Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Leon Cupra 280 DSG ST – Natáhnout, zamířit, pal!

Přenést 280 koní na silnici pouze předními koly nedělá Seatu Leon Cupra 280 ST žádný problém. Rychlost však rozhodně nedá zadarmo.
Zpět na článek
15. 5. 2015 09:50
15. 5. 2015 10:04
15. 5. 2015 10:09
15. 5. 2015 10:42
15. 5. 2015 10:45
15. 5. 2015 11:10
15. 5. 2015 10:17
15. 5. 2015 10:29
15. 5. 2015 10:34
15. 5. 2015 10:35
15. 5. 2015 15:45
15. 5. 2015 19:42
15. 5. 2015 10:32
15. 5. 2015 15:36
15. 5. 2015 15:46
15. 5. 2015 16:23
15. 5. 2015 17:39
15. 5. 2015 10:26
15. 5. 2015 10:29
15. 5. 2015 10:42
15. 5. 2015 10:47
15. 5. 2015 10:50
15. 5. 2015 10:51
15. 5. 2015 10:57
15. 5. 2015 10:57
15. 5. 2015 11:01
15. 5. 2015 11:08
15. 5. 2015 11:15
15. 5. 2015 12:43
20. 5. 2015 08:33
15. 5. 2015 10:56
15. 5. 2015 11:09
15. 5. 2015 12:06
15. 5. 2015 12:48
15. 5. 2015 14:43
15. 5. 2015 14:06
15. 5. 2015 16:44
15. 5. 2015 14:10
15. 5. 2015 21:41
15. 5. 2015 21:58
17. 5. 2015 23:20
15. 5. 2015 09:50
Cupra
Seat mě nikdy nebral, ale tohle dílko se mi začíná opravdu líbit :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
15. 5. 2015 10:04
Re: Cupra
som na tom podobne,asi to bude ozaj dobré auto.Po tom teste som dostal chuť si ho kúpiť...
15. 5. 2015 10:09
Re: Cupra
Horky adept na nove auto, pokud finance dovoli. Jak OIII RS, tak Golf R mi vzhledem k cenam jednoduse vedle tohoto auta nedavaji smysl. Za me tedy manual (uz jen protoze si myslim, ze pokud tomu budete davat na frak ta prevodovka s vami zrovna vecne nebude a je docela mastna), ale to uz je detail.
15. 5. 2015 10:42
Re: Cupra
Automat je jasná volba. Z testovaného auta bych jen vyrazil ty sedačky z Dacie. Kvalitní a pohodlné být můžou ale ta velkoformátová neprošívaná kůže vypadá velmi lacině a už na fotkách je vytahaná.
Avatar - Emel
15. 5. 2015 10:45
Re: Cupra
Se sedačkama souhlas, buď základ, a nebo pak až ty anatomické... ale ty bočnice se mi nelíbí ani v jednom provedení:

[odkaz]
[odkaz]
15. 5. 2015 11:10
Re: Cupra
Když tomu budeš dávat na frak, drž se radši volantu a fofrklacek vynech ;-)
Avatar - eXp10it
15. 5. 2015 10:06
Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
To by mě zajímalo jak se projevovalo ono v mínusech zmíněné "Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie". V zatáčce se autu nějak kroutila střecha nebo skřípala?

To už musel být asi fakt nějaký dost postřehnutelný projev když si toho autor všiml.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Honza Mička
15. 5. 2015 10:14
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Dobrý den,

