Diskuse

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI 81 kW DSG Monte Carlo – Nejlepší z rodu

8.10.2018

Fabii v omlazeném balení už koupíte výhradně s benzinovými tříválci. Vyzkoušeli jsme absolutní vrchol nabídky v karoserii kombi, nad kterou se dost možná stahují mračna.

 

  • 61 Reagovat !

    foto steny007

    steny007 08.10.  14:09

    Ha!

    Nová doba! Fabka za půl mega >:D
    • 30 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.10.  14:11

      « Re: Ha!

      Taková tu byla vždy... Akorát tam byl motor 2x tak veliký >:-[] Nebo nesla odznáček RS a taky tak jezdila...
      • 20 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 08.10.  19:32

        « Re: Re: Ha!

        A to ještě nebyla nejdražší verze. Plně vybavené (xenony, ESP, kožené čalounění) Fabie Combi 2.0 a 1.9 TDI stávaly před 15 lety přes 600 tisíc.
        • 10 Reagovat !

          foto adam007

          adam007 09.10.  08:08

          « Re: Re: Re: Ha!

          Pravda. Naši v roce 2000/2001 brali F01, Comfort s výbavou 2x airbag, kazeťák, el.okna a zrcátka, mlhovky, centrál+DO, klimatizace, motor 1.4 16V 74kw.....a 460tis. Tehdy. Dnes za ty peníze má člověk výbavu o xx úrovní výše.
    • 62 Reagovat !

      foto JiRkA997CZ

      JiRkA997CZ 08.10.  14:27

      « Re: Ha!

      Naleštěnej mrzák, co chceš za půl míče?
      • 12 Reagovat !

        foto JirkaV8

        JirkaV8 08.10.  15:01

        « Re: Re: Ha!

        To je kombi jako šíp :-! I když Scout mě bere víc :-)
        • 32 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.10.  15:04

          « Re: Re: Re: Ha!

          Měl by si si změnit Nick na JirkaV3.... když už, aby to lépe vystihovalo tvůj postoj :-!
          • 20 Reagovat !

            foto Stevee

            Stevee 08.10.  15:32

            « Re: Re: Re: Re: Ha!

            Myslis R3? V3 jsem jeste nevidel >:D
            • 21 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 08.10.  15:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

              A V8 v Oktávce jo? >:-[] To máš jedno, stejně je to troll >:D
              • 12 Reagovat !

                foto JirkaV8

                JirkaV8 08.10.  16:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

                Fabia je městské auto. Ano do Oktávky bych třeba pod 1.5TSI nechtěl. ...Jo V8 mám já, ale to není pro Vás a ani pro Škodovku ;-)
                • 22 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 08.10.  16:37

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

                  Tak určitě máte :-) A proto tady trollíte už nějaký čas dikuze ve prospěch Škodovky >:D V jaké počítačové hře to máte?
                  • 33 Reagovat !

                    foto JirkaV8

                    JirkaV8 08.10.  17:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

                    Myslet si můžeš, rozhlašovat taky, nemám s tím problém. Horší je, že se asi nevsadíš třeba o 100tis u notáře. Jsem si mohl přivydělat. Nebo jo? Ty v zahraničí taky říkáš, že Plzeň je patok a Karlův most ruina co? Zvláštní, teď své chování srovnej s Britem nebo Američanem. Proto jsou asi dál a CZ ne.
                    • 23 Reagovat !

                      foto Ozzman

                      Ozzman 08.10.  17:05

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

                      Co to všechno má společného s trollením v diskuzi ve jménu Škodovky?

                      Přečti si občas jak tady na diskuzi vystupuješ a co píšeš, můžeš mít doma 10x V8, ale tady na diskuzi vystupuješ výhradně jen jako troll ;). Měj se...
                    • 00 Reagovat !

                      foto rokyta-p

                      rokyta.p 09.10.  15:01

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

                      Kombi jako šíp, svatá pravda, ozzymu navzdory >:D
    • 72 Reagovat !

      foto scadar

      scadar 08.10.  14:47

      « Re: Ha!

      Ne ne, doba je furt stejná - doba yntelygentů nadávajících na cenovku novinářskýho auta v absolutně plný palbě.

      Fabie stojí půl, oktávka jeden, superb jeden a půl mega. Se stim smiř. ;-)
      • 50 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 08.10.  14:58

        « Re: Re: Ha!

        Ale tahle Fabie začíná na 435 tisících... což samo o sobě málo není.
        • 10 Reagovat !

          foto scadar

          scadar 08.10.  15:18

          « Re: Re: Re: Ha!

          Něco na tom bude - tuhle jsem někde v obchoďáku obdivoval Škodu Karok za cenu 990 tisíc - a vzpomněl jsem si, že za ten samej milion korun si před rokem kolega v práci kupoval BMW X1. Asi už šáde není žádná druhořadá značka? :-)
          • 33 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 08.10.  15:29

            « Re: Re: Re: Re: Ha!

            U toho Karoqu to ještě s přimhouřením obou očí a zacpání nosu chápu. Jenže Fabie má alespoň dle mého vnímání tohoto modelu a trhu v ČR jiné postavení.

            To auto sloužilo jako rodinné pro většinu lidí s průměrným příjmem. Vyměnili ho za ojetiny, nebo své staré Felicie. Takže Fabii hodně kupovali soukromníci, protože chtěli nové auto a potřebovali prostor, moc na výběr s omezeným rozpočtem nemáš a Fabie kombi tak byla jako takový rozumný Value/Money.. měla kufr, nějakou výbavu, když sis připlatil, tak i normální motor, který tě nenechá v prvním kopci. Takže pokud cena Fabie je taková, jaká je testovaného auta, nevěřím, že by jí dala většina lidí přednost před čímkoli z C segmentu za ty peníze...

            Pokud by taková Fabie nahoře měla 1.5TSI a byl to kombik Monte Carlo, pak bych mu tu cenu odpustil a byl by tam ten kýžený překryv oproti Octavii, kdy za tyhle peníze koupíš Ambition s tímto motorem.

            Karoq je jiná liga, ten už pro někoho může být dostatečně veliký a schopný a když někdo chce, tak si ho holt nesmyslně vybaví. Nemyslím si, že Karoq si někdo kupuje jako nutně nejlevnější auto na které dosáhne.
            • 30 Reagovat !

              foto scadar

              scadar 08.10.  19:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

              No to bych právě viděl přesně naopak, zvyšování cen chápu spíš u tý fabie, protože prostě náklady na výrobu nejdou lineárně s velikostí auta. Nějaká minimální výbava musí být v obou a stojí stejně - a těch pár procent plechů, skla a dodatečný výbavy prostě nebude stát o tolik víc.

              A pokud si fábii dneska můžeš naložit výbavou, která se dřív dávala jenom od oktávky nahoru (full led, adaptivní tempomat, ...), tak je jasný, že taky musí stát víc než dřív. Zatímco do kokodáqa si už proti fabii nic moc víc nedáš - tak maximálně elektrický víko kufru a virtual cockpit. Tak proč by to auto mělo stát víc než dvakrát tolik a k tomu skoro tolik, kolik stojí X1, čili skutečně prémiové malé SUV?
              • 10 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 08.10.  21:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

                Uh huh.

                Do Kodiaqa toho samozřejmě dáš o hodně víc. V první řadě technika. Kodiaq je většinou 4x4, vždy víceprvek vzadu, volitelně adaptivní tlumiče, robustní převodovky s mokrýma spojkama vč. DQ500, motory do 176kW v naftě a do 140kW v benzínu.

                Nějaké blbinky tam jsou taky... ale o ty až tolik nejde.
                • 21 Reagovat !

                  foto scadar

                  scadar 08.10.  23:32

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

                  Co do toho motáš Kodiaqa? Od kdy je Kardiaq velikostně konkurencí pro X1? To je spíš tak X3, ne-li X5 (tyhle velký auta ve voku moc nemám, sorry jako).
                  • 00 Reagovat !

                    foto Emel

                    Emel 09.10.  11:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

                    A co jsi myslel kokodáquem?
            • 10 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 09.10.  21:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

              Ale vždyť Fabie nezačínáan 435t Kč, proboha. Style s tímhle motorem se dá koupit o 100t Kč níže. V nižší výbace i hluboko pod 300t Kč. To je přece dobrá cena.
        • 10 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 09.10.  21:43

          « Re: Re: Re: Ha!

          A kde jsi přišel na to, že Fabia Combi začíná na 435t kč? A ceník není realita... ta je úplně jinde, když se ví kudy a jak... Ale plakt nad ceníkovou cenou Fabie... to snad člověk zkušený jako ty přece nemyslí vážně.
    • 20 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 08.10.  15:01

      « Re: Ha!

      1. Je to "vrcholný" model nacpaný kadečím 2. Skús si spomenúť, za koľko sa kupovali prvé fabie s nejakym motorom, troškou výbavy a skús si to porovnať ;)
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 09.10.  21:29

        « Re: Re: Ha!

        Kde čím?
        Tak třeba černou stropnicí.. to je fakt.
        ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 09.10.  21:46

          « Re: Re: Re: Ha!

          A uprostřed stropnice je panoramarické okno za desítky tisíc... prosím Tě, co v té výbavě chybí na auto tohoto segmentu? Já si opravdu nic představit nemůžu. A příjde ti to jako drahé, jo?
          • 00 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 09.10.  22:37

            « Re: Re: Re: Re: Ha!

            Ne.
            Ale nepřijde mi drahej ani ten Jeep.
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 09.10.  22:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: Ha!

              Džíípa jsem nečetl, eSŮVéČka mě naštěstí zatím nebaví, stačí, že jsem musel pořídit eMPéVéčko 8-s >:D
  • 51 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 08.10.  14:10

    Sluší jí to...

    Fabie v této generaci vypadá dobře, vím, že se tu najde tuna odpůrců, ale je jedním z posledních aut svého druhu (Společně s Cliem) a ve třetí generaci umí působit celkem dobře a v této výbavě se neztratí na parkovišti ani mezi dražšími auty.

