"Sportovni" je stejne jako vsechny jine HH. Tedy efektivni= rychla a to i s jakymkoli ridicem za volantem, komfortni, prakticka, prostorna, usporna, ekologicka, politicky korektni a za dobrou cenu :-)
Precti si jeste jednou, na co vubec reagujes. Netvrdil jsem, ze je cesky "hotliftback" nebo "hotkombi" (pokud tak urputne trvas na presnem rozlisovani vsech rozdilu jakosportovnich vozu nizsi stredni tridy) "HH" ;-)
Troufam si tvrdit, ze od sebe jednotlive karosarske varianty dokonce rozeznam. O ne ale v mem prispevku vubec neslo.
Asi nemusím zdôrazňovať, že krátky kompaktný hatchback a liftback rozmerovo na hranici strednej triedy sa dosť míňajú čo do zákazníkov, takže voľba nie je len o výkone a cene, ale najmä o určení a požadovanej prepravnej kapacite. Kombi je už iná vec, tam si samozrejme konkurujú a uprednostnenie RS230 kombi pred ST Cupra je ťažšie zdôvodniteľné, tam by som tiež volil Leon.
ano je to hlavně o určení, kdo chce ostrý hatch, ten si liftback nekoupí a argumentem může být pro někoho i např. težší zadek liftbacku, který lítá víc do ostrých zatáček...
NS je specifická a hodně rychlá..kdyby byly utáhlejší a klikatější zatáčky, tak se větší nedotáčivost kombíku prostě projeví ;-) navíc to byl tak zanedbatelný rozdíl.. v podstatě stačilo jedno delší zabrzdění nebo né ideální přeřazení....ale samozřejmě marketingově se to hodí :-)
Tuším Rasťo Chvála písal, že kombík je prekvapivo zábavnejší, lebo skôr zavrtí zadkom a stočí sa do zákruty. Plus dlhšie kombi by malo mať lepšiu aerodynamiku, čo na rýchlych okruhoch nejakú tú desatinku uberie.
Jak píšu asi jak kde, pokud bud jezdit na užší a techničtějším slovakiaringu, tak v pasážích jako je šnek bude více nedotáčivý kombík....a například v Brně by ten rozdíl tak velký nemusel být.
Každopádně pokud bych voli z těch dvou variant krátká a kombi i dnes, zase bych vzal krátkou, pokud nepotřebuju velký kufr.
Proc porad pises o nedotacivem kombiku? Kombi ma naopak v pomeru rozlozeni hmotnosti na jednotlive napravy vic o trochu mim vahy vpredu a tim dokaze rozhybat zadek driv, nez kratsi hatchback s tezkym predkem.
TWL přečti si pořádně co jsem napsal....píšu u utáhlých zatáčkách a jestli mi chceš tvrdit, že když přijedu například k ostrému vracáku, kde řadím za dvě a ty kila navíc nejdou poznat a projedu to rychleji s kombíkem než z kratším Leon tak ok klidně v tom žij dál....
Slovíčkaříš....pokud budu mít auto víc nedotáčivé, požene mě to v ostré zatáčce čumákem ven a musím mít nižší nájezdovou rychlost a průjezd nebude tak plynulý jako u méně nedotáčivého auta (se stejným výkonem)...projedu tím pádem zatáčku pomaleji....a netvrď mi, že kombík s batohem se do ostré zatáčky poskládá líp než krátká verze.
O zadne slovickareni prece nejde- rychlost a jizdni vlastnosti nejsou jedno a to same. Nedotacive auto muze byt v zatackach klidne rychlejsi nez to pretacive.
Kličkuješ jak zajíc. Covenant to píše jasně (nesrovnáva nedotáčivé auto s přetáčivým), pokud budeš mít dvě předokolky vycházecí ze stejného modelu se stejně nebo podobně naladěným podvozkem, tak kombi bude v ostrých zatáčkách pomalejší, resp. jeho průjezdy budou pomalejší ;-)
OMG, kdo tady "klickuje jako zajic" s nejakou rychlosti, ostrosti zatacek a kdovi cim jinym nez ted vy oba dva?? Covenant opakovane tvrdi, ze je hatchback min nedotacivy nez kombi (u jinak stejneho auta) a ja tvrdim porad dokola to same, ze je diky rozdilnemu rozlozeni hmotnosti naopak min nedotaciva verze kombi.
Žádné bingo, když budu mít ostrou zatáčku, kde jdu prudce na brzdy, tak lehčí a kratší HB bude mít hranici ztráty adheze přední nápravy posunutou a budu ho to tlačit čumákem ven míň než kombíka....HB bude méně nedotáčivý.
Dokud máš kola rovně a brzdíš, tak žádnou nedotáčivost / přetáčivost neřešíš. Ta nastane až ve chvíli, kdy začneš točit volantem... a v tu chvíli samozřejmě síla tlačí auto ven ze zatáčky, ale je rozdíl, jestli po čumáku nebo v opačném extrému zadkem napřed.
Ano to máš pravdu, ale jak začneš točit volantem tak právě ten batoh co máš u kombíka za sebou tě po tom odbrzdění právě i díky váze tlačí čumákem v prudké zatáčce víc ven do protisměru....
Už z logiky věci proč na okruzích a v rallye nejezdí raději předokolky kombíky??
Takhle, nikdo neříká, že nedotáčivost je špatná a přetáčivost dobrá, nebo že je přetáčivé auto rychlejší.
Pokud bys naložil do kufru pár pytlů cementu, pak by to podle mě způsobilo tendenci k přetáčivému smyku... v zatáčce by těžký zadek "trhal" do protisměru zadní nápravu. A v tomhle smyslu by to auto bylo "méně nedotáčivé" (=více přetáčivé)... a zároveň pomalejší než bez těch pytlů, samozřejmě.
Covenant:
zase to neber nijak osobne, TWL :-) , ale porad nechces pochopit to zasadni- rychlost vozu proste neni to same, jako jeho jizdni vlastnosti. Ze je nejake auto vic nebo min nedo/pre/-tacive jeste nevypovida nic o tom, jak rychle dokaze projet zatackou, nechapu, proc do toho tu rychlost vubec pletes.
Kdyz zminujes ty jizdni vlastnosti, tak je to jinak:
po spravnem dobrzdeni pred zatackou uz zadna vaha auto dopredu netlaci. Po setrvacnosti pri brzdeni (jeji hodnota zavisi na celkove hmotnosti vozu a ne na jejim rozlozeni, protoze brzdis na rovine a ne pri zataceni- to je pak jeste mnohem slozitejsi situace) ted nastupuje odstrediva sila a ta- zjednodusene receno- tlaci po tecne smerem ven bud jenom tezky cumak auta= NEDOtacivost a zadni cast vozu se jenom vlece, nebo se za urcitych okolnosti zacne odstredivou silou po te tecne smerem ven pohybovat i zadni cast vozu. U predokolky s veskerou hmotnosti vpredu to tedy znamena, ze zadek trosku zaklekne a tim, ze se o nej zapre, muze pomahat pri zataceni. Muze az ztratit adhezi a zacit klouzat smerem ven, auto se PREtaci. Cim je pomer hmotnosti vzadu v procentech proti hmotnosti vpredu vetsi, tim driv/snadneji tahle situace nastane. Jisteze to neni jediny faktor, ovlivnujici nedo/pre/-tacivost vozu, ale v pripade 2 stejnych aut s rozdilnym rozlozenim hmotnosti se utrhne zadek v zatacce driv tomu, co ma vetsi % hmotnosti vzadu = v nasem pripade u kombiku.
Kombi jsou jinak na okruzich videt taky, napr. Honda Civic Tourer v serialu BTCC. Urcite to ale neni proto, ze by byla tahle karosarska varianta ze zasady nejakym zpusobem lepsi. Zavodni auta se pro optimalni jizdni vlastnosti vyvazuji a dela se to jinak, nez pouzivanim ruznych karosarskych variant.
Sériové Cupře 280 ST byl nedávno naměřen skutečný výkon pře 300k, takže je velmi pravděpodobné, že vzhledem k vyšší hmotnosti o 40 kg oproti hatchbacku poladili ST trochu výš. Tím by se mohl vysvětlit ten rozdíl. Co v zatáčkách ST mírně ztrácí na rovince dožene. Jinak obě varianty mají v základu DCC, což se na okruhu pozitivně projevilo. U této dvojice dnes již s 290k je to specifický případ oproti srovnání s Octou RS 230k zatím bez DCC.
Jen bych se rád zeptal na maličkost - kde jsi vzal, že v případě Oktávky jde o "liftback rozmerovo na hranici strednej triedy"? Čím se rozměrově vymyká oproti kombíkům C segmentu? Rozvor, celková délka, vnitřní šířka? Ani náhodou... A naopak - skutečně se Ti zdá, že po přesednutí z Mondea, Passatu ale i třeba "malé" Insignie je OIII pro tyto vozy konkurencí?
