reklama


Škoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI – Mé drahé úspory

Škoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI – Mé drahé úspory

 
 

Jediným způsobem, jak získat u stále úsporné a solidní, i když končící motorizace 1.9 TDI šestistupňovou manuální převodovku, je koupit si ji s pohonem 4x4. Vyrazili jsme tedy na test spotřeby. Daleko.

Přehlídka motorizací, převodovek a systémů pohonu Škody Octavia představuje v současnosti docela dlouhé čtení. Do nedotknutélného hájemství systému čerpadlo-tryska u turbodieselů vnikl před půl rokem první dvoulitrový common-rail ve vrcholné verzi RS s výkonem 125 kW a na dveře už klepe největší novinka, 1.6 TDI CR/77 kW, bohužel pouze s pětistupňovou převodovkou.

V nabídce přitom zůstávají jak letitý 1.9 TDI/77 kW, tak dvoulitr 103 kW. Pokud si zákazníci kupují nižší naftové motorizace, je jedním z argumentů logicky spotřeba – a zde se střetávají s realitou. Až na vyjímku zmíněné verze 4x4 jsou totiž 1.6 TDI i 1.9 TDI dodávány v mechanické verzi pouze s pěti převodovými stupni. Volba na test verze 1.9 TDI 4x4 padla tedy logicky – vyváží šestý stupeň alespoň částečně handicap palivově náročnějšího pohonu obou náprav?

V řeči čísel jde o jednoduché počty. Podle údajů výrobce má (u Octavie Combi) verze 1.9 TDI pětistupňovou mechanickou převodovkou kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km, kdežto stejně motorizovaná „čtyřkolka se šestikvaltem“ o 0,9 l/100 km více. Cenový rozdíl je 60.000,- Kč, přičemž za zcela stejné peníze jako pohon 4x4 je možno dostat i provedení s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Praxi jsme se rozhodli pojmout velkoryse – za 8 dní ujel testovaný vůz 6838 kilometrů v pěti zemích, pokud za samostatnou zemi počítáme britskou kolonii Gibraltar. Přibližně 75 % vzdálenosti absolvovala Octavia v čistě dálničním provozu, zbytek připadal na města, mírné kopce a kolony všeho druhu. Při polovičním zatížení a dodržování rychlostních limitů ve všech zemích jsme dosáhli průměrné spotřeby 5,8 l/100 km, což nám dělalo radost hlavně u španělských čerpacích stanic s velmi levnou naftou.

obrázek [555 x 305]  

Pro dvoučlenné cestování i na dlouhé vzdálenosti je vůz dostatečně prostorný, cestující vzadu by ale byli vzhledem k rozvoru poněkud nespokojeni s délkou pro kolena. Interiér z kvalitních materiálů nezačal skřípat a radost nám dělalo také dobré odhlučnění – i přes poněkud traktorový zvuk nebylo cestování s turbodieselem spojeno s nutností trápit audiosoustavu a vlastní uši více než snesitelně.

Nejlepší je ovšem nová spojka firmy Haldex, na kterou jsme pěli chválu už u testu modelu Yeti – elektronika totiž nyní reaguje ještě před fatálním prokluzem předních kol a zadní nápravu připojí v podstatě o řád dříve než předchozí generace. Blahodárný stabilizační vliv poháněné zadní nápravy tak řidič pocítí při rozjezdu i v ostřeji projeté zatáčce na jinak suché cestě. Výsledkem je podstatné snížení počtu citelných zásahů ESP a při rozjezdech i protiprokluzového systému. Pokud by byla výsledkem nedávného faceliftu Octavie jen tato výměna spojky Haldex, bohatě by to stačilo.

obrázek [555 x 325]  

Co ale nezmizelo, je přece jen citelná hmotnost turbodieselu a s ním chuť zabořit příď do každé pukliny, kterou kola na silnici najdou. Nejde sice o nic fatálního a věkem se i tahle nectnost Octavií zlepšuje, verze s motorem 1.8 TSI je na tom ale lépe.

Takže? Za poměrně odůvodnitelný příplatek získá majitel nejen auto, které jej nenechá trčet na prvním sněhu, ale oproti verzi s pohonem předních kol i podstatně zábavnější auto pro celoroční jízdy. Rozdíl ve spotřebě je přitom relativně malý a ani delší cesty by řidičovu kapsu zatěžovat příliš neměly.

obrázek [555 x 297]  
První cena vozu424.900,- (1.6 MPI 75 kW Classic)
První cena vozu s testovanou motorizací474.900,- (1.9 TDI PD 77kW Classic)
Základní cena testovaného vozu645.900,- (1.9 TDI PD 77kW 4x4 Elegance)
Cena testovaného vozu vč. příplatků737.200,- (1.9 TDI PD 77kW 4x4 Elegance)

Plusy

  • Design
  • Kvalitní interiér
  • Prostorný zavazadelník
  • Výtečně reagující pohon zadních kol
  • Úsporný motor
Mínusy
  • Hlučný motor
  • Cena základních verzí i příplatků
  • Málo místa pro kolena vzadu
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI

Cena v základní výbavě: 645 900 Kč Cena v testované výbavě: 737 200 Kč

Základní výbava:Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, interiér SHADOW, dekorační lišty Elegance, kola z lehké slitiny, nárazníky lakované v barvě vozu, ochranné boční lišty dveří, lakované v barvě vozu, označení motorizace na zadním víku, plastový ozdobný kryt motoru, přístrojová deska Onyx/Onyx nebo Onyx/Ivory, vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu, 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, airbagy řidiče, spolujezdce, boční vpředu a hlavové, bezpečnostní světla na výplních předních dveří, DAY LIGHT, deaktivace airbagu spolujezdce, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, halogenové světlomety s DE-modulem a směrovým ukazatelem, imobilizér, štítek s VIN kódem a čárovým kódem, ISOFIX na vnějších zadních sedadlech, přední mlhové světlomety, přední opěrky hlavy WOKS, přerušení přívodu paliva při nárazu, signalizace nezapnutého bezp. pásu řidiče, tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači, zapnutí výstražných světel při panickém brzdění, 2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce) a čtecí světla vzadu, 2 sklopné háčky na uchycení zavazadel v zavazadlovém prostoru, držák na parkovací lístky, 4 sklopná stropní madla, zadní s věšáčky, el. přídavné topení, dvoutónová houkačka, JUMBO BOX - loketní opěra vpředu, popelník vpředu, audiozdířka, make-up zrcátka ve slunečních clonách, MAXI DOT, obložení nákladové hrany, odkládací kapsy na zadní straně opěradel předních sedadel, odkládací schránka u řidiče (vlevo pod volantem), odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed – uzavřená, odkládací schránka v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná), odkládací schránky s držáky 1l lahví ve výplních předních dveří, osvětlení (2 lampičky), upínací oka a zásuvka 12 V v zavazadlovém prostoru, přední stěrače AERO (s cyklovačem a volbou frekvence), sada na opravu pneumatik (bez rezervního kola, zvedáku kol a klíče na kola), servořízení (elektromechanický posilovač řízení), schránka na brýle, síťový program, středová konzola s odkládací síťkou, středová konzola se zásuvkou 12V, držáky nápojů a odkládací přihrádkou, vkládané tkané koberce, volant čtyřramenný, nastavitelný ve dvou osách, vyhřívané zadní sklo, výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, zadní sedadlo dělené, sklopné s loketní opěrou s odkládací schránkou a s možností vytvoření otvoru k zavazadlovému prostoru, zadní stěrač s ostřikovačem (a pevným intervalem), zvuková signalizace nevypnutých světel, automaticky sklopná zrcátka ke karoserii, centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky), CLIMATRONIC - dvouzónová klimatizace s el. regulací včetně pachového filtru s aut. cirkulací, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání oken vpředu a vzadu, malý kožený paket (volant, hlavice a manžeta řadící páky, madlo ruční brzdy), osvětlení nástupního prostoru BOARDING SPOTS (integrované ve vnějších zp. zrcátkách), rádio SWING - 2DIN s CD, MP3, radiopříprava s 8 reproduktory, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, tempomat, tónovaná skla, vnitřní cirkulace vzduchu (pylový filtr), vyhřívání předních sedadel, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami

Výbava testovaného vozu:"LIGHT ASSISTANT" s "DAY LIGHT", vnitřní zpětné zrcátko s aut. stmíváním, senzor aut. spouštění stěračů (5.100,- Kč), asistent rozjezdu do kopce (2.000,- Kč), wl. ovl., vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s automat. stmíváním a osvětlením nástupního prostoru (5.600,- Kč), kola z lehké slitiny "PEGASUS" 7J x 17" - 4 ks (8.600,- Kč), kontrola tlaku v pneumatikách (1.800,- Kč), Malý kožený paket (4 ramenný multifunkční kožený volant), "MAXI DOT" (4.000,- Kč), navigační systém "AMUNDSEN" (8.800,- Kč), přední mlhové světlomety s "CORNER" funkcí (2.500,- Kč), signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu (8.000,- Kč), sportovní paket "DYNAMIC" (2.500,- Kč), střešní nosič stříbrný (5.000,- Kč), xenonové světlomety + AFS II, s dynam. regulací sklonu a výsuvné integr. ostřikovače světlometů (25.700,- Kč)

Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy

Na středoevropský region v loňském roce dopadlo výrazné…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1896
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1900
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 181
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.8 / 5 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 580 / 1620
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1435 / 600
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4569
b) šířka (mm): 1769
c) výška (mm): 1463
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1508
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
Hodnocení Škoda Octavia Combi 4x4 1.9 TDI
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Zběsilá honička v pražských ulicích! Cizince v kradené Octavii zastavily pásy s hroty Zběsilá honička v pražských ulicích! Cizince v kradené Octavii zastavily pásy s hroty

Dramatické automobilové honičky nemusíte sledovat pouze v…

G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy G-Performance Octavia Eagle 1: Tahle šereda jezdí okruhy

Speciál na bázi minulé generace Škody Octavia postavila…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15 let vyráběl bratr Janžurové

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15…

Kavárník a podnikatel, který oživuje Prahu, Ondřej Kobza hledá vhodné místo pro ekoloď. Tu vytvořil bratr…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama