Však to dobře víš, Vaverka to napsal jasně, A3 3hb proti SB dostalo půl hvězdy dolů za absenci druhého páru dveří... inu za každé chybějící dveře třídveřového hatchbacku čtvrt hvězdy dolů.
Asi se pan Vaverka inspiroval u Velosteru >:D
Jo, je to fakt příjemný auto, s touhle motorizací. Spotřeba, musim potvrdit, po městě za sedm, po dálnici 6,5-7, nádhera. (informační displej-ok)
Slušný auto. :yes:
Leon se designově opravdu povedl. Jen jsem zvědavy na interier až ho uvidim v realu.
Bohužel ta traverza vzadu to je chyba a zde bych jednoznačně volil GVII.
Už v základu docela dobrá výbava,motor TSi 63kw bude taky asi stačit,USB u rádia v základu je u koncernu nečekané,to donedávna měli jen korejci a Renault.Skrátka za ty prachy je to dobrá nabídka s trojlístku Octavia,Leon a Golf dává po zdražení Golfu,Leon mnohem větší smysl.
Za kvalitativní skok, který Leon prodělal si jistě zaslouží pochvalu, co je ale škoda, je absence víceprvkové nápravy, zejména u vozu, který jako jediné auto z koncernu hraje na emoce, a tak trochu se profiluje jako model pro ty, kdo chtějí lepší jízdní vlastnosti. Je škoda, že víceprvková náprava by v řidičském autě chybí, nicméně je zde hierarchie koncernu, která (na jednu stranu logicky) nedovolí, aby Leon byl stejně dobrý jako Golf, byť pokud jde pouze o cestování, nemusí být náprava tvořená zkrutnou příčkou špatná. Za to jaký kvalitativní skok Seat udělal :yes: , za absenci víceprvkové nápravy, (alespoň u verzí 90 kw a výš) :no: .
Mluvili o sportovní orientaci, takže připomínka je to validní. Víceprvkové zavěšení je důležité, pokud chceš oboje. Správně naladěné dokáže prospět i tomu talentu, protože má prostě větší potenciál.
Myslim, ze nasledujuce i30/Ceed budu tiez na dietnej naprave a ostane iba Focus. Mam obavy o Mazdu 3, mozno sa inspiruju Civicom a urobia medzistupen s polonapravou. 2-3verzie BMW1 a nielen pohon bude vpredu, ale aj naprava zoskodovateje.
...takže u nové Oktávy zkrutnou příčku ani nepoznáme a je v podstatě v pořádku, tak u Leona který na stejném podvozku je to hrozný průšvih. Opravdu to nechápu, vysvětlete mi to.
On je to těžký výběr, Leon chytne designově, ale absence multi-linku vzadu by pro mně byla problém, chtěl bych, aby ji příští auto mělo, takže za mně asi Mazda 3.
Neříkám, že se tak vyjadřovali všichni, ale jistě sám dobře víte, kdo v testech hovořil o "téměř neznatelných rozdílech na kvalitních silnicích." 1) Kolik km kvalitních silnic u nás v poměru k těm nekvalitním asi je? 2) Absence multi-linku bude znát i na kvalitní silnici, např. v případě nutnosti rychle se něčemu vyhnout.
Vraj Dynamický design...haha...stary Leon si to mohol ešte povedat,ale toto nie je dynamicky design...max tak pre senilovw...
"interier: no konečne"...??? Pan autor,tie hranate ploche tvary s malinkym hrackarskym displejikom,vwy ste odkial spadli??? Jake konečne?
Probuď se z toho korejského snu. Samozřejmě, ix 20 je všechno, jen ne nudná, (sami ji máme doma) ale Ibiza se opravdu povedla a oproti konzervativnímu dojmu z Golfu, Ibiza působí svěžím, dynamickým dojmem. Samozřejmě Alfa 8C to není, ale to snad nečekal nikdo.
ibiza vyzera fajn..... ale leon je akoby steroidmi nadopovana ibiza.... uz to nie je take "hezke" akoby sa mohlo zdat... na druhy pohlad clovek zisti ze leon je "docela" nudne auto ... kto by to cakal.... ;-)
Mne proste nesedia prirovnania redaktora na noveho Leona...mas s tym problem? Musis zatahovat do toho korejcov? Tam sa chod pod novu Mazdu6 ucit,co je to dizajn!
Mazda 6 má sportovní design a i sportovní (řidičské) jízdní vlastnosti, skutečně se jako auto povedla. Korejce jsem zmiňoval proto, že jsou tu často zmiňováni jako reprezentanti neotřelého designu, který skutečně neotřelý je, ale i když Korejci nabízí solidní techniku za dobrou cenu, (kdybych chtěl auto jen na přepravu z A do B, Cee´d by mi v garáži vůbec nevadil) ale mám pocit, že jejich design se s lety okouká, toť vše. Design Leonu mi přijde vyváženější, v tomto mi Korejci přijdou tak trochu prvoplánoví, i když jim celkem fandím.
Sportovni design i jizdni vlastnosti Mazdy 6 jsou naprd, kdyz tam neni zadny solidni motor. 192k za pomalu 800t nabidne co do dynamiky jen prumerne svezeni, tak na urovni soucasne a naprosto prumerne 1.4TSi.
Špičkově je sice 2,5 výkonnější, ale silnější 1,4 ji porazí/ vyrovná se ve většině spektra otáček. A absolutní dynamika bude v rámci rychlostních limitů velmi podobná, což je z části dáno rozdílem hmotností (a tedy rozdílnou třídou). Dynamicky 2,5 zapadá někam mezi 1,4 a 1,8 (s hmotnostní výhodou). Bylo by zajímavé v praxi postavit silnější 1,4 například v Golfu proti téhle Mazdě.
