Maximum točivého momentu v rozmezí dvou tisíc otáček, to určitě lze označit za široké spektrum, spec. u benzinového motoru. Nebo znáš motory, které dosahují max. točivého momentu ve výrazně širším rozsahu otáček? O max. výkonu ani nemluvím.
nah prave som editoval a dal si prispevok. Ano poznam, dajme tomu B58 od BMW alebo 1.5 "VTEC"T. Mam hladat dalej? To ze je rozdiel 1000/1200 otacok na papieri neznamena nic v skutocnom prejave. Navyse pri 1500 sa v tejto ibize nic nedeje. Trochu som ocakaval, ze to bude aspon babycupra, lebo zvlast v tejto oranzovej je to aute nazivo neskutocne krasne.
Atmosféry běžně měly/mají 90% maxima Mt prakticky napříč otáčkoměrem. A když si člověk uvědomí, které atmosféry měly/mají +-250Nm, vidí na tom, o kolik kW ho downsizing okradl.
A když se podívá, v jaké třídě auta teď má těch +/- 250Nm a porovná s tím, co se tam dříve dávaly za atmosférické motory, tak vidí, kolik mu downsizing přidal Nm. Protože drtivá většina řidičů mnohem více ocení a využije vysoký točivý moment (a relativně vysoký výkon) v běžně využívaných otáčkách, než než nahánění výkonu kvůli nízkému momentu v 6.000 ot.
250Nm mají špičkové 2.5l (100Nm/l). Ta poslední věta je hezký příklad logiky (odstrašující příklad).
Downsizing rozhodně neokradl VW o žádné kilowaty, protože žádný 2.5l v Ibize nikdy nebyl, naopak, díky downsizingu se do menších aut dostávají výkonnější motory.
Ako už napísal Emel, píšeš bludy, pretože atmosféry s 250 Nm nikdy v tejto triede neboli, ako vrchol boli dvojlitre s cca. 190 Nm v hothečoch (aj o triedu vyššie boli veľmi vzácne atmosféry s 250 Nm+, v zásade len hotheče typu Golf R32).
Krom toho, to tvrzení o 90% je taky dost odvážné. Když vezmu jako vzor slušné atmosféry 2.0G 165k, tak má 210Nm při 4000. 90% = 189Nm a to má až někdy v 2600 otáček...
v tomto som napriklad rad ze ja mam maximum kroutaku uz od 1400 ot.... cize turbo tak nejak sa prebera k zivotu skor ako u niektorych inych malych turbo vozov kde mas turbo az kdesi od 1600 aj 1800ot ( niektore tce tusim a pod ) ... a to mi aj tak stale pride ze treba to drzat u mna aspon na 1700 a viac .. a nie kdesi na hrane presne na 1400 .. takze ked turbo tak rozhodne take ktore ma ten zaber uz od co najnizsich otacok ... ono stejne ked pisu aj tu pri ibize ze max je uz od ze 1500ot tak treba to brat tak ze auto sa tam len nadychne ale realne musime ho drzat aj o nejakych 200-300 ot vysse aspon nech to aj drzi ten dych ... lebo aj pre motor nie je asi nic horsie ako jazdit na hrane zapinania turba a defakto tho nejako podtacat... najlepsie sa ja citim ked to drzim okolo 2000 ot... vtedy to ma gule... kde do 3500 mam plynuly citelny zatah... je fakt ze nad 3500 to uz len huci ale auto je stejne sprevodovane tak ze clovek tu proste netoci 7000 ako na S2000 :-) ... ja sa priznavam ze aj ked mi atmo chyba a ta zivocisnot je tam urcite vacsia ... nemenil by som dnes uz... vyhovuje mi ta akasi vacsia plynulost jazdy s turbom a ten zatah v ktoromkolvek spektre bezne pouzitelnych otacok .. to je pre jazdenie za mna viac user friendly a viac pohoda ako atmo otackova kvedlacka a hukacka ... ale ak sa chcem v aute aj zabavit tak samozrejme to musim uz ist k atmo a tocit ...
Hodnoty 1.400 - 1.600 uvádějí výrobci běžně jako ty, kde začíná maximální krouťák, protože tak to vychází z metodiky měření (měří se směrem z vyšších otáček do nižších). Ale v reálném použití je to obvykle někde mezi 1.700 - 2.000, protože motor vytáčíš "opačně".
A točit motor na hraně spínání turba není nic proti ničemu, protože i když jedeš při vyšších otáčkách, tak to automaticky neznamená, že se turbo točí. Ve valné většině času se totiž netočí a netlačí. Pokud např. jedeš plynule a na pohodu, tak motoru obvykle stačí "atmosférický" výkon a turbo vůbec nepřifoukává. A je jedno, jestli jedeš 1.700 nebo 2.500 ot. A stejně tak pak v případě potřeby výkonu turbo obdobně sepne.
Dvě věci, obecně, pokud o benz. motoru vím, že dosahuje max. toč. momentu v rozmezí dvou tis otáček, můžu v klidu prohlásit, že je to široké spektrum, pokud jsi konkrétní a dodáš, že je myšleno srovnání s jinými turbobenzíny, pak, B58 je irelevantní, šestiválec, nízkotlaké turbo, ale 1,5T od Hondy relevantní je. Ano, má o třetinu větší rozsah otáček ve kterém dosahuje max. točivého momentu, ale má zase maximum výkonu oproti tomu vw motoru posunuto do jednoho místa nahoru do vysokých otáček, to je čistě otázka nastavení, vw 1,5 bude mít dýzlovější projev, jak to vw zákazníci chtějí, honda své turbo vzhledem k tradici ladí jako motor s výkonovou špičkou.
Myslím, že ani 1.5 VTEC T od Hondy není relevantní. Do Jazzu, což je ekvivalent Ibizy se nedává a ve třídě Civicu má Seat výkon 180hp pokrytý 1.8 TSI a ten má v Leonu maximum momentu od 1250 do 5000 ot. tedy širší než Civic.
Za prvé, udávaný točivý moment u Hondy je o 10Nm nižší. Zdá se, že to nedělá tolik... ale 240Nm při 5000 je 125kW a 250Nm při 5000 je 130kW, při malém sklonu té momentové křivky to přece jen nějaký rozdíl dělá.
Za druhé, Honda má ten motor jako vrchol běžné nabídky v kompaktu, VW má ještě 2.0TSI 140kW 320Nm (otázka je, kde půjde koupit). Možná i proto je výkon 1.5TSI konzervativních 110kW, aby tam zůstal nějaký odstup. 110kW při 250Nm = 4200 otáček, tj. motor se 110kW a 250Nm nemůže mít maximální krouťák nad 4200.
Kdybychom mrkli na reálné grafy z brzdy, tak tam žádná vodorovná čára nebude ani u jednoho, ale bude tam nějaká křivka, která mezi 1900 a 5000 neklesá pod 240Nm a někde uprostřed má vrchol. Honda by klidně mohla říct, že je krouťák 250Nm, pak by ale byl asi ve výrazně užším spektru... tj. je to trošku taková hra s čísly.
O novém motoru 1.5T v Civicu se hovoří, že má křivku točivého momentu spíše rovnou, než vzestupnou, ač se to na první i druhý pocit nezdá. Spousty grafů z brzd jsou zveřejňované spíše po úpravě, ale něco málo k tomu (třeba z Si) třeba tady:
No ten druhý graf je klasická vyhlazená křivka, to bys reálně nikdy nenaměřil.
Ten první je zajímavější a odpovídá tomu, co bych čekal. Je vidět, že při 1900 otáčkách máš cca. 140lbft, což je 190Nm... a ne 240Nm, jak udává Honda, což může být dané tím, že se na brzdě motor roztáčí odspoda.
Vrchol je jak říkám spíš bod než plocha, v tomhle případě 192lbft = 260Nm@3000.
240Nm = 177lbft naopak ten motor dle grafu udrží až někam za 5500 otáček, kde je také vrchol výkonu cca. 190k oproti 180k udávaným.
Kdybys chtěl, klidně můžeš udávat krouťák 250Nm... pak ale jen v rozmezí cca. 2300-4600. To je ta hra s čísly... pro účely katalogu předstíráš, že je ta křivka úplně placatá, ale ona není.
Ono to tak nějak bude, bez debat ;-) Šlo mi jen o to, že se v grafu nejedná o strmější a pak za krátko padající křivku. Ono co si budeme vykládat - marketing se promítá všude, že. Doma v kompu mám ještě data od Hondata (Flash Pro), kde je i "poctivé měření", jenže US verze 4D, a ta je od té EU, osekaná. Jen jedno k tomu, křivka tohoto motoru zase tak "kostrbatá" není.
Pokud neklameš zákazníky, tak by měla být ta udávaná "plošina" celá pod reálnou křivkou. Takže pokud třeba napíšeš 240Nm@1900-5000, tak správně by v tomhle rozsahu měla být hodnota >=240Nm... což celkem věřím že je, i když zrovna v tomhle grafu to na tom spodním konci úplně neklaplo... ale to může být dáno způsobem měření, protože automobilka má právo to udávat za ideálních podmínek (roztočené turbo atd.).
tak toto je uz slusne male delo .. ked si predstavim zeby som mal v malom aute 110kw... sila ... to mne ( som skromny ) uz aj tych mojich 90 koni v turbe pride az az ... ale k veci.... nova ibiza mi nepride krajsia ako predosla... ale voci novemu polu je rozhodne krajsia a tu v tomto uz akoby stracala menej ako tomu bolo v minulosti .... aj ked v podstate je to uz skor taky ( ja to nazyvam ze ) baby leon... ta podoba s leonom je fakt coraz vacsia a aj rozmerovo to fakt uz nie je az tak neporovnatelne ako by sa mohlo zdat ... len tie budiky novej ibizy su des... auto fajn .. ok.. siroke rozplacnute natiahnute svalnate ... tak to chodi dnes uz ... ale preboha preco su tam taketo namalovane budiky akoby z felicie ... aj ten font pisma posobi hodne lacno ... to aj ta dacia to uz hadam ma krajsie... a aj niektore dalsie detaily v kabine ibizy su na fotkach doslova sklamanie .. bud sa tam uz v interieri setrilo alebo ... lebo ja fakt narocny nie som ( netreba mi A6 ani S kladu ) ale na bezne detaily si kusok uz v mojom veku potrpim a niektore su teda fakt hrozne... ale ako celok nemam pochyb ze tato ibiza majitela rozhodne nesklame ( mne sa paci viac ako leon ) ... a s tymto konkretnym motorom to bude pekny rodinny warmhatch alebo mozno kusok aj taky sleeper na kazdy den ... asi nepoviem nic nezvycajne ak poviem ze u novej ibizy je uspech uz vopred jasny a opat posuva meno ibiza v ramci triedy medzi tych ozaj najlepsich :yes:
Proboha ctete si to po sobe! Paket schranky, podle vas za nesmyslnych 23500,- stoji 3000,-. Coz by vas melo vzhledem k smesnym cenam ostatnich priplatku trknout. 8-s
Dobrý den, paket Schránky byl u tohoto vozu součástí akčního paketu Technology FR, který byl dodáván skutečně za oněch 23.500,-. Aktuálně už je ten paket postaven trochu jinak, s jinou cenou a jinou výbavou.
Dobrý den, jestli jste to teď neopravovali, tak je tam skutečně delší seznam prvků a až jako poslední je paket schránky, přehlídl jsem se, omlouvám se.
To vůbec nejsou špatné ceny. 760 za cup se samosvorem - to je podobné, jako i30N (za 740... i výkonově je to podobné). v základu LED světla, HD kamera (že už to někoho nenapadlo dávno) + HUD za 15... to je hodně hodně dobrý.
Nie je, už som konfiguroval na francúzskych stránkach a MRS nevyhnutne potrebuje žltú či oranžovú, v ostatných farbách sa dosť stráca. Resp. jediná výraznejšia je tam červená metla, ostatné sú šedé odtiene. A i v tej červenej to nie je ono, dojem je ako z GT verzie.
Rovnako to chce príplatkové disky, tie základné sú také nevýrazné, chce čo príplatkové 19ky. Skús sa pohrať: [odkaz]
Auto je pěkné, dokonce moc pěkné, obrovský posun od dvou příšerných předchůdců. Zezadu na mě dokonce působí jako 2.gen. A3 3D před faceliftem, tedy té subjektivně nejzdařilejší. Bohužel vnitřek je tragédie, všechno od mainstreamu VW group působí v současnosti příliš levně, příliš skládačkoidně. To bohužel platí i o těch fake koncovkách výfuku, to je humus, to se koncernem šíří mainstream nemainstream. Kdyby to alespoň tak nekřičelo do světa svými patvary. Hergot, když to umí Suzuki u Swiftu Sport, Mazda u prcka jako je CX 3, proč to nejde tady?
Ja skutocne neviem ako tunajsi redaktori (ale vlasten nielen tunajsi) jazdia. ;) S T-Rocom som jazdil za 5 litrov a to som ho fakt nesetril! A tu napisu, ze 9 v meste??? V meste mam na T-Rocu o 3 litre menej! Opakujem - nejazdim na spotrebu. Robim niekde chybu?
Tak jestli jezdíš s T-Rocem ve městě za 6, úplně normální to určitě nebude.
A hlavně - ono je město a město. Je něco jinýho jet hodinu přes ucpanou Prahu a něco jinýho projet o půlnoci Brnem. Těch 9l asi bude blíž tomu prvnímu, a těch 6 asi tomu druhýmu.
A "jezdil jsem za 5 a nijak jsem ho nešetřil" to beru spíš jako vtip. ;-)
Tak on nepise jak ho "nesetril, ono to "nesetreni" muze mit vic vyznamu. Jezdit se startstopem, radit podle toho jak radi elektronika (1500ot a sup tam s dalsim kvaltem)... to toho T-Roca vazne "nesetri", checked, a spotreba 5L bude jiste taky mozna, checked. :-)
Pre koho je tento výmysel koncernu pripravený? Jasné, budú sa objednávať na sklady 1.0 tsi, aby to bolo predajné. A 4 hviezdičky za ten verdikt, niekto je totálne strelený. Väčší bakeliťák som ešte nevidel, aj obstarožný yaris už vyzerá v interiéry schopne oproti tomuto ,,delu,,. Seat opäť doplatí na koncernovú politiku. poddimenzovaná technika, skladačka komponentov, slabo zabezpečený servis, nepredajná jazdenka. :-!
Rovnako aj mne dáva Ibiza zmysel vo vyšších verziách, motorických i výbavových. Až FR dá exteriéru ten správny dravší výraz a rovnako silnejší motor sa k tomu vyslovene pýta. Akurát ak sa vo všetkých testoch unisono uvádza, že ani 1,5ka nie je žiaden warmhatch (čo by supermini so 150k a 250 Nm mohlo/malo byť), tak by som skutočne zvažoval aj ten 115k liter. Alebo potom ísť rovno do hotheču v podobe PGTI (prípadne budúcej Cupry, ak niekedy príde).
A v ktere generaci bylo Polo GTI hot hatch... to "I" na konci je tam docela navic. Snad ne podle vykonu to by takovy swift sport vlastně ani skutečnym HH nebyl.
To je otázka názoru. Kdybych si měl vybrat třeba před rokem nebo dvěma béčkový HH, asi by to skončilo u Pola... a nebo trošku alternativní přístup v podobě SSS, značka méně výkonu - více hravosti. Ale ten výkon u HH je zásadní.
Mě jsou sympaticke auta, ktere jsou pravě takovymi GTčky a realně jsou mi bliže než HH takže Polo GTI vnimam jako velmi fajn alternativu oproti běžnym verzim. Ale jen znak na zadi z něj prostě neděla HH. Mě třeba zarazilo už jen to, že VW dokaže součastne Polo GTI obout na běžne Michelin Primacy 3, prostě takova pneu dieselgate, ktera by u neběžnych verzi neměla co dělat. A nevim jestli se někdo ve vedeni praštil do hlavy nebo jen prostě šetřil na takovem mistě. Ale zřejmě to prostě podtrhuje charakter Pola GTI. A třeba redaktor, ktery odpovidal na otazku po jizdě s novou Fiestou ST proč ve vztahu k ni nezminil oproti jinym třeba i Polo GTI tak jednoduše odpověděl...protože je přiliš nudne.