    Akorát do rodinného ideálu má tato konfigurace hooodně daleko, cena je absolutně mimo... 0,5M za Fabii.... ale ok, novinářská verze, jenže i tak 434 tisíc za základ v této výbavě. Myslím, že síla Fabie je v jiných konfigurací.

    V testované konfiguraci jsem se svezl v Rapidu, převodovka řadila hladce (ano Sakro, DSG a řadilo v pohodě.... ! >:D ), motor se moc zbytečně nevytáčel a při běžné jízdě i pocitově tlačil do sedaček >:D Příšerný byl komfort a odhlučnění podvozku, nevím, jak moc je to velký rozdíl proti Fabii, ale měřítkem ceny by to pro mne bylo neakceptovatelné...

    Mou otázkou je, kdo si výše nakonfigurované auto koupí za tu cenu a jak široká to bude základna kupců. Vypadá dobře, jezdí na svou třídu solidně, ale je to pořád Fabie za 0,5milionu a to není ani RS..... Rodina to asi nebude, když chci kombik, mám obrovský výběr o třídu výše ( včetně Oktavie), pokud chci stylovku do města, asi nebudu brát kombik ? Otázky do pranice :-)
    • 22 Reagovat !

      foto Toky1

      Toky1 08.10.  14:23

      « Re: Sluší jí to...

      Tak fabia kombi za cenu toyoty corolly... No neber to.
      ;-)
      Ja viem že každý pes svoj chvost chváli a asi som ovplyvnený tým, že mám corollu.
      Ale toto fakt v škodovke trochu prehnali. Jedine že tá nová fabia je hádam komplet iná ako terajšia. Máme staršiu na firme a corolla hrá proste inú ligu.
      • 61 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 08.10.  14:43

        « Re: Re: Sluší jí to...

        To není jen o Corolle, tohle je běžná cenová nižší střední, možná ne v top výbavě, ale máš za to i Golfa, Fokuse ,Astru...
        • 22 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 08.10.  15:26

          « Re: Re: Re: Sluší jí to...

          Ta nižší střední v téhle ceně bude vybavena stejně jak ta Fabia, ne-li lépe. S bonusem lepšího využití prostoru...
          • 11 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 08.10.  15:30

            « Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

            Myslím, že né každá, ale vesměs si moc ve výbavě nepohoršíš a hlavně dostaneš dospělejší auto.
            • 22 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 08.10.  17:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

              Nižší střední za půl miliónu? No, možná, že Golf by nějakou tu výbavu postrádal, ale jinak... To i Japonce za tu cenu dostanu se slušnou výbavou.
              • 21 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 08.10.  17:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                Myslím, že za tyhle peníze je hodně široký výběr.
                • 01 Reagovat !

                  foto Blue-Sun

                  Blue Sun 08.10.  18:35

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                  No právě. Po Fabii pak už můžeš koukat jen proto, že ji z nějakého důvodu naprosto nezbytně chceš. A takový mě zatím nenapadl.
      • 10 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 09.10.  21:51

        « Re: Re: Sluší jí to...

        Je pravda, že Corolla nebo Auris mají zajíamvé ceny, ale zase ať si Toyoťáci rvou vlasy jak chtějí, reálně je ta jejich 1,6 lemra líná, která se nedá s tímhle 1,0 TSI srovnat, natož si nedovedu představit Auris s ještě slabším motorem
    • 30 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 08.10.  14:37

      « Re: Sluší jí to...

      Jak říkáš, tohle není zrovna "value for money" konfigurace (DSG, MC paket, panorama, Velvet metla). Vždy tam bude nějaký mezitřídní překryv, o kterém by se dalo donekonečna diskutovat. Častější bude nějaký Ambition nebo Style v manuálu do 400 tisíc.
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 08.10.  14:46

        « Re: Re: Sluší jí to...

        Prekryv je ok, ale když už, tak by za ta překrývající varianta měla nabídnout něco navíc. Když překrývá o třídu výše třeba Oktavia Superba, tak je to většinou tak, že dostaneš za stejné peníze jako za Supa u Oktávka nejen výbavu , ale i motor. Tady dostaneš pořád jen a ten stejnej motor i když v Oktávce si sáhneš už na 1.5 TSI .. Souhlasím, že to není častá kombinace, ale ta je v testu , tak proto o ni mluvím...
        • 10 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 08.10.  15:28

          « Re: Re: Re: Sluší jí to...

          Už tu byla i Ovce s litrovým motorem a cenou k milionu. :-)
          • 12 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 08.10.  15:34

            « Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

            Ano, ale mrkni do ceníku, tahle Fabie v téhle variantě stojí od 435 tisíc... za to máš dnes skladovou 1.4 TSi Oktávku, za 0,5M jsou 1.5TSI Ambition ;) Takže asi tak.. O1 s litrovým tříválcem (ta za mega byla snad 1.2TSI :-) ) je ve verzi Style a DSG za necelých 600.. to je pořád ještě tak nějak odargumentovatelné...
            • 30 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 08.10.  15:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

              Se skladovkami je to složité, prodejci do akčních cen rádi započítávají financování, protiúčty a podobně. To jsi i s tou Fabií na 390 jak nic, aniž ses začal bavit o slevě z ceníku. Docela bych se divil, kdyby se na OIII dávaly výrazně vyšší slevy pro FO, ale zmapované to nemám.
            • 30 Reagovat !

              foto chytrak1

              chytrak1 08.10.  16:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

              Ale houby, Fabie v nejvyšší výbavě s tímhle motorem začíná na 374 900 a jmenuje se Style.s automatem za 405. Tak klid.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 08.10.  16:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                A MonteCarlo je co? V testu je 434 tisíc...
                • 20 Reagovat !

                  foto chytrak1

                  chytrak1 08.10.  17:00

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                  Neni v konfigurátoru. Na webu za 395 000 manuál, 81kW. Octavia ambition s manuálem a 1,5 TSI je za 525 000. to je 130 rozdíl. Automat skoro 600. Takže odstup je fakt velký.
                  Ale havně MC je sportovní výbava, , takže srovnání s octavií dost kulhá. Ta má nejvyšší style (pominu-li L&K). Kdyby existovala RS line tak by to bylo na srovnání.
                  • 01 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 08.10.  17:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                    Když není v konfigurátoru, pak se asi nedá srovnávat.... vycházím z testu. Navíc ty výbavy srovnávat nejdou, v článku je , že style je vybavenější.
                • 41 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 08.10.  17:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                  No dobře, ale pokud chceš limitku typu MC, tak je ok, že něco stojí.

                  Férové srovnání je ceník vs. ceník. Octa za 0,5M, to jsi docela na hraně... vychází mi to na nějakou 1.0TSI MT Ambition Plus.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ozzman

                    Ozzman 08.10.  17:13

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                    525 - 1.5TSI Ambition.

                    Sice je chudší, ale pokud budu chtít rodinné auto, tak mi to nepříjde jako špatná volba oproti té fabii... respektive, vycházím z teze, že Fabii spíš kupují rodiny a mít 500 tisíc na auto do rodiny, tak je to nesmysl.

                    Jasné, je to limitka (je to opravdu limitované?), ale zajímá mne koncový zákazník... kdo a proč ?

                    • 40 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 08.10.  18:07

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                      Ne, dobře, tak ne limitované, ale prostě zvláštní - sportovní - edice, kde platíš něco za design. Pro rodinu bys měl asi logicky končit spíš u nějakého Style nebo Ambition u té Fabie.

                      525 no dobře... bez vyhřívaných sedaček, bez autoklimy, bez rádia na volantu, ... jako jo, vlastně proč ne.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ozzman

                        Ozzman 08.10.  21:54

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                        ;-)

                        Vždyť víš, že já a výbava si zas tak nerozumíme a radši bych dal přednost dospělejšímu autu :-)

                        Čím míň blbostí, co mne rozptyluje, tím líp >:D
                        • 10 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 08.10.  23:02

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                          To beru u asistentů a tak. Ale třeba ovládání rádia na volantu mě teda nerozptyluje ;)
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ozzman

                            Ozzman 09.10.  07:48

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                            Když bys jezdil Fordy a každá generace a každý model by to měl zpřeházené, aby si nemohl přesednout a mít vše stejné.. to je moc nudné... tak bys to taky nepoužíval :d Zlatej Renault s pákou pod volantem >:D
                    • 50 Reagovat !

                      foto tesnav

                      tesnav 08.10.  19:16

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Sluší jí to...

                      Za sebe nevidím na MC cenově nic extrémního. Jde o kombík s DSG a ve stylingu. Když vezmu běžnou slevu na takto vybavená auta (8-10%), tak se pak podle další (rozumné) výbavy dostanu reálně na 400 - 430tKč (před 15 lety výkonově podobná "krátká" RS reálně začínala na 495, slevy se tehdy ještě moc nenosily, a platy byly poloviční).

                      A tady, pokud chci srovnávat s nižší střední, tak srovnávám nesrovnatelné, protože když u Fabie uberu kombi/dsg nebo to na druhé straně přidám, tak nůžky budou pěkně široce rozevřené. A i když vezmu nesmyslné auto v testu (barva, střecha ..), tak kolik stojí M2 G115? Prakticky stejně, není to kombi a nemá automat.
    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 08.10.  16:14

      « Re: Sluší jí to...

      vadia mi moc male zadne svetla, aj kvoli tomu vyzera tak subtilne.. v tejto cervenej monte to moc nevidno ale ak skombinujes bezne 15-16 disky a inu farbu tak to bije do oci... v predu to FL trochu poriesil tam je to OK, no zadok ma moc male tie svetla...
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 08.10.  18:56

      « Re: Sluší jí to...

      "Sluší jí to" - viděl jsem včera krátkou, na pěkných kolech, a až jsem zíral, jak jí to sluší. Tahle prezentovaná bohužel vypadá, jako by kola byly 12" a pro mě designová tragédie. ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 09.10.  21:55

        « Re: Re: Sluší jí to...

