Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Leon ST 1.6 TDI – Jezdí za málo

Turbodieselová šestnáctistovka pod kapotou Leonu kombi, to zní jako zajímavá nabídka pro české rodiny. Našli jsme někde háček?
Zpět na článek
17. 3. 2014 10:09
17. 3. 2014 10:37
17. 3. 2014 10:50
17. 3. 2014 12:33
17. 3. 2014 12:37
17. 3. 2014 13:08
17. 3. 2014 13:13
21. 3. 2014 16:36
17. 3. 2014 13:46
17. 3. 2014 14:07
17. 3. 2014 14:12
18. 3. 2014 09:37
17. 3. 2014 10:12
17. 3. 2014 10:16
17. 3. 2014 10:40
17. 3. 2014 11:29
17. 3. 2014 12:25
17. 3. 2014 12:29
17. 3. 2014 12:48
17. 3. 2014 12:53
17. 3. 2014 13:13
17. 3. 2014 13:16
17. 3. 2014 13:28
17. 3. 2014 13:56
17. 3. 2014 14:01
21. 3. 2014 16:42
17. 3. 2014 10:17
17. 3. 2014 13:28
17. 3. 2014 10:21
17. 3. 2014 10:31
17. 3. 2014 11:27
17. 3. 2014 12:09
17. 3. 2014 12:43
17. 3. 2014 12:30
17. 3. 2014 12:47
17. 3. 2014 15:58
17. 3. 2014 13:51
17. 3. 2014 14:07
17. 3. 2014 14:12
17. 3. 2014 14:22
17. 3. 2014 15:18
17. 3. 2014 16:02
17. 3. 2014 16:26
19. 3. 2014 19:08
20. 3. 2014 08:47
17. 3. 2014 18:33
17. 3. 2014 14:44
17. 3. 2014 15:08
17. 3. 2014 15:15
17. 3. 2014 16:06
17. 3. 2014 16:24
17. 3. 2014 18:25
18. 3. 2014 09:00
19. 3. 2014 23:58
18. 3. 2014 09:01
17. 3. 2014 16:01
17. 3. 2014 18:28
17. 3. 2014 10:27
17. 3. 2014 13:34
17. 3. 2014 10:37
17. 3. 2014 11:11
17. 3. 2014 11:26
20. 3. 2014 09:12
17. 3. 2014 10:46
17. 3. 2014 10:59
17. 3. 2014 11:57
17. 3. 2014 11:59
17. 3. 2014 12:27
17. 3. 2014 12:35
17. 3. 2014 14:19
17. 3. 2014 15:48
17. 3. 2014 14:14
19. 3. 2014 09:02
17. 3. 2014 11:33
17. 3. 2014 12:28
17. 3. 2014 12:49
17. 3. 2014 14:37
17. 3. 2014 17:36
17. 3. 2014 20:22
17. 3. 2014 14:15
17. 3. 2014 20:41
18. 3. 2014 10:17
18. 3. 2014 10:19
18. 3. 2014 11:42
18. 3. 2014 11:51
18. 3. 2014 13:49
18. 3. 2014 14:05
18. 3. 2014 14:20
18. 3. 2014 15:32
18. 3. 2014 15:39
18. 3. 2014 17:09
18. 3. 2014 19:04
18. 3. 2014 15:23
Avatar - Emel
17. 3. 2014 10:09
Kola
Bohužel musím napsat, že šmrnc Leonu s velkými koly stojí a padá. Ani krásná červená metalíza nedokáže v kombinaci s 16" koly zakrýt dojem těžkopádné zádi... a úvodní fotka je toho asi nejlepším dokladem, z jiných úhlů už je to lepší.

Na druhou stranu, je potřeba pochválit zarovnání kol s karoserií :yes: . Ale jo, ani takhle bych se za Leon nestyděl.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ozzman
17. 3. 2014 10:37
Re: Kola
Pořád je ta záď ale elegantnější než se povedla naroubovat na Golf 7 kombi :-) Ten je na malých kolech ještě okatěji "big bottom" >:D
17. 3. 2014 10:50
Re: Kola
To jo, Golf se v tomto ohledu vůbec nepovedl. Vypadá jak rozšlápnutý angličák zezadu.
17. 3. 2014 12:33
Re: Kola
Jestli to spíš nedělá zadní převis.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 12:37
Re: Kola
Zadní převis to samozřejmě dělá, Octavia má výhodu většího rozvoru... nicméně větší kola to u Leonu dokážou úspěšně maskovat.
17. 3. 2014 13:08
Re: Kola
Ale ved vsetky koncernove kombiky v tejto triede tak vyzeraju, proste neproporcne nafuknuta * (vrchol je Octavia), je to dan za tie ich velke kufre...

Ja si inak myslim, ze s tymi 16tkami vyzera este celkom fajn.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 13:13
Re: Kola
Octavia má dvě zásadní výhody - subtilnější D sloupek (zejména oproti Golfu) a větší rozvor. Můj dojem je, že naživo vypadá Octavia nejlépe.
21. 3. 2014 16:36
Re: Kola
Mně zase přijde Octavia jako nejhůř designově pořešená.
1. Leon, 2.Golf a pak 3.Octavia
Avatar - Ji/Ri
17. 3. 2014 13:46
Re: Kola
..styděl bych se někde říct, že jsem za obyč chrochták v seatu položil na stůl bez pár korun 700..... to už musí být úchylka.... 8-s i když auto fajn, nic proti, ale pořád platí, že každý model dává smysl jen v určitých konfiguracích.... :-)
17. 3. 2014 14:07
Re: Kola
:yes: Souhlas! Tohle je nesmysl, stejně jako ho objednat bez LED.
17. 3. 2014 14:12
Re: Kola
" každý model dává smysl jen v určitých konfiguracích" :yes: - No jistě. Tohle se tu taky celou diskusi snažim sdělit.
Avatar - iudex
18. 3. 2014 09:37
Re: Kola
Múdro vravíš, súvisle, až mi je to divnô. >:D
Toto platí v zásade pri všetkých autách (kde je viac možností voľby): každému autu pasuje iná konfigurácia, niektoré majú najväčší zmysel ako holobyty, iné len dobre vybavené. Leon s 1,6kou za 700t je nezmysel. Za najlepšiu voľbu pri Leonovi považujem Cupru :-) a potom stredné benzíny s lepšou výbavou, povedzme 1,4TSI - 90 kW vo výbave FR (krátky, ako i kombík).
17. 3. 2014 10:12
Háček
Háček vidím v ceně, 650k je pro českou rodinu za kombajn v nižší střední (i když chroták s DSG) MOC! To už je cenová hladina pro střední třídu a MPV. Ač považují Leoše za favorita své třídy, smysl má jako rodinné auto s 1,2 TSI 77kW do 400k.
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Emel
17. 3. 2014 10:16
Re: Háček
Ale ve výbavě máš Full LED světla, panoramatickou střechu... to si může rodina klidně odpustit.

Jestli se vyplatí příplatek za 1.6TDI oproti stejně výkonné 1.2TSI je otázka nájezdu a preferencí.
17. 3. 2014 10:40
Re: Háček
Právě! Nájezd a preference by měly rozhodovat. Rodinné auto beru jako sloužící především potřebám rodiny - rozvoz dětí, nákupy, dovolené. Převažující kratší trasy, roční nájezd do 15tkm. Na to je Leoš v naftě v top výbavě drahý. Jestli s autem najede otec cestami za kšefty ročně 30tkm a párkrát do roka někam odveze rodinu, pak je to v pořádku. Jako rodinné auto je drahý i Logan MCV za 250k, Rapid za 320k, i30kombi za 400k atd.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 11:29
Re: Háček
To nemůžeš takhle paušalizovat. Jestli je auto drahé nebo ne se dá posuzovat ze dvou pohledů:

- jestli si ho nějaká konkrétní rodina může dovolit, respektive jakou část svého příjmu za něj musí dát a jestli je to odpovídající
- jestli cena odpovídá tomu, co to auto nabízí, zejména při srovnání s relevantní konkurencí
17. 3. 2014 12:25
Re: Háček
I při těhle posuzovacích kritériích dojdeš k tomu samému, co já: tj. kolik na auto máš/dáš (1. odrážka) a co za to dostaneš resp. nabídne Ti někdo více (2. odrážka). K tomu přidáš očekávaný nájezd (a režim provozu) a preference (a srdíčko) a vybíráš. Mám na mysli to, že každé auto je zaměřeno na nějakou cílovou skupinu a v určité kombinaci motorů a výbav dává té cílové skupině větší smysl.
Třeba: Mám na auto 650 tis., stačí mi kombi nižší střední, líbí se mi Leon ST, jsem zvyklý na naftu, stáčí menší z nabízených TDi, jsem líný řadit, chci panorama a alcantru - bum prásk, testované auto je ideál. ;-)
Avatar - Emel
17. 3. 2014 12:29
Re: Háček
Jako rodinné auto je drahý i Logan MCV za 250k, Rapid za 320k, i30kombi za 400k atd.

Tohle je věta, proti které jsem se ohrazoval. Ani např. BMW 4 není drahé samo o sobě, je drahé pro někoho a ve srovnání s něčím jiným. I pokud jezdím těch 15.000km za rok, můžu mít radost z toho, že těch 15k najedu s BMW a ne s Loganem - pokud si to můžu dovolit.
17. 3. 2014 12:48
Re: Háček
No dobře. Měl jsem místo slova "drahé" měl použít něco o vhodnosti či zaměření toho auta. Leon ST (podobně jako OII a Golf) má širokou nabídku motorů a výbav, pokrývající potřeby od nenáročných rodin na domácí ježdění, přes polykače dálničních kilometrů, po nadšenější řidiče (ti ještě náročnější ať jdou třeba k BMW). Testovaný exemplář považuji pro běžné rodinné potřeby za drahý, ale pro někoho smysl mít může (i když bych raději DSG kombinoval s 2,0 TDI). Logan a Rapid jsem uvedl proto, že (na rozdíl od Leonu/O3/Golfu) to jsou nízkonákladovky, které s dražšími motory a výbavami moc smyslu nedávají, resp. buď za srovnatelné peníze jsou lepší auta nebo se vyplatí si připlatit.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 12:53
Re: Háček
Testovaný exemplář má klasicky přepálenou příplatkovou výbavu, normální novinářské auto. Pokud si tu výbavu odmyslíš, pak pro běžnou českou rodinu je to bohužel pořád poněkud drahé... to je ale problém ČR a ne SEATu.

Pokud je i30 kombík za 400 drahý... co je tedy ten správný rodinný kombík za tu cenu? Leon je drahý, i30 je drahá... jsem zvědavý :-).
17. 3. 2014 13:13
Re: Háček
Vezměme si rodinku, co chce auto na rodinné využití - 10-15tkm ročně, rozvoz dětí do školek/škol a jednoho rodiče do zaměstnání, nákupy, výlety, dovolená - provoz 40 % město, 30 % mimo město, zbytek dálnice. Na auto dají do 400k. i30 v trikoloru s GDI za 370k je dobrá volba, Leoš 1,2 TSI 77 kW za 370-380k (podle počtu qaltů) je taky dobrá volba.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 13:16
Re: Háček
Takže GDI za 370 je fajn, ale totéž GDI s nějakou výbavou za 400 už je předražené? Já ti nevím, Trikolor toho v základu moc nemá a připlatit si třeba tempomat nebo aspoň lité 15" nepovažuju za nějakou nemístnou rozmařilost...
17. 3. 2014 13:28
Re: Háček
Nestudoval jsem ty pakety, ale tempomat a litá kola k tomu GDI v trikoloru do 400k určitě pořídíš. A jestli ne, pak je to drahé ;-)
Avatar - Emel
17. 3. 2014 13:56
Re: Háček
Ale ty píšeš, že je to drahé i za těch 400...
17. 3. 2014 14:01
Re: Háček
Tak se to ukecá na 399999 a nebude to ještě drahé.
21. 3. 2014 16:42
Re: Háček
Běžná rodina si na 15tis.km pořídí spíš základní 1,4, protože budou platit míň na havarijku a povinném ručení. Papírově to má menší spotřebu, je plno skladovek a obrovský výběr. Nebudou tedy muset čekat na výrobu a s autem odjedou buď hned, nebo za několik málo dní, než ho dealer přiveze odjinud.
Za 400 už by asi šli do něčeho "lepšího"
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2014 10:17
Re: Háček
odpocitaj si DSG a par drahych zbytocnych serepeticiek a cena bude hned prijemnejsia... take DSG robi tusim aspon 2000 eur navyse na cene ;-) voci manualu

[odkaz]
17. 3. 2014 10:21
Re: Háček
Není rodina jako rodina. Ale jinak víceméně souhlas, Leona za 650? Proč ne, ale určitě ne s 1,6TDI.
17. 3. 2014 10:31
Re: Háček
Souhlasím. Stačí počkat na akci VW a nový Passat je doma.
2 roky zpátky šlo v akci pořídit za 500.000,- Kč vč. DPH Passata s 1.4tsi, na hlínách v kůži a nic tomu nechybělo :-)
17. 3. 2014 11:27
Re: Háček
základní cena 433 900 Kč je velmi dobrá za 1,6 tdi 77 kw ve výbavě Reference, která představuje strop toho, co tady má drtivá většina prodaných aut a je zcela dostačující. Pro srovnání např. Toledo s 550 litrovým zavazadelníkem stojí ve stejné motorizaci a výbavě Reference 409 900 Kč.
17. 3. 2014 12:09
Re: Háček
To ano, ale cena testovaného modelu byla o více než 200k vyšší. Jasně, je to novinářské auto a najde se jen minimum rodin, co si nižší střední bude šperkovat střechou, sedačkami a světly dohromady za 70k. Jako rodinné auto měli testovat verzi v dostatečné výbavě pro rodinu (Reference) bez DSG. Anebo tento test prezentovat jako určený pro jincou cílovou skupinu.
17. 3. 2014 12:43
Re: Háček
Ano, měli přijít k Porsche a poručit si auto dle jejich přání. ;-) I když to není ideální situace, příplatková světla, čalounění, nebo panoramatická střecha budou mít minimální dopad například na odhlučnění motoru, nebo tlumení podvozku. Takže to není úplně k ničemu.
17. 3. 2014 12:30
Re: Háček
jj ta cena je strašná. Teď zrovna koupil kolega novýho ceeda kombi s 1,6 GDI v plný mordě za 390 000. Je sice hezký, že tenhle chrochták pojede o litr až litr a půl na sto míň, ale nevím nevím jestli to je taková výhra aby to přesvědčilo dostatek kupujících dát za to takový nekřesťanský prachy.
17. 3. 2014 12:47
Re: Háček
Těch 390 najdu v ceníku?
17. 3. 2014 15:58
Re: Háček
Netuším já jejich ceník nestudoval. Jen jsem to bral jako fakt.
17. 3. 2014 13:51
Re: Háček
Zkus si nakonfigurovat (nového) cedníka se vším, co k němu jde doobjednat, pak nebudeš plácat nesmysly o ceedu v plný mordě za 390.
17. 3. 2014 14:07
Re: Háček
Třeba Ryccardův kolega nechtěl slevu zadarmo nebo si umí jít slevě naproti. Za ceníkové ceny se kupuje jen u Dacie (a taky přidají aspoň rezervu nebo koberečky) a neznám nikoho, kdo by za ceníkovou cenu nové auto koupil.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 14:12
Re: Háček
Jistě, ale pak nemá smysl se rozčilovat nad ceníkovou cenou SEATu a srovnávat ji s cenou po slevě u Kie.
17. 3. 2014 14:22
Re: Háček
Já jsem se nerozčiloval, jen mi přišla testovaná verze a její cena na rodinné auto nižší střední drahá bez ohledu na slevu. Jsem si jist, že na tak nakonfigurovaný legon, co byl v testu, by byla manévrovací prostor na slevu velký.
17. 3. 2014 15:18
Re: Háček
To je fakt, kompaktní kombík s malým dieslem za víc jak 600 tis. mohli pojmenovat nějak jinak, označnení "rodinné" není v zásadě nesprávné, ale ani úplně trefné.
17. 3. 2014 16:02
Re: Háček
Seš si jistej, že na to dostaneš 200-250 tisíc slevu, aby se to teda dalo cenově porovnávat třeba s tím ceedem?
Avatar - Emel
17. 3. 2014 16:26
Re: Háček
Nejdřív je potřeba narovnat výbavu, pak se můžeme bavit...
19. 3. 2014 19:08
Re: Háček
nejvyšší - exclusive
Avatar - Emel
20. 3. 2014 08:47
Re: Háček
"V plný mordě" - tomu já rozumím včetně příplatků... ale možná je jazyk tvého kmene jiný.
17. 3. 2014 18:33
Re: Háček
Aby to nevypadalo, že jenom zpochybňujeme cenovou výhodnost vybaveného ceedu, tak ne, za dané peníze jde o velice solidní nabídku, jde ale o to, co si představuješ pod pojmem "auto v plný". Jsem si téměř jist, že auto tvýho kamaráda je třeba v nejvyšším výbavovém stupni, ale už ne v maximální výbavě.
17. 3. 2014 14:44
Re: Háček
I když dostane slevu, tak na autě zadaném do výroby se v plné náloži na 390 nedostane. Levněji koupíš předváděčku, skladovku, ale na funglovku nedostaneš slevu v hodnotě třetiny auta.
17. 3. 2014 15:08
Re: Háček
Tak to asi bylo. Statická předváděčka, skladovka nebo zrušená objednávka, plná morda nemusí znamenat veškerou možnou příplatkovou výbavu. Navíc když ceníková cena nejvyšší výbavy Exclusive s GDI je 425k.
17. 3. 2014 15:15
Re: Háček
Jenomže i k nejvyššímu stupni výbavy si můžeš doobjednat různé pakety s výbavou, která ve výbavových stupních chybí. A zbytek bude asi jak říkáš, zrušená objednávka, předváděčka...
17. 3. 2014 16:06
Re: Háček
Nebyla to předváděčka. Mělo to najetý asi 100 km. Stálo to prostě takhle na krámě a je to nevyšší výbava Exclusive jak píšeš.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 16:24
Re: Háček
Do Ceeda lze narvat příplatkovou výbavu za necelých 300.000...
17. 3. 2014 18:25
Re: Háček
Výbavový stupeň je jedna věc, výbava druhá. Takže koukni do konfigurátoru, co všechno má ceed v nejvyšší výbavě a pak skoukni všechny ty pakety výbav, co k tomu jdou doobjednat. No a když to stálo na krámě, tak to bylo co? Ano správně, byla to předváděčka.
18. 3. 2014 09:00
Re: Háček
No a když to tak leželo na krámě, tak to bylo co? Ano, předváděčka.
19. 3. 2014 23:58
Re: Háček
tak to bylo auto co leželo na krámě. Který se absolutně nijak neliší od auta, který vypadlo zrovna z linky. Předváděčka má už něco naježděný, protože se s ní jezdí.
18. 3. 2014 09:01
Re: Háček
No a když to tak leželo na krámě, tak to bylo co? Ano, předváděčka.
17. 3. 2014 16:01
Re: Háček
to že ho nenajdeš v konfigurátoru není až tak relevantní. Podstatný je když ho vidíš na vlastní oči na parkovišti >:D
17. 3. 2014 18:28
Re: Háček
No tak se koukni na vlastní oči, jestli má opravdu všechno, co konfigurátor nabízí. Pak třeba zjistíš, že auto v plný mordě vypadá úplně jinak :-!
Avatar - jazva
17. 3. 2014 10:27
4hviezdy
Dať autu so slabým motorom, cukajúcou prevodovkou, tupým riadením, vysokou nakladacou hranou(64cm je úroveň menších SUV). Ak k tomu pridám hodnotenie automatickej prevodovky " je asi nejlepší řadit si manuálně" tak potom už fakt neviem... 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2014 10:36
Re: 4hviezdy
hviezdy nehviezdy kolko ich je cert to ber, ale kombinacia zakladneho diesla s kombikom a automatom je skutocne trosku nestastna, ked uz kupovat takyto motor tak jednoznacne asi k nemu manual, obcas sa preveziem s tymto dieslom v klasickom kratkom G6 bluemotion 5st a fakt je to tak asi ideal na beznu ale aj sviznejsiu jazdu, lenze automat by som tam uz nechcel a este v tazsom kombiku uz vobec. Leon ako taky sa mi ale paci a kombik je fakt pekny..... ale viem si ho skor predstavit s takym 1,4 90KW TSI to by bol ideal asi :yes:
17. 3. 2014 13:34
Re: 4hviezdy
Ber to tak, že jedna hvězda bývá v hodnocení navíc za původ auta ve správném koncernu. Když si projdeš minulé testy a jednu hvězdu u těchto aut odečteš, jsi tak plus mínus na realném hodnocení ;-)
17. 3. 2014 10:37
Test?
Dost slaby test, malo informacii o aute ako takom, zamerane len an niektore veci, celkovo uroven testu nizka... Za mna palec dole :no:

Inak to co vycitate Leonu ste pri Octavii nespomenuli ;-)
Rozbalit vlákno
3
17. 3. 2014 11:11
Re: Test?
Si mi to vzal s klávesnice >:D
Tento "test" mi pripadá ako test z fotky. Mám tu fotku, kuknem na ňu a za 10 min. niečo napíšem... Pri všetkej úcte k práci miestnych redaktorov, toto je na dve kolečká okolo baráku + 20 klikov ;-).
Mňa by zaujímali aj veci, ako svietia tie LED svetlá, ako hrá rádio, aký je priestor a dynamika jazdy pri full obsadení pasažiermi a pod.
17. 3. 2014 11:26
Re: Test?
Pokud tě tyto praktické věci zajímají, tak si běž Leona projet. I kdyby to v testu bylo, tak by se tomu stejně nedalo věřit. Tady jde o jiné věci než o pokus o objektivní testy.
20. 3. 2014 09:12
Re: Test?
Amen bratře :-) Když už to má adaptivní tempomat, bylo by možná dobré pohovořit o jeho funkčnosti společně s DSG apod... ale toho se zde nedočkáš :-!

Jinak já jezdím FL Octavii 2 se stejným motorem a DSG a i na dlouhé nájezdy to je pro mě pohodové auto, kde si nemůžu více méně na nic stěžovat. Ano, výkon je relativně slabý a proto se DSG v plném zatížení při rychlé jízdě na dálnici, nebo plném využití kapacity auta relativně zapotí a je občas zmatečné. Její spojení se silnějším dvoulitrem bude jistě pohodlnější a komfortnější, ale pokud člověk přijme danou konfiguraci a reálně si mozkově řekne, co to asi může ve výsledku být, nemůže být skoro nespokojený. Za ty peníze je to jako služebák dobrá volba, pro rodinu zbytečně drahá.
Avatar - Ozzman
17. 3. 2014 10:46
Premiant
Za mě v nižší střední nej auto, co se dá koupit. Už jsou vidět na silnici a taková FR verze se 17" koly vypadá parádně. Nicméně i nižší výbavy nejsou takovou ostudou, jako to umí Octavia Active, nebo bohužel i nový Golf kombi s jeho těžkopádnou zádí :-)
Musím podotknout, že se objevují i více hatchbaky a ten také není k zahození.

Bohužel jsem nedávno zjistil (když jsem ho chtěl jet obhlídnout), že náš nejbližší prodejce koncernových vozů (Od kterého jsme i Seat měly, potažmo jiné vozy) už Seat nedistribuuje a nejbližší je trochu z ruky. Díky tomu mám srovnání jen z toho, co jsem viděl na parkovišti :/.

Zajímalo by mne, jestli je opravdu tak špatný interiér levnějších verzí, jako to má třeba výše zmíněná OIII Active? Je dvojité dno kufru v základu? Nebo se připlácí? Je to zajímavé řešení k eliminaci vyšší hrany nákladového prostoru, i když je konkurence prostě dál ( rovná ložná plocha). I tak :yes: , Jen bych bral jinou barvu a ne DSG :-)
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2014 10:57
Re: Premiant
leon sa vydaril, ci uz 3dverak , klasicky hatch alebo kombik , vsetky verzie karoserie su nadherne a konecne je tam citit nejake to auto emocion ;-) , za mna palec hore tomuto autu, paci sa mi a je rozhodne jedno z najlepsich co sa da v danej triede kupit suhlas :yes:

mne na leon pasuje nejaka ziva pekna farba - zlta , ostra cervena alebo biela pripadne nejaka svetlomodra metaliza, ale ono to chce hlavne vacsie kolesa.... na 17tkach by aj v tejto bordovej farbe asi vyzeralo inak ;-)
Avatar - Ozzman
17. 3. 2014 10:59
Re: Premiant
Já ho viděl červený v FR a ta barva nebyla uplně naleštěná, takže nevypadalo zrovna vábně :-)
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2014 11:01
Re: Premiant
cervena bude cool..... ja som videl modre SCcko..... mohol som na nom oci nechat, genialne auto :yes: proste ma gule :yes:
17. 3. 2014 11:57
Re: Premiant
Docela vtipne. Pokud to neni nalestene a nema 17 kola tak to nevypada vabne >:-[]
Pak mi tu rikej, jak se to povedlo. Povedeny auto vypada hodne dobre i v beznem stavu, konfiguraci.
No shrnu tohle za tebe:
Laciny plasty, spatny interier jako v OIII
Design ktery zapadne v davu
mrnavy kola jak z Fabie
nerovna plocha v kufru u kombiky je hodne mimo
Shrnuto tedy nevabny auto za prumerny penize a s normalni vybavou splha cena vysoko do stredni tridy jako tady v testu.

Celkove docela ostuda ktere ty rikas premiant >:D
Avatar - Emel
17. 3. 2014 11:59
Re: Premiant
Můžeš dát nějaké kontra a napsat, jaké auto je ta hvězda jasná?
17. 3. 2014 12:27
Re: Premiant
Nejde o kontra, toho si najde kazdy sam, jde o to, ze se tady z toho dela neco co ve skutecnosti Leon vubec neni. Je to prumer, mozna lehce pod.
Designu si na parkovisti nevsimnes, proste ho prehlednes v davu, protoze bezne spinavy je nevabny. Podvozek, je mekky, nesedi a spolu s mdlym rizenim a bidnym motorem tady v testu je to spise tragedie. Ano, priplatek za DSG je velky a nesmyslny, kdyz dle testera je lepsi si radit manualne.

Cena v testu je nadprumerne vysoka, ale auto je podprumerny. Auto nedelaj diodovy svetla nebo prosklena strecha.

