Diskuse

SEAT Ibiza 1,4 Copa vs Suzuki Swift 1,2 VVT – Souboj malých es

11.5.2011

Postavili jsme proti sobě SEAT a Suzuki, oba s ideálním motorem a v akční výbavě.

 

  • 00 Reagovat !

    foto bojler-

    bojler_ 11.05.2011  07:42

    PQ25

    Fabia a Roomster již delší dobu NEmají PQ24, ale upravenou PQ25...
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 11.05.2011  08:32

      « Re: PQ25

      Že se to příliš neprojevilo na postoji, jak by člověk čekal. Proč by to Škoda dělala?
      • 00 Reagovat !

        foto bojler-

        bojler_ 11.05.2011  14:32

        « Re: Re: PQ25

        důvodů může být hodně. ta nejpravděpodobnější je úspora nákladů. když se podíváš na přední nápravu nových aut, je tam označení PQ25 kurz..
      • 00 Reagovat !

        foto RS

        RS 11.05.2011  15:04

        « Re: PQ25

        Pravdu má dole "kopamt". Je to pořád PQ24 ale má hodně dílů z PQ25. Je to hybrid napůl cesty k PQ25. Velikost podvozku však zůstala logicky stejná.
    • 00 Reagovat !

      foto kopamt

      kopamt 11.05.2011  09:16

      « Re: PQ25

      no vidis a ja som cital na jednom auto webe, ze maju upravenu PQ 24 a že je to taky prechodny "hybrid", dokial bude poriadny facelift, aby mohli presedlat na PQ 25...nie je novinar ako novinar...takze kde je parvda?...nie je vlastne podstatne, ale ako ten ci onen podvozok vyhovuje zakaznikom...

  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 11.05.2011  08:31

    Španielska muška

    Sám sa divím, prečo sa Ibiza nepredáva lepšie. Je to vydarené auto, z hľadiska dizajnu jedno z najvydarenejších v triede (kombi ST je bez konkurencie najkrajšie medzi kombíkmi), pri priamom porovnaní so sesterskou Fabiou je to rozdiel tried. Technika identická s Polom, platforma modernejšia ako Fabia (neviem, do akej mier je pravda to, čo píše vyššie bojler), teraz už aj veľmi zaujímavé ceny za slušne vybavené auto. Jediné, čo Ibize chýba k tomu, aby bola pre mňa top v triede, je trošku hodnotnejší interiér (typická slabina Seatov) a absencia slabšieho 1,2 TSI v ponuke (1,4 16v je predsalen dosť za horizontom slávy).
    Hoci k Swiftu nemám výhrady a je mi to autíčko veľmi sympatické, sám som prekvapený, ako jednoznačne stojac vedľa Ibizy prehráva.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 11.05.2011  08:36

      « Re: Španielska muška

      Problém je, když si člověk do Ibizy sedne. Vypadá jakoby ji někdo vykradl a nic nepomůže ani vestavěné radio, ani digi klima. Nekvalitní, špatně sesazené a všudypřítomné tvrdé plasty pak už jen korunují pocit nejlevnějšího z levných. navíc se velmi snadno poškrábou.
      Jak Ibiza může mnohé zaujmout exteriérem, tak interiér všechno kladné přebíjí.
      To bude možná důvod horších prodejů a jediné co to dokáže měnit je nabídka rádoby navoněných akčních modelů za nízké ceny, viz. Copa.
      • 00 Reagovat !

        foto RS

        RS 11.05.2011  15:07

        « Re: Re: Španielska muška

        Jsem s tebou, musel jsem s Ibizou cca měsíc žít a není to tak růžové jak to může vypadat. :yes: Kdo to auto zná nebo má, moc dobře ví.
    • 00 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 11.05.2011  08:46

      « Re: Španielska muška

      Mě se interier Ibizy libi a myslim si že se jak k vnějšimu designu tak charakteru auta hodi jen prostě neni usedlejši jak to maji Češi radi. Navic kvalita a použiti materialu je na urovni třidy. Problem menšich prodeju vidim v tom že je to prostě Seat. Celkově jde podle mě s Fiestou o nejlepši auto třidy. S testem navic souhlasim Ibizu je opravdu radost řidit což např. u stajoveho Pola zrovna neplati.
      • 00 Reagovat !

        foto overnight

        overnight 11.05.2011  08:58

        « Re: Re: Španielska muška

        Přesně tak, interiér s trvrdšími kvalitními plasty se sice mnoha lidem nemusí líbit, ale je velmi dynamický a originální, ke sporovnímu charakteru Ibizi prostě patří a nikdo v tomto autě nemůže očekávat interiér typu Fabia. Ibiza cenou, kvalitou, jízdními vlastnostmi a především designem překonává většinu konkurence a navíc je to k radosti všech vlastenců (spolu s Polem) napůl české auto s motory 1,2 a 1,4 a převodovkami z ČR. Ibiza :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Otravna-osoba

          Otravná osoba 28.12.2011  01:37

          « Re: Re: Re: Španielska muška

          Nepleteš si tu 1.4ku s jinou? Pokud se nemýlím, tahle vychází z 1.4 16v, který je od VW a už ve fabii I (byť vyladěná na 55 a 74kw) byl nabízen vedle 1.4ky MPI od Škodovky (44 a 55kw).

          Pokud se mýlím, nebo to bylo myšleno jinak, tak mne hned opravte. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 11.05.2011  08:58

        « Re: Re: Španielska muška

        Tak tady se neshodneme, Ibiza je dle mého vyšňořena odpornými šedými plasty všude a to velmi nevalné kvality. Neznám vůz niší třídy, který je má horší.
        • 00 Reagovat !

          foto overnight

          overnight 11.05.2011  09:04

          « Re: Re: Re: Španielska muška

          To je tvůj "názor" já zase neznám žádný malý vůz, který by byl hezčí ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 11.05.2011  10:00

            « Re: Re: Re: Re: Španielska muška

            Jistě, mě více sedí třeba Corsa, C3, P207, nebo GP a Polo ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto kopamt

              kopamt 11.05.2011  10:11

              « Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

              na com konkretne jazdis Ty, daj typ modelovy rok do placu...

              nech tu všetci vieme aky je rozdiel medzi tym, co sa Ti paci/ více sedí a tmy co sedláš v skutočnosti... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 11.05.2011  10:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                Ten rozdíl je větší, ale i do malého vozu občas sednu ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto kopamt

                  kopamt 11.05.2011  10:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                  mas problem napisat v akych autach jazdis?
                  Daj vysledok alebo vyhovorku ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto webpaja

                    webpaja 11.05.2011  10:29

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                    Mám, nikomu do toho nic není :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto kopamt

                      kopamt 11.05.2011  10:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                      sa dalo cakat...
                      • 00 Reagovat !

                        foto webpaja

                        webpaja 11.05.2011  10:49

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                        Myslím, že to je věc každého a stejně intimní otázka jako kolikrát denně chodíš na malou ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto kopamt

                          kopamt 11.05.2011  14:06

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                          ja s tym nemam problem...
                          ja Ti kludne napisem aj kolko X chodim na velku...aj ked je to kazdy den inak a spocitane to prene nemam... :-)
                          ale ak myslis, ze je to take intimne...tak prosim... :-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto Beekey

                            Beekey 11.05.2011  14:22

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                            Tak mi este vysvetli, aky to bude mat pre teba vyznam. Ak ti povie, ze ma Caymana na vikendy ale inak jazdi S80 vo full vybave, tak bude mat jeho nazor pre teba vacsiu vahu, ci nechapem otazky takeho typu. Proste vyslovil svoj nazor, ze interier Seatu je proste lacny, tvrdy a v danej kategorii su aj mnohem kvalitnejsie interiery, bodka. Trebars aj taka uz pomerne stara Corsa je na lepsej urovni, co sa interieru tyka.
                            • 00 Reagovat !

                              foto kopamt

                              kopamt 11.05.2011  16:07

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                              vravi sa, ze tazko volovi nieco hovorit o sobote, ked ide v piatok na poražku...
                              ale skusim to ;-)

                              Chodia tu ludia co maju doma Cayenna alebo S80, X90... a nemaju to problem napisat...ani autiak predstavit v sekcii MACZ...a potom tu chodia aj frustrovani zakomplexovanci, co sa tvaria, ze maju patent na rozum a na com vsetkom oni jazdili ci jazdia a ako sa oni vyznaju...

                              A skutocnost? Doma bud ziadne auto alebo rachotina...potom je im zatazko priznat farbu...internet je aj fajn skrysa pre narusene individiua...

                              Ked ma niekto ciste svedomie, nema problem napisat, ze jazdi na M CLS 4motion alebo cim...

                              Jo a ked sa Ti paci starsia Corsa OK, ale negeneralizuj...napr. podla mna je to hnus...

                              ;-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto Beekey

                                Beekey 11.05.2011  16:47

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                                Tak aby si to pochopil, te starsia Corsa znamena aktualnu Corsu, ktora je vsak konstrukce uz dost stara a predsa ma krajsi interier a pocitovo by obstal aj o triedu vyssie...
                                Ono to ide o to, ze moc ta do toho nie je, kto a cim jazdi, a ver mi, ze su tu taki ludia, ktori by si ta mohli kupit na kilo, a prave ani z toho dovodu nemaju nutkanie zverejnovat svoje vlastne auta. Pride mi ze tvoja debata s webpajou je dost trapna, lebo sa vytahujes s Ibizou, je to solidne auto, a celkom pochopim tvoj postoj, ze na svoje auto nenechas dopustit, ale to este nie je dovod aby si sa hrabal vo vacku inych ludi. A mimochodom, aj clovek trebars bez auta moze mat nazor, co viac aj celkom dobre nastavene hodnotove systemy a kriteria na hodnotenie kvality auta. A urcite nemusi mat nutkanie kritizovat interier řer bavoraka, iba z toho dovodu, ze on sam na to nema, ale za to este moze mat taky nazor, ze Ibiza ma tvrdsie plasty, a v danej kategorii su auta, ktore maju kvalitnejsi interier, to je vsetko.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto kopamt

                                  kopamt 12.05.2011  12:00

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                                  aj clovek bez deti moze mat na ich vychovu atd. nazor, ale az ked ich bude mat a vychovat zacne celej problematike rozumiet viac... ;-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto rohYpnol

                                rohYpnol 11.05.2011  16:58

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                                současná Corsa má i podle mě neskonale hodnotnější interiér.

                                BTW: K čmu ti je, když sem někdo napíše, v čem jezdí, když si to stejně může vymyslet 8-s ???

                                Mimochodem i Fabia 1 má podle mě hodnotněji působící interiér než Ibiza.
                                Problém nevidím ani tak v tvarech, i když působí pojetím zkrátka "prázdně". Ale hlavně v příšerných materiálech. I Getz je oproti tomu vzor okázalosti.
                                Podobné to bylo s Alteou. Už jen změna barevného ladění s facelifcem pomohla interiéru asi tak, jako protéza jednonohému.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Ronault-

                                  Ronault. 11.05.2011  17:34

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                                  :yes:
                                • 00 Reagovat !

                                  foto kopamt

                                  kopamt 12.05.2011  12:01

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                                  beriem...ked niekto napise "podla mna"... ;-) ...ale generalizovanie :no:
                              • 00 Reagovat !

                                foto Ronault-

                                Ronault. 11.05.2011  17:35

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                                A čímpak jezdíš ty? Protože jestli šalinou, tak tvůj názor nemá hodnotu.

                                TOmu říkám logika. Je tu spousta lidí, co ani auto nemají a přitom mají přehled větší než majitel Cayenne, protože se zajímají a něco si odzkoušeli.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Beekey

                                  Beekey 11.05.2011  18:07

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                                  Presne tak... :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto rohYpnol

            rohYpnol 11.05.2011  16:51

            « Re: Re: Re: Re: Španielska muška

            to je i můj názor
        • 00 Reagovat !

          foto miromen

          miromen 11.05.2011  09:17

          « Re: Re: Re: Španielska muška

          No nevim ale např. použiti měkčenych plastu v Ibize je zhruba stejně jako ve Fabii jen jde o vzhled. Navic mam možnost občas jezdit v Ibize ktera nema sice najeto buhvi kolik km ale cca 20 tkm tam bude a nikde nic nevrže jde o vybavu Style. Je mi ale jasne že usedlejši vzhled např. Fabie bude vyhovovat širšimu okruhu lidi oproti sportovně sparťanštějšimu vzhledu Ibizy. V tom ale problem menšich prodeju Ibizy nevidim spiš je to tim jak jsem psal prostě je to Seat.
          • 00 Reagovat !

            foto kopamt

            kopamt 11.05.2011  09:31

            « Re: Re: Re: Re: Španielska muška

            Fobia vyhovuje sirsiemu okruhu zákaznikov, len preto, ze maju fobiu z toho, aby nevystupovali z davu...tak ako stara generacia postihnuta socialistickym myslenim vymiera, klesá aj predajna uspesnost fobie na nasom trhu...

            Mam Ibizu uz 4ty rok prave s takym motorom ako je v teste a som nadmieru spokojny...sluzi ona mne a nie ja jej...plasty utriem vlhkou handrou raz za rok a fertig...nemusim zhanat blbiny na udrzbu interieru a vydavat dalsie lowe na jej prevadzku...

            Mne to auto sluzi...mam ho rad, ale neonanujem si na nom vsetky chlapcenske sny ako mnohi na tomto webe na tych svojich milačikoch...mne netreba makčene plasty ja v nom nespavam v garaži na to mam pohdlnu postel doma...
            • 00 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 11.05.2011  09:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

              Tady nejde o to, že jsou plasty tvrdé, alke nevzhledné a snadno poškoditelné. Navíc obrovská jednolitá plastová plocha rozbitá jen radiem a klimou vypadá otřesně. Nezastírám, že jiní mohou mít opačný názor.

              P.S.: Jestli utíráš prach jednou za rok, tak to tedy potěž ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto kopamt

                kopamt 11.05.2011  09:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                dizajn je vec nazoru...mne vyhovuje to co Tebe nie a asi naopak...mne utieranie prachu taz za rok nerobi problem, Tebe asi hej...atd...atd... ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 11.05.2011  09:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                  Dělá mi to problém, uklízím obě auta 2x měsíčně, včetně prachu ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto kopamt

                    kopamt 11.05.2011  09:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                    takze Ty si uzasny bordelar a ja poriadkumilovny clovek,
                    lebo narobim len tolko neporiadku, ze mi to staci upratat raz rocne... :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto webpaja

                      webpaja 11.05.2011  09:57

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                      Jasan, ten prach se při každodenním užívání usazuje jen u bordeláře ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto jazva

                      jazva 11.05.2011  10:47

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                      bože to sú kydy!!! ty to auto aj používaš? Ja si dávam umyť(komplet) a auto tiež 2x do mesiaca. Neviem si predstaviť ten nános prachu a bordel na koberčekoch, keby auto dám čistiť raz za rok... Raz za rok ho dám preventívne vytepovať, aby som ho mal vážne čisté, keďže v ňom strávim viacej času ako v posteli...
                      • 00 Reagovat !

                        foto kopamt

                        kopamt 11.05.2011  14:12

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                        neboj pouzivam :-) ,
                        ale vsak som to tu uz dnes pisal, pre tych co v nom spavaju treba makkcene plasty...
                        a ti co robia v aute bordel nech si ho cistia aj X krat...nikomu nebranim...
                        inak ja som len napisal, ze mne tie plasty vyhovu z hladiska udrzby a aj sa mi pacia, to bolo cele ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto jazva

                          jazva 11.05.2011  17:01

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                          Ale to nie je o robení bordelu, to je o vnímaní! Ja považujem jemnú vrstvu prachu na palubke a kamienky na koberčeku za dôvod na umytie. To, že by som 1x za rok utrel prach v aute si neviem ani predstaviť. Do takého auta by som ani nesadol!!!! Veď to musí byť humus, aj keby ho máš celý rok zavreté v garáži.

                          Niekde vyššie si spomenul, že ty autu neslúžiš, ale auto slúži tebe. Ja to mám tak isto s automatickou práčkou. Tiež jej neslúžim a ona slúži mne. A práve preto nechodím na stránky ktoré sú o automatických práčkach a neprispievam tam do diskusií... 8-s
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ronault-

                          Ronault. 11.05.2011  17:38

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                          Kolik ročně najezdíš? Já jen jestli to auto nemáš jen pro příjemný pohled sousedů, to by i odpovídalo tvému nadšení k interiéru.

                          Já najedu ročně 30 000 km, někdy jsem schopen za měsíc udělat i 5000 km, když je správný měsíc a představa, že tam utřu prach jen jednou zarok mi zvedá žaludek.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Milenius

                            Milenius 12.05.2011  10:44

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                            Pánové, není to jedno, kolikrát si kdo uklízí auto? Je to jeho auto, tak ať si to dělá jak chce. Jako informace je to dobrý, prostě konstatovat, kolikrát si kdo uklízí auto. Ale proč někoho osočovat, kolikrát si kdo uklízí své auto?

                            Už vůbec ty všechny testy a diskuze pod nimi jsou totálně přiblblé. Vždyť jsou to vše jen subjektivní plky bez jakékoliv vypovídací hodnoty. V jednom testu se dočteme, že spotřeba 7,5l při 130 je hrozná, v jiném zase že je dobrá. Nebo řeči o to, že síla věnce je dobrá nebo špatná, volant padne dobře do ruky, či že interiár je takový nebo makový jsou jen subjektivní řeči, které jdou napsat vždy tak, aby to vyznělo dobře nebo špatně. Porovnávat pak auta mezi sebou opravdu objektvně nejde. Pokud bychom to chtěli, tak by tady u každého testovaného auta byla tabulka s čísly a navíc by šlo si dát je vedle sebe pro porovnání s jiným autem. Jediná čísla tu jsou velikost, nic víc. Ale jak porovnat třeba podvozek, posilovač, výkon, brzdy atd.? Co takhle kdyby zde byly třeba takovéhle údaje, aby ty diskuze byly o něčem?
                            - křivka výkonu motoru
                            - tuhost pružiny (stačí v podstatě šířka drátu pružiny)
                            - zdvih tlumiče - jak velkou nerovnost dokáže pobrat, než dojde k dorazu
                            - síla nutná pro točení volantem (tedy účinnost posilovače)
                            - tloušťka věnce volantu a průměr
                            - průměr kotoučů a jejich tloušťka
                            - hluk vně/uvnitř vozidla v dB při zapnutém motoru a určitých otáčkách
                            - velikost bočního vedení sedaček v mm
                            atd.
                            Docela se bavím, když čtu "Přehledný přístrojový štít bohužel neobsahuje palubní počítač. Zjistili jsme ale, že z hlediska praktických vlastností to vlastně ničemu nevadí." Zatímco jindy je terčem kritiky, když tam není grafický displej.

                            Prostě by se konečně autoservery měli inspirovat v jiném odvětví, jak se to dělá. Podívejte se na servery o počítačích, foťácích nebo mobilech. Všude mají srovnávací tabulky. Pouze u testů aut se dočteme jen základní údaje opsané z propagačních materiálů, což je nulová informace a pak zavádějící plky, které jen ukazují značkové preference autora. A přesně to odráží i diskuze pod články. Každý si jen chválí to své a haní to ostatní bez jediného zásadního argumentu. A nakonec to vždy sklouzne do něčeho jako tady - kolikrát si kdo utírá prach v autě.
                            • 00 Reagovat !

                              foto kopamt

                              kopamt 12.05.2011  12:05

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                              plny suhlas, cest vynimkam :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto overnight

              overnight 11.05.2011  09:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

              :yes: tak tak, kdyby měla Ibiza místo Ska znak MBéčka tak se na ní stojí fronta od Mladé Boleslavi až do Prahy. Škodovka je prostě typicky "české" 100%ní das Auto asi stejně jako Seat "španělské". Pokaždé si koupíš VW.
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 11.05.2011  10:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                Co se vnějšího designu týká, tak vzhled a la Ibiza by byl u Fabie famozní ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 11.05.2011  17:38

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                Blbost, češi se Seatem nemají problém jako se značkou.
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 11.05.2011  09:31

            « Re: Re: Re: Re: Španielska muška

            Máme jednu jako druhý auto a před týdnem jsem byl v Seatu kvůli něčemu novějšímu, Ibizu vím, že ne, ale stejně jsem si do ní sednul. Stále stejné...bohužel.
            • 00 Reagovat !

              foto kopamt

              kopamt 11.05.2011  09:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

              ked naozaj o niecom vies, ze nie tak si nesadnes ani keby co...ale Ty si si sdadol...

              bud su vysledky alebo vyhovorky...Ibiza ta dostala, ci uz chces alebo nie...
              • 00 Reagovat !

                foto webpaja

                webpaja 11.05.2011  09:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                Moc nerozumím co jsi napsal, zajímalo mě, jestli se za ty tři roky něco změnilo k lepšímu...a nezměnilo :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto kopamt

                  kopamt 11.05.2011  10:05

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                  vyhovorka
                  • 00 Reagovat !

                    foto webpaja

                    webpaja 11.05.2011  10:07

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Španielska muška

                    Jako čeho?
                    • 00 Reagovat !

                      foto kopamt

                      kopamt 11.05.2011  10:14

                      « ešte 1

                      bud su vysledky alebo vyhovorky...Ibiza ta dostala ("ale stejně jsem si do ní sednul"), ci uz chces alebo nie...

                      ked naozaj o niecom vies, ze nie ("Ibizu vím, že ne") tak si nesadnes ani keby co...ale Ty si si sdadol...

