reklama


Test Auto.cz

Seat Toledo 1.2 TSI FR Line – Horkokrevný Středočech

21.3. 2016
Verdikt
 

Proč jít s davem a nedopřát si špetku té středomořské exotiky s českým rodným listem?

Jasně že víte, čím tohle musí začít. Máme tu auto, které všichni známe jako Škodu Rapid. Nějak vypadá a nějak jezdí. A pak tu máme Seat Toledo. Vypadá téměř stejně a jezdí obdobně. Aby ne, sjíždí dokonce ze stejné mladoboleslavské linky. Proč se tedy zajímat zrovna o Toledo? Já osobně bych měl jasno.

Nerad plynu s davem, rád se odliším a potkávat vlastní auto denně po desítkách, ne-li stovkách, by mě deptalo asi podobně jako ženu, když na plese potká další čtyři dámy ve stejných šatech. Druhým důvodem je to, že se mi Toledo prostě líbí víc. Příď je agresivnější a záď působí díky jinému designu zadních svítilen širším dojmem, což je zrovna u tohoto modelu poměrně zásadní.

Profil auta pak nenadchne ani neurazí, stejně jako u Škody ale působí velmi nehezky až “crossoverová“ mezera mezi pneumatikou a blatníkem, přispívající k tomu, že ať na vůz nazujete cokoli, bude to i přes vcelku štíhlou karoserii vypadat malé. V tomto případě to jsou sedmnáctipalcové ráfky. Řekli byste to?

Testovaný vůz navíc disponuje paketem FR-Line, jenž má kromě zmíněných sedmnáctek Dynamic barevně kontrastní zrcátka, sportovnější masku a prahové lišty, LED zadní svítilny a zatmavená zadní boční okna, což určitě neškodí. Sportovní styl se přenáší i do kabiny, lišta na palubce je moje oblíbené „piano black“ v kombinaci s černým čalouněním, červeným šitím a sedadly v alcantaře.

Kam s ním?

Ovlivněn diskuzí pod jízdními dojmy s Fiatem Tipo se snad ani nemohu vyhnut tématu, kam duo Toledo/Rapid zařadit. Nedělal bych s tím velkou vědu – jde prostě a jednoduše o malé auto, protažené podle osvědčeného receptu budgetových modelů o kategorii výš. Z malých vozů dostává do vínku typický jízdní projev a prostornost v příčném směru, delším rozvorem a velkým kufrem láká prostoruchtivé zájemce o kompakty s menším rozpočtem.

Analogicky kupříkladu v Číně velmi oblíbené „Long“ verze pochopitelně neznamenají, že se vůz posunul o segment výš a BMW 3 Long je tedy stále střední a nikoli vyšší střední třída. Pokud chce automobilka vůz prezentovat jako kompakt, sázet na cenu a chlubit se velkými prodeji, musí na druhou stranu počítat s tím, že by se také mohlo stát, že se dostane do srovnávacího testu se skutečnými kompakty. A až se potká třeba právě s tím Tipem, budou se asi dít věci…

obrázek [600 x 365]

Že jde o budgetový model, poznáte u Toleda hned, jak usednete do interiéru. Království tvrdých plastů, které při dotyku jen „zazvoní“, patří k podprůměru i v rámci segmentu B, nijak zvlášť povedená není ani struktura a na světle se zvláštním způsobem lesknou. Skoro mám pocit, jako by plast ani nebyl černý, ale spíše do šeda. Palubní desce pak nepřidá ani minimalistický design. Černá ozdobná lišta se situaci snaží společně s decentním chromovým zdobením zachránit, ale rozpačitý dojem přetrvává, zejména při vzpomínce na první a druhou generaci Fabie. Optikou zákazníka Seatu je ale vlastně vše „při starém“.

Volant se drží vcelku dobře, ale v souladu s jistým emočním nábojem, který se Seat pokoušel v posledních desetiletích vyvolat, by mohl mít silnější věnec, řazení je krátké, přesné a s odpory na neutrálu, klasika. Moc mě nepotěšilo opěradlo sedadla, má sice lehké boční vedení ve spodní části trupu, ale nahoře je úzké a bočnice mě tlačily do lopatek.