Osobne se mi nelibi (kazdy dle chuti)zvysena pristrojovka nad stredovym panelem, podobne jako u Ceeda. Stredovy panel vypada hodne chude, lacine. Vyplne dveri s podperou pro ruku v predni casti klesajajici je take ergonomicky mimo, jako v Superbu. Ty diry na flasky vedle rucky taky mohly byt v kryte prihradce. Co tu stoji ty penize??? Vzdyt to nema to co jini v zakladu

Jinak se zeptam, jak se nastavuje vyska pasu na prednich sedackach??? Ze by to neslo u tak draheho auta?
Avatar - Emel
17. 3. 2014 12:35
Re: Premiant
Pořád píšeš o nějakých jiných, tak bych rád věděl, kdo jsou ti jiní co to dělají dobře.

Spousta silné kritiky, nevábný design, špatný automat, bídný motor, tragický podvozek... tak chci prostě vědět, s čím to srovnáváš a jestli jsi alespoň v některém z těch aut seděl nebo dokonce jel.
Avatar - Ozzman
17. 3. 2014 14:19
Re: Premiant
Taky by mne to zajímalo... navíc auto kupuješ i očima, takže mínusy v podobě schodu (tady spíše schůdku) do kufru, nebo horšího plastu v základní výbavě ( tu si koupit nemusíš ne?:D) se dají v poměru ceny/výkonu celkem smazat.

Spolu s nadcházejícím Focusem kombi (ten ještě ale neni) a Golfem je pro mne tohle auto ve své třídě mezi těmi nej :-)
17. 3. 2014 15:48
Re: Premiant
Kombíka jsem naživo ještě neviděl, ale máš pravdu, že s malými koly a bez LED se ztratí v davu. Jako každý jiný auto.
Avatar - Ozzman
17. 3. 2014 14:14
Re: Premiant
Špatně si mne pochopil, mluvil sem pouze o barvě, která byla nevábně zaprášená a od bahna. Proto bych volil třeba šedou, jakou měl Leon na promofotkách :-)

Karoserie byla parádní :-)
19. 3. 2014 09:02
Re: Premiant
>:D takovej mimoň jako je tenhle střelec tu už dlouho nebyl, už to nehul >:D
Avatar - Emel
17. 3. 2014 11:33
Re: Premiant
Leon se mi líbí... ale pokud se budeme bavit o kombíku v základu na 16", dávám hlas Octavii.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 11:19
No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Škoda no, když porovnáme interiéry Škody OIII a VW Golf (rozuměj v dobré výbavě, né holobyt) tak právě Leonek vypadá tak jak vypadá. Myslím si, že kdyby se koncern zaměřil SEAT -> sportovní auta, ŠKODA -> prostě klasika, VW -> nejlepší z nejlepších tak udělá nejlépe. Ono potom by i těm škodovkám dovolil o něco lepší design než mají teď, ale když si vezmu jak má pan Kabaň svázané ruce, tak to vypadá suprově :yes:

P.S. Nemůžu se zbavit dojmu, že Seat je prostě jenom nejlevnější cesta jak se dostat ke koncernové technice a tak by to být nemělo. Samo, jsou tu modely CUPRA, to už jsme ale zase v jiné galaxii. :-!

Jejda, to je zase palců a to jsem to sepsal tak jak to je :-/
Rozbalit vlákno
44
Avatar - Emel
17. 3. 2014 11:35
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Otázka názoru... mně se naopak uvnitř moc nelíbí Golf (kvůli přebytku dekoru) a Leon v lepší výbavě považuju za to nejlepší, co se dá v kompaktním mainstreamu koupit.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 11:41
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
I. dovolil bych si otázečku kompaktní mainstream rozumíme ekvivalnet Rapidu, nebo OIII? Ale rozhodně jak říkáte, je to čistě věc názoru. Seat měl vždy právo ladit motory na lepší výkon, než Škoda tak mi připadá tak nějak logické, že by z něj mohli udělat čistě sportovní značku. Design na to má, techniku poskytne koncern a ty interiéry jak sám říkáte jsou pro někoho celkem pěkné navíc u sportovního auta je to celkem jedno. Jenomže když si srovnáme OIII (nově přestavenou verzi LaK), tak nevím ale prostě se podle mě SEAT nechytá. Jinak dělají pěkná auta to jo. :yes:
Avatar - Emel
17. 3. 2014 11:48
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Oboje... Rapid je jeho spodní okraj, Octavia je normální mainstream.

V L&K jsem neseděl... ale pokud srovnám Octavii RS s Leonem FR, je to řekněme nerozhodně... u SEATu se mi moc líbí celková architektura, s ideálně zabudovanou navigací, se středovým panelem natočeným na řidiče... a materiály jsou u FR taky v pořádku, žádný extra luxus, ale to ani v té Octavii.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 11:58
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Já jsem v LaK taky neseděl, ale foto za to stojí (myslím na www.atuoweb.cz ?!). Jinak určitě OIII RS je halvně o motoru co si budeme říkat, ale ten nabídne prostě oproti verzi FR lepší. Jedno jestli diesel/benzín. Zrovna teď jsem si nakonfiguroval jen tak pro radost Leonka a žeru ho v té červené barvě/limetka je taky fajn a ty 18 kola jsou taky moc pěkný, interiér natočený na řidiče jsem viděl na vlastní oči pouze v IBIZE (snad) určitě je to taky fajn, ale jak říkám ... prostě nebudí to ve mě dojem, jak bych to popsal snad vzdušnost, uhlazenost? Takové to prostě, že všechno je tam kde má být pěkně na svém místě. Pokaždé když mě nadchnula nějaká verze SEATU byla to CUPRA kvůli motoru a jízdním vlastnostem (nejsem potenciální zákazník, takže jsem auta nezkoušel, ale zase hodně čtu a dělám snad objektivní názory).

Jinak samozřejmě, kdo chce interiéry nejlepší, zabrousí do PSA :yes: :yes:
Avatar - Emel
17. 3. 2014 12:05
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Neodvažuju se soudit interiér podle fotek... fotky L&K byly i tady, uvnitř to nevypadá zle, ale z druhé strany, že by to byla oproti RS nějaká pecka nečekám - volant v RS je evidentně lepší, sedačky snad stejné a ten zbytek... logo L&K na dveřích to nevytrhne.

[odkaz]
Avatar - kokot
17. 3. 2014 12:14
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Nejde jenom o logo na dveřích, ale také logo na páce, nebo výplni dveří. Vím, jsou to prkotiny, ale tyto jednotlivé malinkaté části tvoří dokonale harmonický celek. Volant, to je věc vkusu názoru. Někdo má rád ramena 3, někdo 4. čert to vem. Madla a výplně dveří jsou taky jiné. Zatímco má Leon verzi opěrky ruky kterou známe ze SUPERBŮ II. gen před faceliftem, tak OIII má nové a prostě podle mě lépe vypadají. Umístění kliky dveří je taky celkem vkusné. Palubovka ve stylu Passat se mi prostě zamlouvá více. I ty materiály tam budou jiné, prostě když se kouknete na tu cenu, tak někde musí být rozdíl (stačí RS, LaK bude zase jinde).
17. 3. 2014 12:18
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
A když se podíváš na cenu třeba ve Španělsku, tak to bude s cenou zase naopak. I pak použiješ argument, že ta cena musí být někde vidět? Přitom jde pořád o stejná auta.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 12:27
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
:-O :yes: Uznávám, když koupit SEAT, tak jedině do Španělska. Však kde jinde než tam by měla mít automobilka největší podporu. To akorát u nás se najde určitá skupina lidí co si za peníze nového auta z koncernu potažmo Škody koupí lepší ojetinu, která jim bude sloužit na věky a ještě si budou chrochtat blahem. >:D Tak teď babo raď. Ale to nic nemění na tom, že koncová cena výbavy LaK bude jinde.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 12:25
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Logo sem, logo tam...

Nejde o ramena volantu, ale o jeho provedení. RS má tlustý věnec v perforované kůži, L&K má běžnou hladkou... volant v RS je prostě skvělý, v LK uvidíme.

Madla a výplně dveří - proč myslíte? Na pohled vypadají stejně (RS vs. LK)... tedy žádný luxus (mě to neuráží, ale výplně jsou normální vcelku tvrdý plast).

V uvedených autech (Leon FR a Octavia RS) jsem seděl a rozhodně se nedá mluvit o nějaké objektivní dominanci Octavie v oblasti materiálů nebo ergonomie.

[odkaz]
[odkaz]
Avatar - kokot
17. 3. 2014 12:34
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
No nemůžu si pomoci. Za mě opravdu uspořádání ala OIII. Nicméně ten "karbonový dekor" je špatný vtip 8-s . Jinak si asi myslím, že bude volba volantu jestli 3/4 ramený. Zajímá mě moc cena nový OIII LaK abych se potom mohl smát tátové přítelkyni, co to má za strašnýho superba >:D

Jo a abych odpověděl na druhý bod, tak právě ta výplň dveří ala carbon mě tam štve nejvíc a v laurinu je to decentní černá ještě navíc s logem výbavy (té maximální). Tak to prostě má být. Těžko říct kolik bude variací interiéru.

Jinak teda když už jsme u interiéru, tak Citroen DS5 může mít celokoženou palubku a to už je hukot.

Navíc teď když to tak nějak zpětně pozoruju, tak škoda snad podědila madla dveří z aktuálního Passata, tak třeba budou taky koženkový výplně dveří v LaK. Uvidíme no :-)
Avatar - Emel
17. 3. 2014 12:44
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Karbonový dekor mě naživo nijak neruší, ta struktura není tak výrazná a dekoru není moc. A k tomu zbytku už jsem své řekl, SEAT se rozhodně nemá ve vyšších verzích za co stydět.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 12:56
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Určitě nemá, ale na mě prostě působí (a asi to tak je i myšleno) že Škoda potažmo VW jsou prostě upřednostnění. Přeji pěkný zbytek dne a rád jsem se dozvěděl něco nového. Více normálních lidí (rozuměj neegoistických hovad, kteří sotva co přijdou z práce tak něco vyblijou na internet) na těchto diskuzích :yes: .
Avatar - Emel
17. 3. 2014 13:02
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Každá značka má své plusy a mínusy, v současné generaci má SEAT hodně co nabídnout.

Výhoda Octavie spočívá podle mě především v delším rozvoru, to je trumf Škody. Zajímavá je verze RS v kombíku, kterou SEAT ani VW zatím nenabízí. V interiéru je to spíš o preferencích.

SEAT umí třeba adaptivní podvozek DCC a ostrá Cupra je něco, co zřejmě poráží i Golf GTI Performance (ač jsem zatím neměl tu čest ani s jedním), navíc za neskutečně dobrou cenu.

Konečně, Golf... z mého pohledu je největší trumf multilink pro 1.4TSI, ten motor se mi líbí a beru ho jako takový slušný nadstandard. DCC umí Golf samozřejmě taky a snad je nejpohodlnější z dané trojky.
17. 3. 2014 17:12
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
No to ne, madla dveri u oktavky jsou prave jeden z nejvetsich prusvihu v interieru. Z dalky dobry, ale pri blizsim prozkoumani je videt, ze to madlo je z obycejneho tvrdeho plastu, do ktereho nekdo obtiskl vzor radobykuze, bohuzel madlo je slepeno z dvou casti a na tu druhou se jaksi zapomelo. Tady je to hezky videt: [odkaz] (foto je sice z rapidu, ale oktavka to ma uplne stejne).
Avatar - kokot
17. 3. 2014 17:43
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Madlo v rapidu a mlado v OIII LaK může být odlišné? Já se bavil spíše o části kam pokládáte ruku (respektive řidiči nepokládají tak moc často).
17. 3. 2014 19:23
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Pro LaK s madlem nic delat nebudou. Jedine v co lze doufat, je kozenkova vypln dveri. Cast pro loket by mela byt u oktavky i leona stejna, tj. kozenka s tim rozdilem, ze leon ji ma po cele delce, zatimco u oktavky konci v miste napojeni madla.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 18:01
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Madlo je madlo, nevidím problém pokud je vyrobené z plastu.

Mimochodem, takhle to vypadá třeba u Audi nebo BMW:
[odkaz]
[odkaz]
17. 3. 2014 19:14
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Problem je, pokud je na nem videt takhle nechutny spoj a kozena textura v pulce zmizi. A mame taky plast a plast, ze... Kdyby bylo cele z hladkeho, nebo cele z kozeneho plastu, problem by zmizel. Idealni by bylo ho obalit cele kozenkou, pripadne pouzit takovy ten pogumovany plast, co je v audinach.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 20:39
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
V Octavii jsem si toho nikdy nevšiml, asi to nebude takové drama.
17. 3. 2014 12:13
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Octa LaK bude pěkně drahá záležitost, většina škodovkářů už raději sáhne po o třídu větším Supovi
Avatar - kokot
17. 3. 2014 12:18
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Bude to drahá záležitost, ale já jsem bohužel takový mladý blbec co ctí pravidlo nemáš-li na vybavená auto o třídu výše, kup si lépe vybavené auto o třídu níže. A že by OIII byla nějaká úzká krabička se taky říci nedá a k čemu tolik prostoru? Raději se nechám hýčkat koženými/polokoženými sedačkami, než Superb (nevím za jak dlouho příjde nový, ale to asi bude taky pálka) s těma látkovýma. Současná generace tedy Superb II v látkových sedačkách?! Auto za +,- 800 000 kč (fleetová cena) a ty sedačky jsou 8-s no prostě hrozný.
17. 3. 2014 12:36
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Samozřejmě záleží na tom, jak často auto používáš a kolik do něho chceš utopit. Velká výbava je supr, ale spoustu věcí se dá velmi dobře oželet. Ono nic se nemá přehánět :-)
Avatar - kokot
17. 3. 2014 12:45
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Jistě jistě, ale já srovnávám 2 auta ve kterých mám možnost se vozit Passat B7 (snad)? a Superb II. gen před. fl. a prostě když si to tak vezmu, tak obě auta stála více méně 800 000 (fleetova cena). Superb byl na obědnávku a Passat skladovka. No a já jsem tátové přítelkyni tehdá radil, ať si raději vezme O v plný palbě, že to prostě bude vypadat vevnitř lépe. No a .. jak to dopadnulo? 2. auta za stejnou cenu a ten Superb je prostě mor oproti Passatu. O tlumení rázů do zbytku vozu nemluvě. Jako chápu, že nic se nemá přeháněť, ale prostě když je auto s ceníkovou cenou přes milion a má takový interiér, tak je mi z toho smutno.
17. 3. 2014 17:14
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
No jestli je superb mor oproti passatu, tak co teprv oktavka? A v tlumeni razu bude oktavka za superbem tuplem zaostavat.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 17:44
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Nebavím se tolik o jízdních vlastnostech spíše jsem zmiňoval interiér, ale myslím si, že OIII 135kw 4x4 je dost jasná volba. O benzínu se nemá cenu kvůli jejímu nájezdu bavit a jiné motorizaci taky ne. Nebo se Vám to snad nezdá? Nicméně netvrdím, že nový Superb bude prostě nový a lepší, protože mají pořád co zlepšovat. Ještě musí chlapci z Mladé Boleslavi udělat pěkný očka na vedení a třeba se dočkáme něčeho extra >:-[]
17. 3. 2014 19:37
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
A co je v interieru oktavky lepsi, nez v superbu?
Avatar - Emel
17. 3. 2014 20:56
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Superb má lepší materiály, vyšší zadní sedáky, lépe udělané výdechy klimy ve sloupcích vzadu. Naopak Octavia je subjektivně širší vpředu i vzadu a mně osobně lépe vyhovuje pozice za volantem, Superb má poněkud masivní sloupek řízení.
Avatar - kokot
18. 3. 2014 15:07
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Pane bože? >:D >:D >:D >:D chápete, že je lepší koupit plně vybavené auto než polovičně vybavené a o třídu výš? Panenko Maria xD Jednoduše řečeno, bez peněz do hospody nelez. :yes:

Co je v interieru LaK lepší než v Superbu? No třeba v základu polokožené sedačky? Že by? :-O a nebo možnost připlatit si za navigační systém, protože v Superb s navigací by byl moc drahej? A nebo třeba sound systém CANTON? No mohlo by to tak být i podle Vás pane? a k EXTERIÉRU bych chtěl doplnit už výše zmiňovaný motor 135 KW/DSG/4x4 ... tohle je prostě lepší konfigurace než současný Superb. Můžete se stavět na hlavu... 8-s
18. 3. 2014 15:57
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
No to teda nechapu. Nahore pises o aute s cenikovou cenou pres milion. Superb za takovy prachy muze byt klidne i racha se sestivalcem, celokozenyma sedackama, navigaci, soundsystemem s 10 repro a nevim cim vsim jeste. Nejaky chrochta ve ctyrkolce tuplem. A nejen vybavou ziv je clovek. Po strance materialu, zpracovani, pohodli atd. na tom bude ten superb proste lepe. Dalsi vec je, ze ne vsechny priplatky jsou smysluplne, napriklad latkove sedacky jsou mekci, v zime nestudi v lete nelepi a hlavne se neosoupou a nepopraskaji. Vestavene navigace strci do kapsy kdejaka aplikace pro telefon, takze jediny argument je v podobe tech 10kW na vrch u zatim neprodavane verze oktavky.
17. 3. 2014 13:11
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
"Čistě sportovní značka" je hloupost. Je to nevděčná pozice, která akorát zavání bankrotem, ne slušnými zisky. Uživit se výrobou sportovních aut není jednoduché a vybudovat na tom stabilní firmu ještě složitější.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 13:16
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
No já když se tak koukám na stabilitu koncernu tak si myslím, že takovýto projekt by jeho budoucnost nemohl nikterak ohrozit. Prodejní čísla SEATU nebyli nikdy nic extra, ale kdo ví, třeba se to teď změní. :yes:
17. 3. 2014 13:25
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
VW by to neohrozilo, ale pochybuji, že by takovou automobilku chtěli živit.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 13:28
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
No do teď pumpovali peníze do SEATU >:D , takže asi máte pravdu, že když už se jím to začíná konečně vracet tak by byla blbost toho nechat a začít restrukturalizaci. Mě akorát mrzí to, že Škoda má historii, tradici, a SEAT toto nemá a je pode slov některých z diskuze jejím rovnocenným bratrem.

