Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Superb 2.0 TDI DSG 4x4 L&K – Mladoboleslavské dieselové nejvíc

Třetí generace novodobého Superbu využívá modulární platformu MQB B. V tradičně nejvyšší výbavě Laurin & Klement přiváží dosud nevídané prvky výbavy a výstroje.
Zpět na článek
3. 6. 2015 10:13
3. 6. 2015 10:19
3. 6. 2015 11:06
3. 6. 2015 10:25
3. 6. 2015 16:25
4. 6. 2015 09:34
4. 6. 2015 15:21
3. 6. 2015 10:48
3. 6. 2015 11:37
3. 6. 2015 14:07
4. 6. 2015 22:05
4. 6. 2015 15:02
4. 6. 2015 22:04
3. 6. 2015 10:55
3. 6. 2015 12:54
3. 6. 2015 13:27
3. 6. 2015 14:18
3. 6. 2015 15:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
3. 6. 2015 12:54
3. 6. 2015 12:55
3. 6. 2015 13:36
3. 6. 2015 13:57
3. 6. 2015 15:05
4. 6. 2015 22:11
3. 6. 2015 14:28
3. 6. 2015 18:03
3. 6. 2015 16:18
3. 6. 2015 17:35
3. 6. 2015 18:53
4. 6. 2015 09:43
3. 6. 2015 19:54
4. 6. 2015 16:03
3. 6. 2015 20:09
4. 6. 2015 14:32
4. 6. 2015 16:10
4. 6. 2015 19:32
8. 6. 2015 09:14
4. 6. 2015 16:13
4. 6. 2015 19:47
4. 6. 2015 15:10
4. 6. 2015 07:26
4. 6. 2015 09:34
4. 6. 2015 09:39
4. 6. 2015 08:48
4. 6. 2015 16:57
11. 6. 2015 08:53
5. 6. 2015 09:18
5. 6. 2015 01:45
5. 6. 2015 09:15
5. 6. 2015 10:49
5. 6. 2015 12:38
5. 6. 2015 13:05
5. 6. 2015 13:20
5. 6. 2015 13:23
5. 6. 2015 13:38
5. 6. 2015 13:50
5. 6. 2015 13:56
5. 6. 2015 14:07
5. 6. 2015 17:45
5. 6. 2015 17:55
5. 6. 2015 18:32
8. 6. 2015 11:55
5. 6. 2015 06:58
Avatar - JGucci
3. 6. 2015 10:13
Interier
Po zverejneni první oficialni fotky interieru jsem byl trochu zklamaný, ale v tomto svetlem provedeni je to opravdu moc pekné! Vnejsi barvu bych si zatim neumel vybrat - to se musi videt na zivo. Moc pekne auto!
Rozbalit vlákno
2
3. 6. 2015 10:19
Re: Interier
A co se ti na tom ineterieru libi, to barevne provedeni nebo ten design?
Za me design slabota, do Rapida mozna dobry, ale jinak nic moc. Barvy mam radsi tmave, nebude to tak zapatlane a spinave. Takze ani barevne provedeni zadna slava.
Za me nejhezci pohled asi na zadek [odkaz] zbytek nenadchne ani neurazi.
Avatar - JGucci
3. 6. 2015 11:06
Re: Interier
Barevne provedeni interieru, hned to vypada lépe a ne tak nudne. Samozrejme se o svetly interier musi clovek starat a nepouzivat auto jen jako spotrebák.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2015 10:23
Účelový text?
Dobrý den,
Přijde mi, že se jedná trochu o účelový text a záměrně jsou zde některé informace zamlčeny, které jsou u jiných aut smyslem hodnocení, včetně porovnání s konkurenty.

Nedá mi to a zeptám se: Tak co ten interiér? Nikde jsme se nedočetli, jaké jsou výplně dveří, jaké materiály, a jak to vypadá proti předchůdci, či konkurenci?

Co ta jízda? Jako loď mi zrovna nepřijde pozitivní přirovnání. Je lepší, než Passat či Mondeo? Jak tlumí nerovnosti, třeba většího rázu? Co zatáčky? Je agilní?

Vypadá parádně, o tom žádná, ale má i své kvality? Nedočtem se s příchodem nového modelu o tom, že na konkurenci ztrácel? Škoda, že se k nám koupil před pár měsíci pofaceliftovany kombik II. generace, tohle by bylo lepší, počkat na trojku :-)
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 10:31
Re: Účelový text?
z tohoto testu jsem vyvodil dva závěry:

1. testy mají smysl jen jako srovnávací (Superb & Passat & Mondeo & Mazda 6 & Peugeot 508 a pod)