Promiň, skutečně to neber osobně, ale je už únavné sledovat, jak se tento argument již druhým rokem v těchto diskuzích pravidelně objevuje, aniž by měl relevantní základ. Původně se jednalo o PR kecy z Boleslavi, kterým evidentně někteří věří. Jediný relevantní fakt je, že Škodovka, v této třídě nezvykle, zvolila za základní karosářskou variantu liftback, nikoli hb, na prodloužené platformě určené pro koncernové kombíky C segmentu. Tah to byl, dle mého názoru, geniální a upřímně Škodovce gratuluji. To ale z OIII nedělá něco, co "téměř" patří do střední... Nepatří, jedná se o klasického (a velmi dobrého) zástupce C segmentu.
Ps.: Vyjadřuješ se k tomu níže, ale radši to hodím do jednoho vlákna - souhlasiím s Futuristou v tom, že RS prostě mezi hh nepatří. Patří mezi těch pár vozů, co jsou mezistupněm mezi běžnou nižší střední a hh. Krom RS bych sem ještě zařadil Focus ST kombi, Megane GT 220 a, fanoušci koncernu prominou, klasický Golf GTI. A vůbec to nemyslím zle! Zatímco klasický hh je pro mě příliš nekompromisní a, proč si to nepřiznat, i příliš silný, tyto deriváty v praktičtější karosářské variantě, nastavením podvozku i výkonu někam "mezi", to je pro mě ideální auto. A mít to GT220 rozumnou spotřebu na úrovni této Oktávky, už je doma. A - malé rýpnutí na konec- zjisti si jeho rozměry, čeká Tě překvapení ;-)
Octavia nepochybně konkurencí pro vozy střední třídy je... protože umí nabídnout většinu toho, co lidi od té střední třídy čekají - konkrétně 4x4, dobrý automat, dvoulitrovou naftu, dostatek prostoru, komfortní výbavu a nakonec i tu variantu liftbacku, která se firmám (protože střední třída je primárně firemní záležitost) může líbit víc, než kompaktní kombi.
Možná není tak dotažená v detailech a materiálech, není tak dobře odhlučněná... to je pak otázka priorit.
Hele toto téma jsme my dva už řešili několikrát a evidentně je to stále o tom samém. Což nemyslím nijak ve zlém ;-)
Takže jen v rychlosti - v tom případě je konkurencí a na pomezí tříd i Golf a Leon? Takže celé portfolio C segmentu koncernu je "výš"? A co Passat a Superb, to už jsou skoro vyšší střední?
Probůh, přeci přístup automobilky, pracovně ho nazvěme "stavebnice", kdy se pročítáš několika A4kami příplatků a zaškrtáváš (koncern, ale třeba i Opel), který v krajním případě znamená že můžeš nakonfigurovat nesmysl typu "komík C segmentu s dieselem 1,6l za 800 tisíc, viz. pár testů zde", ještě neznamená že to auto patří o třídu výš. To prostě nemůžeš myslet, při vší úctě, vážně.
Octavia patří do nižší střední a hlavním kritériem je a) velikost b) rozvor a c) historický kontext. Pravda ale je, že právě stavebnice typu MQB a různé crossovery tu logiku tříd narušují. Pokud bys přidal Octavii +3cm na rozvoru, už by to byla střední? Upřímně, nevím.
Octavia ale může autům střední konkurovat, což bylo podstatou příspěvku. Třeba takový Scout, 2.0TDI DSG 4x4 135kW... a postav si proti tomu třeba vymazlenou i40 s nejsilnější naftou a všemi extras...
Pokud bys dal Octavii 3 cm na rozvoru, tak by to byl Megane GrandTour :-!
V rámci výbavy a systému "stavebnice" jsem se již vyjadřoval a nemám co bych dodal. Snad jen - do Passatu a Superbu můžeš narvat v podstatě to samé. Takže je Octavia (téměř) na jejich úrovni? To snad ne... Prostě možnost "narvat" do konfugurace takřka cokoli ještě daný vůz nehází o třídu výš. Ani náhodou.
Jinak vlastní zážitek - pomáhal jsem známému, kterého auta nic neříkají, konfigurovat Zafiru. Na třetí straně příplatků, po dvou hodinách a při navýšení ceny o skoro 300 řekl, že se na to může ..... víš co, a koupil Mazdu 6. Je velmi spokojený. I takhle mohou lidé na "stavebnice" reagovat, když to automobilka přežene (např. tím, že každý druhý doplněk má nějaký obchodní název a ty jak hloupák musíš dohledávat o co se jedná).
Myslel jsem vč. celkového prodloužení auta... ale klidně můžu říct 5cm místo 3cm. Co je tedy tím hlavním kritériem?
No a já zase po zjištění, že mi Mazda 6 (která byla hlavním favoritem) nenabídne požadovanou kombinaci motoru a výbavy skončil u té stavebnice... a hádej co - jsem taky spokojený :-)
No, patrně se oba shodneme že přesně (rozvor od-do, délka od-do) to prostě nejde, notabene auta nám postupně rostou. Na druhou stranu - Astra v kombíku je (celkově) delší než OIII, má i delší rozvor, byť o fous. Tím chci říci - ano, Octávka patří k těm větším v segmentu, ale nijak se nevymyká. Prostě ne...
Hlavní kritérium? U rozměrů bych se asi opravdu soustředil na ten rozvor. Určitě by se dalo kouknout na základní výbavu (cena od), tam si ta auta bývají v jednotlivých segmentech dost podobná - i základními motorizacemi.
Ale hlavně - asi se shodneme, že v extrému můžeme Golfa nakonfigurovat ještě výš. Takže, podle této logiky, je tedy taky na pomezí D segmentu, a to tak nějak ještě nad Oktávkou vlastně...? ;-)
Ta Mazda je opačný extrém, o tom žádná. Osobně koukám taky na výbavu, jsem ochoten i jistých kompromisů, ale přes něco vlak nejede. Ale řekl bych, že mezi extrémy - japonci v rámci nekonfigurovatelnosti na jedné straně a VW s Opelem na straně druhé - jsou ostatní automobilky, kde to může být pro většinu rozumné či alespoň přijatelné. Jinak poslední dobou se děsím trendu prosazování automatů hlavně k silnějším konfiguracím, ta nemožnost volby mezi automatem a manuálem. Chápu výhody automatu, ale prostě ho zatím nechci. Jako klasický příklad tohoto extrému bych uvedl Clio GT - aneb auto nižší třídy musí mít s jedinou rozumnou benzínovou motorizací (120Hp, nic extra) automat...
Jinak gratuluji k tomu, že jsi spokojený ;-)
Já souhlasím že a) Octavia je C a b) hlavní kritérium jsou rozměry... ale přesně jak píšeš, docela se to v poslední době zamlžuje a chápu, že zákazníci nějaké třídy neřeší a Octavia často může stát proti autům z D.
Pokud koukám na techniku, tak se vždycky orientuju spíš na top verze než na ty základy. Pokud se Ford rozhodne dávat do Mondea 1.0EB, tak budiž, je to jeho boj... tak dlouho, dokud nabídne i ty lepší a nenapálí tam nerealistické příplatky.
Proto mi největší otazník vypadává u i40, která technicky prostě na střední třídu nemá.
To že se rozdíly stírají je jasné. Zejména na poli Crossoverů/SUV se člověk zákonitě musí ztrácet aneb např.:
1.) Je stejná třída Captur, CX-3, a Soul, když poslední jmenovaný má platformu z o třídu většího vozu? A aby to bylo pro zákazníka ještě horší - CX-3 vychází z Mazdy 2, ovšem cenově se drží jen hodně těsně pod Mazdou 3 a využívá její motory (myslím teď benzín 2,0).
2.) Je stejná třída Kaškaj a CX-5, když cenový odstup srovnatelných verzí je přes 200tisíc? velikostí, výbavou apod. ano...
Ale zrovna OIII je pro mě tak klasickým zástupcem nižší střední... No nic ;-)
Každopádně je fakt, s tím souhlasím, že vyšší motorizace a dobrá výbava jsou příjemnější než holobyt o třídu výš.
i40 mi taky z té střední tak trochu vypadává, stejně jako LagunaIII, která už se naštěstí nedělá a která se tam, dle mého, zuby nehty držela díky 4Control, dobrým dieselům a krásnému kupé...
Ale řekl bych, že "vypadávat" je jednodušší než "přesahovat" do třídy vyšší.
