Diskuse

Škoda Octavia Combi 1.6 TDI DSG – Druhý pokus

3.5.2017

U prvního testu faceliftované Škody Octavia jsme si stěžovali na hlučnější podvozek a rázy na nerovnostech. Jak nejen v tomto směru dopadla Octavia Combi s motorem 1.6 TDI?

 

  • 94 Reagovat !

    foto Barrichello

    Barrichello 03.05.  14:09

    Příplatky

    30 000 el. sedačky a 8 litrů parkovací kamera, to mě dostává >:D >:D >:D
    • 23 Reagovat !

      foto Beefcake

      Beefcake 03.05.  14:50

      « Re: Příplatky

      Kamera za 8k je uplne v norme cena.
      • 55 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 03.05.  14:51

        « Re: Re: Příplatky

        Barik to bere z Ciny za petikilo, chapes?
        • 34 Reagovat !

          foto Barrichello

          Barrichello 03.05.  15:19

          « Re: Re: Re: Příplatky

          ještě sem neviděl parkovací kameru co by nebyla made in asia >:D Vše se tam dělá. A nemusíš si nutně kupovat za 500, vzhledem k tomu že sem ty kamery sobě a dalším stejně jako rádia instaloval už asi 10x tak vím co kolik v reálu stojí a v jaké kvalitě jde co sehnat.

          BTW v USA je to třeba součást povinné výbavy už pár let
          • 23 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 03.05.  15:23

            « Re: Re: Re: Re: Příplatky

            Neříkám, že je to případ Škodovky a její kamery, ale Made in Asia - necítíš tam ten malý rozdíl třeba mezi Čínou a Japonskem ?
            • 20 Reagovat !

              foto Barrichello

              Barrichello 03.05.  15:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: Příplatky

              japan 100% nejsou ty dělaj kamery leda tak v cenách 50 000 Kč a nahoru, i levné kamery Sony, JVC atd sou všechno china, korea, thajckso, taiwan, malajsie... a k těm je příslušenství china.

              Sme kdysi kupovali 3 CCD videokameru JVC, kamera Made in Japan, poloprofi, vše ostatní od ovládání , externího mikrofonu, popruhů, brašny atd China >:D >:D
            • 11 Reagovat !

              foto fOE

              fOE 03.05.  16:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Příplatky

              :-!
              [odkaz]
              >:D
              [odkaz]
    • 10 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 03.05.  15:39

      « Re: Příplatky

      Mne tá kamera tak extra drahá nepripadá, sám mám na jednom aute kameru za cca 150€. K tomu si prirátaj ťahanie káblov, fakt že ta originálna aspoň nejako vyzerá a je to vybavené....Ale môj prípad je trochu iný ako klasické auto >:D
      • 24 Reagovat !

        foto Barrichello

        Barrichello 03.05.  15:43

        « Re: Re: Příplatky

        natáhnout kabel při montáži na lince trvá asi tak 5 minut, ono i při dodatečné instalaci je to práce tak na půl hodiny-hodinu max dle auta.
        A videokabel má hodnotu asi tak 10 kč >:D
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 03.05.  16:31

          « Re: Re: Re: Příplatky

          Väčšina vecí vo fabrike má nízku hodnotu ( práca,materiál), to čo nejakú má je vývoj. Zvyšok je marketing. Zároveň nie všade môžeš ty tie káble poschovávať tak, aby to normálne vyzeralo....
        • 12 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 04.05.  04:39

          « Re: Re: Re: Příplatky

          Tvůj problém je totální neodbornosta odhady na úrovni dítěte ;-)
          • 12 Reagovat !

            foto Barrichello

            Barrichello 04.05.  08:36

            « Re: Re: Re: Re: Příplatky

            A tvůj problém je, že si nikdy v životě auto neviděl rozebraný a už vůbec si ho nikdy sám nerozebíral. Já těch kamer už instaloval 6 >:D

            Nehledě na to, že Vám unikl fakt (sice nevím jak šáde) že některé automobilky používaj pro ejdnotlivé modely jednotnou kabeláž a POUZE neosazují dle výbavové verze finální komponenty. Takže třeba pod zadní sedačky vedou kabely na zapojení vyhřívání ale sedačky v prvních dvou verzích výbavy je nemaj. Ale pokud si seženeš sedačky z verze co je měla a přehodíš je, stačí to nacvaknout na konektory a sehnat si panel s vypínačema a funguje to.

            Stejně tak to je s mlhovkama, kamerou atd.

            O tom vy jezdiči do ofiko servisů nemáte šajna že, bo ste to nikdy neviděli rozebraný >:D >:D >:D

            tudíž vaše odhady jsou na úrovni dítětě >:D
            • 00 Reagovat !

              foto Beefcake

              Beefcake 04.05.  10:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: Příplatky

              A zase je tu ta mentalna akrobacia.
              Tu sa bavime o cenach automobiliek v cenniku, ze nebola az tak ustrelena, Nie ked nejaky Franta vezme/"zozenie" cinske suciastky (alebo aj originalne) a dolepi to v garazi a chvali sa , ako lacno to spravil. Presne toto je to detinske.
              To predsa platilo vzdy, ze dodelej-doma bolo lacnejsie. Si myslis, ze v servise ta instalacna dodatocna sada vyzera inak ?
              S tymi kablami a vybavami som myslel, ze to je jasne kazdemu a nie na tom zase obhajovat nezmysly, rovnako ako aj ceny komponentov.
              "Stejně tak to je s mlhovkama, kamerou atd." - tie kable su najmenej, "zhanat panel" , pripadne ine packy, nemusi byt zrovna lacne riesenie - mozno na Fabiu a hlavne si myslim, ze u vacsiny aut treba aj dat vediet RJ, ze jej nejaka elektronicka funkcionalita pribudla (nejaky infotainment), napriklad v pripade kamery. Zrovna toto nemusi byt uplne trivialne.
              • 10 Reagovat !

                foto Barrichello

                Barrichello 04.05.  11:02

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příplatky

                ten obraz z kmaery je přivedený do rádia, resp. mulimediálního systému, kam - pokud je natažená kabeláž už vede přímo konektor, takže když na druhé straně kabelu přidáš kameru a zapojíš její napájení, funguje to bez toho abys lezl někam pomocí diagnostiky. Stejně to rádio komunikuje s autem přes canbus, že :-)

                Ta kamera komunikuje jen s rádiem, nikoliv s celým autem :-)

                O tom co stojí v servise je zbytečný debatovat, protože sou servisy a servisy a někde stojí stejná věc 2500 a jinde 6000 a ještě to udělaj blbě :-)

                • 01 Reagovat !

                  foto webpaja

                  webpaja 04.05.  14:34

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příplatky

                  Tímto stylem se divím, že si nekupuješ obecně polotovary. Tedy karoserii, díly podvozku, blok motoru, možná převodovku a ostatní si neskládáš sám. :-!
                • 00 Reagovat !

                  foto kyklop

                  kyklop 04.05.  21:28

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příplatky

                  Pozri sa na to z druhej strany. Na minulých autách som si kde čo dorábal, boli to jazdenky, časom mi niečo chýbalo. Napríklad parkovacie senzory, prípadne výmena rádia za 2 din skrz navi a podobné blbosti, Pri súčasnom som si ich objednal, dôvod je jednoduchý. Originál vstavaná navi vyzerá lepšie ako nejaká zlátanina, kde musíš vykuchať pôvodné rádio a ešte niečo, potom tam fuknúť niečo druhé a zohnať k tomu nejaký rámik , aby to vyzeralo. A mimochodom, originál navi a rozhranie stojí len o pár peňazí viac ako to domontované....že to nepochopíš sa tak nejako oćakáva ;-)
                  • 10 Reagovat !

                    foto Barrichello

                    Barrichello 04.05.  22:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příplatky

                    Poslední domontované 2 DIN mě stálo 5400 s wifi, androidem, navi, usb, sd karta, ipod vstup, připojení parkovací kamery, možnost připojit TV tuner a modul 3G internetu. Kabely mě stály 80 kč, parkovací kamera ve velmi dobré kvalitě 1500 a rámeček mě stál 1600

                    Teda za cenu parkovací kamery mam pomalu celej systém, dobrý že. A měl sem to nainstalovaný za 20 minut na parkovišti :-)

                    Tam kde je canbus je to tak o 20 minut delší

                    Vykuchává se jen origo rádio 1 či 1,5 DIN, jinak jic a dává se redukční rámeček nebo celej novej středovej panel, dle typu auta a verze rádia. Takže to vůbec nemusí vypadat jako slátanina a umí to často 3x tolik co zastaralé tovární systémy za desítky tisíc korun.
                    • 00 Reagovat !

                      foto kyklop

                      kyklop 05.05.  10:14

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Příplatky

                      No vidíš, ja som kúpil 2 din rádio s doplnkami ako to tvoje za cc 290€. K tomu kamera 150. Áno, vykucháva sa len 1, alebo 1,5 din, ale vstavané súčasné origo rádia (vyššie uvedené nebol ten prípad) sú scasťou palubovky a tam to kuchanie dopadne len dobrou doj€bavkou plastou interiéru. V mojom prípade bol príplatok 400€ za originál, tak prečo vystrielať 350 za dorobeninu. To čo píšem neplatí generálne, v druhom aute som šahol po vlastnej dorábke, lebo cena bola na úrovni 1/3 originálneho riešenia, pričom to vyzerá rovnako ;-)
    • 10 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 03.05.  15:42

      « Re: Příplatky

      Mne tá kamera tak extra drahá nepripadá, sám mám na jednom aute kameru za cca 150€. K tomu si prirátaj ťahanie káblov, fakt že ta originálna aspoň nejako vyzerá a je to vybavené....
    • 12 Reagovat !

      foto koblih

      koblih 03.05.  17:29

      « Re: Příplatky

      Můžu se zeptat, která automobilka má tu kameru tak výrazně levnější? 8 tisíc se mi zdá jako běžná cena..
      • 10 Reagovat !

        foto efreeti

        efreeti 04.05.  14:40

        « Re: Re: Příplatky

        VW Golf před 4lety..couvaci kamera stala 5200,-Kč ...podle me neni objektivni duvod aby to ted bylo o 3000Kč drazsi
  • 31 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 03.05.  14:10

    To není možné

    Takhle z boku v bíle.... mě se začíná líbit >:-[] 8-s Správně zvolená profilovka testu! >:D

    Co naplat - nechce se mi tak nějak moc věřit, že by levnější provedení se slabším motorem dokázalo být o tolik lepší, než dvoulitr s totožnou zadní nápravou, nebo došlo zasek faceliftu o kterém nevíme? Na druhou stranu, tohle auto nikoho neurazí (pokud se nepodívá zepředu) a vyloženě hezké mi přijdou sedačky, možnost konfigurace Oktávky je hodně silnou devizou tohoto modelu. I v "obyčejná" bílá může navodit punc luxusu.... bohužel, pouze pokud se díváte správným směrem.
    • 10 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 03.05.  14:15

      « Re: To není možné

      Dvoulitr měl adaptivní tlumiče v kombinaci s torzkou, to je asi ten problém... i když přiznávám, že tu část o tlumičích jsem na první dobrou nepobral:

      Tohle je dobrá zpráva – šestnáctistovku TDI si nikdy nemůžete koupit s elektronickými tlumiči. A teď ne úplně dobrá zpráva – kombík bez zmíněných adaptivních tlumičů nemůže mít hydraulické uložení zadní nápravy.

      Ad fotka - z profilu se toho moc nezměnilo, zadní světla vypadají po fl líp a kombíku na 18" to slušelo vždycky.
      • 00 Reagovat !

        foto Martin-Machala-Auto-cz-

        Martin Machala (Auto.cz) 03.05.  14:21

        « Re: Re: To není možné

        Dobrý den,
        zkusím naprosto jasně, nebásnicky - se šestnáctistovkou TDI nemůžete mít adaptivní tlumiče. Stejně tak s litrem TSI a plynovou verzí. Uložení s hydrolágry zase mají všechny kombíky s adaptivními tlumiči. A abych vás zase trošku popletl - u liftbacku mají hydraulické silentbloky mají všechny verze.
        Díky,
        Machi
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 03.05.  14:25

          « Re: Re: Re: To není možné

          Takže, když to ještě nebásnicky shrnu - Každá verze Oktávky má uplně jiný podvozek? >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto Martin-Machala-Auto-cz-

            Martin Machala (Auto.cz) 03.05.  14:36

            « Re: Re: Re: Re: To není možné

            V zásadě jo... Proto pokaždé a znovu píšu, že se jednotlivé modely fakt zásadně liší. Asi si nevybavím auto, u kterého je ten rozptyl tak velký...
            Machi
            • 20 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 03.05.  16:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: To není možné

              "první čtyřoký test" - to bych si na Vašem místě nechal patentovat.
            • 10 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 04.05.  04:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: To není možné

              Zásadně liší... Slovo zásadně si asi většina z nás představuje jinak.

              :-!
        • 20 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 03.05.  14:37

          « Re: Re: Re: To není možné

          Dobře, ale proč je dobrá zpráva, že nelze připlatit za adaptivní tlumiče? Ve Vašem podání dle té první věty to vypadá, že adaptivní tlumiče s hydrolágry jsou horší řešení, než neadaptivní klasické... ta druhá věta to pak ale popírá. Nebo ne?
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 03.05.  21:05

            « Re: Re: Re: Re: To není možné

            Spíš, že adaptivní tlumiče nebrat, ale hydrolágry (to je tedy pojem) by to chtělo.
            • 10 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 04.05.  04:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: To není možné

              Minule se tady nad nimi rozplývali, jak je to všelék. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Martin-Machala-Auto-cz-

            Martin Machala (Auto.cz) 04.05.  10:36

            « Re: Re: Re: Re: To není možné

            Myslel jsem to tak, že adaptivní tlumiče nefungovaly zatím v žádné testované Octavii tak, jak bych si představoval (vyjma RS). Tedy je fajn, že si za ně připlatit nemůžete.
            Machi
    • 33 Reagovat !

      foto RS

      RS 03.05.  14:34

      « Re: To není možné

      Karta se obrací. S odstupem času a především po osobním setkání se mi zdá tento facelift jako mimořádně povedený :yes: Krom toho v tmavších barvách změny natolik zaniknou, že stejně není nepoznat jestli má dvě nebo "čtyři" světla.
      • 31 Reagovat !

        foto vondry87

        vondry87 03.05.  14:50

        « Re: Re: To není možné

        Tak já to vnímám přesně opačně. U bílé nebo stříbrné barvy ten pruh mezi světly zaniká a čtyři světla mi nevadí. Pak ale potkám černou nebo hnědou oktu a to bych zvracel.