ta hmotnost skla je v zatáčkách trochu cítit a karoserie se kroutila více než o Leonu X-Perience, který jsem nedávno vyzkoušel. Ne o moc, ale rozdíly tam jsou.
Avatar - eXp10it
15. 5. 2015 10:25
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Tak to je docela škoda že si to vývojáři víc nepohlídali, děkuji za odpověď.
Avatar - Honza Mička
15. 5. 2015 10:31
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Ona je to spíš jenom módní záležitost. Takřka do všech aut vybavených tak velkým střešním oknem dovnitř už relativně dost brzo fouká, v zimě je od skla zima a stějně nejčastěji jezdíte se zataženou polopropustonou roletou.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2015 15:45
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Módu střešních skel jsem doposud stejně nepochopil. Konstruktéři nejdřív složitě řeší, jak tam to sklo dostat. Když už tam je, tak dalekosáhle řeší - snížený užitný prostor nad hlavou, přehřívání interiéru a jak to sklo zase zpětně zatemnit. :-)
15. 5. 2015 20:52
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
X-Perience ma pohon 4x4, takze je jasne, ze bude o neco tuzsi nez Leon ST s pohonem na predni.
Avatar - trapid
18. 5. 2015 21:30
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Prosím vysvětli. Nevidím důvod, proč by čtyřkola měla mít tužší karoserii než předokola.
15. 5. 2015 11:18
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Zkroucení karoserie je jev docela znatelný (zejména, když sedíš v autě, které v parametru torzní tuhosti moc nevyniká :-) ), stačí v zatáčce poposkočit na nějaké nerovnosti.
Avatar - Emel
15. 5. 2015 11:29
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Měl jsem jednu Mazdu v cabriu a když jsem stál nakřivo přes vjezd do garáže, tak skoro nešly zavřít dveře :-)
15. 5. 2015 11:30
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Od garáže nebo od auta? ;-)
15. 5. 2015 12:14
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Od garáže, stál nakřivo přes vjezd ;-)
15. 5. 2015 12:54
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
[odkaz] od 1:10 dál ;-)
Avatar - Đawson
15. 5. 2015 16:43
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Ono stačí když je auto bourané a staré, mě zase díky kroutící se karoserii docela často praskají čelní okna >:D
Avatar - white label
15. 5. 2015 12:23
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Módní nesmysl v podobě panoramatické střechy lze poznat u každého vozu a časem/km se to pochopitelně jenom zhoršuje. Fyzikální zákony se nemění...
15. 5. 2015 13:00
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
proč nesmysl, dejme tomu že ve sportovním aute být nemusí,ale v rodinném voze proč ne?
Avatar - white label
15. 5. 2015 13:53
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Ano, v normálním rodinném voze jde určitě o přijatelnější kompromis. Ovšem jsou i auta, které mají "skleník" přes celou střechu a přitom nejde ani pootevřít, což považuji za nesmysl v jakémkoli případě. Nebo třeba u nového Mondea, tam je prosklená plocha prakticky použitelná jen pro cestující na zadní sedadlech.
Avatar - Bully_
15. 5. 2015 14:21
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
V dnesni dobe vozu vybavenych klimatizaci je naopak zbytecnost mit oteviraci stresni okno. Oproti nemu panoramaticka strecha je tam hadam uz od sveho slovniho zakladu diky peknemu vyhledu ven a pocitu prostornosti ve voze. Mne to prijde funkcne taky jako zbytecnost, ale ten dojem vetsiho vnitrniho prostoru tam proste je, nesmysl to pro nekoho neni, kdyz si to lidi objednavaji.
Avatar - white label
15. 5. 2015 15:28
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Předpokládám, že rozumíš "významu" první osoby jednotného čísla, tedy konkrétně: "...což považuji za nesmysl...".
Co považuji za nesmysl já, samozřejmě nemusí považovat za nesmysl každý, a to, jestli se něco a jak prodává, nemá s mým názorem na to, nic přímo společného.
Nebo má snad třeba pro tebe smysl všechno, co si někdo koupí/kupuje? ;-)
Avatar - Bully_
15. 5. 2015 18:03
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Ne, co pro me nema smysl, to pro me proste nema smysl >:D , kdyz se ptas takhle. Ale netvrdim, ze jde o "nesmysl v jakémkoli případě" (ty sam v prispevku, na ktery reaguji). Ze to nema smysl pro me prece neznamena, ze by to byla automaticky pitomost pro vsechny, ne?
Proste ses vyjadril tak, ze jsem na to reagoval svym prispevkem, i kdyz jsi to podle tveho dalsiho prispevku mozna myslel jinak. Neres to.
15. 5. 2015 14:26
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
tak sklo co ani nejde otevřit případně alespon zakrýt roletkou je mimo, o tom žádná
Avatar - white label
15. 5. 2015 15:30
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Souhlas, "skleníkový efekt" (se všemi pro a hlavně proti) mi za to nestojí, ani kdyby to bylo zdarma. :-)
Avatar - boost.
15. 5. 2015 13:35
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Nevím, wl, sto tisíc s panoramatickou střechou a alles v cajku. Příště bych si zas za ni připlatil. Teď v létě to je super.
Avatar - white label
15. 5. 2015 13:44
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Chtělo by to přímo porovnat se stejnou, "pevnou" verzí. Ale mám na mysli hlavně panoramatickou střechu "přes celou střechu", jako v případě pod kterým píšeme. Dneska už se tak pomalu říká i "šíbrům"....
Určitě jsou rozdíly jak ve velikostech, tak ve zpracování, ale už z principu je jasné, že to nemůže mít přínos ani pro výšku těžiště, ani pro tuhost karoserie, naopak.
Opačným případem je použití karbonové střechy.
Avatar - trapid
18. 5. 2015 21:39
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Já bych do střechy nikdy nezasahoval. Moje zkušenosti:
- Golf 3 se šíbrem - velký zdroj rozčilujícího klepání
- kámošův Peugeot 3008 s panoramou - při jízdě přes nerovnosti vrzání z prostoru uchycení skla
Pak z doslechu:
Renault Grand scénic - přes panoramu často zatéká.
A v hodně dnešních autech (ověřeno) jsou v případě panoramy použity tužší tlumiče a auta jsou znatelně méně komfortní a jsou hlučnější.

