Vzhledem k ceně, pokud člověk opravdu nenajede "mazec" kilometrů je lepší varianta 1,2TSI.DPFko je prostě omezení pro městský provoz a do toho bych nešel.Za ty problémy , když stát "legálně" ředí palivo by mě to nestálo.To už raději plynovou variantu....
Již samotný fakt, že ekomodel je založený na dieselu svědčí o tom, že se jedná pouze o bruselskou ekologii. V Japonsku by tuhle ekohrozbu rovnou sešrotovali.
Že nemá 6stupňovou převodovku - no není se čemu divit. Jde přeci o Bruselskou ekologii. 5st. převodovka má zkrátka při normovaném měření spotřeby lepší spotřebu vzhledem ke zpřevodování než 6st.
Už jen samotný fakt přístupu:
1) pneu s nízkým valivým odporem - opravdu stojí menší přilnavost za tu spotřebu nižší o 0,0001 l/100km? Navíc pouze půl roku (mimo zimu)...
2) start stop - opravdu stojí zvýšené namáhání motoru, baterie, startéru za tu spotřebu nižší o silně teoretických 10%?
Tahle ekologie - ne, děkuji. Raději budu jezdit ekošestiválcem v ekobenzínu :-!
Závěrem jen dodám, že velmi doufám, že stát nevynaloží ani halíř na příspěvky za tyhle ekovraky.
Co se týká GreenLinu...v reálu horší dynamika, delší brzdná dráha na úsporné tvrdogumě, potencionálně dražší výměna baterie a altíku = nic pro rozumě uvažujícího.
P.S. snížení součinitelu odporu vzduchu z 0,3 na 0,299 mě opravdu rozesmálo >:D
Chápu, že měřit spotřebu dotankováváním je celkem drahé a komplikované, ale v případě na nízkou spotřebu zaměřených vozů by to bylo vhodné. Speciálně v případě Škodovky, kde palubní počítače již dokázaly v historii předvést zajímavé absurdnosti 8-s
Pro mě má proto zrovna tento test nulovou výpovědní hodnotu :no: