Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Fabia Combi 1.2 TSI (66 kW) – Volba z rozumu

Velký zavazadelník, příznivá cena a solidní dynamika díky přeplňovanému čtyřválci – to je Škoda Fabia Combi 1.2 TSI/66 kW, kterou jsme podrobili redakčnímu testu.
Zpět na článek
10. 2. 2015 11:37
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 2. 2015 13:35
9. 2. 2015 13:53
9. 2. 2015 17:05
9. 2. 2015 19:24
10. 2. 2015 13:02
9. 2. 2015 13:56
9. 2. 2015 14:21
9. 2. 2015 15:33
9. 2. 2015 15:47
9. 2. 2015 16:13
9. 2. 2015 17:37
9. 2. 2015 20:46
9. 2. 2015 15:55
9. 2. 2015 20:51
10. 2. 2015 08:06
9. 2. 2015 14:30
9. 2. 2015 14:38
9. 2. 2015 14:40
9. 2. 2015 14:43
9. 2. 2015 14:51
9. 2. 2015 15:05
9. 2. 2015 15:06
9. 2. 2015 15:10
10. 2. 2015 14:13
10. 2. 2015 14:28
10. 2. 2015 14:36
10. 2. 2015 14:50
10. 2. 2015 15:05
10. 2. 2015 15:13
10. 2. 2015 16:57
10. 2. 2015 17:10
10. 2. 2015 17:21
10. 2. 2015 17:34
10. 2. 2015 18:02
10. 2. 2015 19:39
11. 2. 2015 08:08
11. 2. 2015 08:56
11. 2. 2015 09:12
11. 2. 2015 09:22
11. 2. 2015 09:46
11. 2. 2015 10:02
11. 2. 2015 10:28
11. 2. 2015 10:46
11. 2. 2015 14:21
11. 2. 2015 14:39
11. 2. 2015 14:44
11. 2. 2015 15:16
11. 2. 2015 17:35
11. 2. 2015 17:48
9. 2. 2015 15:45
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 2. 2015 15:41
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 2. 2015 14:59
9. 2. 2015 15:07
9. 2. 2015 18:13
9. 2. 2015 15:10
9. 2. 2015 15:24
9. 2. 2015 15:27
9. 2. 2015 17:20
9. 2. 2015 17:40
9. 2. 2015 15:22
9. 2. 2015 15:41
9. 2. 2015 17:12
9. 2. 2015 18:14
10. 2. 2015 11:34
10. 2. 2015 11:39
10. 2. 2015 15:39
10. 2. 2015 16:39
10. 2. 2015 20:11
10. 2. 2015 20:17
10. 2. 2015 20:34
10. 2. 2015 20:41
10. 2. 2015 20:52
10. 2. 2015 21:12
10. 2. 2015 22:19
3. 3. 2015 10:35
9. 2. 2015 15:53
9. 2. 2015 17:51
9. 2. 2015 20:54
9. 2. 2015 22:01
9. 2. 2015 18:27
9. 2. 2015 18:33
9. 2. 2015 19:26
9. 2. 2015 20:10
10. 2. 2015 09:30
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
10. 2. 2015 12:27
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
10. 2. 2015 09:25
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
10. 2. 2015 09:22
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
9. 2. 2015 22:30
11. 3. 2015 13:54
13. 3. 2015 06:07
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 13:33
Kuf, zase jenom kufr
Jak je to s těmi litry dle tabulek? 530 je opravdových, nebo zase Škodovácky schovaných všude možně pod podlahou? Já jen, že by Ibiza byla až o 100 litrů pozadu? Pokud si připlatím za podlážku srovnávající nákladovou hranu s dnem kufru, jak se kufr změní? Vznikne pak i rovná ložná plocha se sklopenými sedadly?

Motor - V jízdních dojmech s 1.0 55kw bylo řečeno skoro až o sportovnosti, snad toto TSI neni horší, že ne? >:-[] Spotřeba po městě mi přijde dost vysoká, normální jízdou umí o třídu větší Oktávka kombi jet se starším 77kw TSI skoro o litr méně. ta spotřeba v testu je v jakém naložení vozu ( to by to mohlo osvětlit).

Interiér - chápu, že Škodovácke tvrdé plasty nezhaníte ( neřikem, že v této třídě je někdo lepší, vyjma starších Fabii), ale aby u nového auta plasty vrzaly? >:D To snad ani u Dacie neni zvykem ne? >:D

Až na tu barvu je to hezké auto, už jsou kombiky na salonech k vidění/projetí?
Rozbalit vlákno
36
9. 2. 2015 13:39
Re: Kuf, zase jenom kufr
Předváděcí rozváželi minulý týden a v tomhle týdnu už by měli být na značkách.Od 19 ledna 2015 byli jenom na salonu.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 13:47
Re: Kuf, zase jenom kufr
Díky ten kufr si chci osahat ;)
Avatar - grifith
9. 2. 2015 18:58
Re: Kuf, zase jenom kufr
Ten kufr je na třídu malých vozů opravdu dostatečný, 530l není čistý objem, ale snad se všemi zákoutími, ovšem i tak nebude moc důvodů ke stěžování si.
9. 2. 2015 13:49
Re: Kuf, zase jenom kufr
Tak ani tato třída nemusí být jen o tvrdých plastech jako ve Fabii - viz. Corsa v posledním testu...
Avatar - kaa
9. 2. 2015 22:25
Re: Kuf, zase jenom kufr
Nebo i20. Řekl bych až luxusní interier na tuto třídu.
Avatar - Ozzman
10. 2. 2015 07:23
Re: Kuf, zase jenom kufr
A viděls tu Hyundai i jinak, než v reklamě v televizi????
Avatar - _Karel_
10. 2. 2015 08:00
Re: Kuf, zase jenom kufr
Pokud vím, tak na salonech jsou- rohypnol o ní psal blog.
Avatar - Ozzman
10. 2. 2015 11:31
Re: Kuf, zase jenom kufr
Já sem na i20 byl a rozhodně bych neřekl, že má luxusní interiér. I když je Fabie celá tvrdá, tak Hyundaí horní část palubky z měkčeného nevzhledného plastu to moc nevylepší.
Avatar - kaa
10. 2. 2015 08:29
Re: Kuf, zase jenom kufr
Samozřejmě, že ano. Oproti Fabii má kvalitnější interier, na zadních sedačkách se pohodlněji sedí, podvozek lépe odhlučněný a kvalitněji filtruje díry na špatné silnici. Jediné v čem má Škoda navrch jsou Tsi motory. Až ovšem Hyundai nasadí 1.2 T-Gdi, bude mít škoda problém.
Avatar - Ozzman
10. 2. 2015 11:32
Re: Kuf, zase jenom kufr
Jak sem psal výše, i20 má sice něco málo měkčeného, ale ten zbytek je místy lacině korejský ( střední výbava ) a to zejména třeba volant či řadicí páka, výplně dveří. atd... Souhlasím s prostorem, tam je i20 velikostně na hraně třídy :-) Čekal sem ale od ní více.... vzal bych Fabii.
Avatar - kaa
10. 2. 2015 22:10
Re: Kuf, zase jenom kufr
Ten volant umí hyundai vyhřívaný a co se týká výplní dveří, tak ty jsou u Fabie katastrofa, co při poklepání zní jako z umakartu.
Avatar - volvo s60
11. 2. 2015 17:00
Re: Kuf, zase jenom kufr
Jasně Corsa motor 1,0 o třídu lepší jak TSI 1.2!!!
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 13:47
Re: Kuf, zase jenom kufr
Dobrý den,

ohledně kufru je to myslím v testu. Objemy jsou uvedeny podle technických údajů a divil bych se, kdyby škodovka použila jinou metodu měření - oficiálně měřeno dle VDA.

Pokud si připlatíte za podlážku, objem by se měl změnit pouze nepatrně, protože pod podlážkou stále máte prostor, představující výšku schodu, který vznikne po sklopení zadních sedadel. Pokud půjdeme do důsledku, má podlážka rozměry 940x960x12,5, rozdíl tam tedy bude, ale pouze malý.

Se spotřebou to je tak, jak jsem uváděl. Každé auto úmí jet za tabulkovou spotřebu a dokonce i za méně než to, já jsem se ale nijak nesnažil ji snižovat, jezdil jsem naprosto normálně a bez omezení, přičemž jsem uvnitř seděl pouze já, aktuálně vážící něco málo přes metrák ;-) .

Jinak Fabia Combi už by měla být v salonech, začala se prodávat 23.ledna :-).

Edit: Ještě ty plasty - na ty auto přece nejezdí a za jízdy stejně držíte volant. Je to věc vkusu, chápu, ale osobně mi to problém nedělá ;-)
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 13:54
Re: Kuf, zase jenom kufr
Bohuzel informace o tom, zdali je objem včetně prostoru pod podlahu není uvedena, jen že při dokoupení rtervy se snizi o 25 litrů. A asi jsme se spatne pochopili, ale po dokoupení podlážky vyrovnám dno zavazadelniku s nákladovost hranou, nebo se sklopenymi sedačkami (jdou sklopit do roviny, nebo jsou jako v Octavii v nakloněny)?). Prosím pro nás natvrdle ještě zopakovat;)
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 14:01
Re: Kuf, zase jenom kufr
Pokud si dokoupíte podlážku, ložná plocha splyne se sklopenými opěradly a takřka i s ložnou hranou. U hrany je tam rozdíl možná půl centimetru, který dělá hlavně zvrásnění plastového lemu ;-).

Jinak při dokoupení rezervy se objem sníží o 25 litrů, přičemž celý objem pod záklatní (nepříplatkovou) podlážkou je 36 litrů. Před rezervou totiž najdete ještě jednu malou schránku, která ale na fotkách bohužel nenajdete. Ono to není vidět, ale tu základní podlážku můžete přizvednout a odklopit i pouze do jedné čtvrtiny její délky, abyste se ke schránce dostal.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 14:03
Re: Kuf, zase jenom kufr
No hurá! >:D Takže reálný objem kufru není 530 litrů, ale 495 litrů, to už je trochu lepší, protože 530 litrů mají běžně kombiky o dvě třídy výše. Jakožto uživatele kombi mne tyto aspekty zajímají :-) Děkuji.
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 14:13
Re: Kuf, zase jenom kufr
Teď ale nevím, jak je objem uváděný u konkurence, jestli berou pouze od podlážky po roletu, nebo i prostor pod podlážkou. Zjistím a dám vědět ;-)
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 14:27
Re: Kuf, zase jenom kufr
No,to je to nejhorší, dám příklad. Mám Mondeo kombi, které má 560 litrů a nezdá se mi, že by byl kufr totožný s kufrem Fabie. Stejně mužeme brát i Passata (B7, B8 už je taky podivně přerostlé na papíře oproti předchůdci) >:D Někde ten rozdíl být musí, když na papíře jsou si skoro rovní
9. 2. 2015 14:39
Re: Kuf, zase jenom kufr
Na Aurise TS mám objem kufra tiež 530 litrov, ako Fabia III combi. A tieda môžem povedať, že na prvý pohľad tie kufre nie sú identické. Toyota totiž nepočíta priestor pre rezervu.
Každopádne by bolo veľmi zaujímavé urobiť porovnanie objemov kufrov rôznych modelov rôznych značke BEZ REZERVY, príp. aspoň bližšie popísať postupy jednotlivých metodík merania.
9. 2. 2015 15:26
Re: Kuf, zase jenom kufr
Tak ked to neviete, mozno by ste to mali sami ZMERAT! A namiesto dvoj-decovych krychliciek (ktore o realnej vyuzitelnosti aj tak nic nepovedia) na to pouzit prepravky, bednicky, balenia mineralky, atd. Nieco zmysluplne...

Uvadzat objem kufra podla technickych udajov je skoro take amaterske, ako uvadzat spotrebu podla toho isteho zdroja. Ako keby ste nevedeli, ze metodiky merania oboch velicin su dost nezmyselne, a vyrobcovia si tie udaje radi "prikrasluju"...
13. 2. 2015 08:55
Re: Kuf, zase jenom kufr
to iste s vahou, to je naozaj taky velky problem zobrat Fabiu na prvu vykupnu srotu/smetisko/strkovnu, kde maju zo zakona ciachovanu vahu, dat vratnikovi euro na pivo a odvazit?
Ja viem, ze recenzia musi zaujat, ale musi mat aj vypovednu hodnotu, takze aj exaktne cisla su dost velky prinos. Ja osobne by som sa radsej zaobisiel bez toho liliputana a mal exaktne a realne cisla, hodnoty napisane v reklamnom platku si viem najst aj sam u dilera.
9. 2. 2015 15:35
Re: Kuf, zase jenom kufr
Pokud auto není vybavené rezervou, tak tuto hodnotu přičítají všechny automobilky k objemu zavazadlového prostoru. Je to prostě podle standartizované metodiky.
14. 2. 2015 21:47
Re: Kuf, zase jenom kufr
To je přece jednoduchý. 11cm schod proti hraně kufru. 94x96cm má podlážka x 11cm výšky mi uřízně 100 litrů pod tu dvojitou podlahu = 430 litrů - 25 litrů za rezervu = 405 litrů nad podlahou v rovině nákladové hrany. Když bych vzal, že bych chtěl v kufru převézt akvárium ( a budu trochu trikovat = hrana podle sedačky i podle dveří bude rovná až pod roletku, tak bude mít ten kufr reálně kolem 350 litrů. na opravdový náklad. Ty kapsičky po stranách na blbosti nepočítám. Tam si odložím kapalinu do ostřikovačů a věci, které vozím pořád.
9. 2. 2015 22:14
Re: Kuf, zase jenom kufr
vy za to velebenie fabie v redakcii fakt musite byt plateni... je to nechutne
9. 2. 2015 14:51
Re: Kuf, zase jenom kufr
Pokud se dokoupením rezervy zmenší, tak se logicky musí počítat alespoň část prostoru, který ta rezerva bude okupovat, a typicky ji najdeme pod podlahou. ;-) Je samozřejmě možnost, že by s rezervou byla spojena výše uložená podlaha. Ale s tím jsem se u skupiny VW snad ještě nesetkal.