Co se prostornosti týče, slyšíte to dnes a denně – úzká kabina neohromí ani mezi subkompakty, naopak pokud se za sebe usadím na zadní sedadlo, před koleny ještě nějaký ten centimetr zbude, což platí i co se místa pro hlavu týče, tam je to „těsnota“, ale nedotýkám se. Kufr liftbacku je pak jeden z největších i na poměry nižší střední.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Toledo 1.2 TSI

Cena v základní výbavě: 392 900 Kč Cena v testované výbavě: 460 600 Kč

Základní výbava:Kontrola tlaku v pneumatikách, Multikolizní brzda + asistent stability přívěsu, Vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly, Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Dojezdové rezervní kolo, Vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, Osvětlená přihrádka před spolujezdcem, Asistent rozjezdu do kopce, Automatická klimatizace Climatronic + klimatizovaná přihrádka u spolujezdce, 16" kola z lehkých slitin (pneu 215/45), Zadní okna elektricky ovládaná, Paket Komfort: tempomat + přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel + senzor únavy, Palubní počítač High, Multifunkční kožený volant a hlavice řadicí páky v kůži, Výškově nastavitelná přední sedadla, Paket Schránky: přední a zadní loketní opěrka, fixační síť, háčky a přihrádky v zavazadlovém prostoru, Dekorace – hliník, Ambientní osvětlení interiéru (prostor pro nohy + středová konzole)

Výbava testovaného vozu:Paket FR-Line (+32.200 Kč), Metalický lak (+14.800,-), Bezklíčové odemykání (+10.700,-), Paket Style (+10.000,-)

Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí Ecclestone udělal z formule miliardový byznys, nyní končí

Bernie Ecclestone skončil po více než 40 letech v čele…

Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte Tablety mají vrchol za sebou, jedou vinyly, tvrdí prognóza Deloitte

Tablety mají svá vrcholná léta za sebou, poptávka po nich…

Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách Arabové koupili českou centrálu Vodafonu. V Praze se dívají po dalších realitách

České nemovitosti lákají investory z celého světa. Poprvé…

Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu Sázky na internetu frčí, Tipsportu loni vzrostly tržby o více než třetinu

Sázkovému holdingu Tipsport loni meziročně vzrostly tržby…

 
Technické údaje
Motor Seat Toledo 1.2 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.2
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1490
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1101 / 535
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4482
b) šířka (mm): 1703
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Toledo 1.2 TSI FR Line – Horkokrevný…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového Mazda bude mít už příští rok benzinový motor na principu vznětového

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid

V Mladé Boleslavi vyráběný liftback španělské značky se…

Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění

Seat uvádí na český trh model Toledo pro rok 2014. Těšte…

 



 
Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Tato technika má zachránit benzinový motor před vymřením

Dnes 18:51

V poslední době se mluví hlavně o elektrické budoucnosti, motor spalující benzin by však zatím ještě nemusel vyklidit pole působnosti. Tato technologie má zážehovým agregátům zajistit další roky života!




Blesk.cz

Dara Rolins udělala Rytmusovi pedikúru vlastníma zubama! Nic pro citlivky

Dara Rolins udělala Rytmusovi pedikúru vlastníma…

Tomu se říká láska. Zpěvačka Dara Rolins (44) vyrazila strávit pár volných dnů se svým přítelem Patrikem…

Mládek navrhuje odkup OKD za korunu. Babiš o nouzovém plánu: Jen mrhání peněz

Mládek navrhuje odkup OKD za korunu. Babiš o…

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo plán pro případ, že by o černouhelnou společnost OKD neprojevil…

 

iSport.cz

V Příbrami hledají bojovníky. Proto zkouší exslávistu Baéze

V Příbrami hledají bojovníky. Proto zkouší exslávistu Baéze

Potřebuju bojovníky, kteří budou žrát trávu – vyhlásil útok na záchranu nový příbramský kouč Kamil Tobiáš. Hledá…

Tecl míří z Jablonce do Slavie! Kluby už se na přestupu dohodly

Tecl míří z Jablonce do Slavie! Kluby už se na…

Ve Slavii už Stanislav Tecl před šesti lety hostoval, nyní se do ní vrací zpátky. Šestadvacetiletý útočník,…

 

Reflex.cz

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Kněz a prostitutky: Když víra k pomoci prostě nestačí

Do hlavního města Namibie míří každoročně tisíce lidí. I přestože tam práci nemá více než čtvrtina obyvatel,…

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k mládí bez drog a alkoholu

Úspěch Islandu na Euru 2016: Radikální cesta země k…

Island se dlouhodobě umisťuje na špici evropského žebříčku zemí s nejzdravěji žijícími teenagery. Nebylo tomu…

 
 
reklama