Pokud bychom to posunuli do střední třídy, tak 1,8 je na auto jako A4 příliš slabá (v podélné zástavbě má větší točivý moment, ale menší špičkový výkon). Možná by hrdě bojovala, ale 2,5 by měla vyhrát; v nejlepším případě by se tak tak vyrovnala. Pomůže jí pohon všech kol. A 2,0 TFSI tuhle Mazdu pohřbí.
Co myslíš tou silnější 1.4TSI? Mluvíme o verzi 103kW? Nebo 110kW? Nebo o nějaké RS 132kW? Podle mě je 2.5 Sky silnější než 1.4TSI 103kW i 110kW a ve stejně těžkém autě by byla znatelně dynamičtější.
Do Leonu, Golfu a spol. se dávají jen dvě 1,4, takže tou silnější myslím 103. ;-)
Ve stejně těžkém autě si určitě povede lépe. Bral jsem to tak, že tesnav považuje 1,4 TSI za naprosto průměrnou motorizaci v nižší střední, tedy řekněme v Golfu. Ne v Passatu. Na tohle téma tu už něco myslím psal.
Ostatně druhý odstavec byl o A4, tedy střední třídě a citelně těžším autě, abych příspěvek trochu vyvážil. Ve stejně těžkém autě si podle mne povede o něco hůře než 1,8 TFSI.
cely koncern vw sa topi v jednej dizajnovej nude asi 15 rokov ...... leon nie je skarede auto.... ale kedze vyzera ako zvacsena ibiza uz to nie je ziadne prekvapenie a vyzera navonok teda dost stroho to musim priznat... cakal som lepsi look.... uz aj starucky megane vyzera viac cool ako tento leon :yes:
aby leon vypadal jak má tak musí mít full led světla a 17"+ alu - jinak to není ono..
tento bílý se mě nelíbí, úplně stejný leon má í můj dealer v showroomu :no:
Zraje LEON, zraje ALEŠ, ten ovšem na rozdíl od toho leona bez ztráty jediné kytičky. Rád čtu znalé texty, kdy autor svá hluboká odborná zjištění současně dávkuje čtenářům jen jaksi mimochodem, elegantně, prostě jak se tu často říká - s přehledem. Text má fantastický rytmus, slova a myšlénky ve větách nedrhnou, odstavce přinášejí jednu potřebnou úvahu za druhou, no... paráda, Aleši :yes:
Berme tedy na vědomí, že Leon velmi vyrostl, dozrál. Samozřejmě je na ráně srovnání s mistrem třídy. Není to však nutně zapotřebí, na srovnání jsou tu jiní - Bravo (myslím fiat), mégane atd. No a v jejich stínu tedy leon rozhodně nestrádá, naopak, leon vede kompaktní mainstreamovou smečku ve středu pole s velikou rozvahou a vědomím zaslouženého (skoro)krále třídy.
Dnes souhlas, nicméně myslím, že Leon se může co se designu týká s Golfem směle měřit. Kdo chce konzervativnější design a potenciálně vyšší prestiž bere Golf, kdo dynamičtější design, bere Leon.
Abych to upřesnil. To co píše GTI je z velké části je proto, aby vás/nás poškádlil - jsem přesvědčen, že on sám ví, že to, co někdy píše, není tak úplně pravda.
Osobně nemám problém pochválit například francouzské, jihokorejské či japonské auto.
"Fanboy" Škodovky, či celého koncernu rozhodně nejsem, ale otevřeně přiznávám, že jsem spíše příznivcem konzervativnějšího designu - to neznamená, že bych nebyl otevřený novým řešením a nápadům.
Moc hezký řešení mít 3 displeje, omg... :no: a to že se vyrábí dlouho nehraje roli, už Golf 4 v 98 měl větší displej navigace (je pravda, že jsem nevěděl, že do Mazdy 3 už dávají taky velkou Navi, ikdyž to vypadá jak nějaký aftermarket)
Nevím, jak v ČR, ale v zahraničí šlo o doplněk, stejně jako u šestky - servis ti vymění modul rádia za navigaci (buď dodatečně, nebo v rámci přípravy k převzetí). Už nevím, kdo jim ty moduly vyrábí, stála myslím 40 tisíc. Standardní navigace (ta v rámci výbavy) trojky myslím bývala v tom malém displayi u okna. Stačí se podívat na testy MPS.
Ve srovnání se starým Leonem je tento nový zaměřený na praktičnost a ne na emoce. Ten starý měl šílenou slabinu v interiéru a pak to roubování předku na vše se jménem Seat.
ked som tu pisal ze stary obly leon sa mi pacil viac a ze taku nadhernu ***ku nema ziadne auto ako stary leon kazdy mi tu pisal ze splietam.... a ono sa to potvrdzuje ze stary leon je krajsi... podobne je to aj v pripade octavky .. OII je daleko krajsim a emocialnejsim autom ako OIII.....
z tychto fotiek mi pride ceed daleko emocialenejsim a krajsim autom a to sa kia na ziadne auto emocion nehra.... ;-) seat este ma co robit aby zabrnkal mojimi emociami :yes:
Súhlas Ceed a i30 sú podla mna dnes najkrajšie autá triedy !!! a radia sa k špičke triedy (kvalita, design , cena ) !!! :yes: ( kto neverí nech si pozrie top gear ako kladne ohodnotili novú Ceed !!! ) :yes:
tak o tom nepochybuj... ceed je dnes siroko daleko najkrajsi hatch v nizsej strednej triede... tu nie je o com diskutovat ;-) .. leon vedla neho vyzera ako znudeny impotent po 50tke a vraj auto emocion ;-) ...
najlepsi je ten malicky displej v seate... uz mensi dat ani nemohli... predpokladam ze hlavne usetrili ( 10 eur ) ved o to dnes ide.... o co ine...
o tom ze je ceed spicka netreba ani pisat.... same za seba vravia testy a napr na youtube si mozes pozriet nejedno video kde ceed porovnavaju s focusom, civicom a dalsimi spickovymi autami v triede... co svedci o kvalite a vyspelosti noveho ceedu :yes:
ták, mám Cee´d prvej generácie a velmi som si to autíčko oblúbil :yes: skrátka mi prirástlo k srdcu boli síce nejaké poruchy ale to autičko ma nikde nenechalo stať nabehané cca 100 000 6r auto ! videl som odstavene Fordy, Mercedesy, Škody VW ale KIA šľapala ďalej :-) takže je a bude navzdy v mojo srdci je krásna 1.6 CVVT full ! :yes:
100 tisíc je docela málo ne?:D Nic proti Kii, taky sem s tim jezdil a zrovna předchozí generace i když vypadala na svou dobu hezky a na první pohled i hezky jela.. co třeba ta gumová převodovka? Oproti Evropské konkurenci zde byl ještě velký rozdíl.. :-) Věřím, že si s autem byl spokojený, Ceed 1 v Kombi se mi líbil a s dvoulitrovým benzínem nebo naftou to jezdilo i hodně dobře, ale ten tvůj výrok "viděl sem"... >:D já toho viděl... :-) I Kiu a hyundai na krajnici.. :-) Vy ste se tu zas sešly.. >:D
Neříkej! >:D Fakt?! :-) Hele, mezi námi, mě ten Ceed taky nijak neučaroval I. Generace mi ve své době zaujala víc.. To ta Emerická verze co tu byla nedávno vypadala o dost dotaženěji :-)
Fakt to je auto... ty a já jakožto majitelé a exmajtelé Laguny máme prý problém poznat, co to auto je, ale fakt to auto je, vypadá to přesně tak, jak má auto vypadat: [odkaz] >:-[] >:D
Mě se zase I. gen. líbila jen v kombíku, v hb moc ne, druhá generace se mi zase více líbí v hb, tedy hlavně záď a profil, ten se jim z Astry podařilo nakopírovat nádherně, škoda té ošklivé přídě z Picanta >:D >:-[] >:D
>:D Počkej, to jakože když se nám líbí Laguna, tak sme zvrácení?:D Za Lagunou si stojim :-) Naleštěná v plné palbě v grandtouru vypadá pořád krásně a kolikrát líp, než její mladší kamarádi :-) I. Generace v kombi - musím jen souhlasit, ale i ten Proceed nebyl špatny.. Posuzuji to i s z řidičského hlediska :-) Jinak máš pravdu, profil Ceedu je hezky, ale mne vadí předek a ten interiér by ještě zasloužil trochu víc poevropštit :-)
Interiér by si zasloužil poevropštit? To nějak nechápu... Když se podívám na tvary palubky G7, tak pak by si musel říct, že G7 by zasloužil trochu víc odkorejštit :-) .
A použitými materiály jsou G7 i Ceed víceméně srovnatelné.
G7 se nedá moc co vytknout, z Ceedu prostě cítím vzhledově tu Asii. Materiály neřešim v Ceedu sem neseděl, ale jestli je na tom jako I30 tak tam je co dohánět..
Tak tvar palubní desky Golfu není v Evropě nic neobvyklého. Stačí se podívat myslím na Saab, Audi, BMW by mohlo mít v historii také něco podobného a nejspíš i další. Když to vidím, tak si vybavuji hlavně Saab (a Audi).
Cee'd sdílí některé základní linie, jen ty šikmé vnitřní a spodní jsou pro mé oko netypické. Vytváří také hluchý prostor, který poutá mou pozornost a vyvolává vzpomínky na interiéry Seatu. Že bych tento interiér vnímal jako nějak zvlášť povedený, to se říct nedá. Ta dolepená klimatizace se mi také moc nepozdává, byť podobně umístěné mají i jiní a nevadí mi, nevím, čím to. A na stříbrné plasty jsem přímo alergický. Na tom interiéru se mi vlastně líbí jen horní hrana kapličky s těmi šikmými průtahy nad výdechy, což je přesně to, co sdílí s Golfem a jinými vozy evropské provenience. A ten horní display, který si půjčili od Mazdy (možná ho používá i někdo jiný), nicméně provedení mi nepřijde tak kvalitní.
Ta podobnost je v základním konceptu a té horní lince.
Také proto mám radši interiér A3. Imitace nemusím a velké lesklé povrchy také ne. V Comfortline jsem neseděl, ale měl by imitovat kartáčovaný, takže má takové ty linky, a barva alespoň na fotce vypadá lépe, je tmavší, což už mi pak tolik nevadí. Třeba Astra má dekory v několika barvách a vadí mi hlavně ten světle šedý, protože vypadá lacině. Když jsem viděl první fotky, tak jsem prostě Comfortline zavrhl. To už radši lesklé plasty. Líbí se mi ten před spolujezdcem, což není jen lesklá lišta, ale má vzor.
Tady je asi vidět rozdílný vkus. Mně se líbí A3 víc než Golf pro absenci rozsáhlých dekorů, jiným se líbí Golf víc než A3 právě pro ty dekory. Nicméně můj názor na interiér Cee'du není založen hlavně na tom stříbrném plastíku. To je jen taková třešnička na dortu.