Kolik procent opravdu nevím, ale v drtivé většině jezdí všude jako firemní auta oktávky+ fabie nebo jejich třídní konkurenti. Jen ředitelé atd. mají střední. Všechno ostatní tedy logicky nebudou firemní auta. Tedy že si někdo občas napíše auto na firmu, to jako firemní auto neberu.
A automat od VW považuji osobně za ten nejhorší, se kterým jsem kdy měl zkušenost.
Otázka není, kolik procent z firemních aut je segmentu D, ale naopak, kolik procent aut ze segmentu D nakupují firmy. Můj odhad je 95%...
Šestistupňové DSG v Octavii je lepší než spousta automatů, co má konkurence ve střední třídě... a je to stejná převodovka, jakou má i Passat nebo Superb.
Já otázku pochopil a klidně bych se vsadil, že těch 95% to není ani náhodou. S tímto procentem bych možná souhlasil, pokud bychom se bavili čistě o Superbu. To by 9,5 auta z 10 střední třídy co vidím z okna na ulici byla auta firemní a to rozhodně nejsou...
...čímž podporuješ tvrzení, že soukromníci nová auta střední třídy moc nekupují. Našel jsem poznámku v jednom blogu o Německu - Passat má 93,6% firemních nákupů (1-7/2015)... ok, v Německu to zřejmě bude o něco méně než 95%.
Švýcarsko je docela specifické (malé / bohaté / hornaté)... a jen tak mimochodem, Octavii se tam daří skvěle, aktuálně je druhá za Golfem s dvojnásobkem prodejů než má na třetím místě Polo.
Stredni trida se dnes fasuje i obchodakum (pisu jako obchodak s C5), alespon ve firmach kde se vyprdli na koncern VW.
A soukroma auta stredni tridy jsou vsechno bazarovky pote co si odkroutili karieru ve firmach.
Ak za štandard nižšej strednej triedy beriem hatchback s dĺžkou cca. 4,3 metra (napr. VW Golf), tak Octavia čisto veľkostne je niekde ďalej a má bližšie strednej triede ako kompaktom. Btw. sám vlastním auto strednej triedy, takže mi nemusíš nič vysvetľovať, realita je ale taká, že verejnosť často Octaviu považuje za alternatívu strednej triedy a čuduj sa svete, mnohí tunajší užívatelia vyberali medzi Octaviou a strednou triedou (jeden z nich je priamo nado mnou). ;-)
No, on ten hb je většinou delší (Golf patří mezi nejkratší)...
Ale, iudexi, budu se opakovat (citovat sám sebe):
"Jediný relevantní fakt je, že Škodovka, v této třídě nezvykle, zvolila za základní karosářskou variantu liftback, nikoli hb, na prodloužené platformě určené pro koncernové kombíky C segmentu. Tah to byl, dle mého názoru, geniální a upřímně Škodovce gratuluji. To ale z OIII nedělá něco, co "téměř" patří do střední... Nepatří, jedná se o klasického (a velmi dobrého) zástupce C segmentu."
Chápeš? KOMBÍKy C segmentu. PRODLOUŽENÁ platforma. Z Tvé logiky věci by přímo vyplývalo že každý zástupce C segmentu ve verzi kombi (na prodloužené platformě) je na pomezí C a D. A to jistě uznáš, že je kravina.
A to, že u nás (i u vás na Slovensku) má Škodovka, a hlavně Oktávka, hrubě nadsazenou pověst, kdy jsou za ni někteří zákazníci schopní zaplatit až nesmyslné peníze a žít v bludu, že mají auto střední třídy, ještě neznamená že taková je objektivní realita. Aneb zkus se zeptat kohokoli v Německu kam Oktávku řadí.
A pro legraci, ať to je černé na bílém, uvedu nejdůležitější rozměry OIII RS 230 liftback vs. Megane GT220 kombi:
(ten Megane dávám schválně proto, že se asi shodneme, že opticky nepatří k největším)
Délka: 4685 vs 4577 (+10,8cm)
Rozvor: 2680 vs 2703 (-2,3cm!!)
Šířka: 1814 vs 1804 (+1,0cm)
Rozchod vpředu: 1535 vs 1543 (-0,8cm)
Rozchod vzadu: 1506 vs 1547 (-4,1cm)
A teď mi upřímně řekni - kde je tam sakra ten rozdíl? Krom toho že má o 13 cm větší převisy, hlavně zadní (ano, odtud ten überkufr), má také menší rozvor (což je pro mě osobně sakra důležitý údaj) a je o cenťák širší. Bože, to tedy je rozdíl!
Takže znovu - opravdu se domníváš, že rozměrově patří OIII na hranici střední?
Ano, přesně tak, nejdůležitější je rozvor, ten hlavně určuje třídu. To, že má auto na malých zádech obrovskou nůši neznamená, že je větší a pro posádku pohodlnější.
Pokdu se budem bavit o klasickým HH (GTI, ST), tak o žádné nekompromisnosti nemůže být vůbec řeč. To, že některý výrobci vyrábějí nekompromisní HH (MRS Cup) je fakt, ale klientela si to žádá. Ne každý si může dovolit třeba Caymana nebo STi.
Jinak tobě příjde 230 koní v "nekompromisním" HH moc? A v kombíku GT je 220 koní akorát, jo?
Prosím tě, přečti si ten můj druhý odstavec ještě jednou, evidentně jsi mě absolutně nepochopil.
A nebo stačí možná toto:
"Patří (myšleno OIII RS) mezi těch pár vozů, co jsou mezistupněm mezi běžnou nižší střední a hh. Krom RS bych sem ještě zařadil Focus ST kombi, Megane GT 220 a, fanoušci koncernu prominou, klasický Golf GTI. A vůbec to nemyslím zle!"
Kapiš? ;-)
Ps.: A aby bylo úplně jasno - OIII RS považuji za skvělé auto, klidně si troufnu tvrdit za nejlepší Škodovku v moderní historii automobilky a jednoho z nejlepších zástupců C segmentu.
V čem bych ho neměl pochopit. V první části jsi objevil převratnou novinku, že kombi nebo liftback nepatří mezi HH, což každý jiný ví už jen dle jejich jiného typu karoserie (kombi ani liftback nikdy nebude hatchback).
Žádný jiný auto nevystihuje podstatu klasického HH víc než právě Golf GTI.
Já reagoval na druhou část tvého odstavce. V čem je dle tebe rozdíl mezi "nekompromisním" klasickým HH (GTI) a Meganem GT? Rozdíl je jen 10 koní, který těžko poznáš a s adaptimním podvozkem u GTI si užiješ i lepší komfort.
V cem je nektery z dnesnich klasickych HH "nekompromisni" oproti tem ostatnim? Že ma o 1 par dveri min (Megane RS), ze ma o chlup lepsi cas na Ringu (Civic TypeR) nez kombi od konkurence (Leon Cupra ST), co uz ale vlastne neni ani "nekompromisni", neni pry dokonce ani HH a pritom ten Ring zajede lip, nez ten "nekompromisni" Megane? >:D
Rozdíl mezi klasickým "kompromisním" (např. GTI) a nekompromisním HH (MRS Cup) poznáš sám jakmile se s nimi projedeš na různých silnicích s různou kvalitou povrchu ;-)
A ano, Cupra ST nikdy nebude hot hatch, protože ten vždy vychází jen z hatchbacku. Nevím jak srozumitelněji už bych to měl napsat. Snad jedině, že bych ti to nakreslil >:D
Jakoze ze ten "nekompromisni" HH ma min komfortni podvozek? Nestacilo by pak vymenit u te Cupry ST pruziny? :-)
A ten CTR se pak vlastne muze menit z "kompromisniho" na "nekompromisni" prepnutim na jiny mod adaptivnich tlumicu, parada!
Ano, míň komfortní podvozek jeden ze znaků nekompromisnosti ;-)
Pane jo, každý soudný člověk snad srovnává sériové modely navzájem a ne upravený se sériovým. Nebo ty běžně čteš srovnání třeba sériového GTI s vytuněným CTR od nějakýho garážový tunera?
Jestli jsem te ted teda pochopil spravne, tak dalsi znak nekompromisnosti je ten, ze v kufru odvezu obyvaci stenu z Ikei a posloucham pritom na premiove audiosouprave Cajkovskeho b moll na volume 12, zatimco ten kompromisni muze vzit navic jeste TV s uhloprickou do 50 cm a ten b moll muze mit jenom na volume 11? :-)
Ne, ted vazne. Nikdy jsem nechapal, proc by prakticky totozna auta (koncepci, motorizaci, vykony, charakterem, jizdnim projevem, rychlosti atd. atd.) mela byt jedno na rozdil od druheho "nekompromisni", "ultimatni" apod. . Jiste minimalni rozdily tam budou, ale tohle je dost afektovane vymezovani.