Takže za mě - NIKDY.
Avatar - white label
18. 5. 2015 21:53
Re: Panoramatická střecha snižuje torzní tuhost karoserie
Souhlas.
Např. VW do nedávna nedával možnost objednat z výroby 19" kola ke Golfu při kombinaci s panoramatickou střechou... a shodou okolností si vzpomínám na výkonově extrémní tuning Golfu III VR6, kde byla podmínkou nejen třídveřová karoserie, ale i absence šíbru.
15. 5. 2015 10:09
Skvělá volba, ale bez panoramatické střecha a bez DSG
Současný Leon Cupra je v segmentu hot-hatchů nižší střední třídy bezesporu tou nejlepší volbou. Jen je třeba se vystříhat panoramatické střechy (snížená tuhost karoserie, zvýšená hmotnost v nejvyšším bodu) a také DSG. Přece jenom, manuál je manuál :-) :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Honza Mička
15. 5. 2015 10:15
Re: Skvělá volba, ale bez panoramatické střecha a bez DSG
Dobrý den,

souhlasím, střecha je jasná a manuál by byl posunem o level výš ;-)
Avatar - Bully_
15. 5. 2015 18:09
Re: Skvělá volba, ale bez panoramatické střecha a bez DSG
Ja bych si zase dokazal podobne "hot-kombi" predstavit jako docela pohodlny a samozrejme velmi prakticky rodinny vuz a pro tohle urceni by me automat neurazel. Stejne by s tim jezdila nejvic moje zena :-)
20. 5. 2015 08:31
Re: Skvělá volba, ale bez panoramatické střecha a bez DSG
ja ho uz pozeram asi 2 mesiace :-)
Avatar - speedfred
15. 5. 2015 10:15
Stabilizácia
ostáva vypnutá na "furt",alebo sa po prekročení určitej rýchlosti aktivuje?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Honza Mička
15. 5. 2015 10:23
Re: Stabilizácia
Dobrý den,

zůstává vypnutá pořád ;-)
Avatar - Emel
15. 5. 2015 10:17
Cupra
Pokud člověk nutně nepotřebuje čtyřkolku, pak je tohle dokonalý univerzál, asi to nejlepší co se dá koupit aby rodina nestrádala a řidič se bavil. Možná zachází až zbytečně daleko, klidně to mohlo být na 18" a s 265k, ale vzhledem k ceně těžko něco namítat.

Subjektivní je design, hned úvodní foto v testu je za mě trošku rozpačité... ne že by se mi Leon vyloženě nelíbil, ale něco mi na tom nesedí.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2015 10:25
Re: Cupra
Mě taky, oproti minulosti se to zlepšilo, ale pořád je to trochu ten tápající "Seatí" design, linky odnikud nikam. Nicméně silueta a proporce se zlepšily, zvláště záď ve stylu A4 combi.
Avatar - eXp10it
15. 5. 2015 10:29
Re: Cupra
Oproti minulosti se hlavně radikálně vylepšil interiér. Interiéry Seatů byly pro mě vždycky to co mě od jejich koupě odrazovalo. Palubovka v tomhle voze, ale vypadá dokonale!
Avatar - miromen
15. 5. 2015 10:34
Re: Cupra
Mě palubovka ani v tomto modelu nepřijde dokonala a navic i ve vybavě FR je to stale lacnějši nejen podivana. Ale žit by se s tim určitě dalo. Jinak bila sluši Leonu naramně jen bych volil zřejmě klasicke střibrňaky.
Avatar - Emel
15. 5. 2015 10:35
Re: Cupra
To souhlasím, interiér Leonu je perfektní. Tedy, nevětranou kůži bych si odpustil, buď základ nebo ty skořepiny, tyhle sedačky se mi moc nelíbí. Ale architektura palubní desky, mírné natočení k řidiči, střídmé dekory, parádní (byť placatý) volant...

Možná to není úplně vypiplané s citem pro detail jako v Audi, ale mě to nijak neruší, líbí se mi to víc než GTI, kde je na můj vkus toho piána moc a ani káro nemusím.
Avatar - white label
15. 5. 2015 15:45
Re: Cupra
V GTI není piáno (to je v highlinu), ale něco jako carbon look.
Avatar - woody-alien
15. 5. 2015 19:42
Re: Cupra
Tak tak. A je to opravdu výrazně lepší než "piano".
Avatar - Emel
15. 5. 2015 10:32
Re: Cupra
Rozdíly mezi Cuprou a běžným třeba FR jsou fakt minimální, přesto... ta normální verze mi přijde taková čistší.

[odkaz]
[odkaz]

Nástavce prahů Cupru z boku opticky zvyšují, světlá barva tomu taky nepomáhá... možná v té kovově šedé.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2015 10:53
Re: Cupra
Je fakt, že ji to "přibití k zemi" moc nepomohlo.
Avatar - _Karel_
15. 5. 2015 15:36
Re: Cupra
Já bych jen změnil kola a koncovky výfuku- hodily by se podle mě hranatější, a nelíbí se mi černá část zadního nárazníku kolem SPZ- mohla zůstat v barvě.
Avatar - white label
15. 5. 2015 15:46
Re: Cupra
Nástavce prahů u Cupry tu jsou díky příplatkového black linu paketu, za který si připlatí málokdo.
Avatar - Emel
15. 5. 2015 16:23
Re: Cupra
V něm jsou ale i lepší brzdy, ne?