To je zase otázka definice... pro mě je HH ze své podstaty kompromis, takže já tam ultimativní okruhové náčiní nečekám.
Pneu nevím jak to přesně je... v anglickém testu se psalo, že základ jsou 17" a za příplatek jsou 18", které obouvají PilotSporty. Nicméně na fotkách co jsem viděl jsou SportMaxx [odkaz]
Já vím že máš teď na prvním místě Fiestu... počkáme až si koupíš nové auto a pak to proberem ;-)
Ja nevim kdo by čekal ultimativni okruhovou zaležitost u HH, ale jiste charakter sportovnosti/zabavy by měl HH splňovat a tohle prostě neni zaležitost Pola GTI. Jinak ja nevim jak je to globalně, ale u nas jsou to prostě u 17" ty Primacy 3 a tohle fakt nechapu.
A na fiestu ST a pod se rad podivam a něco si o ni přečtu u ni o to vic, protože mě zajima jeji třivalcova 1.5EB. Ale rozhodně, tim však netvrdim, že to tak někdy nedopadne, netihnu k nějakych ostřejšim modelum. Jen mam rad a vyhovuji mi auta, ktere maji kvalitni jizdni projev spiš se zaměřenim na tu jizdu.
Pozrel som pár obrázkov a buď tam boli tie Dunlopy SP SportMaxx, ako píšeš, alebo Micheliny Pilot Sport 4, čiže v oboch prípadoch kategória UHP, z toho tie Micheliny špička triedy.
[odkaz]
[odkaz]
Ja jel se civicem ze salonu v ostravě na konci dubna a ten byl stale na zimnich pneu. Ale třeba tahle ibiza kdyby stala na Primacy 3 tak se nad tim ani nepozastavim, prostě běžna pneu ktera se dava na kde co. Jen prostě nějaky vyčleněnějši model by měl chodit na něčem jinem. Asi by si taky koukal kdyby si viděl na salonu nějakou dačii obutou na sportcontactech.
Jo tak, no jestli je to dusledek vyměny kol/pneu tak je to smutne. Ale tak jsou připady kdy ti pneuservis při přezouvani poškodi disk nebo TPMS senzor, ale tohle by byl ještě vyšši level.
No ja som napr. našiel fotku, kde GTI obúva Pilot Sport 4, čo sú naopak špičkové UHP gumy, ktoré porovnávajú s končiacimi legendárnymi Super Sportami.
[odkaz]
[odkaz]
Vzpoměl jsem si, že tu nedavno byla na mojeauto recenze na nove Polo GTI tak jsem kouknul a přijde mi, že ho majitel taky dostal na Primacy 3 na Pilot sport 4 to nevypada.
Odpoveď je jasná: v každej. Skôr Ty skús odpovedať na otázku, prečo Polo GTI nie je hothečom? Výkonovo vždy bolo v rámci štandardov triedy (objemom motora v posledných 2 generáciách dokonca top), jazdne sa orientovalo skôr na univerzálnosť, ako na jednostrannosť á la minulá FieSTa, čo je ostatne typický prístup VW k stavbe hothečov. Len pripomínam, že hotheč nie je a nemá byť závoďák v civilnom odeve, ale univerzálne auto, ktoré skĺbi rýchlosť a dynamiku s primeranou praktickosťou a dennodennou použiteľnosťou (v tom napr. minulá generácia FieSTy pokrivkávala).
A k Swiftu: máš pravdu, SSS hothečom nikdy nebol, vzhľadom na výkonový odstup jednej až dvoch tried to bol warm-hatch. Najnovšia generácia to len potvrdzuje, keď jej nielenže chýba výkon ako predchodcom, ale aktuálne aj stratila podľa testov tú ospevovanú agilnosť a zábavnosť predchodcov.