Oba schody jsou prakticky stejně vysoké. Škoda to takhle dělá hodně dlouho. A typicky je zadní strana sedadel po sklopení mírně šikmo. Dá se podle mne bezpečně předpokládat, že se na tom nic nezměnilo.
9. 2. 2015 16:35
Re: Kuf, zase jenom kufr
panove, sorry, ale tolik dohadu jestli je podlazka zarovnana, jestli ten objem mereny az po roletu, atd..docela se musim smat:-) asi jsou skutecne lide, a tady to vidim, kteri resi kazdy litr v kufru, ale je to tak podstatne? skutecne zalezi , zda ma objem 530 nebo 499,99 a kvuli tomu vest vlakno na 2 hodiny ?;-) ja se vzdycky akorat podival, jestli ma auto nejakou "normalni" velikost kufru a tim to pro mne haslo. Bud se tam veslo vsechno, a kdyz ne, tak zbytek letel na strechu (jednou za rok)..a vic jsem to neresil. Nicmene, alespon mate zabavu a pan redaktor tezkou hlavu:-)
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 18:10
Re: Kuf, zase jenom kufr
Jde o to, jestli ten kufr využiješ tak, jak potřebuješ. Pokud kombik používáš k přepravě větších/těžších předmětů, pak to pochopíš. Je rozdíl vyndavat objemnou a těžkou věc z kufur, kde je 10cm vysoká nákladová hrana a musíš ji překonat, nebo jestli převezeš třeba dlouhý předmět díky rovné ložné ploše. Stejně tak je důležitá i výška a šířka kufru, protože pod podlahu krabici nedáš.... jestli vozíš písek, tak si s nim můžeš vysypat všech 530 litrů... >:-[]
9. 2. 2015 22:13
Re: Kuf, zase jenom kufr
Rovnu loznu plochu to aj tak kvoli sedackam nema. Odpovedi na to sklopenie sedaciek do roviny sa aj trapne vyhol tu Jan Micka z redakcie...
9. 2. 2015 19:15
Re: Kuf, zase jenom kufr
Dvě hodiny? Musíš číst rychleji. ;-) Tak je to oblíbené Ozzmanovo téma. Mne spíš fascinuje, že to řeší pořád dokola. Škoda to takhle dělala v minulosti a bude to tak nejspíš dělat i za deset let. Pohled do galerie potvrzuje očekávání.

Kufr zkouším, když mám auto vypůjčené. Mám třeba kufr na kolo, který má zhruba metr na metr, takže jsou s ním problémy. Pointou toho kufru je možnost převést kolo uvnitř bez sklápění sedadel (plus přeprava letadlem).
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 19:57
Re: Kuf, zase jenom kufr
Ano, je to mé oblíbené, protože to využívám >:D A řešil sem to u nové generace Oktávek/Golfů, ale tady ještě ne a když chci maximalizovat variabilitu (což se jim tady zrovna hezky povedlo), tak Fabie III mi to nabídnout umí a to jsem chtěl zjistit, protože se tím kufrem ohání jak testeři, tak PR. :)
9. 2. 2015 21:01
Re: Kuf, zase jenom kufr
Řekl bych, že je kufr řešen stejně jako v předchozích dvou generacích.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 2. 2015 11:37
Re: Kuf, zase jenom kufr
V zasade mas pravdu.

Akurat je tu jeden problem.

Z velkosti kufru Skodoviek sa stala modla, ktora v podstate vzdy rozhodne akykolvek porovnavaci test v prospech Skodovky, hoci by porovnatelne auto bolo lepsie v kazdom inom smere (co nie je problem).

Akurat, ze ta hodnota je VZDY papierova a skoro vzdy nadnesena a nerealna.
Avatar - kaa
9. 2. 2015 22:30
Re: Kuf, zase jenom kufr
Edit: Ještě ty plasty - na ty auto přece nejezdí a za jízdy stejně držíte volant.
.
Tak tohle řekne profík!
Jasný alibismus. Na design taky auto nejezdí a když v něm sedím, nevidím exterier.
Avatar - volvo s60
11. 2. 2015 16:53
Re: Kuf, zase jenom kufr
Už konečně přestaňte při hodnocení aut zařazovat mezi hlavní a rozhodující údaje velikost kufru! Konečně už začněte hodnotit to co dělá auto autem, použitá technika, motory, podvozek a jízdní vlastnosti! A až to začnete hodnotit podle těchto údajů, tak už si žádná Škodovka neškrtne! Viz Mazda 2 - Fabie 3 !!!!!! :no:
9. 2. 2015 18:48
Re: Kuf, zase jenom kufr
Mam na Lagune III KUFOR 508 litrov, nechce sa mi verit, ze ten smetiacik ma 530. Osobnen mi to je jedno, ale podvadzat sa nema, aj ked su tieto pseudotesty zdarma.

Nastudujtebsi testy Vaclava Lipavskeho na pravda.sk
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 19:56
Re: Kuf, zase jenom kufr
Laguna má kufr hodně nízký po roletku a když se zalepily boční kapsy, tak mi přišel i docela úzký. Měl sem Lagunu II Grandtour a te byl širší :-)
9. 2. 2015 13:35
Pěkné
Test jsme si přečetl celý, dá se říci že jedním dechem. Mám jenom dotaz, jak rychle Fabie topí s tímto motorem, předchozí verze na tom nebyla nic moc. Děkuji. ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 13:50
Re: Pěkné
Dobrý den,

když u nsá nedávno byly ráno mrazy okolo -7, začal jsem horký vzduch při "vytočení" na max a se zapnutou klimatizací pociťovat asi po 2-3 kilometrech. Po zhruba 7 kilometrech už bylo teplo, přičemž hodně pomáhají i vyhřívaná přední sedadla - mají sice pouze dva stupně, ale topí vážně fest :-) .

Vyhřívaný volant by ale neuškodil ;-)
9. 2. 2015 13:53
Re: Pěkné
Ten by měl být v SIII. ;-)
9. 2. 2015 15:03
Re: Pěkné
To je fakt, to vyhřívání sedadel, to je u škodovek nářez. Já jsem si na to hodně zvyknul u roomstera, ale dát to na dvojku, to už vyžaduje opravdu odvahu, na jedničku je to ideální, ale na dvojku mě pálil zadek i přes bundu ještě půl hodiny. Nevím, jak je tam ta spirála dole dělaná, ale u toho druhého stupně bych se bál, jestli mi to sedadlo podemnou nechytne, protože to je fakt masakr.
Avatar - Barrichello
9. 2. 2015 15:14
Re: Pěkné
Njn, jinde mívaj stupně 3 a více a hřeje to většinou už na druhý stupen velmi dostatečně, popř. u vícestupnových na třetí.

Ještě že tam nedáváaj ventilaci, to by ti v létě mrzly záda, a odeskávali by ti z nich kusy ledu >:D >:D >:D
9. 2. 2015 15:25
Re: Pěkné
Já vím, stará octavie taky měla tři stupně, ale tady si dva bohatě vystačí. ten je první je naprosto ideální, ale ten druhý, to už člověk musí být velká zmrzlina, aby to použil.
Avatar - Covenant
9. 2. 2015 17:05
Re: Pěkné
Staré Octávie mají dokonce 5 nebo 6 stupňů ;-)
9. 2. 2015 19:05
Re: Pěkné
v sedadlech? O1? Já tam měl tři stupně
Avatar - Covenant
9. 2. 2015 19:24
Re: Pěkné
Jojo v sedadlech, ale je fakt že je to výbava L&K
10. 2. 2015 13:02
Re: Pěkné
Pane Mička co je to že topí fest? Jako novinář byste mohl psát spisovně. A pak ještě jeden dotaz, když jsou ty plasty tak kvalitní, jak je možné, že plast kolem USB konektoru je tak poškrábanej, u nového vozu? To je taky fest?
Avatar - Honza Mička
10. 2. 2015 13:09
Re: Pěkné
Dobrý den,

hovorový přece nemusí zmanenat nespisovný, to by si musela nafackovat polovina národa za výrazy typu "blbej", "dobrej" a podobně. Ale chápu, že někde se ty chyby hledat musí.

Ale pro úplnost - sedadla topí skutečně rychle a intenzivně.

Co se plastů týče, nekvalitní neznamená, že nepodléhají opotřebení. Poškrábete i keramiku, karbon, dřevo, a přece u všech neříkáte, že jsou nekvalitní.

Honza
9. 2. 2015 13:56
Trefa
Tohle je fakt pekny auto. S ohledem na minimalni konkurenci kombiku v teto tride je to v podstate absolutni trefa a na rozdil od FabieII je to, krome prakticnosti, i krasny kousek :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2015 14:09
ako je to s rázvorom
Nejako si neviem predstaviť ten rázvor 2,45 m - mám Peugeot 5008, s takmer o 30 cm väčším rázvorom a niekedy mám pocit, že to stále je málo. A to mám bežných 180 cm. Rád by som vedel váš názor pri 2 dospelých vpredu a 2 15 ročných výrastkoch vzadu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 14:12
Re: ako je to s rázvorom
Dobrý den,

Fabia v podélném prostoru mezigeneračně trochu narostla, takže osobně nemám s prostorem problém ani vzadu - měřím 190 centimetrů. Je samozřejmě rozdíl, jestli se řidič "rozvalí" a ten vzadu pak má sedadlo mezi koleny, ale takový problém nakonec může nastat v jakémkoliv autě :-) .

Vozit vzadu dvě osoby s výškou okolo 180 cm není vůbec problém.
9. 2. 2015 15:25
Re: ako je to s rázvorom
Zdravim. Uz ze 4 zdroju jsem slysel, ze zadni sedadla maji prilis velky uhel a clovek sedi tak nejak skrcene s koleny moc nahore. Vznika pochybnost o pohodli u delsich tras. Zkousel jste jet vzadu delsi dobu? Jake mate z tvaru sedacek pocity? Diky za odpoved.
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 15:33
Re: ako je to s rázvorom
Dobrý den,

dost záleží na tom, jak vysokou máte postavu. S mými 190 cm by mohla být stehna vzadu podepřena lépe, o 10 cm nižší postavy si však již nestěžují. Je to dost možná způsobeno tím, že se sedí o něco níž než v minulé Fabii, nicméně komfort na delších cestách odpovídá segmentu - cestu do Chorvatska bych vzadu asi nevydržel, trasa Ostrava-Praha je však z mého pohledu v pohodě.
9. 2. 2015 15:48
Re: ako je to s rázvorom
Dekuji za nazor. O me nejde, ja jsem ridic :-) . ale vzadu bude s ditetem sedet manzelka mensiho vzrustu a hlavne detska sedacka. Zatim jsme ve Fabce nesedeli tak spis jen sonduji nazory druhych. Nyni mame Fabii 2 a posed nam i v zadu vyhovuje.
Avatar - Cuba66
9. 2. 2015 16:34
Re: ako je to s rázvorom
Tak to tedy nevím v jaké Fabii jste to seděl :-)

Byl jsem si vyzkoušet v autosalonu krátkou Fabii, měřím 187 cm a vážím nějakých 85 kg. Jsem zvyklý sedět hodně "na volantu" a s opěradlem v hodně vzpřímené poloze. Přesto jsem měl problém sednout si "za sebe". A to skládám nohy pod volant jako pavouk, takže za mnou obvykle bývá místa dostatek...

P.S. A hodně mě to zklamalo, protože Fabia kombi se mi líbí, tedy kromě černého orámování zadních světel, tomu jsem na chuť nepřišel.Tvrdé plasty nevadí, pokud jsou dobře provedeny.
Avatar - grifith
9. 2. 2015 19:05
Re: ako je to s rázvorom
Osobně se až tak neztotožňuji s Vaším pocitem, protože se se svými 190cm za sebe až tak pohodlně neusadím a to si sedačku nedávám příliš "na zem". Mít možná o těch deset čísel míň, mluvil bych jinak, ale takto zde pořád vnímám koncepci malého rozvoru. V rámci tříd to ale špatné není, ovšem druhá generace na tom byla dle mě lépe.
Avatar - vabis
9. 2. 2015 14:17
pěkná kombinace
Kombi, 1.2tsi 66kw, litá kola ...pěkná kombinace :-! S tím žlutým kombíkem natočil nějaké video i Vladimír Dolejš a celkem se mu to líbilo. :-! :yes:
Rozbalit vlákno
2
9. 2. 2015 21:30
Re: pěkná kombinace
Odkaz na video prosím :-)
13. 2. 2015 09:17
Re: pěkná kombinace
[odkaz]

ujo google pomohol
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 14:17
Katastrofa
Fakt tristní když tomuhle řikáme rozum >:-[]
Rozbalit vlákno
41
Avatar - vabis
9. 2. 2015 14:21
Re: Katastrofa
no jistě, auto je totiž nejhorší investice >:-[] Lukrativnější máš sypat do dětí, žen, vzdělání ... ;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 14:51
Re: Katastrofa
Když zmiňuješ ty ženský: Jak by asi vypadal ženskej ekvivalent Fabie 1.2? >:-[]
Avatar - Barrichello
9. 2. 2015 15:11
Re: Katastrofa
LOL, malá, anorektička tak 160 cm, prsa po tatínkovi a tucotvý obličej? >:D >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 15:24
Re: Katastrofa
:yes: >:D
No právě a to volba mýho rozumu určitě nebude >:-[]
Avatar - Barrichello
9. 2. 2015 15:38
Re: Katastrofa
>:-[] >:-[] se nedivím
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 14:25
Re: Katastrofa
Proč myslíte? :-)
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 14:50
Re: Katastrofa
Fakt je třeba se ptát? :-)
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 14:58
Re: Katastrofa
Ano, protože pokud shrnu všechny dojym z auta, vlastně mi na něm nic nevadilo. Dynamika sice není kdovíjaká, ale pohodlně předjedete i s naloženým autem a spotřeba je taky přijatelná.