Fajn, pak tedy... Cupra ST Black Line působí divně ;-)
Avatar - white label
15. 5. 2015 17:39
Re: Cupra
Ano, brzdy, design kol a prahy, stejně tak u Orange line paketu.
15. 5. 2015 10:26
Re: Cupra
Tak žádné auto se nikdy nezavděčí všem. Jak správně píšeš je to subjektivní. Mě se Leon ST hodně, hodně líbí a kdyby mi to dovolila "peněženka" už bych ho měl dávno v garáži, nejlépe ve verzi FR, ale hypotéka tomu chtěla jinak... >:-[]
Avatar - Ozzman
15. 5. 2015 10:29
Re: Cupra
Mne tahle kombinace kol a barvy taky úplné netrhá zily, FRko v červené a na klasických stříbrných kolech je pro mne více auto emocion, kvality to Cupre ale nesnižuje. Já zkoušel původní Cupru hatchback a mne nepřišly úplné pohodlnější sedačky, asi jsem moc velkej:d ORS či megane GT220 muj zadek rozmazlovaly lepe;) Ještě ty vyplnění dveří, ale Cupre bych to za jízdu a výkon odpustil;)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2015 10:30
I tento motor mohla
mít škodofka, třeba RSka, ale už by fakt požrala svoje koncernové sourozence. Tak to nechme seatu, nemá velké auto, nemá suv, nemá ............... , potřebuje taky žít. ;-)
Rozbalit vlákno
8
15. 5. 2015 10:34
Re: I tento motor mohla
Škodovka ho má,ale jenom v Superbu.Tam je ale v kombinaci 4x4 s DSG.
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2015 10:38
Re: I tento motor mohla
Zatím myslím nemá, ale je to v plánu.
/A zde jsou jiné poměry váha vs. výkon, celková velikost a zaměření auta/
Avatar - Emel
15. 5. 2015 10:39
Re: I tento motor mohla
Původně jsem si říkal, že mi Octavia dává smysl jako rychlé rodinné nebo služební auto, a tam celkem není potřeba tlačit víc na pilu. Říkal jsem si, že když Leon, tak třídvířko, jako opravdu ostré auto na blbnutí. Ale on ten kombík je fakt hodně rychlý... možná se s ním dá blbnout stejně jako s tím SC :-)
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2015 10:43
Re: I tento motor mohla
Sranda je, že na Nsch zajel kombík lepší čas, než ten třídveř hb, ale Nsch se jezdí ve vysokých rychlostech. Otázkou je, jestli by to zvládl i na kl. okresce, kde se jezdí zatáčky v rozmezí od 60ti do 140ti.
Avatar - Emel
15. 5. 2015 10:47
Re: I tento motor mohla
Jo, to jsem si právě všiml...
Avatar - speedfred
15. 5. 2015 10:45
Re: I tento motor mohla
som na tom podobne, s takýchto áut iba 3D alebo kombi.
5D sa mi takmer hnusia.
Avatar - Ozzman
15. 5. 2015 10:50
Re: I tento motor mohla
Taky sem si vzdy říkal že na blbnutí je ideál hatch te nižší stredni, ať už 5d či 3d, ale nedávno sem se zakoukal do fiesty st a to i přesto že se mi klasicka fiesta nelibi.Tu Rs kombi vidim porad jako takovej kompromis v nejlepším slova smyslu.
Avatar - woody-alien
15. 5. 2015 19:47
Re: I tento motor mohla
To nevím proč by měl být na blbnutí ideální kompakt ? Spíš naopak, super mini má lepší předpoklady být hravé a Fiesta ST je toho příkladem: Naopak se pak s ní těžko smiřuješ, pokud se s ní chceš i "normálně" přesunovat. Tam pak nastupuje kompakt jako už použitelné auto. ;-)
15. 5. 2015 10:42
pásy
Četné plusy u tohoto auta vynechme, jsme na webu, kde skoro každého zajímají spíš ty mínusy, aby bylo hlavně co kritizovat. Takže absence výškově stavitelných pásů Leona. Je to podle Vás tak velký problém? Třeba BMW je taky nemá. Pásy budou hádám nastaveny na nějakou průměrnou výšku Evropana, takže většině lidí sednou, jako sedly mě. No a ten zbytek, především lidi menšího vzrůstu si mohou nastavit svou polohu podle výškově nastavitelného sedadla, ne? Samozřejmě je to zvláštní, že to tam nedali, výškově nastavitelné pásy se dávaly do Seatů co si pamatuju i v devadesátých letech.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Honza Mička
15. 5. 2015 10:47
Re: pásy
Dobrý den,

se sedadlem máte pravdu, ale já rád sedím hodně nízko (už kvůli místu nad hlavou při nastupování a vystupování) a pás mě občas řezal do krku. Potřeboval bych jej o "zoubek" výš, v čemž mi sedadlo nepomůže, protože už zkrátka nejde více dolů.
15. 5. 2015 10:50
Re: pásy
rozumím, potom musí přijít určitý kompromis ;-)
Avatar - Emel
15. 5. 2015 10:51
Re: pásy
Jako že se sedačkou na podlaze a s Tvojí postavou je pořád pás moc nízko?