Nemusím ani piáno, ani stříbrné plasty (zejména ne v tak otřesném množství a kvalitě, v jakém jsou k vidění v některých starších Fordech). Piáno teď v autě mám, ale ne v tak velkých plochách... a už vůbec ne na volantu.
Mě se ze sourozenců nejvíc líbí Leon.
Jaký stříbrný plastík myslíš? Já znám Ceed takhle: [odkaz]
A to je pro mě +- na úrovni Golfu se stejným dekorem.
Ta "tvá" verze už vypadá líp. Pro mne je právě to velké množství dekoru největší vada na kráse interiéru Golfu. Celkový dojem je u mne pořád výš. Ale když jsem uviděl volant GTI, tak jsem si málem musel dát mokrý hadr na hlavu. Normálně mi hlavou bleskla myšlenka, že bych si snad i připlatil za volant bez tlačítek, a to mám multifunkční rád.
Jo, tohle... no, stříbřenkovou verzi má i Golf [odkaz]
Nevím, v klavíru bych dal možná taky přednost Golfu před Ceedem, ale není to rozdíl třídy a celkově jsou si ty interiéry celkem podobné. Můj favorit z obou koncernů je Leon, celkem jednoznačně.
Rozhodně je to lepší než stříbřenka v původních verzích Focus II a Mondeo III, o tom nemusíme diskutovat. Mimochodem, teď jsem seděl v nějakém novějším Mondeu a už to vypadalo taky dobře, jako kartáčovaný hliník lehce do šedé. Pořád ale platí to cos psal ty před pár příspěvky - dekory by se neměly používat v tak velkých plochách, ať už je to hliník nebo piáno.
Klíčový je podle mne lesk. I kdyby to byl pravý kov, ohromná lesklá plocha se mi (s vysokou pravděpodobností) líbit nebude. Mám radši kovy spíš matnější a tmavší. A pak struktura (na kovu bývají nějaké stopy po povrchové úpravě, jakkoli malé). Světlé hladké plasty člověku připomínají levnou elektroniku. A vůbec nevypadají jako kov.
Se správným designem a povrchovou úpravou je podle mne možné mít velké plochy kovu. Jen něco takového je daleko za možnostmi nižší střední.
Interiér Focusu ST se mi celkem líbí (v rámci nabídky F III), nejspíš proto, že ubylo lesklých (v některých výbavách navíc šedých) plastů.
Hm, no neviem. Pri porovnaní, čo si sem dal som sa len utvrdil že Leon tak rýchlo nezostarne. Dobre, predný pohľad to beriem. Bez LEDiek to vyzerá ako dožívajúce Exeo, dizajn je subjektívny, ale u mňa rozhodne Leon a prístrojovku má tiež lepšiu. Ceed bude onedlho zvnútra vyzerať ako 10-ročný Citroen čo sa týka dizajnu.
Ale Toppere >:D Už zase ?:) Srovnávej aspoň srovnatelné... Ceed na fotkách v plný polní vs prumerný Leon.... snad nechceš taky rozehrávat nekalý hry :-)
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Teď schválně, který auto je emocionálnější a který za 5 let bude vypadat pořád pekně?:) "Žralok Ceed to nebude :-) "
Ještě se zkus v obou autech projet :) Seat má něco do sebe, co třeba Golfu chybí... Aspon si to zkus, než budeš kritizovat...
Nechápu ten argument - ,,který za 5 let bude vypadat pořád pěkně,, . Kupuješ si snad nějakou věc s tím, že se soustředíš na to jak bude vypadat za pět let ? To je blbost a kor u aut, kdy si nové auto nechá po 5 letech minimum lidí. Dizajn aut je jako dizajn čehokoliv jiného a trendy se mění.
Jenže ty auta se neprodávají jen jako nová a lidi je kupují ve velké míře i jako ojetiny, takže až za 5 let bude v bazaru stát proti autum, které tak nestárnou, zůstane tam na ocet.. Protože vedle něj ten Leon bude vypadat pořád zajímavě, ale Kia už bude okoukaná.
Myslím, že tě chápu, ale diskuze se rozvedla o tom, že TEĎ je Ceed atraktivní.
Tedy pokud bys dnes kupoval auto a nepřemýšlel o tom co bude za pět let, tak Ceed dáva smysl z hlediska atraktivity v porovnání s Leonem.
No a z tvého pohledu jde o to, že stárnutí je postupné. Není to tak, že 4 roky a 364 dní je to špička a na výročí je to najednou okoukané a vyčpělé. :-)
Je a přeci esenbe argumentuje tím, že si málokdo auto nenechává déle než 5 let. Pokud ho nemění každý rok, tak na tom určitě záleží. I tak, pak nemůžeš nikomu ukázat fotky svých předchozích aut, vlastně o nich ani mluvit, protože zpětně to bude vypadat, že jsi vlastnil samé ošklivé popelnice. :-)
Vím, 100 lidí 100 chutí, nicméně promiň chlapče, ale nelze jinak >:D byť se mistr Peter Schreyer snažil (a těžo říci jaké zadání dostal od jihokotejského vedení), tak to jak vně, tak i uvnitř, na vítězství "tygřího nosu" nevypadá ani náhodou :-! Tož tak.
No nic ve zlém, ale z toho druhého (podle Ronaulta automobilu) se rozhodně emoce nezvedne. Jak tu již někdo dříve v jedné diskuzi napsal, vypadá to jak nahrbená krysa
Následující řádky neberou ohled na autora testu. Nemohu si pomoct, ale to, co Octavii je promíjeno a omlouváno, zde u Leonu ne?
Z testu Octavie "...V zatáčkách jdou naopak jakékoliv pochybnosti stranou. Na poměry kategorie rodinných aut je ovladatelnost příkladná..."