Ano, vzal jsi to teda až do velkýho extrému, ale pochopil jsi mě dobře. :-)
Rozdíly tam budou, idkyž podle mě ne minimální. Pokud bude chtít někdo koupit HH a ví, že s ním bude denně jezdit 40 km po hrbolatých okreskách a bude vozit další 3 lidi, tak pokud není masochista, tak třeba kontrétně 3 dv. MRS Cup dopředu vyškrtne ze svýho výběru nehledě na to, že s ním odveze stejný počet osob a stejně velikou telku jako v GTI . Podstata HH je o universálnosti a někteří té universálnosti nabízejí míň, proto jsou více nekompromisní.
HH uz je ze sve podstaty velmi kompromisni auto a dnesni HH jsou prave uzivatelsky privetive, prakticke, univerzalni, komfortni, luxusni, usporne, .., jako jeste nikdy (neprobiram ted jejich nepopiratelne schopnosti jezdit cim dal rychleji).
Pak proc i ty nejmensi rozdily mezi nimi znamenaji "nekompromisnost" jednech oproti tem druhym? To je prave to, co nechapu. Novinari v testech urcite musi pouzit nejaky hystericky vyraz o tom, ze jeden z tech rychlych obyvaku na kolech je "ultimatni okruhove nacini" a ten druhy, i kdyz je vlastne az na 1 decibel urovne hluku a trosku lip tlumicimu podvozku stejny, ze je "mnohem univerzalnejsi". To jsou prece terminy k smichu a nikdo, kdo v takovem aute nekdy jel, tomu prehaneni prece nemuze verit. Urcite se od sebe musi nejakym popisem odlisit, ale az takhle? :-)
BTW vybirat si pro pravidelnou prepravu vice osob po tankodromu zrovna HH mne prijde jako spatny vyber, kdyz se pro tenhle ucel nabizeji daleko vhodnejsi kategorie vozu. Smutnou pravdou je ale to, ze se prave temhle autum dnesni HH dost nebezpecne priblizuji, jenom si navic zachovavaji schopnost jet velmi rychle.
Ano, ale v těch tebou uvedených vlastnostech jsou mezi nimi rozdíly.
V určitých oblastech jsou rozdíly minimální,ale někdy jsou značné (viz třeba komfort mnou zmíněných GTI a MRS nebo praktičnost). Co z toho pak dělají novináři už je věc druhá.
Ber to jako úměru: universálnější = víc kompromisní. Je to jako v desetiboji. Desetibojař, který zvládne líp 7 disciplín než druhý, tak je universálnější než ten, který zvládne jen 3.
K BTW to byl jen příklad. Ale kdo má peníze nebo využití jen pro jedno auto a chce si zároveň užít i svižnou jízdu, tak sáhne po HH. Trochu mi připadá, že házíš všechny HH do jednoho pytle a při výběru rozhoduje jen design nebo náklonost ke značce, popř. nabídka barev :-)
O "nekompromisnosti" nepisou jenom novinari, ale pokud se nepletu, tak nekolikrat i ty. Prave proto porad nechapu, co je na jednom HH tak nekompromisniho oproti tomu druhemu, kompromisnimu, kdyz jsou silne kompromisni, univerzalni a bez omezeni pouzitelne i jako rodinny vuz vsechny, jenom nektere o malilinko vic a jine o malilinko min nez ty druhe. Nekompromisni je Caterham, dnesni HH je proste rychly obyvak na kolech a mluvit u nej byt jenom o nejakem naznaku nekompromisnosti je s prominutim k smichu.
K poslednimu odstavci- ano, nepripada ti to ani trochu, ja si totiz myslim presne tohle. Jeste k tomu dodej cenove rozdily v radu par tisicovek, cervene linky ve svetlometech, vysledky novinarskych testu, velikost kufru a dalsi podobne dulezite sportovne-nekompromisni atributy.
Jenže já těmi nekompromisními HH myslím ty, které jsou méně universálnější než konkurenční HH. Nemyslím tím, že jsou stejně nekompromisní jako třeba ten Caterham.
A jak jsem uvedl, v některých oblastech vnímám ty rozdíly mezi HH velký.
Jukni na vlákno "srovnání", první dva příspěvky - Futurista a iudex. Proto jsem psal:
"Ps.: Vyjadřuješ se k tomu níže, ale radši to hodím do jednoho vlákna - souhlasím s Futuristou v tom, že RS prostě mezi hh nepatří."
A ano, měl jsem to napsat trochu jinak a výraz "hh" nepoužít, jsem vinen, ovšem gró toho všeho je v tom, že souhlasím s Futuristou v rámci názoru, že RS je rychlé a kvalitní auto jemuž by slušelo označení "GT", ale sportovní náčiní jako TypeR, Megane RS nebo Golf R to prostě není...
No a já naopak tyhle "odlehčené" verze, velmi často s praktičtější karoserií a lepším počtem dveří, velmi kvituji a jsem potenciální zákazník.
Už je to jasné?
Ps.: Samozřejmě vím jak vypadá hb, jak kombi a jak sedan, o liftbacku nemluvě. Fakt. ;-)
Jasný. Jak jsem psal, mně nešlo jen do hlavy to tvoje srovnání klasického HH a GT v podání Meganu apod., protože kromě kufru v nich moc velký rozdíl není, co se týče výkonu a přívětivosti.
P.S. Tak to je fajn. Někteří to tady ne a ne pochopit ;-)
Asi nejlepší škodovka z pohledu mixu sportovnosti a praktičnosti. Designově strčí koncernovou konkurenci do kapsy, výkonově pořád ztrácí. Jen to zvukové šidítko by si už mohli odpustit!!! Laděný výfuk přece není problém. 8-s
Máš pravdu. Nikto od kompaktu nemôže čakať drahý výfuk s klapkou á la F-type alebo titánový Akrapovič, ale sú aj iné riešenia ako repráky; napr. riešenie Fordu so zvukovodom pred kabínou je funkčné, výborne to znie (nie umelo) a je to lacné.
To sa musíš spýtať nášho kolegu AudiRS6. :-)
Btw. ako som pozeral ladené výfuky, Remus má aj verziu s klapkou, ktorú ovládaš diaľkovým ovládaním, teda zapneš si to len podľa potreby, čo je asi najlepšie riešenie. Akurát to niečo stojí (cca. 2500 eur).
Auto ma znit od motoru, ne od vyfuku. Takze 2500E za vyfuk, aby mi to potom furt prislo umele jsou za me osobne proste vyhozene penize, nehlede na vyrobce, klapku nebo dalkove ovladani. :-)
Kde aftermarket vyfuk pochopim je pri honbe za kazdym kilem vahy dolu a za kazdym konem nahoru, v takovem pripade proc ne. :yes:
Jinak AudiRS6 urcite vi a odpovi (on ten koment i miril na nej, jen jak tu zatim neni tak jsem to soupnul pod tebe >:-[] ).
Netvár sa, že dobrý výfuk je nanič (podprahové oznámenie od Teba ako BMW fandu je, že niet nad zvuk bavorských R6, že?); zvez sa s F-type a zistíš, že výfuk robí 80% fascinujúceho zvukového prejavu toho auta (a to pritom V8 vie tiež znieť).
Ale samozrejme ladený výfuk nie je len o zvuku, ale aj o výkone; pri tomto motore sa uvádzal nárast výkonu tuším o 10 koní.
F-type, spolu s C63 AMG spolu s caymanem GTS (zase si to s tim BMW netrefil >:D ) jsou za me asi nejlepe znejici auta a ano, i diky vyfuku, ale to jsou svetle vyjimky a hlavne nejde tam JEN o vyfuk, jako v pripade 4 valcovych HH. Podprahova informace je, ze to chce vic valcu v mensim aute, v dnesni oturbene dobe je to uz vicemene jedno chtelo by se rict, ale neni. Uz to nikdy nebude 50:50 jako u atmosfer, ale i pomer 20:80 zvuk motoru (sani) vs. vyfuku je lepsi nez 0:100. A podle me jednoduse az pak ma auto zvuk co chytne za srdce, a ne cirkusovy hluk co chytal za srdce mozna v 18 letech. ;-)
Takze cpat ladeny vyfuk na HH kvuli zvuku, no, kazdemu podle jeho chuti, ja bych do toho (jen kvuli zvuku) nesel. ;-)
Motor má podľa mňa vždy menší podiel na zvukovom prejave auta, ako výfuk, takže výfuk je dôležitý, nie že nie a nie je to len preto, že R4 nie je zvukovo nič moc. Zober si povedzme prémiové sedany s V8, zvukovo je to síce paráda, ale iba ak z toho motora niečo počuješ, pretože väčšinou je ten motor dosť utlmený a moc ho nepočuješ. V aktuálnom Speede je test Jagu XF, ktorý má ten istý motor ako F-type (3,0 V6 kompresor), ale v sedane je civilný výfuk a auto tak pôsobí kultivovane a zvukovo nenápadne, na rozdiel od hulvátskeho F-type s jeho rezonátorom vo výfuku. Čiže rovnaký motor a úplne iný zvuk, iba vďaka výfuku.
