Diskuse

Škoda Fabia 1.0 TSI (70 kW) Style – To dobré zůstává!

24.9.2018

Před čtyřmi lety představená Škoda Fabia III prodělala nedávno modernizaci. Vyzkoušeli jsme motorizaci 1.0 TSI se 70 kW splňující normu Euro 6.2.

 

  • 74 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 24.09.  13:23

    Lidovka lidem blíže

    Než se zde přežene stádo třívalcových haterů, rád bych zde připoměl, jaké motorizace měly starší Fabie a i když dnes je možná větší konkurence a za 300-350 (dle výbavy - novinářskou top verzi za 400 neberu v potaz) možná koupím nějaký udýchaný čtyřválec u konkurence, tak v generačním pojetím tohle auto nemůže vůbec nikoho urazit.

    Dříve takové Fabie mívaly nejčastěji HTP 44-55kw dle generace, potažmo 1.4MPI 55-74Kw. Nikomu to nepřišlo divné a jezdila jako rodinné auto naprosto běžně.

    Tady máme nějakou střední nabídku, 70kw, dynamika 0-100 za 10,8, což je skoro hodnota dálničních křižníků s naftovým dvoulitrem z dob velmi nedávno minulých, Vmax 184km/h...

    Takové auto je dnes daleko rychlejší, než předchůdkyně, takže i když se líbit všem nemusí, tak potřebám většiny, kteří poptávají v tomto segmentu, musí vyhovět. Je prostorná, není brzdou provozu a i s výbavou se dá hrát...
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 24.09.  14:08

      « Re: Lidovka lidem blíže

      Škoda, že slabší TSI docela odneslo montáž OPF. Nižší výkon, horší pružnost, mírně vyšší spotřeba... I tak je to určitě lepší motor než třeba 1.4 MPI.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 24.09.  14:23

        « Re: Re: Lidovka lidem blíže

        O tom vlastně píšu a to 1.4MPI byl ještě ten silnější motor, který neměl jentak někdo.
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 24.09.  15:15

          « Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

          1,4MPI bol vždy základ /až na krátke obdobie existencie 1,0MPI/, Ty si zrejme myslel 1,4 16v.
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 24.09.  15:32

            « Re: Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

            Mluvím hlavně o první Fabii;) A i tak byl základ spíš HTP.
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 24.09.  16:22

              « Re: Re: Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

              HTP spíše nahradilo 1.4 MPI. Na druhou stranu, v době 1.4 MPI se chvíli dělal ještě 1.0 MPI, ale ten neměl ani 40 kW.
              • 10 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 24.09.  16:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

                37 kW, to be precise. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 24.09.  14:26

      « Re: Lidovka lidem blíže

      To je v poriadku, ono 70 kW je na danú triedu slušný výkon a nejaké porovnanie s tragédiou menom HTP nie je namieste, ostatne je to turbo vs atmosféra. Problém je, že tie trojvalcové atmosféry tu stále sú (aktuálne len tá silnejšia) a ten atmo liter je tragédia porovnateľná s HTP, ak nie horšia. Toto turbo ide veľmi pekne, výkon má slušný a krútiak ešte lepší. Kultivovanosť chodu ale proste je trojvalcová, keď som to v požičanom aute naštartoval, normálne som musel pozrieť, čo je to pod kapotou, či nafta alebo benzín, studený štart je proste otras. V stredných otáčkach už to fičí pekne, aj spotreb je super, tam to funguje bez výhrad. Ale rovnako ako v teste, aj ja som nadával na ultraťažké sprevodovanie (mal som auto s DSG). Auto dávalo tak o 2-3 stupne vyššie prevody, ako by som dal ja (napr. pri mestskej 55ke 6ku namiesto logickej 4ky) a dusilo motor pri nízkych otáčkach, kedy sa trojvalček otriasal a trpel. Prepnutie do športu vec vyriešilo len čiasťočne, tam to dusilo "len" o jeden stupeň vyššie (t.j. 55ka na 5.°).
      A to som mal auto bez GPF, ktorý aj podľa autora motoru nepridával.
      Ale inak nemám voči Fabii výhrady, s TSI je to dynamické a úsporné auto, ale obete emisiám tu zjavne sú.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 24.09.  14:42

        « Re: Re: Lidovka lidem blíže

        No, cenově je dnes ale to TSI dostupný asi stejně, jako bylo to HTP, proto jsem napsal původní komentář. My jsme za HTP v né moc velké výbavě v roce 2003 dávali skoro 400 (byl to Seat Cordoba, takže i když je to jiné auto, je vlastně skoro stejné i cenově, jako tehdejší Fabia Kombi).
    • 20 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 24.09.  16:50

      « Re: Lidovka lidem blíže

      Tak maximálka 184 je lepší, než u Lexusu se 130kw.
      Ne, že bych s Fabií chtěl jet 180....
      • 20 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 24.09.  17:01

        « Re: Re: Lidovka lidem blíže

        U Lexusu to ale není relevantní údaj, hlavní je pohon.... potřebuješ mít supersofistikovaný pohon, aby si se tím mohl chlubit na diskuzích a v kavárnách, že ti v reálu nakope tříválcová Fabie, na to nikdo nehraje >:D
      • 00 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 24.09.  17:38

        « Re: Re: Lidovka lidem blíže

        Tak 180km/h se dalo vymáčknout i z F1 1.4MPI 50kW, teda pokud sis nějakou dobu na dálnici počkal, protože nad 160 to už nějakou chvilku trvalo >:D >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 24.09.  17:44

          « Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

          Taky bych řekl, že není moc aut, co mají míň, snad i vč. Dacií. >:D
          • 20 Reagovat !

            foto ericn

            ericn 24.09.  18:01

            « Re: Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

            Tak hlavně jezdit s takovou "jebkou" 180 je celkem odvaha, už to tak nějak nesedí. Škoda je, že výrobci se uchylují k předlouhým kvaltů jen kvůli spotřebě, o to víc na to člověk musí šlapat a spotřeba jde naopak nahoru. Vzpomeňme na 90tky, kdy i slabší motor díky kratšímu zpřevodování v normálních rychlostech docela "jel" ...
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 25.09.  08:24

          « Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

          Cordoba HTP 47kw - 190 km/h.... s větrem v zádech >:D
          • 00 Reagovat !

            foto ericn

            ericn 25.09.  17:14

            « Re: Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

            Hahaha s tornádem v zádech >:D >:D >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 26.09.  06:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

              No dobře.... Z kopce... Docela prudkého a táhlého...a mluvím o tacho a ne GPS... >:D Ale ve třídě jsem s tím mohl machrovat nad ostatnich 120tky a Favority >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 26.09.  18:30

          « Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

          Tak já nějaký 178, tachometrových, svého času vytáhl i z Faťana, dlouhé klesání u Hranic a dlouhé převody jsou prostě výhodou :-! >:D
    • 02 Reagovat !

      foto Morgan-Wheeler

      Morgan Wheeler 24.09.  19:16

      « Re: Lidovka lidem blíže

      S tímhle motorem ještě bez filtru jsem jel v Aroně a musím říct, že bych to nechtěl ani jako základ. Hrubý tříválcový chod, pod 2000 otáček to vibrovalo celým vozem, použitelné to bylo až kolem 2.5 tic otáček a k tomu extrémně dlouhé kvalty. Ve městě zlatá atmosféra. Moc nechápu komu se může taková charakteristika motoru líbit.
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 24.09.  20:28

      « Re: Lidovka lidem blíže

      Kebyze Fabia, ale so 75k zacinal aj Golf IV ci Octa I s 1,4, dokonca aj Passat B4 a ako vtedy majitelia chrochtali blahom ... :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 25.09.  17:57

        « Re: Re: Lidovka lidem blíže

        Octavia I začínala na 60 k (1.4 MPI), Golf IV na 68 k (1.9 SDI). Ale dnes je rok 2018.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 25.09.  19:53

          « Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

          Pravda. Na tie SDIcka som zabudol. Fakt ta 1,4 nemala viac koni? Zijem v tom ze ich bolo 75 ale hadat sa nebudem.
          • 20 Reagovat !

            foto white-label

            white label 25.09.  20:11

            « Re: Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

            1.4ky tam (O1) byly dvě:
            1397cm3/OHV/60PS 02/1999 - 03/2001
            1390cm3/DOHC/75PS 09/2000 - 06/2010
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 26.09.  09:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: Lidovka lidem blíže

              :yes: tá 60PS verzia ma akosi minula :-) teda som o nej ani nepočul :-)
    • 00 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 24.09.  22:11

      « Re: Lidovka lidem blíže

      Ano. Souhlas. Naprostý. Bohužel >:-[]

      To, že Škoda měla pod kapotou dříve ještě větší tragédie, je smutnou pravdou.
    • 00 Reagovat !

      foto JiVi

      JiVi 25.09.  13:33

      « Re: Lidovka lidem blíže

      no, pokud je stale v nabidce okta trumf s 1.4 TSi za 429 tacu, tak tohle je proste predrazenej smejd .. vsema primkama
    • 00 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 25.09.  18:01

      « Re: Lidovka lidem blíže

      Já měl jedničkovou Fabii s dvoulitrem, takže hejtovat můžu :-)
      V každém případě hlavním problémem 1.0 TSI nebude absolutní dynamika jako taková, ale kombinace turbodíry pod 2000 rpm a dlouhých převodů, která bude dělat problém zejména v městském a příměstském provozu. U vysmívaného HTPéčka byly hodně krátké převody, takže ve městě se s tím dalo jezdit slušně.
  • 01 Reagovat !

    foto nalimer

    nalimer 24.09.  13:26

    Nadcenená recenzia

    Správne by malo byť porovnanie Škody Fábia s jej rodinou, t.j. Seat Ibiza či VW Polo. Viem, je neférové porovnávať auto staré 4 roky i keď po modernizácií s ani nie ročnými súrodencami. No i porovnanie s ich predchodcami by naráža na slušne napísané "jednoduchší" podvozok Fábie. Už v tomto momente Fábia stráca. V zákrute odskakuje zádna náprava ako tanečnica nejakého afrického kmeňa.
    Nespomínané negatívum je aj to, že neponúka naftový motor. Pre mnoho nákupcov vo fleete dôležitý fakt.
    Ďalší pohľad je pozitívum v podobe posledného mohykána - verzia kombi pri malých autách. Defacto ide už o posledné auto tejto triedy v podobe kombi (teda do roku 2021). Avšak s háčikom, že spomínaný motor nie je pre verziu kombi tou správnou voľbou.
    A v neposlednom rade je negatívom cenovka. Klasický HB Fábie je cenovo skoro rovnaký s Ibizou a len o čosi menší ako Polo. Jediné a klasické pozitívum je, že "servis Škody je za rohom".
    Osobne by som videl dnešnú "vylepšenú" Fábiu na 3,5 hviezdičky.
    • 30 Reagovat !

      foto Rox

      Rox 24.09.  14:02

      « Re: Nadcenená recenzia

      Nevím jak na Slovensku. Ale už na pohled do ceníku mi vychází Ibiza o 30-40k dráž v podobné výbavě. Nehledě na to, že až od výbavy excellence jsou vyhřívané zpětné zrcátka. Na pojezd do města a cena od, je úplně mimo fabii. Pro kombi by byla špatná volba MPI. TSI ani pro kombi není špatná volba. Špatná volba by to byla, kdyby převažovala doprava po dálnici. Ke všemu o kombi se hovoří, že má lepší jízdní vlastnosti, díky více zatíženému zadku.
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 24.09.  14:12

      « Re: Nadcenená recenzia

      V ČR je Fabia podstatně levnější než Ibiza a Polo.
    • 00 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 24.09.  14:26

      « Nadcenená recenzia

      Podle Skody se naftak temer neprodaval, ja mam pocit, ze delal snad 10% prodeju.

      Za dalsi predpokladam, ze v tehle kategorii uz to nebude az tolik o fleetech, ale o soukromych prodejich. Kdo chce diesel, ma porad moznost v Rapidu.
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 24.09.  16:53

      « Re: Nadcenená recenzia

      Diesel do Fabie? Zaplať pánbůh, že tam není.
    • 00 Reagovat !

      foto SR20

      SR20 25.09.  22:15

      « Re: Nadcenená recenzia

      V zásade máš pravdu. Fabia, Octavia, Superb sú "ekonomické" vozidlá. Pre trhy kde sa rieši pomer cena/auto. Skoč si do Nemecka, tam sú namiesto Fabie samé Polá alebo Adam, Mini a podobne je to v ostatných kategóriách.
  • 50 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 24.09.  13:37

    1.0 TSI/81 kW s 5kvaltem? A od kdy?!

    Zajímalo by mě, proč si autor testu myslí, že vrcholná motorizace 1.0 TSI/81 kW je vybavená taky jenom 5st. převodovkou? Sorry, ale tak základní neznalost u českého motoristického novináře je neuvěřitelná ostuda... >:D >:D >:D
    • 11 Reagovat !

      foto -awson

      Đawson 24.09.  13:47

      « Re: 1.0 TSI/81 kW s 5kvaltem? A od kdy?!

      No on ten 6ti kvalt je podobne blbě zprevodovany jako 5ti kvalt, alespon tam ale nejsou takove preskoky. Uprimne, 70kw verze by mi naprosto stacila, ale nevzal bych ji uz kvuli převodovce.
      • 10 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 24.09.  14:47

        « Re: Re: 1.0 TSI/81 kW s 5kvaltem? A od kdy?!

        Práve tie menšie preskoky z toho robia jazdu oveľa príjemnejšiu ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 24.09.  14:27

      « Re: 1.0 TSI/81 kW s 5kvaltem? A od kdy?!

      Mě ještě zaujal odstavec o XDS - dosud jsem žil v představě, že XDS+ se více projeví na dobrém asfaltu, zatímco základní verze fungovala spíše za mokra. Mýlím se já nebo autor?
  • 10 Reagovat !

    foto Dinar

    Dinar 24.09.  13:48

    Pěkná rozmařilost

    od Škodovky, čtyřmetrový skokan do města se základní motorizací a vmax 184 km/h, kufr 330 litrů, měli by se podívat, jak to dělá prémie od lexusu. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 24.09.  13:57

      « Re: Pěkná rozmařilost

      Základní motorizace je 1.0MPI 44kW...
      • 00 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 24.09.  14:47

        « Re: Re: Pěkná rozmařilost

        Ty abys hned nešťoural. >:D
        • 40 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 24.09.  20:45

          « Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

          Je potřeba provokovat na základě přesných informací - Lexus sráží na kolena až střed nabídky Fabie, ne základ ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto MariAchi

        MariAchi 24.09.  14:56

        « Re: Re: Pěkná rozmařilost

        Ne, zakladni motorizace pro MR 2019 je 1,0 MPI 55kW.
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 24.09.  16:24

          « Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

          44 kW už je nějakou dobu v konfigurátoru.
          • 00 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 24.09.  20:30

            « Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

            Anyway... tohle je střed nabídky.
    • 20 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 24.09.  14:00

      « Re: Pěkná rozmařilost

      mám pocit ,že si vykopal vojnovú sekeru ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Dinar

        Dinar 24.09.  14:47

        « Re: Re: Pěkná rozmařilost

        Myslíš, že se ňafík chytne? >:D
        • 20 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 24.09.  14:49

          « Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

          Ten vedle zase opěvuje nejrychlejší auto na semaforech - hybridní Auris, který ujede i 4x4 za každého počasí ...
          • 20 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 24.09.  15:11

            « Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

            Coz je dost v kontrastu k jeho vykonum na dalnici, kde jej pravidelne potkavam jezdit 80-100. A pokud by nekoho napadlo ze jde o rychlost, tak to sice taky, ale predevsim jde o vzdalenost v centimetrech od pred nim jedouciho kamionu, v zakrytu ktereho se snazi setrivy ridic hybridu o v papirech psanou spotrebu. S zeleznou pravidelnosti.
            • 20 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 24.09.  15:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

              Není to někde na trase Praha - Kralupy nad Vltavou?:D
            • 00 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 24.09.  16:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

              >:D
            • 20 Reagovat !

              foto Dinar

              Dinar 25.09.  08:24

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

              Souhlas, u nás toho ještě tolik není, ale u vás v D je to běžný obrázek na Autobahnu, vždycky mě rozveselí, když vidím teslistu s autem, které ve zrychlení rozdrtí každý supersport, jak v devadesátce z metru olizuje návěs tureckého kamionu... >:D
              • 00 Reagovat !

                foto wakantanka

                wakantanka 25.09.  09:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                to je nová funkcia toho auta, tzv. platooning >:D
              • 20 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 25.09.  09:19

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                Teslu v tomhle rezimu tak casto nepotkavam, tam ale vidim jiny usmevny pattern: napojeni na dalnici s ukazkou toho co vsechno majiteluv milacek svede (a legrace stranou, dokaze toho sakra hodne), ktery je ale okamzite nasledovany nohou z plynu, pozvolnym zpomalenim na 120kmph kde si uz onen nejspis ne tak stastny majitel nastavi tempomat. Ve svete ostatnich elektroaut / hybridu popsanych vyse to jiste pusobi jako rychlost svetla...
                ... ale volit mezi 1) nechat se predbehnout fabii 1.0tsi, co jsem pred chvili na pripojovaku zadupal do zeme NEBO 2) riskovat ze nedojedu, inu, to uz tak cool taky uplne neni. :-)
                • 10 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 25.09.  09:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                  Priznávam že niečo podobné robím aj ja, teda na pripájači na trojke dám plyn do podlahy, aby som vzápätí dal rovno 6ku a tempomat na 139. :-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto fOE

                    fOE 25.09.  10:06

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                    Ze si to na trojku rozparadis treba az k 160tce, to ti s 40i pod * nemuze nikdo zazlivat, naopak, byla by chyba to nedelat kazdy jeden den. ;-) Pak si urcis svou cestovni rychlost, kterou chces cestovat na delsi vzdalenost a tou dal pokracujes. To "chces" je tam to dulezite. 139 je na SVK takova bezpecna rychlost, neriskujes zajem policie, jedes s davem, nikoho nebrzdis a ani nikoho "neohrozujes spechanim". Proste neco normalni. Ale tesla S jedouci 120kmph jen tezko nekoho presvedci, ze zrovna takhle chce majitel cestovat, tim spis ne v DE. To je rychlost majiteli vnucena, vnucena dojezdem. A v tom tkvi ten rozdil. Ty kdybys nahodou musel nekde byt co nejdriv, tak to na najezdu rozparadis a ve velkem stylu budes pokracovat celou cestou. Majitel tesly, inu, tomu zustane jen ten pripojovak, jen ten pripojovak... :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 25.09.  10:18

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                      Jj, je veľký rozdiel medzi chcieť a musieť. :-)
                • 10 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 26.09.  07:51

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                  Pravda, síť nabíječek v D za posl. roky zhoustla, teslisti si už můžou dovolit zhýralost, zvýšit cestovní rychlost z 90 na 110 km/h. :-)
            • 00 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 25.09.  19:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

              Asi je na tu na sk iná vzorka majiteľov hybridov, ale ja keď idem svojim, alebo firemným 140 tacho, tak medzi pár autami, ktoré ma obehnú sa vždy nájde nejaký hybrid. Málokedy dobehnem takého, čo ide 100-120 na spotrebu. Extrémom bol návrat z chalupy v jednu letnú nedeľu, kde ma obehlo snáď 5 ks toyot (rav, chr). Vyzeralo to ako keď ide celé dílerstvo toyoty z firemnej akcie >:-[] >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 26.09.  06:58

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                Nebo zoufale hledali nabíječku >:D
                • 20 Reagovat !

                  foto Dinar

                  Dinar 26.09.  07:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                  Všichni o jedné věděli, asi o 30km dál, tak to prostě bylo kdo z koho, no, a kyklop se jen dostal doprostřed toho závodu. >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 26.09.  07:56

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                    >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto woody-alien

                    woody-alien 26.09.  08:13

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                    Srážka u nabíječky. >:D :yes:
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 26.09.  08:26

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                      Vy to pořád nechápete, že jo? Všude se hlásí, jak se navzájem vzdalujeme, neumíme komunikovat, seznamovat se... Elektromobilita vás donutí se socializovat pár desítek minut denně s ostatními lidmi, co chtějí zachránit planetu na nabíječce !

                      Má generace se taky socializovala na čerpačce, akorát oni tam jezdili dobrovolně na pokec >:D
                      • 00 Reagovat !

                        foto woody-alien

                        woody-alien 26.09.  08:40

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                        Samozřejmě. Tímhle se změní spousta věcí. A nejenom pro plebs. Vždyť i správní budovy a zasedací místnosti budou zbytečné. Meeting bude probíhat v 9:30 u zvolené nabíječky, flipcharty s sebou. >:-[]
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ozzman

                          Ozzman 26.09.  08:52

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                          >:-[] Já si nemohu pomoct ,ale tohle prostě vystihuje tu mentalitu uplně dokonale >:D

                          [odkaz]

                          • 00 Reagovat !

                            foto wakantanka

                            wakantanka 26.09.  09:29

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                            :yes: :-) :-) :-) :yes:
                  • 00 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 26.09.  08:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                    >:D >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 26.09.  18:39

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                Nedávno jsem potkal kamaráda v Aurisu hybrid, koukám nevěřícně na to, že on, majitel X5 v hybridu...
                říkám mu, člověče, ses zbláznil?
                "no já ne, ale firma si hraje na ekologii, tak nám narvali tyhle lemry..."
                "A kolik to žere?"
                "Tak kolem 8, někdy i 10 na 100"
                "Tak moc? Jak to?"
                "Chci firmě vysvětlit, že na dálnici je to lemra a tu ekologii si mají strčit někam, takže jezdím jako s předešlou naftou, 160-180, co to jde" >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 27.09.  08:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

                  >:-[] >:-[] >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto jakubMG

            jakubMG 26.09.  12:59

            « Re: Re: Re: Re: Pěkná rozmařilost

            Jste dneska ve formě jestli sem Sakra nakoukne, vezme radsi roha.. :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 24.09.  14:02

      « Re: Pěkná rozmařilost

      Hlavně... a to je to nejsmutnější, tohle vypadá líp a o dost >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 24.09.  14:50

      « Re: Pěkná rozmařilost

      Jj, nečítajú diskusiu, kufor je na nič. Takto si pekne vo svojej škodovke povozíš kopu vzduchu >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 26.09.  18:33

      « Re: Pěkná rozmařilost

      Rozumíš, je to m..ka z Bolky, protože neodveze luxusně 4 členy basketbalové reprezentace..., viz expert níže
  • 10 Reagovat !

    foto zlysoused

    zlysoused 24.09.  13:51

    3 dospělí vzadu?

    A cesta na Ještěd nebude? ;-)
  • 15 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 24.09.  13:56

    chybí pořádný motor

    diesel přirozeně
    • 21 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 24.09.  14:02

      « Re: chybí pořádný motor

      Už nebude :-( taky jsem zamáčkl slzu...
    • 00 Reagovat !

      foto zlysoused

      zlysoused 24.09.  14:06

      « Re: chybí pořádný motor

      Ale podvozek ti možná přizvednou, abys ho netahal po zemi. ;-)
  • 20 Reagovat !

    foto coubes

    coubes 24.09.  14:05

    :D

    Na fotkách to vypadá jako špatně otexturovaný lowpoly model. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 24.09.  14:39

      « Re: :D

      To trvalo než měl někdo odvahu to říct na plnou hubu......připomnělo mi to "císařovi nové šaty"...... ;-)
  • 61 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 24.09.  14:25

    Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

    Tentokrát mi to nedá reagovat nebo spíše přispět i jiným pohledem.
    1.Když chci auto, co baví řídit, koupím Fiestu nebo Swift
    2.Když chci pohodlné auto do města pro ženu, koupím C3 nebo Capture, Mokka ,2008...
    3.Když chci levné auto, koupím Dacii Sandero, úplně na všechno stačí
    4.Když kvůli prestiži u sousedů nemůžu koupit Sandero a Polo je pro mě drahé, navíc každý druhý servis VW nemá dobrou pověst, jdu koupit Fábii >:D
    > bod 4 je bohužel častý důvod koupě Fábie
    5. Když nerozhodují žádné emoce, sáhnu po H i20 nebo K. Rio :-)

    Jak vidím Fa3 já se svými 180cm/90kg?
    1. Dozadu si za sebe pohodlně nesednu ani náhodou
    2. Všude vládne stísněný pocit, asi díky nízké výšce a úzkému rozchodu kol
    3. Fa3 je jen o 3cm!!! širší než Fa2, ten trik 9cm spočívá v triku měření s klikamama.
    Clio, Polo, i20 je o více jak 6cm širší v rochodu kol!!, to jsou kilometrty v měřítku aut.
    4. Všude tvrdé plasty, nic měkého - Polo, Clio i Fiesta jsou jinde.
    5. Problém nestability na mokré dálnici, při bočním větru či zasněžené okresce zůstává, auto má prostě krátký rozvor, je úzké a lehké. Vedle toho Rapid SB působí jak superauto :-) Jsem z Beskyd a Fa3 na sněhu je podobná jak Fa2.
    6. Do Fa3 se stále montuje problémový kompresor klimatizace SANDEN.
    7. Občas se krabatí sedačky kolem švů

    Ale abych nehanil, stále je důvod koupit Fa3
    1. Dobrý motor 1.0 TSI, ikdyž 1.2 TSI 81kw byl lepší :-)
    2. Neurazí nikoho vzhledem
    3. Servis za každým rohem, často lepší než u VW :-)
    4. Díky motoru se dá v autě vydržet(hluk) i dálniční rychlost (silný argument pro obchodní cestující)
    5. Relativně dobrá bezpečnost, vždy okenní airbagy i vzadu(proč to Clio nemá ani za příplatek nechápu :-) )

    • 00 Reagovat !

      foto control-blade

      control__blade 24.09.  15:28

      « Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

      kde je v tom zozname Lada Kalina, je aj kombi, má motor 1.6 akurát či sa dá kúpiť v CZ ?
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 24.09.  16:28

        « Re: Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

        Nedá (teda dovézt by šla, ale...proč?).
    • 12 Reagovat !

      foto simson33

      simson33 24.09.  15:36

      « Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

      S tou Dacií bych byl opatrný, soused, který kupoval vždy Renaulty, se také nechal zlákat cenou a šel do Dacie. Poté, co během půl roku musel 3x nechat auto v servisu, to vzdal a je zpátky u Renaultu... Jasně, chápu, jedna vlaštovka jaro nedělá a bla, bla, bla... a tak dále. Ale přesto bych s tou Dacií, která "stačí úplně na všechno" váhal >:D
      • 01 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 24.09.  18:11

        « Re: Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

        Soused, známý, kamarád... Super zdroje na cokoli.
        Takhle znám v okolí nejméně desítku Dacií všech typů a všechny bez nejmenších problémů. A naopak bych mohl vytáhnout třeba škodovácké motorářské bolístky, korozi Mazd či choulostivé podvozky Hyundaiů.
      • 11 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 25.09.  16:55

        « Re: Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

        Od Dacie k rendlíku = z bláta do louže. :no:
    • 00 Reagovat !

      foto SR20

      SR20 25.09.  18:44

      « Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

      Ja som dostal otázku, čo chcem ako náhradu Fabie Combi 2. Povedal som Fabiu 3. Rozmery sú pri jazde po mestách výhodou, hlavne parkovanie a celková obratnosť. Ale ak by som chcel malé auto, ktoré by zároveň bolo rodinné, to áno, tam by som určite priplatil za Ibizu.
    • 03 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 26.09.  05:03

      « Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

      Když chci auto, tak si koupím AUTO, ne prditko jako je Fabie, Fiesta, Swift nebo podobné. A to ve smyslu nájezdu, velikosti, pohodlí, cestování dálniční rychlostí apod. Tohle všechno jsou malé levné auta, které jsou určené buď jako skutečne levné auta pro někoho, kdo snese spoustu kompromisů, nebo jako regulérní 2. nebo 3. auta pro specifický druh provozu. A BTW, koukni na ceník i20, proti Fabii objektivně nevidím jediný důvod ke koupi - dychavicna atmo 1.2 za 285 ... ??? Teď jezdím tyden Swiftem 1.2 a pokud to má být zábava, tak také osobně nevím.

      A působit dnes na sousedy koupí Fabie? To už musí být skutečně hodně zapadlá víska.

      Potřebovat dnes takto spotřební malé auto, tak upřímně nic neřeším a klidne z fleku koupím Fabku s tímto nebo 81kW motorem. Konkurence je možná v některých parametrech lepší, ale v jako v celku to už třeba já jako zákazník nevnímám (že je malé auto o něco větší? Že plasty jsou měkké místo tvrdých? Že se cena liší o půl měsíční výplaty? ...)...
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 26.09.  18:51

      « Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

      Další odborník z beskydské vísky, úplně si jej dokážu představit. Dojíždí z Čeladné do Ostravy a kouká na golfové hřiště.

      1. Když chci auto, co mě baví řídit, tak si nekoupím spotřebák Fiestu nebo Swifta, orgasmus či úsměv na rtech při jejich řízení toliko není, takže si koupím Subaru BRZ, Clio RS, Fiestu RS nebo třeba 911.

      2. Netuším, co je pohodlnějšího na těch třech proti Fabii, možná to kvedlání PSA je lepší, nebo pohodlné funny barvičky? Capture? Ten co má na nohy méně místa než Fabia? Teda když se zmenší kufr, tak podobně, ale pak je zase malý kufr...

      3. Jasně, Sandero stačí všem, co Sandero, Daewoo Tico z vrakáče, to stačí všem.

      Já mám 183 cm a panečku 113 kg... za sebe se v pohodě posadím, samozřejmě není v tom místa jako v Transporteru nebo S-classe, ale Fabie rozhodně není pro vožení 4 dospělých, to ale ŽÁDNÉ auto téhle třídy, ŽÁDNÉ. Takové Clio nebo P208 a i ta C3 by mohly závidět.

      Clio že je uvnitř jinde? >:D To vrzající madlo. Já jsem docela velký fanda Renaultu, taky jednoho doma mám, ale že bych napsal, že je Clio někde jinde :-O Když budu hodně otimistikým zapomenu na otřesné ostřikovače, vrzající dveře, bouchjící kufr atd., tak řeknu, že jsou si ve stejné výbavě rovni.

      Rapid, ež je stabilnější? Na stejném podvozku, velikosti kol a ještě lehčí je >:D >:D Nebylo by lepší jezdit v ingotu. Možná by to chtělo koupit pořádné gumy.

      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 26.09.  23:18

        « Re: Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

        No, Fabia určitě má výbornou prostornost (v rámci třídy). Ale už to taky není co bývalo...

        i20 je prostorově srovnatelná
        nové Polo a nová Ibiza jsou na tom lépe než Fabia

        Prostě Fabia III je v prostornosti krok stranou nebo spíše vzad proti Fabii II. A zatímco Fabia II doslova kralovala, tak dnes už to zkrátka neplatí.

        Ale to není kritika Fabie. Určitě prostornost je jedním z kladů. Ale Rapid sehrál svoji roli a Fabia už tak nemusí být jen prostorná.
      • 00 Reagovat !

        foto Bobanus

        Bobanus 28.09.  21:56

        « Re: Re: Fabie III - úzká a stísněná šedá myš :-)

        Rapid má jiný podvozek, než Fábie, cca o 15cm delší rozvor (je třeba vědět co to je) a vzadu o 5cm širší rozchod. To dělá z Rapidu mnohem stabilnější vůz jak na dálnici, tak na sněhu. Odborník člověk nemusí být, stačí vyzkoušet obě auta a umět pozorovat jak se chovají za daných podmínek. Teoretiků na Auto.cz je více než praktiků, s tím už nic neudělám :-)
  • 15 Reagovat !

    foto Nlauda

    Nlauda 24.09.  14:49

    Je to o třídu níže než Polo nebo Ibiza.

    Tak pokud má člověk 180 cm, jako Bobanus a já, tak se dozadu nevmáčkne.

    Já se vmáčknu až do nového Pola a Ibizy, které jsou o třídu větší auta a mají nový podvozek.

    Tedy, překvapuje mě, že si tu Fabii na starém podvozku může někdo koupit. To totiž hovoří o značné tuposti.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 24.09.  14:55

      « Re: Je to o třídu níže než Polo nebo Ibiza.

      Ahoj, já jsem si tedy se svými 188cm dozadu sedl a bylo tam více místa, než třeba u některých aut o třídu výše. Neříkám, že bych chtěl cestovat sám za sebou, ale to od Bsegmentu asi nikdo nečeká, nebo ?
      • 02 Reagovat !

        foto Nlauda

        Nlauda 24.09.  15:08

        « Tak snad očekáváš více.