Co byste si v podobné cenové relaci koupil Vy?
Avatar - Stefič
9. 2. 2015 15:18
Re: Katastrofa
15 let staré BMW po doktorovi z Německa co s ním svatosvatě najel pohých 68tkm jenom po pacientech a po dálnici
9. 2. 2015 15:23
Re: Katastrofa
a taky parkrát na hřbitov a do sámošky. :yes:
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 15:30
Re: Katastrofa
Jo i nějaká ne moc stará ojetina by se za 400 t. možná dala..
9. 2. 2015 19:41
Re: Katastrofa
za 3 kila 15 let starý BMW??? To seš asi trošku vedle. Za 3 kila máš toho bawora krásnýho a ne 15 let starou šunku.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 15:28
Re: Katastrofa
Nojo v týhle cenový relaci :-)
Takže to nemá co dělat s optimální volbou z pohledu schopností auta, parametrů atd. ale de jen vo ty blbý prachy. A když si představíte spektrum aut a motorů co existujou tak fakt rozum řiká jít těsně nad dno? ;-)
A další věc je ta cenová relace. Za 400 t. se dá dokonce i vybírat v nižší střední.
Takže z čistě jen z pohledu prachů to snad jedna z rozumnejch možností je, i když ten vo 13 cm delší rozvor Clia mě docela dostal. Rozhodně z pohledu techniky mi rozum velí jít vo dost jinam
Avatar - Emel
9. 2. 2015 15:33
Re: Katastrofa
Promiň, ale teď to odvádíš od rozumné diskuse někam úplně jinam. Jestli je rozumnější si koupit Fabii nebo S-Klasse přece závisí od toho, kolik peněz máš na účtě. A pokud už chceš nějaké obecně platné stanovisko, pak je levnější auto spíš tou lepší volbou, protože peníze "investované" do auta se člověku obvykle nijak nevyplatí ani nevrátí.

Holt je článek psaný z pohledu českého trhu a ne z pohledu multimiliardáře...
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 15:42
Re: Katastrofa
Klidně prominu. S-Klasse je zase druhej extrém. Když budu zmiňovat rozum tak mě z toho vychází nejspíš nižší střední. To sou auta eště zaplatitelný, rozumně zvládaj město a když je nutný dá se s nima rozumně jezdit i delší trasy.
Předpokládám že většina multimiliardářů neví co to je Fabia kombi a že z pohledu čecha je tohle méžná fakt volba rozumu ale to je to co sem napsal na začátku >:-[]
Avatar - Emel
9. 2. 2015 15:47
Re: Katastrofa
Aha, mám pocit, že původně v tom tvém příspěvku bylo "o několik tříd vejš", ne?

Nižší střední, ideálně v kombíku... souhlas, to je podle mě středobod rodinného auta v českých podmínkách. Zároveň ale Fabia Combi z pohledu typizované rodiny 2+2 taky není žádný velký kompromis, ne? Nebo obecně, subkompaktní kombík, to není nutně o Fabii.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 15:56
Re: Katastrofa
Jo mě rozum furt řiká jít vo několik tříd vejš. Co tvuj? :-)
Obecně je ale asi kompromis rozumu ohledně peněz a všeho ta nižší střední
Avatar - Emel
9. 2. 2015 16:13
Re: Katastrofa
Nojo, ale jako autor článku bys snad napsal "volba prázdné kapsy"? V situaci, kdy většina mladých rodin v zemi prostě na nové auto nemá? To mi přijde poněkud odtržené od reality. Pokud někdo napíše, že volbou rozumu je B-kombi za 340, pak je to podle mě v pořádku.

Já už jsem se vyjádřil... nižší střední kombi beru jako prostorové optimum, s tímhle v testu bych uměl žít taky a kombinaci 1.2TSI kombi beru jako to nejlepší co Fabia umí.

PS: vím že testovaná verze je za 370... některé příplatky tam jsou holt navíc.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 16:36
Re: Katastrofa
Já nižší střední považuju za celkový optimum. Minimálně z evropskýho hlediska

No my tak trochu sme "chudej stát plnej chudejch lidí" takže to sice neni volba prázdný kapsy ale celkově tahle volba z rozumu prostě míří do nejnižších sfér spektra nabízenejch aut.

Možná je to to nej co Fabie umí ale za podobný peníze je přece jen dost jinejch možností.. Nikdy sem v tom nejel ale zaujal mě třeba ten na třídu skoro obří rozvor Clia
Avatar - Emel
9. 2. 2015 17:37
Re: Katastrofa
Za 370 už docela jo, za těch 340 už je ale kompakt dost na krev (bavíme se o ceníkových cenách, slevu ti u Škody dají taky).

Clio Grandtour jasně proč ne, taky se mi líbí (až na ten čumák). V testu tady se ale píše, že "ze slušného rozvoru připadá na prostor před zadním sedadlem jen malá porce. Dostatečná, ale zřetelně menší než ve Fabii nebo Ibize."

[odkaz]

Já v Cliu Grandtour neseděl, tak prodávám jak jsem nakoupil :-)
9. 2. 2015 20:46
Re: Katastrofa
Ani tie zadné sedadlá v cliu radšej neskúšaj ;-) . Miesta je tam fakt poskromne...
Avatar - Emel
9. 2. 2015 15:55
Re: Katastrofa
Aha, mám pocit, že původně v tom tvém příspěvku bylo "o několik tříd vejš", ne?

Nižší střední, ideálně v kombíku... souhlas, to je podle mě středobod rodinného auta v českých podmínkách. Zároveň ale Fabia Combi z pohledu typizované rodiny 2+2 taky není žádný velký kompromis, ne?
9. 2. 2015 15:55
Re: Katastrofa
šmarja, my už se tady dostáváme k porovnávání fabie s mercedesem S. >:D
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 15:58
Re: Katastrofa
Proč v diskuzi co je rozumný nezmínit voba extrémy žejo? :-)
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 17:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 21:43
Re: Katastrofa
Srovnávat se dá sice cokoli ale v zásadě měl chytrolín pravdu žejo. Zatimco C30 je Focus takže nižší střední, Fabka je zase Polo a ne Golf. A Polo bych s Focusem fakt nesrovnával :-)
Avatar - Covenant
9. 2. 2015 17:19
Re: Katastrofa
Když se podívám co stojí tento testovaný mode...372tis a vím že za 2,5-3 letou vybavenou octavii předchozí generace a dokonce i s dsg 2,0, 103kw s nájezdem do 50-60 tisíc dám od 330-350tisíc šel bych osobně raději do octávky.

Například zde:[odkaz]
Avatar - grifith
9. 2. 2015 19:24
Re: Katastrofa
skvělý případ vcelku nově přejmenovaného bazaru, jelikož jeho původní název byl díky článkům SM natolik zprofanován za své podvody s nepravdivými nájezdy, že se divím, jak můžou v tomto oboru vydělat nějakou korunu.... lidi jsou prostě nepoučitelní ;-\
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 19:27
Re: Katastrofa
jaký byl původní název?
Avatar - grifith
9. 2. 2015 19:57
Re: Katastrofa
tady máš článek : [odkaz]
Avatar - Covenant
9. 2. 2015 19:31
Re: Katastrofa
Tak ten bazar byl jen příklad...podobné ceny se pohybují i jinde, šlo mi spíš jen o to srovnání, protože to momentálně řešíme a mě přijde zánovní octávka jako lepší volba, než nová fabie nebo rapit..samozřejmě že jde taky o nájezd km, který bude vyšší a ten dvoulitr to vydrží v pohodě.
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 19:36
Re: Katastrofa
Přijde mi to jako jednoznačná volba :yes:
Avatar - grifith
9. 2. 2015 19:55
Re: Katastrofa
Ono je to o tom, jestli jsi ochotný hledat a prověřovat ojetinu. Vím, co tím chceš říct, ale toto je věčné dilema, někdo rád jistotu novoty i když třeba nižší třídy a někdo si za podobné peníze pořídí zánovní ojetinu. Tak to bylo, je a i nadále bude.
Avatar - Emel
9. 2. 2015 20:51
Re: Katastrofa
Srovnávat cenu ojetiny a ceníkovou cenu nového auta nejde. Nikdy nevíš, co má ta ojetina za sebou, jestli třeba nezačalo sáknout turbo nebo jestli se v parném létě v kopci nepřehřívá. Ale i kdyby ne, tak prostě nové a ojeté je úplně jiná diskuse.
Avatar - Covenant
9. 2. 2015 21:06
Re: Katastrofa
Reagoval jsem na Hammunasakra a porovnávat to můžu v souvislosti s tím, že mám balík peněž a za ten můžu koupit buď novou fábii, rapid nebo zánovní octávii, která mi podle mne poslouží lépe, ať už zpracováním nebo kilometrovým nájezdem.....jinak proti fabii nic nemám, mě se celkem líbí.

Ale je to jak psal grifith nahoře...jsem ochotný hledat, někdo upřednostní zase novotu.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 15:59
Re: Katastrofa
A co byste za 400 t. pro sebe vlastně zvolil vy? ;-)
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 16:23
Re: Katastrofa
Vlastně ani nevím, ale asi bych ještě pošetřil a koupil si něco z trojky Leon, Golf a Octavia na CNG. Dynamika mi stačila a náklady na kilometry jsou nízké. Pokud bych tedy chtěl nové auto.

V poslední době jsem ale dost uvažoval nad něčím starším a dlouho jsem měl hlavě Maserati Biturbo.

;-)
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 16:29
Re: Katastrofa
Tak zatimco na Maserati jasná shoda s těma třema variantama téhož nějak nevim. To muj šálek kávy fakt neni
10. 2. 2015 08:06
Re: Katastrofa
A v reálném provozu, nekakalo by Vás tankovat každých 250 km?
9. 2. 2015 22:25
Re: Katastrofa
Jasná volba Clio.
9. 2. 2015 14:30
Interiér
Na Fábii (a taky na Rapid) je ten interiér moc povedenej, vypadá jednoduše a zároveň elegantně, poměrně i kvalitně ... jedním slovem paráda :yes: Hlavní problém ale je, že prakticky stejný interiér je také v Octavii a hlavně má být v novém Superbu, kde je to už problém a tyto auta to (alespoň v mých očích) dost sráží ... Ale u Fabie/Rapidu :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - M1chal
9. 2. 2015 14:35
Hned první věta
"Velký zavazadelník ...... " ano svět se točí jen kolem kufru 8-s
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 14:36
Re: Hned první věta
Dobrý den,

a čím byste chtěl u prvního testu kombíku začít? ;-)
9. 2. 2015 15:42
Re: Hned první věta
Vyberem barev? >:D
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 17:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
10. 2. 2015 19:11
Re: Hned první věta
No nevím jak Vy, ale já když jdu kupovat auto kufr je u mě to poslední kam lezu, protože v kufru nejezdím a nákupní tašce je to fuk.
Avatar - Cuba66
9. 2. 2015 16:49
Re: Hned první věta
Ano, samozřejmě, že kufrem. Ale Fabia kombi = auto pro mladé rodiny.

Proto se přidávám k požadavkům na praktický test. Například kočárek s hlubokou korbou, kočárek typu golfové hole, kočárek "sporťák". Jak se vejdou, jestli napříč, nebo jen podélně případně úhlopříčně.
A dále dítě v sedačce, dejme tomu +- tříleté, kolik mu zůstane prostoru na nohy ve vzpřímené poloze sedačky (dětské), kolik v případě, že sedačku položím do spací polohy. A taky pokud tu dětskou sedačku sklopím do spací polohy, tak jestli se pak vůbec ještě někdo vejde na sedadlo spolujezdce... (kdo má děti ví co myslím)

Prostě chlapi, dělejte praktické testy, protože o rozměru kufru to řekne víc než čísla. Jo a nezatracoval bych ani test s basama piv, tož jsme ku.va Češi, ne?
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 21:56
Re: Hned první věta
Dobrý den,

testu praktičnosti jsme se nevyhnuli, proto jsme si z obchodu poblíž redakce půjčili přepravky na piva. Myslel jsem si, že 15 bude moc, nakonec by ale auto zvládlo i 20 >:D.

Mrkněte na video ;-)
Avatar - Cuba66
10. 2. 2015 10:18
Re: Hned první věta
Tak ještě ty kočárky a dětské sedačky a bude to komplet :-)
9. 2. 2015 14:39
Re: Hned první věta
U kombíku se to dá chápat.
9. 2. 2015 14:37
Tip na zítřejší článek
Výjezd s Fabiou Combi 1,2 TSI v zelené barvě na Praděd. Ve 3 lidech a s piknikovým košíkem. To tady zatím nebylo.
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2015 14:38
dotaz
p.Mičko jak můžeme věřit Vašim článkům když všechny testy VW - zbytek světa končí jednoznačně. Poslední test F III - Corsa byl docela vrchol, neb hodnocení bylo tak okaté...viz komentáře pod článkem :no:
Rozbalit vlákno
34
9. 2. 2015 14:40
Re: dotaz
Ten nepsal pan Mička.
9. 2. 2015 14:43
Re: dotaz
já vím, ale je to jedna redakce...
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 14:45
Re: dotaz
Pouze jedno vydavatelství :-)
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 14:44
Re: dotaz
Dobrý den,

srovnávací test vyšel ve Světě motorů a ještě jsem ho nečetl, ale kouknu se.
9. 2. 2015 14:51
Re: dotaz
Tak to se omlouvám, po přečtení bych docela rád znal Váš názor, děkuji. Ještě k tomuto autu. Zdá se mi docela předražené, jako daleko lepší volbu vidím např Seat Toledo, skladovku komplet za 270 000 Kč.
9. 2. 2015 15:05
Re: dotaz
Toledo se dělá v kombiku?
9. 2. 2015 15:06
Re: dotaz
má dost velký kufr, docela za mě postačující a 100 000 Kč je úspora :yes:
9. 2. 2015 15:10
Re: dotaz
No, jenže je to kufr jako u O1. Byť je obrovský a já ho rozhodně nehaním. Sám jsem Octavii měl, takže mohu posoudit, že je naprosto dostačující, ale on kombi je kombi. To je daleko praktičtější. Já jsem kvůli tomu octavii vyměnil, protože to zadní okno pro mě začalo být limitující.

Ale je to otázka priorit a toho, co tam budete vozit. Jinak je toledo, velmi dobrá varianta, to rozhodně musím uznat a je to pěkné auto. Tady z té fabie bych tak 70 tis z výbavy vyndal, protože jsou tam zbytečnosti a to už je pak otázka zda se těch 30 tis kč vyplatí.
10. 2. 2015 14:13
Re: dotaz
taky bych raději Toledo- páté dveře, kufr jak hovado, více prostoru v interiéru (o třídu výš), celkově vypadá lépe a cenový rozdíl není zas tak velký
Avatar - Emel
10. 2. 2015 14:28
Re: dotaz
Toledo Reference s tím akčním paketem za 332 není špatná nabídka, minimálně do modernizace má ale Fabia výhodu modernějších motorů... což u 1.2TSI nemusí být marné.
10. 2. 2015 14:36
Re: dotaz
Tak Rapid se už nějakých "motorových" změn dočkal, možná že Toledo bude následovat... Ve srovnání s Fabií bych ocenil hlavně více místa na zadních sedačkách Rapida/Toleda, u nich je i zajímavý motor 1,4 TSI o 92KW, který se dává i do Superba
Avatar - Emel
10. 2. 2015 14:50
Re: dotaz
Rapid by se podle neoficiálních informací měl nových motorů dočkat někdy v květnu... Toledo bude muset následovat, Euro 6 platí pro všechny. Aktuálně má ale Fabia novější motory.
10. 2. 2015 15:05
Re: dotaz
ano, škodováci tímto chtějí prodejně podpořit svůj nejnovější malý model
Avatar - Emel
10. 2. 2015 15:13
Re: dotaz
To není žádná speciální podpora Fabie přece. Je normální, že nový model dostane nový motor.

