Vysoké bodové hodnotenie ma vzhľadom na nedávne testy noviniek dosť prelvapilo - asi to bude aj tým, že že sa hodnotí len niečo, nie všetky atribúty.
"vpředu si posádka musí vystačit s prostorností Fabie, na zadní neplnohodnotnou trojici sedadel a do zavazadelníku se vejde díky rozměrným dveřím téměř cokoli." - napriek slabej ponuke priestoru vpredu a úplne príšerným sedadlám vzadu sú známky vysoké...
A aj som sa zasmial:
"Oproti například Citroenu C3 potěší ostřejší nástup brzd a jistější podvozek." - určite sa v plejáde áut ponúkaných v Európe nájde také, ktoré má nejaký parameter horší ako Roomster...
Suma-sumárum, eufória prešla, Roomster nie je tak úžasným autom, aby zákazníci boli ochotní platiť sebavedomé ceny a ani systém STOP-ŠTART mu podľa mňa nepomôže. Za prvé je drahý a nevyplatí sa, za druhé takýto systém je pre mnohých dokonale otravný.
Škoda by konečne mala zapracovať na novom malom MPV, ktoré by sa mohlo bez obáv postaviť vedľa CšPicassa, Vengy, Merivy alebo ix25 a nezosmiešňovať sa týmto Quasimodom.
Ja myslim ze moc ne. Minimalne v dana cenove relaci. Za ty penize uz mas mimo jine velmi dobrou hondu jazz. To mluvi za vse. Design komentovat nebudu[dle me je odporny] ale na to ma kazdy jiny nazor. Kazdopadne nema ocekavany uspech ani v cechach tam ho dokonale zabiji fabka v kombajnu a korejska minimpv
Jednoduše se to nedá říct, každé auto má široké rozpětí cen, záleží na výbavě. Jazz začíná na ceně 300 tisíc bez klimatizace, dražší auto to jistě je. Korejská minimpv u nás v prodejích nevedou. A zrovna v porovnání Fabie kombi a Roomstru vychází lépe Roomster: [odkaz]
Srovnávat Jazz a Roomstera je asi stejně vtipny,jak srovnávat Civica s Yetim >:D Roomster je úplně jiná kategorie a co se vnitřního prostoru týče,tak mnohem větší vůz!
A už jsi někdy jel tím Jazzem? Už minulá generace dokázala vpředu i vzadu rozdrtit Fabii, vzhledem k tomu, že předek je z Fábie u Roomsteru a vzadu tři úzká místa k sezení, tak nějaký zázrak vůči Jazzu rozhodně není, ba dokonce i naopak
Ani náhodou. Roomster je na polceste medzi užitkáčom a MPV, a niečo mu chýba k obom. Sedieť na dvoch stoličkách naraz je problematické.
ix25 bol malý omyl, samozrejme že ix20...kto sa má v tých číslach vyznať...
Zrovna takový Renault Kangoo je auto, které bylo původně bylo navržené jako užitkové a následně upraveno jako MPV, Roomster byl navržen podle opačné filozofie.
Kangoo II bolo navrhnuté iným systémom ako Kangoo I. Disponuje podvozkom zo Scénica a osobná verzia bola navrhovaná ako rovnocenná s úžitkovou.
Je to užitkáč s niektorými atribútmi osobného auta. Roomster nie je MPV, a Kangoo tiež nie, čiže porovnávať ho v tomto smere je bezpredmetné.
Pôvodne som začal o malom MPV, ktoré v ponuke Škody chýba - vzhľadom na to, že Roomster je za MPV vydávaný.
No nevím,měl jsem několikrát možnost přímého srovnání Roomstera se všemi těmito konkurenty a Roomster je opravdu co se týče jízdních vlastností o jednu třídu před Merivou a o dvě před C3 Picasso. O brzdách,řízení a řazení ani nemluvě. V Picassu zařadit rychlost kterou chceš je stejné umění, jako velikost mistra jehož jméno si tento vůz propůjčil.
Prostě a jednoduše o designu si můžeme diskutovat do aleluja... Ale po technické stránce máloco může s Roomstrem soupeřit :-!:yes:
Čo sú dobré bezpečné jazdné vlastnosti?
Zabudol si, že dobré MPV je o pohodlí, potom o pohodlí a ešte o pohodlí. To znamená priestor, ergonómiu, praktickosť, aj tú variabilitu.
Priestor Roomster ponúka - ale nie vpredu, na predných sedadlách je to Fabia a to je priestorovo mizéria.