Kdežto u sportovní automobilky by se tato tradice dala budovat rychleji jestli mi rozumíte.

P. S. Chápu, že to je rizikové podnikání, ale věřím tomu, že by to hoši z Volfsburgu nějak zvládnuli, ale taky chápu, že post být světovou jedničkou na trhu je lákavější než mít "sportovní značku". Být světovým výrobcem č.1 je prostě nejlepší reklama.
17. 3. 2014 14:12
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
A třeba takový Hyundai má nějakou tradici? V dřívějších dobách snad jenom tradici posměchu. Tradice je hezká, ale všechno je to o atraktivních modelech a dobrých cenách. SEAT má v Evropě 60 letou historii. Začínal výrobou ve své době luxusního vozu SEAT 1400. Jaká automobilka to může říct? Spousta výrobců ani auty nezačínala, jako třeba Toyota se šicími strojy. Je to poměrně mladá automobilka, ale není jediná. Jistě, že má Škoda a SEAT stejnou pozici v koncernu. Vždyť obě automobilky jsou stoprocentním majetkem "božského" VW.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 17:40
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
SEAT (opravte mě pokud se mýlím) většinu jeho modelů z éry před VW přejímal od ostatních značek. Tak v takovémto ohledu myslím, že nemá tradici. Prostě ho poslala státní správa (jako u nás Škodu) do *. A o Hyundai se nemá smysl vyjadřovat, jejich design stárne tak rychle, že se mi to prostě nezamlouvá. Neříkám, komu se to líbí, ať si kupuje, ale za mě ne. Možná tak nový Genesis (myšleno sedan).
18. 3. 2014 09:20
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Ano, SEAT léta spolupracoval s FIATem a spoustu modelů bylo sdíleno. Na tom není nic špatného. Automobilka byla ve špatné finanční situaci a na vlastní vývoj neměla. Přece ani v dnešní době toto sdílení kastlí není nic neobvyklého, jako třeba Peugeot 301 a Citroen C Elysee nebo Citygo -Up, Rapid-Toledo, Sharan - Alhambra, Citroen C-Crosser-Mitsubishi Outlander-Peugeot 4007 nebo dvojka Renault-Dacia, tam je toho sdílení taky dost a další... je toho hodně, těď bude např. následovat další dvojka suv Škoda-Seat. V minulosti třeba Superb I-Passat nebo Galaxy- Sharan-Alhambra.

Jak jsem tu už psal tradice auta neprodává. Např. Renault má o poznání větší tradici ve výrobě aut než VW, který je o pár let starší než SEAT a přesto má VW krom dalších předností mnohem vyšší prestiž než Renault.
Avatar - Emel
18. 3. 2014 09:24
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Jen pozor na jednu věc... je rozdíl mezi sdílením a licenční výrobou. Sdílení znamená, že obě automobilky na vývoji modelu spolupracují. Licenční výroba znamená, že model byl kompletně vyvinut automobilkou A a je pouze vyráběn automobilkou B.
18. 3. 2014 09:59
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Jasně, to slovíčkaření. Takže licenční výroba SEAT-FIAT z italského vývojového střediska. Otázkou je do jaké míry tzv. spolupracují ty automobilky v současnosti :-)
Avatar - Emel
18. 3. 2014 10:18
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
To slovíčkaření je ale poměrně důležité... nedávno jsme to tu zrovna řešili u nového SUV Škoda / SEAT. U každého modelu se dá říct, kdo na něm má jaký podíl a nakolik jsou jednotlivé produkty odlišené od sebe.

Jistě chápeš, že je rozdíl například mezi tím, když Toyota a Subaru společně vyvinou sportovní auto... a tím, když se na Chryslery nalepí znáček Lancie, například.
Avatar - kokot
18. 3. 2014 15:23
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Tak jest :yes:
17. 3. 2014 14:03
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Souhlas, role sportovnější značky je těžší než výroba ryze praktických vozů typu Škoda. Všichni víme, jak dopadla tato strategie VW u jeho SEATa. Alfa Romeo se svými mizernými prodeji je rovněž dobrým příkladem.
Avatar - kokot
17. 3. 2014 17:49
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Alfa Romeo musí být jedině sportovní značka, protože její vozy jsou ... no jak bych to řekl na normální používání až přespříliš dobré >:D >:D >:D >:D
18. 3. 2014 10:15
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Nový Leon na rozdíl od Octavie III nemá tak příšerně zapadlá kola v blatnících. Je to tak velký problém, že Škodovka na Octavie vystavené na autosalonech montuje podložky!!! 8-s :no: :no: :no:
Avatar - kokot
18. 3. 2014 15:10
Re: No nevím no, sice pěkný design, ale ten interiér...
Co takhle ET (snad je to jeden z těch rozměrů co jsem měl na mysli) disku ? 8-s . Tedy rozuměj, koupíš si nová kola a ty mají větší odstup od karoserie. Na co podložky? Netuším :-/
17. 3. 2014 11:19
full musí byť, aj keby na chleba nebolo
Prečo by si niekto s malým rozpočtom mal kupovať ledy, automat a pod. a potom fňukať že je to drahé? A čo tak zobrať manual, šestku, 1,2 a úplne inú cenu?
Rozbalit vlákno
0
17. 3. 2014 11:34
radarový tempomat
Ako ste boli s ním spokojní? Ďakujem
Rozbalit vlákno
10
Avatar - KANKUNEN
17. 3. 2014 12:53
Re: radarový tempomat
Mám ho. Asi bych to popsal takto, auto kromě tebe řídí ještě nějaký idiot. Zpomaluje už 100m před kamionem, takže se musíš rychle do rychlého pruhu. Přejíždění z pruhu do pruhu vůbec nezvládá. Drží si za autem před tebou takový odstup, že ti tam každou chvíli někdo vjede a pak zase zpomalí. Prostě když jedeš s radarem, tak pokud nechceš brzdit a zrychlovat musíš se soustředit a předpokládat co auto udělá a řešit to plynem.
17. 3. 2014 13:14
Re: radarový tempomat
Cize na *, ako som si aj myslel. Sem daju nejaku staru verziu, aby to bolo este v rozpocte a mohli machrovat, ze co tam vsetko montuju. Ze to je v praxi hrozne, lebo je to zastarala zakladna verzia uz 10krat prepracovaneho systemu, to uz nikde nepovedia...
Avatar - Emel
17. 3. 2014 13:21
Re: radarový tempomat
Takhle... je otázka, jestli to vůbec někdo umí udělat dobře. Ten radar nemůže poznat, jestli jedeš po dálnici nebo po běžné silnici, takže nemůže počítat s tím, že vyjedeš do "protisměru" a tedy není nutné brzdit. Ty jako řidič vidíš dopředu a můžeš odhadnout, kdy se před tebou jedoucí auto zařadí a ty ho budeš moci předjet... prostě ta omezení vyplývají z logiky věci a řešením je až nějaký autonomní systém propojený s GPS a kamerami.

PS: co bych uvítal já je možnost přepnout tempomat do neadaptabilního režimu... to by mělo být jednoduché.
17. 3. 2014 13:36
Re: radarový tempomat
U některých jde nastavit vzdálenost, jakou udržuje. Ten, který používá Audi a spol., má myslím maximálně 2,3 vteřiny, standard je 1,8 vteřiny (minimum je 1 vteřina). V teoretické rovině to není hodně a pohybuješ se kolem doporučovaných 2 vteřin. V praxi je to pořádná díra. Některá auta snad berou v potaz blinkr. Já s tím zase takové problémy nemám, protože jezdím hodně mimo špičku a předjíždím celkem "ze široka," když je volno (nic přehnaného, ale na nikoho se nelepím). Navíc mi auto ukáže, jak jsem daleko, takže není problém změnit pruh včas.

Přepínání do neadaptivního režimu dělají snad jen japonské automobilky. U německé jsem na to ještě nenarazil. Když si přečteš v manuálu, kdy bys tempomat neměl používat, tak pravděpodobně zjistíš, že jsou tyhle stížnosti irelevantní a plynou z toho, že ho používáš, když nemáš. ;-) Mne třeba adaptivní tempomat hodně zajímal kvůli zácpám a zrovna v zácpách ho nemáš používat. Nebo pro jízdu v hustém provozu. Opět, v hustém provozu ho nemáš používat. :-)
Avatar - Emel
17. 3. 2014 14:02
Re: radarový tempomat
To jde, ale i na nejkratší možnou vzdálenost mě to občas nepříjemně překvapí (Audi), holt asi nejsem zvyklý předjíždět dost zeširoka a nejezdím po dálnici zase tak rychle, takže sem tam i někdo předjíždí mě a je potřeba v pravém počkat.