Vyssi stredni bych uz z toho uplne vynechal, tam se myslim cestovat rychle a tise snad i ceni vic.
Jako max se tak da brat stredni trida, nebo jeste lepe nizsi stredni, kde ty auta proste jsou utlumene vice. A ano, vzdycky to bude vetsina z vyfuku, ale pro me osobne to proste nemuze byt jen o tom, jinak je to fail. A kdyz mluvis o ladenem vyfuku, podobne se dal (nebo dalo) ladit i "predek" auta (otevrene sani treba).
Osobne jak budu mit prilezitost strasne rad bych si skusil XE S, vim ze vyfuk tam jaguar naladil jinak nez v Ftypu, jestli ten motor ale neni kompresorem uplne utlumen, muze to byt pro me spis vlastnost do plusu. ;-)
Len pre info teraz som pozeral Akrapoviča a cat-back (teda výfuk od katalyzátora dozadu) pre túto verziu motora pridáva 9 kW, 16 Nm a uberá 6 kg. To sú zmeny, ktorú už pocítiš, teda to nie je len o lepšom zvuku. Remus cat-back má +6 kW, 10 Nm a -3,2 kg. A komplet výfuk od zvodov, teda aj so športovým katalyzátorom pridáva ešte viac.
Dávat na přeplňovaný motor laděný výfuk z důvodu zvýšení výkonu (nebo podobně sání) má smysl ve chvíli, kdy jsou vyčerpány SW možnosti a kdy pak průtok vzduchu a spalin sériové komponenty už "brzdí".
A ty SW možnosti u tohoto motoru zdaleka nejsou na limitech.
Jasné, že nik si na turbomotor nebude dávať výfuk kvôli výkonu, to je len taká príjemná pozitívna externalita, hlavný je zvuk. Ty so sound sympozérom v ST zvuk riešiť nemusíš. ;-)
Tak na minulém autě jsem tam dával komplet výfuk hlavně kvůli výkonu a s ohledem na zvuk to byla chyba, protože pak delší cesty rychlým tempem byly za trest a audio naprosto zbytečné. Tzn. u mne šlo o externalitu naprosto negativní.
U současného jsem tam po této zkušenosti hodil pouze svody a kat, což udělá možná výkonově 80% toho, co komplet celý výfuk, ale zvukový nárůst i při zátěži je minimální.
Ono solídne firmy vedia ten výfuk naladiť tak, aby mal výraznejší zvuk len pri určitom režime (otáčkach, sile stlačenia plynu), teda aby Ti pri diaľničnej ustálenej 140ke nepraskla hlava. Ale je to stále riziko, že keď sa to nespraví dobre, budeš z toho len ohučaný. Ja práve teraz ten cat-back riešim, naopak výmeny katalizátora sa obávam. Úplne ideálne riešenie je to s klapkou vo výfuku, ktorú si aktivuješ len vtedy, keď sa chceš vyjašiť a teda mať aj výraznejší sound.
Tak výměny katu bych se nebál. Samozřejmě je to motor od motoru, ale výměny zadních dílů zas až tak moc výkonově obvykle nepřidají, protože tě zabrzdí už na začátku svody a kat a pak už to "průchodnější" výfuk nezachrání. Jasně, ideální je kombinace kompletního výfuku a tomu přizpůsobená modifikace SW, ale to je pak cenově šupa.
Pro srovnání, když jsem na minulém autě udělal komplet výfuk a sání, tak bez příslušné modifikace SW byl nárůst možná třetinový (s bídou rozeznatelný) proti tomu, když se tam pak ještě nahrál upgrade SW (rozdíl rozeznatelný okamžitě). U současného auta, kde už prvotně upravený SW pobere i tyto úpravy HW, stačilo hodit sportovní kat a ve středních otáčkách je tam někde až 40Nm/16kW rozdíl a k tomu motor zabírá o nějakých 150 ot. níže než s origo katem.
tesnav:
neni to nahodou spis tak, ze se napred upravuje "HW" a az potom se ladi "SW"? Prave na miru vsech pouzitych komponent, aby to melo co nejvetsi efekt. Vyladit existujici motor na nejaky prubeh vykonu a krout. momentu a potom prehazet sani, vyfuk a kdovi co jeste mne neprijde jako optimalni varianta.
Jestli se nepletu, tesnav už má upravený software, který počítal s dodatečným montováním výfuku.
A například u mého auta je tam při upravě SW rezerva do cca 350-360 koní a nějakých 450Nm než by bylo potřeba sahat na seriový výfuk, mezichladič atd pokud by chtěl člověk ještě víc koni....řekněme 380-400 a nějakých 500Nm.
Ja reaguju jenom na tesnav-uv prispevek:
"Dávat na přeplňovaný motor laděný výfuk z důvodu zvýšení výkonu (nebo podobně sání) má smysl ve chvíli, kdy jsou vyčerpány SW možnosti a kdy pak průtok vzduchu a spalin sériové komponenty už "brzdí"."
Doted bylo normalni, ze se napred upravovaly komponenty a v zavislosti na pouziti konkretnich dilu se doladovala mapa ridici jednotky, ne naopak.
Teď nechápu jak to myslíš? ......pokud seriové komponenty stačí, zvýšíš výkon jen pomocí SW.
A pokud myslíš tesnovavo auto, tak v recenzi psal, že úpravce nabízí několik palivových map a pokud věděl, že v krátké době, což jsem tak z jeho recenze pochopil, namontuje sportovní výfuk, tak si nejspíš nechal nahrát už SW který s tím počítal.
Postupů je samozřejmě několik a v neposlední řadě je to otázka peněz - value for money. Určitě lze změnit komponenty a ně napasovat individuální SW. Tzn. že kolikrát zhruba za cenu polovičky nového Citigo auto nějak vyladíš. Ale u turbomotorů dnes běžně dosáhneš 60-70% tohoto výsledku pouze tím, že nahraješ "univerzální" SW, a to za cenu zhruba o řád nižší proti komplexnímu přístupu.
Tudíž nemá smysl dávat na motor lepší sání a výfuk i jiné, když mi tato investice za x desítek tisíc přihodí třeba 10kW a 20Nm, když SW za desítku tam přisype klidně 25kW a 100Nm.
A jak píše Covenant, na současném autě mám sice univerzální SW, ale ten byl vyvinut tak, že je schopen pracovat jak se sériovými komponentami, tak i s případně upravenými a s těm odpovídajícími zlepšenými výkonovými parametry.
U minulého auta ne, tam bylo nutné SW zase uprgadeovat, ten už upravené komponenty nepobral.
A tak tady je pes zakopany. Tak to napis rovnou, ze zrovna resis jak pricarovat trochu fejk zvuku svemu HH a nemusis se schovavat za domnele podprahove informace ode mne. :-)
Za to ze se ti zvuk z vyfuku pozdava se prece nemusis stydet, je to jen o tom pripustit, ze tohle nemusi oslovovat kazdeho. ;-)
Prečo ten posmešný tón. Podľa Teba je všetko, čo nejde priamo od motora, fejk zvuk? Čiže aj spomínaný F-type, zo zvuku ktorého si všetci ucvrkávajú, je len fake? Ako potom označuješ zvuk M3/M4. MP3? ;-)
Ale no tak, toto neni posmesny ton, jen reakce na tebou uz ponekolikate podsouvani mi BMW, kde pritom nejde o me podprahove info, ale jak se ukazalo tvou podprahovou obhajobu sveho pristiho nakupu. A smesne mi neprijde, ze ses tak rozhodl, ja jen vyjadril svuj pohled na vec (zvuk obycejneho GTi mi prijde tomu autu (vykonu, cene, motoricke vybave... adekvatni)).
Ad F-type, ano, je to prikraslene vyfukem a vetsinu jeho efektu tvori jen vyfuk, ale takove auto si to prede mnou proste obhaji, protoze k tomu zvuku ma i poradny hardware a krom toho prskani do vyfuku tam clovek slysi spalovat 6 valcu. 2l r4, ktery po ceste z parkoviste od hypernovy bude hucet stejne jako ten F-type je podle me jen pretvarka a umelost. Proto se mi treba nelibi zvuk A 45 AMG, jednoduse predstira neco, co neni. Nekomu to muze vyhovovat (a da li pan buh Magister nebo cherokee mi to nalezite vysvetli i v tomto vlakne >:-[] ), ja bych tech 2500E ale vlozil asi jinam.