        Vypadá to, že bílá (ideálně v RS variantě s černou mřížkou) bude jediná použitelná barva. Světlé metalízy pak budou akceptovatelným kompromisem a tmavá barva zůstane zapovězená.
        • 00 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 03.05.  16:17

          « Re: Re: Re: To není možné

          Souhlasím, že černá mřížka RS je ne ideální, ale dokonce snad jediná přijatelná varianta (protože u běžných verzí na mě působí propojení chromu a skla odpudivě).
          Naopak nesouhlasím, že je to ve světlejších barvách (nedejbože bílé) lepší, podle mě právě naopak (ideální je pak nějaká tmavá šedá). Černou nehodnotím, protože tu na autech (minimálně od Sclasse níže) nesnáším. Za mě tedy buď šedá nebo červená RS.
      • 21 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 03.05.  14:55

        « Re: Re: To není možné

        Když říkáš, že je facelift mimořádně povedený a v další větě napšíeš, že změny zaniknou, takže.... je to povedené proto, že to vypadá stejně? >:D Mne se třeba líbí více zadní světla, to Oktávce prospělo.
        • 20 Reagovat !

          foto RS

          RS 03.05.  16:03

          « Re: Re: Re: To není možné

          Tím bylo myšleno, že spousta lidí na ten facelift plive, ale ve skutečnosti ty změny nejsou tak dramatické jak to obvykle na fotkách vypadá.
          Zadní partie bych naopak ocenil výraznější. Neříkám, že je to horší než předtim, ale to dvojlinkové céčko (v LED) bylo zajímavější než nyní.
        • 00 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 03.05.  16:20

          « Re: Re: Re: To není možné

          Zadek (hlavně pak u combi) vypadá skutečně líp (resp. moderněji). Na předek si asi nikdy nezvyknu (uvidíme co RS, tu jsem ještě na vlastní oči neviděl)
      • 10 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 03.05.  18:20

        « Re: To není možné

        Člověk si zvykne na leccos, co potkává 10x (a více) denně. Ale pěkné to za mě prostě není.
    • 00 Reagovat !

      foto Skipper

      Skipper 03.05.  21:28

      « Re: To není možné

      Ač původně velký odpůrce, naživo - pro mně teda v tmavších odstínech - to nevypadá tak hrozně. (Tedy když to vlastní někdo jiný, než já). Ta spodní linka vnějšího světlometu, která mě na fotkách tak odpuzovala, dává naživo vcelku i smysl. Není to hezké auto, ale zase není ani nudné, co původní verze tak trochu byla.
  • 44 Reagovat !

    foto Odan

    Odan 03.05.  14:13

    ...

    S 1.6 TDI Style (manuál) teďka tejden jezdím a můžu se pod verdikt testéra podepsat - ty příplatky prostě nedávají smysl (zvlášť Columbus s výhradně patlacím ovládáním).
    Náprava je s vlečkou hlučná i na 16", nad 3500 to furt zoufale nejede, infotainment se mi pořád nepáruje s Windows Phone jak má a uvnitř to je v nižších výbavách 50 odstínů plastové...
    Jenže i se všema chybama je to skvělý auto.
    • 10 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 03.05.  14:28

      « ...

      Popravdě s tím pětikvaltem jsem si nikdy neporozuměl, 1.6TDI mi s ním připadala vcelku tragická, zejména předlooooouuuuháááá trojka... S DSG je to ale jiné auto, evidentně se lépe trefuje do optimálních otáček. Vlastně jedině, co mi vadilo, byla snaha držet otáčky až moc nízko a motoru trvalo zbytečně déle, než začal při pokusu o zrychlení něco dělat.Jinak je spotřeba víceméně stejná jako u optimálního dvoulitru, to už je ale taky známá písnička.
      • 12 Reagovat !

        foto XTad

        XTad 03.05.  16:11

        « Re: ...

        On ten motor je dost tragicky sam o sobe. Pri podtoceni to neuveritelne duni a lomcuje s celym autem a i pri normalnich otackach tomu vibruje palubka.
        • 02 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 03.05.  16:33

          « Re: Re: ...

          Nesmis ho podtacet. V tom je ceke kouzlo. Jen se s nim musis naucit jezdit, pokud presednes z neceho s normalni prevodovkou, tak se zda ze s tim jezdit normalne nejde. Ale je to jen o zvyku.
      • 00 Reagovat !

        foto MOJE-JMENO

        MOJE JMÉNO 04.05.  16:35

        « Tragédie se nekoná

        Mám OCTU 1.6TDI 85kW přesně 24hod a zatím jsem se pořádně nesvezl. Po předchozím přečtení asi tak 10000 komentářů v diskusích a nabytí dojmu, že horší auto už mi v práci za odměnu přidělit nemohli musím konstatovat, že i po tom málu, co jsem doposud najel, jsem neshledal ani třetinu těch všude popisovaných "tragédií" s převodovkou, boucháním od nápravy, duněním a líným a nevýkonným motorem. Jistě, trhač asfaltu to není, ale na velmi slušné ježdění to rozhodně dostačuje. 6i-kvalt tomu skutečně citelně chybí, ale bouchání a dunění ?? Fakt nevím, ale žádná trága se nekoná. Nehodnotím poměr cena/kvalita(!), takže za mne v tuto chvíli první dojem 1 mínus v poměru k tomu, co jsem od vozu očekával. Shrnuto - jsem v tuto chvíli velmi spokojen.
    • 12 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 03.05.  18:22

      « Re: ...

      Že se infotainment nepáruje s Windows Phone, bych mu snad ani nevyčítal. :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 04.05.  22:02

        « Re: Re: ...

        To já docela jo, protože to znamená, že zase použili nějaké nestandardní protokoly pro komunikaci a až přijde nějaká změna v obou hlavních systémech, můžeme narazit na stejný problém i u droidu nebo iOS.
    • 00 Reagovat !

      foto Valhalla

      Valhalla 21.05.  18:52

      « Re: ...

      Nechápu, proč se tu diskutuje o ceně parkovací kamery zrovna. Tady vůbec podle mě nejde o těch 8 tisíc, ale o to, že vůbec za ten příplatek je. Zaráží mě, že se tu nikdo ani nepozastaví nad to celkovou cenou. Je to neskutečně předražený auto.Čalounění Alcantara s kůží 37 táců, parkovací asistent 28 tisíc, tempomat 17 tisíc, atd... Tohle všechno mám v nový Corolle v základu + výborný bi led světla a nádherný 17 kola. A to za 466 tisíc v plný palbě. Ptám se v čem je Oktávka tak úžasná, že stojí 2x tolik?
  • 15 Reagovat !

    foto PavelG

    PavelG 03.05.  14:18

    RE

    S 2.2 TDCI a cca 200 koni, 480 nM jezdim za dlouhodobych 5,8. Nejak mi unika smysl techhle motoru. Ekonomictejsi moc nejsou, vykon jim chybi.
    • 00 Reagovat !

      foto RS

      RS 03.05.  14:39

      « Re: RE

      V rodině máme Focuse 1.6 TDCi 80kW a dost často tam svítí mezi tankováním hodnota začínající číslem 3 ... zkrátka jde s tím jezdit i pod 4 litry nebo lehce nad, a ani se člověk nemusí moc snažit. Zastánce toho nejsem, sám mám víceobjem a dvojnásobnou spotřebu, ale smysl to má...
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 03.05.  15:33

        « Re: Re: RE

        Začíná trojkou? To je nějaká aktuální ne ? Nebo se nám tu taky začne šířit o Fokusu legenda , jako o staré Pračce ( já to tam nechám, blbá T9, 3x jsem psal OKTAVCE) TDI a 3 litrech na sto ? Něco jsem nejel na 1.6 tdci econeticu ( speciál verze jako u Škodovky greenline dělaná na spotřebu) v 3. Generaci FOFO HB a když jsem se sakra snažil, tak 4,3 a když normálně tak za 5-5,2 . Kombinovaná
        • 00 Reagovat !

          foto RS

          RS 03.05.  15:59

          « Re: Re: Re: RE

          Normální kombik Mk2 z roku 2010. Naběháno už téměř 200tkm a pořád ok. Jezdím s ním málo ale vždy když tam sednu tak je tam něco kolem 4 litrů. Rekord byl snad 3,8 ... Odpovídá to i dle tankování, nejen na budíkách. Na to, že se s ním nejezdí zrovna v rukavičkách tak celkově super auto.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 03.05.  17:15

            « Re: Re: Re: Re: RE

            Takže II. generace, jiné Euronormy... stejně mi to přijde až neskutečně nízké, viz má zkušenost s HB Econeticem.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 03.05.  14:57

      « Re: RE

      A jak? Okrskově? Nevím o jakém autě mluvíš, tipuju Mondeo/Smax? Já v Mondeu se slabším 2.0 Tdci jezdím za 6-6,5 dlouhodobě. To bude asi o řidiči >:D A to neříkám, že to umí jezdit i za 5,5 v pohodě....
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 03.05.  15:23

        « Re: Re: RE

        To by mě taky zajímalo. Pokud 2.2 TDCI 147kW v Mondeu, tak ten zrovna úsporností neoplývá a jezdit pod 7 litrů vyžadovalo značnou sebekázeň. Pod 6 ani omylem a kolem 6,5 jedině pod vlivem sedativ. :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 03.05.  15:25

          « Re: Re: Re: RE

          Z kopce dle PP ? Umím i za 2 >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 03.05.  15:33

          « Re: Re: Re: RE

          Se prostě nalepíš na auto před tebou... a dál to jde samo... ne? ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 03.05.  15:36

            « Re: Re: Re: Re: RE

            Jo,to dělaj rádi dodávkáři, třeba ná Fabii, ta jim pak poráží vzduch a ušetří hodně paliva >:D
          • 00 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 03.05.  15:42

            « Re: Re: Re: Re: RE

            Jj, takhle jsem se kdysi zkoušel vést v závěsu za jednou RX-8 před Litomyšlí, a pak jsem musel nechat přelakovat ošlehlej nárazník. Takže úspora veškerá žádná. ;-\ >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 03.05.  16:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: RE

              No ale zase jsi jel za 4 litry a ten co ti rozrážel vzduch za 14...
        • 00 Reagovat !

          foto PavelG

          PavelG 08.05.  11:24

          « Re: Re: Re: RE

          Mysleno Mondeo 2009 2.2 TDCI, jednotka mirne upravena na 150 kW. Najeto 226 000 (200 000 najeto s upravou). Dlouhodob aspotreba 5.8. Nevim jak jezdis ty, ja jezdim primarne dalnice Ostrava Viden. ta spotreba je dlouhodoba, zadne mereni na kratkou vzdalenost. prevazne jezdim na tempomant 140, obcas v noci nad 220. Za mne je ta spotreba vynikajici, vzhledem k tomu, ze to ma dvojnasobny objem, nez tohleto a akceleruje to prijemne v podstate jakekoliv provozni rychlosti.
    • 22 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 03.05.  16:37

      « Re: RE

      A ten 2,2TDCi - to je Euro kolik?
      A hned potom se podívej na pořizovací cenu v té době téměř špičkového motoru.
      Nevím, proč pořád někdo vytahuje takovýhle příklady. Vrchol nabídky vs. základní motor.
      A nakonec - se stylem, s jakým musíš jezdit s tím 200k motorem za těch 5,8 bys s OIII 1,6TDI určitě jezdil za míň.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 03.05.  17:16

        « Re: Re: RE

        Ještě malou poznámku, testovaná Oktávka je DSG, to taky trochu na spotřebě přidá, vždyť starší 1.6TDI jezdí kolem 5ti na sto...s manuálem...
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 03.05.  20:38

          « Re: Re: Re: RE

          DSG v tomto prípade na spotrebe nepridáva, nie sú take preskoky medzi kvaltmi ako v prípade manuálneho 5kvaltu, pri ktorom na trojke reve jak krava, po zaradení 4ky padnú otáčky niekde nad voľnobeh kde si veselo duní ...
        • 00 Reagovat !

          foto PavelG

          PavelG 10.05.  12:21

          « Re: Re: Re: RE

          Jezdit mozna o neco malo za min budes, jenze, v beznem provozu je ten rozdil minimalni a pritom mas porad 200k k dispozici. Na rozdil od dychavicneho 1.6 TDI, ktere nad stovku prestane tahnout. Proste to snizeni objemu nema realne zadny efekt. Pro ridice urcite ne.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 04.05.  04:45

      « Re: RE

      Co to je za motor?
  • 30 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 03.05.  14:50

    To neberiem

    Nie, toto proste autorovi neberiem. V podstate tvrdí, že testovaná Octavia jazdí v zásade lepšie (komfortnejšie), ako faceliftovaná Octavia testovaná pred pár týždňami, ktorá mala ešte i adaptívne tlmiče a medzi riadkami naznačuje, že Škoda na podvozku zapracovala.
    Je síce obvyklé, že nejaké drobné zmeny na aute sa robia aj mimo faceliftu, v rámci nového modelového ročníka (u Škody typicky po celozávodnej dovolenke od cca 26 KT), ale ťažko to bude v 18 KT, krátko po predstavení faceliftu.
    Skrátka a dobre kto chce komfortnú Octaviu, musí sa plesnúť po vrecku a kúpiť verziu s multilinkom. Alebo akceptovať social edition a mať len balónové pneu, nech utlmia to, čo nedokážu tlmiče a jednoduchá zadná náprava.
    • 21 Reagovat !

      foto mariachi

      mariachi 03.05.  14:55

      « Re: To neberiem

      Co neberes?
      Idealni priplatkova vybava pro Octavii = vsechno ven! >:D
      • 01 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 03.05.  14:58

        « Re: Re: To neberiem

        Taková se prodává, jmenuje se Active a dříve to byl Junior >:D Vyhrazena jen pro nejzávodnější edice Fabie... Byla nejlehčí, bez zbytečností...
        • 00 Reagovat !

          foto koblih

          koblih 03.05.  17:38

          « Re: Re: Re: To neberiem

          Tak moc bych to nepřeháněl, Junior byl ještě i dost níž, plastový nárazníky atd. Active nemá
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 03.05.  21:14

            « Re: Re: Re: Re: To neberiem

            Active má nárazníky z hliníku, viď. >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 03.05.  22:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: To neberiem

              >:-[] :yes:

              Ale asi myslel spíš black packet >:D
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 03.05.  15:30

        « Re: Re: To neberiem

        Tak to se obloukem dostáváme zpátky k tomu, že Octavia je prostě ryzí sporťák, ne že ne. >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto mariachi

          mariachi 03.05.  15:37

          « Re: Re: Re: To neberiem


          ...a k tomu ten KUFR!!! >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 03.05.  15:43

          « Re: Re: Re: To neberiem

          Čím je auto tvrdší a odskakuje na nerovnostech, tím je přeci sportovnejsi ne ? Tak mi to kdysi tvrdil prodejce
          • 10 Reagovat !

            foto woody-alien

            woody-alien 03.05.  15:47

            « Re: Re: Re: Re: To neberiem

            A nebyl to ten pražskej, co sroloval první předváděčku GTI 7 Clubsport, když ji předváděl zákazníkovi. >:-[]
            [odkaz]
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 03.05.  15:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: To neberiem