Vzadu je priestor - ale sú tam pre zmenu absolútne nechutné sedadlá. Tie krajné sú úzke a dosť natlačené na dverách, stredné sa sedadlom snáď ani nedá nazvať, to je skôr taký šamlík. Argument posuvu krajných sedadiel k sebe s vypustením toho stredného tiež neprejde - sedadlá, hoci odtiahnuté od dverí, ostávajú priúzke - navyše tak súdkovitý Roomster odvezie len štyroch. Konkurenti sú na tom s priestorom ďaleko lepšie. Navyše tí nemajú vzadu skleník ako Roomster, obrovské okná v zadných dverách bol fakt "bohovský" nápad...
Roomster ponúka bonus vo forme najväčšieho kufru v triede. Ešte keby nemal tak vysoký prah - to sa u MPV nejak nenosí.
Malé MPV by sa Škode zišlo ako soľ, rovnako ako nejaký poriadny užitkáč. Ak si VW nechce pustiť Caddy, ešte je tu voľné miesto o triedu nižšie.
tu poslednu vetu skus hlbsie rozvinut a objasnit...z tvojho textu dalej vyplyva, ze si v merive nikdy nesedel. Rozdiel triedy v jazdnych vlastnostiach nebol ani voci minulej generacii merivy, nie to este sucasnej :-!
Růmstr je paskvil. RádobyMPV, které navrhl úchyl. S motorem HTP je to vůz pro ryzí masochisty. Kupujte, už nebudou! Zavazadlový prostor je argument, který zabíjí prodej. Ano, jako nákladní HTP vozítko pro příměstský provoz si ho lze představit. Tedy bez zadních sedadel. Jako rodinné auto rozhodně ne. Ale to už ve škodovce taky vědí.
Nikdo te do HTP nenuti. Pokud se ti nezda, muzes zvolit vyborne TSI, popr. TDI motory. No a pro fajnsmekry je tam porad stara atmosfera. Ale to ty jiste vis. Navic ma velmi rozumnou cenovku, vysokou uroven bezpecnosti, kvalitni zpracovani, prostor a bohatou vybavu vcetne techto setricich vychytavek. Jedine, co muze vadit, je design. Mne se libi, ale chapu, ze nekdo muze mit jiny nazor. Ovsem kdyz roomstera za 350+, tak bych se priklanel k verzi scout. To je krasavec. Bez debaty.
Bohužel do HTP mě přinutil zaměstnavatel. No což. Ve svém autě mám něco naprosto jiného. Vysoká bezpečnost, kvalitní zpracování, prostor, bohatá výbava - o jakém autě hovoříš? Nakonec...opadaný suchý smrček ověnčený ozdobami nepřinese radost ani žebrákovi.
Dobra, tak v pripade sluzebaku je to neco trochu jineho, ale jako soukromy zakaznik si muzes vybrat jiny motor, nez HTP, preci ;-) Ty vyse uvedene vlastnosti patri roomsteru. Vysoka bezpecnost - 5* v euro NCAP. Kvalitni zpracovani - cekas od koncernu neco jineho? Prostor - velky kufr, interier je docela vysoky, takze se redukuje onen pocit stisnenosti danny mensi sirkou, zadni sedadla pro deti dokonala, pro tri dospele zadna slava, ale konkurence o moc lepsi neni, no a genialni vychytavka znacky skoda - mekcene operatko pro prave ridicovo koleno >:-[] No a k te vybave. Navigace, park. senzory, perfektni koncernovy palubni pocitac, ESP, asistent rozjezdu do kopce a podobne voloviny... Opadany suchy smrcek... O jakem aute hovoris?
Jo moment, neprecetl jsem si tvuj nick a myslel jsem si, ze tvoje odpoved je odpoved lubomira na otazku co mysli tim opadanym smrckem, jelikoz tu posledni vetu si pripisoval dodatecne, nebo jsem ji nejak prehledl. ;-)
Záleží na tom, čo za tie peniaze dostaneš. Pokiaľ nechceš vyslovene Škodu, Roomster z pragmatického pohľadu nemá voči konkurencii dosť silné argumenty.
Nahoře tuším zrovna ty píšeš o nesmyslném skleníku. Jsou přitom tací, kterým díky tomu skleníku v autě neblijou děti. Obdobně se dá odlišně mluvit o postavení zadních sedadel, naladění podvozku nebo HTP pro příměstský provoz. Je milion různých vstupů.
Vďaka skleníku? No ja ti neviem, MPV disponujú obvykle oknami bežnej veľkosti - tebe tam býva zle? Naopak napriek tmavým fóliám cez veľké okná Roomstera slniečko riadne a nepríjemne svieti do očí, najmä tým ďeťom. A dá zabrať aj klíme - zbohom dobrá spotreba.