EDIT: a nez jsem to dopsal, uz si zase stihnul vytahnout BMW. Vazne, tady mas problem s BMW zjevne ty, ne ja. >:D
Ale tu nejde o mňa, ale o Tvoju tézu, že akýkoľvek zvuk, ktorý ide odinakiaľ ako od motora, je falošný a nehodný. Ja tvrdím, že výfuk môže veľa pomôcť, nikde netvrdím, že kompakt s R4 má znieť ako F-type s V8. Len keď všetci vieme, že zvuk R4 nie je zrovna ideálny, prečo sa brániť ladenému výfuku? Odsudzuješ aj Megane RS Trophy, ktorý má titánový výfuk od Akrapoviča, ako fejk? To je podľa mňa trošku rozdiel od tuzerského Civica r. 1995 s 1,4kou a trubkou šírky dažďovým zvodom namiesto výfuku. Ty to ale všetko hádžeš do jedného vreca ako "pretvárku a umelosť".
Ale vzdyt to mas hned v prvnim komentu, tak se ocituju:" Kde aftermarket vyfuk pochopim je pri honbe za kazdym kilem vahy dolu a za kazdym konem nahoru, v takovem pripade proc ne. :yes: ".
Megane Trophy RS je naproste maximum toho co HH dovedou (dovedli), za cenu obetovani absolutne vseho a vsadim se, ze kdybych mel to stesti se pobavit s nekym z renault sport tak jako duvod toho titanoveho vyfuku od akrapovice na jejich aute mi reknou: vykon, hmotnost, az pak zvuk. Kdyz to ma nekdo takto, ztotoznim se snim, kdyz to ma nekdo: hlavne zvuk, vykon/hmotnost jen prijemne side-effects, tomuto pristupu ja proste nerozumim.
Jinak prosim neprekrucuj co pisu, "Tvoju tézu, že akýkoľvek zvuk, ktorý ide odinakiaľ ako od motora, je falošný a nehodný" jsem nikde nenapsal. Procti si toto vlakno znovu. Pisu, ze auto nema znit JEN od vyfuku, a ze i pomer 20% od motoru a 80% od vyfuku je fajn, dulezite je tam ten motor slyset, on nema prervavat vyfuk, maji znit spolu. Predstav si to tak, ze podle me je zvuk motoru zaklad domu. Az kdyz mas polozene zaklady je podle me vhodne postavit (vyfukem) zbytek, a klidne tam pak postav i dve patra (onen F-Type). Ale kdyz nemas ten zaklad, ale furt to chces hnat do dvou pater je to podle me zbytecne. Takovy dum treba bude na prvni pohled vypadat stejne, ale clovek to proste citi, pozna ze je neco spatne (treba onen A 45 AMG, to auto podle me rve jen aby rvalo).
Nevim jak lip to uz popsat.
EDIT: A jeste dovetek, protoze mam furt pocit ze citis potrebu prede mnou obhajovat svuj pohled na vec. Ale to vazne neni potreba. Ja tohle vlakno nezacinal s tim abych nekoho presvedcil o svem videni (slyseni) sveta. Jestli ti udela aftermarket vyfuk na tvem aute radost tak smele do toho. Ja jen napsal svuj pohled na vec, necitim potrebu to sve videni nekomu vnucovat, svuj nazor nepovazuju za lepsi nez tvuj. Povazuju ho jen za svuj. Proc v tom vlakne pokracuju je jen pokus o dovysvetleni coz, a ted ruku na srdce, trva tak dlouho mimojine i proto ze vytrhavas z kontextu. Tak ci onak doufam ze odstavce nahore to uz dokazali, a jestli ne tak je to stejne jedno bo lepe uz se vymacknout asi neumim :-) .
Ja Tvojmu postoju rozumiem a sčasti sa s ním aj stotožňujem, sčasti ale nie. Súhlasím, že výfuk nemá robiť 100% zvukového prejavu auta a že prístup Mercedesu s A45 AMG je už prehnaný, teda že zvuk má byť primeraný konkrétnemu autu a jeho motoru. Ako píšeš kompakt sa nemá snažiť znieť ako superšport, to nie je len ťažko uveriteľné, ale aj trápne. Zrejme odlišný máme názor na tú mieru primeranosti; pre mňa je napr. pre hotheč primeraný zvuk ako má Focus ST a napr. Cupra či GTI sú až zbytočne moc utlmené. A tiež nesúhlasím, že výfuk sa má meniť primárne kvôli výkonu. Ako sa diskutuje v inom vlákne, v dnešnej dobe turbomotorov sú oveľa jednoduchšie a efektívnejšie spôsoby zvyšovania výkonu ako je ladený výfuk; úspora hmotnosti je na úrovni toho, či som najedený alebo nie; takže skutočne ako hlavný dôvod výmeny ostáva ten zvuk. Howgh. ;-)
U toho trphy RS jsem prohodil poradi, podle me slo hlavne o hmotnost, pak vykon, pak zvuk (proto titan, proto to auto nema zadni sedacky atd. ), precijen to u vyfuku furt muze hodit 5-7kg jako nic (btw. toho musis sezrat docela dost teda >:-[] ).
Tu samotnou hladinu "primerenosti" uz mame kazdy posazenou jinde. Me 230k golf GTi proste zni adekvatne. Cupru jsem pod plynem jeste neslysel, tak nebudu soudit. Btw. stejne jsem nazivo jeste neslysel ani M3/M4, proto i pri nejlepsi vuli bych ti nedokazal napsat jestli zni jako MP3, nebo jen obycejne blbe (soude z videii). >:D
Jo, je to tak, v rámci Volby jízdních režimů. Ten zvuk je pak spojený s volbou režimu Normal a Sport, případně pokud si nastavíš Individual, tak se to řídí dle nastavení motoru (Eco-Normal-Sport). Myslím, že to hraje v režimu Normal trošku a v tom Sport naplno. Přes diagnostiku se dá hlasitost upravit v rozmezí 0-100% (v násobcích 10%).
Ano, je to přesně tak jak píšeš. Bohužel to hrálo i v režimu ECO, takže se toho volbou režimu zbavit nešlo. Já si ho kupříkladu nechal trvale deaktivovat, neboť mě to hodně vadilo.
To je asi ideální řešení. Druhá varianta je ten volič neobjednat, ale zase přijdeš o hračku :-) . Máš pocit, že se ty režimy nějak výrazněji liší - třeba že v Eco jezdíš opravdu za méně paliva, nebo že to ve Sport jede lépe než na Normal?
Připadá mě, že rozdíl v reakci motoru je mezi jednotlivými režimy nepatrný. Jak jsem zjistil, tak největší vliv mají jednotlivé režimy na chování tempomatu. Uvedu příklad - mám na dálnici nastaveno 130 a dojedu vozidlo jedoucí pomaleji. Přibrzdím a následně po opětovné aktivaci tempomatu auto v režimu SPORT téměř plným plynem dožene zpět nastavenou 130. V režimu NORMAL je to pozvolnější a v režimu ECO velmi plynulé a pozvolné. Takže pokud má něco vliv na spotřebu, tak pouze to chování tempomatu. Dále ještě pak v ECO režimu pracuje klimatizace při nižších otáčkách ventilátoru a aktivní bi-xenonové světlomety se v ECO režimu nenatáčejí. Když jsem auto objednával, tak mě nikdo nedokázal odpovědět (ani od prodejce a ni přímo z Boleslavi), jestli když to objednám bez volby režimů, tak tam nebudu mít ten výrobník kraválu.
Že bude auto bez režimů taky bez kraválu bylo podle mě jasné a bylo to uvedené i v konfigurátoru. V čem se mlžilo byly právě ty ostatní věci, tj. vliv režimů na odezvu na plyn apod.
Větší význam by ten volič asi měl s automatickou převodovkou...
Právě že to tehdy jasné nebylo, a to ani prodejcům - jak už jsem uvedl. Ale objednával jsem ho v říjnu 2013, takže od té doby se to asi změnilo. Já už to pak nekontroloval.
I v tištěném katalogu, který byl k dispozici už při uvedení auta na trh, se píše: "Performance Mode Selection (volba jízdního profilu) pro vozy RS přináší i funkci Performance Sound Generator. Spolu s nastavením motoru (Normal/Eco/Sport) se tedy nastavuje také zvuk. Řidič si tak v kabině užívá výraznější sportovnější projev motoru při dynamické jízdě, nebo naopak přirozený zvuk v režimu Eco."
