Test Auto.cz

Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW) – Neříkej mi sportovec

16.5. 2018
Verdikt
 

Jestliže chcete v aktuální Ibize čtyřválcový motor, máte jedinou možnost - 1.5 TSI. A to výhradně ve sportovně laděné verzi FR.

Seat Ibiza je z hlediska nabídky motorů dokonalou ukázkou dnešního trendu v oblasti malých automobilů. Na českém trhu je nabízen výhradně s benzinovými motory (vždyť nafta do města přece nepatří!), které jsou z větší části pouze tříválcové. Čtyřválec je v nabídce jen jeden a právě ten je předmětem dnešního testu Ibizy.

Jediný čtyřválcový motor v nabídce Ibizy se prodává s obchodním označením 1.5 TSI, jedná se tedy o nově vyvinutou patnáctistovku, která napříč německým koncernem postupně nahrazuje 1.4 TSI. V Ibize je nabízena v silnější verzi se 110 kW, což je mezi malými hatchi opravdu parádní hodnota, a to výhradně ve sportovně laděném provedení FR, v němž v základu přijde na 410.900 korun. To už je cena blízká o třídu větším autům (byť se slabším motorem), vzhledem k síle motoru však není neakceptovatelná. Vždyť konkurenční Ford Fiesta s tříválcem 1.0 EcoBoost o srovnatelném výkonu 103 kW stojí dokonce minimálně 471.990 korun.

Kombinace atraktivního vzhledu a silného motoru v nás tak vyvolala nadšení a velká očekávání, jak bude tenhle, v našich očích warm hatch, nakonec jezdit. Jak se ale po týdnu ježdění ukázalo, moc warm tohle dílo není...

V oranžové jí to sluší

To už ale předbíhám, než novou patnáctistovku v útrobách Ibizy nastartujeme, je čas si auto prohlédnout. Když jsem aktuální Ibizu před rokem poprvé testoval, dorazila do redakční garáže v doslova nudné černé karoserii, v níž tenhle vůz moc nevynikne, a ve vcelku obyčejné verzi Style, která je druhým výbavovým stupněm.

Otestovali jsme: Seat Ibiza 1.0 TSI (70 kW) – Jak se povedla nová technika?

Tentokrát tu však máme zcela jiný kousek. V oranžové metalíze Eclipse za 13.200 korun je ostře řezaná karoserie Ibizy konečně hezky vidět. Ukazuje se tak, že je nová Ibiza opravdu pohledným autem, jehož design v případě provedení FR dále zvýrazňují svébytné nárazníky, odlišná mřížka chladiče, výraznější koncovky výfuku (jde ale jen o atrapy) nebo černé detaily jako kryty vnějších zpětných zrcátek a lišty kolem oken.

Takhle okořeněný hatch zkrátka stojí za to, byť může až příliš připomínat o segment větší Leon. V základu dostanete také 17palcová kola z lehkých slitin, v našem případě však měl zkoušený exemplář kola ještě o palec větší – pětipaprsková leštěná kola, částečně lakovaná černou barvou, přijdou na 9.800 korun.

Parádní sedadla

Také uvnitř je tentokrát testovaná Ibiza o poznání zajímavější než ta předchozí. Místo lacině působícího šedého dekoru jinak strohou kabinu Ibizy ve verzi FR zdobí hodnotně působící leskle černý dekor. Jenže jen o výhodě parádního vzhledu to není, nevýhodou je totiž jeho rychlé upatlání. Když si tak k Ibize nepořídíte nějaký hadřík a nebudete palubní desku včetně displeje pravidelně otírat, budete mít kabinu plnou nevzhledných otisků prstů a prachových částic. Černý dekor však není vše, o oživení se navíc stará i pro FR standardně dodávané ambientní osvětlení nabízející výběr mezi červenou a bílou barvou.