Zde "...Ano, kdyby měl dnes testovaný motor 1,4 TSI (90 kW) pod kapotou Golf, mohli bychom si užívat komfortnějšího a v zatáčkách jistějšího jízdního projevu..."
Zmínky o měkčeném plastu pouze v horní části... Ano, ale úplně stejně na tom je i Octavia III...
Navíc některá negativa u Leonu se neprojevují a potvrzují se moje předpoklady, že torzka je pro Octavii tím víc handicapem, čím delší zadní převis má ve srovnání s Golfem či Leonem.
Tím se obloukem vracím k oněm hvězdičkám co do výsledného hodnocení. O půl hvězdy míň oproti Octavii, přitom některé negativní projevy Octavie jsou umírněny a cena ve srovnání s Octavií podměrečná. Ale jasně, do hvězdiček cena nepromlouvá, jak mi tu bylo 100x vysvětleno...
octavia porazi kazde auto na svete takze riesit tu neajku pol-hvizedu hore dole je uplne smiesne ;-) ... hadam si necakal ze bude mat rovnake hodnotenie ako najelpsie auto sveta teda octavia ;-) alebo hej?
inak ked je leon najemocialnejsim autom z koncernu vw v nizsej strednej triede tak pan boh nas chran a aj nase buduce generacie pred tymto nudnym impotentnym nemeckym smiesnym dizajnom... ;-) ... uz aj dacia sandero vyvola viac emocii ako auto emocion :yes:
Být tenhle článek označený jako "první dojmy", asi bych sem uvedené nenapsal. Zřejmě test narychlo, je krátký a ne příliš obsáhlý...
K vozu samotnému - bílá mě na něj alespoň z fotek nesedí, přijde mi příliš bezcharakterní. Látka a vzor použitý na sedadlech mi přijde zcela totožný jako v Golfu. To už je unifikace koncernu TAK daleko? No a poslední, co mě bije do očí - vstupní hrana do zavazadelníku a ten schod... Za to y zasloužili ve Španělsku snad torturu 8-s i když vznikla zřejmě jako produkt diktátu designérského oddělení... Design ale podle mě nemá jít zásadně proti uživatelské vstřícnosti. Udělat hezké a nepraktické auto nedá moc práce...
Nicméně za podobu Leonu jsem rád. Jen mi přijde, že Leon pro Seat je možná jako darovat slepému chronografické Festiny... Ale doufám, že ten slepý jednou opět uvidí ;-)
Souhlas s poslední větou :yes: .
Ještě mám v živé paměti, když jsem si před léty prohlížel v autosalonu dvojkové Toledo s prvním Leonem. Krásné a hodně dobré auta ze zlaté éry Seatu.
Jedná se o něco hezčí Golf.Něco z něho vyzařuje,narozdíl od dýmýcího německého statisty.Celkem si ho představím,že by se hodil k nám do firmy pro servisáky. :yes:
Volil bych jednoznačně Hondu Civic Sport 1,8 i-VTEC za 408 000, jak se tu o ní psalo nedávno, tam není co řešit.
Každopádně u Leona palec nahoru za kvalitu zpracování a částečně i design, palec dolů za nesourodost designu a použité techniky. Škoda, že VW není schopen slevit ze své ješitnosti a nabubřelosti a neudělá ze Seata tu sportovní větev, z VW prestižní/luxusnější a ze Škody praktickou a to bez nějakých kompromisů...
I ten Civic má své mouchy, ale z druhé strany pokud nevadí vyšší posaz vpředu a pro mne motor, který na 1,8 a 103 kW jaksi nejede (bohužel problém skoro všech nových atmosfér s Euro5), tak je to velmi dobrá volba (řazení, podvozek, prostornost, kufr, zpracování interiéru a jeho materiály výborné, i odhlučnění)
Každé auto má své mouchy, to je jasné ;-).
A nejde o to, jestli ten motor jede na 103 kW, nebo 99, ale o to, že s touto 1,4 TSi je to dynamikou i spotřebou idelní soupeř (ten souboj je v obou vlastnostech velmi vyrovnaný) a k tomu přidává kus jistoty.
Vyšší posaz je daní za ten vnitřní prostor a variabilitu...
Jen jsem chtěl zklidnit místní diskutéry, kteří se nechají až příliš unášet tímto VW triem a zapomínají na to, že existují i jiné - v mnoha ohledech i lepší volby.
S tím závěrem naprostý souhlas, trh je velmi zajímavý :yes:
Já osobně jsem jel jak TSI (přiznávám, že starší generaci, ta nová je prý ještě lepší) i nového Civica a prostě bych si nedovolil říci, že Civic má dynamicky při jízdě šanci, 103 kW v otáčkách, které jsou díky dlouhým převodům a Euro5 hůře dosažitelné a nižší točivý moment byl pro mne horším společníkem. Takový Fiatí 1,4 T jet v Jůlince na stejné trase Civicu vyloženě uletěl...
Ta variabilita je zajímavá, ale osobně bych ten prostor pod sedadly vyměnil za nižší posaz... ale jinak byl Civic pro mne milým překvapením :yes:
Nevím, ale vedle Aurise nevidím příliš smysluplnosti koupě Civica... Když budu chtít trvanlivého a spolehlivého japonce, Auris je podle mě mnohem povedenější volba. Ale zadní výklopný sedák a objem zavazadelníku u Civica je neuvěřitelný :yes:;-)
Pro mne kupodivu vychází dvojka Civic/Auris na plichtu, pro Civic hraje jasně kufr, to ano... a pak taky jsem zvědavý na příchod nového 1,6 dieselu do Civicu, na ten Toyota nemá odpověd.