              To ne, ale nevím jakou to zvláštní náhodou prodával auta stejného koncernu >:D
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 03.05.  18:34

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: To neberiem

                Mě by zajímalo, jestli ten zákazník po takové vyčerpávající předváděcí jízdě podepsal objednávku. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 03.05.  19:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To neberiem

                  Spíš si zvýšil životní pojistku >:-[]
    • 61 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 03.05.  15:03

      « Re: To neberiem

      V tom je celý problém. Ti chytřejší si totiž koupí golfa a mají s multilinkem mnohem větší výběr motorů. Auto je celkově vymazlenější, komfortnější a za stejné peníze.
      • 00 Reagovat !

        foto Nonsens

        Nonsens 03.05.  15:35

        « Re: Re: To neberiem

        ale menej kufru a cez to nejde vlak
      • 00 Reagovat !

        foto RS

        RS 03.05.  16:06

        « Re: Re: To neberiem

        Golf je technicky/materiálově o něco lepší, o tom není zřejmě sporu, ale jako auto se mi více líbí Octavia, plus je větší. 6cm rozvoru navíc dělá své.
      • 40 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 03.05.  17:09

        « Re: Re: To neberiem

        Je úsmevné v tejto súvislosti pozrieť si staré články a testy, keď prišla Octavia III, ako tu redakcia obhajovala torzku, že ten rozdiel nie je poznať a že bežný vodič nezistí atď. A teraz tu máme, že i treba dať majzla na torzku a keď nebude multilink, tak treba ako alchymista skúšať jednotlivé kombinácie tlmičov a pneumatík, nech to ako-tak tlmí a príliš nedrncá.
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 03.05.  18:36

          « Re: Re: Re: To neberiem

          Počítám, že u každého prodejce bude připraven dostatečný počet předváděček, abys mohl všechny kombinace vyzkoušet, že. ;-)
        • 10 Reagovat !

          foto fOE

          fOE 04.05.  08:41

          « Re: Re: Re: To neberiem

          Myslis treba ten kdy octavia utocila na premii? >:D
          [odkaz]

          Ano, jak se stale vic a vic lidi s octavkou svezlo nebo jezdi a zacalo mile redakci mlatit ty tvrzeni, jak je torzka vzadu naprosto v pohode, redakci o hlavu bo neni a nikdy nebude (holt levne reseni bude levne vzdy a vsude a fyziku znackem na kapote nebo bezmeznou adoraci clovek neosali)... doslo ke korekci.

          Ja si jeste pockam az korekce dozene i vnitrek octavie (a superbu):
          "Je to ale právě ona, která dokazuje, jak nebývale luxusní může Škoda Octavia být. Oceňujeme možnost dovybavení o vyhřívaná zadní sedadla, elektrickou zásuvku na 220V, nezávislé topení, automatický parkovací asistent nebo bixenonové světlomety. Jistě, stále se nejedná o prémiový segment, takováhle Škodovka se mu však nebezpečně přibližuje. "
          >:-[]
          • 02 Reagovat !

            foto andy2210

            andy2210 04.05.  12:41

            « Re: Re: Re: Re: To neberiem

            Na Oktavii vsechno v pohode je.Jo, mlati, ma pry nekvalitni interier a kdesi cosi. vse ok. Jen do chvile, kdy sednes do jakekoli konkurence a zjistis, ze vlastne vsechno v ni je prumer a nadprumer. Nic nedela vylozene zle. Protoze spousta veci auta od konkurence delaji hur. Je Oktavie jedine auto ktere ma v nizsi stredni hlucny podvozek? Dosud nechapu, ktera konkurence vyjma Golfa ma lepsi interier, jizdni vlastnosti jsou nadprumerne (copak jsou asi korejci?),nabidka motoru, vybavy Atd. Proste chte nechte se jedna o spicku nizsi stredni. A tomu odpovida cena.

            • 30 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 04.05.  14:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: To neberiem

              Chtě nechtě se jedná o nadprůměr v některých oblastech. Podvozkově OIII ztratila oproti OII. Kdo bude tvrdit pravý opak, lže sám sobě.
              Nebo se podívej na základní optiku OII po FL a na obě verze "trojky".

              To, že tam jsou některé fičury, které dříve byly jen v luxusnějších vozech nezpochybňuju. Ona ale třeba i30 má dnes odvětrávané sedačky a multilink i u verze "cena od".

              Nevím, proč by se za ty peníze měl řadový zákazník spokojit jen s tím, že to nevybočuje z průměru nebo lehkého nadprůměru třídy.
            • 10 Reagovat !

              foto fOE

              fOE 04.05.  15:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: To neberiem

              Lepsi interier treba astra, v nekterych ohledech i mazda 3 a megane. Oktavia je interierove nadprumer prostorem (resp. v tom je kral) ale kvalita pokulhava a je spis v druhe polovine.
              Ne, octavia neni jedina hlucna, vetsina nizsi stredni je hlucne, octavia ale znovu i tady hraje spis u dna.
              Nabidka vybavy, motoru, pohonu a prevodovek je pak samozrejme TOP. To je koncernu VW vlastni.

              EDIT: Pod to co napsal webpaja si klidne podepis i me.
      • 00 Reagovat !

        foto MOJE-JMENO

        MOJE JMÉNO 08.05.  06:11

        « Re: Re: To neberiem

        Souhlas. Jen my hloupější prostě potřebujeme kombíka :-)
    • 10 Reagovat !

      foto XTad

      XTad 03.05.  16:06

      « Re: To neberiem

      Ja si myslim, ze nejaky posun v komfortu je ciste placebo. I u jednoho stejneho auta ma clovek obcas pocit, ze to trochu jinak drnca, huci, tahne...
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 04.05.  09:44

      « Re: To neberiem

      kto ti ale dá za mejnstrímovú cenu toľko druhov podvozku?
      tvrdý,búcha,duní,multilink ktovie ako naladený a hlavne záleží asi a v akom ročnom období to kupuješ či náhodou už neprebehli aj nejaké zmeny.
  • 64 Reagovat !

    foto Hugi-77

    Hugi_77 03.05.  16:24

    Tragický motor

    V článku se nepíše nic o motoru a jeho projevu kromě spotřeby...
    Říct o motoru v O3 před FL že je "tragický" je slušné slovo. Neuvěřitelně hlučný chrochták s kterým jet bylo vždy neštěstí. To že auto žere 5,5l může být třeba i krásné, to že Vás po 5 minutách bolí hlava je ale nepřijatelné. Vždycky jsem litoval obchoďáky, že s tímhle krámem musí trávit hodiny na cestách.
    Takže jak - změnilo se nebo pořád tragédie? - v tomto případě s cenovkou "skoro milión"?
    • 24 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 03.05.  16:30

      « Re: Tragický motor

      Blbost. Razeni je zpocatku divne, ale je to jen o zvyku. Kdyz jsem se s autem a hlavne prevodovkou zzil a vychytal kdy radit v jakych otackach, jezdilo se mi s tim dobre. Najel jsem s tim pres 70 tis km a hlava me fakt nebolela. Pak jsem mel rok Sup 2 fungl 2.0 TDI a pak rok ojety 1.6TDI a tam ten motor byl utlumeny dobre a i normalneji zprevodovany a jezdilo se mi s nim naramne, lip nez s 2.0TDI CR.. Tedy ve meste, jinak tomu vykon chybi. Neni to spatny motor, ale ani nic zvlastniho.. proste prumer, v oktavii s trochu podivne poskladanou prevodovkou a nic moc odhlucnenim.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 03.05.  17:18

        « Re: Re: Tragický motor

        U Supa 2 2.0TDI docela trvá, než se roztočí, takže ti subjektivně mohlo přijít, že 1.6TDI je živější po městě, ale reálně mu dvoulitr ujede od každého semaforu, jen se nebát ho točit a šlapat po krku, přecijen výkonový deficit tak markantní nepřebiješ charakterem motoru ;)
      • 50 Reagovat !

        foto Hugi-77

        Hugi_77 03.05.  18:37

        « Re: Re: Tragický motor

        Kdo tady píše o řazení?
        Píšu o motoru, který je prostě nedůstojný své době. COKOLIV na evropském trhu v téhle kubatuře je kultivovanější - tedy tišší a s často velmi potlačenými vibracemi (pokud jsi je schopný vůbec vnímat). Od francouzů, přes korejce, fordy, opely...
        Neumím si představit člověka, který si o své vlastní vůli něco podobného pořídí do domu.

        Chápu, že lidi z láskou vzpomínají na hutné zátahy 1.9TDI z přelomu tisíciletí, ale už jsme o 20 let dál...
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 03.05.  20:39

        « Re: Re: Tragický motor

        V superbe má 6 stupňovú prevodovku, či ? V OIII je to s manuálom mizéria, viď príspevok vyššie ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Tomogo

      Tomogo 24.10.  23:12

      « Re: Tragický motor

      Naprostý souhlas! Mám toto auto s 1.6 TDI a s DSG jako náhradní od servisu a dokud jsem jezdil po Praze, tak to ještě šlo, ale na dálnici jsem chtěl vystoupit za jízdy, protože hluk byl děsivý. Je to po všech stránkách hrozný motor a kazí jinak poměrně dobré auto. A co se týče vytáčení motoru, tak si myslím, že hranice smysluplnosti je spíš 2500, nežli 3500 ot/min. V rodině máme krom Passata ještě 20 let starou Fiestu s benzínovým motorem 1.4 a na delší cestu po dálnici si raději vezmu tuto Fiestu se spotřebou šest litrů než tuhle vytloukačku nýtů s pěti litrovou spotřebou.
      Nejsem ani spokojen s DSG a do mého auta mi DSG nesmí. Řadí si to jak chce, což by ani tak nevadilo, to je daň za automat. Ale řadí to mnohdy blbě a hlavně občas strašně pomalu. Navíc to dokáže zařadit způsobem, který vám potom v manuálním režimu ani nedovolí. Samotnou kapitolou by bylo popisování parkování, kde je potřeba plynulost a jemnost. S klasickým manuálem pohoda, s DSG noční můra!
      Co se týče auta, tak kvalitativně asi bez připomínek, jen ten interiér se mi nějak nezdá. Nelíbí se tvar lišt na dveřích, tvar výdechů a jejich chromové ohraničení. A vůbec všechny tvary ve škodovce mi přijdou dost odpudivé, včetně volantu. Ale to už je subjektivní hodnocení a někomu se to může líbit, já z toho dostávám osypky.
      Naopak mě poměrně mile překvapily sedačky, i když nemožnost nastavení sklonu sedáku je v dnešní době podle mě už drzost.
  • 22 Reagovat !

    foto Bobanus

    Bobanus 03.05.  17:18

    Drahé :-)

    Když se podívám na výbavy, raději bych koupil pohodlný Renault Megane kombi Dci v automatu a ušetřím 100tis.kč :-)
    • 32 Reagovat !

      foto jiras-

      jiras_ 03.05.  20:04

      « Re: Drahé :-)

      Tak to doporučuji si do něj sednout - vepředu má člověk pocit, že na ně ta hora plastů musí spadnout, designově je to prostě nepovedené. Když je tam frontcamera, tak není šikmo vpravo skoro vidět, mezi palubkou a tím celkem zpětné zrcátko+kamera je průzor jak v tanku. Ideální na to někoho přehlídnout u přechodu. Tablet uprostřed je dost zvláštní, ale to je individuální. Vzadu je na nohy spousta místa, ale okna jsou dost vysoko, tak je to tak trochu kobka, ale dejme tomu. Kufr je mizernej, páté dveře jsou neuvěřitelně tlusté a dost to ubírá. Hrozně mě to zklamalo.
  • 52 Reagovat !

    foto TheCornell

    TheCornell 03.05.  17:47

    Cena

    No nevím, dát za Octaviu přes 600 papírů ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 03.05.  22:50

      « Re: Cena

      ja by som za 600 tisic bral radsej ceed GT ;-) .. ale tak ok... tazko porovnavat dizlove hrusky v kombiku s benzinovymi jablkami v hatchi.... ale mat tie prachy.. tak miesto octavky za mna radsej ceed GT alebo povedzme faceliftovany golf hatch s tym novym 1,5tsi :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 04.05.  08:37

        « Re: Re: Cena

        A helemele se, už je to tu zas... "já bych koupil rozhodně Kiu" >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Jenik3

      Jenik3 04.05.  04:33

      « Re: Cena

      Vsak se jedna o cenikovou cenu, kterou nikdo neplati.
      Ropaky se berou na operativni leasing. Leasingovka dostane cca 20% dolu a je na cene do 500 tis.
      FIremni zakaznici, pokud porizuji auto do majetku, tak se dostanou taky na peknou slevu (15%).
      Jestli si ropaka porizuje nekdo na rodne cislo, tak k tomu musi mit velmi padny duvod.
  • 02 Reagovat !

    foto Maxipes-Fik

    Maxipes Fik 03.05.  18:26

    LED světla?

    A dozvím se už prosím, milá redakce, někde v nějaké testu, jak fungují a svítí ta LED světla? Halogeny svítí opravdu mizerně a xenony před FL v potkávacím reřimu taky nestály za moc (u OII byly lepší). Tak jak tyhle?
    • 00 Reagovat !

      foto MOJE-JMENO

      MOJE JMÉNO 04.05.  16:43

      « Re: LED světla?

      Brzo dám vědět - až to otestuji. Ale nevím, zda-li to bude dost objektivní, protože předchozí Octa 2FL s čirou optikou svítila skoro stejně dobře, jako šeredná Thalia II co nám stojí v garáži >:D
    • 00 Reagovat !

      foto MOJE-JMENO

      MOJE JMÉNO 24.07.  20:03

      « Re: LED světla?

      Takže : světla svítí naprosto excelentně, ale ruku v ruce s neskutečně silnými odrazy od všech cedulí u silnice. Je to asi hodně subjektivní, ale je to velmi nepříjemné a tam kde jsem dřív jezdil s dálkovými halogeny, dnes dávám tlumená LED. Za 25.000káče bych si proto dnes radši dopřál spoustu jiné, mnohem užitečnější výbavy.
  • 42 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 03.05.  21:22

    Oprávněný český sen?

    Cena laciného českého Golfu pro východní trhy?

    Golf Variant Comfortline 2,0 TDI 6G Diesel / 2.0l / 110kW/ 150koní - cena od 585 900,- Kč, v ceně mj. automatická 2zón. klima, el. okna a zrcátka vč. vyhřívání ...

    Cenu Octavie prostě ... nechápu >:-[] :-!

    A když vezmu Golfa, tak nemusím řešit nějaké bouchání nápravy a podobné blbosti... ;-)
    • 22 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 03.05.  21:34

      « Re: Oprávněný český sen?

      Ještě pár let vydrž, třeba se ještě tvá schopnost chápat svět aut zlepší.
      • 41 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 03.05.  21:36

        « Re: Re: Oprávněný český sen?

        a co mám chápat? Že Octavia je předražená díky oblibě mezi fleety >:-[] >:-[] ?
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 03.05.  22:04

          « Re: Re: Re: Oprávněný český sen?

          No dobře, zkusme to. V první řadě - srovnávat srovnatelné, takže ne manuál proti automatu a dvoulitr proti 1.6, srovnatelné verze existují, např:

          Octavia Combi Fresh 1.6TDI DSG 580.900.
          Golf Variant Comfortline 1.6TDI DSG 603.900.

          Golf je na 15", 16" jsou za celkem mastných 15.600, pak mu chybí pár drobností jako 8 reproduktorů, bluetooth nebo vyhřívané sedačky, u Octavie naopak chybí autoklima. V tomhle konkrétním duelu je jasně výhodnější Octavia, v jiném může být zase Golf, ve finále záleží na tom, co přesně člověk chce a jakou nabídku dostane.
          • 10 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 04.05.  08:51

            « Re: Re: Re: Re: Oprávněný český sen?

            Pravdu mas. Jen to lehce zkoriguju a napisu, ze nezalezi jen na nejlepsi nabidce. Jestli bude o treba 30tis drazsi jedno nebo druhe vem cert, tedy pokud clovek vazne neni v naproste tisni a tech 30k navic uz nema, tak pri jinak srovnatelnych nabidkach nejlepe vzit to co se mi vic libi, v cem se lip citim a ne pri utrate treba 600tis a pro usetrenych 30tis (5%) pak pristich X let jezdit v necem s cim nejsem vnitrne spokojen.

            Jednoduse klidne vzit i tu predrazenou oktavku jestli se mi libi vic, sedi mi vic, skodovka v baraku me potesi vic a opacne, klidne vzit predrazeneho golfa jestli... ;-)

            Vim ze pisu neco zrejme, ale az se musim vzdycky zarazit kolik lidi kolem mne se pri nakupu rozhoduje treba podle zustatkove ceny auta, ikdyz ve vysledku jde o rozdily do 5% ceny noveho a nakonec pro tento parametr vemou neco a jezdi v necem co puvodne vubec nechteli a povazuji za horsi variantu nez to sve vysnene. Zvlastni. :-O
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 04.05.  09:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: Oprávněný český sen?

              To je ta první část poslední věty - "co přesně člověk chce". V tomhle pomáhají ty leasingy a operáky - když pak člověk vidí rozdíl v řádu pár stovek měsíčně, tak si řekne, že mu to za to stojí.

              Pak je tam spíš nebezpečí, že se salámovou metodou dostaneš třeba o 100t víc než jsi začínal :-)
              • 00 Reagovat !

                foto fOE

                fOE 04.05.  11:29

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oprávněný český sen?

                No, nebezpeci, zalezi jestli to pak olitujes. Touhle salamovou metodou se zena dostala dokonce o rad vys nez puvodne chtela (puvodne chtela letitou ojetinu, aby se rozjezdila), ale nelituje. :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 04.05.  12:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Oprávněný český sen?

                  Ale jo, já to beru, život je krátký na nějaké velké kompromisy... kdybych věděl, jak se všechno vyvine, tak bych v mládí víc utrácel :-)
    • 20 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 03.05.  21:45

      « Re: Oprávněný český sen?

      Tá cena je zjavne dobrá vzhľadom k tomu ako sa predáva. čo si myslíme my tu v diskusii je v tomto prípade úplne nepodstatné ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 03.05.  21:33

    Za design

    bych Kabaně ... vynesl do nebes. FL posunul Octavii vzhledově mnohem dál a konečně z ní vyčpěla ta neuvěřitelná nuda a šeď.

    Přesto vidím 1 hrubku - přední pohled pod jedním úhlem je děsný, a to konkrétně z toho úhlu, kde přední spára kapoty je v rovině s horní hranou světel... Naštěstí z toho úhlu člověk Octavii vidí snad jen v servisu na zvedáku ;-)

    Takže FL za mě dobrý. Jen jsem čekal, že zadní víceprvek by mohl být za příplatek k jakékoliv motorizaci...
    • 01 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 03.05.  22:35

      « Re: Za design

      pisem to iste stale.... ten predok je teraz vazne lepsi.. stylovejsi suhlas... tiez sa mi to nazivo velmi pozdava... z docela uniformitnej a tuctovej octavky je razom zaujimava stylovka :yes:

      v bielej alebo cervenej ozaj pecka vizaz ... sanka dole ... vzhladom na moznosti ako posunut octavku vizualne dopredu a to doslova za "par drobnych" .. tu Jozo opat raz caroval :yes:
  • 10 Reagovat !

    foto pe-ha

    pe_ha 04.05.  08:34

    Ke Golfu

    Po půl roce ježdění s před-FL Golfem v kombi potvrzuji, co zde někteří naznačují.
    Dotažený, komfortní. S Ergo sedáky je interiér částečně kožený (nevím, možná umělá) a celkově v edici CL neuráží.
    Dvoulitr s multilinkem jezdí jako předchozí generace, možná i trochu lépe a žere to cca. o půl litru méně než motor PD.
  • 10 Reagovat !

    foto Jaros71

    Jaros71 04.05.  11:40

    Cena 1.6 TDI za 950 tis. ???

    Dát za Ocatvii 950 tis za diesel 1.6 TDi je katastrofa !

    Navíc je auto po faceliftu opravdu hnusné.. 8-s

    Za tyto peníze nemá miltilink , traverza vzadu je tragedie. :no:

    Rozhodně je lepší vzít VW Golf s 2.0 TDI s multilinkem , oželet pár blbostí a mít lepší auto.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 04.05.  12:30

      « Re: Cena 1.6 TDI za 950 tis. ???

      Pod Každým testem se tu objeví tenhle komentář, kdy se někdo vyjadřuje k ceně testovaného kusu, takové auto si snad nikdo nikdy nekoupí jako nové za ceníkovou cenu, ne? Zvláště nabušený základní Diesel.. .byť v super výbavě..
      • 20 Reagovat !

        foto Jaros71

        Jaros71 04.05.  18:49

        « Re: Re: Cena 1.6 TDI za 950 tis. ???

        Jasné že si to nikdo nekoupí..
        Tragedie je , že testují neprodejný vůz.. 8-s
        TEST by měl být v reálné a prodejné výbavě.
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 04.05.  21:32

          « Re: Re: Re: Cena 1.6 TDI za 950 tis. ???

          S tým testom plnej výbavy až taký problém nemám. Pokiaľ sa v teste zamerajú na funkčnosť a uživateľskú stránku veci. ťažko otestuješ funkčnosť xenonov alebo tempomatu v úplne základnej verzii
  • 10 Reagovat !

    foto lukas13

    lukas13 04.05.  12:39

    Při greptrovu kladivu, to jsou ale ceny!

    Fajn. Takže český sen - cituji - "Za slušně vybavenou Octavii Combi 1.6 TDI 85 kW Ambition (převodovku DSG bych asi oželel) 595.000". A já dodám - s DSG za ceníkových 645! Dámy a pánové, 645 tisíc za kombíka nižší střední se 1,6 dieselem a poměrně skromnou výbavou. Nestála před dvěma lety tolik výborná OIII RS?

    Za tyto peníze to v rámci soukromníků koupí pouze nesvéprávný pablb. Při vší úctě.