Variabilita zadných sedadiel nie je zlá - zlé sú sedadlá.
HTP - pokiaľ viem, som nijak zvlášť nespomínal - osobne sa mi do takto veľkého auta nehodí, ale jak sa hovorí, proti gustu...
A čo sa týka podvozku - ako som už spomínal, MPV vnímam okrem iného ako auto na pohodlnú jazdu, Roomster má tvrdý podvozok a tvrdé sedadlá, teda minimálne do našich miest nič moc. Ale treba dodať, že v tomto Roomster nie je sám, Venga napríklad tiež 2x mäkká nie je. A k dobru Roomsteru v tomto prípade počítam tiež to, že to vlastne nie je MPV.
To byla nadsazka, mozna az ironie. Nicmene teoreticky by to fajnsmekrovstvi mohlo spocivat v potrebe plavat proti proudu, tj. zastavani nazoru, ze osvedceny motor o vetsim objemu bez turba > TSI.
Citujem: "A automobilka konecne upustila od velkoplosnych plastovych krytu."
>:D >:D >:D >:D >:D
Oni to urcite urobili z lasky k motorom (a nie kvoli setreniu), chcu aby sa majitelia Skody Roomster kochali pohladom na motorovy priestor kde busi srdce 1.2TSI - to je nieco ako 3.2 V6 od Alfy, uz len pomalovat motorovu hlavu na cerveno... >:-[]
..... moc se mi líbí, praktické, jednoduché, účelné.... až na tu žebráckou palubku.... ale to je otázka vkusu..... o co mi jde je ta SPOTŘEBA.... u takového kozího decha budu jezdit s takovou škatulí za 8lt? No to snad ne? Vždyť na těch samých jsem u forda nebo citro na 160ti koních..... ach jo, ale musí to tím autem cloumat, co? Už vím, proč to nechtějí dávat do té nové PODOktávky - protože v levném autě musí být i nižší spotřeba na úkor absolutně všeho.
rozdíl spotřeby u výbavy Green tec...Mě to nepřijde zas tak bezvýznamný,když to žere o půl litru míň.Ušetřit dejme tomu 15 korun každejch sto kilometrů mi nepřijde zas tak málo...Já třeba najezdím cca 4000km měsíčně a to je úspora 600korun,ročně potom 7200korun...
"vpředu si posádka musí vystačit s prostorností Fabie"
...čiže sa budeme vpredu tlačiť a kufre vzadu budu hodene v luxuse! Typicke pre škodovku! Alebo na dovolenku zabalíme viacej pašték! :no:
mpv je o priestore pre cestujucich = pohodlí,nie kolko vriec cementu mozem prevažať vzadu...
Na clankoch o novych Hyundaioch je vela reakcii o hroznom dizajne...no tu sa to ospravedlnuje,ze dizajn je vec názoru :-)
Ano,mám Hyundai, ix20,mám v nom vela priestoru vpredu,vzadu, pohodlia,ticha a komfortu dost,vykon super,spotreba takisto,vela ludi co sa v nom viezli ostali pozitívne prekvapení...a pritom to auto nemusi vyzerat jak roomster :-)
Proč v pase?V ramenou.Je docela blbý když nemuže sedět otec se synem vpředu,ale jeden vzadu.Takové auto je výš na co.Jo kufr ten je na mrtvoly,design také odpovídá funebráckýmu povozu.
A cestující vzadu jsou snad nějací méněcenní. MPV je především o variabilitě. Design je samozřejmě věcí názoru. V případě pohledu do interiéru musí být každému jasný původ ix20.
No myslel som priestor za zadnými sedadlami! Tam nastupuje tá variabilita a pozitiva skodovky! Rad ta zveziem aj vzadu! Interier ix20 mi vyhovuje viac ako ten skodovacky,ten mi pripomina stare favority,ale aj to je samozrejme vec nazoru. :-)
Tie sedadlá v Roomsteri nie sú pre troch dospelých - a po vypustení stredného majú síce viac miesta, ale len dvaja a sedadlá ostávajú úzke a nepríjemné. Síce variabilita, ale za akú cenu... :no:
Roomster by potreboval 10 cm z výšky zobrať a pridať ich na šírke.
Souhlasím :-), rozhodně nejsou pro 3 dospělé na dlouhé cestování. To bych nechtěl absolvovat asi v žádném osobáku. Nevím jestli by jel někdo na dovolenou a měl v osobním autě 5 dospělých. To leda pořádnej paštikář >:-[] . Dokážu si představit že lidi jezdí v 5ti na kratší vzdálenosti a tam není tolik rozhodující pohodlí vzadu ale hlavní že se tam ty lidi k sobě vejdou a mají 3 pásy.. Já jsem za poslední roky neseděl v autě ani jednou v 5ti, tak zas nemohu s jistotou tvrdit jaké zažívají lidé pocity na zadních sedadlech ve třech, cestují li z města do města. Mám zkušenost ve 2 na zadním sedadle okolo 500 km a byl jsem velice spokojen s místem pro nohy a hlavně pro hlavu, jelikož se těším vyšší postavy a v běžném osobáku si vzádu pohodlně nesednu..
Teď když na to koukám, tak mi příjde, že je to s pohodlím jak s designem.. čistě subjektivní ;-) .. jelikož pro vás velice nepohodlné a pro mě (vzádu) jedno z nejpohodlnějších aut :-) .
Asi jsem nepochopil váš výkřik pane Ronaulte.. Řeč byla snad o třech dospělých.. :-). Na 3 děti v sedačkách mohu říct jen, že takovej kabrňák nejsem :-!
Je jedno o čem je řeč, prostě jsou tam 3 sedačky a jsou zákazníci, kteří chtějí umístit 3 dětské sedačky vedle sebe a Roomster je pro ně úzký. Kdybychom mluvili o coupé, tak dětské sedačky zmiňovat není třeba. Ale pro rodinu s dětmi je tohle jedna z možností mít auto do 300t Kč, dokud...
Takoví zákazníci určitě jsou (důkazem toho je i Klaudius), a pokud se tam nevejdou, tak si asi nebude Roomster kupovat rodina co má 3 děti v sedačce :). Jak jednoduché.. Já jsem jen reagoval nahoře na příspěvek, kde je uvedeno, že zadní sedačky jsou za trest. Pro mě naopak.. Ale jak tak vidím, tak tady funguje kdo chce psa být hůl si vždy najde :-).
Nezaujatý pohled na věc ale vypadá jinak pane Ronaulte.. a už vůbec né vyspělý.
Tím, že se tam nevejdou 3 dětské sedačky vedle sebe tak přce nestojí za prd celé auto?? :no: To si všichni ti co kupují osobní auta kde se ti 3 nevejdou, ať už to je MPV či ne, kupují auta na prd? Trochu odvážné tvrzení. Očekával bych na webu o autech větší nadhled..
Co se týče Klaudia, tak o jeho názoru na MPV nemá smysl pochybovat. Vzhledem k jeho požadavkům a důkladnému průzkumu trhu není pochyb o tom, že ví o čem píše, stejně jako je jasné, že nejsi kocour Mikeš s botama na nohou.
Ak hovoris o variabilite, tak skus spomenut vysoky rozdiel (schod) medzi podlahou kufra a nakladaciou hranou. S variabilitou a vyuzitelnoostou to nema nic spolocne. Roomster ma aj svoje pozitiva, ale zrovna vo variabilite ho pprekonava vacsina konkurentov
Tak jsem si pročetl diskuzi a mám dojem, že především negativní vášně některých diskutujících jsou zarážející. Negativní zaujatost a předpojatost u některých hraničí s fanatismem. Pozitivní je, že se tento fanatismus dá léčit. Prvním krokem je zakázat si vstup do diskuzí na internetu! Tím druhým návštěva terapeuta. Ale k věci, tj. k mé osobní zkušenosti.
Před 2 a 3/4 llety jsem vybýral auto. Mě se Roomster (dále jen R) líbil (ostatně jako většina jiných aut), protože zvláštnosti podložené přiměřenou mírou užitečnosti se mí líbí nejen u aut. Zásadně si ovšem nevybírám auto podle jeho vzhledu. Vždy je pro mne důležitá užitná hodnota v přepočtu na vynaložené peníze. U manželky to bylo jinak. R se ji bytosně nelíbil. Tehdejší volba nakonec padla na R (s HTP), protože domácí škodovácký autosalón měl výbornou nabídku předváděčky a my měli roční dítě. Vybíral jsem ze všech dostupných automobilek. Má osobní zkušenost je taková, že užitná hodnota je vynikající a je mi jedno do jaké škatulky si ho kdo chce zařadit. Neuvěřitelně stupidní a jak jsem napsal, tak i léčitelné, mi přijde vytýkat R velká zadní okna (nikoliv kvůli vzhledu), ale pro ... (najděte si toho troubu, co mu výborný výhled především pro děti vadí a čím to zdůvodňuje). Nevím, co kdo chce v sedačkách dělat, ale vážím 135 a měřím 185 a vzadu sedím raději než vpředu (prosotor na nohy, výhled, vyšší posez, polohovatelnost sedaček i vzadu). Jen pro informaci, v průměru najezdím ročně 28 tisíc km. Takže žádný sváteční řidič. Jezdím vše. Město, krátké vzdálenosti do práce (5 km) bez garáže, dalnice i střední vzdálenosti. S motorem HTP jsem jezdil s průměrem těsně POD 6 litrů. Nezávodím, ale také nikoho, kdo chce jezdit na hranici, či těsně za hranicí předpisových rychlostí, neomezuju. Dovolenou absolvuji ve 4 dospělých. Např. letos 2600 km a z toho téměř 3/4 na dálnici s 130 až 140 na tacho za 6,85.