...a Performance Mode Selection je normálně příplatková položka v konfigurátoru / ceníku. To ale nevylučuje, že si to někdo z prodejců nepřečetl :-)
Je to hezké, ale pořád mi přijde jako lepší value/money volbou klasické ERso. Určitě si Oktávku nekoupíš na okruh a za cenu ORS máš nadprůměrně dynamické a prostorné auto, které i dobře vypadá. ORS je jediná Oktávka, která za své peníze stojí... a to myslím smrtelně vážně!
Čisto z hľadiska value for money je RS najlepšia voľba, ten príplatok 75t je dosť (pri GTI je Performance Pack tuším len 25t).
Na druhej strane som už Octaviu na okruhu videl a myslím, že záujemcovia o RS230 ten okruh zrejme zvažujú. Btw. prínos samosvoru necítiš len na okruhu, ale aj na točitej okreske, kde Ti môže zachrániť plechy (povedzme preženieš nájazd do zákruty a auto s otvoreným difom Ti nedotáčavo prejde do protismeru, kým so samosvorom to udrží stopu).
No, v tom máš pravdu, ale zas... kdo jezdi na hraně auta v provoze tak, aby nedotáčivě vylítl do protisměru... je idiot >:D Sorry >:D Pochopím, že to někdo jednou dvakrát zkusí... ale >:D
:D:D Jasné, ale neděláš to někde, kde čekáš auto v protisměru a kam nevidíš? ne? >:D To já rozhodně nejsem uplnej slušňák ale na tohle si dávám pozor :-)
Vidim to podobne. ORS pro me neni klasicky HH, proto implantace schopnosti klasickych HH za bratru 75tis je neco do ceho bych osobne nesel a radeji si udelal radost ve vybave. Tak jak mi u Golfu samosvor smysl dava, tam bych si ho u oktavie odpustil. Precijen oktavku vidim jako rychlou spis naz dalnicich/silnicich prvni tridy, a tam svor netreba, nez na silnicich nizsich trid.
By mě zajímalo, jestli by ORS dokázala předjet tříválcovou Astru. Nevíte někdo? >:D
Pane Mička, vy, narozdíl od nás, jste jel obě auta. Nevíte?
Ale asi by to nějak zvládla, je to přece koncern. ;-)
No a k věci: pořád si myslím, že pokud budeme u tohoto auta mluvit o sportovnosti, pak nevím, jak by se mluvilo o TypeR, Megane RS, Cupře atd... Furt je Octa jen rychlé auto, určitě kvalitní, kterému by slušelo ale označení GT. RS bych nechal opravdu jen pro pár vyvolených HH.
Neviem, prečo sa tak nasilu snažíš rozlišovať Octaviu od ostatných kompaktných hothečov; furt je to jedna kategória hothečov (hot-liftov), teda praktických a bez väčších obmedzení použiteľných áut, ktoré sú však schopné poskytnúť i športovejšie zvezenie a nestratia sa ani na okruhu. Samozrejme váha kritérií "hot" a "hatch" je rôzna, taký Golf GTI je trochu viac praktický a menej okruhovo zameraný ako MRS Trophy, ale stále je to jedna liga. Koniec koncov aj ten aktuálny kráľ predokolkových HH CTR je stále praktické päťdverové auto s veľkým kufrom, s ktorým môžeš denne dochádzať do práce. A aj tých 230 koní v relatívne ľahkej Octavii Ti už poskytne slušnú dynamiku na okruhu, pričom dôležitejší ako ten absolútny výkon je najmä ten samosvor, ktorý umožní efektívne využiť každý kW výkonu (na rozdiel trebárs od silnejšieho Focusu ST, ktorý to väčšie stádo koní s otvoreným difom nie vždy ukočíruje). A ak chceš skutočný športiak, musíš skrátka niekde inde (k Porsche, Caterhamu atp.).
Nesnažím se nic násilně rozlišit, ale pokud srovnám jízdu v ORS a MRS, pak pokud mi někdo bude tvrdit něco o sportovní jízdě v Octě, nevím, jak nazvat jízdu v MRS. Pokud budem míchat dohromady praktičnost a sportovnost, pak není o čem diskutovat. MRS není praktickej, ORS není sportovní.
ORS je dobrej rychle lift, se kterým může být i zábava, ale nazval bych to spíš tím GT. To je můj názor. Osobně nevím, proč někdo třeba ve srovnání MRS a GTI vyzdvihuje praktičnost. Asi jen kvůli vítězství ve srovnání. Taky Renault má, nebo měl, Megane grandtour GT, kterej byl stejně silnej jako ORS.
Aj ten Megane RS mal verziu bez samosvoru (volalo sa to tuším Lux, kým verzia so samosvorom bola Cup), takže tá nebola o nič športovejšia ako Octavia.
A hlavne nezabúdajme na definičnú podstatu hotheču, ktorou je skĺbenie praktickosti a športovosti. Auto s vyhádzanými zadnými sedačkami či trubkovým rámom už je podľa mňa za hranicou tejto kategórie, keďže úplne rezignuje na hlavný definičný znak HH.
Já měl na pár hodin MRS bez samosvoru, a na víkend pak Cup. A k tomu auto jsem přistupoval jako k zábavnýmu autu, a praktičnost jsem neřešil. I tak jsem s manželkou a dvěma dětmi jezdil celý víkend na pohodu. Tu praktičnost by ORS splnila taky, určitě líp. Ale zas by chyběla ta zábava. Už ten Megane grandtour GT, se kterým si pohráli v Dieppe, byl prostě jen super rychlej kombík. Ale učůrávat nad ním stejně, jako zde učůrává pan Mička nad ORS, by mne nenapadlo.
Největší mínus ORS vidím v tom, že je na každym rohu, má jí pomalu každej, kdo dostal vyšší budget na služební škodovku. Ten wow efekt tam prostě chybí. I v tý jízdě. Jak jsem psal - prostě jen výbavovej stupeň, rychlý a pohodlný auto. GT.
V rámci srandy, pri všeobecnom blahorečení produktov Škody musí trojválcovú Astru predbehnúť na Pezinskej Babe aj Octavia 1,2 TSI a táto RS okolo nej preletí tempom nevídaným. Veď história v niekoľkých testoch jasne ukázala, že niet lepšieho auta na svete. >:D >:D >:D Mne to PR silne pripomína časy nedávno minulé keď všetko najlepšie, najväčšie a najrýchlejšie bolo zo Sovietskeho zväzu >:D Žeby to PR robili rovnakí ľudia len pre inú "agentúru" ? >:D
Já když vidím, že autor testu je pan Mička, tak to beru hodně s rezervou, protože poslední dobou mi některý jeho perly připadaj jak z jinýho světa. Testy, kde se vyzdvihnou jen plusy, testy, kde naopak zmíníme jen mínusy, a včera test Astry kde na tříválec nemá o hodně silnější čtyřválec. To už si fakt člověk říká, že čte Trnky Brnky... A bohužel tohle má být seriozní server.
Ta auta jsou fakt dobrá, ale z prdu kuličku neuděláš. Tedy pokud nejsi na ACZ. Tady lze najít i zázraky. ;-)
Jak už bylo včera zmiňováno v diskuzi pod Astrou, ten nepříliš velký výkonový rozdíl v reálném světě na technické okresce skutečně nemusí být vůbec znatelný a v praxi to vážně vypadá tak, že silnější auto nad slabším nebude mít převahu...
Ta se projeví třeba až na dálnici nebo při předjíždění...
Já OIII RS TSI mám, ale tříválcovou Astru jsem zatím neměl tu čest potkat (nebo spíš poznat či rozeznat), natož možnost ji předjet. Myslím ale, že by se mě to s dvojnásobným objemem motoru a dvojnásobným výkonem snad podařit mělo.
Co se týče označení RS či GT, tak mě je to úplně fuk. Já auto vnímám a především užívám jako rodinný automobil s dostatečnou výkonovou rezervou na předjíždění a jako takový mě vyhovuje naprosto dostatečně. Takže pro mě by samosvor nebyl v 99% jízdních situací k ničemu.
A co zatah, je hutnej?
Chapu, ze je Okta lokalni produkt, kterej je prozkoumat vsemi prizmaty ze vsech uhlu, ale nepamatuju si, ze by se okolo ostatnich aut, ktera maji priplatkovou speru, delalo takovy halo. Kolonka "diferencial' v tabulce technickych parametru je taky legracni :-)
TDI uz je pase, at zije VAQ.
Sranda je, že práve ten VAQ robí z Octavie RS (obdobne tak z Golfu GTI) citeľne lepšie auto. VW udáva, že samotný VAQ zlepší čas na NS o 8 sekúnd a Škoda dokonca písala o 10 sekundách; a to je dramatický rozdiel.
To verim, samozrejme se tesim, az se s tim projedu.
