2.2. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Škoda Fabia vs. VW Polo – Starší vs. novější malá technika

 

Chystáte se pořídit malý vůz do uliček města, ale ještě nejste nakaženi virem SUV? Ze stále košaté nabídky hatchbacků proti sobě stavíme dva koncernové sourozence – prodejně úspěšnou Fabii a zcela nové Polo.

Škoda Fabia patří na českém trhu mezi nejžádanější kousky. Segmentu malých vozů pravidelně dominuje, v roce loňském si dokonce vyšlápla na větší Octavii a v květnu se stala nejprodávanějším autem měsíce. To vše i přesto, že současná třetí generace je tu s námi bez výrazných změn již od roku 2014. Nepočítáme-li motorové korekce (které si připomeneme níže), dočkáme se zásadních změn až letos. Na autosalonu v Ženevě totiž dojde k odhalení omlazeného provedení.

Proti malému bestselleru jsme postavili horkou novinku – Volkswagen Polo, jenž v závěru loňského roku dorazil na český trh v již šesté generaci. Polo má za sebou ještě působivější historii než oponent, první kousky začaly opouštět výrobní linky už v roce 1975! Zatímco tehdy byl malý hatchback v porovnání s větším Golfem snadno rozeznatelný, dnes si jsou oba vozy podobné mnohem více. Nejde ale jen o samotný vzhled, ale i velikost a použité technologie.

Oba exempláře proti sobě stavíme s maličkými motůrky, které jsou nejen v tomto segmentu stále žádanější. Konkrétně jde o litrová TSI vyladěná na 70 kW. Právě tyto jednotky jsou u Fabie novinkou od loňského roku, mladoboleslavský kompakt je dostal ve dvou výkonnostních provedeních (kromě 70 ještě 81 kW s možností automatické převodovky). Polo nabízí ve slabším provedení totožný výkon, silnější varianta má o pět kilowattů více.

TEST 2017: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Čím by ale tento koncernový duel mohl být zajímavý nejvíce? Zejména srovnáním použité techniky. Zatímco Fabia stojí na starých koncernových základech, mladší Polo už dostalo moderní platformu MQB A0. Jaký dopad to bude mít na celkové hodnocení obou aut ve srovnávacím testu?

Fabia je levnější, ale…

Ještě před samotným testem si připomeňme ceníkovou filozofii obou značek. Pokud vám jde hlavně o utracené finance, na první pohled se jako atraktivnější varianta jeví Fabia. Slabší tříválec totiž pořídíte již se základní výbavovou Active, kde auto startuje na 283.900 Kč. To Polo má „nejchudší“ výbavu Trendline rezervovanou jen pro maličký motůrek s 55 kW, TSI seženete až s druhým stupněm Comfortline. Testovanou jednotku konkrétně od 348.900 Kč.

Pořizovací nákladyŠkoda FabiaVolkswagen Polo
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.0 TSI (70 kW)1.0 TSI (70 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč]Active/283.900Comfortline/348.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy66
Centrální zamykání [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč]5.000 (paket Active Plus)/-S/5.500 (paket Elektrika)
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]5.000 (paket Active Plus)5.500 (paket Elektrika)
Klimatizace [Kč]5.000 (paket Active Plus)manuální
Kola14" ocelová14" ocelová
Metalíza [Kč]12.10013.200
Mlhová světla [Kč]4.100S
Palubní počítač [Kč]2.000S
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]-/-10.100
Rádio [Kč]6.500S
Rezervní kolo [Kč]1.1001.300
Navigace [Kč]-18.300
Tempomat [Kč]-11.600
Volant kožený [Kč]-5.500
Vyhřívání sedadel vpředu [Kč]-9.900
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]11.234/205819.397/4026
Přední/zadní nárazník [Kč]7008/70086020/6314
Přední blatník [Kč]41163612
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]1658 + 3151464 + 649
Hodinová sazba v servisu [Kč]630721
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]17.58512.589
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/2/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/120.000 km (9000 Kč)4 roky/80.000 km (3100 Kč)

Bližší zkoumání ceníkových položek ale prozradí, v čem tkví tak velký cenový rozdíl. Fabia je v základu vybavena vskutku skromně. Nechybí ji sice třeba centrální zamykání, avšak za dálkové ovládání už si připlatíte 4000 Kč. U Pola najdete oba tyto prvky ve standardu, stejně jako manuální klimatizaci, mlhovky, palubní počítač či rádio. Za všechno tohle dáte u Fabie nějaký ten peníz navíc.

Řešením by mohl být příplatek 5000 Kč za balíček Active Plus, ve kterém už nechybí klimatizace, elektrické ovládání předních oken či elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Lepší je však sáhnout po výbavě Trumf, která je oproti základu jen o 3000 Kč dražší, ale má prvky výše zmíněného „pluska“. K nim dostanete kupříkladu i rádio v hodnotě 6500 Kč s USB zdířkou, slotem pro SD kartu a konektivitou se zařízeními Apple. V Polu naleznete tuto položku již v základu, rádio má dokonce 6,5“ barevný displej.

Rozdíly bychom ale našli i dále. Denní svícení obstarávají u mladoboleslavského hatchbacku halogenové světlomety, u Pola již ve standardu nalezneme LEDky. Nevýhodou základního výbavového stupně u škodovky taky je, že si za řadu věcí nemůžete připlatit a musíte tak sáhnout po dražších alternativách. To Polo je v „komfortu“ vděčnější, zákazníkovi dopřeje tempomat s omezovačem (11.600 Kč), parkovací senzory (10.100 Kč) či 8“ dotykovou obrazovku Discover Media s navigací (18.300 Kč).

I nabídka prodloužených záruk hraje ve prospěch Pola. Při volbě Škodovky dostanete krytí na pět let, nebo 120.000 kilometrů za 9000 Kč. Záruka Volkswagenu má sice kratší trvanlivost (4 roky/80.000 km), ale stojí téměř třetinu.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮŠkoda FabiaVolkswagen Polo
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky59
Servis88
Záruky78
Průměr7.007.75

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Fabia 1.0 TSI

Cena v základní výbavě: 283 900 Kč Cena v testované výbavě: 350 900 Kč

VW Polo 1.0 TSI

Cena v základní výbavě: 348 900 Kč Cena v testované výbavě: 442 000 Kč

Z Kofoly odchází významný akcionář Z Kofoly odchází významný akcionář

Akcionáři CED Group schválili prodej podílu v podniku…

V Litvínově hoří hala firmy Celio. Odhadovaná škoda je sto milionů V Litvínově hoří hala firmy Celio. Odhadovaná škoda je sto milionů

Předběžná škoda na hale firmy Celio v Litvínově, která už…

Nedostatek pracovníků mají v Česku zmírnit stovky kvalifikovaných Indů Nedostatek pracovníků mají v Česku zmírnit stovky kvalifikovaných Indů

Do Česka může přijít pracovat 500 vysoce kvalifikovaných…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia 1.0 TSIVW Polo 1.0 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 500070 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500175 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.610.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 3.9 / 4.45.5 / 3.8 / 4.4
Emise CO2:101101
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1150351 / 1125
Objem nádrže (l):4540
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1110 / 5301145 / 521
Rozměr pneu:215/45 R16185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39924053
b) šířka (mm): 17321751
c) výška (mm): 14761461
d) rozvor (mm): 24552551
e) rozchod vpředu (mm): 14631499
f) rozchod vzadu (mm): 14571483
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060990 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940940
k) šířka vpředu (mm): 14101480
l) šířka vzadu (mm): 13801390
délka sedáku vpředu (mm): 520520
délka sedáku vzadu (mm): 460470
výška opěradla vpředu (mm): 630630
výška opěradla vzadu (mm): 630650
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia vs. VW Polo – Starší vs.…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se Seat Tarraco oficiálně: Má čtyři motory, šokující záď a nepřevrátí se

Seat dnes večer oficiálně představil své největší SUV…

Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby Škoda 1000 MBX měla nástupce. Projekt Š 717 T odpravily tyto kritické chyby

Mohlo by se zdát, že Škoda 110 R Coupé přímo navázala na…

 



Ještě před Ženevou jsme prolezli faceliftovanou Škodu Fabia Ještě před Ženevou jsme prolezli faceliftovanou Škodu Fabia

Už zítra bude k nahlédnutí na ženevském výstavišti, my…

Modernizovaná Škoda Fabia očima svého designéra. Co na novince vyzdvihuje? Modernizovaná Škoda Fabia očima svého designéra. Co na novince vyzdvihuje?

Inovovanou Fabii na první pohled rozeznáte podle…

 



 
Ford Focus 1.0 EcoBoost - Zpátky na vrchol

Ford Focus 1.0 EcoBoost - Zpátky na vrchol

Dnes 12:50

Čtvrtá generace Fordu Focus dostala do vínku skutečně výborný podvozek. Leckteré modely by se od něj mohly učit.




Blesk.cz

Moderátorka Novy Inna Puhajková: Po fotce zadečku přišla žádost o ruku

Moderátorka Novy Inna Puhajková: Po fotce zadečku…

Moderátorka sportovních novin na Nově Inna Puhajková (32) si v červnu s přítelem Petrem Tlustým (32) vyrazila na…

PlayStation jednička se vrací v plné polní: Nabídne 20 videoher v HD obraze

PlayStation jednička se vrací v plné polní: Nabídne…

První PlayStation konzole, která v Česku vyšla v roce 1995, hlásí velký comeback. Vrací se v novodobé formě s HD…

 

iSport.cz

LIGOVÝ INSIDER: Prostředníček? Coufalovi se nedivím, říká Jiránek

LIGOVÝ INSIDER: Prostředníček? Coufalovi se nedivím,…

Tři zápasy největších favoritů a tři výhry - Slavia, Plzeň i Sparta si připsaly důležitá vítězství. Všechny…

Odpadlíci? Na jaře v Anglii sestoupili, teď Sturridge a spol. válí v Lize mistrů

Odpadlíci? Na jaře v Anglii sestoupili, teď…

Šestice hráčů prožívala na jaře trudné období, jejich týmy ztrácely zápas za zápasem a nakonec sestoupily…

 

Reflex.cz

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne Brusel s Klausem a Okamurou?

Regulace svobody na internetu: Na čem se shodne…

Evropská unie se rozhodla brutálně regulovat Internet; tentokrát jako pověstná hůl na psa posloužila autorská…

Nešlapme po svobodě a nerozšiřujme více odposlechy v trestním právu, jak se to teď snažili udělat Piráti a ANO

Nešlapme po svobodě a nerozšiřujme více odposlechy v…

Tak to vypadá, že v trestním zákoníku brzy přibude nová skutková podstata trestného činu, a to maření…