        Já ji už taky očumoval na showroomu, ale nějak mi ten čumák nesedí, prostě se mi před faceliftem líbil více a to, že dali pryč to černé lesklé orámovaní zadních světel mě taky mrzí, protože Fabce sedne buď klasicky stříbrná Briliant nebo bílá Laser a tam ta černá dělala pěkný kontrast.
    • 10 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 09.10.  21:50

      « Re: Sluší jí to...

      Ty jsi nějaký zaseknutý chlape. Půl milionu stále nejlépe vybavená Fabie vždycky, vždycky... a že půl milionu dneska není tolik, co bylo. A když chceš, tak můžeš mít kombíka s klimou za 250t Kč, kde je sakra problém? A jaký základ? Dyť je to nejvyšší verze.

      Klientela je velká. Dobře situaovaný důchodce event. padesátník, tedy průměrně situovaný padesátník. Prostě nechce velké auto, ale chce kufr, SUV nepotřebuje, ale chce výbavu aby to vypadalo. Proč ne?
  • 76 Reagovat !

    foto Marekx

    Marekx 08.10.  14:27

    šedá myš

    Cpát na auto typu Fabia 17" kola je doslova magořina. Už jenom ta cena za sadu pneu oproti 16" je velmi výrazný rozdíl, nehledě na lepší jízdní komfort na 16". Navíc je Fabka nepohodlná, k tomu neskutečně předražená a vnější design už by to chtělo taky nějak modifikovat. Ale co, je to Fabka a pro mnohé, co nic jiného za ty peníze neznají a pro firemní flotily to bude opět jediná volba, i kdyby v testech nedopadla nejlépe, což se samozřejmě na těchto webech nikdy nestane.
    • 31 Reagovat !

      foto scadar

      scadar 08.10.  14:50

      « Re: šedá myš

      Magořina by to byla na holou fabii - ale na auto v plný palbě za půl mega? Dvakrát dražší auto, dvakrát dražší gumy... počty seděj. :-)
    • 30 Reagovat !

      foto ota21

      ota21 08.10.  15:17

      « Re: šedá myš

      Lidi chápou "výrazný rozdíl" rozdílně. Pro mě je třeba rozdíl 700,- na sadě 215/45/16" vs 215/40/17" docela zanedbatelný. Beru třeba Continental WinterContact TS 860, což znamená cena za sadu cca 14 000,-
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 09.10.  21:56

      « Re: šedá myš

      Nevím jaký je přesný rozměr těch 17" gum, ale vzhledem k tomu že, 215/45/R16 je docela atyp, který stojí hodně, bych cenu asi neviděla jako hlavní problém.
  • 28 Reagovat !

    foto Sinuhet

    Sinuhet 08.10.  14:48

    1.0 MPI 55kW

    Měl jsem půjčený UP s tímto motorem. Do kopce jsem potřeboval (já = 1 osoba ve vozidle s igelitkou kopec 2,5 km) předjet dodávku jedoucí 70 km/hod. Raději jsem manévr vzdal, protože bych ho nebyl schopen bezpečně dokončit , možná bych ho nedokončil vůbec. Ten motor je taková chcíplotina, že si nedokážu představit 4 osoby s nákladem. Mám doma VW 1,2 TSi 77kW, taky nic moc, zejména předjíždění je utrpení typu snad to vyjde.
    • 81 Reagovat !

      foto scadar

      scadar 08.10.  14:54

      « Re: 1.0 MPI 55kW

      To by automobilky pak nemusely prodávat výkonnější varianty, když by i základní motor válcoval všechno kolem. >:D S 50kW fabií to prostě na předjíždění nebude, ale to si musí člověk uvědomit už ve chvíli, kdy si to auto kupuje. Třiceticentimetrovou motorovku si taky nekupuješ na kácení stoletejch dubů...
    • 11 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.10.  14:57

      « Re: 1.0 MPI 55kW

      Jezdil jsem dlouho s auty o výkonu kolem 100k a je jedno, jak byly staré, pokud to nebyl lehký sporťák, tak musíš při předjíždění přemýšlet trochu víc, než když máš 200, nebo 300k... to je docela logické. Pro běžné jezdění to byly auta naprosto v pořádku. Jezdíl jsem jak s 1.2 TSI 77kw, tak i s 1.6 MPI 75 kw a výrazný rozdíl tak opravdu není a když už, tak ve prospěch menšího turbomotoru.
      • 01 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 08.10.  15:29

        « Re: Re: 1.0 MPI 55kW

        Mal som Bravu 1,6 16V, 76kW a to auto islo ako z praku, hlavne ked si ho drzal nad 3500 otackami. Jasne, nalozeny nebol taky suveren ale v priamom porovnani s Octou 1,9 TDI nestracal ani v kopcoch. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.10.  15:39

          « Re: Re: Re: 1.0 MPI 55kW

          Řekl bych, že to auto bude menší ;)

          A že auto jede může být i dost subjektivní :-) Tenkrát ti to tak přišlo, ale třeba by si dnes říkal něco jiného. Pořád je to sto koní a u +/- normálních aut C segmentu, kde tato motorizace (kolem 100 k) byla nejčastější, to bylo normálně jedoucí auto, žádná raketa, ani žádný lenoch a tak je to i dnes :-) Nic s čím by se nedalo jezdit...
          • 00 Reagovat !

            foto wakantanka

            wakantanka 08.10.  22:20

            « Re: Re: Re: Re: 1.0 MPI 55kW

            Mensi mala akurat kufor :-) jo a bol nizsi ale inak stejna trieda
    • 63 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 08.10.  15:29

      « Re: 1.0 MPI 55kW

      Takovéhle manévry s 55 kW (ale pravda, ne německými) zvládám celkem běžně. Up nemůže být taková zdechlina, jak píšeš.
      Zkusil jsi použít řadicí páku?
      • 12 Reagovat !

        foto kaa

        kaa 08.10.  16:23

        « Re: Re: 1.0 MPI 55kW

        A zkoušel jsi skočit Taxis s třínohou kobylou?
        • 23 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 08.10.  17:21

          « Re: Re: Re: 1.0 MPI 55kW

          Kdy už konečně všichni pochopíte, že o počtu válců to skutečně není? Problém může být jen v objemu, ale tam to zase úspěšně vyvrátím litrovou Corsou, která tyhle manévry taky zvládá bez problémů, i s nižším výkonem.
          Ne, v99% případů je problém za volantem.
          • 13 Reagovat !

            foto kaa

            kaa 08.10.  17:41

            « Re: Re: Re: Re: 1.0 MPI 55kW

            A kdy už všichni pochopíte, že největší slabinou tříválce je chybějící válec.
            Viz.: Pohádka o tříválcových motorech nabírá hořkého konce. Ford žalují o 29 miliard
            • 22 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 08.10.  17:47

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.0 MPI 55kW

              Přání otcem myšlenky...
            • 12 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 08.10.  18:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.0 MPI 55kW

              Sice zaměňuješ dvě naprosto rozdílné věci (malý objem vůči počtu válců), ale protože jsi zjevně v oboru neznalý, nechám ti čas se dovzdělat. Omluvu nečekám, vím, že bych se jí nikdy nedočkal.
            • 20 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 08.10.  21:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.0 MPI 55kW

              A čo má spoločné žaloba na Ford s počtom válcov. Pokiaľ by sa žalovalo za každý motorový podrb, tak by bola 1/2 výrobcov pod hlinou. U každého nájdeš nejaký zgarb a počet válcom je irelevantný :-!
          • 11 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 08.10.  17:42

            « Re: Re: Re: Re: 1.0 MPI 55kW

            Ty si skákal s Corsou taxis? >:-[]
            • 01 Reagovat !

              foto Blue-Sun

              Blue Sun 08.10.  18:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1.0 MPI 55kW

              Mno, Taxis to zrovna nebyl, ale jo, jeden příkop jsem si s ní skočil. Pravda, byla to velmi letitá Corsa a byla spíš na zrušení než na jízdu. Každopádně dostala, co se do ní vešlo.
    • 81 Reagovat !

      foto MOJE-JMENO

      MOJE JMÉNO 08.10.  15:58

      « Re: 1.0 MPI 55kW

      Promiň, ale řídil jsem oboje a zrovna Citigo se 44kW mi doslova vyrazilo dech. Má mnohem delší převody než 55ka a pokud to včas točíš, tak to i do kopce upaluje velice svižně. S Tím TSíčkem jsem najel skoro 1/4 mega. Rozhodně se nejednalo o žádnou katastrofu jak popisuješ. Se vším je potřeba se naučit jezdit a využít ideálně byť i malý potenciál. Kdo se to nenaučí, tak nadává.
    • 40 Reagovat !

      foto honzaHK

      honzaHK 08.10.  16:15

      « Re: 1.0 MPI 55kW

      A co chceš? Zjevně výkonnější vůz, tak si ho kup a nestěžuj si. Plakat nad základní motorizací základních aut je k smíchu. Koneckonců, proč sis tu 1,2 TSI kupoval? Realita tě asi překvapí, ale pokud chceš bonus, musíš připlatit.
    • 60 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 08.10.  17:11

      « Re: 1.0 MPI 55kW

      A všiml sis, že v testu je TSI 81kW?
      • 10 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 08.10.  21:29

        « Re: Re: 1.0 MPI 55kW

        On videl len ten liter a trojválec, ostatné zakryla selektívna slepota >:D
  • 60 Reagovat !

    foto stormrider

    stormrider 08.10.  14:56

    DSG

    Říkám si, konečně test 1.0 TSI 81 kW s DSG... a o práci automatu tam není jediná zmínka. Známé věci 10x zopakované, to "nové" však test úspěšně ignoruje.

