Test Auto.cz

Seat Toledo 1.2 TSI FR Line – Horkokrevný Středočech

21.3. 2016
Verdikt
 

Proč jít s davem a nedopřát si špetku té středomořské exotiky s českým rodným listem?

Jasně že víte, čím tohle musí začít. Máme tu auto, které všichni známe jako Škodu Rapid. Nějak vypadá a nějak jezdí. A pak tu máme Seat Toledo. Vypadá téměř stejně a jezdí obdobně. Aby ne, sjíždí dokonce ze stejné mladoboleslavské linky. Proč se tedy zajímat zrovna o Toledo? Já osobně bych měl jasno.

Nerad plynu s davem, rád se odliším a potkávat vlastní auto denně po desítkách, ne-li stovkách, by mě deptalo asi podobně jako ženu, když na plese potká další čtyři dámy ve stejných šatech. Druhým důvodem je to, že se mi Toledo prostě líbí víc. Příď je agresivnější a záď působí díky jinému designu zadních svítilen širším dojmem, což je zrovna u tohoto modelu poměrně zásadní.

Profil auta pak nenadchne ani neurazí, stejně jako u Škody ale působí velmi nehezky až “crossoverová“ mezera mezi pneumatikou a blatníkem, přispívající k tomu, že ať na vůz nazujete cokoli, bude to i přes vcelku štíhlou karoserii vypadat malé. V tomto případě to jsou sedmnáctipalcové ráfky. Řekli byste to?

Testovaný vůz navíc disponuje paketem FR-Line, jenž má kromě zmíněných sedmnáctek Dynamic barevně kontrastní zrcátka, sportovnější masku a prahové lišty, LED zadní svítilny a zatmavená zadní boční okna, což určitě neškodí. Sportovní styl se přenáší i do kabiny, lišta na palubce je moje oblíbené „piano black“ v kombinaci s černým čalouněním, červeným šitím a sedadly v alcantaře.

Kam s ním?

Ovlivněn diskuzí pod jízdními dojmy s Fiatem Tipo se snad ani nemohu vyhnut tématu, kam duo Toledo/Rapid zařadit. Nedělal bych s tím velkou vědu – jde prostě a jednoduše o malé auto, protažené podle osvědčeného receptu budgetových modelů o kategorii výš. Z malých vozů dostává do vínku typický jízdní projev a prostornost v příčném směru, delším rozvorem a velkým kufrem láká prostoruchtivé zájemce o kompakty s menším rozpočtem.

Analogicky kupříkladu v Číně velmi oblíbené „Long“ verze pochopitelně neznamenají, že se vůz posunul o segment výš a BMW 3 Long je tedy stále střední a nikoli vyšší střední třída. Pokud chce automobilka vůz prezentovat jako kompakt, sázet na cenu a chlubit se velkými prodeji, musí na druhou stranu počítat s tím, že by se také mohlo stát, že se dostane do srovnávacího testu se skutečnými kompakty. A až se potká třeba právě s tím Tipem, budou se asi dít věci…

obrázek [600 x 365]

Že jde o budgetový model, poznáte u Toleda hned, jak usednete do interiéru. Království tvrdých plastů, které při dotyku jen „zazvoní“, patří k podprůměru i v rámci segmentu B, nijak zvlášť povedená není ani struktura a na světle se zvláštním způsobem lesknou. Skoro mám pocit, jako by plast ani nebyl černý, ale spíše do šeda. Palubní desce pak nepřidá ani minimalistický design. Černá ozdobná lišta se situaci snaží společně s decentním chromovým zdobením zachránit, ale rozpačitý dojem přetrvává, zejména při vzpomínce na první a druhou generaci Fabie. Optikou zákazníka Seatu je ale vlastně vše „při starém“.

Volant se drží vcelku dobře, ale v souladu s jistým emočním nábojem, který se Seat pokoušel v posledních desetiletích vyvolat, by mohl mít silnější věnec, řazení je krátké, přesné a s odpory na neutrálu, klasika. Moc mě nepotěšilo opěradlo sedadla, má sice lehké boční vedení ve spodní části trupu, ale nahoře je úzké a bočnice mě tlačily do lopatek.

Co se prostornosti týče, slyšíte to dnes a denně – úzká kabina neohromí ani mezi subkompakty, naopak pokud se za sebe usadím na zadní sedadlo, před koleny ještě nějaký ten centimetr zbude, což platí i co se místa pro hlavu týče, tam je to „těsnota“, ale nedotýkám se. Kufr liftbacku je pak jeden z největších i na poměry nižší střední.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Seat Toledo 1.2 TSI

Cena v základní výbavě: 392 900 Kč Cena v testované výbavě: 460 600 Kč

Základní výbava:Kontrola tlaku v pneumatikách, Multikolizní brzda + asistent stability přívěsu, Vnější zpětná zrcátka s integrovanými směrovými světly, Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, Dojezdové rezervní kolo, Vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, Osvětlená přihrádka před spolujezdcem, Asistent rozjezdu do kopce, Automatická klimatizace Climatronic + klimatizovaná přihrádka u spolujezdce, 16" kola z lehkých slitin (pneu 215/45), Zadní okna elektricky ovládaná, Paket Komfort: tempomat + přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel + senzor únavy, Palubní počítač High, Multifunkční kožený volant a hlavice řadicí páky v kůži, Výškově nastavitelná přední sedadla, Paket Schránky: přední a zadní loketní opěrka, fixační síť, háčky a přihrádky v zavazadlovém prostoru, Dekorace – hliník, Ambientní osvětlení interiéru (prostor pro nohy + středová konzole)

Výbava testovaného vozu:Paket FR-Line (+32.200 Kč), Metalický lak (+14.800,-), Bezklíčové odemykání (+10.700,-), Paket Style (+10.000,-)

Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Technické údaje
Motor Seat Toledo 1.2 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1197
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 175 / 1400 - 4000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 5.2
Emise CO2:119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 550 / 1490
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1101 / 535
Rozměr pneu:215/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4482
b) šířka (mm): 1703
c) výška (mm): 1461
d) rozvor (mm): 2602
e) rozchod vpředu (mm): 1463
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 655 / 875
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):900
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
 

Přidat názorDiskuse: Seat Toledo 1.2 TSI FR Line – Horkokrevný…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid Seat Toledo FR Line: Sportovně laděný španělský Rapid

V Mladé Boleslavi vyráběný liftback španělské značky se…

Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění Seat Toledo 2014 má řadu vylepšení, ceny se nemění

Seat uvádí na český trh model Toledo pro rok 2014. Těšte…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou smrt: Zemřela při autonehodě

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou…

Byla mladá, krásná a nerozvážná. Tatarka Sitora Baratova (†23) vysílala jízdu v autě živě na internetu. Bavila…

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké jídlo ji drží naživu?

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké…

Jmenuje se Loraine Maurerová a ve svých 94 letech pracuje v restauraci McDonald's. Zákazníky obsluhuje již více…

 

iSport.cz

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších talentů slavné akademie

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších…

V posledních letech se tok odchovanců Barcelony do prvního týmu poněkud zastavil, ale o velké talenty pořád není…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…