2.2. 2018 Stanislav Kolman Stanislav Kolman

Škoda Fabia vs. VW Polo – Starší vs. novější malá technika

 

Chystáte se pořídit malý vůz do uliček města, ale ještě nejste nakaženi virem SUV? Ze stále košaté nabídky hatchbacků proti sobě stavíme dva koncernové sourozence – prodejně úspěšnou Fabii a zcela nové Polo.

Škoda Fabia patří na českém trhu mezi nejžádanější kousky. Segmentu malých vozů pravidelně dominuje, v roce loňském si dokonce vyšlápla na větší Octavii a v květnu se stala nejprodávanějším autem měsíce. To vše i přesto, že současná třetí generace je tu s námi bez výrazných změn již od roku 2014. Nepočítáme-li motorové korekce (které si připomeneme níže), dočkáme se zásadních změn až letos. Na autosalonu v Ženevě totiž dojde k odhalení omlazeného provedení.

Proti malému bestselleru jsme postavili horkou novinku – Volkswagen Polo, jenž v závěru loňského roku dorazil na český trh v již šesté generaci. Polo má za sebou ještě působivější historii než oponent, první kousky začaly opouštět výrobní linky už v roce 1975! Zatímco tehdy byl malý hatchback v porovnání s větším Golfem snadno rozeznatelný, dnes si jsou oba vozy podobné mnohem více. Nejde ale jen o samotný vzhled, ale i velikost a použité technologie.

Oba exempláře proti sobě stavíme s maličkými motůrky, které jsou nejen v tomto segmentu stále žádanější. Konkrétně jde o litrová TSI vyladěná na 70 kW. Právě tyto jednotky jsou u Fabie novinkou od loňského roku, mladoboleslavský kompakt je dostal ve dvou výkonnostních provedeních (kromě 70 ještě 81 kW s možností automatické převodovky). Polo nabízí ve slabším provedení totožný výkon, silnější varianta má o pět kilowattů více.

TEST 2017: Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Z pólu rovnou na golf!

Čím by ale tento koncernový duel mohl být zajímavý nejvíce? Zejména srovnáním použité techniky. Zatímco Fabia stojí na starých koncernových základech, mladší Polo už dostalo moderní platformu MQB A0. Jaký dopad to bude mít na celkové hodnocení obou aut ve srovnávacím testu?

Fabia je levnější, ale…

Ještě před samotným testem si připomeňme ceníkovou filozofii obou značek. Pokud vám jde hlavně o utracené finance, na první pohled se jako atraktivnější varianta jeví Fabia. Slabší tříválec totiž pořídíte již se základní výbavovou Active, kde auto startuje na 283.900 Kč. To Polo má „nejchudší“ výbavu Trendline rezervovanou jen pro maličký motůrek s 55 kW, TSI seženete až s druhým stupněm Comfortline. Testovanou jednotku konkrétně od 348.900 Kč.

Pořizovací nákladyŠkoda FabiaVolkswagen Polo
ZÁKLADNÍ CENA
Motor1.0 TSI (70 kW)1.0 TSI (70 kW)
Stupeň výbavy/cena [Kč]Active/283.900Comfortline/348.900
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Airbagy66
Centrální zamykání [Kč]SS
Elektricky ovládaná okna vpředu/vzadu [Kč]5.000 (paket Active Plus)/-S/5.500 (paket Elektrika)
Elektricky ovládaná/vyhřívaná zrcátka [Kč]5.000 (paket Active Plus)5.500 (paket Elektrika)
Klimatizace [Kč]5.000 (paket Active Plus)manuální
Kola14" ocelová14" ocelová
Metalíza [Kč]12.10013.200
Mlhová světla [Kč]4.100S
Palubní počítač [Kč]2.000S
Parkovací senzory vpředu/vzadu [Kč]-/-10.100
Rádio [Kč]6.500S
Rezervní kolo [Kč]1.1001.300
Navigace [Kč]-18.300
Tempomat [Kč]-11.600
Volant kožený [Kč]-5.500
Vyhřívání sedadel vpředu [Kč]-9.900
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]11.234/205819.397/4026
Přední/zadní nárazník [Kč]7008/70086020/6314
Přední blatník [Kč]41163612
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]1658 + 3151464 + 649
Hodinová sazba v servisu [Kč]630721
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100.000 km [Kč]17.58512.589
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/2/122/3/12
Prodloužená záruka5 let/120.000 km (9000 Kč)4 roky/80.000 km (3100 Kč)

Bližší zkoumání ceníkových položek ale prozradí, v čem tkví tak velký cenový rozdíl. Fabia je v základu vybavena vskutku skromně. Nechybí ji sice třeba centrální zamykání, avšak za dálkové ovládání už si připlatíte 4000 Kč. U Pola najdete oba tyto prvky ve standardu, stejně jako manuální klimatizaci, mlhovky, palubní počítač či rádio. Za všechno tohle dáte u Fabie nějaký ten peníz navíc.

Řešením by mohl být příplatek 5000 Kč za balíček Active Plus, ve kterém už nechybí klimatizace, elektrické ovládání předních oken či elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Lepší je však sáhnout po výbavě Trumf, která je oproti základu jen o 3000 Kč dražší, ale má prvky výše zmíněného „pluska“. K nim dostanete kupříkladu i rádio v hodnotě 6500 Kč s USB zdířkou, slotem pro SD kartu a konektivitou se zařízeními Apple. V Polu naleznete tuto položku již v základu, rádio má dokonce 6,5“ barevný displej.