    Škube při rozjezdu? Nepodtáčí v zájmu spotřeby nepříjemně motor?
    Vzhledem k tomu, že se budu brzy u rozhodovat, zda u služebního auta manuál nebo DSG, uvítal bych bližší zhodnocení v tomto smyslu. Vyplatí se rozumný 30 tis. příplatek?
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 08.10.  16:03

      « Re: DSG

      Súhlas, o správaní DSG ani stopa, až som si musel pozrieť fotky, že je tam naozaj automat. Pritom podľa mojich skúseností je táto prevodovka (7°mokrá DQ200) tragická, teda aspoň v spojení s trojvalcom. Strašne podtáča, motor dusí a úplne zabíja jeho inak slušnú dynamiku. Neverím, že toto by si jeden novinár nevšimol a aspoň okrajovo nezmienil.
      Mimochodom autor píše o 330 litrovom kufri v základe a 716 litrov po sklopení, čo platí pre krátku verziu, testované ale má byť kombi.
      Až sa človek zamyslí, čo to vlastne autor testoval. >:-[]
      • 10 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 08.10.  17:25

        « Re: Re: DSG

        Chcel si asi napísať 7st suchá...či?

        A hlavne nie že čo autor testoval, ale či vôbec testoval >:D
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 08.10.  19:09

          « Re: Re: Re: DSG

          Jasné, suchá. :*)
          • 00 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 09.10.  07:32

            « Re: Re: Re: Re: DSG

            V pohode, ja mám doma doma 7 st dvojspojku mokrú, ale nie v aute, lebo je to rendlík..
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 11.10.  08:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: DSG

              Inak práve dnes jazdím na tej 7st DSG no a najmä v kombinácii s R3 TSI je to skutočne "lahodná" kombinácia. >:-[] 8-s
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 12.10.  13:43

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: DSG

                81kW? Jezdím občas se 7dsg v kombinaci s R4 1,2 TSI/81kW, a tam je to ještě relativně v pohodě. Chtělo by to přímo porovnat.
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 12.10.  15:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DSG

                  Nie, 70 kW. Na tej kombinácii je pozitívna jediná vec: spotreba (spravil som 5,7 mesto-mimomesto) a ešte výkon motora a krútiak je celkom slušný. Ale tá kombinácia s DSG je des, normálne po meste 60kou mi hádzalo 7ku, otáčky okolo 1000, alebo pri miernom kopci, kde sa motor zjavne dusil, tvrdohlavo držala 6ku, rozbiehanie na 2ke a pod. Pritom ten motor potrebuje aspoň 1500 otáčok, inak je to v podstate atmosféra s objemom 1,0 a teda mŕtva. Teda človek do toho stále musí zasahovať ručne a keďže chýbali pádla (sú vôbec dostupné pre Rapid?), tak len pákou, ktorá má naviac nelogický (opačný) chod, t.j. vyššie stupne dopredu, nižšie dozadu, čo som stále robil opačne. A potom načo mám automat, keď musím polovicu času korigovať jeho radenie? Sústredil som sa aj na parkovanie a to je tiež zlé, ak pustíš viac brzdu, auto cukne až poskočí, nič moc na presné manévrovanie. Voči DSG som možno trochu zaujatý, ale žiadna kombinácia sa nespráva tak zle ako práve 1,0TSI + 7°DSG.
                  • 00 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 12.10.  17:22

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: DSG

                    Tak jak to popisuješ, to v kombinaci s 1.2 TSI/81kW neznám.
  • 63 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 08.10.  15:16

    Nuda v Brně za hodně peněz :-)

    Občas je dobré se vráti zpátky na zem:
    1. FAP filtr je řešen nešťastně - je spojený s katalyzátorem do jednoho boxu
    2. Daší tahač peněz - Fa 1.0 TSI má DVA katatyzátory, to není překlep. Jiné značky to většínou řeší jedním katalyzátorem a jedním FAP filterm, navíc separe od sebe.
    3. Nejužší vůz ve své třídě, nové Polo je o 5cm širší v rozchodech kol, novinka? Kdeže Clio, i20, Rio a Fiesta mají už dávno rozchod kol přes 1500mm.
    4. Jen tvrdé plasty v interiéru, tohle je ok v Dacii ne ve Škodě, která stojí více.
    5. Špatné jízní vlastnosti na vodě, sněhu či bočním větru. Příčin je více, krátky rozvor, malý rozchod kol, ale i tvar karosérie. Nutno pořád korigovat volant, Fiesta, Polo či Peugeot 208 jsou jinde..

    • 50 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.10.  15:20

      « Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

      6. Neutáhne karavan do Chorvatska... >:-[]
      • 11 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 08.10.  15:22

        « Re: Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

        Ale utiahne >:D
        • 30 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.10.  15:36

          « Re: Re: Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

          Ale jen na Šumavu >:D
          • 01 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 08.10.  17:25

            « Re: Re: Re: Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

            Aj do chorvátska, keď máš funkčnú spojku >:-[] :-!
      • 00 Reagovat !

        foto Bobanus

        Bobanus 09.10.  09:17

        « Re: Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

        Přesně tak v karavanu se musí vozit několik setů spojek, aby se dojelo k moři :-)
    • 10 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 08.10.  15:38

      « Nuda v Brně za hodně peněz :-)

      Podle článku z ACZ [odkaz] je spojení do jednoho boxu efektivnější. Jen cena výměny asi bude vyšší.
      • 10 Reagovat !

        foto Bobanus

        Bobanus 09.10.  09:20

        « Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

        Přesně tak, je to dražší řešení na údržbu. Kdo kupuje auto na pět let, ten to řešit nebude :-) Nic proti Fábii, jen proč zase takhle? Fábie nikdy nebyla pro bohaté, tak kurnik snad navrhnu jednoduče udržovatelné auto. Od výměny žárovek, po jeden katík atd..
    • 51 Reagovat !

      foto SR20

      "-- skrytý --" 08.10.  17:30

      « Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

      Čo je zlé na tom, že auto do mesta je úzke? A o zlých jazdných vlastnostiach by som rád niečo čítal, 15 rokov jazdím na Fabiach a ešte som si to nevšimol. Možno je vada medzi volantom a pedálmi.
      • 10 Reagovat !

        foto Loptos

        Loptos 08.10.  17:45

        « Re: Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

        Mozno preto si si to nevsimol, lebo jazdis fabiami :-)
      • 10 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 09.10.  21:59

        « Re: Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

        Tenhle to mele furt dokolečka, podle něj je Rapid OK na sněhu, ale Fabie ne >:D
    • 10 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 08.10.  19:36

      « Re: Nuda v Brně za hodně peněz :-)

      Dva katalyzátory mají i některé 15 let staré Fabie.
  • 00 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 08.10.  16:00

    Fotka

    Tak ta titulní fotka jak tam trčí to nešťastné kolečko zakopané v tunách plechu tu bych asi zrušil jinak super auto pro maminy co sem tam vyjedou na nákup. Škodovka vždycky nákupní tašky uměla, škoda že stojí tolik, jinak by ji mohli dávat k nákupu v kaufu zdarma :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Tycoon

      Tycoon 08.10.  19:50

      « Re: Fotka

      Ta fotka vypadá fakt tragikomicky. Dokonce to vypadá, jako by auto mělo zvýšený podvozek.
      Stříbrně lakovaná kola by vypadala opticky větší.
  • 25 Reagovat !

    foto zaplosak

    zaplosak 08.10.  16:10

    Škoda Ffabia Combi 1.0 TSI 81 kW DSG Monte Carlo

    ty brďo to je název jako od mercedesu, přitom je to taková jebka hnusná, předražená, nespolehlivá >:D
    • 22 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 08.10.  17:16

      « Škoda Ffabia Combi 1.0 TSI 81 kW DSG Monte Carlo

      Pletes se, Fabie je jedno z nejlepe vypadajicich aut ve sve tride, cena je uplne normalni a o nespolehlivosti nemuze byt rec, TSI jsou uz davno spolehlive motory.
      • 20 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 08.10.  17:27

        « Re: Škoda Ffabia Combi 1.0 TSI 81 kW DSG Monte Carlo

        Iste, ty už máš relevantnú skúsenosť z týmto litrom však že :-!
  • 00 Reagovat !

    foto Londonbridge

    Londonbridge 08.10.  16:30

    kolko kw vlastne potrebujeme

    [odkaz]

    Rasto v Garazi rozobera s Polom Gti kolko vykonu vlastne dnes clovek potrebuje...
    • 03 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.10.  16:36

      « Re: kolko kw vlastne potrebujeme

      To je hodně dobrá otázka. Určitě záleží, jak auto používáš a v jakém autě to je (poměr výkonu k váze), ale já jsem třeba došel před lety k závěru, že mi stačí 85kw z dvoulitrového nafťáku a dodnes toto nemohu popřít... bavíme-li se o tom, co mi stačí, né co bych rád. Na naše silnici je to tak akorát, neříkám, že mít méně je nebezpečné a že mít více je k ničemu.
      • 50 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 08.10.  17:12

        « Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

        Já jsem došel k závěru, že bych potřeboval cca. 300kW.
        • 01 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.10.  17:18

          « Re: Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

          Já říkám, co mi stačí, né co potřebuji >:-[]
          • 20 Reagovat !

            foto Emel

            Emel 08.10.  18:09

            « Re: Re: Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

            Kdyby to muselo být, tak bych jezdil na kochačku se 40kW a taky bych to uměl.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 08.10.  20:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

              Já těch 85 beru jako takové to na všechno použití. Přesedám do toho ze silnějšího auta, sice to není raketa, ale to přidání plynu třeba na dálnici je o dost nebezpečnější, včera jsem se nechal zlákat s tím novým Mondeem a za chvíli sem letěl 200 a už jsem koukal, kde stojí policejní Superb a radši brzdil...:D Takže pro mne je to spíš až zbytečný luxus.
      • 22 Reagovat !

        foto andy2210

        andy2210 08.10.  17:19

        « Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

        Zalezi kde jezdis.