Mě 1,8 i-VTEC vůbec nepřesvědčil, tichý a kultivovaný ano, ale jinak ne... :-( Totéž 1,6 z Aurisu... ;-\ A díky velkému kufru hb by mi i pro rodinu stačil... uvidíme, co kombi nabídne reálně
Jsi prostě zvyklý na přeplňované motory, tam atmosféra většinou prohraje. Já mám z přeplňovaných motorů (byť třeba iracionální) obavy. Kdyby se přeplňovalo převážně kompresorem tak budiž, ale to dělá z mainstreamu snad jen Nissan a Micra je poměrně nehezká, malá až moc a jízdně se Mazdě ani Hondě nevyrovná, toť můj názor.
Ale kdeže. Když dáš vedle těch dnešních astmatických motůrků jejich předchůdce z 90. let, tak nebudeš věřit vlastním očím. A vlastně všem smyslům. :-)
Kompresor dnes nasadí jen málokdo, protože spotřebu mívá vyšší, takže jeho aplikace trochu postrádá smysl. Případná vyšší poruchovost přeplňovaných motorů není problém technologie, ale spíš šetření na komponentech. A šetření na špatném místě ti zabije i atmosféru. Nevýhoda by tedy mohla být v případně vyšší výrobní ceně (a tedy větším tlaku na šetření).
Co se týká spotřeby, tak máš tak trochu pravdu, normovanou spotřebu kompresor vyšší má, reálnou má ale vyšší nepatrně. Kdybychom se zaměřili pouze na šetření, tak je vhodnější kompresor, protože je jednodušší, imho levnější na výrobu a servis, jinými slovy pro automobilku ekonomicky výhodnější, to že nemá turbo - lag je jen příjemný bonus pro řidiče. Začíná se už aspoň mluvit o tom, že by se metodika měření spotřeby měla víc blížit realitě, snad se toho brzy dočkáme a automobilky začnou kompresory používat častěji.
Automobilky honí každou desetinku, nebo spíš setinku. U většiny jednotlivých úprav bys snad ani úsporu v palivu nevyjádřil, možná na sto tisíc kilometrů. Víš, kolik stojí o litr vyšší normovaná spotřeba automobilku na pokutách? Z tohoto pohledu je ten rozdíl zásadní. Jinak kompresory mám také radši.
Otázka vůbec není, jestli se změní metodika, otázka je, jestli se změní emisní cíle a pokuty za neplnění. Ty jsou zdrojem problémů. Pokud bude metodika "reálnější", akorát bude nutit výrobce více tlačit spotřebu dolu, jen se budou muset přešaltovat na jiný systém. Já mám naopak z té "reálnější" metodiky obavy. Na nějaká číslíčka na papíře stejně nedám, ale pokud na to doplatím uškrceným motorem, tak budu nasraný. Akorát se dostaneme do stavu, kdy 200 kW pojede jak 50 kW (přeháním, samozřejmě).
Jenže USA se spíš přibližuje EU. Realita bude, že budeme mít normu pro měření, která se spíš bude blížit EPA (a bude mezikontinentální, pokud z plánu nesejde), a emisní cíle nám zůstanou, takže výrobcům nejspíš vzrostou "přes noc" náklady na kus o desítky tisíc. USA také zavede cíle a pokuty, jen budou o něco mírnější (nižší cíl a menší pokuty) než ty evropské, i tak americké automobilky řvaly jak píchlá telata a jestli se nepletu, ještě cíle zmírnili oproti původnímu plánu.
Evropská norma pro měření spotřeby platí hodně dlouho. A nebyl s ní problém. Problém dělá tlak na nižší spotřebu. Jiná metodika, která bude dávat vyšší hodnoty, ten tlak jen zvýší.
Asi jsme už na stejné vlně. Jinak za tím stojí (alespoň částečně) asi samy automobilky. Vyžaduje to složité motory (a drahý vývoj), čímž stěžují vstup na trh novým hráčům.
Rozhodně na atmosférický motor zvyklý nejsem, jak píše iudex, jezdím atmosférou, jen loni jsem na ni udělal skoro 30t km, letos to bude možná 40t km, takže rozhodně na turbo nejsem zvyklý.
Problém je ten, že dnešní atmosférické motory přiškrcené euronormami a dlouhými převody pro nižší spořebu (nic proti dlouhým převodům, na dálnici se hodí, ale jenom ten poslední, ne hned všechny) nejsou to, co bývaly. Sám mám atmosféru s Euro III a jel jsem stejný motor (1,6 16V) v nové verzi Euro V a byl jsem zklamán, papírově mu zvedli výkon, reálně jede nic moc.
A bohužel i ty modernější jsou na tom stejně. Jel jsem teď Aurise 1,6, ačkoliv má o 18 kW větší výkon, je o třídu menší a navíc hb proti mému kombíku... vyjížděl jsem na dálnici dálnici a jel trasu, kterou jezdím každé ráno do práce a mé auto prostě jede stejně, dokonce bych řekl, že i lépe než nový Auris (upozorňuju, že Auris už byl zajetý a můj motor má nakrouháno ast. 320t km na lpg)... včera jsem na stejném místě pro změnu testoval Guilettu s 1,4 T 88 kW a s rozdíl oproti Aurisu ohromný, na stejných místech i při snaze z Aurisu dostat maximum jsem byl s o 9 kW slabším turbem o cca 30 až 50 km/h pomalejší a to bez snahy...
Atmosféry jsou podle mého už pomalu mrtvé, uspokojí jen klidné řidiče....
A spolehlivost? Turbo se správným zacházením vydrží... samozřejmě, pokazit se může, ale ten rozdíl v jízdě za to případné riziko stojí.
vaše články si často čtu na mobilním telefonu ve verzi stránek pro mobilní telefony. Můj mobil (Android 2.3) nicméně neukazuje počet hvězd u testovaných aut.
Bylo by možné vaše stránky upravit tak, aby hvězdy byly zobrazovány?
Z jakého důvodu má Golf i Leon (mimojiné) v nabídce 1.2 TSI - 63kW a 77kW, 1.4 TSI 90kW a 103kW, ale Octavia právě tento 1.4 TSI 90kW postrádá? Docela by mě to zajímalo... Je to přece super pro spoustu lidí, kteří prostě nechtějí 1.2, ale 103kW 1.4 je už buď moc drahý anebo zas zbytečně moc zhlediska výkonu (věřte nebo ne, někomu stačí i 90kW :-) ).
Motory se přidávají postupně, možná i tento bude. Nicméně už jsem slyšel několik názorů, že reálný výkonový rozdíl mezi 1.2TSI 77kW a 1.4TSI 90kW je minimální a nestojí za ty peníze (o vyšší hmotnosti nebo pojistce nemluvě).
Mně se to auto designem zvenku moc líbí i když ten starší leon se mi líbil více. Ale proč je tam tak strašně hnusná přístrojovka? Proč je před spolujezdcem tak strašně ostrá rovná zkosená hrana a ještě ke všemu tak velká? Proč to proboha udělali:-(((((((
Což není odpověď. Já se prostě ptám, tak mi odpověz nějakým rozumným argumentem. Buď víš a chceš odpovědět. Nebo nevíš, tak prosím raději nepiš nic a to Ti píšu ještě hodně slušně:-)
Odpovídám ti na poslední otázku - proč to udělali. Udělali to proto, že to považují za dobré a hezké řešení a věří, že většina zájemců s tím nebude mít problém.
Zeptám se jinak... vidíš v tom jiný problém, než že se to tobě nelíbí?
O této variantě velmi uvažuji.Jsem invalidní a vybírám si vůz který by mne 'Nesežral'.O I30 jsem také uvažoval i díky možnostem ofiko LPG a automatu k většině motorů. Jezdím díky dětem většinou velmi klidně a tak varianta Leona s TSI nebo I30s LPG bude usporná.Co mě od I30 trochu odrazuje a přiklání k Leonu jsou zprávy které o I30 mám.To co se na povrchu u I30 zdá moderní ve skutečnosti a pod povrchem zas tak moderní a kvalitní být nemusí....
ˇOctavii jsem z výběru ještě nevyřadil ale...
Octavia je o dost dražší a Leon má například zrcátka kliky v barvě už v nižší výbavě Takže i levné auto nemusí navenek levně působit .A Seat nabízí DSG i k 1.2 a tak nemusíte utratit 600t jako u Škody..
Nevím o jakých zprávách o Hyundai mluvíte... nějaké fámy se šíří o každé druhé automobilce a pověst TSI motorů také není bez poskvrnky, byť v Leonu je zcela nová a zaručeně bezproblémová verze... :-) . Každopádně i30 má například onu vyspělejší zadní nápravu. Osobně bych dal před i30 přednost Ceedu kvůli designu.
Leon je ale taky moc pěkné auto, pro mě hezčí než Ceed... a za 434.000 s DSG a slušnou výbavou to není špatná nabídka.
Mimochodem, verze s DSG jsou v ceníku, ale ne v konfigurátoru... mají v tom nějaký binec. Ale webovky jsou pěkné.
Máte pravdu Ceed je i pro mne hezčí a designově trvalejší a ale Ceed pro mne nenabízí 1 podstatnou věc a to LPG u motorů 1.6,jen 1.4.
Víceprvek je fajn ale obávám se že děti a přítelkyně jsou větší limity>:D než torzka
O tom bordelu v ceníku vědí.Narazil na to i prodejce,když jsem se byl na Leon podívat
Opět se test stáčí k tomu, co tu plní diskuse už nějaký ten pátek - technice podvozku. Jinak to pro Seat vyznívá dobře, pár mušek se najde jako všude, ale nic zásadního.
Na první pohled se zdá, že tu redakce neměří stejným metrem... to, co je u Octavie odbyto jako nepříliš podstatné, je tady vypíchnuto a zdůrazněno. Co je za tím? Jiné priority Leona a Octavie? Nebo jiné priority jednotlivých testerů? Jiné naladění podvozku? Nu, jsem zvědavý na další testy, třeba podrobnější hodnocení Octavie od Aleše.
PS: Leon super, jako 1.2TSI nebo 1.8TSI. U té 1.4 by mě lepší technika u Golfu asi trošku mrzela.
Ano. Předně by měli páni redakoři ty testy mezi sebou konzultovat, jinak je v tom zase vidět dvojí metr a bulvár. V tom mám osobně radši časopisy, kde než to pošlou do tiskárny, porovnávají svoje dojmy. A taky by mě zajímalo, jestli jsou zdejší redaktoři tak dokonalí, že posoudí chování vozu sami, obšlehnou to od někoho, nebo se spoléhají na řidiče Edu.
Jak říkám, těch důvodů může být víc... Leon má být sportovnější auto a mohou na něj být v oblasti jízdy kladeny vyšší nároky. A pokud mají dva redaktoři odlišný názor, tak to také beru... srovnatelnost hvězdiček je sice hezká věc, ale na druhou stranu, každý redaktor zodpovídá za své dílo a měl by psát za sebe s nejlepším vědomím a svědomím. Máme snad chtít po Alešovi, aby skrýval rozpaky nad jednoduchou zadní nápravou, protože takový je "oficiální názor redakce"? Já zatím ty drobné nuance registruju a nějaký obrázek si z toho složím.
Len sa mi dizajnovo veľmi pozdáva, exteriér je asi najzaujímavejší z koncernových súrodencov a i interiér je oproti predchodcovi o svetelné roky ďalej; motor 1,4TSI vidím ako optimum. Chcelo by to len nešetriť na výbave, ako som pozeral nižšie konfigurácie, pôsobí trochu chudobne a stráca dosť svojho šarmu. Každopádne Seat (aspoň na SK) vie ísť po čase dolu s cenou najvýraznejšie z koncernových značiek, takže tak o rok a Leon 1,4TSI vo výbave FR bude fajn voľba.
P.S: Aleš ako vždy palec hore, objektívne, triezvo, tak to má byť. :yes:
Prehral som, svoj dlh splním, Cabernet stále leží vo vínnom regáli. ;-)
Si tuším Pražák, ak si dobre pamätám, nie? Keď bude teplejšie, chystám sa na rodinný výlet do Prahy, tak buď sa stretneme osobne a predám výhru, alebo ak si to pamätám zle, hoď mi do SZ adresu a výhru Ti pošlem poštou.
Tak Leon to má taky. Všimněte si, jak zadní kola u Octavie III, Golfa VII a u Leona taky jsou strašně zapadlá dovnitř. Já jsem tuhle viděl Golfa VII na 205/55 R16 na plechách a ty kola vzadu vypadaly jak za starých dob u fordů 1.pol. 90. let, strašně zapadle a úzce. Leon zatím vypadá, že na tom z té trojky bude nejlépe. Ale jak jsem měl půjčenou tu OIII, tak ta byla dokonce na 225/45 R17 a každý říkal, že to je jak 15ky, zadní kola strašně utopená. Přitom by stačilo aby dodržovali ETčkování jako u OI nebo Golf IV, nebo prvního leonu, tedy ET35-40 a ne 43-50 jako u této generace. Problém ovšem je, že vepředu je to tak akorát, takže když tam pak dají lidé kola s menším ET, tak to vepředu už bude dost vylézat, ale vzadu to pořád nebude ono. Problém je v tom, že oni ten zadek u těchto tří strašně rozšířili a tak jim to přelezlo moc nápravu. Což je hlavně designově a esteticky velká škoda. Navíc by to ještě zlepšilo jízdní vlastnosti, kdyby zůstali u původního systému ETčkování. :-O:-O
Máš možná pravdu, říká se, že "kola dělají auto," ale pokud budeš jezdit Octavii s torzkou , (jako většina) je nesmysl kupovat 17´. 15´sice budou vypadat o poznání hůř, ale jízdní komfort bude vyšší, a to i u Leona.
Ono tento problém so zapadnutými zadnými kolesami má viacero áut. Tiež som uvažoval vyriešiť to dištančnými podložkami, ale pri optimálnej šírke podložiek by štifty moc trčali a drali by disk, resp. by bolo treba disk obrúsiť (tiež je otázka, aký vplyv by mala širšia stopa zadných kolies).
ET není něco, s čím by si mohl majitel beztrestně hrát. Pokud vystrčíš kola ven z karoserie, ať už menším ET nebo distančními podložkami, ovlivní to kinematiku nápravy a tím i jízdní vlastnosti. A vzhledem k tomu, že náprava je laděna na stávající ET, asi těžko to bude k lepšímu.
A mimochodem.. u Leonu ten problém nepozoruju:
[odkaz]
No riešenie podložkami dosť často pozorujem u majiteľov 3er či Focusov (v minulosti tiež Civicov). Ten prínos (okrem estetického, ktorý je zrejme primárny) k lepšej stabilite danej širším rozchodom tu iste je, nakoľko tento pozitívny prínos vyváži negatíva v podobe "rozhasenia" kinematiky, je otázne. Ja som nakoniec dospel k záveru, že schopnosti podvozku ďaleko predbiehajú možnosti motora, tak som sa na to vykašľal. >:D
Design by mohl být na můj vkus ještě trochu ostřejší, ale ve srovnání s konkurencí je to stále nejdynamičtější hatch a navíc má i ruční brzdu, což už např. Golfik bohužel nemá. :'-(
"Leon navazuje na vizuálně povedenou Ibizu, v aplikaci dynamických linek však designéři zašli ještě o něco dál. Z takřka všech úhlů vypadá nový Leon přitažlivě, i pětidveřová verze se může pochlubit šmrncovním profilem. Detaily jako hezky řešená zpětná zrcátka nebo zadní světlomety jen podtrhávají dobrý výsledek."
Zvažuji koupi Leona s Led světly,ale chybí mi informace jak je to se svítivostí v porovnání s xenony a halogeny.Vím že při stejném příkonu svítí Ledka cca 5x více.Príkon Full -led světel je ale nižší a tak nevím jak to nakonec s těmi parametry.Utratit 30000 za výhodu bezobslužnosti a nižšío příkonu mi příjde jako luxus.Přimlouval bych se tak za nějaký článek s porovnáním
Nechápu v testech přinejmenším jeden nesmysl v hodnocení: Výška nakládací hrany zavazadlového prostoru je sice problémem z hlediska komfortu nakládání a vykládání obsahu "kufru", ale u sportovně pojatých vozů se významně podílí na pevnosti zadní části karoserie v krutu a tím i na jízdních vlastnostech. Tento parametr bych z hodnocení vyřadil pro jeho nejednoznačnost, zde u Leonu jde spíše o výhodu.