Nejpraktičtější zástupce rodinky SEATů Ibiza dostal stejně jako pětidveřový hatchback a třídveřové SC nové přední partie. I pod novým kabátem ale může pracovat starý známý atmosférický čtyřválec.
No podle toho, jak se tu v každém článku o Seatu vyjadřuješ soudím, že ti musí ležet hodně v žaludku co? Nejsou v tom nějaké komplexy? Třeba z WTCC? Jako skalní fanda Hondí se asi těžko vyrovnáváš s faktem, že Seaty byly díky motorům z koncernu VW v posledních letech šampionátu vždy na předních místech a Hondy na samotném chvostu >:D
Očerňování není umění hochu, je to pěkná ubohost :no:
Atmosferická 1.4 16V, konstrukčně pocházející z 90. let, "žere" v Ibize při stokilometrové rychlosti 4,9 l/100 km, při dálniční stotřicítce 7,1. U minule testované Ibizy s motorem 1.2 TSI to bylo 5,6 a 7,5. Trochu mi uniká smysl dowsizingu. Plus si 1.2 TSI samozřejmě připisuje za sílu v nízkých a středních otáčkách a za nižší hluk, ale dokáže to vyvážit minusy ?
Jen pro zajímavost - v Mexiku se do Ibizy montuje 77 kW šestnáctistovka a 85 kW dvoulitr. TSI tam v babídce nenajdete.
Stačí se přečíst článek >:D cituji: "Prakticky při každém rozjezdu bez ohledu na zatížení nebo sklon vozovky působí Ibiza s tímto motorem jako váhavý střelec, který si potřebuje důkladně rozmyslet, zda se má skutečně dát do pohybu." A to nekomentuji další odstavec, kde se slušně píše, že se s tím atmo krámem ukvedláš...
Ale vždyť to jsem v tom příspěvku psal, že to TSI je silnější. Zajímavé by bylo to srovnání s "mexickou" Ibizou. Z velkou pravděpodobností by na dálnici byl úspornější i ten 85 kW dvoulitr pocházející z 80. let.
A to je ustálená rychlost, při větší dynamice bude ještě větší rozdíl v neprospěch tsi. Takže spíš jde o to mít něco modernějšího, s menším povinným ručením, s lepší dynamikou dole. ibiza není kdovíjak odlučněná takže hluk bude u obou. V nedávnem testu nevím zda to byl autotip či co, ale tam ibiza s tsi právě propadla jak dynamikou tak spotřeba nejhorší ze všech, ostatní konkurenti byly atmosféry.
Já mám dlouhodobou spotřebu u 1,8 TSI 118 kw v této chvíli už jen 6 litrů na 100 km, jezdím rychlostí 70-110 km obec neobec, na radary mám antiradar. Hodně tomu pomohly michelin energy saver v 16, oproti 17 brigestone více než půl litru dolů. Jak na to šlápnu, tak to stojí za to, na rozdíl od 1,6 CVVT 92 kw od Hjondéé, kterým jezdím úplně stejně a žere o 1,2 liru víc při zcela nesrovnatelné akceleraci ( musí se děsně vytáčet, jako každá atmosféra a stejně nic moc ). Jó, je pravda, že s 1,8 TSI se dá jezdit i za 12 litrů na sto, ale to je jen pro otrlé povahy a případné sebevrahy. Downsizingový motor má tu výhodu, že žere málo když se šetří a pokud spěchám a nedívám se na spotřebu, tak je to hukot . >:-[]
1.8 TSI není klasický downsizing, pokud bereme třeba Octavii. V tom vašem srovnání s "Hjondéé" je má dokonce vyšší zdvihový objem. Downsizing by to byl, kdyby to někdo dal třeba do Touarega místo šestiválce.
Já bych nic neříkal, jen k kilowatech není mezi 92 a 118 tak velký rozdíl, jako je rozdíl v jízdním projevu. Je to nebe a dudy. A spotřeba u té 1,6 je škoda mluvit k tomu, jak to jede. I hlučnost je u "hjondéé" mnohem vyšší, ale to může být tím, že 1,8 TSI jede už od 1500 otáček docela slušně, 1,6 CVVT se probouzí až za 4000 otáčkami a musí se vytáčet, aby mě i hlemýždi nepředbíhali. >:D Jinak v Octavii je ta 1,8 TSI optimální motorizace, zvláště s DSG je to lahoda.
Co je to klasický downsizing? Dnes se zdají foukané 1.2 jako "downsize", za pár let to bude běžný standart a downsize motor bude třeba 0.8 T. Dnes nepředstavitelné, za pár let možná běžná praxe...
Může být, 6 je prima, ale jsou to jiné motorizace které nejsou úplně srovnatelné, záleží jestli jezdíš dálnici a město, tam to leze nahoru. 16 jsou optimální na spotřebu. Já můžu srovnat pravě tuhle 1.6 cvvt a 1.2 tsi v podobných autech a tam je to se spotřebou opravdu vyrovnané, jak se divočí je tam o 0.5 litru v kombinaci u tsi více, navíc je to lenoch oproti cvvt.
Cituji "Downsizingový motor má tu výhodu, že žere málo když se šetří "
To je trochu v rozporu s prvnim prispevkem, kdy 1,2TSI zere vice jak 1,4 16V pri 100 ;-) Ustalena rychlost je dle meho skoro nej setreni.
Jenomže problém toho "minule testované Ibizy" je pouze 5 stupňová převodovka.
1.2 TSI 77 kW v Golfu :
130 km/h na 6. rychlostní stupeň 2900 min-1 spotřeba pod 7 l/100 km,
100 km/h cca 5 l/100 km
Tedy ve větším autě nižší spotřeba než tahle stará 1.4. Přitom dynamika zcela nesrovnatelná. O tom je ten downsizing.
Tak výkonově je to samozřejmě oproti 1.4 zcela jiná liga. Já to ale srovnával z pohledu spotřeby. A právě o to jde. 1.2TSI je silný jako 1.6 až 1.8 atmo, jenže spotřebou je pod 1.4 atmo. A o tom ten downsizing je.
S tím lze souhlasit jen v omezeném rozsahu. Při klidné jízdě je velmi úsporný, žere míň než 6 litrů, ale při větším zatížení už je to o dost slabší. Při jízdě po dálnici bere Ibiza 1.2 TSI 77 kW 7,5 l/100 km. To je nejen víc, než aktuálně testovaná 1,4 16V. Za tolik totiž dokáže jet i atmosferický dvoulitr 85 kW, který pochází z 80. let.
Při 130 tacho je u me 1.2 TSI spotřeba pod 7l. Jinak zkušenosti se spotřebou na dalnici mam takove že i zde je motor v ramci konkurence usporny. Muj nazor je takovy že do 150km/h je spotřeba velice pěkna.
Máte variantu 63 kW nebo 77 kW a kolik stupňů má převodovka ?
Já jsem s 1.2 TSI jel jen jako se služebákem a tam jsem moc spotřebu nesledoval, ale na té dálnici to bylo nějak kolem 7 litrů.
S povinným ručením už jste trochu "zaspal dobu" ... zhruba polovina pojišťoven už to nebere v potaz. A s mohutným nástupem downsizingu to brzo opustí i ta druhá polovina.
Ok, beru v potaz, takže je to nakonec berlička eu komisařům. Ale ne konkretně s tsi se jezdí dobře a dynamiku dole mají výbornou¨což může být ve městě pro někoho výhoda.
To ano. Jezdí to výborně, až na dvě věci. První je drobnost - uměle otupělé reakce na plyn při zařazeném prvním převodovém stupni (poté, co dáte nohu pryč ze spojky). A podstatnější věc ... jakmile se rozsvítí kontrolka EPC, tak to jede pomaleji než Trabant. Ale třeba je to jen chyba konkrétního kusu (služební Fabie) :-)
To určitě není turbem, protože jakmile přeřadíte na dvojku, tak už to reaguje normálně. Jak říkám - je to "umělé", asi si koncern myslí, že při normálním nastavení by lidi na první převodový stupeň pálili pneumatiky :-)
Čtyři auta nejsou reprezentativní vzorek. Zvlášť, když jeden má spotřebu 4,6 a další tři mají spotřebu. A pořád je to "Golf pro německého důchodce". Ano, určitou vypovídací schopnost ty data mají, ale přímé srovnání (stejný jízdní styl, až na motor stejné auto) je prostě nejlepší. A to na auto.cz nedopadlo pro TSI moc dobře.
Máte pravdu. Benzín je tak levný, že nikoho ani nenapadne uvažovat o přestavbě na LPG (což u turba vychází dost draho). A nikdo si ani nevšiml, že TSIčka měla problém s přeskakováním rozvodového řetězu. A výkonová špička atmosférického motoru taky nikomu chybět nebude.
Takže mě nenapadá žádný důvod, proč jít do atmosférického motoru, který má jen nepatrně lepší spotřebu při horší dynamice při nízkých otáčkách a výkonovou špičku při těch vysokých...
Solidní dynamiku nabízí i atmosferické motory, nikoliv 1.4 16V, ale 1.6 16V a 2.0 8V ... ty však nejsou v Evropě do Ibizy nabízeny (s výjimkou je verze 1.6 LPG s přiškrceným výkonem).
1. Předělávání na plyn ve třídě malých aut je sice možné ale trochu neobvyklé.
2. U každého motoru jsou nějaká slabší místa a je jen otázka jak jsou medializované. TSI motory poruchovostí nijak nevybočují z poruchovosti ostatních motorů koncernu včetně atmosfér
3. Ano, kdo se sveze se stejně výkonným přeplňovaným motorem tak mu nějaká špička atmosféry notabene tak líné jako 1.4 chybět nebude. Než se k ní totiž vyšplhá tak leda usne. Řečem o výkonové špičce atmosféry bych rozuměl ještě u osmi nebo dvanáctiválce Ferrari ale u čtyřválcových chcípáků to zní legračně.
4. Ano, v dnešní době mě nenapadá žádný důvod proč jít do atmosféry, která při srovnatelném provozu víc žere a výkonově silně zaostává za moderními turbomotory.
Myslím, že koncern využívá situace a nabídkou 1.4 pouze "čistí sklady" se starými zásobami dokud se ještě najde pár nostalgických vzdychálků po starých časech kterých kvapem ubývá.
2) TSI je první motor, u kterého jsem zažil nouzový režim. A to měl ze všech motorů, s kterými jsem kdy jel, nejméně najeto. Nevím, jestli je to běžné nebo to byla jen výjimka, ale "pod kůží" mi navždy zůstane "TSI nebrat".
3) Ta 1.4ka ani žádnou klasickou "špičku" nemá, maximálního výkonu dosahuje při 5000 ot/min, prostě typický motor pro klidné řidiče.
Nostalgickým vzdychálkům můžu doporučit toho nejstaršího dinosaura pocházejícího z 80. let: 2.0 8V s 85 kW. Ve Fabii jsem s ním spokojen. Bohužel se nyní montuje jen do mexické Ibizy.
Menšia, ľahšia Ibiza s tým istým motorom má spotrebu o triedu vyššiu ako ten Golf: [odkaz]
Asi niečo na tom rozdelení "dôchodci - horkokrvní mladíci" bude.
V tomto sme zajedno. Btw. tá priemerka spotreby Ibizy 1,4 16v je na desatinku zhodná so spotrebou môjho 118 kW auta strednej triedy (ako si ju na spritmonitore tiež evidujem). Takže áno, ten 1,4 16v je sakra žravý motor.
118kw bude nejspíš nějaký moderní turbomotor (1.6 EcoB nebo 1.4 TFSI nebo 1.8 TFSI) a 7,5 litru není nic co by se s nimi nedalo dosáhnout třeba i s naloženým kombajnem typu Mondeo, Passat etc. Samozřejmě na německé dálnici při průměru 200 bude spotřeba o dost vyšší, ale to je právě výhoda nových turbomotorů, když chceš tak jedeš úsporněji než s atmosférou (při stejné dynamice a rychlosti) a když chceš tak jim vyprášíš kožich kdykoliv a kdekoliv.
Asi jezdis usporne, ale na sprintmonitore je neco jineho, cca 8,5l:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Tve usporne jezdeni je asi podobne memu, kdy jsem po vymene oleje a filtrů jel trasu z mesta do mesta pres vesnice cca 60km , tedy 50-90km/h se spotrebou 103kW benzinoveho motoru 4,7l/100km.
Jak se psalo výše, při větším dynamickém zatížení jde spotřeba u tsi výrazně nahoru, záleží jak kdo jezdí. Jediné plus je dynamika oproti zastaralé 1.4.
Také jde o role téhle motorizace v rámci modelu. Když si někdo koupí Ibizu s tímhle motorem, tak spíš bude využívat jeho potenciálu. Zajímavé je, že v maximech tak velký rozdíl není. Golf 1,2 TSI má prostě víc šetřílků.
Ibiza nema 6 rychlostni stupeň. Už několik srovnavacich testu ukazalo že 6 ma vliv jak na dynamiku tak na spotřebu a to takovou že pravě u většiho a těžšiho Golfa naměřili na stejne trase menši spotřebu než u Ibizy.
Nevim o jake smesce mluvis. Pro neznale jedna se o 1,2 Jazz s 66kW ;-) Hybridy delaj jen 0,1l rozdil a to nestoji za rec ;-) Pro Tebe jsem tedy jeste rozdelil a doplnil 1,4.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Skomirajici japonec nevim, ale 4 nejcennejsi znacka na svete po BMW, Toyota a Mercedesu >:D
Problém s přeposilovaným řízením lze snadno vyřešit!
Mám Ibizu 1.4 16V s pětidveřovou karoserií hatchback a dynamika dobře zaběhnutého motoru 1.4 16V se mi nezdá tak tragická - tedy samozřejmě pokud auto není hodně naložené. Jako kompromis pro časté popojíždění po městě a zároveň i slušnou občasnou jízdu po dálnici se mi tato motorizace zdá jako ideální, včetně velmi slušné spotřeby. Zvláště když nemusím přemýšlet nad rizikem vytahaného rozvodového řetězu a životností turba :-) Ale je fakt, že i atmosférický šestnáctiventil této kubatury by měl mít v současných poměrech tak o 15-20 koní víc. Aby se to ovšem neodrazilo na jeho pružnosti v nízkých otáčkách, musel by dostat variabilní časování ventilů. Bez něj by to odspodu vůbec nejelo, jak 74 kW verze této jednotky před lety předváděla...
Co se týká přeposilovaného řízení, je to velmi snadno řešitelný nedostatek! Stačí si v servisu objednat přeprogramování módu posilovače do sportovnějšího režimu. Stojí to asi 700 Kč a vybírat lze ze 4 úrovní asistence. Já jsem měl z továrny nastavenýn ten nejúčinnější a už po ubrání o jediný stupeň je vše v pořádku - řízení je pak perfektní! A to je ještě k dispozici stupeň Sport 1 a Sport 2! Ideální by samozřejmě bylo, kdyby si to mohl majitel přeprogramovat sám v menu palubního počítače či tlačítkem (a tedy zadarmo), ale aspoň že to lze udělat takto (to samé platí o Škodě Fabia, Audi A1 a VW Polo). Ale lidi o této možnosti bohužel většinou neví.
Re: Problém s přeposilovaným řízením lze snadno vyřešit!
Ad posilovač. Všechno jde, když se chce. :-) Problém je v tom, že si lidé spíš stěžují v hospodě kamarádům, než v servisu mechanikovi. Obrazně řečeno. ;-)
Re: Problém s přeposilovaným řízením lze snadno vyřešit!
Posilovače v koncernových autech to umí všechny už asi deset či patnáct let. A je pravda, že dost lidí o tom neví. Přitom je to úkon na pět minut. Kdo má kabel, může si to udělat doma.
Nejhezčí auta z koncernu pochází ze Španělska. Prostě je to tak a stará 1,4 stačí a určitě lepší než HTP či Turbobenzín. Myslím si, že jen hlupák čumí na rozdíl 0,5l , protože jen řidič určuje spotřebu :yes:
Nikdy si nezvyknu na tvrdý sedačky a lavice od VW-koncernu. Prostě jsem z nich po delší jízdě totálně v pr.... a vždy zažívám pocit mučedníka, který byl lámán v kole. :no: Nejsem masochysta. Trochu lepší je to u A6 ;-) a A8, to jsem si jen vyzkoušel na několik stovek km, ale desing je dost nudný. Raději mám MB či Volvo, ale jistota pochází ze sladké Francie. :-)
Osobne je pro me utrpeni Fabie. Kratka eperadla jsou hrozna, si pripadam jak ve 120 nebo v potupaku Karosa :no: Asi to bude tim, ze sedadla Civicu jsou trochu jinde.
Sedadla napr. v Octavii Scout jsou tvrdsi, ale nic co by mi vadilo. ;-)
Mam 5P ibizu s timto motorem. Jen par poznamek:
- je to totalne spolehlivy a na provoz (rozumej udrzbu) levny motor
- navic vazi necelych 11 metraku, takze kdyz se toci, tak to i trochu jede, tdi ma o metrak vice a mne by se nevyplatio
- jezdim s tim kazdy ten 20km - pro takove jezdeni idealni
- nevim, jaky je rozdil od tsi, ale i kdyby zral vice, tak je rozdil v porizovaci cene a udrzbe
- ano ma jen 132 Nm a dostat podvozek na limit s vypnutym esp se mi nepodarilo.
- na zavodeni to tedy neni - ale nevim, jaky motor bych si do toho z nabidky poridil, 1.4 tsi je jen s automatem(=nuda) a 1.2tsi je zivejsi, ale zase ne o tolik. Idealni relativne leka 1.8
V Mexiku prodavaji vyssi objemy motoru, protoze pri tamni cene benzinu a nadmorske vysce auta pod dva litry objemu opravdu nejedou;-)
Jel jsem v 1.2tsi. 1.4 je ospalec do 4 000 otacek. Rozdil to je, jak pisu je zivejsi, ale ne na vybubnuti - mysleno pro me, nekomu to staci. Navic, a to je moje subjektivni hodnoceni, ktere ukaze cas, verim tomu, ze udrzba atmosfery vcetne rizika problemu turba je levnejsi a bezstarostnejsi.
Take nevim, jak to je, ale kazdy pracovni den jezdit, byt s turbobenzinem, 10km tam a 10 km zpet, tak nevim, zda je to v poradku ohledne zahrati, spotreby, apod. Jakou mas zkusenost na kratke cesty?
Denně dojiždim do prace 12km s tim že po cestě přibiram kolegy takže v autě jezdime ve 3-5 lidech. Jezdim svižněji a spotřeba něco malo přes 6l v připadě 3 cestujicich v 5 diky většimu počtu zastavek a většimu zatiženi cca 6.8l. Pokud jedu na pohodu tak je spotřeba kolem 5.5l. V zimě je spotřeba samozřejmě větši a klidně i o 1l vyšši ale to už zaleži podle podminek. Auto mam 2 roky a naklady = 0kč. Přesně řečeno zavady = 0.
aha, ja jezdim sam, pulka mesto(semafory, popojizdeni, je to takove trochu vetsi mesto nez Praha), pulka 80km/h usek, spotreba kolisa, jak jedu.
Co je zajimave, ze nedavno jsem menil olej, filtry, apod. a predtim jsem jezdil s klidnou nohou kolem peti litru, svizne 5.5 az 7 litru, dost to pak kolisa dle provozu ve meste.
Ale po vymene to ted ukazuje o litr vic....
Moje Ibiza 1.4 16V má problémy s elektrickými komponenty
Vlastním 5dv. Ibizu 1.4 16V r.v. 2008 a její bezporuchovostí se bohužel chlubit nemůžu, a to má zatím najeto jen 24 000 km (hodně s ní jezdíme kratší trasy). Auto se mi moc líbí po stránce designu i jízdních vlastností, ale opakovaně bojuji s poruchovou elektrikou. Začalo to tím, že sklo ve dveřích spolujezdce přestalo vyjíždět nahoru (resp. po zmáčknutí tlačítka vždy jen mírně povyjede a pak se zastaví). Pokud bude třeba vyměnit stahovačku, stojí prý asi 3500 Kč + práce. Následoval problém s ventilátorem ventilace (po zimě začal být hlučný i na první rychlost). Cenu opravy zatím neznám. Tyto problémy jsem ještě pořád nějak omlouval, ale před pár týdny se mi rozsvítila kontrolka airbagů. Ukázalo se, že problém je u bočního vaku v sedačce spolujezdce. V konektoru pod sedadlem příčina bohužel není, takže hrozí buď výměna celého airbagu (3500+práce), nebo nedej bože celé řídící jednotky airbagů (prý asi 9000 Kč! + práce). Už se jen děsím, jaká elektrická pohroma příjde příště. Slova šéfa Seatu při představování auta, že u nové Ibizy uplatňují kvalitativní standardy Audi, se mi v souvislosti s výše uvedenými zkušenostmi zdají jako nepovedený vtip. A jedna poznámka na konec - doma máme ještě 14 let starou Alfu Romeo. Jediné problémy s elektrikou za tuto dobu byla jedna přepálená pojistka a jedna přepálená žárovka parkovačky. Ale italská auta jsou v mysli většiny českého národa pořád symbolem poruchovosti, zatímco koncern VW vzorem kvality. Podle mých zkušeností to ale takto jednoznačné rozhodně není!!!
Re: Moje Ibiza 1.4 16V má problémy s elektrickými komponenty
Jestli je pravda co píšeš, je to nemilé. V roce 2008 byla nová Ibiza poprvé uvedena na trh a chyba musí být na straně výrobce elektroniky. Naštěstí SEAT v průběhu výroby změnil dodavatele komponent. Problémy se můžou vyskytnout u jakékoliv značky. Nedělal bych z toho rozhodně ukvapené závěry, viz. výsledek testu z Auto Bildu, článek zde na Auto.cz: "SEAT Ibiza 1,4 16V po 100.000 km: Auto Bild dává jedničku"
z článku:
"Ibiza je nejlépe hodnoceným malým autem a také je nejlepší mezi evropskými neprémiovými vozy. Úspěšnější byly už jen BMW 130i, Mazdy 5 a 6 a Toyota Prius."