        Tak bohužel, pokud víš, že Polo, Ibiza má o 10 cm větší rozvor, tak snad očekáváš více.
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 24.09.  15:34

          « Re: Tak snad očekáváš více.

          Ano, nevím jak Ibiza, ale Polo je dražší, mne se nejvíce líbí Fiesta, ale to jsi taky cenově jinde.
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 24.09.  22:22

        « Re: Re: Je to o třídu níže než Polo nebo Ibiza.

        přesně tak, třeba víc místa jak Focus 3 >:-[] >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 25.09.  06:28

          « Re: Re: Re: Je to o třídu níže než Polo nebo Ibiza.

          Na nohy je to stejné , do šířky je Fokus3 lepší .. to je pro Fabii docela pochvala
          • 00 Reagovat !

            foto rohYpnol

            rohYpnol 25.09.  20:51

            « Re: Re: Re: Re: Je to o třídu níže než Polo nebo Ibiza.

            :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Bobanus

        Bobanus 25.09.  09:37

        « Re: Re: Je to o třídu níže než Polo nebo Ibiza.

        Jak si dám pohodlný sed vpředu za volantem, tak vzadu tlačím koleny na sedadlo. Pak je nepříjemné jak je nízko strop. Celkově se cítím o řád lépe v Rapidu SB..., kde je díky rozvodu parádní místo vzadu na nohy.
    • 30 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 24.09.  16:30

      « Re: Je to o třídu níže než Polo nebo Ibiza.

      Trochu silná slova, ne? Pokud nejezdím ve čtyřech, tak se dá žít i s levnější a menší Fabií.
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 24.09.  17:01

      « Re: Je to o třídu níže než Polo nebo Ibiza.

      Zdaleka ne každý potřebuje vzadu pohodlně vozit dospělé osoby nad 180, nebo vůbec někoho. Kupovat tuto třídu aut na pravidelný převoz více dospělých je jen nouzí.Když si např. důchodce koupí Fabii, vidím to naopak jako velmi rozumné.
      O značné tuposti svědčí spíš tvoje poslední dvě věty.
    • 00 Reagovat !

      foto Hubini

      Hubini 25.09.  13:31

      « Re: Je to o třídu níže než Polo nebo Ibiza.

      Tak ono je potřeba si říct realitu většiny řidičů co do obsazenosti se týká, že? Většinou v autě sedí dva dospěláci, děti. Velmi málo potkávám auta obsazené 3-4 lidmi. Ve finále je ta otázka velikosti a pohodlnosti místa na zadních sedadlech otázkou výrazné menšiny ;-)
  • 04 Reagovat !

    foto Nlauda

    Nlauda 24.09.  15:06

    Ještě dodávám - rozvor Polo, Ibiza versus Fabia - rozdíl 10 cm .

    Tedy koupit si Fabii s rozvorem menším o 10 cm je u mě neomluvitelné.
    • 60 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 24.09.  17:03

      « Re: Ještě dodávám - rozvor Polo, Ibiza versus Fabia - rozdíl 10 cm .

      Jj. A Superb má rozvor ještě větší. Koupit místo Superba Polo nebo Ibizu je neomluvitelné. 8-s
      • 20 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 24.09.  17:11

        « Re: Re: Ještě dodávám - rozvor Polo, Ibiza versus Fabia - rozdíl 10 cm .

        A takovej Tranzit...... >:D Hele, nebylo to tady už jednou, že jeden zdejší uživatel meřil třídu aut dle délky, rozvoru a hlavně objemu kufru... takže Tranzit si dal k snídani nejdnu Sklasse >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 24.09.  17:18

          « Re: Re: Re: Ještě dodávám - rozvor Polo, Ibiza versus Fabia - rozdíl 10 cm .

          No a podle čeho jiného bys to chtěl měřit, proboha... :-O >:D >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 24.09.  17:29

            « Re: Re: Re: Re: Ještě dodávám - rozvor Polo, Ibiza versus Fabia - rozdíl 10 cm .

            Já naivka jsem si myslel, že je to i výbavou, motorizacemi, pohonem... i když... Tranzit je RWD jak vyšitej >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 24.09.  18:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ještě dodávám - rozvor Polo, Ibiza versus Fabia - rozdíl 10 cm .

              Vidíš, prémiový základ už v základu... >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 25.09.  09:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ještě dodávám - rozvor Polo, Ibiza versus Fabia - rozdíl 10 cm .

              no a taký Sprinter má aj správny znak na kapote >:D
  • 12 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 24.09.  22:19

    Upřímné NE

    Abychom měli jasno hned - nemá smysl rozporovat technické parametry (=měřitelné). Tam je všecko OK.

    Nemá smysl rozporovat tuhle motorizaci pro někoho, kdo to táhne na operativní leasing, jako služební vůz nebo prostě ví, že 3 roky a dost. A neřeší cena/výkon.

    Pro ty ostatní říkám jednoznačné a upřímné NE. Tříválcové TSI jsou nepříjemné motory. Dole mrtvé, docela rezonují, nepříjemně duní. Ano, není to tragédie, to rozhodně ne. Ale navzdory všem marketingovým kecům ten 1.0 TSI není V NIČEM lepší než 1.2 TSI druhé generace (možná pár deci ve spotřebě, ale to mi za horší projev opravdu nestojí).

    Takže OK, poděkujme euroekoteroristickým aktivistům za to, že pod kapotou máme stále horší a horší motory. Škodovka to ustála se ctí. Ale není o co stát :-! :-!
    • 12 Reagovat !

      foto -awson

      Đawson 25.09.  08:12

      « Re: Upřímné NE

      Pisu to vzdy a vsude a s tvym nazorem naprosto souhlasim, jezdim tsi od sameho zacatku a je horsi a horsi. Nejlepsi bylo 1.2 tsi zacatku roku 2017. Do dnes na tu fabinku vzpominam. Otec ma uz 1.0 s gpf... A me ceka v breznu pristiho roku, je to sileny rozdil kdyz si prohodime auta... A to uz moje 1.0 bez gpf je dole uplne mrtva, clovek si neohlida otacky, lidi troubí, auto nejede a v relativně velke rychlosti tam ze dve nusim narvat jedna
      • 01 Reagovat !

        foto zlysoused

        zlysoused 25.09.  09:23

        « Re: Re: Upřímné NE

        A to to auto vyfasuješ? Nebo proč si pořídíš auto, se kterým se ti blbě jezdí? Vždyť nabídka je pořád široká.
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 25.09.  09:30

          « Re: Re: Re: Upřímné NE

          Tak z kontextu vyplýva, že je to služobák, ktorý mu menia pravidelne.
      • 30 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 25.09.  22:09

        « Re: Re: Upřímné NE

        A kdy mu prosím tebe tu 1,0 TSI s GPF dodali? Leda tento měsíc a sotva ji zajíždíte, protože doteď se doprodávaly obrovské skladové zásoby bez GPF za velmi zajímavé ceny a jestli otec čekal na GPF, tak je dobrý cvok, když ostatní spěchali pro kusy bez GPF.... a ještě k tomu čekat na ošklivější verzi po faceliftu... 8-s >:D

        A tvrzení, že auto dole nejede tolik, že ostatní blikají... vrať řidičák a nebo se zkus naučit řadit.
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 26.09.  07:52

          « Re: Re: Re: Upřímné NE

          To je popísané asi extrémne na druhej strane, staršie 1,2tsi , slabšie verzie s dlhým päťkvaltom májú dosť keď máš zapnutú klímu, ideš na dvojke tesne okolo 20km/h, pridáš plný a zrýchlenie z 20 na 40 trvá dlhšie ako večerné počítanie ovečiek :-! :-! . Často v prípade potreby zrýchliť radím tesne pod 20km/h jednotku...
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 25.09.  09:32

      « Re: Upřímné NE

      Musím súhlasiť, 1,2TSI (po vychytaní problémov s rozvodmi) bol ideálny downsizovaný motor, výkonný, úsporný, tichý, kultivovaný. 1,0TSI zachováva výkon, o chlp zlepšuje úspornosť, ale výrazne sa zhoršil v posledných dvoch parametroch. Takže povestný jeden krok dopredu a dva vzad. 8-s
      • 10 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 25.09.  22:15

        « Re: Re: Upřímné NE

        Je to víceméně pravda, ale zase ta kultivovanost je značně diskutabilní. Ve středních nejčastěji užívaných otáčkách je to naprosto v pohodě, v nízkých otáčkách po startu to je opravdu slabší chvíle, ale ve vyšších při zátěži en tříválec svým charakterem k malému autu docela sedí a mě třeba neruší. Rušil by třeba jako v HTP? kdy ve 130 točil přes 4000 vrnících otáček, tady je i ve vysoké rychlosti kultivovaný a při předjíždění a dynamické jízdě je to takové zábavnější. Asi jako v tříválec v Mini, taky se mi líbil více než by tam byl stejně objemný čtyřválec.
        Samozřejmě uvidíme co životnost.......ale tohle to plakání nad tříhrnkem buď majitelů TDI nebo Fabii s motorem MPI, to je výsměch...
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 26.09.  08:23

          « Re: Re: Upřímné NE

          Už jsem se zmiňoval, že bratr vybral jako druhé auto taky Fabku...jízdně ho 1.0 TSI nakonec pro to, co potřebuje, přesvědčil. Ale ten zvuk v nízkých otáčkách ho nejdřív opravdu vyděsil, zcela vážně se mě zeptal, jestli ten motor není kaput. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto rohYpnol

          rohYpnol 26.09.  10:33

          « Re: Re: Re: Upřímné NE

          nesmysl.

          1.0 TSI je horší než 1.2 TSI. Tohle je to podstatné.

          Všechno ostatní jsou jen řeči staré blažkové. O tom, co bylo kdysi, nemá smysl polemizovat. HTP tu byl a nestál za nic. Ale to neznamená, že 1.0 TSI je OK, protože dřív tu byly HTP 8-s 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 26.09.  18:57

            « Re: Re: Re: Re: Upřímné NE

            HTP, že nestálo za nic? To by mě jako bývalého majitele HTP, co ho před měsícem prodal s 225t km zajímalo...
            Tyhle divoké diskuze většínou těch, co to auto neprovozovali, jen ho znají z hospody nebo od zaručených známých mě opravdu baví. Nebyl to motor bez chyb, ale na to, na co byl určený, tzn. základní motorizace do městského auta, byl naprosto v pohodě, dokonce i značně úspornější, Já v kombíku, v kombinaci město, popojížděčky a občas dálnice v klidném tempu, klimatizace... 5,6l/100 km dlouhodobě. Co si více přát? Není to třeba někam točit, krou%ták je dole, do kopce v plném naložení to jede stejně otřesně slabě jako stejně výkonné motory, protože koně jsou koně a krouťák je krouťák. Něco jsem najezdil i s opěvovaným Hondím 1,2 a že bych z něj byl po dvou orgasmech, to né, jen se musel točit, točit a točit aby jel stejně jako to HTP v nízkých otáčkách, ale zase, auto do města na popojíždění...
            • 00 Reagovat !

              foto rohYpnol

              rohYpnol 26.09.  23:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Upřímné NE

              Ano, HTP nestál za nic. Tohle taky neokecáš.

              Můžu opět srovnávat a 1,4 MPI byl (opět) VE VŠEM lepší než HTP... Až na těch pár deci ve spotřebě... ale to zas záleželo na režimu (čím pomaleji, tím lépe pro HTP).

              Jinak ano, částečně ti dám zapravdu - pro důchodce, kterým stojí auto v garáži, HTP byla ideální volba :-! :-!
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 27.09.  00:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřímné NE

                Pár deci? Minimálně litr, spíše dva. Oba motory byly doma ve Fabii kombi, rozhodně bych si i po zkušenostech s MPI ve spolehlivosti volil HTP.

                1,4 MPI byl hlučný, protože řetěz, protože stará konstrukce ze Škoda 1000 MB, těsnění pod hlavou mu odcházelo úplně stejně jako ve fáčku, ve spodních otáčkách nepředváděl v podstatě nic, ve vyšších taky. Tuhle prehistorii ve Fabii naštěstí ke konci zrušili. Jo, možná jedna výhoda tu byla, nenáročnost na olej, ale to je tak vše.

                A pro toho důchodce nebo jako druhé auto do baráku bys doporučil který motor? 1,9 TDI, chytráku?

                Tady drtivá většina diskutérů jaksi nechápe smysl konkrétních aut a jejich motorizací. Jakoby tady každý jezdil minimálně S classe po městě a mimo město Ferrari. Řeší se převoz 4 dospělých v autě B segmentu, což nikdo nepožaduje, jen pár pošahaných novinářů a ještě pošahanějších diskutérů, pak jsou auta V segmentu větší než kompakty z devadesátek a rozplýváme se nad tím kolik tam je místa, ale že se s malým autem do města nedá zaparkovat před obchoďákem, to už je jaksi jedno.
                Trojkova Fabia je to maximum, co vidím jako smysluplná velikost ke koupi B segmentu. Nebýt kombi verze, klidně mohla být i menší. Takhle je kombík vhodný pro důchodce, co si občas vezmou vnoučata na výlet a do kufru sekačku dva pytle mulčovací kůry na chatu. Na tom jim i to HTP stačí. ALe každý je tu letec v diskuzi, ačkoliv jezdí ještě dnes jedničkovou Fabii z motorem z roku 1960 >:D

              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 27.09.  08:57

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřímné NE

                Já mam stejnou zkušenost s HTP jako Ron, možná to bude tím, že já to auto taky opravdu měl, později i párkrát řídil i silnější a novější verze, kdežto ty tu jen plácáš >:D

                Nikdo nemluví, že HTP byl ideál, to rozhodně ne, ale na ten provoz na který byl určen, fungoval slušně a dokonce v nízkých rychlostech působil živěji, než čtyřválcové atmosféry od konkurence.

                Jistě, že 1.4MPI byl lepší, vždyť byl proboha taky dražší! >:D To si objevil ameriku... 55 a 74 kw vs 44-47kw u HTP.... později 63 vs 51kw...
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 27.09.  10:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Upřímné NE

                  Pozor, on nepíše o 1.4 16V od VW, tedy těch 55 a 74 kW, což byly lepší a jak říkáš o hodně dražší motory, ale o 1.4 MPI 40, 44 a 50 kW, tedy motor s Felicie s pár úpravami, ten motor žral o litr více jak 1.4 16V, byl hlučnější atd.
                  Jako ono by to nebyl špatný motor, dynamicky plus mínus autobus jak to HTP, prostě slabé a pomalé do slabého a pomalého auta, ale při mém stylu jízdy, kdy jsem s HTP zajel 5.5, tak MPI min. 6.5. A že jsem třeba jezdil do práce s HTP někdy i pod pět na sto, pravda, s rozvahou, to MPI neumělo, však ani Felda nebo Fatan...nebo tisícovka, odkud ten motor pocházel
    • 00 Reagovat !

      foto SR20

      SR20 25.09.  18:50

      « Re: Upřímné NE

      Strašné kecy. 1,2tsi aj 1,0tsi jazdím. 1,0 duní okolo 1500, kde s ním nikto normálny jazdiť nebude. Jediná nevýhoda sú dlhé prevodové stupne po meste. Dynanicky je 1,0 lepší. Navyše má pod plynom pekný zvuk, podobný pätvalcu.
      • 10 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 25.09.  20:38

        « Re: Re: Upřímné NE

        Ne, je to vlastní zkušenost. Tak brzdi. To, že jsi možná nenáročný, nebo posloucháš bílou orchidej na plnou hlasitost nebo na tebe křičí žena nebo něco jiného, tak za to opravdu nemůžu.
        • 10 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 25.09.  22:16

          « Re: Re: Re: Upřímné NE

          Tvoje tvrzení je opředeno jen tvou domněnkou. Já se přikláním na strano SR20 a to jsem něco málo s tříválcem najezdil.
          • 00 Reagovat !

            foto rohYpnol

            rohYpnol 26.09.  10:29

            « Re: Re: Re: Re: Upřímné NE

            Neumíš číst? Píšu vlastní zkušenost.
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 26.09.  07:54

        « Re: Upřímné NE

        Tie dlhé prevody sú ale dosť fatálna nevýhoda, keďže v meste sa budeš pohybovať v tých otáčkach často. Vidím to na starších 1,2 tsi, na dvojke hučí, na trojke sa ešte nenadýchol...
    • 00 Reagovat !

      foto vrkuboy

      vrkuboy 30.09.  18:58

      « Re: Upřímné NE

      Co prosím 1,0 TSI je vespod mrtvé? >:D Vždyť má při 2000rpm maximální kroutící moment! >:D Jestli auto dusíš pod 2000rpm tak se nedivím že duní a nejede. >:D
  • 01 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 25.09.  12:13

    Klidné lhaní

    Schválně jsem se díval do starších testů. 1.2 TSI byla vždy mnimálně na 215/45 R 16.

    Teď novinářský kousek stojí na 185/60 R15... Je to smutné, když takto pomáhají motoru, aby vyzněl lépe...

    Nebo že by Škoda šla do sebe a novinářům začala servírovat verze, které skutečně odpovídají prodávaným verzím??? >:-[] ;-)
    • 31 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 25.09.  17:12

      « Re: Klidné lhaní

      Hele, hlavně to nehrot, jo...? Prostě je na 15, protože tomu tak je, hned za tím hledáš ilumináty a zednáře
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 25.09.  20:32

        « Re: Re: Klidné lhaní

        Sorry, ale na náhody tohoto typu opravdu nevěřím :-! Nebo máš snad pocit, že Škoda si nepohlídá, co dá novinářům do ruky? Škoda mezi novináře pouští opravdu to co SAMA CHCE. To není kritika, jen přirozené konstatování.

        CO však je na pováženou - proč chce, aby novinářské auto hůře vypadalo na videích a fotkách, proč chce aby hůře jezdilo ve smyslu změn směru jízdy... Vidím jen jediný racionální důvod.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 25.09.  21:59

          « Re: Re: Re: Klidné lhaní

          V bíle na R15 Fabia vypadá dobře, s tímhle motorem je to nejčastější rozměr pneumatik a ovlivnění výkonu není tak obrovské, jak si myslíš. Více zkušeností mám na 16" se silnější verzi a jede jako z praku, na tuto třídu více než je běžné.
          • 00 Reagovat !

            foto rohYpnol

            rohYpnol 26.09.  10:30

            « Re: Re: Re: Re: Klidné lhaní

            kdy měla škoda na novinářských vozech nejčastější rozměr pneu?
        • 00 Reagovat !

          foto Enthusiastic-driver

          Enthusiastic.driver 26.09.  07:48

          « Re: Re: Re: Klidné lhaní

          Škoda má ve fleetu několik desítek aut a jsem si docela jistý, že tam bude i Fabia na 215kach
    • 00 Reagovat !

      foto vrkuboy

      vrkuboy 30.09.  19:16

      « Re: Klidné lhaní

      U Rapida mám na léto 17" a na zimu 15" po stránce dynamiky nepociťuji žádnou změnu. Jen na zimních je auto gumovější.
  • 00 Reagovat !

    foto Bertold

    Bertold 25.09.  12:53

    Ozaj je uvádzaná spotreba 4,6-4,8l/100km podľa WLTP?

    Tomáš Dusil v článku uvádza, že spotreba 4,6-4,8l/100km je udávaná v novom cykle WLTP. Neviem, či má nejaké špeciálne info od výrobcu, ale ak vychádza z cenníkov, tak tam je síce spotreba nameraná podľa WLTP, ale prepočítaná na NEDC (viď info na konci cenníku).

    Už sa robia merania podľa WLTP, ale do 31.12.2018 by sa mali spotrebitelia informovať hodnotami prepočítanými na NEDC. Od 1.1.2019 sa majú spotrebitelia informovať hodnotami podľa WLTP.
    viď [odkaz] strana 102

    Zvýšená spotreba ukazuje na vplyv filtra pevných častíc, keďže pri atmo motore (ktorý nemá filter pevných častíc) sa spotreba nijako nezmenila. Porovnanie udávanej spotreby Fabie III HB pred a po facelifte-

    1,0MPI/55kW: 4,9l/100km->4,9l/100km;
    1,0TSI/70kW: 4,4l/100km->4,8l/100km;
    1,0TSI/81kW: 4,4l/100km->4,9l/100km;
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 25.09.  16:26

      « Ozaj je uvádzaná spotreba 4,6-4,8l/100km podľa WLTP?

      To je otázka, protože podle reportáže SM vzrostla reálná spotřeba prakticky jen ve slabší verzi TSI, která se celkově hůře vyrovnává s novým filtrem.
    • 00 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 25.09.  18:18

      « Re: Ozaj je uvádzaná spotreba 4,6-4,8l/100km podľa WLTP?

      A nevíš, jaké hodnoty spotřebitelé dostanou? Budou uváděny spotřeby pro všechny čtyři fáze WLTP testu (low, medium, high, extra high)? nebo jen fiktivní kombinovaná hodnota?
      V tom odkazovaném dokumentu je uvedeno "členské štáty by mali zabezpečiť, aby hodnoty úradnej spotreby paliva a úradných špecifických emisií CO2 zahŕňali aspoň „kombinované“ hodnoty namerané v súlade s príslušným skúšobným postupom." Já to čtu tak, že automobilky budou moci výsledky pro jednotlivé fáze testu před spotřebiteli tajit.
      • 00 Reagovat !

        foto Bertold

        Bertold 25.09.  22:01

        « Re: Re: Ozaj je uvádzaná spotreba 4,6-4,8l/100km podľa WLTP?

        Bližšie info ako sa to bude diať v praxi nemám. Vidím to rovnako ako ty. Že automobilky budú uvádzať len to, čo musia.
  • 00 Reagovat !

    foto SR20

    SR20 25.09.  19:05

    Mali spraviť lepšie sedadlá.

    Problém Fabie, respektíve Škody sú mizerné sedadlá. Nevhodné na dlhšie trasy.
    • 20 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 25.09.  20:50

      « Re: Mali spraviť lepšie sedadlá.

      No i tady se neshodneme.

      Ne že by se ve Fabii sedělo královsky, ale na poměry Škody jsou přední sedadla vcelku dobrá. Třeba Fiesta (nová) má přední sedadla horší. Prostě, sedadla ve Fabii průměr - nenadchnou ale neurazí.
      • 00 Reagovat !

        foto SR20

        SR20 25.09.  22:06

        « Re: Re: Mali spraviť lepšie sedadlá.

        Aha, vlastné skúsenosti. Pozerám, žiadne nevidím. Takže možno aj nie ...
        • 00 Reagovat !

          foto rohYpnol

          rohYpnol 26.09.  10:30

          « Re: Re: Re: Mali spraviť lepšie sedadlá.

          nechápu co jsi chtěl říct
  • 01 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 25.09.  20:48

    Cenová extraliga

    Když se podívám na cenu, tak nevidím jediný důvod pro Fabii.

    Historie se v podstatě opakuje. Stejně jako u Fabie I cenová konkurenceschopnost mizí na nekonkurenceschopných motorizacích a nutných příplatcích za akceptovatelnou verzi.

    Ve výbavě není nic mimořádného. Přitom jsme na cenové hladině konkurentů o třídu výš... Ne, Škoda u nás pro fyzické osoby nepodnikající (tj. běžný ceník+koberečky zdarma) nedává racionální smysl :-!
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 25.09.  22:01

      « Re: Cenová extraliga

      Já ti teda nevím, nekupuji auta teoreticky z ceníku, ale reálně a to co jsme dali za Style Combi s nejsilnější 1,0 TSI s několika příplatky navíc... bezkonkurenční, třeba i to Clio bylo dražší. Přesněji Clio kolegyně koupila s podobnpu výbavou, ale 1,2 16V proti 1,0 TSI 81 kW. Takže asi tolik k cenám.
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 26.09.  12:21

        « Re: Re: Cenová extraliga

        Tak předně mezi malými kombíky zůstalo jen Clio a Fabia.

        Jinak to bezkonkurenční tipuji kolem 360 t. po slevě... COž jsem prakticky na ceně 308 SW. S totožným výkonem. O třídu výš.

        Nebo Ceed SW, za obdobnou cenu s 1,6 GDI...

        Tolik k té supr výhodnosti :-!
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 26.09.  19:02

          « Re: Re: Re: Cenová extraliga

          Jseš ještě o hodně výše, podstatně. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto rohYpnol

            rohYpnol 26.09.  23:09

            « Re: Re: Re: Re: Cenová extraliga

            Takže jsem to podstatně trefil >:-[] >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 26.09.  23:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Cenová extraliga

              V podstatě si trefil pouze zeď, na které je umístěný terč, co myslíš, dá se to označit za úspěch...? ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto SR20

      SR20 25.09.  22:28

      « Re: Cenová extraliga

      Pri uvedení Fabie 3 na trh by som Ti dal za pravdu. Vtedy boli ceny absurdné. Ide aj o to, či berieš skladové, alebo na objednávku. Ja mám predface Fabiu za nejakých 12500€, čo považujem za dobrú cenu.
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 26.09.  02:05

      « Cenová extraliga

      A teď se vrať na zem a podívej, co koupíš u konkurence. ;-) Trio Ibiza/Polo/Fiesta přijde na další desetitisíce, možná ještě s osekanou výbavou, a motorizace z tvého pohledu o nic konkurenceschopnější. Rio ok, dobrá konkurence hlavně v základních verzích. Hjondé už narostlo sebevědomí i v ceníku. Micra levnější nebude a pod kapotou žádná sláva. Swišť nebo momentálně M2 zajímavé, ale uvnitř zřejmě ještě stísněnější. Francouzi mi nesedí interiérem.

      Nevím, kde jsi přišel na běžný ceník + koberečky zdarma.
      • 10 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 26.09.  08:29

        « Cenová extraliga

        Přesně tak. Malé auto v rodině se vybíralo v červnu a nabídky na Fabie po zvážení výbavy a motorizace neměly v podstatě konkurenci. S vyjímkou Clia, ale i to (byť lépe vybavené) vycházelo o minimálně 20t víc. Jestli to bylo díky výprodejům před dobou "filtrovou", neřeším.
        • 00 Reagovat !

          foto Bobanus

          Bobanus 26.09.  15:42

          « Re: Cenová extraliga

          Clio je jinde a je třeba jedna u prodejce. Ceníkové ceny u francouzů jsou prakticky na ozdobu. Už jen to, že Clio má podvozek jako Rapid s tím, že přední rozchod kol je o 5cm širší dává tušit, jak rozdílné bude chování na dálnici, sněhu či mokré vozovce. Pak je tu interiér, širší, měkčené plasty atd. Dokud jsem si nesednul do Clia, netušil jsem ten rozdíl taky :-) Ono v rámci EU ne náhodou je Clio druhé nejprodávanější autohned za Golfem!, Fabi není ani v první desitce. Ale nic proti, jen když člověk začne vnímat více komfort a kvalitu interiéru, Fábie na Fiestu či Clio nestačí. Cena Fábie 1.0 TSI je ale nyní nad 300tis.kč, takže moc levná teda není :-)
          • 10 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 26.09.  19:03

            « Re: Re: Cenová extraliga

            Rozplývat se nad interiérem Clia vedle Fabie, tohle mě fakt baví. To je jako radovat se z pití vody z kanálu a ohrnovat se nad vodou v louži >:D

            A ten Rozvor... bože, stačí širší gumy tam a jinde užší a jsme úplně někde jinde. Já měl po sově pučnené na několik dní Clio a Fabii, je pravda, že an suché vozovce bylo Clio obratnější jelo jak po kolejích ale na 16 a Fabia byla na užších 15", teď jsem ale zkoušel Fabii na 16/215 a to už bych rozhodně hledal rozdíly marně. Co jde ale sylšet hned a pozná i hluchý, je hlučnost od proudícího vzduchu nad 110 km/h, tam Clio propadá někam dozadu a hlavně místo vzadu, to je v Cliu taky oříšek, i když kdo chce vozit dospělé cestující, v téhle třídě je špatně a měl by více pracovat a koupit si větší auto.
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 26.09.  19:53

              « Re: Re: Re: Cenová extraliga

              "...Rozvor..."? A pokud si měl na mysli rozchod, tak tam se počítá pomyslný střed kol(a), takže šířka gumy ti s tím tak nezamává ("a jsme úplně někde jinde").
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 26.09.  20:44

                « Re: Re: Re: Re: Cenová extraliga

                Tak samozřejmě, ale šířka pneumatik ovlivní jízdní vlastnosti výrazně.
          • 20 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 26.09.  21:35

            « Re: Re: Cenová extraliga

            A tak jo. Já jsem zřejmě nejednal u prodejce, ale na zastávce trolejbusu. ;-) Já tady totiž nemluvím o nějakých cenících, ale reálných kupních cenách.Clio i Fabii jsme měli půjčené na vyzkoušení, dokonce najednou, aby byly dojmy přímo srovnatelné. Clio se mi líbí víc a bylo pro mě favoritem......přesně do této jednodenní zkoušky. Pak se koupila Fabie.
    • 00 Reagovat !

      foto vrkuboy

      vrkuboy 30.09.  21:45

      « Re: Cenová extraliga

      Nová Škoda Rapid 1,0 TSI Style s hodně příplatky (skladovka) ceníková cena 426 000,- prodejní 358 000,- Za to kolik je v tom autě výbavy je to sakra dobrá cena. U Fábie je situace úplně stejná.
  • 00 Reagovat !

    foto Exposed

    Exposed 30.09.  12:07

    To dobré?

    Jak tu může zůstat něco dobrého, když se bavíme o fabii? Pokud totiž chcete nějakou výbavu, vyšplhá se Vám fabie až na nějakých 600 tisíc. To Vám přijde normální? Za mě hodně nepovedené auto, hlavně díky cenovce, co si myslíte vy?
    • 00 Reagovat !

      foto Jeremiah-Johnson

      Jeremiah Johnson 01.10.  14:40

      « Re: To dobré?

      Jo s tou cenovkou to fakt přepískli, stejně jako s tím "omlazeným modelem", když změny tam jsou minimální! Já bych takové auto nechtěl ani zadarmo, jen to jen předražený kus šrotu, nic víc!!!
    • 00 Reagovat !

      foto Keziz

      Keziz 02.10.  21:09

      « Re: To dobré?

      Já s Vámi souhlasím zbytečně předražená výbava a s tím motorem za ty peníze to auto nic moc nepředvede a ani nevydrží
    • 00 Reagovat !

      foto Balentinka

      Balentinka 04.10.  13:02

      « To dobré?

      Jakože tu cenovku dost přehnali já mám ráda malé vozy ale todle je prostě strašná cena a vlastně za nic když budu chtít ušetřit tak si koupím holobit od nich a peněženka bude na hodně dlouho prázdna a za nic mě se to nelibí
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Liknavost úředníků stopnul až Ombudsman Blesku! Zničený náhrobek paní Vlastě (63) firma opraví

Liknavost úředníků stopnul až Ombudsman Blesku!…

Vlasta Hoffmannová (63) doplatila na kácení stromů na přerovském hřbitově. Jeden z kmenů spadl na její hrob a…

Zuboženou Andělku vyhodili na ulici. Fenku zachraňují v útulku

Zuboženou Andělku vyhodili na ulici. Fenku…

DĚČÍN – Srdce se svírá při pohledu na zhruba osmiletou kříženku pudla, o kterou se teď starají v děčínském…

 

iSport.cz

ONLINE: Kdy bude mít další zápas v UFC? Ptejte se MMA bojovnice Lucie Pudilové

ONLINE: Kdy bude mít další zápas v UFC? Ptejte se…

Do největší světové MMA organizace vlétla jako uragán. Jediná Češka v UFC Lucie Pudilová má za sebou dvě výhry a…

Hoftych: Hapal je pro Slováky logická volba, ve Spartě byl v nesprávný čas

Hoftych: Hapal je pro Slováky logická volba, ve…

Ani on nezastírá, že to byl šok. Náhlý konec trenéra Jána Kozáka u slovenské reprezentace překvapil i generální…

 

Reflex.cz

Bílý krteček aneb Jak by vypadaly pohádky, kdyby vznikaly v dnešní korektní době

Bílý krteček aneb Jak by vypadaly pohádky, kdyby…

Všichni je známe. Spousta z nás na nich vyrůstala. Ve své době na nich nebylo nic špatného. Dnes je však jiná…

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských válek. Napoleon tam dostal na frak a musel na Elbu

Bitva u Lipska: Nejkrvavější střet napoleonských…

Došlo k ní ve dnech 16.–19. října 1813. Před 105 lety vznikl na počest této významné události monumentální…