Čtvrtfinále MS v hokeji: Češi ve čtvrtek po stěhování vyzvou USA

Právě černý dekor krásně navazuje na příplatkovou osmipalcovou obrazovku multimediálního systému. Dnes už je součástí tohoto provedení i navigace, v testovaném voze ale systém tuto funkci nenabízel – pro osmipalcový displej byl dříve navigační systém nelogicky za další příplatek. Proč nelogicky? Pokud si totiž na obrazovku nenecháte zrcadlit funkce svého chytrého telefonu, je vlastně obří displej k ničemu... Vždyť k čemu vám jsou velká loga rozhlasových stanic nebo velký obrázek autíčka při prohlížení jeho stavu. Oceňujeme však zachování otočných ovladačů, které jsou rozhodně uživatelsky příjemnější než dotykové plochy.

obrázek [600 x 403]  

Svébytná jsou pro verzi FR také přední sportovní sedadla s výraznějším bočním vedením, která jsou opravdu parádní. Navíc řidiči díky širokému rozsahu nastavení umožňují najít si výtečnou pozici za volantem, který se nám také líbí. Seat ho také nazývá sportovní, třeba i díky slušně tlustému věnci v perforované kůži. Ideální je i jednoduchá grafika budíků, která je krásně čitelná a přehledná. Z Ibizy je navíc dobře vidět ven, díky slušnému prosklení a tenkým sloupkům A, vadí nám však malá vnější zpětná zrcátka. Ta už jsou ale pro Seaty tak nějak typická...

Zbytek už známe z předchozího testu. Využití platformy MQB tak znamená velkorysý vnitřní prostor, který neváháme srovnat s kompakty. Kabina je opravdu široká, a tak si při řazení nebudete se spolujezdcem blíže, než byste si třeba přáli. Dostatek místa je i vzadu, za sebe se klidně mohou pohodlně posadit dva dlouháni. Prostorná kabina přitom není na úkor zavazadelníku, jehož objem 355 litrů je na poměry segmentu opravdu skvělá hodnota. Ostatně mezigeneračně se zvětšil o 63 litrů.

Méně se nám už líbí některá lacinější řešení. Nejde ani tak o tvrdé plasty, které možná na pohled působí trochu lacině, jejich slícování je ale parádní a jsou festovně zpracované, a tak uvnitř nic nevrže, jako spíše o chybějící stropní madla, křehce působící háčky v kufru nebo bezpečnostní pásy bez možnosti výškového nastavení. Laciný je i plechový zvuk doprovázející zavírání zadních dveří.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW)

Cena v základní výbavě: 410 900 Kč Cena v testované výbavě: 523 000 Kč

Základní výbava:Šest airbagů, 17palcová kola z lehkých slitin, rezervní kolo, tempomat, ambientní osvětlení interiéru, černé dekory v interiéru, červené prošívání volantu a hlavice řadicí páky, sportovní přední sedadla FR, senzor únavy řidiče, sportovní nárazníky FR, loga FR vpředu a vzadu, možnost individuálního nastavení vozu Seat Drive Profile, kožený sportovní multifunkční volant, rádio s pětipalcovým dotykovým displejem, bluetooth handsfree, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické stahování předních a zadních oken, zadní parkovací senzory, diodové denní svícení, klimatizace a další.

Výbava testovaného vozu:Akční paket Technology FR – zadní zatmavená okna, automatická dvouzónová klimatizace, Media System Plus 8", Full Link, paket Schránky – středová loketní opěrka, schránka pod sedadlem řidiče (+23.500,-), leštěná 18palcová kola z lehkých slitin (+9.800 Kč), diodové přední světlomety (+14.500 Kč), přední a zadní parkovací senzory + parkovací kamera (+12.900 Kč), selektivní nastavení podvozku Dual ride (+6.900 Kč), Paket Electronic – dešťový a světelný senzor, elektricky sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka (+7.100 Kč), dvojitá podlaha v kufru (+4.900 Kč), paket Winter – vyhřívaná přední sedadla a trysky ostřikovačů (+9.400 Kč), metalický lak (+13.200 Kč) atd.

Rodiče si už zvykli za školy platit, říká majitel firmy Scio Ondřej Šteffl Rodiče si už zvykli za školy platit, říká majitel firmy Scio Ondřej Šteffl

O svém projektu soukromých škol zásadně nechce mluvit…

Čína chce víc zboží z ciziny. Dál snižuje cla Čína chce víc zboží z ciziny. Dál snižuje cla

Čínská vláda od 1. listopadu sníží dovozní cla na různé…

Čedoku se pod novým majitelem daří, letos očekává o čtvrtinu vyšší obrat Čedoku se pod novým majitelem daří, letos očekává o čtvrtinu vyšší obrat

Cestovní kancelář Čedok očekává ze letošní rok obrat 2,6…

Do čela dozorčí rady pražského dopravního podniku usedne Vojtěch Kocourek Do čela dozorčí rady pražského dopravního podniku usedne Vojtěch Kocourek

Novým předsedou dozorčí rady pražského dopravního podniku…

 

Štítky Seat Testy Malé vozy

Technické údaje
Motor Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW)
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 215
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 7.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.2 / 4.2 / 4.9
Emise CO2:112
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 355 / 1165
Objem nádrže (l):40
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1184 / 436
Rozměr pneu:215/40 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4059
b) šířka (mm): 1750
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2564
e) rozchod vpředu (mm): 1525
f) rozchod vzadu (mm): 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):950
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1410
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza FR 1.5 TSI (110 kW) – Neříkej…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu odhalil vítanou novinku Máme video nástupce Škody Rapid. V provozu odhalil vítanou novinku

Video a několik fotografií nástupce Škody Rapid nám…

Šlapací Audi A4 má pomoci spalovat kalorie. Vynálezce čeká na schválení k provozu Šlapací Audi A4 má pomoci spalovat kalorie. Vynálezce čeká na schválení k provozu

Tohle není klasické šlapací autíčko. Upravené Audi A4…

 



Euro NCAP 2017: Seat Ibiza – Pět hvězd, i když se zaváháním Euro NCAP 2017: Seat Ibiza – Pět hvězd, i když se zaváháním

Seat Ibiza ve své nejnovější podobě v testech Euro NCAP…

Jízdní dojmy: Seat Ibiza 1.5 TSI. Zapomeňte na tříválec? Jízdní dojmy: Seat Ibiza 1.5 TSI. Zapomeňte na tříválec?

V ceníku nové ibizy zatím najdete jen samé litrové…

 



 
Peugeot 308 SW GT 1.6 PureTech – Rodinný praktik ve sportovním

TEST: Peugeot 308 SW GT 1.6 PureTech – Rodinný praktik ve sportovním

Dnes 12:50

Také Peugeot reaguje na zpřísňující se emisní normy. Přeplňovaná benzinová šestnáctistovka posílila a má filtr pevných částic. Vyzkoušeli jsme ji ve sportovně střiženém kombíku 308 SW GT.




Blesk.cz

Policie pátrá po Pavlovi z Talentu: Úchylák! Znechutil Bílou se Slávikem

Policie pátrá po Pavlovi z Talentu: Úchylák!…

Policie od minulého týdne pátrá po Pavlu Emmerlingovi (24), který utekl z povolené vězeňské vycházky. V…

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný děsivých panenek!

Mexické království strachu a hrůzy: Ostrov plný…

Mexický ostrov Isla de las Muecas není nic pro slabé povahy! Je totiž posetý tisíci, mnohdy pořádně děsivých…

 

iSport.cz

Vede Limberský! Podívejte se na TOP 30 hráčů Sparty, Slavie a Plzně ve FIFA 19

Vede Limberský! Podívejte se na TOP 30 hráčů Sparty,…

Nová FIFA 19 je tu! Kromě vylepšené grafiky a animací má spoustu novinek v čele s novou ligou - samotnou…

Mourinho: Lampard byl lídr, ne jako ti, co mám v týmu. A vzal Pogbovi pásku

Mourinho: Lampard byl lídr, ne jako ti, co mám v…

Trenér fotbalistů Manchesteru United José Mourinho zbavil bez bližšího vysvětlení francouzského záložníka Paula…

 

Reflex.cz

Češi jsou nejbohatší z východní Evropy a více než dvakrát bohatší ve srovnání se Slováky

Češi jsou nejbohatší z východní Evropy a více než…

Češi jsou nejbohatší z celé východní Evropy. Jejich čistá finanční aktiva jsou dvaapůlkrát vyšší, než mají…

Uma Thruman přelomená vejpůl. Podívejte se na plakáty k novému násilnému filmu Larse von Triera

Uma Thruman přelomená vejpůl. Podívejte se na…

Film Jack staví dům vypráví příběh sériového vraha Jacka, který cestou do pekla rekapituluje 5 epizod své temné…