                      :-!
                      • 00 Reagovat !

                        foto webpaja

                        webpaja 11.05.2011  10:17

                        « Re: ešte 1

                        Tady je bohužel jakákoliv diskuze marná ;-) . Pokud se auto vyrábí tak dlouho, je nabíledni, že výrobce učinil nějaké změny.
                        A Ibiza mě upřímně nedostala ani napoprvé, ale její uživatelku.
                        • 00 Reagovat !

                          foto kopamt

                          kopamt 11.05.2011  10:21

                          « Re: Re: ešte 1

                          dalsia vyhovorka...

                          jednoducho si si do nej SADOL...treba si priznat, ze TY si v nej sedel a dobrovolne...

                          aj ked si tvrdil, ze "Ibizu vím, že ne"...ked nie, tak nie...takto si len stale spinis do ust...
                          • 00 Reagovat !

                            foto Cara-Binieri

                            Cara Binieri 11.05.2011  10:30

                            « Re: Re: Re: ešte 1

                            Ja som tiez dobrovolne sadol minuly tyden do Forda Scorpio a rozhodne me to nedostalo.
                            • 00 Reagovat !

                              foto webpaja

                              webpaja 11.05.2011  10:35

                              « Re: Re: Re: Re: ešte 1

                              Kde se vzalo Scorpio? Vidím je už tak málo. V 95 jsem měl jedno jako služební auto. Výbava holátko, motor 2.0 ještě s karburátorem. Ale tenkrát ohromná kára ;-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto Cara-Binieri

                                Cara Binieri 11.05.2011  10:56

                                « Re: Re: Re: Re: Re: ešte 1

                                Kolega se prijel na mensi sraz oldtimeru pochlubit svym "novym milackem", letos dovezeno z Nemecka, MK2 Ultima- Zaba, 2.9 V6 Cosworth. Auto je to slusne, o projetych jamach clovek netusi, ale moc to nejede a materialy me dost zklamaly (pokud je srovnám s ostatními účastníky- Thema, E34, Safrane, 605, XM). Zato prostor uvnitr, to je na jednicku s hvezdou :-)
                                '95...to jsem možná tak koukal na plakaty a zavidel. Teď už kolemjdoucí neohromí ani A8, tehdy jsi musel být za krále. :-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto webpaja

                            webpaja 11.05.2011  10:30

                            « Re: Re: Re: ešte 1

                            Nula bodov, kopeš jako dítě, kvůli tomu, že má někdo jiný názor na oře, kterého paseš. Proč ne :-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto kopamt

                              kopamt 11.05.2011  10:52

                              « Re: Re: Re: Re: ešte 1

                              vobec nie, opak je pravdou,
                              mal by si byt voci sebe uprimenjsi...schovavas sa aj sam pred sebou...

                              a inak - ja pasiem este toho starsieho 6L, netrapi ma nan nici nazor ani Tvoj...ja som s nim spokojny a to je hlavne... ;-)
                              • 00 Reagovat !

                                foto jazva

                                jazva 11.05.2011  10:59

                                « Re: Re: Re: Re: Re: ešte 1

                                už kašli na to! keby webpaja tak strašne túžil po Ibize, tak si ich kúpi 4 a bude ich striedať podľa počasia... Len sa tu do toho zahrabávaš viac a viac. ;-\
                                • 00 Reagovat !

                                  foto kopamt

                                  kopamt 11.05.2011  14:14

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ešte 1

                                  Ty si jeho hovorca?

                                  Tak si daj bacha, aby si nevyzradil nieco, co on nechce! ;-)
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto jazva

                                    jazva 11.05.2011  17:03

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ešte 1

                                    Nie nie som jeho hovorca, len ho už za tie roky čo sem chodím trochu "poznám", čo sa o tebe povedať nedá. Ale zabávaš na začiatok obstojne. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto FINLAND

        FINLAND 11.05.2011  13:08

        « Re: Re: Španielska muška

        Přesně tak, největší slabinou Ibizy je interiér. V porovnání se Suzuki, Swift jasně vede, jeho interiér působí O MNOHO hodnotněji, to že má o 50% menší zavazadlák by u mně nehrálo roli. Další nevýhodou Seatu jsou ergonomické prohřešky typu ovládání el. zrcátek na středovém tunelu apod., neřku-li o odkrytém lakovaném plechu na sloupcích dveří. Co se týká bezpečnosti, tam už Seat nemůže Swiftu konkurovat vůbec. Kdyby ty plasty v interiéru měly alespoň černou texturu místo šedivé, vypadaly by o MNOHO lépe. Sám jsem tak trochu zklamaný z toho, jak se Seat prodává, z hlediska designu by to oproti Fabii a Swiftu byla jasná volba, bohužel pouze design je malá přidaná hodnota.
  • 00 Reagovat !

    foto Aischylos

    Aischylos 11.05.2011  10:28

    Seat Ibiza

    Máme v rodině celkem 4 SEATy, Ibizu 1.2 (10/2010), Cordobu (8/2006), Alteu (6/2010) a Exeo (10/2010). Obecně vzato s auty není vůbec žádný problém, technologie vw, obecná spolehlivost (o nic méně spolehlivé než ostatní), z hlediska exterieru není nejmenších námitek (dokonce ani proti cordobě) a co se týče interieru, ten skutečně nemusí každému sednout, jsou velké rozdíly mezi cordobou-ibizou-alteou stran ergonomie (exeo nebudu srovnávat, je to jiná liga a hlavně je to "audi"), nicméně obecně vzato se interiéru zas tak moc vytknout nedá, mě osobně se líbí, nevadí mi vůbec masa plastů, cítím se bezpečnější za větší palubní deskou a že jsou tvrdé?? To už vůbec, nepatřím k těm co je musí osahávat a jde mi hlavně o zpracování a slicování a to u seatu (dnes) vůbec není problém...mám na Altee najeto 16000 km za rok a nevrže vůbec nic...a kdo má výhrad, může si ho doplnit podle svého, čím pak i dost prokoukne...mrkněte na mou alteu..

    psát o kvalitě podvozku smysl, jel sem i v Ibize i Fabii (nových) a rozdíl podvozku je znát hodně...
    • 00 Reagovat !

      foto overnight

      overnight 11.05.2011  10:36

      « Re: Seat Ibiza

      :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Aischylos

        Aischylos 11.05.2011  10:50

        « Re: Re: Seat Ibiza

        Díky, nestává se, že někdo pozitivně bere Seat..
        • 00 Reagovat !

          foto overnight

          overnight 11.05.2011  11:28

          « Re: Re: Re: Seat Ibiza

          To věřím, v této zemi Škodovkářů. Seat je ještě stále víceméně neobjevenou značkou a má velký potenciál k růstu. (skvělý design, cena, kvalita ...) Navíc mám velice dobrou osobní zkušenost se Seaty (konkr. Toledo I. a Leon I.) takže bych do nich šel kdykoliv znovu. Možná to bude zrovna nový Leon. Jinak tvoje Altea je krásná :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Aischylos

            Aischylos 11.05.2011  11:43

            « Re: Re: Re: Seat Ibiza

            Díky :-) jsem tomu rád, myslím, že interiér se změnil k nepoznání...

            Přesně, podle mě má Seat velký potenciál přesně z důvodů, které si uvedl...je to vw za solidní peníze...pro mě nebylo co řešit...právě Leon je velice, velice nedoceněn, podstatně víc než Ibiza, je podle mě lepší než Golf, nebo minimálně stejně dobrý, ale za podstatně rozumnější cenu...do SEATu jistě půjdu příště znovu...stává se pomalu, ale jistě "rodinnou" značkou..
            • 00 Reagovat !

              foto overnight

              overnight 11.05.2011  12:42

              « Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

              Určitě, především ten dekor to dost oživil.

              Leon s jeho téměř nestárnoucím designem se mi také líbí mnohem více než Golf VI a navíc s akční cenou tu není moc co řešit. Prostě jasná volba.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 11.05.2011  10:38

      « Re: Seat Ibiza

      Evidentně slušný dealer, podle toho co jsem četl ;-) . Mě během záruky nebili schopni ani vyřešit rosení zadních svítilen o slově kulance se ani nezmiňuji.
      Jinak pravda problémy nejsou, Byť má auto najeto po 3 letech 15tkm.
      • 00 Reagovat !

        foto Aischylos

        Aischylos 11.05.2011  10:49

        « Re: Re: Seat Ibiza

        Víš jak, to už je opravdu dealer od dealera...ale s místním sem problémy neměl vůbec..
        Ale musím říct, že tady ve Zlíně je v poslední době SEAT docela vidět...hlavně Ibizy, ale teď i Altey..takže se asi snaží..a ruku na srdce, za ty peníze? Proč ne? ne? ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Cara-Binieri

          Cara Binieri 11.05.2011  11:02

          « Re: Re: Re: Seat Ibiza

          Ono těch SEATů nejezdí málo. Asi čtrnáct dní zpátky jsem jel sám Ústí-Brno, tak jsem z nudy počítal právě ty novější SEATy (v návaznosti na zdejší diskuse, kde jsou neustále zatracovány), dostal jsem se k číslu plusminus 30.
          To není tak zlé, obzvlášť ve světle toho, že jsem za celou cestu nepotkal ani jednu Alfu mladší pěti let. :-(

          Alteu ti musím pochválit, vypadá krásně. Hrozně se mi líbí zadní světla, připomínají mi gumový bonbon. :-) Jen škoda slabšího motoru, ale pokud jezdíš nenaložený, není co řešit. :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Aischylos

            Aischylos 11.05.2011  11:13

            « Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

            Díky moc, myslím že slouží jako dobrý příklad co se dá s oním "nepovedeným" interiérem SEATů udělat...a nebylo toho tak moc... jj, jen naprosto výjimečně jedu s někým, takže celkem do pohody..v případě rodiny by to ale bylo jistě jinak...

            To opravdu není zlé, já v ZL celkem často vídám Ibizy, takže si myslím to samé...konec konců se podle posledních čísel o něco zvedá prodej S., takže to tomu i odpovídá..
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 11.05.2011  17:42

            « Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

            Tys byl v Brně a ani ses neozval? ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Cara-Binieri

              Cara Binieri 11.05.2011  22:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

              Vzdycky jsem myslel, ze jsi odnekud od Olomouce/Ostravy nebo tak...uz podle Tecka na Lagune. ;-\
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 11.05.2011  22:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                No to jsem, ale studuju v Brně, tak jsem během týdne tady v Brně ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 11.05.2011  11:41

          « Re: Re: Re: Seat Ibiza

          Asi tak. Ceny Seatov (hlavne končiaceho Leonu) sú tak nízko, že dostaneš Leon 1,4 TSI - 92 kW s podobnou výbavou za cenu nižšiu, ako Golf 1,2 TSI - 63 kW.
          • 00 Reagovat !

            foto Aischylos

            Aischylos 11.05.2011  11:55

            « Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

            Slušně řečeno...to bych si ani nemyslel...a přitom většina technologií stejná..co na to říct, je to fakt jen o jméně...
            • 00 Reagovat !

              foto zlysoused

              zlysoused 11.05.2011  12:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

              Nejenmom o jméně. Golf VI je celkově mnohem dotaženějšíl než současný Leon.
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 11.05.2011  12:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                Je to bohužiaľ tak. Ja radím interiéry Leonu a Golfu na opačnú stranu rebríčka: Leon je jeden z najhorších, Golf jeden z najlepších. Pritom exteriérovo je Leon aj po rokoch atraktívne auto. Ruky uťať interiérovým dizajnérom. 8-s Preto sa mi javí, že ani takto atraktívne ceny Leonov k ich výraznej predajnosti nepomohli (o extra výhodných cenách silných motorizácií - FR, Cupra, Cupra R) som už písal viackrát.
                • 00 Reagovat !

                  foto Aischylos

                  Aischylos 11.05.2011  12:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                  Nechci hodnotit auto jen podle interiéru...a pokud je Golf o tolik lepší auto jako Leon, rád se poučím...
                  • 00 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 11.05.2011  13:35

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                    Hovorí z Teba mierne neobjektívny majiteľ Seatu. Každopádne každý nezaujatý človek musí ten obrovský rozdiel z interiéru Golfu a Leona vnímať na prvé sadnutie. Podotýkam, že hovorím o interiéri; o exteriéri som sa vyjadril pozitívne.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Aischylos

                      Aischylos 11.05.2011  14:48

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                      Omlouvám se, jestli sem se vyjádřil neobjektivně, myslel sem celkově..
                  • 00 Reagovat !

                    foto jazva

                    jazva 11.05.2011  15:03

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                    Ja jazdím tiež Alteu. 9 mesiacov a 60t km. Zatiaľ nič nevŕzga a nič neodpadlo. Tie tvrdé plasty však kričia do celého sveta! Neskutočne je na tom vidieť prach a hrozne to praská, keď v zime vykurujem a v lete chladím. Už sa mi dokonca podarilo aj zopár škrabancov spraviť, takže keď pôjde za rok-dva do sveta, bude to už na ňom vidieť. V porovnaní s predchádzajúcou RAV4(tiež tvrdé plasty) je to na zaplakanie. Ravka bola na prvý pohľad škaredšia, ale kvalita tých plastov sa nedá porovnať!!!
                • 00 Reagovat !

                  foto kopamt

                  kopamt 11.05.2011  14:19

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                  Je to bohužiaľ tak. Ja radím interiéry Leonu a Golfu na opačnú stranu rebríčka: Golf je jeden z najhorších, Leon jeden z najlepších. Pritom aj exteriérovo je Golf netraktívne auto. Ruky uťať ich exterierovym aj interiérovým dizajnérom. 8-s
              • 00 Reagovat !

                foto overnight

                overnight 11.05.2011  12:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                Za oběma auty stojí Walter de Silva, který přešel ze Seatu do VW. A když je řeč o nedotaženosti, tak mi připadá mnohem více nedotažený poměrně nudný design Golfu.
                • 00 Reagovat !

                  foto kopamt

                  kopamt 11.05.2011  14:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                  moja reč ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Aischylos

                  Aischylos 11.05.2011  14:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                  Souhlasím..
                  • 00 Reagovat !

                    foto Sunny4

                    Sunny4 27.12.2011  14:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Seat Ibiza

                    Po dlouhem zvazovani o koupi noveho mensiho auta (soucany Golf byl prioritou) nakonec vyhral Leon... stejny podvozek, stejny motor, nicmene Leon proste vypada zvenci mnohem lip a vzadu je vic mista. Levnejsi plasty vevnitr mi nevadi, vse je po 3 mesich uzivani vpohode. Jinak jako zimni paket kol prisly 16` Kleber Kristalp HP2 - trochu hlucnejsi Micheliny vyrobene z OLStynu. V tomto obdobi se dost spini zadni okno a pri topeni na nohy se trochu mlzi predni okno. Nic, co by nevyresila chvilkova zmena proudeni vzuchu a sterac vzadu ;-) Volbu Leona nelituju.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 11.05.2011  12:43

      « Re: Seat Ibiza

      pěkné narazit na dalšího Seaťáka. Mám taky Alteu, bude jí 5let a má najedo 85tis po praze a docela to v ní už vrže ale co člověk nadělá. V Seatech jezdím už X let a nemůžu si stěžovat. Za ty peníze jsou to úžasná auta. Technika VW v hezčím kabátku a za lepší cenu. Nejde mi do hlavy proč má Seat takové problémy, a je na tom tak jak je. Je to škoda.
      • 00 Reagovat !

        foto Aischylos

        Aischylos 11.05.2011  12:50

        « Re: Re: Seat Ibiza

        Taky tak :-)

        Věřím, že po Praze by se rozvrzalo skoro asi každé i¨mnohem dražší...myslím, že důvod je nasnadě - pokud to není konzervativní interiér, tak to není pro spoustu lidí interiér...a pak hlavně, přece onen kult osahávačů a olizovačů plastů...;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Beekey

      Beekey 11.05.2011  15:00

      « Re: Seat Ibiza

      Musim se priznat, ze v nove ibize jsem jeste nejel, ale v ty starsi jo. 1,9tdi, dost silnej motor na tak male auto, ale stejne to bylo hodne znat, ze to neni jedno z nejkvalitnejsich v tride, pritom cca 150-160tisic kilaku, prevazne po dalnici, hlavne pro diesel nenjsou moc, nemelo by to vsude vibrovat. Kazdopadne rikam, byl to jeste predesly model, takze...
      A jinak k te Altey, 16000 kilaku za rok... kdyz ti reknu, ze v rodine mame zkusenosti s hyundaiem accent: 380 000 kilaku behem 6 let, bez poruch, P307 cca 280 tisic kilaku behem 4 let (to bylo hdi, takze motor kvalitni, interier taky, pohodlnej i po 4 letech), ale klasicky jak to u francouzu byva, objevily se uplne nesmyslny chyby. Nebo naposled aktualni Civic, cca 350 tisic kilaku behem peti let, taky bez zavad, az na mensi problemy se servem. Takze, myslim si, ze Altea a 16 tisic za rok, je to porad nove auto, a divny by spis bylo, kdyby se tam uz nejaky zavady objevily.
  • 00 Reagovat !

    foto zdravy-rozum

    zdravy rozum 11.05.2011  13:05

    Mne se v Seatu libi hlave to drbatko do kolena u klimatizce

    jiz typicky prvek II. tridnich znacek VW Group.

    Ja myslel, ze ve Fabii se to jen nepodarilo, a podivejme vono to je zamer.

    Myslite, ze by slo si to obrousit pilnikem nebo bruskou? A dat tam neco mekkyho, kus molitanu nebo PUR, a prilepit chemoprenem, a pak prestrikat cernym sprejem?

    Hezky. >:D :yes:

    Skoda, Seat prefectly you.
    Tu mas ty ko..te, kdyz nechces preplatit nemeckym delnikum mzdy.
    • 00 Reagovat !

      foto Starfighter

      Starfighter 11.05.2011  13:28

      « Re: Mne se v Seatu libi hlave to drbatko do kolena u klimatizce

      Klid, pacienti psychiatrických léčeben se přepravují z ústavu do ústavu zásadně v sanitkách vzadu, takže se tě problém s kolenem netýká ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto kopamt

        kopamt 11.05.2011  14:19

        « Re: Re: Mne se v Seatu libi hlave to drbatko do kolena u klimatizce

        :yes: >:D
        • 00 Reagovat !

          foto zdravy-rozum

          zdravy rozum 11.05.2011  15:13

          « Re: Re: Re: Mne se v Seatu libi hlave to drbatko do kolena u klimatizce

          :yes:

          Takze Seat Ibiza vepredu je jinak sanitka pro nemocne? Dobry. >:D

          Seat Ibzia = prvni sanitka co projektove zranuje pacienty.
    • 00 Reagovat !

      foto Aischylos

      Aischylos 11.05.2011  14:38

      « Re: Mne se v Seatu libi hlave to drbatko do kolena u klimatizce

      Jako vtip dobré, pokud to vtip nebyl, tak..
      • 00 Reagovat !

        foto zdravy-rozum

        zdravy rozum 11.05.2011  15:16

        « Re: Re: Mne se v Seatu libi hlave to drbatko do kolena u klimatizce

        No ja to myslel vazne pokud bych v tomu musel jezdit, tak si to dam nekde u pepíka za levny peniz predelat.

        Ty by sis nechal drbat do kolena? Divny. :-O
  • 00 Reagovat !

    foto dederon00

    dederon00 11.05.2011  13:14

    redakcii auto.cz

    v clanku uvadzate, ze seat ibiza ma o 50% väcsi kufor nez suzuki svift... skutocne????????
    211 : 2 = 105,5...211+105,5 = 316,5
    • 00 Reagovat !

      foto Frantizsekk

      Frantizsekk 11.05.2011  14:50

      « Re: redakcii auto.cz

      Tak tak, IBIZA 284 litru, Swift 211 litru.. rozdil velky, ale ne 50 procent >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Lukas-Vaverka-Auto-cz-

        Lukáš Vaverka (Auto.cz) 11.05.2011  17:47

        « Re: Re: redakcii auto.cz

        Máte pravdu, fakticky je to 35 %. Při psaní jsem vycházel z údaje minulé generace 201 litrů, který nosím v hlavě, po doplnění technických údajů jsem to už neopravil. Za chybu se omlouvám.
  • 00 Reagovat !

    foto Frantizsekk

    Frantizsekk 11.05.2011  14:47

    Nerovny test

    Myslim si,. ze tyhle 2 auta nejsou sobe souperi. Swift je spis pro slecny a vetsi srdcovka, kdezto ibiza pokukuje i po rodine a ma i kombi. Je to jako srovnavat golfa s mini cooperem.
    Nesouhlasim s autorem, ze ibiza je jednoznacnou jednickou v designu- to je subjektivni.. mohl napsat, ze pro nej je jednicka. Mi se swift libi o dost vic, napriklad. Pri 130km/h ma swift mensi spotrebu o 1,4 litru, ale v testu je to primo bagatelizovano, atd. docist se muzete sami. Celkove mi to pripada napsany ve prospech seatu. Uz jen ta titulka, kde je suzuki jaxi v pozadi.. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Aischylos

      Aischylos 11.05.2011  15:00

      « Re: Nerovny test

      nemyslím si, že Swift je pro slecny, znám lidi co právě ho mají jako rodinný a ještě za ním tahají vozejk...a naopak Ibizu jako auto pro mladý pár...
      • 00 Reagovat !