Rozdíly bychom ale našli i dále. Denní svícení obstarávají u mladoboleslavského hatchbacku halogenové světlomety, u Pola již ve standardu nalezneme LEDky. Nevýhodou základního výbavového stupně u škodovky taky je, že si za řadu věcí nemůžete připlatit a musíte tak sáhnout po dražších alternativách. To Polo je v „komfortu“ vděčnější, zákazníkovi dopřeje tempomat s omezovačem (11.600 Kč), parkovací senzory (10.100 Kč) či 8“ dotykovou obrazovku Discover Media s navigací (18.300 Kč).

I nabídka prodloužených záruk hraje ve prospěch Pola. Při volbě Škodovky dostanete krytí na pět let, nebo 120.000 kilometrů za 9000 Kč. Záruka Volkswagenu má sice kratší trvanlivost (4 roky/80.000 km), ale stojí téměř třetinu.

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮŠkoda FabiaVolkswagen Polo
Základní cena86
Standardní výbava a příplatky59
Servis88
Záruky78
Průměr7.007.75

1/4 Pokračovat ve čtení

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com
Vyšší mzdy v Lidlu mohou odnést vesnické obchody Vyšší mzdy v Lidlu mohou odnést vesnické obchody

Podle generálního ředitele personální agentury McROY…

Via Chem má nový reorganizační plán, závazky dosahují dvou miliard Via Chem má nový reorganizační plán, závazky dosahují dvou miliard

Společnost Via Chem Group, která je od roku 2014 v…

Náš člověk v Pchjongčchangu: Korea vede válku se sponzory Náš člověk v Pchjongčchangu: Korea vede válku se sponzory

Zatímco svět s napětím před několika měsíci sledoval, zda…

Držitelé litecoinu na klonu této kryptoměny vydělají jen těžko Držitelé litecoinu na klonu této kryptoměny vydělají jen těžko

Cena kryptoměny litecoin v posledních dnech vystřelila,…

 
Technické údaje
Motor Škoda Fabia 1.0 TSIVW Polo 1.0 TSI
Typ motoru: přeplňovaný zážehovýpřeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 3 / 43 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999999
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 70 / 500070 / 5000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500175 / 2000 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 185187
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.610.8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 3.9 / 4.45.5 / 3.8 / 4.4
Emise CO2:101101
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 330 / 1150351 / 1125
Objem nádrže (l):4540
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1110 / 5301145 / 521
Rozměr pneu:215/45 R16185/65 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 39924053
b) šířka (mm): 17321751
c) výška (mm): 14761461
d) rozvor (mm): 24552551
e) rozchod vpředu (mm): 14631499
f) rozchod vzadu (mm): 14571483
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060990 / 1210
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850610 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940940
k) šířka vpředu (mm): 14101480
l) šířka vzadu (mm): 13801390
délka sedáku vpředu (mm): 520520
délka sedáku vzadu (mm): 460470
výška opěradla vpředu (mm): 630630
výška opěradla vzadu (mm): 630650
místo vzadu pod předním sedadlem: anoano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia vs. VW Polo – Starší vs.…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy Unikly fotky nového Peugeotu 508. Vzadu bude mít tygří drápy

Francouzská automobilka se v posledních letech…

Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu Takto by mohla vypadat Škoda Fabia RS. Nápad však má vážnou trhlinu

Grafik X-Tomi vyvěsil na internet svou představu o Škodě…

 






 
Hyundai Santa Fe oficiálně: Extravagantní design a tři motory se sympatickými parametry

Hyundai Santa Fe oficiálně: Extravagantní design a tři motory se sympatickými parametry

Dnes 15:43

Korejská automobilka krátce před startem ženevského autosalonu odhalila model Santa Fe oficiálně.




Blesk.cz

Bouře odřízla 6 tisíc lidí. Ráj z Pána prstenů zatopila ničivá voda

Bouře odřízla 6 tisíc lidí. Ráj z Pána prstenů…

Na 6000 lidí zůstalo odříznuto od okolního světa v důsledku bouře Gita v zátoce Golden Bay, která je považována…

Zemřela první dáma české kosmetiky: Zachránila pleť Průšové i Bučkové

Zemřela první dáma české kosmetiky: Zachránila pleť…

Hodně lidem pomohla vyřešit táhlé problémy s pletí a především s akné. Do rukou ikony kosmetiky v Česku, Inky…

 

iSport.cz

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Program hokeje na ZOH 2018: rozpis turnaje, hrací systém

Čeští hokejisté si na zimních olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu zahrají o medaile! Nejdříve postoupili…

Patera začal akci před gólem století: Každý odložil  v Naganu ego stranou

Patera začal akci před gólem století: Každý odložil…

Nejslavnější akce v dějinách českého hokeje se zrodila u něj. Centr Pavel Patera vyhrává vhazování v útočném…

 

Reflex.cz

Kardinál opět pod palbou. Nezískáte člověka pro dobro, když ho budete tlouct, říká Dominik Duka

Kardinál opět pod palbou. Nezískáte člověka pro…

Skupina českých aktivistů poslala do Vatikánu petici, ve které žádá papeže Františka, aby neprodlužoval…

Tak slaví bronz rychlobruslařka Karolína Erbanová. Je to zázrak, o vše se stará sama, je i svojí manažerkou

Tak slaví bronz rychlobruslařka Karolína Erbanová.…

Bronzová olympijská medaile rychlobruslařky Karolíny Erbanové v závodě na 500 metrů se dá považovat za zázrak.…