2. člověk to musí vyzkoušet především sám (v rámci objektivity na nějaké dobře známé silnici, kde si jakžtakž pamatuje, jak se chovala předchozí auta)
Avatar - Ozzman
3. 6. 2015 10:36
Re: Účelový text?
Neříkej mi, že redaktor ACZ nemá možnost srovnání, nechce se mi dohledávat, co kde testoval, ale takový člověk jistě v konkurenci Superbu jezdil. Navíc v každém testu se objevuje nějaké hodnocení interiéru, kvality, a také jízdy. Proč tady je o tom tak málo a dočteme se o deštníku?
3. 6. 2015 10:44
Re: Účelový text?
Srovnání má, ale nepoví :-) Cituji: Zatímco na vnější vzhled jsme zaznamenali jen kladné ovace, na kabinu se už názory trochu různí. Některým připadá málo osobitá. Více odlišnosti od Octavie by asi neškodilo, nicméně je to věc názoru. Důležitá je technika a jízdní projev a v nich nový Superb rozhodně nezklamal. Vzhledem ke snaze o maximální potlačení hluku trochu překvapuje mírně lomozivé šasi, samozřejmě v rámci daného segmentu.
Takže si to shrňme, kabina není důležitá, hlavně ta technika a jízdní projev. Sice nám podvozek hučí, převodovka nic moc, rozjezdy nic moc, ale vlastně je to super auto!!
Doufám, že ode dneška nebude kabina zohledňováná v žádném testu.
Auto je to pěkný, ale fakt ta objektivita je zde nulová.
Avatar - Ozzman
3. 6. 2015 10:51
Re: Účelový text?
Ano... na to sem narážel. Copak je Superb tak špatný, aby se nemohl postavit čelem ke konkurenci? Tohle neni poprvé u nových Škodovek. Copak je to tak špatné auto, že se bojí srovnání, jako to dělá Hyundai ČR, že nepůjčuje radši ani auta do testů...

Nemyslím si to a je škoda, že novináři o nedostatku vozu radši pomlčí... přitom to jistě bude kvalitní produkt, ale nic neni dokonalého.
3. 6. 2015 11:51
Re: Účelový text?
Srovnávací je sice idál, ale tam jde čistě o součet všech bodů, aby byl alespoň trochu objektivní. Porovnávat stylem "tak interiér je horší/lepší než v Passatu, obsahuje hodně schodných prvků s Octavií" a apod, na to není třeba srovnávačka. Pokud je rozdíl evidentní, stačí zkušenost s jinými modely.
Avatar - Atlis
3. 6. 2015 10:35
Re: Účelový text?
V každom teste je spomínaná konkurencia. Tu o nej nie je ani zmienky. Záver nech si spraví každý sám.
Re: Účelový text?
Superb nemá konkurenci. :-! Buď můžeš mít auto prezidenta, nebo jen auto.
3. 6. 2015 10:42
Re: Účelový text?
Pravda je, že v Superbu jezdí i francouzský prezident.
Avatar - VDC
3. 6. 2015 11:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 6. 2015 13:51
Re: Účelový text?
Když se koná Tour de France.
3. 6. 2015 11:53
Re: Účelový text?
Být lidový, to dneska letí :-) Zeman taky nepije drahou whisky, ale obyčejnou slivku jak běžný občan, Putin zase bydlí v bytě kdesi v paneláku,... A jak jsou populární :-)
3. 6. 2015 12:03
Re: Účelový text?
Francouzský prezident v Superbu? No to by si dal..
Jezdí v C6 což je auto ke kterému Škodovka adekvátní konkurenci nemá.
(a viděl jsem i nějaké fotky Hollanda s DS 5)
3. 6. 2015 12:09
Re: Účelový text?
I ten českej prezident jezdí v A8... V Superbu se nechal možná jednou nafotit
3. 6. 2015 13:53
Re: Účelový text?
Během Tour v něm jezdil.
3. 6. 2015 14:22
Re: Účelový text?
Protože to bylo auto promotera...
Viděl jsem fotku papeže, kde při návštěvě Koree jel v Kia Soul, ale taky bych nenapsal že papež jezdí v Soulu.
3. 6. 2015 15:04
Re: Účelový text?
Šmarja, však jo. Nemusíš hned taky brát všechno vážně. ;-)
3. 6. 2015 17:15
Re: Účelový text?
Ale jo, mě to zas žíly netrhá, ale představ si že to někdo vezme vážně a bude vyprávět že jezdí stejným autem jako prezident Francie. ;-)
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 12:15
Re: Účelový text?
Ovarová hlava má štěstí, že jezdí ráda na předním sedadle, dozadu by se v této generaci (na výšku) nevešla - leda s hlavou na stranu (viz. test)
Avatar - Aoyagi
3. 6. 2015 12:48
Re: Účelový text?
Zrovna žehlení silnice jde novému Superbu dobře, co jsem slyšel. Zatáčky už moc ne. Je vtipné, jak se některá evropská auta posouvají směrem k americkým autům z minulého století :-) . Ne že by mi to vadilo, já radši pohodlné jachty, než drncavé speedboaty.
Avatar - fOE
3. 6. 2015 18:00
Re: Účelový text?
Nejsmutnejsi na tom je ze se hraji na mrtveho brouka i dal. 8-s
3. 6. 2015 18:49
Re: Účelový text?
Autor textu je na služební cestě, takže nedokáže nyní odpovědět. Zkusil bych odpovědět já, ale v autě jsem ještě ani neseděl. :-)
Avatar - Ozzman
3. 6. 2015 22:15
Re: Účelový text?
Bylo by to fajn, ho sehnat i později a k testu vyjádřit. Přeci Superb nemusí váš kolega takhle slepě a nekriticky vynášet do nebes tím, že vynechá některé informace v testu, či porovnání. Neříkejte mi, že je to tak špatné auto, které potřebuje manipulovat s výsledky testů, na to je moc hezké >:D
Avatar - _Karel_
4. 6. 2015 06:51
Re: Účelový text?
Nečetli jsme každý jiný test? Já tam vidím kritických informací tolik, že nechápu 4,5 hvězdy. O nekritickém vynášení do nebes nemůže být vůbec řeč.
Jen celkové hodnocení, ať v podobě hvězd, nebo plusů pod článkem- tam to tedy kulhá na jednu nohu.
Avatar - hedvin
3. 6. 2015 10:25
Pick-up
Když vidím ten obrovskej kufr tak bych odmontoval víko kufru, dal za zadní sedačky přepážku a krásnej pick-up by byl na světě >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 10:26
je to tedy hlučné a nebo není?
závěr mi připadá poněkud nejednoznačný:

PLUSEM má být nízká hlučnost

MINUSEM má být hlučnější podvozek

Přitom hluk od podvozku je v autech tím největším a nejméně příjemným hlukem (pravda já vůbec nejezdím s diesely). Toto by mělo být v testu nějak blíže specifikováno (například ve srovnání s tou hrůzou v Octavii (druhé a bohužel i třetí generace).
Rozbalit vlákno
2
3. 6. 2015 11:07
Re: je to tedy hlučné a nebo není?
Celková hlučnost dobrá, jen hluk od podvozku by mohl být utlumen ještě lépe. Co je nejednoznačného?
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 12:12
Re: je to tedy hlučné a nebo není?
tak ještě lépe by mohlo být utlumeno cokoliv kdekoliv (včetně S-classe). Pokud ale je něco uvedeno jako minus, pak předpokládám, že podvozek je v rámci střední třídy utlumen podprůměrně. Pokud je podvozek v rámci střední třídy utlumen podprůměrně, pak nechápu, jak může být celková (ne)hlučnost v rámci střední třídy nadprůměrná.
Super-Superb
Jestli chce někdo drožku, může si koupit Lagunu, ale pokud chce někdo trochu prestiže, tak musí volit mezi auty jako např. Superb. Skvělá boční linie, záď, profil, jen příď je možná až moc klasická. Interiér by mohl být trochu ozvláštněn, na druhou stranu je to zavedené.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Ozzman
3. 6. 2015 10:37
Re: Super-Superb
Tak mne třeba Laguna GT v liftbacku přijde jako pořádně reprezentativní kus auta. Fakt jí to sluší, je dynamická. Superb je z jiného, elegantního těsta.
Re: Super-Superb
Jediná pěkná Laguna je Coupé, ta záď se povedla, u normální to působí nakopnutě, těžkopádně, divně.
3. 6. 2015 10:50
Re: Super-Superb
v ktorej republike je superb synonymom prestize? U nas na SK treba povedat velkopodnikatelom aby zahodili X6tky, 7erka a S-classe a kupili si poriadny superb 8-s
3. 6. 2015 11:25
Re: Super-Superb
Napsal "trochu prestiže". Jinak X6ka má prestiž akorát tak...
Avatar - Ozzman
3. 6. 2015 10:52
Re: Super-Superb
Mě se liftback líbí. Coupé je ještě lepší, tam souhlasím.
3. 6. 2015 11:35
Re: Super-Superb
Tak nova Laguna je tu za chvili, takze nema cenu resit starou. On ani stary Superb nebyl krasavec, ta disproporcnost byla hodne do oci, snad nejhorsi ve tride, priserny jezevcik.
Novy design Renaultu vypada vyborne. Nepredpokladam, ze by Laguna vypadala hure, jak tenhle recyklovany hranaty design ala Favorit.
Re: Super-Superb
Kubica měl Lagunu Coupé. Trochu mi to připomínalo francouzský Aston Martin.
Re: Super-Superb
Jen jestli to nebude vypadat jako nafouknutý Fluence, popřípadě jsem zvědavý, jak zakomponují ten velký znak, aniž by to nepůsobilo rušivě.
3. 6. 2015 12:17
Re: Super-Superb
to ze je octavka nafuknuty rapid, nikomu nevadi.. Ak porovname interier octavky a superbu, tak este viac.. ;-)
3. 6. 2015 14:26
Re: Super-Superb
"Novy design Renaultu vypada vyborne" >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D ty jsi ale vtipálek antikoncernisto >:D

aneb rendlíři útočí... >:D
Avatar - miromen
3. 6. 2015 20:49
Re: Super-Superb
Jo novy design Renaultu je sice libivy ale pusobi lacinnějšim dojmem. Škodovky maji pěkny desing ale na rozdil od Renaultum vypadaji reprezentativněji.
3. 6. 2015 10:51
Re: Super-Superb
Ty mas spojenou Skodu s prestizi??? >:-[]
3. 6. 2015 11:25
Re: Super-Superb
"trochu prestiže"
3. 6. 2015 11:31
Re: Super-Superb
Jo trochu prestize u Superbu, jasne, rozumim, takze jako kazde jine auto stredni tridy a u vetsiny i vice ;-)
Avatar - Auto-fan
4. 6. 2015 23:22
Re: Super-Superb
hmm treba jako Laguna nebo i40 vid? >:D >:D >:D
4. 6. 2015 08:29
Re: Super-Superb
Hele Mercedes mám taky spojenej s prestiží a když se posadíš do áčka tak tu prestiž nikde nevidno >:D Takže nejde o značku ale o konkrétní model. Specielně novej Superb je skutečně pěkný auto se kterým ani nažehlenej manažer ostudu dělat nebude.
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 11:03
Re: Super-Superb
svatá (s)prostoto :-)
3. 6. 2015 11:05
Re: Super-Superb
taky bych volil toto auto se slepicí ve znaku namísto toho starého renclíka pro změnu s pohlavním orgánem ve znaku nebo rozteklého hnojdaje ííííítýý40 >:-[]
3. 6. 2015 12:06
Re: Super-Superb
Superb ti přinese prestiž tak před Frantou z hospody. Pro ostatní je to fleetové přidělené auto pro nižší management, který dostal na výběr maximálně mezi Supem a Passatem...
3. 6. 2015 12:08
Re: Super-Superb
Ano, laguna je drozka, a preto ma Laguna aj variantu coupe :-)
Avatar - Aoyagi
3. 6. 2015 12:50
Re: Super-Superb
Cože prosím? Superb a prestiž? K popukání. Je to auto taxikářů, ne nic prestižního.
Avatar - Katikakus
3. 6. 2015 12:53
Re: Super-Superb
Lagunou jezdíš protože chceš, Superbem proto, že musíš.
Avatar - Emel
3. 6. 2015 16:25
Re: Super-Superb
Nikdy bych nejezdil Lagunou III pokud bych mohl jezdit Superbem III.
4. 6. 2015 08:32
Re: Super-Superb
Hele klidně bych jezdil Lagunou 3. Ovšem jedině za předpokladu, že někdo jiný mi bude platit servis. >:-[]
Avatar - Emel
4. 6. 2015 09:34
Re: Super-Superb
Když přišel Renault s Lagunou první generace, přišla Škoda s Felicií. Druhá generace byla pecka. Jo, měla své mouchy, ale aspoň byl důvod to auto chtít.