        ALE s autem o jakemkoli vykonu se naucis jezdit a vykon pak staci. Nepomatuju si, ze bych citil nejaky nedostatek vykonu u zadneho auta. Se slabym autem proste napr. nepredjizdim.

        ALE cim vice vykonu, tim lepe.

        80kw vicemene staci.
        • 10 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 08.10.  18:09

          « Re: Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

          Souhlas. Je to hodně subjektivní a přesednutí do slabšího auta, než je člověk zvyklý, je vždy nepříjemné. Realita je taková, že i 60 koní v malém autě stačí, když se tomu jízda přizpůsobí. Čím je výkonu více, tím méně se člověk přizpůsobuje, má více jistoty a fun faktoru. Osobně nemám žádnou hranici.
      • 30 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 08.10.  17:23

        « Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

        Tak záleží od auta, 85 kW vo Fabii je super, v Golfe fajn, ale v Mondeu už je to veľmi málo, tam by som ako dostatočné videl tak 110 kW.
        • 11 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.10.  17:30

          « Re: Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

          Není to málo, fakt... Auto možná naložené v kopcích neletí, ale předpisově jede, na dálnici nemá problém i díky převodům docela dobře zrychlovat mezi 120-160ti (víc je to stejně k ničemu na našich cestách) a na 180 se dostane bez problému, pak už to jde hodně pomalu... což tady nevyužiju, ale cestovat v Německu 160 zvládne s přehledem, na okresce pak normálně jede, zrychluje, předjíždět rychlejší auta stejně nemá smysl a před kamion se taky dostane bezpečně, ve městě na 50 km/h taky. Všude jsou stejně kamery a radary, provoz...

          Bavíme se o tom, co mne stačí :-) Je to ale i tim, že to starší neplní nejnovější emise a je asi i lehčí.
        • 11 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 08.10.  17:37

          « Re: Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

          Ano, ale mel jsem asi rok Superb 1.6TDI a vylozene jako nejakou linou mrchu jsem to nepocitoval. Vzdy tomu proste prizpusobis jizdni styl a je bez problemu. I tak to auto dokaze jezdit svizne a zvlada normalni jizdni rezimy uplne v pohode.
          • 01 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 08.10.  17:39

            « Re: Re: Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

            Pokud to podáš takhle, tak je to asi to stejné o čem mluvím i já... ale když přidáš k dobru historku, jak si tlačil Mustanga, tak to dostává jinej rozměr >:D
            • 11 Reagovat !

              foto andy2210

              andy2210 08.10.  17:44

              « Re: Re: Re: Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

              Ja jsem rikal, ze to bylo z kopce z Radlicke a tam je celkem jedno, jestli mas 77 nebo 150kw ;) Na Jeremiasove mi samozrejme ujel, myslim, ze me necitlive predjel, z kopce jsem ho holt trochu potlacil ja.
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 08.10.  17:45

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

                Ok >:D No ... ale radši nic >:-[]
    • 10 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 08.10.  17:20

      « Re: kolko kw vlastne potrebujeme

      Tak na tej ceste hore to ukazuje cca. 100 kW, takže R3 ani v najsilnejšom prevedení by nestačilo. ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 08.10.  18:10

        « Re: Re: kolko kw vlastne potrebujeme

        Tak na Fabii určitě jo, stačí ať tam dají 1.5TSI 96kW bez ACT a je klid ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto SR20

    "-- skrytý --" 08.10.  17:27

    Jasné, Fabia za vyše 17500€ ...

    Čo tak test niečoho čo aj dáva zmysel? Takúto Fabiu si nikto nekúpi, to už radšej najlepšiu limuzínu sveta Škoda Octavia !!!!
    • 01 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 08.10.  17:42

      « Re: Jasné, Fabia za vyše 17500€ ...

      Fabii jezdi docela dost a casto to jsou uz lepe vybavene a evidentne k soukromym potrebam koupena auta. Nevim, jestli se ji i za hranicemi dari stejne dobre jako Oktavii a Superbu, asi ne a jde trochu o efekt domaci automobilky, ale me se libi. Staci se podivat do interieru, zase krasna stridmost a mozna tvrde plasty, ale tak zapracovane a tak zakomponovane, ze je to opet pro mnoho lidi jedina volba.
      • 00 Reagovat !

        foto SR20

        "-- skrytý --" 08.10.  19:20

        « Re: Re: Jasné, Fabia za vyše 17500€ ...

        Veď áno. Auto nie je zlé. Aj ja jazdím na Fabii Combi s 81kW. Ale za 12500€, nie za 17500€. Nie som padnutý na hlavu.
  • 04 Reagovat !

    foto Sinuhet

    Sinuhet 08.10.  18:29

    3 valce

    3 válce jsou zdechliny i když do toho "narveš" turbo. Mám pocit, že tu přispěvatelé nečtou text .
    Psal jsem:" měl jsem půjčené" 1,0MPI 55kW, takže to nebylo moje. Plyn na podlaze, 3 kval, 4 000 ot min a ani HO.NO. Potažmo když v tom budou sedět 4 lidi tak se to ani nerozjede. To 1,2 TSi má manželka a do města to jde, ale ve 4 lidech to na nějaké velké předjíždění není. V podstatě je to i nebezpečné, místo aby jsi předjížděcí manévr kamionu zvládl na 200 m, tak ti to trvá 1 km a to nestihneš.
    • 21 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 08.10.  18:41

      « Re: 3 valce

      Ale znovu. Problém není v počtu válců, problém je v malém objemu a nesmyslných požadavcích lidí. A zjevně i v neschopnosti ovládat auto.
      Protože mi tedy vysvětli, proč to s dvanáctistovkou s 55 kW zvládám a nepotřebuju k tomu kilometr?
      • 02 Reagovat !

        foto Sinuhet

        Sinuhet 08.10.  18:42

        « Re: Re: 3 valce

        jasně tak to už jsme se někde potkali ty jsi ten co jede 1 km levém pruhu a nemůže ten traktor předjet
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.10.  21:43

          « Re: Re: Re: 3 valce

          Pokud nemáš uplné temno v hlavě, tak přeci musíš jet s autem, co má 100koní tak, jako s autem co má 100 koní. Pokud to nezvládáš, tak vrať papíry... Nevím, na co jsi zvyklý, ale já když přesednu do nějakého takového auta, tak holt předjíždím a přemýšlím u toho více, než s dvoj, či trojnásobným výkonem... Je smutné, že tohle někdo neumí pochopit...
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 08.10.  21:51

          « Re: Re: Re: 3 valce

          Tak jsem si to myslel správně, jsi odpad.
    • 20 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 08.10.  18:56

      « Re: 3 valce

      To opravdu nezávisí na počtu válců.

      Předjíždění nebezpečné není, když používáš mozek a nesnažíš se předjet za každou cenu...což dělá problém značné části řidičů, často v naftovém Superbu nebo jiném rádoby silném autě, jak se můžeš denně přesvědčit na libovolné vytížené silnici první třídy.
    • 60 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 08.10.  19:09

      « Re: 3 valce

      Tak to fakt zírám, že auto 1,2TSI naložené čtyřmi lidmi není na "nějaké velké předjíždění". Já bych čekal, že s tím pojedu všechny a všude.
      Možná ses měl líp učit, a mohl by sis koupit auto, který by odpovídalo tvým potřebám.
    • 00 Reagovat !

      foto honzaHK

      honzaHK 08.10.  19:36

      « Re: 3 valce

      Tak znova - pokud se zajímáš o auta, pak ti přece musí být jasné, že jmenované vozy tvoje nároky naplnit nemohou. A není na tom nic špatného. S takovými auty se jednoduše předjíždět rychle nedá, to je jasný každému, vyjma tebe.

      Podle reakce na blue suna si dokážu představit, jak se k takovým autům v provozu chováš.
    • 20 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 08.10.  21:32

      « 3 valce

      S tým kamiónom a jedným kilometrom kecáš, pokiaľ to myslíš vážne, tak sa prihlás dobrovoľne na prvom okresnom riaditeľstve polície a požiadaj o vrátenie vp :-!
    • 00 Reagovat !

      foto SR20

      "-- skrytý --" 10.10.  18:04

      « Re: 3 valce

      Ty choď radšej hromadnou dopravou.
  • 00 Reagovat !

    foto wladyk

    wladyk 08.10.  18:41

    Pidimotůrek a "nejlepší z rodu"...

    To už je na tom VWdovka opravdu blbě.
  • 00 Reagovat !

    foto Sinuhet

    Sinuhet 08.10.  18:44

    fiat

    děda ma fiat brava 1,2 59 kW 12 ventil, a jede mnohem líp než 1,0 MPi 55 kW,
    • 00 Reagovat !

      foto SR20

      "-- skrytý --" 09.10.  18:51

      « Re: fiat

      Syn má V8 4,4i a ide lepšie než dcérin R6 2,8i ...
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 09.10.  21:47

        « Re: Re: fiat

        Tak jinak: mám Fiat Punto (II, ne Grande) s 1,2 a 44kW... a v práci občas jedu Fabií 1,0 MPI, 55 kW... a s těmi 44 kW se jede líp. A teď nemyslím jen dynamiku, ale všechno = zvuk, reakce na plyn, jízdní vlastnosti... i spotřeba.
        To Punto je 2008.
        Ta Fabia je 2018... někde se stala chyba.
  • 03 Reagovat !

    foto Sinuhet

    Sinuhet 08.10.  18:48

    auto

    To se doopravdy špatně hodnotí, mám v autě 176 kW a přesednout do 3 válce 55kW je fakt rozdíl ))))
    • 40 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 08.10.  19:29

      « auto

      Tak to je vážně divný >:D
    • 10 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 08.10.  21:34

      « Re: auto

      V akej mierke máš to auto? Podľa intelektuálnej hodnoty tvojich príspevkov by som povedal, že zatiaľ sedíš vpravo vzadu v detskej sedačke :-!
  • 21 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 08.10.  20:36

    85kw stačí pokud..

    nechcete někoho rychle předjet nebo jedete nabalení a to se ani pokoušet nebudete.Mám skoro 2krát silnější auto a taky je to občas málo.
    • 01 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.10.  21:47

      « Re: 85kw stačí pokud..

