhledavam , ale jen tak ze zvědavosti bych to rad vyzkoušel.
Ako už písali iní, tak to predsa robí väčšina automobiliek: kompaktné SUV je odvodené od kompaktu, stredné SUV od modelu strednej triedy, takto z hlavy mi ako prvá napadne Kuga a jej interiér z Focusu.
A exteriér je úplne logický krok, aktuálny dizajn Setu sa páči, niet dôvodu opravovať, čo nie je pokazené.
Také mám z toho kladné dojmy :yes: V interiéru, který je ergonomicky bez chyb bych čekal od auto emocion trošičku větší odvaz. Jinak fajný a pěkný koník :-)
Myslíš?
[odkaz]
[odkaz]
Ja tam vidím identické diely (volant, kaplnka prístrojov, klíma, výduchy...), odlišné sú len nevyhnutné veci dané inou výškou, resp. hĺbkou palubky, inak je to takmer zameniteľné.
To auto se mi zacina libit. Je jiny nez Boleslav, jiny nez Wolfsburg. Je to seat, ktery v CR neni obliben, ale nevim proc.
Jen ty rozmery mohly byt vetsi - 4.36m neni mnoho.
Yeti 4.22
Tiguan 4.48
Q3 4.39
Objem nadrze 52L je jakz takz ok.
jojo, sympatické to je... vzhledem, technikou... ale cena je značně nesympatická...
Obávám se, že až přijde na trh Škoda Kardiak, tak mnohým z jeho ceny bouchne pumpa...
u koncernu se už stává jaksi pravidlem v papírech lhát "jako když tiskne" u údajů o zrychlení. Máme tu středně velké suv, motor 110 Kw, ale stovku dá za 8,6 s. Chápu, osmička v začátku údaje vypadá líp než devítka, nebo desítka, ale už by je za to měl někdo klepnout přes prsty! >:-[]
No, tak holt v Seatu očesali co mohli >:D Jako u sporťáku, žádné tlumící materiály, jen motor, řadicí páka a prázdná silnice.. auto emocion... >:-[] >:D
Keby pridali 20 kg protihlukových a antivibračných materiálov, a to je poriadna kopa, tak by to bolo o inom. A 20 kg naviac pri tej hmotnosti sa už stratí.
Ale v logistike a inštalácii týchto materiálov sú prachy a tie sa počítajú na stotiny eura!
Já bych byl zase rád, když budeš nazývat Land Cruiser off-road. Ale to jsme úplně někde jinde. ;-)
(stačí se podívat na test Supu vs. Jaguar, Sup je 2,0 tdi, 140 Kw, pohotovostní hm. 1595 Kg, naměřeno 9s, myslím že není třeba dále pokračovat)
Kdyby tam dali polstarky, jako ma Kaktus, byla by to prodejni bomba.
I v rajchu to pochopili a na Macana uz je taky davaj.
Takhle je to jen dalsi slepy mezi slepyma.
Ale jedna vec se musi nechat, ten kamionacky interier, s timhle az prijedes na Rudnou, to budou kluci koukat a holky taky.
Profil nic moc, predek rovnez slabota. Zadek OK, asi proto, ze obtahly svetla ze Superba. Interier uz zaostaly, materialy take zadna slava. Motor v kabine hlucny. Je to tak na 3 hvezdy. Tiguan je jasne lepsi a Skoda bude rovnez. Jedine proc koupit toto je mozna cena, ikdyz nevim nevim. Na trhu je jiste dost lepsich nebo hezcich aut. Po roce, dvou uz budou prodeje Atecy zase jen padat. Skoda zase Seatu jasne ukaze jak se to ma v koncernu vw delat.
Nerikam ze jsou konkurenti, ale Skoda nabidne trochu kulturnejsi design interieru i exterieru, Tiguan i prostor navic nebo tu mame stalici v podobe hodne slusneho QQ a dalsich. Seat (Ateca), co to je??? Za tohle dat penize??? jojo, klesajici prodeje hovori jasne >:-[]
No... 4x4 s 2.0TDI je za 666t... Tiguan FWD 4x4 je za 736t... takže Tigi je o 70t dražší a ještě nemá čtyřkolku. Neviděl jsem výbavy, ale pokud chceš dvoulitr s čtyřkolkou, tak ten Seat nevypadá marně.
Tak ono nejde o to, jestli je fajn, ale jestli ho budou zakaznici kupovat, jestli ma oproti konkurenci co nabidnout. Seat mel s timto prijit tak nekdy pred 5 lety
Proc chtit 4x4 a k tomu dvoulitr? Nevim jaky je pomer mezi predokolkami a 4x4 u tehle SUV, ale vsadil bych spise na predokolky. Preci jen jde vetsinou o auto pro chlebeni do mesta. A motor staci jakakoli slusna 1,6, lehka, vykona a usporna. Tim samozrejme pada koncernova 1,6 a musime jit do dvoulitru. Kdyz si zakaznik nevybere u VW, tak u Skody urcite. Proc chtit nekolikrat ocumlanou Seat, z dilu z jinych aut a s osizenym odhlucnenim a atd.? Ten kdo jde kupovat SUV za 700tis nekupuje auto jestli usetri 50tis? Co image? Co zustatkova hodnota az to pujde do bazace? Proc tedy kdyz je Seat takovy kup, proc maji oproti dalsim 20 vyrobcum jako jediny klesajici prodeje? QQ by byl pred Seatem jasna volba, uz podle hvezd tady v testu, spotreby, interieru, exterieru atd.
Těžko říct jaký je poměr, kdo chce tak ať si to klidně koupí s litrem do města. Mě by to zajímalo jako rodinné auto, 4x4 pro mě k takovému autu patří a pak už bych se klonil k dvoulitrové naftě.
Yeti a Ateca jsou stejná třída, vycházející z nižší střední. Pokud poukazujete na rozvor (rozměry) Yetiho, tak je to jen proto, že vychází z Octavie II a odpovídá době vzniku. Jen perlička, díky tomu má Yeti víceprvkovou zadní nápravu se všemi motory. :-)
Tak hned bych nebyl tak krutá Sibyla... ono to auto je hezké a hlupák na něj mít nebude. Nicméně cena (mnou nakonfigurovaná - vrcholná verze s nejsilnějším dieselem a DSG a nějakými nezbytnými fičurami) je opravdu úlet( fakt milion!!!). Za ty peníze lze přece jen pořídit něco zvučnějšího jména.
Ale jak říkám, je to sympaťák...
U svého auta mám stejný rozměr pneu a je to kombi střední třídy... Věřím, že kdyby byl v podbězích seatu Ateca prostor na 225/55/19, bylo by to mnohem pohodlnější.
vzhladom na to ze seat sa hra na emocionalnejsiu znacku koncernu tak je to bida... a v bielej tato sterilita a vizualna zastaralost voci modernejsej konkurencii este viac vynika...
uspech to ale asi mat bude... je to SUV ... je to koncern... ma to kopec motorov aj zaujimave 4x4 kombinacie.. ale za mna sklamanie... po tolkych rokoch co som sa na SUV od seatu vazne moc tesil je to fakt sklamanie ... leon v kanadach... uz teraz je ten 5 rocny face zrely na facelift .... interier? len sa pozrime co ponuka kadjar, sportage, tucson ci povedzme RAVka .... a razom zistime ze aj tu je je viditelny aspon 5 rocny deficit na konkurenciu... snad bude vacsi kodiaq uplne ine kafe ako ateca lebo tento seat aspon mna teda moc nenadchol .... a emocionalne v podstate vobec ... to je vacsim autom emocion aj taky tigi alebo kuga ( sportage alebo tucson uz ani nespominam ) ... celkovo cim dalej tym sa mi ateca zda akasi nemastna neslana... tuctova a zastarala.... neviem... ale seat ma podla mna na viac ako vyrabat len nejake koncernove recyklaty a skladacky .. ako ktosi napisal vyssie... premarnena sanca...
a ta skodovacka tornado linka? ... na seate mi to teda vobec nesedi ... uz nech je tu original yetina
ZA MNE DOCELA DOBRÉ... :yes:
Rozhodně vypadá lépe než korejská dvojice Tucson a Sportage..
A to jak designem tak sportovně střiženým interierem.
Ty sedadla nemají chybu.
Tunel na lyže...super! Rezerva...ok.
Také světlá výška cca 190 cm je na SUV 4*4 OK... :yes::yes:
Konkurence se nechytá , kromě dražších Mazdy CX5 a Subaru Forester.
Cena není malá , ale ani přestřelená..slevy budou. ;-)
Tak to zas podla mňa nie, Tucson sa mi rozhodne páči viac. Exteriér. Interiér nie, ten je v atece krajší, ladí cca asi ako v sportage. Exteriér sportage najslabší.
Že to "rozhodně vypadá líp než Tucson" je odvážné tvrzení.
Světlá výška 190cm - to tipuji tak na Boeing, ne?
Nemyslím, že by se konkurence neměla chytat.
Jo ručka se už asi nikdy nevrátí.., rovná plocha by se hodila..škoda ,ale nemá ji ani téměř žádná SUV konkurence.
Kola neřeš , ty jsou za příplatek , 17' budou fajn.
Nějak se mi nechce věřit tomu tabulkovému zrychlení 0-100 za 8.6.
Vždyť i Scout s tímto motorem má 9.1.
Normální 2.0TDi v daleko lehčí Ochcávce má 8.7.
Vzhledem k všemožným testům, kdy dynamiku u Tiguanu kritizují té hodnotě nevěřím.
Nechápu, proč i do SUV nacpali el. P brzdu, přitom manuální alternativu asi nabízet ani nebudou! Taková pitomost! Jinak to auto vypadá dobře, i když zpříznění s novým Yetim je na bocích karoserie (rovná tornado linie) až příliš patrné. Ale prodávat se to jistě bude dobře, o tom žádná! :-)
no, slysel jsem, ze ma skodovka kompletne jine plechy a pochopitelne i interier. tedy skelet bude stejny (coz do jiste miry urcuje i celkovou siluetu auta), ale jinak je pry exterier kompletne odlisny (tedy nic, co by se podobalo jako rapid a toledo). sam jsem kodiaqa jeste nevidel, ale tuhle informaci mam primo z jamy lvove ;-).
Nad designom stravili 1400 hodin? :-O:-O
To akoze co robili tolko casu? Exterier aj interier je nafuknuty Leon plus linie opravene podla pravitka aby to bolo hranate.
Nuda. Za mna :no:
Dalsi modny mainstream. Postavime akoze Off-Road, dame tomu velke kolesa s profilom 45, pritvrdime podvozok a vraj je to stale velmi pohodlne >:D a samozrejme budeme jazdit za styri litre s krabicou od topanok, ktora ma cez 1.5 tony. Hlavne, ze to ma nizke CO2 na papieri :-!