Ale trojka... až na pěkný interiér tam z mého pohledu nebyl žádný posun k lepšímu proti dvojce... ani v době představení. Dejme tomu 4Control...

Nu, jsem zvědavý na Lagunu IV, tam bude mít smysl srovnávat, dneska jsou řeči o tom že Lagunou jezdíš protože chceš jen takové plácnutí do vody... Renault už se ani nenamáhá osadit tam 1.6dCi například, to auto je dnes jen do počtu.
4. 6. 2015 15:02
Re: Super-Superb
Lagunu první generace jsem měl. Bylo to auto s nadčasovým designem, který je i na dnešní poměry pěkný. Velice pohodlný s perfektně zvládnutým interiérem. Ovšem ta technika a konstrukční řešení francouzských vývojářů mě přiváděla k šílenství. Laguna dvě byla prý ještě horší (nevím neměl jsem odvahu si ji už koupit) a jak na tom je Laguna 3 nevím. Jen co jsem se dočetl na internetu. Prý výrazně lepší.
4. 6. 2015 15:21
Re: Super-Superb
nooo, Laguna 1 byla super... v kazdym prahu byla jedna mensi laguna.... plna vody >:D
reseni interieru ale bylo na svou dobu super, to uznavam.
5. 6. 2015 08:22
Re: Super-Superb
jo trošku to hnilo to je fakt, Taky jsem měl u 8 let starýho auta díru v prahách, že se tam dala strčit ruka. Nemluvě o faktu, že mi tou dobou uhnily lemy, ale to dělaly hlavně první kusy po náběhu modelu. Kamarád měl r.v. 98 a ta prakticky nehnila.
Avatar - Hittman
3. 6. 2015 10:48
Proč
mají nová auta daleko vyšší spotřebu než ta před deseti lety??
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 10:53
Re: Proč
auta ne, diesely možná ano (a to je dobře, alespoň se jich snad bude prodávat méně)
3. 6. 2015 11:37
Re: Proč
Cože? Já teda mám 150k diesel s reálnou spotřebou dlouhodobou 5,2-5,5l.jede super a skoror zadarmo. S podobně výkonným motorem to bylo před deseti lety 6-6,5. Tak co chcete?
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 12:24
Re: Proč
to je reakce na mě? Mě diesely z hlediska spotřeby vůbec nezajímají. Ale obecně se uvádí, že snaha o snížení emisí (tím fak nemyslím CO2) u dieselů spotřebu spíše zvyšuje, než naopak. Mně je to jedno - akorát kéž by jich na silnicích nebylo tolik...
Avatar - Hittman
3. 6. 2015 14:07
Re: Proč
1,9 TDI 136 koní jezdilo za míň, ale tím se netrap ;-)
4. 6. 2015 22:05
Re: Proč
1. akú emisnú normu plnilo 1,9 tdi
2. pozri sa na kultúru chodu, rozsah opoužitelných otáčok
3. auta neboli v takej miere nabalené výbavou, boli menšie atď
4. 6. 2015 15:02
Re: Proč
Ne mají stejnou, ale s nižším objemem >:D
4. 6. 2015 22:04
Re: Proč
ukáž mi 10 ročné auto so 140kW motorom a spotrebou tohoto superba...a k tomu poprosím dvojliter, automat a šesťválce sem neťahaj
3. 6. 2015 10:55
zvuk
stacilo me prehrat si videa.... hlavne to druhe a hned me bylo jasne ze tohle nebude to spravne orechove >:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Aoyagi
3. 6. 2015 12:54
Re: zvuk
Nemáte rád chrochtání? Vždyť je to tak moderní.
3. 6. 2015 13:27
Re: zvuk
chrochtani mam rad, ale spise takoveto [odkaz] [odkaz]
Avatar - Aoyagi
3. 6. 2015 14:18
Re: zvuk
To je ale bublání :-) . A to já taky rád [odkaz]
3. 6. 2015 10:59
Adaptivní podvozek
Zajímala by mne reálná životnost tlumičů. U jednoho dealera jiné značky jsem si vyslechl jeho názor, že na českých silnicích to bude tak 40 - 50 tisíc. Že jsou laděny na německé silnice. Co na to škodovka? Všude samá chvála, jakpak by ne. To bych čekal, že to bude lepší než neaktivní tlumiče.
A druhou oblastí je cena za tlumič. Předpokládám, že to bude také darda (nebavím se přímo o superbu, ale obecně)
Rozbalit vlákno
14
Avatar - KANKUNEN
3. 6. 2015 11:08
Re: Adaptivní podvozek
Kde vlastně ty české rozbité cesty jsou? Vynechám-li staré úseky dálnice, tak mám dojem, že už se frézují i cesty, které to ani nepotřebujou.
3. 6. 2015 11:15
Re: Adaptivní podvozek
me prijde ze se frezujou zamerne prave silnice co to nepotrebujou, ciste preventivne treba co 2-3 roky >:-[]
3. 6. 2015 11:54
Re: Adaptivní podvozek
Taky mám stejný dojem ... Před 5-6 lety byly okresky okolo Brandýsa docela rozmydlené, ale teď se tady dá jezdit i na kole .... a v okolí Krumlova si taky nemůžu naprosto stěžovat .
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 12:08
Re: Adaptivní podvozek