      Nesouhlasím, s 85kw se dá uplně normálně jezdit po Evropě. Pokud je to 85kw ve větším motoru, o to víc... Jen to nemůžeš poslat do protisměru když tam jedou auta... chce to trochu myslet... což je v našem provozu nutnost tak i tak...
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 08.10.  23:12

        « Re: Re: 85kw stačí pokud..

        Záleží na úhlu pohledu. Při jízdě s 200 kW jsem neměl pocit, že by to bylo zbytečně moc. Naopak, na suverénní předjížděcí manévr dobrý základ a v čemkoli slabším jsem nějakou dobu předjíždět odmítal. :-) Přitom jinak jsem spokojen s malou atmosférou.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 08.10.  23:27

          « Re: Re: Re: 85kw stačí pokud..

          Ja to tady psal výše. Mám 7 let naftový dvoulitr 85kw, k tomu jsem pořídil nový 132kw také dvoulitr v naftě (stejné auto, jen novější). Když přesedám zpět do 85kw verze, nepříjdu si nijak nepatřičně a druhý motor je až chvílemi "o papíry" a to je přitom naprosto na dnešní dobu průměrná motorizace. Slabší starší auto dokáže na dálnici držet 150-160 naložené i na dálnici bez většího problému. Předjíždění také problém není, samozřejmě to tam nemůžeš poslat bezmyšelnkovitě a v kopcích si musíš prostě podřadit, ale s autem sem odjezdil velký kus Evropy, nikdy jsem nebyl za lenocha, ani zdržovače provozu a zvládl jsem držet krok s provozem jak v ČR, tak i třeba na Německé neomezené dálnici... těch 200 to taky jede.

          Silnější auto má obrovskou výhodu v předjíždění a úprku z křižovatky, ale když se nehlídám, tak na dálnici při stejném sešlápnutí plynu, jako u slabšího auta nemám 150-160, ale 200, při předjíždění na okresce v 90ti je tam hned 140.. a to jsou rychlosti už nadstandartní na můj vkus a dost o papíry, nebo dojedeš hned někomu do kufru.

          Ještě jezdím služebně s naftovým 125kw dvoulitrem, který má ale výkon hodně ve vyšších otáčkách, tak tam si líp pohlídám na dálnici tu rychlost.. navíc díky stavbě auta to tam víc cítím >:D Holt.. Simply Clever..

          Takže když se bavíme o tom, co stačí, tak mne prostě stačí těch 85kw a beru to jako ideál na běžné použití..... zbytek beru jako příjemný bonus :-)
          • 00 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 09.10.  00:14

            « Re: Re: Re: Re: 85kw stačí pokud..

            To chápu víc než dobře, mně stačí i 70 koní (když to není Octavie SDI...teda i s tou se jezdit dá, ale je to dost nezáživné :-) ). Akorát si myslím, že ten příjemný výkonový bonus má vždy něco do sebe, snadno se na něj zvyká a chvíli trvá si zase odvyknout. Zvlášť když ten výkon (i jeho průběh) běžnou produkci výrazně přesahuje.
            • 10 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 09.10.  08:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: 85kw stačí pokud..

              Jo, souhlasím. Já uvedl právě zkušenost s takovým autem (předtím jsem měl 1.9 Dci 88kw a stejná zkušenost), kdy auto už trochu jede, můžeš normálně předjíždět a cestovat i delší dálniční přesuny, aniž by si utavil motor. Je taky pravda ,že záleží, z jakého motoru to doluješ ...
          • 00 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 09.10.  06:16

            « Re: Re: Re: Re: 85kw stačí pokud..

            Ono není 85kw jako 85kw. Ty je máš z podladěného dvoulitru, a krouťák 300Nm není málo.
            • 01 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 09.10.  07:28

              « Re: Re: Re: Re: Re: 85kw stačí pokud..

              Krúťak je fajn, ale tieto slabšie dvojlitre v reále nestíhajú napríklad slabším verziam 1,4tsi
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 09.10.  08:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 85kw stačí pokud..

                To jsem nikdy nepoměřoval, ale když je naložíš, tak v reálu ujedou většině downsizovaných motorů hlavně v kopcích... Navíc ty slabší TSI moc ve velkých autech nebývají, tak je těžké srovnání... možná Passat B7 míval slabší 1.4TSI a podladěný 2.0 TDI 85kw ?
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 09.10.  08:05

              « Re: Re: Re: Re: Re: 85kw stačí pokud..

              Jo, je to tak... Jen sem po zkušenosti se silnějšími auty usoudil, že tu hranici, co mi "stačí" našel ;) A neboj, prodávám to 85kw, to silnější si nechám >:D
    • 01 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 08.10.  21:56

      « Re: 85kw stačí pokud..

      Dvakrát silnější a je ti to málo? Další prasořidič?
  • 05 Reagovat !

    foto Jiri-G

    Jiří.G 08.10.  22:34

    Litrový tři válec to jako vážně

    Litrový tři válec to jako vážně. Motorizace 1.2 už je katastrofa auto ani ve dvou lidech nejede. Výkon nikdy nemůže nahradit objem motoru. A co se tyče použitého materiálu katastrofa.
    • 10 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 08.10.  23:43

      « Re: Litrový tři válec to jako vážně

      K té 1.2 . Dříve jsme mívali 1.6 75kw MPI Atmo a jezdil jsem ještě v 1.2TSI 77kw. Vůbec bych si netroufl tvrdit, že ta jednadvojka je proti tomu motoru horší, ba naopak. Obě stejně velká auta - VW Jetta a Š.Octavia kombi. To je tak těžké pochopit, že sto koní není na dálniční létání?
      • 03 Reagovat !

        foto Jiri-G

        Jiří.G 09.10.  07:06

        « Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

        Jezdím v práci denně s Fabii 1.2 tsi 77 kw z toho 70 procent město. Při podřazeni na nižší rychlost třeba na trojku kdy člověk fakt potřebuje na něco zareagovat tak auto stojí na místě a než si rozmysli ze pojede tak to fakt a ne chvíli trvá a ani to turbo nepomůže. Co se tyče dálnici fajn tam není problém 130 ale při představě ze jedu s plně naroženým autem na dovolenou třeba býť jen 1000 km tak to auto musím zákonitě utrapit. A co se tyče spolehlivosti zmíněna Fabie má najeto cca 130 tisíc a na tom autě se posralo snad už úplně vše. Nepočítám spotřební věci
        • 20 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 09.10.  07:27

          « Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

          Nepreháňaj, stále je to malý skokan s +-100 koňmi. Áno, na vyšších kvaltoch pri poklese otáčok pod 1700 moc nechce , na strane druhej pokiaľ ho držíš nad 2000 tak ide slušne. Pre návrat na zem doporučujem porovnanie s nejakou 1,6 16v EU4, prípadne EU5 a potom zistíš ,že tá 1,2 tsi je vlastne super. (NE)spoľahlivosť prvej generácie nemá zmysel riešiť :-!
          • 02 Reagovat !

            foto Jiri-G

            Jiří.G 09.10.  08:09

            « Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

            Pravé ze to mám s čím porovnat 1.6 16v 74 kw podle mého názoru proste jede lépe. Při podřazeni jede hned. S tím malým skokanem mas ale pravdu je to proste auto do města.
            • 10 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 09.10.  08:10

              « Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

              V jakém autě je to 1.6 ? Tipuju, že to bude něco, co plní EURO 1-2... to má taky obrovský vliv...
              • 01 Reagovat !

                foto Jiri-G

                Jiří.G 09.10.  08:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

                To jestli jaké to má euro a jestli to má vliv tak to fakt nevím. Ale je to Focus 2010.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 09.10.  08:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

                  To je ještě Fokus 2 ? Ten ještě není tak přidušen.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Jiri-G

                    Jiří.G 09.10.  08:59

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

                    Jj je to Fokus 2
                    • 00 Reagovat !

                      foto Mirec-K

                      Mirec.K 10.10.  09:55

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

                      Príliš to paušalizuješ. Focus MkII jazdievam (rodičovský), má nejaké správanie. Ak to chceš vzťahovať k jednému motoru, tak by si bol prekvapený, ale proti Focusu MkI (teda staršiemu autu minimálne o 6 rokov) ide pocitovo o lenivejšiu motorizáciu. Minimálne, ale ide. Preto hneď nenapíšem, že je to zdochlina. Objem s tým nič nemá, tak kde je chyba? S tým jednotkovým Focusom mám nalietané... A teraz k 1,0TSI, momentálne to jazdím, a vážne to nie je lenivejšie, predbiehanie je troška kratšie ako so spomínanou atmosférou (ale zas aby som bol korektný, Focus mal 74kW, Fabka má 81kW). Ale to tu už X krát zaznelo, stačí sa naučiť, spoznať motor, držať ho tam, kde potrebuješ a potom to funguje. A ešte si pripočítaj rôzne sprevodovanie (1,6i Zetec vo Focuse 1 vs 1,6 Duratec vo Focuse 2; 1,0 74kW vs 1,0 81kW vo Fabii) a už sme úplne inde... Nie, ten 1,0TSI vážne nie je zdochlina. To ale ani 1,0 EcoBoost vo väčšom Focuse.
            • 00 Reagovat !

              foto SR20

              "-- skrytý --" 10.10.  18:08

              « Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

              Tak určite. Ani by si si nestihol všimnúť, ktorým smerom ten úbohý trojvalec odišiel. Kamoš má (teda jeho žena) dvojkový FoFo 1,6i a oproti tomuto 1,0 je to lemra lemravá. Vyskúšal ten trojvalec a skoro odpadol ako to ide. Teda v kontexte objemu a veľkosti.
          • 10 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 09.10.  08:10

            « Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

            Me zas přišlo, že motor nemělo cenu točit nad 3-4 tisíce, pak už to nejelo, dole se sbíral lépe, než třeba ta atmo 1.6tka..
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 09.10.  08:09

          « Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

          A s jakým autem to porovnáváš ? S jiným autem co má +/- 100 koní? Nevím, proč by si to utrápil, před 15ti lety jsme jezdili na dovolenou s HTP, která měla necelých 70k a po dálnici 130-140 jela ....