    Vím že toto je taktika Škodovky "protože fleety". Dle mého je to na domácím trhu lehce amorální a moc soukromých kupců si Škodovka tímto přístupem nezíská. Vzkaz do Boleslavi - až zase jednou přijde (a ona přijde) ekonomická krize, první kdo se na vás vykašle budou firmy. Pak patrně (opět) přijdete s cenovým prosíkem, jako v letech 2009/2011 za soukromníky. Jen aby nějací ještě zbyli.

    A já jdu zítra projet Megana GT v kombíku. 1.6 Turbo, benzín, 205 Hp, EDC, 4motion, výbava v základu lepší než tenhle výsměch z Boleslavi. Za 625 ceníkových. 685 ceníkových za 160 Hp diesel...
    Ale jasně, někdo (Áda) mi tady určitě vysvětlí jak jsem úplně hloupej.
    • 00 Reagovat !

      foto speedfred

      speedfred 04.05.  13:26

      « Re: Při greptrovu kladivu, to jsou ale ceny!

      ono to bude asi skôr 4control a nie motion.
      • 00 Reagovat !

        foto lukas13

        lukas13 04.05.  14:33

        « Re: Re: Při greptrovu kladivu, to jsou ale ceny!

        Mea culpa. Samozřejmě máš pravdu.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 04.05.  13:31

      « Re: Při greptrovu kladivu, to jsou ale ceny!

      To je v první řadě neznalost ceníku. Když už nutně chceš naftu, tak nad výbavou Ambition je Fresh, kde je pár věcí navíc (tempomat, senzory, vyhřívané sedačky) a cena je 580 s DSG nebo 530 s manuálem, nebo 500 v liftbacku, který by nakonec mohl stačit. Jiná věc je, jakou slevu dostaneš na Fresh a jakou na Style... ale to je zase jiné téma.

      RS začínala asi 610 nebo 620... v benzínu, manuálu a liftbacku. Kombík v naftě a automatu byl už tehdy 700+. Ale mám pocit, že se dvakrát zdražovalo už během prvního roku.

      GT v kombíku určitě zajímavá volba, pokud chceš automat... 4Motion to teda asi nebude ;-) , ale v téhle cenové by taky patřil dneska k mým favoritům.
      • 20 Reagovat !

        foto lukas13

        lukas13 04.05.  14:36

        « Re: Re: Při greptrovu kladivu, to jsou ale ceny!

        Ale furt je to prostě strašně drahé, ceny Škodovek pro nefleety (počítám i malé živnostníky a OSVČ jako jsem já) jsou děsivé. Až "nemravné".

        Ano, mě vadí jen ten automat, ta nemožnost volby. Ale zatím se jen projíždím, neřeším. Ono když máš ani ne dva roky staré auto... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 04.05.  15:15

          « Re: Re: Re: Při greptrovu kladivu, to jsou ale ceny!

          Hm... jo a ne. Octavia Fresh s 1.4TSI za 470 mi přijde ok. Sice by mě mrzela absence víceprvku (třeba ve srovnání s Golfem), na druhou stranu si umím představit lift jako rodinné auto (na rozdíl od krátkého Golfa nebo Megana) a výbava je rozumná. Přihodím LED světla a jsem někde kolem půl mega, holt bez autoklimy a bez navigace, ale mám prostorné auto s rozumnou výbavou a dynamikou.

          Když budu chtít rodinné auto s benzínem a LED od Renaultu, musím vzít Grandtour Bose a přihodit LED Pure Vision... a jsem na 540, a to tam je jen 1.2TCe. A když tam prohodím benzín za tu základní 1.5dCi, tak jsem na 590.
          • 00 Reagovat !

            foto Jaros71

            Jaros71 04.05.  18:51

            « Re: Re: Re: Re: Při greptrovu kladivu, to jsou ale ceny!

            I tak dává rozum jasně volbu Golfa !
            Víceprvek a normální pěkný předek auta u VW.
    • 00 Reagovat !

      foto MOJE-JMENO

      MOJE JMÉNO 08.05.  06:26

      « Re: Při greptrovu kladivu, to jsou ale ceny!

      Ten Renault je určitě zajímavá alternativa a v dnešní době i asi již celkem spolehlivý, ale nějak nemohu překousnout ten jejich rozplizlý design a naprosto šílené zmagoření v části světel. Ta svítivá maškaráda zejména vzadu je v noci doslova za trest a naprosto nechápu, jak to může projít schválením typu. To už i mlhovky za jasné noci oslňují méně, než dnešní renaulty bez nich. Ale chápu, to Tě trápit nemusí, i navíc, pokud se ti to líbí. Přeji příjemné ježdění :-)
  • 60 Reagovat !

    foto rtomas

    rtomas 04.05.  16:36

    Rovnake hodnotenie ako Mazda 6 Wagon v nedavnom teste

    Pritom testovna "Kráska v nesnázích" bola o 111 000 ceskych lacnenia a prakticky vo vsetkych parametroch podstatne lepsia.
    • 10 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 04.05.  18:53

      « Re: Rovnake hodnotenie ako Mazda 6 Wagon v nedavnom teste

      S TÍM SE DÁ SOUHLASIT , MAZDA JE HEZKÉ AUTO.
      Bohužel je to také placatý jezevčík , jako většina dnešních kombíků.
      SUV je postupně drtí čím dál víc.
  • 10 Reagovat !

    foto VasekM

    VasekM 04.05.  21:34

    Testovaný model

    Kdy začne redakce konečně testovat běžně používané specifikace, tzn. nižší výbavy a také benzinové motory TSI? Proč netestujete také specifikace daného modelu v nižší cenové kategorii?
    • 00 Reagovat !

      foto simon-sez

      simon_sez 05.05.  07:14

      « Re: Testovaný model

      tak podla vsetkeho testuju auto, ktore dostanu od importera - to by som nekritizoval.
      o tom, ze su to 'zvlastne' vyskladane vybavy sa nema zmysel bavit.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Policisté si došlápli na pražské kapsáře: Během jednoho dne chytili sedm zlodějů při činu

Policisté si došlápli na pražské kapsáře: Během…

Pražským kriminalistům se počátkem listopadu podařil za pouhý jeden den zajímavý „úlovek“. Zadrželi celkem sedm…

Na Facebooku můžete novým tlačítkem přispět obětím katastrof

Na Facebooku můžete novým tlačítkem přispět obětím katastrof

Možná jste si všimli, že Facebook při přírodních nebo jiných katastrofách nabízí možnost oznámit přátelům, že…

 

iSport.cz

Hrál v Barceloně, nyní válí za Spartu. Znám se s Neymarem, říká futsalista Wilde

Hrál v Barceloně, nyní válí za Spartu. Znám se s…

Vyhrál vše, co se dá. Brazilský futsalista Wilde s reprezentací dvakrát ovládl mistrovství světa, dva triumfy má…

Zlatan perlil: Lvi se uzdravují jinak než lidé. Hraju hlavou, ne kolenem

Zlatan perlil: Lvi se uzdravují jinak než lidé.…

Hlavní zpráva po vítězství Manchesteru United nad Newcastlem 4:1? Není pochyb - návrat Zlatana Ibrahimovice!…

 

Reflex.cz

Poláci postaví muzeum Varšavského ghetta. Vznikne v bývalé nemocnici

Poláci postaví muzeum Varšavského ghetta. Vznikne v…

Polská média v posledních dnech píší o záměru vytvořit ve Varšavě další místo paměti holocaustu. Je to dobrá…

Proč jsou severorejská vojenská letadla nebezpečná, když jsou to už muzeální kusy?

Proč jsou severorejská vojenská letadla nebezpečná,…

Severokorejské jaderné zbraně vzbuzují stále větší obavy. Možnost zasypat střelami metropoli Soul je také…