        foto Frantizsekk

        Frantizsekk 12.05.2011  00:34

        « Re: Nerovny test

        No vidis, to uz musi bejt laska, poridit si to jako rodinny misto treba zrovna ty ibizy, ktera se k tomu hodu vic. Ja vidim swifta spis jako levnou variantu mini-kdo na nej nema, muze si koupit tohle, vzdyt je to taky roztomily ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto overnight

      overnight 11.05.2011  16:13

      « Re: Nerovny test

      nebreč! Dalo se to čekat, že bude Ibiza lepší. Útěchou ti může být fakt, že Ibiza poráží většinu konkurence, nejen Swift. Nebo si opravdu ze zoufalství myslíš, že je redakce auto.cz podplacená Seatem?
      Jak jsi správně napsal, design je subjektivní věc a proto se právě tobě Ibiza nelíbí ;-) Mě se třeba nelíbí krabicová karoserie Swiftu alá Fabia. Na rozdíl od ní však nedokáže Swift nabídnout slušný zavazadlový prostor. :no:
      • 00 Reagovat !

        foto Aischylos

        Aischylos 11.05.2011  16:22

        « Re: Re: Nerovny test

        Perfektní :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto FINLAND

        FINLAND 11.05.2011  16:33

        « Re: Re: Nerovny test

        A opět česká mantra - zavazadlový prostor. To, že Swift nabízí oproti Ibize dotažený interiér, neporovnatelnou bezpečnostní výbavu (např. kolenní airbag), nižší spotřebu, je jedno, protože mi přece denně stěhujeme skříně-). Že se někomu Swift oproti Ibize designově nelíbí, bych ještě pochopil, ale hořekovat nad zavazadlovým prostorem? Tomu se musím jen smát. Rád bych vám připomněl, že oba vozy min. v západní Evropě plní roli druhého až třetího auta v rodině, na kterou plně dostačují. Chci-li objemný zavazadelník, je tu Octavia Tour, ve srovnatelné cenové hladině, kde ale budu muset oželet, jak bezpečnostní, tak komfortní výbavu.
      • 00 Reagovat !

        foto FINLAND

        FINLAND 11.05.2011  17:29

        « Re: Re: Nerovny test

        Ono to není o tom, že by byli tím či oním podplaceni, to bych si nedovolil tvrdit, nicméně sympatie ke koncernu VW se na můj vkus objevují až příliš často. Já koncern uznávám za celkovou "dotaženost" interiérů, (kde kvalitou poráží i mé oblíbené Japonce), pak je tu spolehlivost, (ale s tou už nemá problémy ani současná korejská produkce), nebo v neposlední řadě, široká paleta motorů.

        Nicméně, stačí si přečíst pár testů, např. Swift vs. Fabia, kde se celý test jeví jako lepší alternativa Swift a nakonec vyhraje Fabia. Nebo Roomster vs. ix 20, kde celý test opět vyznívá pro Korejce, ale pak se Roomster na body "zázračně" dotáhne a kupodivu sám autor tvrdí, že test nemá vítěze???? Poslední perličkou je formulace, že pro někoho "může být užší interiér výhodou" = menší vnitřní prostor v příčném směru, ať si to každý přebere jak chce.
        • 00 Reagovat !

          foto Lukas-Vaverka-Auto-cz-

          Lukáš Vaverka (Auto.cz) 11.05.2011  17:45

          « Re: Re: Re: Nerovny test

          Jakkoliv je Swift velmi dobré auto, nebudu předstírat, že v ČR má každý doma Mercedes E kombi nebo Volvo V70 a k tomu si může dovolit "prcka" na čistě městské ježdění. I když odhlédneme od designu, Ibiza je zkrátka všestrannější, má větší "kufr" a je levnější, takže si vítězství v podmínkách českého trhu zaslouží. To neznamená, že by Swift nebyl v mnoha ohledech vynikající auto - za určité sestavy priorit může být určitě i on lepší volbou.

          Další vámi zmiňovaný srovnávací test, jehož jsem autorem, je Roomster vs. Kia Venga. Za nerozhodným výsledkem si stojím. Stejně tak si stojím za pro někoho kontroverzním tvrzením, že užší karoserie je při kolmém parkování výhodou. Opět a ještě mnohem víc než u dvojice Ibiza/Swift záleží na konkrétních preferencích, které činí z toho kterého auta v dané situaci vhodnější volbu.
          • 00 Reagovat !

            foto Gangrel

            Gangrel 11.05.2011  18:01

            « Re: Re: Re: Re: Nerovny test

            Pokud se mohu vlozit do vaseho rozhovoru... s prvnim Vasim tvrzenim k Ibize bych souhlasil. Tvrzeni o vyrovnanosti Roomsteru x Venga bych bral taky v potaz - holt souctem vsech vlastnosti a vyhod/nevyhod mohou byt vyrovnani a skutecne bude zalezet kdo co uprednostni... ale to Vase - SKUTECNE - kontroverzni tvrzeni o vyhodne "uzkosti" karoserie Roomsteru doplnene argumentem o kolmem parkovani... :-) To me zabiji >:D

            To nemuzete myslet vazne ani pokud jste rano snedl vagon vtipne kase... opravdu rad bych poznal alespon jednoho cloveka (mimo Vas), ktery by pri vyberu vozu uvazoval nad tak uchylnou myslenkou - parkovani x komfort posadky :-)
            • 00 Reagovat !

              foto FINLAND

              FINLAND 11.05.2011  18:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nerovny test

              Tak tak, já se nepřu o tom, že Roomster má v porovnání s Vengou kvalitněji zpracovaný a hezčí interiér, že má lepší jízdní vlastnosti, nicméně ten argument s menší šířkou jako výhodou, tomu se směji ještě teď.
            • 00 Reagovat !

              foto Lukas-Vaverka-Auto-cz-

              Lukáš Vaverka (Auto.cz) 11.05.2011  18:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nerovny test

              Je pravda, že šířka Roomsteru je už na hranici, užší by být asi neměl. Ale rozhodně bych z toho nedělal negativum, prostě to má svůj význam. Místa pro čtyři je v Roomsteru na kategorii malých MPV stále dost a kdo bude hledat opravdu prostornou kabinu v co nejkratší karoserii, ten se zaměří právě na Vengu/ix20 a proti nim si postaví spíš obdobně velké "dodávkoidní" modely.
          • 00 Reagovat !

            foto FINLAND

            FINLAND 11.05.2011  18:01

            « Re: Re: Re: Re: Nerovny test

            Nezbývá než poděkovat za odpověď. Já k tomu mohu říci jen tolik, že bych ze dvou zmiňovaných konkurentů volil Swift, (což už asi z mých příspěvků vyznělo), a to z důvodů a) alespoň podle čísel lepší motor, (Swift má při ustálené dálniční rychlosti nižší spotřebu) a b) v této cenové hladině (již v základu) má bezpečnostní výbavu, které Ibiza nemůže konkurovat, budeme-li mluvit o "holátkách" bez příplatků. Za záměnu Vengy a ix 20 se pochopitelně omlouvám, vozy mi lehce splynuly, protože se jedná o stejnou podvozkovou platformu.
            • 00 Reagovat !

              foto Gangrel

              Gangrel 11.05.2011  18:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nerovny test

