Test Auto.cz

Seat Toledo 1.2 TSI FR Line – Horkokrevný Středočech

21.3. 2016
Verdikt
 

Proč jít s davem a nedopřát si špetku té středomořské exotiky s českým rodným listem?

Jasně že víte, čím tohle musí začít. Máme tu auto, které všichni známe jako Škodu Rapid. Nějak vypadá a nějak jezdí. A pak tu máme Seat Toledo. Vypadá téměř stejně a jezdí obdobně. Aby ne, sjíždí dokonce ze stejné mladoboleslavské linky. Proč se tedy zajímat zrovna o Toledo? Já osobně bych měl jasno.

Nerad plynu s davem, rád se odliším a potkávat vlastní auto denně po desítkách, ne-li stovkách, by mě deptalo asi podobně jako ženu, když na plese potká další čtyři dámy ve stejných šatech. Druhým důvodem je to, že se mi Toledo prostě líbí víc. Příď je agresivnější a záď působí díky jinému designu zadních svítilen širším dojmem, což je zrovna u tohoto modelu poměrně zásadní.

Profil auta pak nenadchne ani neurazí, stejně jako u Škody ale působí velmi nehezky až “crossoverová“ mezera mezi pneumatikou a blatníkem, přispívající k tomu, že ať na vůz nazujete cokoli, bude to i přes vcelku štíhlou karoserii vypadat malé. V tomto případě to jsou sedmnáctipalcové ráfky. Řekli byste to?

Testovaný vůz navíc disponuje paketem FR-Line, jenž má kromě zmíněných sedmnáctek Dynamic barevně kontrastní zrcátka, sportovnější masku a prahové lišty, LED zadní svítilny a zatmavená zadní boční okna, což určitě neškodí. Sportovní styl se přenáší i do kabiny, lišta na palubce je moje oblíbené „piano black“ v kombinaci s černým čalouněním, červeným šitím a sedadly v alcantaře.

Kam s ním?

Ovlivněn diskuzí pod jízdními dojmy s Fiatem Tipo se snad ani nemohu vyhnut tématu, kam duo Toledo/Rapid zařadit. Nedělal bych s tím velkou vědu – jde prostě a jednoduše o malé auto, protažené podle osvědčeného receptu budgetových modelů o kategorii výš. Z malých vozů dostává do vínku typický jízdní projev a prostornost v příčném směru, delším rozvorem a velkým kufrem láká prostoruchtivé zájemce o kompakty s menším rozpočtem.

Analogicky kupříkladu v Číně velmi oblíbené „Long“ verze pochopitelně neznamenají, že se vůz posunul o segment výš a BMW 3 Long je tedy stále střední a nikoli vyšší střední třída. Pokud chce automobilka vůz prezentovat jako kompakt, sázet na cenu a chlubit se velkými prodeji, musí na druhou stranu počítat s tím, že by se také mohlo stát, že se dostane do srovnávacího testu se skutečnými kompakty. A až se potká třeba právě s tím Tipem, budou se asi dít věci…

obrázek [600 x 365]

Že jde o budgetový model, poznáte u Toleda hned, jak usednete do interiéru. Království tvrdých plastů, které při dotyku jen „zazvoní“, patří k podprůměru i v rámci segmentu B, nijak zvlášť povedená není ani struktura a na světle se zvláštním způsobem lesknou. Skoro mám pocit, jako by plast ani nebyl černý, ale spíše do šeda. Palubní desce pak nepřidá ani minimalistický design. Černá ozdobná lišta se situaci snaží společně s decentním chromovým zdobením zachránit, ale rozpačitý dojem přetrvává, zejména při vzpomínce na první a druhou generaci Fabie. Optikou zákazníka Seatu je ale vlastně vše „při starém“.

Volant se drží vcelku dobře, ale v souladu s jistým emočním nábojem, který se Seat pokoušel v posledních desetiletích vyvolat, by mohl mít silnější věnec, řazení je krátké, přesné a s odpory na neutrálu, klasika. Moc mě nepotěšilo opěradlo sedadla, má sice lehké boční vedení ve spodní části trupu, ale nahoře je úzké a bočnice mě tlačily do lopatek.

Co se prostornosti týče, slyšíte to dnes a denně – úzká kabina neohromí ani mezi subkompakty, naopak pokud se za sebe usadím na zadní sedadlo, před koleny ještě nějaký ten centimetr zbude, což platí i co se místa pro hlavu týče, tam je to „těsnota“, ale nedotýkám se. Kufr liftbacku je pak jeden z největších i na poměry nižší střední.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Toledo 1.2 TSI

Cena v základní výbavě: 392 900 Kč Cena v testované výbavě: 460 600 Kč

Základní výbava:Kontrola tlaku v pneumatikách, Multikolizní brzda + asistent stability přívěsu, Vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly, Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Dojezdové rezervní kolo, Vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, Osvětlená přihrádka před spolujezdcem, Asistent rozjezdu do kopce, Automatická klimatizace Climatronic + klimatizovaná přihrádka u spolujezdce, 16" kola z lehkých slitin (pneu 215/45), Zadní okna elektricky ovládaná, Paket Komfort: tempomat + přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel + senzor únavy, Palubní počítač High, Multifunkční kožený volant a hlavice řadicí páky v kůži, Výškově nastavitelná přední sedadla, Paket Schránky: přední a zadní loketní opěrka, fixační síť, háčky a přihrádky v zavazadlovém prostoru, Dekorace – hliník, Ambientní osvětlení interiéru (prostor pro nohy + středová konzole)

Výbava testovaného vozu:Paket FR-Line (+32.200 Kč), Metalický lak (+14.800,-), Bezklíčové odemykání (+10.700,-), Paket Style (+10.000,-)

Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií Unipetrol zdvojnásobil zisk. Především díky pojistnému plnění z havárií

Petrochemický holding Unipetrol v pololetí zdvojnásobil…

Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019 Konec kožešinových farem. Senát schválil jejich zákaz od ledna 2019

Senát schválil zákaz kožešinových farem od konce ledna…

Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku Zápisník Daniela Nováka: Sorry jako po slovensku

Paměť stárne extrémně rychle. Ta mediální dvojnásob.…

Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

 
Technické údaje
Motor Seat Toledo 1.2 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.2
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1490
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1101 / 535
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4482
b) šířka (mm): 1703
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Toledo 1.2 TSI FR Line – Horkokrevný…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112 Česká armáda používá již tři tisíce Tatrovek. Letos získá dalších 112

Poslední várka vozidel z Kopřivnice bude armádě sloužit…

 



Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid

V Mladé Boleslavi vyráběný liftback španělské značky se…

Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění

Seat uvádí na český trh model Toledo pro rok 2014. Těšte…

 



 
Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda

Dnes 08:00

Dvě SUV, jedno elegantnější než druhé. Obě sázejí na efekt a obě mají plnit roli sportovní alternativy v této dnes tolik oblíbené třídě. Co mají stejné a čím se naopak liší? A co se ukrývá pod číslem 2143?




Blesk.cz

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong do ní sbíral vzorky

Taštička z Měsíce se vydražila za miliony. Armstrong…

Naoko nenápadná bílá taštička je ve skutečnosti jedinečným skvostem. Americký astronaut Neil Armstrong v ní…

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali hodiny. Chybí značení cest

Turisté „mizí“ v Brdech, zraněného cyklistu hledali…

Cyklista (65) utrpěl v úterý v brdských lesích vážná zranění. Jel po jedné z lesních cest, pravděpodobně přepadl…

 

iSport.cz

Poslední šance pro úniky. Tour před časovkou pokračuje rovinatější etapou

Poslední šance pro úniky. Tour před časovkou…

Tady se může pomalu rozhodovat o závěrečném žebříčku. Poslední závodní etapa letošního ročníku Tour de France…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park spáchal sebevraždu

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington zemřel v pouhých 41 letech. V den narozenin svého kamaráda z kapely…

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu zachycená objektivem Martina Straky

Neopakovatelná atmosféra ostravského festivalu…

Druhý den festivalu Colours of Ostrava byl plný zvučných jmen a desetitisíce lidí se i ve čtvrtek vlnily…