          A se 100k 1.6 MPI jsem otočil třeba Chorvatsko a na dálnici jsem jel.... 180, 200... a motor to PŘEŽIL .. to je, co ? S TSI Oktavií jsem taky jel po dálnici dlouhodobě 150 a neshořelo to...

          Naopak jak motor popisuješ, tak ho neznám, TSI 1.2 77kw ztrácí dech hlavně v otáčkách nad turbem, tam nejede, ale dole táhne jak diesel..

          Jestli je to EA111 tak ten je nespolehlivý.... taky jsme to zažili na výše zmíněné Oktavii...
          • 02 Reagovat !

            foto Jiri-G

            Jiří.G 09.10.  08:52

            « Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

            Utrapit proto ze ten motor je melej a má velký výkon. Jak píšeš 1.6 mpi tak to ti věřím je to normální dobrej motor. Ale když si vezmes ze stará 1.8 t měla nějakých 110 kw a ten motor byl pořádný a dnes se dělají motory 1.2 a mají něco o kolo 90 kw a ten motor je poloviční tak asi bude něco špatně.
            • 00 Reagovat !

              foto tesnav

              tesnav 09.10.  08:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

              Základní 110kW byla těžce podladěná. Byly i verze 154/165/177 kW. A i ta moje "základní" se dodnes toulá po světě, už 15 let, se 148kW a tak 350tkm na hrbu. Podle mudrlantu se měla rozpadnout už před těmi 15 lety, kdy ty "poctivé a pořádně" motory měly těch 100 koní ... >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 09.10.  09:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

              To MPI od VW teda zrovna dobrý motor nebylo vyjma nesmrtelnosti. Žral, nejel, musel si ho pořád držet pod krkem... TSI jelo bez větší námahy, ale zase se mu moc nelíbilo, když si ho držel pod krkem..... ale pořád se tu snažím říct, že jedna věc je být rychlý a něco, co ti v provozu stačí, protože reálně stejně nikdy neakceleruješ naplno za každou cedulí konec města, nebo na nájezdu na dálnici.

              Jak říkám i výše, já střídám v poslední době asi 4 auta.

              Nejvíce svými auty :2x velké kombi střední třídy s naftovými dvoulitry (velká těžká auta), kdy i to slabší mi příjde plně dostatečné na běžný provoz i s výlety na německou dálnici (85kw).

              Pak je to 1x SUV s 110kw s downsizovaným turbobenzínem, které jízdě je opravdu dravé a nejeden střednětřídní dálniční expres (rozuměj ten klasický, žádnou prémii s V6) si na dálničním nájezdu povodí, ale s plným autem a náloží cítíš, že to není už úplně to pravé ořechové .

              Nakonec je to pravá česká "limuzína" taktéž s dvoulitrovým nafťákem (125kw), která když ji šlapeš na krk zvládá taktéž solidní tempo, ale pokud jedu v plném obsazení, tak se v kopcích razantně maže rozdíl, mezi touto tehdy nejsilnější variantou a tou nejslabší, podladěnou.

              Ve výsledku pak komplexně výkonem a adekvátní spotřebou jako dostatečný shledávám ten nejslabší dvoulitr, který nemá o moc více výkonu, než ta testovaná Fabie >:D

              A víš co ti řeknu tak nějak natvrdo? Když sem zkoušel třeba akcelerace 0-100 s 1.6MPI/1.2TSI a tím 2.0 TDCi 85kw, tak ty auta ani jedno by neujelo druhému a lehčí malý turbo-benzín po městě byl možná nejčipernější i díky rychlému nástupu výkonu a nenutnosti auto vytáčet......S těmi silnějšími to už nesrovnávám, to by bylo nefér.
            • 00 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 09.10.  11:16

              « Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

              Zrovna 1,6 mpi je hodne lenivý * už od eu4. Ešte stále máme v zamestnaní zopár OII s týmto motorom. Tam sa dá adorovať len na ten "poctivý" objem
              • 00 Reagovat !

                foto Ozzman

                Ozzman 09.10.  11:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

                :yes: A poctivá spotřeba >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto kyklop

                  kyklop 09.10.  13:36

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

                  Vrátane oleja, všetky po 150k km >:-[] >:D
          • 10 Reagovat !

            foto tesnav

            tesnav 09.10.  08:52

            « Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

            Tak jezdilo se čímkoliv, co jelo. Jenže to bylo obvykle o tom, na co bylo, než co bychom chtěli. A aspoň mně se dlouhé střely jezdí líp s výkonným autem, kde nemusím řešit, jak mám auto naložené, jestli chci předjíždět v kopci, nemusím u manuálu tolik řadit a jízda vyšší rychlosti je obvykle příjemnější.
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 09.10.  08:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

              To už záleží v jakém autě... pro tu nižší střední, nebo pro Bsegment je těch 100k docela průměr a s takovým autem se dá jet všude možně. Taky záleží z jakého je to motoru, jestli je to velký nafťák, nebo malý motor.
        • 01 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 09.10.  12:17

          « Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

          To vypovida jen o tom, ze s tim neumis jezdit. Pokud to v nekakych otackach je mrtve a chci aby to jelo, tak v nich nemuzu jet. Zprevodovani muze byt lepsi horsi, ale zas je to jen o zvyku. I s O3 1.6TDI jsem se naucil jezdit v pohode.

          Ze to 130km/h da.. ja jezdim se stejne vykonou 1.4 tsi po dalnici ceatovni rychlosti 160-180..

          Podivne je i to, ze 1.6MPI hodnotis jako lepsi motor. Neco jsem se v nem najezdil a je uplne ve vsem horsi. Jen s temi auty nemuzes jezdit stejne.
          • 00 Reagovat !

            foto Jiri-G

            Jiří.G 09.10.  14:04

            « Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

            Takže když jedu na ctverku nějakých 50-60 a podradim na trojku a to auto proste nejede tak s tím neumím jezdit jo :-) Projel jsem hodně aut s různými motory a podle mě proste ten motor není dobrý. Ale jak říkám je to můj názor. Každý si vzdy hodnotí to svoje a zvlášť to platí u lidi kteří mají škodovky to vždycky ta jejich je ta nejlepší
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 09.10.  15:43

              « Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

              Sorry, ale že 1.2 TSI v 60 na trojku (ve srovnání s 1.6 74 kW) nejede, ti prostě nežeru. Možná tam bude určitá prodleva, ale jinak je motor v ideálních otáčkách. Na druhou stranu ta letitá atmosféra bude mít pravděpodobně i kratší převody.
              • 00 Reagovat !

                foto Ja-Prvni-123

                Ja Prvni 123 09.10.  22:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

                No, napsaný je to nešikovně.. ale je mi líto, v praxi je to v podstatě pravda.

                Když jedeš na 4 50, tak turbo prakticky stojí... takže po přeřazení na trojku se skutečně "nic neděje".
                Jasně, až se motor "natlakuje", tak zabere o dost líp, než ta atmosféra... ale jak rostou otáčky, tak pomrně rychle to turbo začne zase vadnout - ve smyslu, že výkon dál neroste. Zatím co atmosféra se krásně a očekávatelně "rozbaluje".

                V praxi to prostě znamená, že jízda s atmosférou je příjemnější a ve finále i bezpečnější.

                Jasně, i s turbem se lze naučit jezdit. Podřadíš o mnoho dřív a "nafoukáš" motor dřív, než začneš opravdu předjíždět... v půli předjíždění so ještě jednou odřadíš - ale abys předešel tomu turboefektu, tak nepovolíš pedál "plynu" = otáčky Ti nespadnou.
                Podržíš to na spojce... pokud chceš s turbem třeba závodit, tak to tak děláš úplně běžně!
                Ale po každé "rozjížďce" měníš spojku... při závodění se to tak nebere...

                Pro normální ježdění, v reálném světě, ještě nikdo nic lepšího, než atmosferický čtyřválcový dvoulitr s výkonem kolem 100 koní nevymyslel.
                Dvoulitr podpoří těch 100 koní slušným momentem... nezdivočelý výkon znamená i splnění emisních norem... to jen zblblí zákaznící kupují raději 81 kW (z 1,0 R3), než 77 kW (z dvoulitru R4)... protože nutně potřebují ten výkon...

                ;-)
                • 10 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 09.10.  22:22

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

                  No ale to není pravda, aby ta atmosféra jela, musí se točit a točit nad 4000 ot, pak máš cca 2000 otáček na to aby něco předvedla, pak taky vadne, pokud nesedíš ve Ferrari. U turba je ten rozsah otáček zhruba stejně velký... takže řadíš v obou případech. samozřejmě je to velká paušalizace, najdou se i atmosféry, co netřeba tolik točit a turbomotory s menší turbodírou atd..... a o tom to je. ;-) A taky pozor, jedna věc je atmoféra z roku s 199x a atmosféra z roku 2018 ;-) To je jiný vesmír, přidušený vesmír
                • 00 Reagovat !

                  foto tesnav

                  tesnav 09.10.  23:41

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Litrový tři válec to jako vážně

                  A btw, můžeš mi v kategorii Fabie zmínit nějaký solidní atmosférický motor, se kterým je jízda příjemnější a ve finále bezpečnější? Současný nebo klidně i z nedávné historie. Z kategorie, kde když chci, si za až ne tak velký peníz pořídím stíhačku s 200PS? Osobně neznám nic s atmosférický plněním, co by se tomu jen blížilo ...