Výjimkou byl právě Rapid / Toledo, kam se z úsporných důvodů dala minulá generace TSI... nicméně Euro 6 zřejmě nutí automobilku k upgradu.
10. 2. 2015 16:57
Re: dotaz
ano, to je normální, ale stejně tak by bylo normální, kdyby ty "novější motory" měl dnes i rapid/toledo, proč je tedy dostanou až "někdy v květnu"?
Avatar - Emel
10. 2. 2015 17:10
Re: dotaz
No vždyť to píšu - Rapid / Toledo jsou budgetové modely (volně navazující na Octavii Tour), které záměrně používají starší techniku, aby mohly nabídnout nižší cenu. Je to i otázka platformy, nové motory pro Octavii / Fabii jsou jinak nakloněné, Rapid / Toledo dostali ještě starší platformu.

Od září musí splňovat Euro 6, takže nejpozději do té doby musí přijít nějaké řešení. Teoreticky by mohlo spočívat jen v úpravě původní jednotky, ale zřejmě je levnější vyřešit zástavbu aktuální generace EA211 do starší platformy... to je ale zatím nepotvrzená informace, stejně jako ten 22KT pro Rapid.

PS: jen tak mimochodem, asi díky platformě se nové motory neobjevily ani v Superbu a přijdou až s novou generací.
10. 2. 2015 17:21
Re: dotaz
musím se přiznat, že tak výživnou odpověď jsem nečakal :-) :yes:

logiku to má, ale to řešení už mohlo přijít, pochybuju že cena výroby např. toho motoru 1,2 o 66 kw je dražší než toho staršího se 63kw

ps: u současného Superbu to chápu, je na úplném konci "života", ale rapid a toledo si ještě plánují dlouhou existenci, tam to klidně mohli udělat s předstihem
mimochodem to samé se týká Ibizy, která letos projde druhým faceliftem a také dostane tyto motory
Avatar - Emel
10. 2. 2015 17:34
Re: dotaz
Můj osobní tip je, že hlavním důvodem byla ta platforma - pro výrobu Rapidu / Toleda se použila starší platforma, která se zřejmě vyráběla na již odepsaných strojích, a tato platforma byla kompatibilní pouze se starší generací TSI. Také se spekulovalo o tom, že po představení koncernové trojky (Golf, Octavia, Leon) byla omezená výrobní kapacita nové generace TSI... a opět, někde ještě běžela stará linka na původní verzi motoru.

Přiznávám ale, že to jsou jen dohady, do výrobních procesů Škody nevidím.
10. 2. 2015 18:02
Re: dotaz
samozřejmě toledo a rapid jsou v rámci koncernu nízkonákladová auta, proto se také vyrábí v ČR, ale ať jsme spravedliví, ten mladoboleslavský 1,2 tsi 63 se snad stále dává i do golfa/leona/octavie

každopádně já osobně bych ten minimální rozdíl neřešil...
Avatar - Emel
10. 2. 2015 19:39
Re: dotaz
Dovolím si opět nesouhlasit :-) . Výroba v ČR nerovná se nízkonákladová auta. V ČR se bude vyrábět i nové velké SUV, což bude zřejmě nejdražší SEAT v historii (a možná i nejdražší aktuální Škoda).

Motory v Octavii & spol. mají sice nižší nominální výkon odpovídající starší generaci, jsou to ale nové motory navržené pro MQB - s rozvodovým řemenem, šestnácti ventily s variabilním časováním a chlazenými svody.
11. 2. 2015 08:08
Re: dotaz
no jo, na tebe si nepřijdu :-)

myslel jsem tím, že je tady levnější prac. síla
jsem nevěděl, že se tu bude vyrábět i velké suv, to už tady bude třetí model Seatu, aby v tom martorellu měli v budoucnu vůbec co vyrábět :-)
Avatar - Emel
11. 2. 2015 08:56
Re: dotaz
Poslední článek k tomu co jsem četl je tady:
[odkaz]

A něco víc o autu a méně o továrně tady:
[odkaz]
[odkaz]

Pro SEAT je to samozřejmě nepříjemné... a je to i vzkaz těm, co se pohoršují nad osekáváním personálních nákladů ve Škodě Auto - o výrobu modelů je nutné v rámci koncernu bojovat a i když je výchozí pozice ČR dobrá, nic není jisté.

Který třetí model? Co mám povědomí, tak se Mii dělá v Blavě, Ibiza a Leon snad ve Španělsku, Toledo v Boleslavi a Alhambra v Portugalsku. Bereš to jako Čechoslovák :-) ?
11. 2. 2015 09:12
Re: dotaz
asi jsme si nerozuměli :-) myslel jsem, že máš na mysli velké suv Seat/Škoda, tzn. sedmimístné, krom toho, co tu SEAT začne vyrábět příští rok (středně velké suv, velikosti Tiguana) to by byl ten "můj třetí model"... samozřejmě o tom středně velkém suv vím a myslím si, že Seat může být nakonec i rád, ušetří tady nějaké náklady za výrobu, i když zase na úkor svého závodu a kdo ví, možná mu tam koncern ještě něco šoupne (krom té Q3)

někde jsem četl, že se chystá i nové Exeo (snad už příští rok), tak jsem zvědavej kde ho budou vyrábět, když Altea letos skončí
Avatar - Emel
11. 2. 2015 09:22
Re: dotaz
Počkej, to mě zajímá... já měl za to, že bude jen jedno nové SUV - brandované jako Škoda i SEAT, rozměrově pozicované mezi Tiguana a Touarega, interně označované A Plus. O tom mluvím. Ono má být ještě něco dalšího? Nebo má být Škoda o kousek větší než SEAT?

PS: pak se spekuluje o malém crossoveru ve stylu Taigunu / Capturu, ale to je jiná story.
11. 2. 2015 09:46
Re: dotaz
No problém je, že všude se dočteš něco jiného... Řekl bych, že to bude jak píšeš, tzn. Škoda suv bude skutečně o kousek větší než Seat. Fakt je, že nové suv si SEAT postavil sám a nebude mít se Škodou krom techniky a místa výroby moc společného, tzn. nebude to jako u Rapida. Ví se jenom, že to má být středně velké suv navazující na Leon. V souvislosti se Škodou se často mluví o velkém suv sedmimístném (jako CrossBlue, ale o něco menší), tak tipuju, že se bude jednat o větší model do kterého Seat již nepůjde, jelikož by byl nucen ho vyrábět opět tady. Krom té větší škody, přijde asi ještě nový Yeti velikosti právě toho SEATu, ale to je jen můj tip, může to být jinak.
Podrobnosti bohužel nevím, ale už brzy se na ženevském autosalonu představí koncept seatího suv a potom už by to mohlo být o něco jasnější...

jak píšeš, ty malé crossovery by podle všeho být měly
Avatar - Emel
11. 2. 2015 10:02
Re: dotaz
Co se Škody týče, beru jako základ tenhle článek [odkaz] , který vychází z prohlášení Winfrieda Vahlanda. Tj. SUV pozicované mezi Tiguan a Touareg, CrossBlue já vidím trošku jinde.

Předpokládám, že SEAT bude technicky +- shodný, ale může to být trošku menší auto (podobně jako Leon vs. Octavia).

Nový Yeti podle mě zůstane takový jaký je, tedy menší než Tiguan... a tím si udrží odstup od nového velkého SUV.
11. 2. 2015 10:28
Re: dotaz
je to docela možný, vygooglil jsem si teď test. mulu seatího suv a vypadá to jako (zatím se sníženým podvozkem) suv z Leonu SC, tudíž se tu vyrábět nejspíš nebude (o tom se možná psalo jako o středně velkém suv), takže jeho nové suv z čr může být v kategorii, kterou uvádíš ty spolu se škodou, teď mi to začíná trochu dávat smysl :-) no, nechme se překvapit
11. 2. 2015 14:21
Re: dotaz
to rapper
1. Škoda bude vyrábět dvě nová SUV: větší Snowman a menší Yeti
2. SEAT tu bude vyrábět jedno SUV postavené na platformě Yetiho s vlastním designem, takže půjde o to menší s vyššími prodeji
3. nasvědčují tomu i nedávné žvásty o tom, že Škoda míří do vyšších kruhů (bude mít velké suv), ale já osobně souhlasím s tvým tvrzením, že SEAT již nechce vyrábět další auto, které by bylo jen něco jako Rapid-Toledo a ještě by ho musel vyrábět tady
4. sedmimístné SUV by šlo proti Alhambře
Avatar - Emel
11. 2. 2015 14:39
Re: dotaz
Yeti i Snowman (který se tak mimochodem jmenovat nebude) budou asi na stejné platformě (MQB), ne? Pak jde spíš o to, jak velké bude to SUV od SEATu (můj tip je někde uprostřed) a s jakými motory (tam ale asi rozdíl nebude, top v naftě bude nejspíš u všech 2.0TDI cca. 140kW, BiTDI u "Snowmana" by mě překvapilo).

Vyšší kruhy mi nějak unikly.
11. 2. 2015 14:44
Re: dotaz
tak se občas mrkni na autoforum ;-)

jedno je jisté: Škoda bude vyrábět větší suv než to, co tu bude vyrábět SEAT
Avatar - Emel
11. 2. 2015 15:16
Re: dotaz
Ohledně toho SEATu jsem toho četl překvapivě málo... můžeš hodit nějaký link? To co jsem viděl byly převážně pusté spekulace.

Co se těch "vyšších kruhů" týče, proběhl jeden článek o "nových měřítkách"... ale to řekl někdo z VW USA o CrossBlue. Vahland ale naopak řekl, že nové SUV nebude dražší, než jak jsou zákaznici Škody zvyklí.
11. 2. 2015 17:35
Re: dotaz
tak to bohužel nemohu jak sám píšeš o novém SEATu toho moc na českých webech napsáno není, dosud nejlepší informace jsem četl na aktualně.cz a informace o novém suv, které jsem napsal výše jsem četl (samozřejmě přes google překladač, španělsky fakt neumim) :-) např. na seatfansclub.com, tam maj info o SEATech dá se říct z první ruky, ale už je to nějaký pátek nedohledám to...
Avatar - Emel
11. 2. 2015 17:48
Re: dotaz
Jinými slovy, míra spřízněnosti s novým velkým SUV od Škody je ve hvězdách. Podle mě tam nějaká technická spřízněnost bude, protože se celou dobu řešila společná výroba těchto dvou aut... takže moje sázka je, že nové SUV SEATu bude odpovídat novému velkému SUV od Škody (a možná bude o kousek menší) a ne Yetimu.

Fanouškovské weby se obvykle vyznačují vysokou mírou divokých spekulací...
9. 2. 2015 14:44
Prostě český ideál
Dostatečně prostorná a kvalitně vyrobená kabina, výborná ergonomie (s výjimkou té nešťastné přední loketní opěrky), skvělý kufr, komfortní podvozek i na českých zanedbaných silnicích, pětihvězdičková bezpečnost, velmi líbivý design a s motorem 1.2 TSI i solidní dynamika při příznivé spotřebě, k tomu nejrozsáhlejší serivsní síť a to vše za relativně solidní peníze. Ať nabídku na českém trhu přebírám jak chci, pro typickou českou rodinku (2 dospělí + 2 děti) nenacházím žádnou lepší, univerzálnější a vyváženější volbu než novou Fabii Combi 1.2 TSI. :yes: :yes: :yes: :-) Antiškodováci mě tady teď jistě ukamenují, ale to je tak vše, co proti tomu můžou dělat! :-!
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Emel
9. 2. 2015 14:53
Re: Prostě český ideál
Možností je víc... zejména pokud se rozšoupneš s konfigurací jako tady, za 370 můžeš koupit Ceeda SW 1.6GDI v celkem slušné výbavě... ale jinak jo, Fabia kombi je teď přitažlivější než kdy předtím.
9. 2. 2015 15:11
Re: Prostě český ideál
Jasně, cee´d nebo popř. i30 v kombíku stojí podobné peníze, jako dražší verze Fabky Kombi, ale pro městský provoz už se jedná o dost velká auta, nemluvě o designu, který je pro řadu evropanů neakceptovatelný (hlavně u i30). Já jsem mluvil o tom, že nová Fabie Combi je pro typickou českou rodinu (která provozuje jen 1 auto) optimálním průsečíkem schopností, ceny a univerzality.
Avatar - Emel
9. 2. 2015 15:16
Re: Prostě český ideál
i30 se mi taky moc nezdá, ale se Ceedem bych problém neměl. "Městský provoz" jako argument neberu, ten rozdíl ve velikosti by v českých městech neměl být problém.

Já se s tebou nehádám, jen říkám, že těch průsečíků může být víc. Moje "první volba" pro rodinu by byl asi spíš ten Ceed.
Avatar - dal
9. 2. 2015 21:33
Re: Prostě český ideál
Za těch 370 můžeš mít i Leona v kombíku. Tedy když se spokojíš s výbavou reference.
9. 2. 2015 15:14
Re: Prostě český ideál
napsat o komfortnosti podvozku, no, zaleží s čím porovnáváte. Pro zajímavost - srovnání podvozku nové Fabia a i20 z konkurenčního webu:
"Fabia nefunguje v ostrém tempu na okresce zase tak úžasně, aby tím vynahradila svoje poskakování ve městě, a naopak že vyšší komfort i20 není vykoupen neúměrnými kompromisy ve stabilitě a ovladatelnosti. Anebo ještě jinak: naladění i20 podle nás lépe odpovídá očekáváním typického představitele cílové skupiny těchto aut, zatímco naladění Fabie není optimální ani pro rodiny a starší řidiče, ani pro nadšence do dynamické jízdy."
9. 2. 2015 15:33
Re: Prostě český ideál
jenže to už je otázka priorit každého řidiče, někdo má radši tvrdší podvozek a někdo houpavý.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 2. 2015 15:45
Re: Prostě český ideál
Lenze podvozok sa da postavit a naladit tak, aby si vedel o kazdej nerovnosti, ale zaroven aby nebola neprijemna.
9. 2. 2015 15:57
Re: Prostě český ideál
nejsem si jistý, zda to jde u současných vozů docílit. Loni jsem měl možnost jezdit s bmw 3 současné generace s adaptabilním podvozkem a ani v jednom režimu to nebylo ono. To u standartního měl člověk aspoń pocit, že to auto ovládá.
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 16:01
Re: Prostě český ideál
Tohle začíná bejt fakt problém. K tomu co vybrat začíná bejt potřeba projet všechny varianty podvozku a nejlíp i velikosti kol což samozřejmě nejde :-|
9. 2. 2015 16:06
Re: Prostě český ideál
přesně tak
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 2. 2015 15:41
Re: Prostě český ideál
"Ať nabídku na českém trhu přebírám jak chci"

Preberaj dalej a dokladnejsie.
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 17:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
9. 2. 2015 14:59
Fabia
Už zase Fabia kombi? Ale no tak dobře, chválím konfiguraci, která je až na některé optikou třídy zbytečné příplatky (Kessy, přední senzory, rozpoznávání únavy atd.) rozumná... ukazuje se, že vyšší výbavy se vyplatí poměrně rychle.

Co mě trošku překvapilo je znatelně lepší spotřeba slabšího TSI, tam to vidím spíš na rozdíl mezi konkrétními kusy než obecně platný výsledek.
Rozbalit vlákno
2
9. 2. 2015 15:07
Re: Fabia
No ale slabší TSI v té 1,2 žralo vždycky méně, než ta silnější verze. To tak bylo i v minulé generaci...

Ale jinak naprostý souhlas. Já bych to ztěsnal do 300 v pohodě. tam jsou věci, které jsou naprosto zbytečné.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 18:13
Re: Fabia
Nebo to bude rozdíl v řidiči >:-[]
9. 2. 2015 15:10
aritmetika
.... má podlážka rozměry 940x960x12,5, rozdíl tam tedy bude, ale pouze malý..................... = 112 litrů. 540 - 112 = 417 litrů šup a je to tam - rezerva 20 litrů
vida 397 litrů, je pravda, že tam zůstane prostor pod podlážkou, ovšem při plně naloženém kufru bych tam nechtel nic lovit )))),
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2015 15:21
Re: aritmetika
A to jsou ty krasne Skodalitry... Nemluve o ruznych zahybech a zakoutich..
Avatar - Emel
9. 2. 2015 15:24
Re: aritmetika
No počkej... podlážku buď chceš nebo nechceš. Když ji vyndáš / neobjednáš, tak ji nemusíš ani "odčítat"... nehledě na to, že i na dlouhou cestu pod ní můžeš dát ty věci, které budeš potřebovat až na místě (třeba věci na potápění).
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 15:22
Re: aritmetika
No jo, ale zkusme to vzít přes využitelnost prostoru. Pokud se zaměříme pouze na čísla, rozdíl tam je, ale podlážka je ve skutečnosti 12,5 mm vysoká deska, kterou při reálném zaplnění kufru nepoznáte ;-).

Je pravda, že si musíte rozmyslet, co pod podlážku schováte. V sobotu jsem odtud lovil rukavice, když jsem chtěl škrábat skla. Kufr pochopitelně naložený... >:D
9. 2. 2015 15:29
Re: aritmetika
Nuz, to je to "simply clever" riesenie v podani Skody!
Avatar - Emel
9. 2. 2015 15:27
Re: aritmetika
Zkus si ten převod jednotek ještě přepočítat, podle mě to máš blbě o jedno desetinné místo (1l = 1dm3 = 1.000.000mm3), 940x960x12,5 = 11.280.000mm3 = 11,28l.
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 17:03
Re: aritmetika
Kdepak, má to dobře. Metr čtvereční krát 12cm je 120l.
Avatar - Emel
9. 2. 2015 17:20
Re: aritmetika
Tloušťka té desky je 12,5mm.
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 17:30
Re: aritmetika
Aha, sorry, myslel jsem, že se bavíte o prostoru pod podlážkou vysokém 12,5cm :-O
Avatar - Emel
9. 2. 2015 17:40
Re: aritmetika
To jsem si původně myslel taky, ale pan redaktor píše o pár příspěvků výš podlážka je ve skutečnosti 12,5 mm vysoká deska, kterou při reálném zaplnění kufru nepoznáte
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 17:44
Re: aritmetika
Na mou obranu- vůbec mě nenapadlo, že by někdo řešil objem centimetrové desky, a už vůbec, že by jí přisuzoval 120l.
9. 2. 2015 15:22
to je fakt dobrý
Musím říct, že se mi ta fabie fakt líbí a to moc. Ta konfigurace je podle mě přestřelená, já bych se vešel tak do 300 - 310 a to si myslím, že je velmi dobrá cena. Je to takové malé auto s velkou užitnou hodnotou.

Hlavně je tam oproti fabii II značný posun dál co se jízdních vlastností a prostoru pro posádku týče.

Jsem docela zvědavý, jak se fabie hlavně ve verzi combi popasuje třeba i s takovým rapidem, byť jsem si tuhle otázku pokládal i v kontextu rapid vs.octavie a podle prodejů, když obsadili první a druhé místo, tak vedle sebe docela spokojeně vegetují, takže se asi nic moc neprojeví, ale určitě je to nazvážení.

Docela by byl zajímavý srovnávací test jízdních vlastností mezi rapidem a fabií combi. Jelikož spolu sdílí rozměr pneumatik, stejné disky i přední ramena a stabilizátor, tak bych docela rád viděl rozdíly.
Rozbalit vlákno
20
9. 2. 2015 15:37
Re: to je fakt dobrý
Myslím si, že Škodovka to má s Fabií Combi III a Rapidem velmi dobře vymyšlené. Kdo vzadu vozí spíše děti, zvolí Fabku Kombi, kdo vyšší čelny rodiny (či dlouhonohé puberťáky), ten raději sáhne po Rapidu s rozvorem o 13 cm delším. Ano, Rapid Combi (pochopitelně) neexistuje, ale ani Spaceback rozhodně nemá malý kufr a liftback (byť s poněkud diskutabilním tvarem zádě) to kombi do jisté míry nahrazuje... Co je u Rapidu stále trochu problém je úroveň výbavy a celkově interiéru (+ ještě starší generace motorů TSI), ale předpokládám, že od květnové modernizace toto vše bude víceméně vyřešeno ;-) :yes:
9. 2. 2015 15:58
Re: to je fakt dobrý
tak on rapid má být lowend, takže prvky výbavy se tam dostávají pomalu a něco vůbec.
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 18:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 18:34
Re: to je fakt dobrý
>:-[] Ty dnes jedeš! >:D Fabie je auto spodních 10 milionu vyvolených občanů ČR >:D
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 18:39
Re: to je fakt dobrý
Vyvolenými myslel sebe, vždyť měl Fabii II. Mě ale přijde než vyvolený spíš blahoslavený. >:-[]
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 18:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 18:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 18:44
Re: to je fakt dobrý
No, máš pravdu, že vás, co jste za dvojkovou Fabii dali 380tis. moc nebude >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 19:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 18:59
Re: to je fakt dobrý
10,52 milionu obyvatel (údaj k roku 2013), kde jsem udělal chybu drahý vyvolený?.... A jsem od Prahy, abys věděl, vím, jak nás máš rád, tak ti to připomenu >:D A to, že si dal za Fabii 380 tisíc, to znamená jako co? :o

a pokud tím nás myslíš pomatence, co jen uráží v diskuzích, tak vás snad tolik neni :D
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 19:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
9. 2. 2015 19:29
Re: to je fakt dobrý
Rapid ve srovnatelné výbavě a motorizaci nebude proti Fabii levnější, ale naopak.... A Fabie za 450? Takových opravdu moc nebude a když, tak v benzínu už bude mít tměř všechny myslitelné příplatky...
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 19:59
Re: to je fakt dobrý
Ano, znám i lidi, co si koupily Fabii Junior... a většina z nich, kteří Fabii jezdí, tak má jen tříválce. S TSI Fabií jsem nejel. Kdo měl lepší motor, tak to byla služební Fabka ( 1.4 TDI, 1.9 TDI (tu mam nejradši), 1.4 MPI).

Za 450 tisíc máš krásnýho Golfa... nevím, kdo by si dnes za to koupil Fabii, pokud by po ní vyloženě netoužil.
Avatar - Emel
9. 2. 2015 21:12
Re: to je fakt dobrý
Kolik z těch deseti milionů (,52) má na nové auto... jakékoli nové auto?

:-(
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 21:15
Re: to je fakt dobrý
O to nejde, já Fabii nehaním, ale napsat, že Fabie je pro vyvolené je stejně klamné, jako napsat, že jezdit autem je pro vyvolené. Kdyby to napsal třeba o Superbu, tak to chápu, nebo o nějakém Jagu či RR. Fabie je "nejlevnější" auto, ke kterému se u nás přikloní masy obyvatel, to je celé :-)
Avatar - Emel
9. 2. 2015 21:27
Re: to je fakt dobrý
No dobře, ale pro spodních deset milionů bohužel taky není.
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 21:18
Re: to je fakt dobrý
Co tím chtěl básník říct?
Avatar - Emel
10. 2. 2015 09:01
Re: to je fakt dobrý
Ozzman někde psal, že Fabia je auto pro spodních deset milionů vyvolených... a to bohužel není, protože spodních 5 (+-) nikdy žádné nové auto nemělo a mít nebude. Na to by ti šťastnější neměli zapomínat...
Avatar - twistedTSD
9. 2. 2015 22:17
Re: to je fakt dobrý
Liftback s diskutabilním tvarem zádě? Jsem opravdu jediný, komu liftback přijde mnohem povedenější a vyváženější než Spaceback? :-)
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 22:22
Re: to je fakt dobrý
Já jsem rozhodně pro SB :-)
Avatar - Blue Sun
9. 2. 2015 15:22
masaz
A jedeme, reklamni masaz pokracuje...
Fakt medvedi sluzba Skode, takove adoracni clanky.
Rozbalit vlákno
17
9. 2. 2015 15:41
Re: masaz
Adorace...dobre slovo. :-!
Hare Krishna Hare rama.. rama rama hare krishna. Fabia je nejlepsi!
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 15:42
Re: masaz
Dobrý den,

Fabia Combi je na našem trhu novinka, proto je logické, že ji testujeme tak rychle, jak to jenom jde. Stejný přístup volíme i u jiných značek. Situaci ohledně testu i20 jsem již několikrát vysvětloval, pokud by chtěla padnout řeč i na Hyundai ;-)
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 17:12
Re: masaz
Ále, tak Honzo, to snad ne. Stejný přístup volíte i u ostatních značek? U které značky tu máme co chvíli stejné auto se všemi dostupnými motory, zvlášť HB a zvlášť kombi?Ano, Fabia je očekávaná novinka, která zajímá hodně lidí, ok, ale i když vynechám záhadu i20, našlo by se tu dost aut, který tu nepotkám ani s desetinovou četností.
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 17:19
Re: masaz
Tomu rozumím, ale musíte brát i velikost novinářských flotil jiných značek, Ne všechny totiž mají tolik aut a k některým verzím se zkrátka ani nedostaneme ;-\
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 18:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Blue Sun
10. 2. 2015 11:34
Re: masaz
Pane Micko, takove politicke vytacky snad nemate zapotrebi. Vite, ze mi nejde o frekvenci, ale o nekriticnost testu...
Avatar - Emel
10. 2. 2015 11:39
Re: masaz
Testy ze SM se prostě přetiskují. Tenhle test je v pohodě, ne? Jen tak na okraj... naposledy testovaný konkurent (Clio Grandtour 1.2 54kW) si odnesl o půl hvězdy víc... [odkaz]
Avatar - Blue Sun
10. 2. 2015 15:39
Re: masaz
Čort vem hvězdy, slova jsou důležitá. Začínají od hloupé adorace motorů (jak kdyby ty ostatní byly kvůli staré normě nefunkční), pokračují přes interiér (bagatelizace horšího provedení, mlžení kolem skutečného objemu kufru), končí u jízdy (subjektivně všechna ta kombi jezdí stejně, prostě jako malé a komfortní auto).
Beru to jako nutné zlo, když je na "domácí" auto subjektivní pohled, ale chtělo by to trošku méně okatě. Paskvil ze Světa notorů nepovažuji za test.
Avatar - Emel
10. 2. 2015 16:39
Re: masaz
Když se zastavíme u motorů - konkurenti jsou Ibiza a Clio.

Ibiza se prodává jen se silnějším TSI (77kW) a zřejmě je to ještě starší varianta, tam vidím přínos nové generace celkem jasně... jak ve spolehlivosti, tak ve spotřebě (myslím, že motor v Ibize nemá chlazené svody - ale jistý si nejsem, zase tak to nesleduju).

Clio se nabízí s 0.9TCe, který je ale výrazně slabší, viz třeba srovnání točivého momentu. Silnější 1.2TCe sice koupíš, ale jen ve verzi GT s dvouspojkou přes 400t.

Proto vidím nabídku benzínových motorů Fabie taky jako konkurenční výhodu, hlavně tenhle "zlatý střed" je lepší než u konkurentů (nafta je naopak asi horší než 1.5dCi).

PS: místo slabšího TSI má Ibiza atmo 1.4, která může zaujmout očekávanou spolehlivostí... diskusi turbo vs. atmo bych tu raděj neotvíral, to by bylo na dlouho.
Avatar - Blue Sun
10. 2. 2015 20:11
Re: masaz
Jenže ten popis v testu byl o něčem jiném... Ale to je fuk, nechme toho, já už jsem tu stejně jen jako troll.
Avatar - Emel
10. 2. 2015 20:17
Re: masaz
Jo, v textu je to napsané spíš tak, že hlavní výhodou je plnění Euro 6 samo o sobě... já výhodu vidím, ale vidím ji jinde. Jak přesně to autor myslel by ses musel zeptat jeho.
Avatar - Blue Sun
10. 2. 2015 20:34
Re: masaz
Jo, v tvém popisu neshledávám chybu. :-) Clio bych si měl vyzkoušet, když mám jeho staršího brášku s 55 kW... asi až půjdu na servisku?
Avatar - Emel
10. 2. 2015 20:41
Re: masaz
Ceníky jsem nějakou dobu nestudoval, ale co si pamatuju, Clio Grandtour v trošku slušné výbavě se nebezpečně blížilo Meganu Grandtour. Ok, design prodává a Clio vypadá o dost líp (snad krom předku, ale to už jsem tu psal víckrát).