Pokud mluvíme o tempomatu, pak uvažuju primárně dálnici. Samozřejmě, pro zácpu v Praze je to v kombinaci s automatem taky zajímavá myšlenka, k jejímu vyzkoušení jsem se zatím ale nedostal.
17. 3. 2014 14:18
Re: radarový tempomat
Zácpy jsou i na dálnicích. :-) Rozdíl je v tom, že člověk klidně začne zrychlovat ještě před tím, než opustí pruh. To počítač neudělá. Dokud jsi za jiným autem, tak si bude držet odstup. Což je po teoretické stránce správně.
18. 3. 2014 11:57
Re: radarový tempomat
Mohu dát zkušenost z Volva (automat + adapt. temp.) v zácpě - docela v pohodě. Trošku dříve to začne brzdit, ale naprosto spolehlivě funguje. Můžu si v klidu volat, něco zapsat, pohoda. Pokud se vypne, ohlásí to zvukovým signálem. Pro restart stačí zmáčknout tlačítko na volantu, anebo ťuknout na plyn (to je u MY 2012, která mám). Další modelové roky mají tuším vylepšení na popojíždění v kolonách a rozjedou se, u mě to drží cca. 3 vteřiny.

Je třeba dát pozor na jednu situaci. Když se někdo potřebuje zařadit do mého pruhu. Radar to nechytí a pokud člověk nekouká, je problém. Myslím, že už to umí nové S-klasse, ale to už asi umí všechno :-)

Dálnice se dá taky, ale jen tak do rychlosti 150 km/h. Pak je to otravné - furt to brzdí, než to zrychlí atd. Když je relativně menší provoz a člověk nespěchá, pak OK.
17. 3. 2014 14:09
Re: radarový tempomat
...a nejezdíš přeplněnou D1 ;-) Problém je hustší provoz, ale ne tak hustý, aby jsi musel jet souběžně s pomalým pruhem.
A souhlas, jsou chvíle když by se šiknul...právě v kolonách, ale nemožnost ho u většiny modelů vypnout a používat jako klasickej tempomat je naprosto frustrující.
17. 3. 2014 14:24
Re: radarový tempomat
Tak nějak. D1 pro mne končí u Mirošovic. Za Mirošovicemi je to "hic sunt leones." :-)
17. 3. 2014 14:24
Re: radarový tempomat
>:-[] No vidíš, já to mám až do chacharistánu :-)
Avatar - nalimer
17. 3. 2014 12:28
Dilema
Leon ST je cenovo asi najpriatelnejsi medzi sesterskymi modelmi. Avsak, teraz je dost silna konkurencia medzi kombikmi v tejto triede. Ak ostavam v tejto cenovej skupine, asi by som pri kupe zaklopal na dvere Hondy a ich kombi Civicu ci na dvere Toyoty a ich Aurisu. A urcite by som pockal na Peugeota 308 SW. (Osobne by som sa rozhodoval medzi Hondou a Seatom).
Rozbalit vlákno
5
Avatar - kokot
17. 3. 2014 12:49
Re: Dilema
Jo jo Peugeot 308 SW to bude (snad) bomba. Co se interiéru týče určitě. Snad to ti frantíci zase nějak něčím nepodělají 8-s . Byla by ho škoda, toho Pugu 308.
Avatar - Ozzman
17. 3. 2014 14:37
Re: Dilema
308, alespoň ve vyšších výbavách na mne působí o dost kvalitněji, než třeba OIII elegance. Opravdu vydařené, super sedačky, materiály ( jestli budou ve 200 tisících km vrzat netušim). Jediné co mi tam docela vadí je ten přístrojový štít, nicméně třeba bych si zvykl :-)
Avatar - kokot
17. 3. 2014 17:36
Re: Dilema
Přístrojový štít právě na těch Pugách žeru. Nikdo takovej prostě nemá. Navíc k Peugeotu musíte mít vztah, protože potom mu spoustu těch maličkostí, které by vás štvali u německých aut prostě a jednoduše odpustíte.
Avatar - Ozzman
17. 3. 2014 20:22
Re: Dilema
Měl sem rád Peugeoty co končily číslem 6 -- 406,206.. to byly pohledná auta a i uvnitř příjemná. Další generace 307,407 a podobně mne nenadchly a spíše zklamaly. Tvrdé ošklivé plasy, posun vzad, uskákané... I když 407 v dobré výbavě z venku nevypadá k zahození (hlavně coupé). V nových sem zkoušel 308 a 2008, obě auta se mi moc líbila, jen ten přístrojový štít >:D Troufnu si tvrdit, že kvalitou kabiny a dizajnu exteriéru je 308 na úrovni Golfu.
17. 3. 2014 14:15
Re: Dilema
Tak si jeďte tu Toyotu projet. Každé auto má své mouchy, své plus a mínus. U Toyoty mi vadil projev motoru, výkon a zvuk od výfuku. Další věci jsou už detaily. Projel jsem si toho teď hodně a není jednoduché vybrat :-(
17. 3. 2014 14:12
Špatná konfigurace
Po zkušenosti s 1,6TDI a oproti tomu s 1,4TSI bych komukoliv, kdo ST bude používat soukromě nedoporučil nafťáka. Velmi svižně se dá s benzínovou silnější "jednačtyřkou" pohybovat za nějakých 6,5 litru. V zimě velmi rychle hřeje, dynamika nesrovnatelně lepší, pružnost na maloobjemovej motor výtečná a výhoda menší zátěže přední nápravy nezpochybnitelná.
Nevím jakej je rozdíl v cenách, ale testovanej motor bych si do Leona nekoupil.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
17. 3. 2014 14:20
Re: Špatná konfigurace
Samozřejmě, pro naftu musíš mít důvod v podobě velkého nájezdu. Je fakt, že jsem byl teď s Octavií 1.6TDI v Rakousku a je neskutečné za kolik se dá ležérním okreskovým tempem jezdit...
17. 3. 2014 14:24
Re: Špatná konfigurace
Ležérním okreskovým tempem jsem dal s benzínem 4,8. I kdyby to dala obhroublá nafta o litr a půl míň, tak to na běžných 10kkm/y moc nepoznáš.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 14:32
Re: Špatná konfigurace
Skoro přesně, 3,2/100... ale mohlo to být i trošku z kopce, nevím, každopádně... byl jsem v šoku. Jo, podmínka velkého nájezdu samozřejmě platí. Jsem zvědavý, jak to bude zvládat větší benzín... >:-[]
Avatar - dal
17. 3. 2014 14:20
Re: Špatná konfigurace
1,6 TDi pro Leona špatná rozhodně není ale ve srovnání s benzíny nedává smysl.
Jako ideální motorizaci pro Leona vidím 1,4TSi.
Po zkušenostech můžu doporučit i 1,2TSi která je taky velmi dobrá.
17. 3. 2014 14:23
Re: Špatná konfigurace
1,4 jede tak, že v zásadě opravdu víc na běžný ježdění a bezpečný předjíždění nepotřebuješ.
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2014 14:27
Re: Špatná konfigurace
suhlas, pisem o tom nahore,,, 1,4TSI je jasny ideal ;-) :yes:
17. 3. 2014 15:12
Re: Špatná konfigurace
U mna aj pre Octaviu a Golf... :-)
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2014 16:09
Re: Špatná konfigurace
len octavia ma trosku vyssi vykon ale samozrejme ten nebude na skodu ;-) :yes:
Avatar - Emel
17. 3. 2014 16:24
Re: Špatná konfigurace
Highline má stejný.
Avatar - Emel
17. 3. 2014 16:17
Re: Špatná konfigurace
Pro Golf jednoznačně, u Octavie mrzí ten multilink...
18. 3. 2014 10:18
Re: Špatná konfigurace
Ideál by to byl, kdyby se do ní montovala zadní víceprvková náprava. Za současné situace dává smysl i 1.8 TSI...
Avatar - dal
17. 3. 2014 15:44
Re: Špatná konfigurace
Na to běžný ježdění a bezpečné předjíždění stačí i ta 1,2 (z 0 na 100 za 10,2 a max.190)
Avatar - 3_diamanty
17. 3. 2014 18:37
Re: Špatná konfigurace
s golfom 6 s rovnakym 1,6tdi sa vozim takmer kazdy tyzden aspon raz .... a nikto ma nepresvedci ze to je nejaky fajn bomba motor a s automatom uz vobec nie , jasna volba je tu benzin suhlas :yes:

suhlas.... bral by som leona s 1,4 tsi a vzadu bude uz aj viacprvok ako v ceede :yes:

toho chrochtaka v automate by som za trest daroval setrilkom a firmam, nech si uziju zabavu
17. 3. 2014 18:49
Re: Špatná konfigurace
Leon s 1.4 tsi má víceprvek?
17. 3. 2014 19:20
Re: Špatná konfigurace
a) Golf 6 má jiný motor než Leon, Golf 7 nebo Octa III. Jediné co se shoduje je objem válců a udávaná hodnota max. výkonu.
b) Leon 1.4 TSI má vzadu trubku a nikoliv víceprvek
c) při větším nájezdu se diesel vhodnější, samozřejmě pro důchodce co jezdí kolem komína pár tisíc km ročně je vhodnější benzín.
17. 3. 2014 22:16
Re: Špatná konfigurace
Ad a) - To z něj ale nedělá dobrý motor. Osobně ho považuji za nejhorší volbu v nabídce.
18. 3. 2014 00:25
Re: Špatná konfigurace
Může být, nicméně technicky je to totéž jako 2.0 TDI, takže pak by sis asi diesel nevybral u VW a spol. na platformě MQB žádný.
18. 3. 2014 11:36
Re: Špatná konfigurace
Že jsou s dvoulitrem jedna rodina, neznamená, že jsou si rovny. Také není dvoulitr jako dvoulitr. Je to modulární konstrukce. Nevím, jak to dělají dnes, ale dříve měli několik "jakostí".
18. 3. 2014 12:02
Re: Špatná konfigurace
Výkonově určitě ne, ale třeba 1.6 (81kW 6 st. manuál) a 2.0 (110kW 6 st. manuál) v Leonu jsou si projevem velmi blízko (průběh výkonu v závislosti na otáčkách, vibrace, hluk etc.).
17. 3. 2014 18:43
Iný pohľad
Ja by som sa rozhodoval či Golf alebo nový Peugeot 308 SW. SWčko má o 10 cm väčší rázvor a ten nový motor - 1.6 BlueHdi, 120 koňový čo má prísť - ideál. Neviem, ale podľa mňa mať 5 stupňovú prevodovku pri 1.6 TDi - hovadina, viem z vlastnej skúsenosti, tá šestka na diaľnici sa pýtala jak soľ! a spotreba by hneď išla dole.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
17. 3. 2014 20:41
Re: Iný pohľad
Ono ta 1.6TDI točí při 130 vcelku standardních 2500 otáček...
17. 3. 2014 21:22
Re: Iný pohľad
Na dialnici je to ok, horsie je to v meste kvoli velkym "dieram" medzi jednotlivymi kvaltmi. Musis stale radit a pri rychlosti okolo 50-60km / h mas dilemu, lebo na trojke to ide hlucne a pyta si vyssi stupen, na stvorke padnu otacky hodne dole a pri akomkolvek naznaku akceleracie sa motor rozduni a rozvibruje....
Avatar - iudex
18. 3. 2014 10:17
Re: Iný pohľad
To je na dízel stále pomerne dosť, keď dnešné benzíny točia do 3000 otáčok.
Avatar - Emel
18. 3. 2014 10:19
Re: Iný pohľad
Do 3000 otáček? To se mi tedy moc nezdá...
18. 3. 2014 11:42
Re: Iný pohľad
Myslí přeplňované.
Avatar - iudex
18. 3. 2014 11:51
Re: Iný pohľad
Ako vždy správne ;-) Jeden môj turbobenzín točí 2800 a druhý 3000 rpm pri GPS 130ke (samozrejme atmobenzín točil podstatne viac, 4000 rpm).
18. 3. 2014 13:49
Re: Iný pohľad
1.0EB 92kw 6sp toci nejakych 2450
Avatar - iudex
18. 3. 2014 14:05
Re: Iný pohľad
Tak to je medzi benzínmi rozhodne rekord. Na druhej strane podľa testov Focusu (ak teda hovoríš o ňom) ani takéto eko-sprevodovanie nepomáha k extra nízkej spotrebe.
18. 3. 2014 14:20
Re: Iný pohľad
Mezi menšími benzíny... :-) Ty velké se dostanou i níž.
Avatar - iudex
18. 3. 2014 15:32
Re: Iný pohľad
Na 6. stupni? ;-) Nebavíme sa o 8° ZF.
Avatar - Emel
18. 3. 2014 15:39
Re: Iný pohľad
RS 2.0TSI má tuším kolem 3000... ale to je sportovní derivát.
Avatar - iudex
18. 3. 2014 17:09
Re: Iný pohľad
GTI má presne rovnakých 3000 ot.
18. 3. 2014 19:04
Re: Iný pohľad
Aut s méně než sedmi stupni hodně ubylo a manuály se moc nenosí. :-) Ale mám takový pocit, že i Mercedesy se starým pětikvaltem točily na dálnici méně (teoretická maximálka na pětku byla myslím kolem 400 u CL 600). S rostoucím počtem stupňů neroste nějak zásadně celkový převod na nejvyšší stupeň. Alespoň mi to nepřijde.

PS: Jinak u Focusu dobrý výkon. Když má být šestka na dálnici, tak ať je dlouhá. Některé motory by klidně snesly nižší otáčky. Je samozřejmě otázka, jestli to nepřineslo kompromis někde jinde.
18. 3. 2014 15:23
Re: Iný pohľad
Raz som v nom isiel, spotrebu nemozem hodnotit, ale to ticho :yes:
Avatar - Delfin2
17. 3. 2014 20:47
Leon ST 1,4TSI Style
STečko sa určite vydarilo a s 1,4TSI to bude určite veľmi dobrá voľba, jazdím s tým motorom a som s ním spokojný môžem, len doporučiť na bežné jazdenie nad mieru postačujúce :yes: škoda,že s tým motorom sa nedá voliť DSG :no: ;-)
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2014 10:20
Ještě jedno plus Leonu
Autor testu ještě zapomněl dodat jednu obrovskou výhodu Leonu ve srovnání s Golfem - NEMÁ elektrickou parkovací brzdu :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Jaros71
18. 3. 2014 13:03
Re: Ještě jedno plus Leonu
Pravda! To je pro někoho plus.
Zase má méně povedený interier..ale dá se to.
Pěkné auto.
Jenže s traverzou na zadní nápravě za 650 tis??? 8-s :no:
Pokud do Leonu dají multilink , tak OK.
Jinak jedině kombík 4*4..tam traveza není!! :yes: ;-)
Avatar - Emel
18. 3. 2014 13:13
Re: Ještě jedno plus Leonu
Zrovna u 1.6TDI je "traverza" i u Golfu... a jestli k relativně slabému motoru dávat 4x4, o tom mám taky své pochybnosti.

Těch 650 je dáno výbavou a DSG...
18. 3. 2014 13:29
Re: Ještě jedno plus Leonu
Za víceprvkovou zadní nápravu si bude možné (snad už od dubna) u kterékoliv motorizace Leona připlatit. Např. u Octavie toto možné nebude.
Interiér je subjektivní, každému se líbí něco jiného. Já na interiéru Leona oceňuji zejména tvarovou originalitu v té šedi stále se opakujících koncernových palubovek.
Avatar - kokot
18. 3. 2014 15:19
Re: Ještě jedno plus Leonu
No tak to mě dostalo >:-[] :yes:

Už aby byl sníh že kluci ? >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
Avatar - iudex
18. 3. 2014 15:37
Re: Ještě jedno plus Leonu
Neviem, či je to také vtipné. To nemá nič s kĺzaním zadku na snehu. Ja by som si elektronickú brzdu dobrovoľne nevybral a v praxi sa s ňou len zlostím, s manuálnou je napr. rozbiehanie do kopca intuitívnejšie a plynulejšie (človek lepšie cíti moment záberu, zatiaľ čo pri elektronickej je to štýlom: drží-drží-prudko uvoľní).
21. 3. 2014 20:07
Spotřeba, výkon, nejkrásnější..?
Motor je skoro čtvercový, jistě bude mít dost nízký kompresní poměr. kroutící moment bude nafixlovaný stejně jako tomu bývá u škodovek. Hyundai i30 nebo Ceed má se stejným objemem podstatně vyšší výkon (94kW) a motor je daleko klidnější. Také si myslím, že I30 je pěknější než Leon. Teda pokud někdo je zrovna pamětníkem a líbí se mu kapota jak u Tatry 111 a dost "kolmé" přední sklo, tak Leon je krásný a odlišuje se tak od škaredých Peugotů, Hond, Hyundaiů, KII, Volv...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
24. 3. 2014 13:00
Re: Spotřeba, výkon, nejkrásnější..?
U Škodovek (a VW koncernu obecně) bývá naměřený výkon obvykle výrazně vyšší než udávaný... pokud jsi to myslel takhle, tak máš pravdu ;-)

i30 je subjektivně jedno z nejošklivějších aut ve třídě, Ceed je pro mě o hodně stravitelnější.
24. 3. 2014 23:32
Re: Spotřeba, výkon, nejkrásnější..?
Tak tvůj "subjektivní" názor na ošklivost i30 mohu jen potvrdit a znám řadu lidí s názorem totožným či podobný. Čili, v Evropě se asi o přílišnou "subjektivitu" jednat nebude... ;-) Vlnobití se prostě Evropanům moc nezamlouvá, to je celé >:D :no:
Avatar - Emel
25. 3. 2014 09:40
Re: Spotřeba, výkon, nejkrásnější..?
Třeba i40 CW je sice dost podobná, ale má jistou noblesu, lepší proporce... i40 se mi kupodivu docela líbí, i s tím vlnobitím.