              Kazdopadne kazdy z tech vozu - Venga x ix20 jsou skutecne jine... osobne vyzkouseno a Vengu bych si nevybral.
              • 00 Reagovat !

                foto FINLAND

                FINLAND 11.05.2011  18:12

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nerovny test

                Tak já to tedy řeknu, i když jsem to původně neměl v úmyslu. Rozhodovali jsme se (rodina), mezi Vengou a ix 20, přičemž interiér Vengy mi přišel vysloveně ošklivý (asi to dělala i ta béžová), navíc přední partie vozu u mně vzbuzovaly dojem, že auto šilhá-). Vengu jsme neprojížděli, ale co jsem takhle četl v testech, podvozek je tvrdý jak prkno, což u MPV mírně řečeno nechápu, proto volba padla na ix 20.
                • 00 Reagovat !

                  foto Gangrel

                  Gangrel 11.05.2011  19:24

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nerovny test

                  Rekl bych... dobra volba :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto Lukas-Vaverka-Auto-cz-

              Lukáš Vaverka (Auto.cz) 11.05.2011  18:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nerovny test

              Pokud je pro vás nejdůležitější nízká spotřeba a bohatá bezpečnostní výbava, pak je to ten případ, kdy je Suzuki lepší volbou.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 11.05.2011  21:16

        « Re: Re: Nerovny test

        krabicová karoserie Swiftu alá Fabia. Nemá spíš fabia karoserii alá swift?
      • 00 Reagovat !

        foto Frantizsekk

        Frantizsekk 12.05.2011  00:29

        « Re: Nerovny test

        Psal jsem, ze ibiza nestoji proti swiftu. Obe auta maji jine zakazniky s jinymy preferencemi. Ty doby, kdy polaci jezdili maluchy v 5ti na dovolenou jsou uz pryc.. Uprav si ton, kterym pises.
    • 00 Reagovat !

      foto Lukas-Vaverka-Auto-cz-

      Lukáš Vaverka (Auto.cz) 11.05.2011  17:56

      « Re: Nerovny test

      Smyslem tohoto srovnání bylo ukázat rozdílné přístupy. A ano, ve 130 km/h je Swift výrazně úspornější, ale ve 100 km/h tomu tak není, čili se to nedá zobecnit na všechny jízdní režimy.
      • 00 Reagovat !

        foto Gangrel

        Gangrel 11.05.2011  18:02

        « Re: Re: Nerovny test

        Jak je to s hlucnosti pri 130km? a toci motory skutecne 3800 ot., nebo 3700 ot.?
        • 00 Reagovat !

          foto Lukas-Vaverka-Auto-cz-

          Lukáš Vaverka (Auto.cz) 11.05.2011  18:13

          « Re: Re: Re: Nerovny test

          Pro mě 3700, pro kolegu, který měřil spotřebu 3800 :-) Ono s takovými otáčkoměry [odkaz] není 100 otáček žádná míra...
          Hlučnost je u obou aut na danou kategorii nízká. I v dálničních rychlostech platí - Suzuki je (subjektivně) nepatrně tišší, SEAT má příjemnější zvuk.
          • 00 Reagovat !

            foto Gangrel

            Gangrel 11.05.2011  19:21

            « Re: Re: Re: Re: Nerovny test

            Dekuji za odpoved... abych se priznal Ibiza je muj favorit... tedy ST.

            Je faktem, ze otackomery nejsou zrovna absolutne prehledne, ale mozna by bylo vhodnejsi ta cisla sjednotit ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Kvason

    Kvasoň 11.05.2011  15:33

    Koukám, že i redaktoři auto.cz naletěli...

    ... neustálé snaze reklamek přesvědčovat nás, že Ibiza je designový klenot...
    • 00 Reagovat !

      foto Aischylos

      Aischylos 11.05.2011  16:19

      « Re: Koukám, že i redaktoři auto.cz naletěli...

      Při vší úctě nikde sem si nevšiml, že by psali, že je klenot...na druhou stranu proti Swiftu to neměla těžké...
      • 00 Reagovat !

        foto Katikakus

        Katikakus 11.05.2011  19:41

        « Re: Re: Koukám, že i redaktoři auto.cz naletěli...

        No to je hodne subjektivni. Pro mne je swift daleko atraktivnejsi.
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 11.05.2011  20:04

          « Re: Re: Re: Koukám, že i redaktoři auto.cz naletěli...

          j, mně zas mnohem víc sedne Ibiza...ale v interiéru je jasným vítězem Swift :-)
      • 00 Reagovat !

        foto LudaBaxa

        LudaBaxa 12.05.2011  08:03

        « Re: Re: Koukám, že i redaktoři auto.cz naletěli...

        To je tvuj názor. Já bych po designové stránce neměl jediný důvod pro Ibize koukat. Z venku by to ještě šlo, ale z interieru..
  • 00 Reagovat !

    foto Lio

    Lio 12.05.2011  00:24

    hmmm

    Jazdil som v obidvoch. Jednoznacne sa mi viac paci Ibiza. Mal som 1.4 l a s tym motorom ma fakt sportovy nadych. Ale jedno je iste: Dizajner interieru mal uz davno dostat padaka... Seat je cely super okrem toho interieru, ktory je ale uplne otrasny...
  • 00 Reagovat !

    foto objekt21

    objekt21 13.05.2011  13:53

    palubny pc

    len taky detail... V teste pisete o absencii pc v ibize, ale v odstavci o spotrebe uz uvadzate spotrebu podla pc...

    Znamena to teda, ze spotrebu swiftu ste merali pc a spotrebu ibizy ako??? Dost ma prekvapuje, ze sa na to este nikto nepytal...
  • 00 Reagovat !

    foto gld

    gld 14.05.2011  17:06

    Pneumatiky

    Mal by som dotaz na obutie testovaných áut. Tie špičkové pneu majú obuté všetky nové ibizy a swifty alebo to predajcovia, v snahe vylepšiť dojem z auta obúvajú len na autá ktoré idú novinárom? ;-)

    ps- ibiza v tejto farbe vyzerá úžasne..super nápad je aj imitácia perforovanej kože na volante- takto pekný plastový volant som snáď ešte nevidel :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Dave333

      Dave333 25.05.2011  11:30

      « Re: Pneumatiky

      Auta nám chodí na Dunlopech, Bridgestonech občas i Good Year nebo Pirelli. Výbavy COPA teď chodí na Dunlop SP SPORT 01.

      Žádná čína >:D
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Otec předával „řemeslo“: V obchodě učil krást svého desetiletého syna!

Otec předával „řemeslo“: V obchodě učil krást svého…

Opravdu svérázně pojal výchovu syna (10) jeho otec (45) z Brna. V sobotu večer se s ním vydal do hypermarketu,…

Apple už nebude zveřejňovat, kolik prodá iPhonů, iPadů a Maců

Apple už nebude zveřejňovat, kolik prodá iPhonů,…

Během poslední konference investorů, kde se probíraly výsledky ze závěrečného čtvrtletí, oznámil vedoucí…

 

iSport.cz

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

Naštvaný Bartošák: Mrzí mě, že divákům nestojíme ani za potlesk

Naštvaný Bartošák: Mrzí mě, že divákům nestojíme ani…

Po těžké šichtě vydolovali tři body nad posledním Chomutovem (4:2), který dlouho vzdoroval a odolával. Ve druhé…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…