                  A když půjdu o třídu vyse, tak už nevím o žádné atmosféře, která by stačila alespoň na vykonovy průměr co do maxima, o průběhu v bezne pouzivanych otackach nemluve.
  • 00 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 09.10.  12:24

    Blue Sun

    jezdím spíš na klobouka.Ale moje trasa do práce je 180km a jenom asi 4úseky je vidět na kilometr.Navíc rakusaci jezdi po okresce 70 i míň a pak to předjet s 80kw když tam jede třeba 5aut zasebou fakt nejde.Navíc mě ani netrápí zrychlovaci.Sám jsem měl i 44kw ibizu a dalo se jezdit i předjíždět.Ale 162kw je fakt pohodlnější.
  • 02 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 09.10.  21:52

    To je zase diskuze...

    Když je to cokoli s VW v pozadí, tak je předem vše odpuštěno a je to chyba řidiče.
    Fakt by mě zajímalo, kolik diskutujících je v "práci" a kolik tomu prostě jen věří.

    Za mě auto nevypadá vyloženě špatně. Ale ta cena je mimo... je to víc, než tady byl včera ten "brutálně předražený Jeep"...

    Tříválec je prostě mor a jedinej, komu to vyhovuje je výrobce: je levnější ho vyrobit... a míň vydrží = majitel si dřív koupí nový auto.

    No, a to je celý.
    • 20 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 09.10.  22:02

      « Re: To je zase diskuze...

      Pokud se nepletu, tak jsi někdy kupoval nové auto. Pokud se nepletu, tak jsi byl i na druhé straně. No a přesto se rozplýváš nad CENÍKOVÝMI cenami NOVINÁŘSKÝCH verzí.

      Chlape, nevím, jestli je tu někdo zaplacený, ale občas mám pocit, že přes rozvířenou hladinu vody nevidíš na dno sklenice ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 09.10.  22:08

        « Re: Re: To je zase diskuze...

        Ahoj.
        :-)
        Asi se nechytám - kde se rozplývám nad novinářskými nebo i ceníkovými cenami?

        Točí mě bezhlavá adorace Hitlerových pohrobků a stejně bezhlavá kritika čehokoliv jiného... to je celé.
        • 10 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 09.10.  22:18

          « Re: Re: Re: To je zase diskuze...

          Tak jinak, "divíš" se. Nahoře je vysoká cenovka verze, která je pro nadšence, co jí prostě chce. Když někdo bude chtít slušně vybavenou verzi s tímhle motorem, tzn. aut. klimatizace, vyhřívané sedačky, rádio s konektivitou (místo navigace lepší dnes android auto), full led světly, keyless, adaptivním tempomatem, zaplatí nakonec částku menší než 350, když bude vědět kudy tlačit, možná i 300, což rozhodně není mnoho. A dobře víš, že tak to funguje a zároveň kritizuješ cenu auta v testu... já se na cenu testovaného vozu nepodíval za poslední roky snad ani jednou... na co...?

          A to s těmi pohrobky? Vždyť je to jen fandovství, jak na fotbale, nic více. Podívej na mě, nick Ronault, ale doma letos přibyl Citrouš a Škodárna ale klidně to mohlo být i Tipo nebo Auris, stačilo málo...
          Teda Hyundai by to nemohl být, dokud tam bude tvořit Vošický ty slogany, ode mne neuvidí ani korunu. 8-s >:D

          Ale teď jsem četl jeden hodně dobrý:
          "Hyundai nezastavíš! Hyundai se zastaví sám" >:D >:D >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 09.10.  22:36

            « Re: Re: Re: Re: To je zase diskuze...

            OK, asi to píšu nešikovně: nepozastavuju se nad cenou tady - ale ironizuju ty výkřiky o brutálním předražení u Jeepa.
            Snad mi dáš za pravdu, že to taky není typické "přibližovadlo".

            A ano, já kupuju Fiaty prostě z trucu - ale ani se tím netajím. Raději bych kupoval Rovery, ale to už nejde.
            Na faktu, že se vývoj nových aut zdeformoval z "vyvinout lepší auto" na "vyvinout aut s větším ziskem" to nic nemění.
            A ani na tom, že větší atmosféra, 4 válec, je prostě uživatelsky příjemnější a má nesrovnatelně vyšší životnost taky ne. A to jsou věci, které se tady opakuju... prostě jako protijed těch nekonečných masáží...

            Jinak i já udělám chybu: chytil jsem se na skoro SUV... příští rok půjde pryč. Ale nástupce musí být benzínový atmosferický čtyřválec, musí se startovat klíčem a mít ručku, kterou si ovládám sám.
            :-)
            A že těch aut na výběr už moc nezbývá je prostě holý fakt.
            • 20 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 09.10.  22:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je zase diskuze...

              Nevěřím jedné věci, a to tomu, že "kdysi" výrobci auto dělali auta pro dobro věci, ne pro zisk ;-) To aby nějaké auto bylo lepší než druhé event. vydrželo více bylo dáno konkurencí, resp. snahou být lepší a ne jen levnější než konkurence. Pravda, různá nařízení a normy nám značně křiví trh, ale člověk, resp. podklad motivace pro ekonomiku je stejný a stejným zůstane ;-)

              To že chceš čtyřválec atmosférický nějak beru, OK, i když já bych dneska nechtěl, leda tak na auto určené jen na popojížděčky po městě a okolí. Ručku taky beru, stále jsem si nějak na tu elektronickou nezvykl. Ale proč bych chtěl mít v autě klíče, to nechápu. Jediný problém je, když mi žena v dobré víře po příjezdu před barák odejde i s kabelou, kde mám keyless klíča já pak nemůžu odjet do garáže, ale jinak nač furt tahat klíče z tašky nebo kapsy... to je taaak otravná činnost 8-s Šáhnu na kliku, odemkne se to, šáhnu na kliku, zamkne a zabliká, event sklopí zrcátka a vím, že je zamčeno. Nejvíce mě sejří ranní hledání klíčů od druhého auta v tašce... a ještě více mě sere Fanouš, který má stejně vypadající klíč od nádrže, takže pak ještě strkám do spínačky špatný... 8-s
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 09.10.  22:49

            « Re: Re: Re: Re: To je zase diskuze...

            Jeden známý za mnou přijel s Hjondé se zmíněným polepem: "Hyundai nezastavíš", a když jsem se ho ptal, proč má teď tolik vozů této značky problém s brzdami, tak vůbec nechápal, na co se ho vlastně ptám... ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 09.10.  22:50

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je zase diskuze...

              To vypovídá lecos o tom, proč si pořídil Hyundai >:D >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto speedfred

              speedfred 10.10.  12:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: To je zase diskuze...

              to jeden známy jazdil s polepami "Hyundai nezastavíš" a nejaký dobrák mu na zaprášené auto prstom dopísal "Ani nerozjedeš"
  • 00 Reagovat !

    foto Michal220

    Michal220 11.10.  18:51

    Cena ještě dobrá

    teď jsem viděl Ford fiesta titanium krátká 1.0eb 100koní s automatem za skoro 500tisíc a zadní stahování oken na kličku.Takže fabka je s tou cenou ještě láce
    • 00 Reagovat !

      foto Bobanus

      Bobanus 17.10.  09:52

      « Re: Cena ještě dobrá

      Je to tak, ale Fiesta míří na západní trh zejména. Mimo jiné v EU je celkově prodej Fábií někde pod TOP desítkou, z malých aut vede Clio, Fiesta, Polo atd... Lidé na západě chtějí i v malých autech komfort a to něco stojí. Fábie je oblíbená na východ od Německa a tak si může dovolit tvrdé plasty, poddimenzovanou spojku nebo výběhové díly z Pola, ale také nejužší rozchod kol :-) Možná to tak má být, jenže stačí si projít skladovky a hle, Fiesta Automat Tit 450 000kč, často výbava přesahující Monte Carlo, až na ty švihadla vzadu >:D
      Je to často jen o pocitu, jak si člověk sedne do nové Fiesty nebo Pola, které mají navíc o 5cm širší rozchod kol a hlavně nádherný interiér, už se mu do Fábie prostě nechce :-)
  • 03 Reagovat !

    foto Sinuhet

    Sinuhet 12.10.  13:01

    jednoznačné vítězství

    Škoda Fabia Monte Karlo jednoznačně poráží v A8,A7,A6,A5,A4,A3 a BMW 3,4,5,X3,X6 a další a další vozidla škrabkou ve víčku palivové nádrže.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život prodloužit, ale nemělo to smysl

Syn Kostelky (†91) na pohřbu: Mohli jsme mu život…

Slavný kardiochirug Martin Kostelka (60) o víkendu pohřbil tatínka, oblíbeného herce Lubomíra Kostelku (†91)…

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho silný vítr

Pražané, pozor! Přívoz v Tróji nejezdí. Zastavil ho…

Pražané, pozor! Pokud ráno využíváte přívoz z Tróje na Císařský ostrov, vydejte se jinudy. Z důvodu silného…

 

iSport.cz

Sport pod tlakem společenské odpovědnosti: nebude, (z)bude show

Sport pod tlakem společenské odpovědnosti: nebude,…

Plné stadiony při zápasech nejlepších fotbalových týmů světa. Dechberoucí výkony odvážných a fyzicky nadupaných…

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v komfortní pozici

Hejkal: Znám nedostatky hráčů Sparty. Ščasný není v…

Na Letné působil jako asistent či skaut. Jednu dobu byl pravou rukou Zdeňka Ščasného, který na něj nedal…

 

Reflex.cz

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich miliony, vymahači mají vliv ve všech politických stranách

Hůle: V exekucích tu končí i děti, běží jich…

Češi si nechali ukrást spravedlnost. Analytik Daniel Hůle dlouhodobě upozorňuje na bobtnající problém exekucí.…

Velká Británie může jednostranně stáhnout své rozhodnutí o brexitu, potvrdil soud EU

Velká Británie může jednostranně stáhnout své…

Soud Evropské unie dnes potvrdil, že Velká Británie může jednostranně stáhnout svůj záměr odejít z EU.…