U svého auta si všechno pečlivě nastavuju, nejdřív výšku sedačky (obvykle úplně dolů), pak dozadu podle pedálů, pak volant na krátké ruce a nakonec pásy. Když ale sednu někam jinam, obvykle na pás nesahám a taky se celkem nic neděje...
Avatar - Honza Mička
15. 5. 2015 10:57
Re: pásy
Nízko ani tak ne, ale sedím dost napřímeně a pás občas řezal. Kdyby šel posunout ještě o trochu výš, vedl by pod jiným úhlem a bylo by to v pořádku.
Avatar - Emel
15. 5. 2015 10:57
Re: pásy
Aha, prostě to zrovna vyšlo blbě... rozumím, díky.
15. 5. 2015 11:01
Re: pásy
je to především hodně individuální...
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2015 10:55
Re: pásy
Já měl za to, že výškové nastavení pásů je v v eu zakotveno v nějaké normě a je povinné.
15. 5. 2015 11:08
Re: pásy
Ja mam Volvo C30 a to, ze sa pasy nedaju nastavovat povazujem za jeden z najvacsich nedostatkov auta. Pri nastaveni sedadla, do (pre mna) optimalnej polohy, mi horna cast pasu prechadza cez krk, co nie je nic prijemne a obavy mam aj ci to je bezpecne. Naozaj nechapem, preco takyto prvok v nie prave najlacnejsich modeloch chyba. Namietka nastavenia na priemernu vysku je smiesna, podla takej logiky by nemuseli byt nastavitelne ani sedadala a volant.
15. 5. 2015 11:15
Re: pásy
Jezdil jsem celkem sedmi auty, z toho tři firemní a nikdy jsem neměl potřebu si nastavovat v autě pás... a musím říct, že s kým jsem jel, tak na tom byl úplně stejně. Nedostatek auta to je určitě, ale jak pro koho ;-)
Avatar - dal
15. 5. 2015 12:43
Re: pásy
Záleží na autě a na postavě. V Leonu mi nemožnost nastavení pásu nevadí a v Upu mi vadí. Každopádně si myslím, že to není zrovna to správné místo na šetření.
20. 5. 2015 08:33
Re: pásy
megane RS to tiez nema a je to na chuja. mam 180cm a stale ma to skrabe na krku. na to aby boli tak akurat zasa musis zvysit sedacku.
toto je prva vec co by som na megane kritizoval
15. 5. 2015 10:56
světla
Honzo, ještě nikdy jsem nepsal, ikdyž to tu dlouho navštěvuji, dnes se ale už chci ozvat. Nevím, jaká je Vaše cílovka u těch videí, ale jako vzor pro test auta pro mne je Tomáš na autogefuhl (viz youtube). Vaše hrané scénky jsou občas zábavné, ale auto tam je jako kulisa, proto bych se rád zeptal, na světla u toho leonu. Jak to svítí oproti golfu, octávii apod. Nemohli byste třeba udělat test na srovnání světel u moderních aut?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
15. 5. 2015 11:00
Re: světla
Světla --------- svítí, stěrače ---------- stírají.................................… (ale to ti nemusí hlásit) :-)
Avatar - Honza Mička
15. 5. 2015 11:04
Re: světla
Dobrý den,

toto auto mělo ledky a například oproti Octavii s bixenony mi přišlo světlo intenzivnější a více se blížilo dennímu. Srovnání světlometů není špatný nápad, zkusím jej nadhodit na poradě ;-) .
15. 5. 2015 11:09
Re: světla
OK, to by bylo fajn. BTW kdybych se nechystal postavit barák, tak jdu pro X-perience...
15. 5. 2015 12:06
Laciny design
Tohle auto asi jezdi dobre, mozna je i prakticke, ale ma stejnou chybu jako top modely Octavie a sice ze vypada strasne lacine. Jak Octavia tak Leon vypadaji zvenci i zevnitr jako auta za ctyrista tisic korun a kdyz se pak nakonfiguruji na maximalni vybavu a motory, tak vysledek neni presvedcivy. Takhle proste nevypada auto za bezmala milion korun. Takze dobra volba pro nekoho kdo nechce drazdit sousedy, ale vetsina lidi si asi rozmysli dat milion za tak tuctove vyhlizejici kombik.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - dal
15. 5. 2015 12:48
Re: Laciny design
Jestli ti tam chybí více pozlátek, zkus ameriku nebo korejce.
15. 5. 2015 13:13
Re: Laciny design
Jakych pozlatek, rika ze vypada lacine. A to opravdu vypada. Pohled na provdeni z blizka je docela katastrofa. Pred barakem parkuje nova i20 a kdyz se podivam na provedeni mlhovek na OIII, Rapidu a i20 tak je videt kdo dela levny auta. OIII ma svetla napasovany do narazniku provedenim jako 15let stary Passat. Kolem c lsoupku vzadu kouka plech,.. U Leona nenastavitelny pas, diodova svetla ktera sviti jak halogeny,..Plasty uz ani u jednoho neresim. K tomu se pridava, prumerne spolehliva technika. Cena za milion mi tedy moc smysl take nedava.
15. 5. 2015 13:23
Re: Laciny design
a basta viď ;-)