V září jsem se rozhodl otestovat nabídky a kdyby mne něco solovilo, tak jít do nového auta. Co mě překvapilo, tak byla manželka. Bojí se, že může vyhrát jiné auto než R. Nevyhrálo. Po opětovném projití všech značek (osobně) si pořizuji opět R. Za 295 tisíc mám auto, které mi nejen dostačuje, ale prostorem vyhovuje (větší už nevyužiju a menší mi po 3 leté zkušenosti a s 3 letou dcerou už nevyhovuje) a má slušné provozní náklady. Zkušenost s variabilitou zadní poloviny auta mi u jiných (ix20, Venga apod.) také chyběla. A co za ty peníze dostanu? Motor 1,2 TSI, klimu (manuální), autorádio (2DIN) s ovládáním na volantu, tempomat, vyhřívaná zrcátka v el., přední i zadní okna v el., počítač maxidot (vyšší verze počítače), sunset (zatemněná zadní okna), schránky pod sedačkami a ve všech 4 dveřích, vyhřívané sedačky (přední), ESP s kontrolou tlaku pneu a s rozjezdem do kopce, alu kola 15, mlhovky, síťový program v kufru, prodloužená záruka na 4 roky a plnohodnotná rezerva. S výbavou, cenou a užitnou hodnotou jsem maximálně spokojen. To mě ovšem nevede k tomu, abych tady kydal hnůj na auta, která jsem si nakonec nevybral. Každý má jiné požadavky. Ty mé nejlépe naplnil R. Přesto dokážu pochopit, že jinému ty jeho splní ix20 a respektuji i to, že někomu vyhovuje dokonce i Renault. Co nedokážu pochopit, je léčba vlastního ega. V diskuzi to ještě přežiju, ale na silnici je to mnohem horší. Takže vy co nesnášíte značku Škoda a jen proto si snižujete výběr (platí to samozřejmě i pro odpůrce jiných značek), je to Vaše Škoda. Emoce mi jsou při výběru auta ukradený a jsem za to rád. Za 4 - 5 let si třeba vyberu Renault, což mi před 3 lety přišlo jako dobrej vtip. Nyní jsem měl tuhle značku v užším výběru (i když jsem byl prozatím rád, že nakonec většina argumentů byla pro jinou značku).
P.S: Jestli má někdo 3 děti a potřebu 3 sedačky (viz diskuze další fanatického odpůrce), které se mu do R nevejdou, tak si ho prostě nekoupí, stejně jako ten, kdo častěji jezdí v 5. Stejně jako já si nekoupím auto, do kterého si za sebe (jako řidiče) nesednu, aniž bych si nepřekážel, což je v cenové hladině 250 - 300 tisíc a při dobré výbavě občas problém.
caute.kazdy si moze povedat svoj nazor ja sa priklanam bruhynke.su rozne kriteria na vyber auta.priestor,motor,spotreba,vsestranost samozrejme cena.je toho strasne vela tych kriterii.ja som kupil roma za 8000eur 1.4 16v 63kw vybava sport prestvba n1 dvoj rocka najazdene 21 200km a som spokojny.mam nejake vyhrady k autu,ale to by som dokazal na kazdom.moja spotreba je 5.5-6.5l na 100km.najnisia 4.8l na dilnici 80-90ke sam abez zataze.za to v meste 2 dospely a zacpe 10l.za tie eura kupim aj ine mpv ina znacka moze byt i drahsia na servis.ked su znami a rozne moznosti preco nie.green tec plus priplatkova vybava super isriel by som do toho.skoda ze sa neda dokupit a instalovat i do toho mojho.taky star-stop by dokupily viaceri.je skoda ze to nikto este nevymislel.green tec super recenzia na 99% to 1% minus za cenu auta.nech sluzi.