Ano nove SSS sice ztratilo ze svych vlastnosti předchudce jak se piše, prostoru mělo proto zřejmě vic než dost, ale stale je to určitě jine načini než Polo GTI. U HH neni primarni rychlost pak by to byl i trabant s motorem nebo kde co načipovaneho.
Myslím , že většina lidí ušetří 17 tis za 18' kola a nastavitelný podvozek... :-)
Pak to auto je dobrá nabídka , za 500 tis 150k a čtyřválec.. :yes:
Velmi slušná výbava a design..
Takhle, 1.5 nepovažuji vedle 1.4, bavíme se tu o 150k verzích za vůbec povedenej motor. Možná modernější, možná úspornější a tišší. Ale absolutně bez šťávy a výbušnosti, když vezmete dobře zajetou 1.4 TSi "pod krkem", umí být velmi zábavná a výbušná. Nefandím téhleté pseudoekologii.....
No z 0-100 to dát s výkonem 110kw na 7,9s, to tedy nevím, nevím. Hádám, že 8,9s je reál. Za 7,6s to dává GTV se 148kw a hmotností 1450kg, 156 se stejnou hmotností a výkonem 129kw to dává dokonce "až" za 8,6s. Je lehká, to jo, ale tyhle hodnoty jsou fakt mimo. Tady nám koncern servíruje fantastické hodnoty nebo má převodovku poskládanou tak, že se musí řadit až těsně za dosažením 100km/hod.
Na autocentrum.pl zatím tahle verze není, nicméně Polo 1.0TSI je tam s 9.4s [odkaz] Golf s 1.4TSI 110kW za 8.4s [odkaz] vzhledem k tomu mi hodnota pod 8s nepřijde nereálná.
Jenže zminujes auta s výkonovou špičkou, tady ten motor má vršek plochy. A navíc má k tomu silný střed. Takze reálne pojede líp než papírově silnější (v Pmax) atmosféra s bodovou špičkou a slabším středem. Už 20 lety dávala OI 1.8T, která měla střed výrazně slabší (210Nm) a byla o metrák těžší, sprint za 8,4.
Máš pravdu 7.9 sekundy nie je real. Mám to autíčko doma už štyri mesiace a po zábehu som to meral telemetriou a po 5-tich meraniach bol priemer 7.4 sekundy a najlepší čas 7.1 sekundy :-) dokonca aj najhorší čas bol 7,7 sekundy.
Tak vlastní zkušenost - Octavia3 1.8TSI 132 kw - byl jsem rychlejší se 156 2.4JTDm 129kw, série, a to v kombajnu. Ujížděl jsem, no jen krapet. Byla to policejní, s klukem jsem se domluvil, ať vypne zařízení a dali jsme si přetahovanou do 130 km/hod. Alfa udělala čtvrt auta a to celé jsme jeli do kopečka.
S Hondou Accord 2.4 jsme byli na stejno. 147kw, ale na atmosféru velice slušný výsledek.
No a s Golfem TSI - to ale nevím s jakou výkonovou variantou jsem měl tu čest - emlémy TSI měl červené, objem jsem nevyčetl - držel se ovšem statečně. 140km/hod jsem byl o auto vpředu, roztáhli jsme to od 80 km/hod na stejné úrovni.
S GTV (2.0 V6 Turbo 148kw tam mám jen Ragazzon. V reálu by měla mít +4-5 koníků nad sérií.) jsem se poměřil s Fiatem Coupé Turbo 164kw, byl o krapet rychlejší, ze začátku mi dole ujížděl dost, nad 4000 otáček jsem ho krapet stahoval, ale nestáhl. BMW 325i E46 141kw jsem lehce poodjížděl, AR 156 2,5 V6 141kw jediný progres mi to udělalo mezi 3500-4000 otáčkami. Jinak na stejno.
I když Fabia RS 1 měla "jen" 96kw, taky jí někde naměřili nejrychlejší zrychlení lehce nad 7 sekund.
Mnoho tomu ovšem nevěřím, že by to takhle jelo. Chtělo by to vyzkoušet v reálu :-) ono koncern tady servíruje hodnoty k neuvěření a pak...vypustit silnější na slabšího :no:
S viacerými veciami v tomto teste sa moc nestotožňujem. Túto Ibizu FR s 1.5kou mám od Februára a kupoval som si ju ako kompromis daily jazdenia a občasného povozenia sa na okreskách. Mám ju rovnako na 18" kolesách a to auto je perfektné! Jazdil som hocijaké iné autá podobného zamerania, dokonca ako partia sa chodievame voziť rôzne autá, no Ibiza je na okreskách jedna z tých rýchlejších áut a to hovorím aj o rozbitých cestách. Podvozok je tuhý ale dokáže veľmi dobre filtrovať nerovnosti a ani raz sa mi nestalo že by fakt buchol a to som jazdil už rôznu kvalitu ciest. Čo sa týka fun-factoru, tak rovnako mám namietku. To auto na požiadanie vkuse dokáže ísť bokom. Stačí si ju trošku naštelovať na brzdách, prípadne škandinávskym flikom odlahčiť zadok a dokáže ísť krásnym šmykom pod kontrolou. Presné, strmé a zároveň tuhé riadenie, presvedčivá kulisa radenia ale aj charakter motoru je naozaj športový. Na aute som už spravil 5000 km, z toho ostrých asi 1500 km. Bežné hot-hatche ako je povezdme Clio RS alebo Fiesta ST nie sú moc použiteľné v meste, kvôli fakt tvrdému podvozku, s týmto je jazda v meste radosť. A spotreba v meste?! ja jazdím za 6.4 pán redaktor :-) a to ráno zápcha a poobede zápcha a to mi ajtak ukazuje ecotrainer že by som sa mohol trošku viac snažiť. Stačí si pozriet spritmonitor.de a tam majú majitelia tohto auta spotrebu okolo 5.8. Čo sa zrýchlenia týka, tak reálna hodnota je 7,4 sekundy čo je odmerané na telemetrii. Jediné mínus pri zrýchlení je následne len dynamické zrýchlenie. Nad 160 už auto až tak ochotne neťahá, ale to je daň za 150 koní a relatívne dlhé rýchlosti. Toto zároveň hovorím ako človek, čo je redaktorom automobilového magazínu na SK a mnoho, mnoho áut mám už najazdených. pokiaľ má niekto otázku ohľadom auta, rád pomôžem a poskytnem relevantné informácie.
Souhlas, tohle autíčko je právě typickým představitelem subtřídy "warm hatch". Přitvrzený podvozek, sportovní výbava (kola, sedačky atd.), velmi slušné jízdní vlastnosti v zatáčkách, zrychlení z 0-100 km/h pod 8 sec. Co víc si přát v dnešní době "ekoterorismu" ? Z vlastní zkušenosti (mám velmi podobné auto - Seat Leon FR 1.8 TSi) si troufám napsat, že to bude pěkný mix denní použitelnosti se sportovními prvky.
BTW: ta 1.8 TSi v Leonovi má podobné zrychlení z 0-100 km/h, jen nahoře je podstatně živější a táhne skoro jako atmosféra, páč krouťák se drží kolem 250 Nm mezi 1250-5000 ot./min.
Já měl Leona s 1.4 TSI ACT 110 kW, myslím, že je to předchůdce tohoto 1,5. Parametry má prakticky úplně stejné. Jezdil výtečně a dalo se s ním jezdit opravdu rychle, lineární nárůst výkonu je pro tyhle motory typický. Kolega s Octavií 2.0 TDI 110 kW nebyl schopen takové dynamiky i přes podstatně vyšší krouťák (320 Nm). Tu 1.8 TSI jsem zažil v automatu v Octavii a byl jsem velmi překvapen, jak krásně a plynule zrychluje - až na tu spotřebu bezva, možná nejlepší motor v koncernových vozech. Dokonce i 2.0 TDI o výkonu 135 kW a 380 Nm mi subjektivně nepřišlo tak pružné. Myslím, že dobře provedený chip by z toho udělal opravdu sportovní vůz na podvozu FR :-) Ten krouťák je údajně stažený jen kvůli DSG převodovkám.