na živo ten lvíček vypadá úžasně :yes:

palubka taky není k zahození, když její tvar napodobujou i klucí korejský

[odkaz] >:D
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2015 14:13
Re: Laciny design
mne konkretne..... sa palubovka leonu paci.... a viac ako v golfe alebo octavii..... ta architektura stredovej konzoly leonu je pekne spravena .... :yes: a aj ta navigacia v leone nie je tak utopena ako v golfe..... v tomto pochvala pre leon.... plasty moc neolizujem a tak napriklad z mojho pohladu nema vyznam riesit kto ich ma makksie alebo vonavejsie... ci golf alebo leon....... suhlas .... palubka je ok.....v reale vsedneho dna su auta uplne o niecom inom ako o co najvonavejsich plastoch ktore letia tak maximalne len na diskusiach.... ... a mne sa leon skratka pozdava viacej ako jeho koncernovi vonavejsi surodenci ;-)

leon je moc pekne auto.... az sa mi nechce verit ze seatu toto preslo do vyroby... lebo ked vidim vedla leonu golf tak je ozaj pri leone len ako take skarede kacatko... leon je skratka krasavec a to v ktorejkolvek karosarskej verzii :yes:
Avatar - miromen
15. 5. 2015 14:24
Re: Laciny design
Ja se zase divim že po interierovem pruseru předchozi generace si u Seatu nedali vice zaležet. A když to přeženu tak i předchozi model v interieru nepusobil tak lacinně. A to se bavim o vybavě FR ty nižši vybavy raději ani nekomentuji. Když to vezmu třidně tak interier Golfa je podstatně někde jinde a to samozřejmě na vyšši urovni.
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2015 14:33
Re: Laciny design
v poriadku... ja napriklad neriesim tieto veci... ;-) ..... kazdy mame svoje nazvyme to "uchylky" .... je to ok.... ja napriklad nechcem motor s turbom.... je to pre mna vacsi pruser ako nejaky interier s tvrdym plastom..... tieto veci su individualne.... ;-)

niekto musi mat makcene plasty inak nesadne do auta... poznam to... ;-)
15. 5. 2015 14:28
Re: Laciny design
hezky napsáno ;-) :yes:

tak mě se design Leonu taky líbí víc než u Golfika - tam mám největší problém se zadním sloupkem, díky kterému působí až trochu krabicovitě, ale taky je to fajn auto ;-)

interiér je tradiční modla skalních golfistů, tak jim ho nechme ;-)
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2015 14:37
Re: Laciny design
ak narazas na golfov legendarny siroky C stlpik tak s tym vela nemozes robit... ten prave robi golfa golfom... inak mam pocit ze kazdou novou generaciou sa ten stlpik akosi zuzuje.... uz to neni co bejvavalo .. uz len cakam kedy tam vznikne male okienko vzadu ako v pole .. raz urcite vznikne ;-)

interier golfu je proste typicky golf... taky ako ho chcu golfisti mat.. v poriadku... ja volim leon
Avatar - Emel
15. 5. 2015 14:43
Re: Laciny design
C sloupek dělá Golfa Golfem, nic proti tomu... jenže zatímco u 5d je nad zadním kolem, tak u Variantu visí opticky ve vzduchu.
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2015 14:49
Re: Laciny design
to mas pravdu.... kombiky od golfa je kapitola sama o sebe.... co sa tyka dizajnu.... uz od prvej generacie golfa kombi .... tusim pri G3 prisiel prvykrat kombik.... je to proste dizajnovo akesi podivne.... uprimne... kombiky golfu moc nejdu... ci je to len tym zadnym stlpikom a hranatym tvarom kasne neviem.... to je otazka asi skor na dizajnera ... ale leon kombi je urcite krajsi
Avatar - white label
15. 5. 2015 15:42
Re: Laciny design
Ano, ale proti hb je poslední sloupek Golfu Variant zhruba poloviční. Na druhou stranu je taky pravda, že třeba Passat Variant ho má ještě znatelné subtilnější,
15. 5. 2015 16:16
Re: Laciny design
Největší nevýhoda Golfu oproti Leonu je povinné vybavení elektrickou parkovací brzdou (dokonce vč. verze GTI!!!). Za to by někdo ve Volfsburgu zasloužil na hodinu propustit! :'-( :'-( :'-( 8-s 8-s 8-s :no: :no: :no:
Avatar - woody-alien
15. 5. 2015 19:53
Re: Laciny design
Zase bych to s tím interiérem nesváděl na "skalní golfovitost". ;-) Můžeš k tomu přistupovat střízlivě, nefandíš Seatu, nefandíš ani VW. A vybereš si to, co ti víc vyhovuje a víc se ti líbí. To je vše. ;-)
20. 5. 2015 09:09
Re: Laciny design
No mne to zmysel dalo a už je FR v garáži
15. 5. 2015 14:11
Re: Laciny design
o tom vůbec nemáš páru.. ;-)
full led svítí mnohem líp než halogen a jak tu psal pan Mička "toto auto mělo ledky a například oproti Octavii s bixenony mi přišlo světlo intenzivnější a více se blížilo dennímu"
Avatar - dal
15. 5. 2015 16:44
Re: Laciny design
Nebudu komentovat to, že srovnáváš korejský střep i20 s Octávkou.
A propo, ty jsi jezdil s Leonem vybaveným LED?
Napiš mi alespoň jedno auto, které se vyrovná Leonu Cupra, myslím tím výkon/cena. Můžeš klidně i korejce. ;-)
Avatar - _Karel_
15. 5. 2015 17:11
Re: Laciny design
Když nebudu komentovat, že říkáš i20-ce "korejský střep", tak se dá souhlasit s tvou poslední větou.
18. 5. 2015 14:22
Re: Laciny design
Nevim jak Vam, ale me 700K neprijde, jako bezmala milion...300K neni malo. Navic u tohohle auta se neplati za super luxus, ale za super motor, diferak, podvozek, prevodovku... pokud byste chtel luxus, kupte si BMW,Mergla anebo Audinu... ;-) tam budete mit svuj ocekavany dojem luxusu. Pro me je to sportovni zabavne kombi, tzn. rodinne auto..a ten luxus od nej necekam...a cenovka odpovida tomu, co za ni dostanete. :-!
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2015 14:27
Re: Laciny design
uz ani ti korejci nemaju tolko pozlatok ako kedysi.... ;-)

vid taka i20 postavena kdesi vedla clia alebo 208micky zrazu vyzera vcelku konzervativne ... alebo velky genesis.... vcelku konzervativne auto.
Avatar - Emel
15. 5. 2015 14:10
Re: Laciny design
Základní Cupra ST je pod 700, příplatky si můžeš a nemusíš zaškrtnout. Srovnatelně výkonné a vybavené auto jinde nekoupíš.
Avatar - 3_diamanty
15. 5. 2015 14:53
Re: Laciny design
suhlas.... cena je urcite ok... vzhladom na cenu nedavnej fabie RS ktora v druhej generacii stala nieco cez 500 tisic je cena leonu cupra ST v takejto nalozi doslova uzasna :yes: ... taketo kladivo v zakladnej cene pod 700 tisic neponuka nikto
17. 5. 2015 13:30
Re: Laciny design
v zhledem k těmto argumentům je cena fakt o.k.
15. 5. 2015 20:48
Re: Laciny design
Jak píšeš, nekoupíš. A to ani u Seatu, a to i když chceš a máš naprosto vážný zájem ... >:D Prodejcům Seatů totiž nestojíš za odpověď ...
20. 5. 2015 21:29
Re: Laciny design
Kod chce, ten si Cupru ST může objednat, ale čekačka? 7-10 měsíců? Horní hranici mají tedy na 12 měsíců :-)
18. 5. 2015 11:43
Re: Laciny design
Ano, nevypadá "draze". A to je přesně jedna z věcí, proč se mi SEAT jako takový líbí. Technika je skvělá a jízdní vlastnosti ještě lepší. Nepotřebuju okázalost některých značek a i tak jim nenápadnou Cuprou naložím, kdykoliv potřebuju. Na druhou stranu - byl jsem nyní v Rakousku a tam lze již běžně potkat Cupru ST - na dálnici z ní jde docela respekt - v drtivé většině jezdí v bílé barvě a v té ji to sluší. Co se týče ceny: zkoušel jsem si Cupru ST nakonfigurovat v manuálu + konfiguraci dle sebe a ... no, vím kolik mi asi dají slevu v dealerství a dostal jsem se v pohodě pod 750 tis. (black pak, winter pak, zad. kamera, skořepiny atd.) Tak jaký pak milion???
Avatar - Covenant
18. 5. 2015 12:31
Re: Laciny design
To je marným, některým se prostě nezavděčíš i kdyby byl ten Leon ze zlata...už jen z principu, že je to Seat....mě naopak vyhovuje cupra tak jak je a každým dnem mě baví víc a víc... ;-)
15. 5. 2015 15:52
to se tu zase sešlo "expertů"
tak přeji příjemnou zábavu při ťukání těch vašich "rozumů" do klávesnic >:D >:D

a večer jeďte zase na nákup s tou vaší ojetinou (myslim tím auto), samozřejmě před tím než mi dáte patřičný :no: a připojíte pár výchovných komentářů >:D