1.2 16V je taky lepší než 1.0MPI... do krátké verze do města asi ok, pro "rodinné" auto bych to TSI připlatil.
Avatar - Blue Sun
10. 2. 2015 20:52
Re: masaz
Mégane má pro mne jednu zásadní vadu, kterou je klaustrofobní konstrukce. Nízká boční okna, na to mám vyloženě alergii. V tom musím dát velký plusový bod Škodě za boční okna Fabie, Roomsteru, i Rapidu (nová Octa už taková sláva není). Uvidím, uvidím... Těch 55 kW zvládalo zatím všechny mé myslitelné nápady bez problémů.
Avatar - Emel
10. 2. 2015 21:12
Re: masaz
Jo ty myslíš "dynamický ponton karoserie" :-) ... hm, no jo, to je teď v módě.

Pro mě je silný motor to, co mi udělá na autě největší radost... 16t za TSI bych dal bez mrknutí oka, klidně i místo tempomatu nebo metalízy.

PS: vzpomínám na Uno 1.5 i.e. 55kW... to byla raketa :-)
Avatar - Blue Sun
10. 2. 2015 22:19
Re: masaz
Uno 1.3 Turbo... to teprve byla raketa. >:D Normálně jsem se s tím regulérně bál...
Ale já se vyřádil na Neonu s 98 kW... malá nestvůra, lehká až to hezké nebylo... Od té doby nějak nemám potřebu s autem závodit.
3. 3. 2015 10:35
Re: masaz
Kup si káru se skleněnou střechou a budeš v pohodě >:-[]
Avatar - Bertold
9. 2. 2015 15:26
športový podvozok a Front asistant
Dobrý deň,

trochu ma znepokojuje to dosadanie tlmičov až na dorazy. Vyskytuje sa tento problém len pri extrémne športovej jazde? Skúšali ste už verziu Fabie so športovým podvozkom a mohli by ste niečo o ňom napísať?

Vo verzii Style je vo výbave aj Front asistant. Je tento systém nastavený tak, že nespôsobuje zbytočné falošné poplachy?

Ďakujem
Rozbalit vlákno
4
9. 2. 2015 15:31
Re: športový podvozok a Front asistant
Jezdil jsem v listopadu s HB a ani jednou mě FA neblikal.Je od Ambition.
Avatar - Bertold
9. 2. 2015 17:46
Re: športový podvozok a Front asistant
Dík.
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 15:40
Re: športový podvozok a Front asistant
Dobrý den,

se sportovním podvozkem jsem jezdil loni na prezentaci kraťase v Portugalsku a s ohledem na tamní silnice si netroufnu odhadovat, jak to bude s tak extrémním propružením u nás. Ono to není pouze o dírách i vlnkách, u nás se ty podvozky skutečně zatěžují o poznání jinak. Tehdy jsem každopádně nic nazaznamenal.

Front Assist mi zatím zablikal pouze jednou, ale to jsem za to byl docela rád. Při běžném stylu jízdy vás strašit nebude.
Avatar - Bertold
9. 2. 2015 17:46
Re: športový podvozok a Front asistant
Ďakujem za odpoveď.
Avatar - Fe
9. 2. 2015 15:53
fabia
odporné je to.. nudné, žlté, nezaujímavé.. :no:
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2015 16:07
V com presne je pre majitela auta vyhodne, ze jeho motor spl
Pan autor tvrdi "Fabia však přišla s tím nejpodstatnějším již v samotném základu. Překvapivě nyní nejde o zavazadlový prostor, ale paletu zcela nových motorů EA211 (zážehové) a EA288 (vznětové) plnících přísnou emisní normu Euro 6. Výhodu si nicméně mladoboleslavský vůz neudrží dlouho..." Mohol by niekto napisat aku vyhodu to prinasa majitelovi? Moje auto plni len Euro 4 a doteraz ma to netrapilo. Unika mi nieco podtatne?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hammunasakra
9. 2. 2015 16:12
Re: V com presne je pre majitela auta vyhodne, ze jeho motor
Jasně že ne a hlavně Euro 6 musí splňovat motory všech automobilek :-)
Dá se čekat že motory plnící Euro 6 přinesou výhodu jen servisum protože se daj čekat vyšší servisní náklady >:-[]
9. 2. 2015 16:54
Re: V com presne je pre majitela auta vyhodne, ze jeho motor
třeba dobrej pocit, že se chováš ekologicky :))
a pak třeba což jistě přijde - různý daně a poplatky
Avatar - Auto CZ
9. 2. 2015 16:36
Renault Capture od 299 900 Kč
priestrannejší, podstatne istejšie jazdné vlastnosti, zábavný, atraktívnejší a štýlovejší, ... hanbil by som sa dotrepať na víkend na chatu na FIII, keď je tu naokolo kopec lepších modelov, nie len zúfalý Ibiza ST alebo Grandtour... 8-s A tie mínusy, kde na domácej sodofke je všetko za príplatok, až tak bezstarostná jazda to nie je. Pán redaktor mal asi ťažký víkend, a frajerka mu dala kopačky, tak sa tak flegmaticky prevážal na žltej FIII až z toho vzniklo veľké žlté h.....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
9. 2. 2015 17:50
Re: Renault Capture od 299 900 Kč
To mluvíš o úplném holátku, bez klimy a metalízy, s bonusem za výkup starého vozu na protiúčet. První použitelný Captur je za 350 (Zen s paketem Klimatizace). Nabídka barev stejná jako u Fabie, tj. v základu jen jedna tmavá modrá, takže metalíza víceméně nutnost... atd.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 18:15
Re: Renault Capture od 299 900 Kč
Ty máš ještě tu drzost po tom tvém úletu na MACZ se tu ukazovat?
Avatar - Emel
9. 2. 2015 20:52
Re: Renault Capture od 299 900 Kč
To mi uniklo... povídej :-) . Bylo fiasko :-) ?
9. 2. 2015 21:06
Re: Renault Capture od 299 900 Kč
Taky nevím co bylo na macz, ale osobně bych sel také radši do clia grandtour nebo do zminovaneho captura. Teď neřeším jak jsou podobny finančně ale tato dvojka od renaultu je mi urcite sympatičtější. Ale musím uznat ze fabia III se vzhledove oproti II povedla. Ale nikdy bych si ji nekoupil stejne tak jako bych nechtěl octavii.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 21:09
Re: Renault Capture od 299 900 Kč
Jde o tohoto uživatele, ne o to, co zrovna teď napsal :-)
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 21:08
Re: Renault Capture od 299 900 Kč
Vybodoval dost aut 3x1 uplně bezdůvodně a ještě to napsal do diskuze, že jen trolluje... :-)
9. 2. 2015 17:02
Pokud 1.0MPI s třema chlapama vyjela na JešTěd,
tak TSI musí se stádem ovcí (které se do kombíka vejdou dle skromné reklamy) vyjet nejmíň na Mont Blanc. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - milioner
9. 2. 2015 17:51
Artikulace
Pane Mička,četla jsem Vaše psané odpovědi ,samá chybička a překlep. Artikulace ve videu by se snad mohla upravit pílí a snahou před zrcadlem. Polospolknutá slova a doznívající moravský akcent.....bída veliká. Snad si natočené video prohlédnete a vidíte ten tristní výsledek. Trocha profesionality by snad neuškodilo. A výraz typu "auto žere" snad nemyslíte vážně. V diskuzích jsou chyby i sprosťárny,ale to patří k věci.Vy by jste se měl chovat trochu lépe,být nad věcí.Pokud se v životě chcete někam dostat,prosím,zapracujte na sobě.Co objektivity testů-nebudu komentovat,jen mládí a touha po penězích Vás může omluvit.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 17:55
Re: Artikulace
Když chcete někoho opravovat- tak "trocha ..by neuškodila" , ne neuškodilo. "Video si prohlédnete a uvidíte" ne vidíte.Našly by se další. Když už tedy!
Avatar - Emel
9. 2. 2015 20:54
Re: Artikulace
Krom toho se píše vy byste, ne "by jste". Jméno typu Mička se obvykle skloňuje, ale napsat pane Mička asi vyloženě gramatická chyba není (zároveň to ale není úplně spisovně).
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 22:01
Re: Artikulace
Vy ste horší, než naše korektorka, fakt >:D Abych se zastyděl >:-[]
9. 2. 2015 20:56
Re: Artikulace
Ze začátku jsem si myslel, že paní je zapšklá profesorka českého jazyka a literatury :-), jenže její sloh tomu příliš neodpovídá. Navíc ji tam chybí namátkou čárky ve větách, další jsou špatně umístěné a slovo "by jste" je úplná katastrofa. Měla by na sobě zapracovat a hlavně přestat na sebe neustále čumět před zrcadlem.
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 18:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 18:27
Re: Artikulace
Jak se to chováš, ty bezmozku s lobotomií? Tohle už překračuje hranice tvých beztak už dost dementních kydů!!
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - simply never
9. 2. 2015 19:30
Re: Artikulace
Tato kombinacia neexistuje (bezmozog a lobotomia). Autor píše, že fabia je pohodová, či uz vozí jedného, alebo je komplet naplnena. Ako to vie, keď priznava, že v aute bol sam?
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 19:49
Re: Artikulace
Tato kombinace existuje. Dochází k ní za momořádných okolností jednou za deset let.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 18:27
Re: Artikulace
Ty máš fakt chování na úrovni, to se musí nechat.... :-!
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
9. 2. 2015 18:31
Re: Artikulace
Zase se vožral, prase.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 18:33
Re: Artikulace
Já si myslim, že tohle bohužel už nebude jen alkohol.... v tom je něco víc... :-( >:D
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - grifith
9. 2. 2015 19:18
Re: Artikulace
ještě že ty jsi kroměřížský inteligent s půlmetrovým ptákem ..... 8-s
9. 2. 2015 20:47
Re: Artikulace
Co máš proti moravskému akcentu? Když 60% lidí v TV (tzv. celebrit, moderátorů apod.) mluví "čecháčsky", taky se proti tomu ohrazuješ a píšeš na všechny kompetentní místa? A upozorňovat na jakousi neprofesionalitu v uvedených příkladech, to mě dojalo úplně :-)
Avatar - Auto CZ
9. 2. 2015 18:44
Kto je hlavny ideolog pre tento žlty šmejd?
Opat mi napada ako sa v auto moto revue v roku 88 pred nasim letopoctom uverejnila ukazka uspechov socialistickeho hospodarstva v pohlade urovne nekvality noveho Favorita.... Ceske vyrobky zasadne nekupujem uz len z domienky, ze su to len obycajne smejdy vyargumentovane dennodenym vymyvanim mozgov a to ma odradzuje viac ako ci ma nejaka FIII pohodove jazdne parametre. Ale to uz je za priplatok 3000 kacek. 8-s robim si analyzu hlavnych ideologov skodofki, aj ten co hovori , ze to moc zere je skvely :-!
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2015 19:26
Pár poznámek
1) Už jsme viděli testy asi deseti Fabií s nejvyšším výbavovým stupněm Style a kupou příplatků navíc. Ale ani jednu Fabii v základní nebo střední výbavě.
2) Žlutý lak Sprint není metalíza, ale "obyčejný" uni lak. Neobyčejné je jen to, že se Škodovka nestydí za 4 z 5 uni laků požadovat příplatek.
3) Je 16 tisícový příplatek za TSI překvapivý? Ano, ale podle mě úplně z opačného hlediska, ten příplatek je překvapivě nízký. Vždyť za to člověk dostane navíc válec, turbo, přímé vstřikování a mnohem lepší dynamiku. U jedničkové Fabie se za čtyřválec připlácelo 30 tisíc a to neměl turbo ani přímé vstřikování.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Auto CZ
9. 2. 2015 19:49
Re: Pár poznámek
Fabia vo mne vynara na svetlo sveta: zastarale motory , ktore sa skvelou propagandou prezentuju ako najtechnologickejsie vydobytky dnesnej doby (na volnobehu motory su roztrasene a nevyvazene, po par tisic km povolene tesnenia, olej v chladiacej kvapaline, unikatny rozvod ohv, zanesena hlava karbonom, novsie tsi problemy s retazou, vysoke spotreby, atd), az gycovy dizajn exterieru, nepohodlny a stiesneny interier, zly vyhlad z vozidla, atd. Ale je to iba obraz celeho motoristickeho ceskeho zmyslania. Nahovarat si, aki sme skveli. A FIII si nekupujte, kto mate aspon kusok rozum. %%%
Avatar - petrumr
9. 2. 2015 19:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
9. 2. 2015 20:42
Re: Pár poznámek
Počítám, že jsi na tuto diskuzi spadl někde z roku 2000, kdy se vyráběla Fabie I. generace s motorem 1.4 MPI? >:D >:D >:D Ale i tehdy sis mohl zvolit modernější 1.4 16V, takže vůbec nechápu, kam na ty hlody chodíš! >:-[] >:-[] >:-[] A argumentovat, že Fabia III z roku 2015 bude šmejd kvůli tomu, že Favorit z roku 1988 byl nekvalitní, no to už je vážně na psychiatra! >:D >:D >:D
Avatar - Ada je zase tady
10. 2. 2015 01:54
Re: Pár poznámek
Fabia I 1,4 16V bylo auto s nejhorší motorizací, kterou jsem kdy jel. Zlatý Trabant! Absolutně mrtvý motor bez jakéhokoli zátahu. :no: Fabia HTP byla proti tomu závoďák!
Avatar - Emel
9. 2. 2015 21:09
Re: Pár poznámek
Omezení základních barev je docela běžné, dělá to tak většina automobilek, jen se neshodnou na tom, která je ta "nejošklivější" barva, která má být bez příplatku. Nějakou dobu to byla bílá, ale její rostoucí popularita vedla ke změnám. Škoda... ale třeba i Renault u Capturu... mají teď modrou (Škoda jí říká Pacific myslím). Golf měl šedou, Pulsar má třeba červenou.

16t za TSI je fajn... a ono ani dalších 14t za 81kW + 6st. není zase tolik.
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 21:17
Re: Pár poznámek
Ta základní červená nevypadá zle :-) edit: Ona je za příplatek :)
Avatar - Emel
9. 2. 2015 21:28
Re: Pár poznámek
Jestli chceš červenou, kup Pulsar :-)
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 21:58
Re: Pár poznámek
Mne Pulsar nevoní :-) To radši Kaškaje >:D
10. 2. 2015 08:00
Re: Pár poznámek
Nejsrandovnější mi přišlo připlácení barev u Rapidu a dvojčete Toleda. U Rapidu byla bílá za příplatek a červená bez příplatku. Toledo to mělo přesně naopak.
Jo, i ten příplatek za tu nejsilnější motorizaci je pro peněženku vcelku přívětivý. Ve výsledku je právě TSI 81 kW nejzajímavější verze z pohledu cena/výkon a to i v rámci konkurence. Ta často takto dynamický motor ani nenabízí a pokud ano, tak za mnohem vyšší cenu v nějaké pseudosportovní verzi.
Avatar - Delfin2
9. 2. 2015 20:10
fábia
Ideálne rodinné auto všade so všetkým, načo byť náročny stačil by aj trojvalec >:-[]
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2015 20:37
A co ta podlážka za příplatek????
Hledím dokola na všechny fotky, abych se pokochal tou vychvalovanou rovinou bez jakéhokoliv schůdku a ona nikde. Myslím si, že to je jako pohádka o sněžném muži (to nemyslím auto stejné značky)...všichni o ní mluví, ale nikdo ji ještě neviděl. Ani lidé z "auto.cz", jen to nepřiznají ;-\
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Honza Mička
9. 2. 2015 21:01
Re: A co ta podlážka za příplatek????
Dobrý večer,

možná byste měl hledět líp :-) :

Bez podlážky: [odkaz]

S podlážkou: [odkaz]

Ale beru, že fotka s podlážkou a se sklopenými opěradly by byla nejlepší. Zkuste když tak kouknout na video, tam je to zřetelně vidět ;-)
9. 2. 2015 21:09
Re: A co ta podlážka za příplatek????
Dobrý večer, děkuji za fotku :-) ... ale chybí důkaz o tom schodu. Proto jsem to přehlédl. Nemáte nějakou se sklopenými sedáky? Mrknu na to video :-)
Avatar - rohYpnol
9. 2. 2015 22:08
Re: A co ta podlážka za příplatek????
kdy bude test nové i20? Až naprší a uschne? Kurde, máte co dělat, páč venku místo sněžení přišel déšť >:D ;-)
Avatar - rohYpnol
9. 2. 2015 20:50
Nuda, nuda a zase jen nuda
Ano, je otázkou, co objevného vlastně šlo na Fabii Combi objevit. Ale nějak mě to vůbec nebavilo.

Nejlepší vůz své třídy? Tedy nejlepší malé kombi? Bezpochyby, tedy pokud budu pohlížet na Fabii Combi jako na rodinný vůz. Tohle ale všichni víme.

Otázka hodná zájmu přeci stojí úplně jinde - proč bych Fabii Combi kupoval jako rodinný vůz, když za stejnou cenu na našem trhu můžu vybírat rovnou o třídu výš?

A pokud zůstanu u vzhledu, pak ano, Fabia Combi je možná nejhezčí dnes vyráběnou Škodou, jenže Clio Grandtour je designérská hvězda hvězd, před kterou se musí hluboce poklonit i taková Fabia, a to může mít třeba 10 tornádo linií >:D >:-[] >:-[]

Co sice zaznělo, nicméně jen tak tiše mezi řečí? 530 l je sice udávaných, jenže bez rezervy a bez mezipodlahy. Takže to jsou litry na úkor praktičnosti. A pokud konkurence má míň litrů, tak to ani zdaleka neznamená horší praktičnost. Tohle myslím mělo vyznít především :-!

Klíčové srovnání pro Čecha?
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
9. 2. 2015 22:59
Re: Nuda, nuda a zase jen nuda
Ano, díky za pěkné srovnávací fotky. Je na nich krásně vidět, že kufr Fabie je mnohem objemnější, takže pro rodinné použití daleko vhodnější. Pokud bys ještě přidal pohled do prostoru zadních sedadel (s předními sedadly nastavenými pro stejně vysoké lidi v obou autech), ještě by se ukázalo, že i prostor pro nohy zadních pasažérů má Fabia III Combi mnohem stědřejší než současné Clio Grandtour. A to už vůbec nehovořím o zoufalé nabídce motorizací tohoto Francouze, prapodivnému přístrojovému štítu atd... :'-(
Avatar - rohYpnol
10. 2. 2015 16:36
Re: Nuda, nuda a zase jen nuda
mnohem objemnější? Kde?

Hlavně je vidět, že zatímco Clio má vstup v rovině s podlahou, tak u Fabie je mírný schod i s tou mezipodlahou.

Vzadu ano, 5cm rozdíl na kolena je hodně, ale o tom jsem se zmiňoval.
Avatar - Ada je zase tady
9. 2. 2015 21:10
Volba z rozumu
Lepší by byl motor 1,6TDI, ale když není...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ozzman
9. 2. 2015 21:23
Re: Volba z rozumu
Ale tohle spaluje ohavný benzín Ádo!

Co radši? Škodovku s benzinem, nebo Rencka s Dci? >:-[]
9. 2. 2015 22:59
Re: Volba z rozumu
Tak :yes: ;-)
Avatar - Ada je zase tady
10. 2. 2015 01:49
Re: Volba z rozumu
Ani jedno chlapče. :-!
9. 2. 2015 22:58
Re: Volba z rozumu
A to je ten kámen úrazu. Co tati odrazuje na motoru 1.6 TDI je "složitost" motoru kvůli emisním normám (hlavně DPF!!!) 1.2 TSI je lepší volba. Stejný názor mají koncernový prodejci, kteří jednoznačně tvrdí, že 1.6 TDI se prostě "nepovedl".

Pamatuj jsi, že pod kapotou na osobního vozu patří benzín :-!
Avatar - Ada je zase tady
10. 2. 2015 02:08
Re: Volba z rozumu
1,6 TDI skutečně není žádný trhač asfaltu, je to mdlý a přidušený motor. Ale v lehké Fabii a částečně v Rapidu by vykonal dobrou službu. Je to motor, který je svou charakteristikou pro vůz velikosti Fabky přímo předurčen a rozhodně by tam vykonal lepší službu, než tříválcový 1,4TDI. To je naopak právě tak vhodný motor do Cíga! :yes: VW asi Škodovce zakázal to tam montovat, protože jinak by si VW UP kupovaly jen učitelky a švadleny.

Obdobně je to v Octavii, kde nemá 1,6 TDI naprosto co pohledávat. A prodejci mají pravdu, že pro Octavii je to nepovedený motor. Pokud malý diesel do Octavie, potom 2.0TDI naladěný na 81kW, který už jezdí poměrně obstojně a rozhodně lépe, než 1,6TDI, i když výkonově jsou si ty motory papírově blízké. Ale realita jejich projevu je zásadně odlišná (ve prospěch slabého 2.0TDI). Zkrátka objem ničím nenahradíš...

O benzínových motorech nemá smysl se ani zmiňovat, to je překonaná historie :no:
9. 2. 2015 21:21
4 testy na jedný straně
Tak jsem dneska znejistel, jestli tenhle portál náhodou automaticky nepřesměrovali na skoda-auto.cz :-)))

Na main page 4 testy fabie(testuji se uz asi vsechny barvy), Yeti a doporuceni si precist clanek o Rapidu :-)

Trosku moc ne... ??
Rozbalit vlákno
26
10. 2. 2015 06:14
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Jayman tu měl věcnej dotaz...já se připojuju! Je normální za týden vyplodit 4 testy Fabie?

Nepřipadá vám to vážená redakce mimo jakýkoliv meze?

Upřímně takovýto web za chvíli přestane bavit i zarytý škodováky.

Máte u mě :no: a očekával bych, že se Jaymanovi vyjádříte
Avatar - _Karel_
10. 2. 2015 07:14
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Když jsou na českým trhu k dostání jen tři auta, a to Fabia a Touareg, co bys chtěl jinýho testovat? ;-)
Snad ještě Oktávku CNG, ta tu dlouho nebyla.... :-(
10. 2. 2015 08:20
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Ještě jsi zapomněl na VW T5. Ten tady taky dlouho nebyl. A hned je nabídka širší. >:D
Avatar - Emel
10. 2. 2015 08:51
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Hele, jen za leden se u nás prodalo přes 100 Transporterů... to si nežijeme zas tak zle.

PS: po odečtení reexportů 11... ale tak furt dobrý, ne? ;-)
10. 2. 2015 08:53
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Transporter jako dodávka nebo jako MPV? To je sakra rozdíl. A hlavně, je mi to putna, jak to souvisí s tím, že stránka ACZ už týden vypadá jako firemní časopis???

Btw: stav ekonomiky se měří Transporterem? ;-\
Avatar - Emel
10. 2. 2015 08:56
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Pájo, klídek... nádech, výdech, panáček... :-)

Volkswagen T5, registrace 106ks, po odečtení reexportů 11... ten poměr mě pobavil a proto to sem píšu, žádné spiknutí za tím nehledej.
10. 2. 2015 08:51
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Tenhle přístup redakce je hodně, hodně špatnej. Celkem mě od kluků mrzí, jelikož je považuju za někoho, kdo auta rád.
Místo toho tu máme přehlídku škodovek od rána do večera.

Ani mě nebaví ty články číst, natož pod nimi diskutovat.

Věřím že se redakce vzpamatuje! ;-\
Avatar - Emel
10. 2. 2015 08:51
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Ne že bych nesouhlasil, Fabie je trošku mnogo... jen připomínám, že před pár dny to tu byl zase samý Renault... je fakt že nejen v testech.
10. 2. 2015 08:54
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Emele, porovnáváš neporovnatelný...to co jsi napsal je hloupost, věřím že to tak cítíš taky...
Avatar - Emel
10. 2. 2015 09:06
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Já to neporovnávám, že je té Fabie moc souhlasím a konec konců jsem to psal už včera... s tou výhradou, že tohle je první konfigurace, která mě aspoň teoreticky zaujala (1.2TSI Style Combi). Jen připomínám, že před tím týdnem to možná vypadalo jako firemní časopis, ale Renaultu - v novinkách Espace a Kadjar, v testech Twingo a jako spekulace Kadjar RS.
Avatar - Barrichello
10. 2. 2015 09:20
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
O renaultu 4 články za měsíc vid, a o šáde 15 >:D

Trošku nepoměr >:D
Avatar - Barrichello
10. 2. 2015 09:18
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
No vidíš zlatá Mototechna za totáče, i ta měla širší nabídku od více značek. >:D
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
10. 2. 2015 09:30
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Dobrý den, koukám že pojmy jako objektivita a nezaujatost vůči Škodovce jsou pojmy, které jsou vám cizí. Testy jiných aut a značek jste zjevně minul.
Avatar - Barrichello
10. 2. 2015 10:25
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Minuli jsme testy aut, které tu nemáte, ale konkurence už dávno jo. Stejně jjako aktuality - třeba o zahájení sériové prudkce Lady Vesta, zatím pro testovací účelz, chyběly některé novinky z Detroitu atd
10. 2. 2015 12:49
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Jakou informacni hodnotu ma pro ceskeho ctenare vyrobeni prototypu ruskeho, u nas neprodejneho, kramu?
10. 2. 2015 10:31
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Johoho. >:D Objektivita a nezaujatost vůči škodovce... Tady na ACZ? Pane Kovařík, fakt je ta škodovka tak dobrá, když tady drtí zbytek světa? Já teda nevím, ale zkušeností mám dost. Bohužel.

Teď jsem se hooodně oobavil, děkuju. :-)
Avatar - _Karel_
10. 2. 2015 11:49
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Pane Kovaříku, nevím, zda to od Vás nebyla jen ironie. Protože tu kritizujeme hlavně nepoměr Škody vůči jiným značkám. Že tu byl během měsíce 4x Touareg, je taky faktem. Nepochybně mi nechybí alespoň tolik soudnosti, abych chápal , že jako domácí značky bude Škody o něco víc. Nezaujatost vůči Škodovce - docela klidně bych si koupil 3 z jejich modelů a coby domácí značce jí fandím. To jen vy novináři neustálou adorací (čest vyjímce- tomuto konkrétnímu testu) a přehnanou propagací Škodu už mnohým protivíte. Asi je jiný Váš pohled coby redaktorů, a náš coby čtenářů. Určitě nemluvím za všechny, ale občas všeho moc škodí. A pokud by čistě náhodou můj a nejen můj názor převažoval - domnívám se, že jste tu Vy pro nás, ne my pro Vás.
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
10. 2. 2015 12:27
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Dobrý den,
Škodovka je prostě tuzemská automobilka, a největší, takže je poměrně logické, že informací o jejích modelech bylo, je a vždycky bude asi o něco více než o jiných značkách. Mj. také proto, že tahle značka zajímá nejvíce českých čtenářů, přičemž valná většina z nich určitě nějaký model od Škodovky vlastnila nebo vlastní.
Dále také proto, že se zrovna nacházíme ve fázi, kdy z Boleslavi vyjela nová Fabia hatchback a aktuálně také kombi, která/é spoustu Čechů enormně zajímá. Tohle prostě nemůžeme a ani nechceme opominout, to bychom byli sami proti sobě.
A věřte mi, že příval novinek od Škodovky hned tak neskončí. Za týden se ve světové premiéře představí Superb III, to už jsme avizovali, krátce na to přijde ženevský autosalon, a další nové nebo inovované modely nebudu prozrazovat - bude toho ale letos opravdu hodně. Podle mě je to dobře, Škodovka je prostě jedním z tahounů české ekonomiky, přičemž o souvislostech netřeba pomelizovat.

Na druhou stranu nemůžete upřít, že v maximální možné míře informujeme i o jiných značkách, ostatně žádný jiný web v Česku nemá takový záběr jako my. V tomhle směru mám svědomí čisté. A ještě douška: nejsme tu jenom my pro vás, ale taky vy pro nás. Bez vás čtenářů by tenhle web nebyl takový jaký je a nefungoval tak dobře jak funguje. Nejsme hluší a slepí k názorům, které nám občas píšete, nicméně berte v potaz, že my tvoříme obsah.
Avatar - rohYpnol
10. 2. 2015 19:52
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Ano, tohle vše lze vzít. Dobře, máme tu mnoho novinek od Škodovky, od domácí značky. Proč ne? Vlastně třeba mě interval testů nové Fabie ani zdaleka neuráží, byť mě silně mrzí, že žádná nebyla v normální výbavě 8-s (ale beru, že tohle je věcí skladby novinářských vozů od Škody).

Jenže copak je Škoda JEDINÁ, která představuje novinky?? Kde je test nové i20? Kde je test nebo první dojmy FL i30? FL i40? Test nové Mazdy 2? A proběhla tu vůbec informace o rozbrojích odborů ve Škodě díky HPO, když už Škodu tak protěžujete?

Osobně si myslím, že Škoda má přirozeně jeden z nejlepších novinářských servisů a celkově vztah Škoda - čeští novináři je zkrátka "domácí". Takže zajištění testů a dalších novinek od Škody je pro novináře tím nejjednodušším způsobem jak vytvořit článek, a dokonce zajistit slušnou čtenost. Tedy vedle článků typu "video na youtube" a článků typu "MfD napsala"... Všechny tyto články zvládá auto.cz na výbornou.

Pravdou ale je, že doba, kdy jsem sem chodil pro automobilové novinky a aktuální testy, je minulostí. Což by pro Vás mohlo být varovným signálem. Možná spíš mělo být...

Z čeho naopak můžete skákat radostí, že téměř nechodím na jiné české servery, ale zahraniční - resp. konkrétně slovenské. Zde na ACZ mě víceméně drží jen blog a diskuse. A protože z diskuse téměř vypadly někdejší stálice jako třeb Ronault nebo úplně GTI či Kylie a další, tak diskuse ztratila mnoho kouzla...
12. 2. 2015 07:03
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Tomáši, chtěl bych brát vaši odpověď s nadhledem...

Jinak se k ní vyjadřovat nebudu. Víte sám, že jste napsal s prominutím hovadinu. ;-)
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
10. 2. 2015 09:25
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Dobrý den,

za minulý týden jsme vyplodili, jak vy říkáte, jediný test Škody Fabia, a to 1.4 TDI/77 kW zveřejněný dne 4.2. V sobotu jsme k tomu přidali srovnávák Opelu Corsa a litrového tříválce Škody Fabia, který pochází ze Světa motorů. A včera opět naše vlastní dílo, kombi 1.2 TSI...
10. 2. 2015 19:11
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Dobrý večer,

Právě jsem si prošel poslední týden (od úterý do úterý) a výsledek je níže. Podle mne přeškodovkováno. Nevidím jinou automobilku s takovou péči, nepočítaje Tuareg a jeho testy, článek o kabelce a Tuaregu a samozřejmě poslední zásek....

9.2 - Test: Škoda Fabia Combi 1.2 TSI (66 kW) – Volba z rozumu
8.2 - Novinka + video: Škoda Fabia Combi 1.0 MPI/55 kW
7.2 - Test: Opel Corsa 1.0 Turbo vs. Škoda Fabia 1.2 TSI

7.2 Novinka: Škoda Rapid dostane motory Euro 6, tříválec MPI skončí bez náhrady
6.2 Novinka: Český trh v lednu 2015: Škoda si stále udržuje podíl přes 32 %

4.2 - Test: Škoda Fabia 1.4 TDI (77 kW) – Kdo šetří, jezdí za tři

3.2 Novinka: Škoda Auto zvýšila výrobu modelů Fabia a Rapid Spaceback
3.2 Novinka: Škoda Superb III: Přístrojová deska se odhalila

A jako tresnicka na dortu:

10.2 Volkswagen Touareg Terrain Tech: Kravaťák, co se bahna nebojí (+video) .....
10. 2. 2015 10:26
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Když to máš těžký pájo. On taky účel světí prostředky. A auto.cz je taky jen komerční server, který svůj profit těží hlavně z návštěvnosti, od které se pak odvíjí i cena reklamy. A upřímně řečeno, oni se chovají jednoduše podle toho, co je masové.

Nemusíš chodit daleko, podívej se, kolik diskutuje pod jakýmkoliv článek o škodovce nebo koncernu a kolik u ostatních testů. Zcela otevřeně Ti řeknu, že já když přijdu na auto.cz zkouknu jen články podle titulku a zpravidla otevírám jen ty, kde se píše o škodě, jednoduše mě testy spousty značek ani nezajímají. A oni na to jen reagují.

Podívej se na počet komentů tady u fabie a pak u toho bavoráku. tam je cca 100 příspěvků od min.týdne a u fiatu ani ne 90, tady 300 za den. a to dělá návštěvnost. byť tady teda diskutují pořád ti samí lidé a tak novináři píšou o tom, co z jejich pohledu je nejčtenější a co lidé číst chtějí...takže to se zase na ně nezlob, že se chovají komerčně.
neregistrovaný "Tomáš Kovařík (Auto.cz)"
10. 2. 2015 09:22
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Dobrý den,

ze 4.2. tam máte test hatchbacku 1.4 TDI/77 kW, ze soboty srovnávák litrového tříválce s Opelem Corsa původem od Světa motorů a včera jsme zveřejnili kombi 1.2 TSI/66 kW.

Škody Rapid a Yeti odlišujte, to jsou normální zprávy.
Avatar - JirkaV8
10. 2. 2015 12:22
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Osobně mě Fabia III. dost zajímá !!! :-! Takže já redakci za test děkuji. :yes: A kombík + tsi 66kw je nejlepší verze. Tak jaképak copak. Pokud někoho zajímají "horská kola" , může jít koukat na Shimano atd ;-)
10. 2. 2015 18:28
Re: REDAKCE NEREAGUJE?
Dobry den,

mě to proste pobavilo, kolik testu fabie na mě kouka po naloadování stránek,
data vydání jsem nezkoumal.
Holt kde je poptávka, tam přijde nabídka, i když v tomto případě s četností hodnou boomu testování potravin a pořadech o vaření...
Asi tak to působí na mě, někdo naopak rád nahltá každý další řádek, protože o auto má zájem...
Howgh.
Avatar - lukas06
9. 2. 2015 22:30
Gratuluji!
Hádám, že jakožto fanoušek aut celkově, jemuž se mezi mainstreamem líbí jak Škoda, tak Hyundai i třeba Peugeot se nacházím na rozmezí křehkých břehů místních diskutérů, neboť příznivci těchto značek (samostatných) většinou ty další často nesnesou. Ale k věci!
Díky za překvapivě objektivní test! Velmi příjemné počtení! Antiškodováci jistě budou rýt, ale jsem rád, že tu po dlouhé době byl k této automobilce opravdu článek, který to auto nevychvaloval do nebes a nebál se zmínit i pro někoho jistě důležité mouchy, které auto má! Jen tak dál! :yes:
Rozbalit vlákno
0
10. 2. 2015 06:10
docela dobry si precist co taky pisi jinde, v zahranici
kazdopadne, to, ze to se ma jedna o ":nejhezci" auto v koncernu si zrejme mysli pouze ve Skode CR a mozna i nekteri diskuteri..jinak je porad Fabka spis povazovana za trochu nudnejsi auto bez stylu, byt se od predchoziho modelu vyrazne zlepsila. Cetl jsem hezke prirovnani, ze vypada jako Austin Maestro z 80.let...a tomu narozoru musim dat za pravdu:-) ja v ni take vidim 5dvr Stilo...kazdopadne ztraci gloriolu nejlepsi koupe - value for money - a tam spis bude kralovat nova Corsa.
Rozbalit vlákno
7
10. 2. 2015 10:27
Re: docela dobry si precist co taky pisi jinde, v zahranici
To máš pravdu. Kralovat tam bude, ale myslíš, že corsa v prodejích porazí u nás fabii?
10. 2. 2015 10:43
Re: docela dobry si precist co taky pisi jinde, v zahranici
u nas urcite ne. nicmene by me stejne zajmaly firemni vs osobni prodeje...
rekl bych , ze Fabka mozna povede v Nemecku a Rakousku (co se zap Evropy tyka), zbytek bude za souperi jako je Corsa, Clio, atd...
Avatar - Emel
10. 2. 2015 11:04
Re: docela dobry si precist co taky pisi jinde, v zahranici
Fabie zřejmě nemá na to, aby dlouhodobě pronikla do evropské top 5. Nejvýznamnější trhy jsou Francie, Itálie, Anglie... nejsilnější hráči Fiesta, Clio, Polo, Corsa... a bývala tam 206, 208 už trošku ztrácí. Na tom se zřejmě nic nezmění, možná do příchodu nového Pola ukousne Fabia větší kousek jejího koláče, ale s novým Polem se to zase zhoupne zpátky. Yaris, Sandero, C3... to je potenciální kořist pro Fabii. V nejlepším případě ta 208.

PS: myšleno v horizontu cca. 5 let.
PPS: a kdyby Italové nekašlali na Punto, bylo by tam zřejmě ještě Punto
Avatar - rohYpnol
10. 2. 2015 19:58
Re: docela dobry si precist co taky pisi jinde, v zahranici
Problémem Fabie je, že boduje v rámci třídy především jako rodinný vůz. Jenže na to si jej koupí maximálně tak Češi a Slováci :-!
Avatar - Emel
10. 2. 2015 20:13
Re: docela dobry si precist co taky pisi jinde, v zahranici
Problém Fabie je hlavně absence velkého domácího trhu. U Octavie ho supluje Německo, ale pro subkompakty to tak významný trh není. Nejlepší šancí Fabie na lepší čísla je podle mě UK, kde má Škoda dobrou pozici... ale Vauxhall Corsa a Ford Fiesta jsou tam doma.
11. 2. 2015 02:10
Re: docela dobry si precist co taky pisi jinde, v zahranici
Já bych si Fcombi III dokázal představit jako rodinný vůz (jedno dítě...možná dvě malý...než vyrostou)....a to přesto, že škodovky obecně nemusim....proč ne. 81kw/6kvalt kombi s odpovídající výbavou je se stávající generaci cenově celkem ok. Tím neříkám, že bych si jí pořídil...ale oproti minulé generaci je teď poměr cena/výkon(ne motoru) určitě smysluplnější. F II byla uplně mimo....
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2015 17:12
Re: docela dobry si precist co taky pisi jinde, v zahranici
F2 Combi nebyla mimo, naopak díky různým akčním modelům byla docela atraktivní.

Otázka není proč F3 Combi jako rodinnou jao rodinnou nevzít, otázka stojí přesně naopak - proč F3 Combi jako rodinnou vzít? A v našich cenových mantinelech vážně nevidím racionální důvod.
11. 2. 2015 01:58
Seděl někdo na zadních sedadlech?!
Nechci(nemůžu) hodnotit jízdu, motory atd...v interiéru je to poměrně stísněný, ale to mně osobně nevadí...co je ale neuvěřitelnej fail jsou zadní sedáky....pytle plný brambor by byly lepší!!....ne, že bych to považoval v této kategorii za zásadní...ale pro mě to bylo opravdu zklamání...respektive takový plivnutí do tváře....má někdo podobnou zkušenost? Nikdo se o tom moc nezmiňuje
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
11. 2. 2015 19:15
Re: Seděl někdo na zadních sedadlech?!
ne, zadní sedáky v krátké Fabii, resp. celé zadní sedadla v rámci třídy co do tvaru a výplní úplně v pohodě. Nevím co víc bys od této třídy čekal, resp. kde najdeš něco lepšího.
12. 2. 2015 15:38
Re: Seděl někdo na zadních sedadlech?!
Lepsie najdes v i20, Punto, Corsa, 208, Polo...
Avatar - rohYpnol
12. 2. 2015 21:33
Re: Seděl někdo na zadních sedadlech?!
ve všech vozech jsem seděl a všude je to víceméně srovnatelné, tedy pokud hovoříme o tvaru, nikoliv o místa na kolena.
11. 3. 2015 13:54
TDI full red
Měl jsem kdysi chvíli zapůjčenou fabii 1 v celym červenym TDI, jela 226 Km/h tož žluťásek frčel dobře..
Rozbalit vlákno
0
13. 3. 2015 06:07
kraviny
To zase píšete kraviny. Ten motor má turboefekt jakn blázen a to má každý takhle malý motor. Auto má problém se čtyřkou pod padesát, takže radit pětku v 55 kmh může jen amatér. Spotřeba se ve městě běžně pohybuje do 6ti litrů. Ono to bude tou pětkou při 55, pak to fakt chlastá.
Rozbalit vlákno
0
23. 11. 2015 15:55
Sňatky z nerozumu :-)
Tak jsem si zkusil nakonfigurovat Fabii kombi 1.2 TSI 66kw s mech. klimou, mlhovkama, nejlevnějším rádiem a nejlevnějšími litými koly a dostal jsem se na cenu 320tis. kč. To je cena kompaktu jako Ford Focus 1.6, nov Opel Astra 1.4 či Kia Ceed 1.4 , Renault Megane 1.2 Tce apod. Všechny vyjmenované auta jsou delší než Fabie kombi, šírší více jak o 10cm a to samé platí o rozvoru. Jestli je kuft 400l nebo 500l opravdu nehraje roli a píšu to jako člověk s dvěma malými dětmi. Vždy se dá koupit kočárek např. co se lépe dá složit a je to ok.
S kompaktem dostanete auto o třídu výše snad ve všem, komforu jízdy, bezpečnosti, podvozku i prodejní ceny ojetiny. To si musíte ale ověřit už sami. Zkuste nejdříve Fabii kombi - město, okreska a dálnice a pak sedněte např. do Fordu Focus 1.6. Ten rozdíl je prostě nebetyčný :-) Právě naopak se mi jeví jako sňatek z rozumu klasický atmosférický motor s robustní karosérii. Ono ani nový motor 1.2 TSI zatím není žádnou zárukou, že už se nebude kazit, je to novinka a v ČR snad nikdo ještě nenajel ani 200tis. km, takže pro rodinu fatální selhání motoru může znamenat čáru přes rozpočet na několik let dopředu :-)
Rozbalit vlákno
0