Na druhou stranu bych si nerad pletl pojmy s dojmy, on kazdy samosvor udela z jakehokoli modelu jine auto :-) A tady mi jde o ty formulace - dokud bylo jen XDS, tak to byla modla, ktera zlepsila jizdni vlastnosti ne o 100, ale minimalne o 110 procent. Ted mame VAQ, tak se tlaci to.
Nic proti spere, taky na svem aute nahrazuju seriovy diff sperou od Quaife - stoji min nez origo auto posune o dost dal.
Tak velebenie XDS+ mi tiež vadilo, notabene keď to niektorí redaktori pomaly nedokázali odlíšiť od samosvoru. Určite to niečo pomôže, ale je to úplne iný princíp a Focus ST najlepšie ukazuje, že klasický samosvor to nemôže nahradiť (viď jeho horiace brzdy na okruhu pre neustále simulovanie práce samosvoru pribrzďovaním v zákrutách).
Btw. s Quaife si to vychytal, dobrá voľba. :yes:
To je možné a ono to vraj celkom fajn funguje pri bežnej jazde, len na okruhu to selektívne pribrzďuje v podstate stále, takže brzdy nemali pokoj a výsledok bol, že začali horieť (tuším autoexpressu, ale neviem presne, nechce sa mi prehľadávať Youtube).
Jediná volba :-)
Starý diff jsem si rozbil sám při montáži, nový otevřený je problém sehnat a Quaife stojí o 6 tisíc méně. Na zlepšení jízdních vlastností se těším, i když u 180 koní to asi nebude až taká změna. :-)
S Focusem bohužel nemám zkušenost, ale k těmhle náhražkám mám obecně nedůvěru. A jestli to (ne)funguje tak, jak píšeš, tak je to o ničom. :'-(
Přece chlapi na ACZ jsou známí tím, že všechno přesně změří, spotřebu, zrychlení, čas na okruhu. Tak se nediv, že každý má šupléru v kapse a prostým přiložením k logu okamžitě vidí plus 15%. >:D
- vyšší posaz je zřejmě daný sériově montovanými elektricky nastavitelnými sedačkami, v normálním RS se sedí celkem nízko (v rámci možností) - tahle "výbava navíc" je tedy trošku kontroverzní
- červené brzdové třmeny má i normální RS
- pneu nejsou 223/35, ale 225/35
- prošívání je pro RS volitelné, červené nebo šedé, bez příplatku
- kde je nové "černé obložení přístrojové desky"?
mi pride pouzitelnejsia na kazdy den a na bezny provoz.. ... a aj na tych 18-tkach bude asi komfortnejsia ako tato 230tka na tychto [odkaz] skutocne uz dost nizkoprofilovych pneu .... vyhodu samosvoru na okruhu iste vodic vyuzije plnym priehrstim .. ale v beznej premavke to podla mna zase az take jednoznacne nie je.... cestou rano v meste do prace ci na dialnici alebo na beznej ceste medzi dedinami/vesnicami sofer asi oceni ine prednosti napriek tomu ano rozumiem... nema to byt bezna tuctova seriovka pre kazdeho na kazdy den.... ale prave preto mi je klasicka RS sympatickejsia.... svojou pouzitelnostou na kazdu prilezitost by bola aspon u mna vitaz... o cenu uz nejde ... tych 75 tacov hore dole je uz asi jedno..... to uz stejne nik neriesi pri tychto cenach.... skor by som pozeral na pouiztelnost auta ako takeho.... samozrejme ak by som siel na okruh .... tu ma jasne na vrch 230tka a zvolim prave ju ... ale uprimne... kto z nas jazdi na okruhu a divokymi prazdnymi okrskami kazdy den alebo aspon raz tyzdenne? .... asi malokto... v reale teda klasicka RSka mi pride nadalej ako "vhodnejsia" volba pe "bezny zivot"
pomer zabava/vykon/spotreba/pouzitelnost/ a komfort spolu s cenou … bude u klasickej RSky lepsi ako u tejto nekompromisnej jednoucelovo orientovanej 230tky ... inak ano ta 230tka vyzera fakt namakane :yes:
Nekompromisní jednoúčelová Octavie RS? >:D >:D >:D >:-[] Toppere, ona má ta 230ka vzadu polorám? Nebo snad má v uloženích závodní silentbloky? Nebo skořepiny a čtyřbodové pásy?
az tak moc doslovne to zase neber.... ;-) ... mas pravdu.... poloram nema.. ani v kabine zavodnu klietku ;-) ... to by tak chybalo este majitelovi pri jazde v mestskej kolone
ta kola to docela zabíjí - nevěřím, že je to na nich alespoň přijatelně pohodlné a hlavně už ani dobře nevypadají - jak designem, tak velikostí ráfků (toto už je prostě tuzing)
kožené sedačky to zbytečně prodražují a stejně tak jejich elektrické nastavování, které je navíc spíš kontraproduktivní (vysoká hmotnost, zbytečně zvýšený posaz)
U Golfu zaplatíte za Performance cca 1000 € a to máte v ceně i větší brzdy (které jsou ovšem v Octavii už v základu). Logicky se proto nabízelo, že příplatek za O 230 bude spíše ještě nižší a pak by to byl prodejní trhák. Takto se ale zbytečně připlácí za spoustu nesmyslů, o které většina zákazníků O RS nestojí...
Súhlasím s Tebou, tu to bola evidentná snaha o umelé odlíšenie od bežnej RS, tak sa tam narvali aj zbytočnosti, ktoré by si človek inak nekúpil. 19" na bežnom podvozku Octavie, bez DCC sa mi javí ako overkill, už klasická RS je na 18kach tvrdšia, ako GTI na rovnakých gumách (ono tá Cupra nemá DCC len tak). Dizajn je vec vkusu, verím, že mnohým sa disky páčia.
Tiež máš pravdu s GTI, tak je samosvor, 10 koní a väčšie brzdy za 1000 eur, čo je skoro hriech nezaplatiť. Pri Octavii je to len VAQ a 10 koní, tak museli pridať ešte blbosti, aby to viac odlíšili (a mohli viac pýtať).
Úplně stejně jako při měření emisí, tedy pokud to mají i evropská auta, tak na brzdě při měření výkonu mají nižší emise (možná tedy i nižší výkon - nevím).
Dalo by se spekulovat, že pro evropany na brzdě nemají software na snížení emisí, ale na dočasné zvýšení výkonu - víš jak, pro ten pocit :-)
Tak emise se urcite meri pri rychlosti 50 a to se tak nejak rikalo a tenhle vykon se meri jiste pri uplne jinem zpusobu provozu motoru. Klidne tam tedy takovy rezim byt muze. Silne pochybuji, ze nekdo pri tomto rezimu mereni vykonu meri i emise. Verit temto udajum se fakt moc neda >:D
Je to spíš speciální režim pro novinářská auta. V normálním autě se motor bude chovat zcela jinak. Novinářská auta nejsou auta z normální výroby a teď už je asi každému jasné, že i motor je v jiném režimu - novinářském.
Sorry, ale nazvat sportovním autem něco, co nemá vypínatelné ESP je zločin. To je prostě totální kravina a VAQ to nezachrání.
Jinak popisujete jak krásně to vybírá zatáčky a absolutně to netrpí nedotáčivostí, tak proč nám v celém videu neukážete ani jeden celý rychlý průjezd zatáčkou???
Najdi 5 rozdílů... je rychlejší o 2 km/h
má o 15 % větší odznaček na kapotě
je o 15 % dražší
a o 15 % nepoužitelnější
Jinak je to fakt hezké auto,ale když už bych šel do takové třídy,bral bych RS a nebo ještě raději 2,0 tsi 4x4...
Celkově jsem velmi smutný z toho, k čemu Škoda přidává přívlastek VRS... Odkaz závodních speciálů ze 70', najít nelze... RS - Rally Sport, u vozidel primárně zaměřených na praktičnost, ekonomiku a ekologii, je znevážení.
Právě jsem měl tu čest, setkat se tváří v tvář "VRS230", čekal jsem, že bude ultimativní, jak se sluší, ale kromě vynikající práce samosvoru, není patrný, žádný rozdíl. Bylo by přeci tak jednoduché, zkrátit převody a efekt by byl báječný. Rychle za sebou jdoucí stupně 1-5 a odskočená 6, to je sport. Auto má jakousi vtipnou záležitost, při přeřazení vytočené rychlosti o stupeň výš, "střílí" z výfuk, už na trojku, se do takových otáček, na silnici dostanete stěží. Fabia R5, jede na vytočenou 6, asi 170Km/hod. Proč se alespoň Octavia VRS230 nepřiblíží, kdyby ve 170 byla výtočená pětka, bylo by zábavy mnohem víc a k Rally Sportu, mnohem blíž...