je to prostě radost číst ty dnešní diskuse >:D jen tak dál hoši >:D
Rozbalit vlákno
2
15. 5. 2015 16:19
Re: to se tu zase sešlo "expertů"
A co tím jako chtěl básník říci? Že člověk nemůže říct svůj názor na nové auto, když na něj nemá připravené peníze na účtě? >:D >:D >:D S tak přitroublým názorem zde už dlouho nikdo nevystoupil! >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
15. 5. 2015 18:36
Re: to se tu zase sešlo "expertů"
Gilgit dnes nemůže, tak to bereš za něj? Jak vidím, tak i s plnou parádou.
15. 5. 2015 20:45
Osobní (ne)zkušenost
Tohle je už několikátý článek na tomto serveru o Cupře. A já k tomu doplním moji malou osobní zkušenost.

Před pár týdny, když jsem chtěl obměnit svoje HH vozítko, Cupra v provedení 5D s DSG byla jednoznačný kandidát č.1. Jenže problém nastal ve chvíli, kdy jsem oslovil pět prodejců. Třem, mému bydlišti jednoznačně nejbližších, jsem nestál za jakýkoliv krátký email nebo telefon. Při poptávce na top auto SEATu v ceně přes 750t. ...

Tudíž jsem toto vzal jako normu chování značky ve smyslu "komunikace" se zákazníky a raději se obratem (a to úspěšně, velmi rychle a s maximální spokojeností) podíval jinde ... viz. moje recenze na moje.auto.cz
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Covenant
18. 5. 2015 12:39
Re: Osobní (ne)zkušenost
Vidíš a já mám zase obrácenou zkušenost s vice prodejci od Seatu a jejich okamžitou reakci....dokonce mi jeden z nich odpověděl i v neděli večer, kdy asi kontroloval firemní poštu za víkend...

Nedávno tu takhle někdo nadával tuším zase na ford a šel kvůli tomu raději vybírat k Renaultu......podle toho bych hned značku nezavrhoval ;-)
20. 5. 2015 21:37
Re: Osobní (ne)zkušenost
Já mám s prodejci dobrou zkušenost, tedy jako potenciální zákazník, vyzkoušel jsem si už 3x Cupru 5D (pokaždé u jiného, jednou s DSG) a o víkendu Cupru ST. Všechno předváděcí vozy. Ale problém přijde, jak si ji objednáte, tak jejich lživé informace o tom, že ji budete mít za 5-6 měsíců, tomu nevěřte. Reálná dodací doba Cupry ST je 7-10 měsíců, spíš těch 10, jeden zákazník ji má objednanou od konce lispopadu a teď je květen a nešla ještě do výroby.Takže spíš horní hranice. U ST FR je to podobné, pokud se nejedná od předobjednané nebo skladovku.
Avatar - JohnST
15. 5. 2015 21:41
Seat
Pri dynamickejsej jazde sa prejavy apetit toho motora a to by sa tu mnohym diskuterom pretocili panenky to vam garantujem. >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - _Karel_
15. 5. 2015 21:58
Re: Seat
On tu někdo čeká, že 280 koní pojede naplno za 10? :-O
Avatar - JohnST
17. 5. 2015 23:20
Re: Seat
Nie to nikto necaka, ale aj nad 20l/100km je cislo pre ktore to zvezenie za to nestoji. >:-[]
16. 5. 2015 09:45
Natural 95, nebo 98?
Nikde se v článku neuvádí druh paliva. Jezdí i na Natural 95, nebo papá pouze 98 a výš?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Honza Mička
16. 5. 2015 15:00
Re: Natural 95, nebo 98?
Dobrý den,

primárně 98 jako Golf R, jednou jsem ale musel nabrat 95 a nic se nestalo ;-)
Avatar - Covenant
18. 5. 2015 12:45
Re: Natural 95, nebo 98?
Jezdím na 98, ale pokud potřebuješ můžeš natankovat i 95....řídící jednotka to během pár km pozná a přenastaví, aby nedošlo k poškození motoru...ale zase to o něco sníží výkon a navíc 98 neobsahuje bio složku v podobě řepky.....tak že když člověk nemusí, je lepší tankovat 98-100 oktanů.
Avatar - donPedro
20. 5. 2015 21:58
Drobné doplnění
[odkaz] které vážená P.T. redakce jistě pochopí a spoludiskutéři si doplní vzdělání ;-)
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2015 11:45
Zrychlenie GMC Typhoon
Tie cisla nesedia, 280hp je malo na to, aby 1700 kg tazke SVU zrychlilo na stovku za 5,3 sekundy. Spominany Seat Leon Cupra 280 na to potrenuje 6 s a to je podstatne lahsi. Dokonca podla tohto clanku Typhoon zrychluje lepsie, nez ovela vykonnejsi (382 hp) Lotus Omega a lepsie ako Mercedes 500 E s patlitrovym W8.
Rozbalit vlákno
0