kolikrát je taková česká silnice po "opravě" i horší než před ní. Viz. I/4 (Chraštice Zalužany), kde na silnici, která byla úplně v pohodě "nalili něco" a teď se po ní pomalu nedá jezdit (příšerný hluk a vibrace - právě na adaptivním podvozku VW)
3. 6. 2015 13:30
Re: Adaptivní podvozek
To je možné, ale řekl bych, že za akustickou a jízdní nepohodu také může dle mého názoru stupidní móda velkých kol ... Když se podívám na dnešní auta s 17 palců plus kolama, tak se ani nedivím, že to potřebuje nějaké vychytávky na podvozku, protože ty 3 cm gumy nahuštěné na 3,5 atmosféry toho asi moc neutlumí ....
Avatar - Blue Sun
3. 6. 2015 13:54
Re: Adaptivní podvozek
Středočeský kraj, rozbitých silnic to ráj... Mimo opravdu ty největší tahy je většina silnic spíš bída.
Avatar - Hittman
3. 6. 2015 15:16
Re: Adaptivní podvozek
Skoro všude, mne zas připadá, že se opravuje jenom kolem Práglu.
3. 6. 2015 11:12
Re: Adaptivní podvozek
Zkušenost s elektronicky řízenými tlumiči z Peugeot 407. Cena předního tlumiče 10k Kč, zadní 5k Kč, bavím se o originálním dílu od dealera. Životnost je minimálně stejná, někde jsem četl, že jsou dokonce robustnější a trvalejší než klasické. Jsou kousky, co mají i 200tis km. Jak to bude u Škody/VW nevím.
Avatar - Aoyagi
3. 6. 2015 13:03
Re: Adaptivní podvozek
Tak třeba u Cadillacu se cena za jeden "Magnetic Ride Control™" tlumič pohybuje přes 15 tisíc. A výdrž prý nepřesáhne 100 tis. kilometrů.
3. 6. 2015 14:16
Re: Adaptivní podvozek
Tak to se ty moje informace od těch vašich hodně rozchází 8-s
Avatar - Aoyagi
3. 6. 2015 14:20
Re: Adaptivní podvozek
Jestli máte jiné, tak prosím se s nimi, rád nasaji.
3. 6. 2015 18:16
Re: Adaptivní podvozek
sice to nejsou tlumice,ale pridam nasi zkusenost -2x BMW 5GT- oba mechy do 100t. km..,nastesti uznano na zaruku vcetne odtahu,jednou Viden,druhy Mnichov..Takze bych soudil,ze kazda "blbost" navic snizuje zivotnost:-(..Az by clovek veril,ze kurvitka existuji;-(..
Avatar - Aoyagi
4. 6. 2015 09:30
Re: Adaptivní podvozek
"kazda "blbost" navic snizuje zivotnost"

To nepochybně.
3. 6. 2015 20:06
Re: Adaptivní podvozek
Je je mam v passatu alltrack, rok 2012, najeto uz 127 tisic a zrovna tahle vychytavka (bohuzel na rozdil od nekterych jinych) funguje uplne bez problemu a nemohu si ji vynachvalit. Mozna bude mit superb nejakou novejsi generaci. Preci jen mame o tri roky vyssi letopocet :-) Musim rici, ze tenhle superb je snad prvni skodovka, o ktere fakt uvažuju.
Avatar - KANKUNEN
3. 6. 2015 11:04
Ten interiér je fakt hodně strohý,
takový průmyslový, kde se klade důraz jen na funkčnost, ale příjemné pocity nedodá.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2015 11:19
Re: Ten interiér je fakt hodně strohý,
suhlasim... passat je vnutri luxusnejsi.... modernejsie posobiaci ... u skody zvitazila funkcnost.... lebo musela zvitazit.... karty su v koncerne rozdane jasne
Avatar - wikinko
3. 6. 2015 14:00
Re: Ten interiér je fakt hodně strohý,
Sedel si uz v novom Passate? Nazivo je ten interier otrasny.
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 15:17
Re: Ten interiér je fakt hodně strohý,
jak která verze, některé se fakt nepovedly. Nakonec možná zlatý Superb s interiérem ala 10 let starý VW
Re: Ten interiér je fakt hodně strohý,
Neurazí, nenadchne. Nelíbí se mi cejchování, Seat to má lepší a palubka je taková bez nápadu. Na druhou stranu lepší než některé šperky z Asie. :-) Asi bych to dal na úroveň Mondea. 8/10 Podle mne hezké interiéry jsou u 508 a Passatu.
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2015 11:12
komplexna limuzina
bez slabin ...... s tymto silnym dizlovym motorom iste neurazi ani nejedneho zaujemcu o dialnicne manazerske premiovky ....... az sa cloveku naskyta otazka... na co audi alebo mercedes.... ktore su dvakrat tak drahe ( a mozno nebudu ani spolahlivejsie ) ..... ked za milion uz clovek moze mat auto ktore mu splni takmer vsetko a uspokoji hadam kazdeho ... superb ako taky nema chybu.... viac sa mi sice paci passat ale kvality superbu je treba uznat..... proste perfektna limuzina.... keby som mal velku firmu.... urcite by som superb uprednostnil pred premiou ktora je dvakrat tak draha ale len o malicky kusocek lepsia ....... superb :yes:

a prave tu som zvedavy .... ci superb uz nenahradi nejednu audinu alebo mercedes .... v nejednej "solventnej" firme ;-) .. vobec by ma to totiz neprekvapilo ... premiovky to maju dnes tazsie ako v minulosti a postupne stracaju naskok.... ved v niektorych kriteriach uz aj skoda im dnes dycha na chrbat ... a ja jej v tomto fandim .. superb je skatka volba ktora sa nemoze nevyplatit :yes:
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Auto-fan
3. 6. 2015 11:23
Re: komplexna limuzina
U prémie si platís image. Pokud nepotrebujes delat snoba, tak Superb nema konkurenci.
Avatar - 3_diamanty
3. 6. 2015 11:27
Re: komplexna limuzina
k comu je dnes imidz.... to je tak pre male decka... v praxi superb nema chybu :yes:
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 12:20
Re: komplexna limuzina
tak u prémie se hlavně platí za celkově lepší zpracování auta (odhlučnění podvozku, eliminace aerodynamického hluku, odhlučnění motoru, sofistikovanost podvozku, sofistikovanost systému pohonu, materiály a pod.). Takže záleží na preferencích každého, jestli dá za stejné peníze přednost holátku v prémii a nebo plné výbavě v mainstreamu....
Avatar - KANKUNEN
3. 6. 2015 12:36
Re: komplexna limuzina
Přesně tak, ale tohle internetový plácal těžko zjistí.
Avatar - JGucci
3. 6. 2015 13:04
Re: komplexna limuzina
To ano, ale treba v testu Autobildu porazil novy Superb dosluhujici Écko a zajimavym komentarem redaktora bylo, ze by tentokrat Superb vyhral, i kdyby neexistoval cenovy rozdil - jednoduse receno Superb byl temer ve vsem lepsi....ale jiste az prijde nove Écko, tak Superbu o poradny kus ujede :-)
Avatar - KANKUNEN
3. 6. 2015 13:48
Re: komplexna limuzina
O trošku lepší než E je A6, tam už to je se Supem 15:15, že.
Avatar - _Karel_
3. 6. 2015 20:33
Re: komplexna limuzina
Některý německý testy jsou fakt zajímavý. Stejně, jako některý zdejší.
Avatar - Hittman
3. 6. 2015 15:09
Re: komplexna limuzina
Ono se sice vše tváří podobně, ale nejprve je kvalita u Audi, u VW je slabší a nakonci je Škoda a Seat.
Avatar - JGucci
4. 6. 2015 10:54
Re: komplexna limuzina
U Audi mozna, ale VW, Skoda a Seat jsou na tom temer stejne. Pred casem srovnavali v Autobildu ojete Polo, Ibizu a Fabii - svete div se, vyhrala Fabie - a psali, ze i pres to, ze jsou si ty vozy technicky velmi podobne, tak Fabia ma nejmene poruch a vysvetlovali to tím, ze Skoda ma spoustu jinych dodavatelu, nez VW a Seat.
Kámos pracoval v Nemecku v jedne dodavatelske firme(Polytec) pro VW, kde se delaji jednoduche plastove soucastky a rikal, ze jim tam linku kazdy rok zrychluji - ze pry musi byt konkurence schopní, jinak linku budou muset presunout na vychod. Takze tam makaji jako srouby a na kontrolu tech soucastek (coz je normalne standart) nemaji vubec cas.
3. 6. 2015 12:01
Re: komplexna limuzina
Já to také vidím ve svém okolí. Spousta opravdu bohatých lidí řídí nebo se vozí v Superbech ....
Avatar - JGucci
3. 6. 2015 13:05
Re: komplexna limuzina
Taky takove znam, jsou to Ti, co nechteji davat svuj majetek na obdiv.
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 14:39
Re: komplexna limuzina
To by mi tak nevadilo, ale proč spousta opravdu bohatých lidí jezdí v dieselech, tak to mi hlava opravdu nebere..... :-!
3. 6. 2015 16:03
Re: komplexna limuzina
ono by asi nejvic pomohlo, kdyby se kazdy nadseny teoretik na zdejsich diskusich nezkousel vzit do neci kuze. Kazdy at si jezdi cim chce ;)
ja jezdim v dieslu taky... nepripada mi spatny, ma docela hezky zvuk, tahne porad a je dokonce rychlejsi nez ekvivalentni benzin a samozrejme min zere a nemusim tak casto tankovat... zkousel jsem oba a rozhodl se dle preferenci.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
3. 6. 2015 15:33
Re: komplexna limuzina
No hej, dokaz, ze medzi peniazmi a informovanym rozhodovanim sa pri vybere auta neplati priama umera >:-[]
3. 6. 2015 16:04
Re: komplexna limuzina
V tomhle případě bych to spíše přisoudil "krajovým zvyklostem". V Čechách je pořád dost zakořeněno to, že není dobré ukazovat majetkové poměry, ale směrem na východ naopak platí, že hodně lidí se snaží vyvolat dojem, že patří mezi úspěšné (tedy) bohaté ...
Avatar - JGucci
3. 6. 2015 23:37
Re: komplexna limuzina
Presne tak....a zkus si jako zivnostnik prijet do firmy premiovkou - hned budou chtit zamestnanci dostat pridano :-) v Cechach lide mnohdy zavidi bohuzel i toho Superba...
4. 6. 2015 09:13
Re: komplexna limuzina
barák v satelitu za 3 M a v garáži mít auta taky za 3 - na leasing - aby všichni věděli:)
Avatar - rimow11
3. 6. 2015 13:04
Re: komplexna limuzina
u prémie pratíš napríklad aj za lepšie jazdné vlastnosti...
Avatar - Aoyagi
3. 6. 2015 13:08
Re: komplexna limuzina
Nemá konkurenci? A Passat je co? Nebo S80? Větší konkurenci (v segmentu "obyčené auto tvářící se prémiově) nemá, protože se odstěhovala (Accord, Malibu), nebo už se prostě nedělá (C6).
3. 6. 2015 14:19
Re: komplexna limuzina
C6 se nedělá, ale ta ani nebyla konkurencí superbu, ale aut o třídu víš. Ve střední třídě má citroen C5.
Avatar - Aoyagi
3. 6. 2015 14:24
Re: komplexna limuzina
No jo, když je Superb oficiálně jen obyčejná střední třída, ale marketing má jako kdyby to bylo auto z vyšší střední, tak se konkurence opravdu hledá těžko :-)
Avatar - Hittman
3. 6. 2015 15:11
Re: komplexna limuzina
POZOR na to, srovnání s vyšší třídou či A6 (5, E) je Superb srovnáván pouze vnitřním prostorem, toť vše. Ostatním je pořád daleko.
Avatar - JGucci
4. 6. 2015 11:06
Re: komplexna limuzina
V tom testu porazil Superb Écko i komfortem (Superb byl vybaven adaptivnim podvozkem). Samozrejme pouzite materialy a celkovy dojem luxusu je v Mercedesu vetsi - pokud je clovek ochoten za to vysolit o 16 tis € vice, tak ok.

Superb je sice o nejake 2 cm kratsi nez Écko, ale vnitrnim prostorem ho s klidem porazi.
Avatar - Aoyagi
4. 6. 2015 13:18
Re: komplexna limuzina
Podvozek a měkkost je věc jedna, pohodlí v interiéru je věc jiná.
Avatar - Hittman
3. 6. 2015 15:06
Re: komplexna limuzina
Pánové, nejprve se svezte ve vozech, o kterých mluvíte, a pak řečněte, že prémie je "jen" o image. Děkuji ;-)
Avatar - JGucci
4. 6. 2015 11:09
Re: komplexna limuzina
Az bude novy Superb ke zkusebni jizde, tak se s nim rad svezu ;-)
Avatar - wikinko
3. 6. 2015 13:58
Re: komplexna limuzina
Paneboze topper to co si tu zase napisal teraz. Keby si mal velku firmu.... co si tym myslel? Keby si mal velku firmu, tak by si obchodnym partnerom a klientom daval najavo ze si insolventy a jazdis skodovkou? ze nevidis rozdiel medzi sup III a premiou, to je nam jasne, pretoze si nikdy nesoferoval ani jedno, ani druhe. SupIII je nepochybne dobra volba... pre taxikarov. A to je asi tak vsetko.
3. 6. 2015 12:54
AdBlue
Preco AdBlue? Dalsia hlupost v aute o ktoru sa treba starat. Inak auto odmietne nastartovat. Super riesenie, Dakujeme koncern, dajumeme Brusel! :'-(
Rozbalit vlákno
5
Avatar - speedfred
3. 6. 2015 13:36
Re: AdBlue
s adblue máš troška nižšiu spotrebu ako bez neho.No poďakujme sa Bruselu.
Avatar - Blue Sun
3. 6. 2015 13:57
Re: AdBlue
Trochu nižší spotřebu, vyšší pravděpodobnost, že něco selže nebo "zaspí"... Nenastartovat, protože došla nějaká pochybná kapalina?
Vůbec je to auto plné k*rvítek... ten šílený popis dvouhmotového setrvačníku ve mně vzbudil představu "padesát tisíc a pápá"...
Avatar - Hittman
3. 6. 2015 15:05
Re: AdBlue
Také by mne zajímala cena nového :-|
4. 6. 2015 22:11
Re: AdBlue
dvojhmota toľko nestojí a adblue tu máme už xyz rokov k kamiónoch, takže nič nové, alebo nevyskúšané sa nekoná
3. 6. 2015 13:35
Rozporuplné osobní setkání
Tak se mi povedlo konečně nahlédnout/sednout do nového Superbu naživo a musím přiznat, že je to velké, ale opravdu velké zklamání. ten interiér prostě nevytváří pocit, že nejsem v oktávce, ale v Superbu. Je to nejslabší místo celého auta. Když přesednete do nového Passatu, tak to najednou působí, že Superb prostě není konkurence. Chápu politiku koncernu, že Passat prostě musí být vždy víc, ale mám pocit, že opticky to nikdy nebylo víc poznat jako na současných generacích. A přesto, že se mnou nebude spousta lidí souhlasit, tak neustálé tvrzení, že vnější design Superbu je natolik svébytný, že si jej s Octávkou nelze splést nestojí na tak pevných základech jak jsem doufal. Pro člověka, který vidí ty auta vedle sebe a nezná/neřeší modelovou řadu Škody a jen prochází kolem, tak je to pro něj tzv. "prašť jak uhoď". Nicméně dynamika a optická lehkost designu karoserie se mi líbí, ale ten interiér je u takto mířeného auta vážně tristní a Superb, tak nemá ambici být něčím jiným, než "pouhým" firemním vozem. Když už si kupuje člověk auto pro sebe a dává do něj trochu větší investici, tak minimálně interiér Superbu je důvodem ještě obejít konkurenční značky, jelikož nepřináší potěšění byť z jediného detailu. Škoda.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
3. 6. 2015 13:40
Re: Rozporuplné osobní setkání
zdieľam tvoj názor,až na to že exterier sa mi fakt páči. Interier bol sklamanie,a to bol slušne vybavený. Akurát sa do toho daleko lepšie nasadá ako do 508,aspoň pri mojej výške,váhe.
3. 6. 2015 13:44
Re: Rozporuplné osobní setkání
Mě se exteriér taky líbí, jenom jsem poznamenal, jak se všude píše a tvrdí, že je design tak majestátný a s Octávií si ho prostě nelze splést, že jsem byl nakonec trochu zklamaný, že to tak ve výsledku není.
Avatar - Hittman
3. 6. 2015 15:04
Re: Rozporuplné osobní setkání
:yes: Krásně a diplomaticky řečeno.
3. 6. 2015 14:17
odvetravane sedacky bez perforace kuze???
To jako mysli skodovka vazne, ze odvetrani sedacek funguje pres neperforovanou kuzi?? muzete mi prosim dat priklad jineho vozu, ve kterem si priplatite za takovy omyl?
Ty interiery jsou proste tragicky... zacalo to oktavkou s papirovymi vyplnemi dveri, palubkou bez ozdobne listy... fabie uz ji pak dostala, tam na segment auta interier krici nejmene... ale abych dal pres 1100000 za auto, ve kterym si pripadam jak v autobuse...
prime srovnani s Mazdou 6 by neskodilo, to by totiz byl konec jakekoli diskuse. a pro milovniky koncernu je tu Passat. Postavit ta auta vedle sebe, neni o cem premyslet...
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Barry Lyndon
3. 6. 2015 14:38
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
já teda na fotkách tu perforaci vidím... >:D
3. 6. 2015 15:25
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
kochat se obrazky interieru Superbu moc nemusim...vychazel jsem z textu: "Vzhledem k vnějším vyšším teplotám jsme vyzkoušeli odvětrávání. Chladí, nicméně některá auta umí „studit“ více. Důvodem může být v tomto případě i použitá kůže v béžovém odstínu, jež není perforovaná."
takze jak to tedy je by mela vysvetlit redakce...
4. 6. 2015 19:10
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
Ventilace bez perforace je nesmysl. A bylo by dobré napsat, která auta to umí "studit" více. Co vím, jsou dvě fundamentálně odlišná řešení a jedno nikdy nepodá takový výkon jako to druhé.
4. 6. 2015 20:18
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
Tak se podel, jake jsou ty dve varianty??
4. 6. 2015 22:49
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
První je pracovat se vzduchem z kabiny bez dalšího chlazení a těm se říká ventilovaná (či větraná). Mají tě pokud možno udržet suchého a umí i ochladit rozpálené sedadlo. Druhé je použít přímo ochlazený vzduch a říká se jim chlazená (některá sedadla mají například integrované chlazení postavené na Peltierově jevu). Ty mají a umí skutečně chladit. Jaké to překvapení.

V Superbu to klidně může být slabota, ale rád bych věděl, s čím to dotyčný srovnává. Škoda bude celkem určitě používat první řešení.
5. 6. 2015 10:34
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
dik.
o sedackach chlazenych klimou jsem neslysel. kdo to montuje???
5. 6. 2015 12:25
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
Nemám takový přehled, ale našel jsi to typicky v amerických autech. Stále to používá snad Cadillac v některých modelech (Escalade; dřívě to měl například DTS), možná i další, používal to myslím i Ford. Evropské značky používají typicky první řešení. Dnes to druhé upadá, co vím (například XTS, nástupce DTS, by to neměl mít), snad kvůli problémům s kondenzací, byly problémy s tím ta sedadla pořádně udělat.
7. 6. 2015 10:44
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
ccactyri roky zpet jsem byl v usa, kde jsme meli zapujceny chevrolet traverse - ten mel chlazeni sedadel (skutecne to chladilo) bylo to super, to vis amerika, kraviny jako turbo, viceprvkova zadni naprava nebo dvojspojkova prevodovka tam nefrci a za usetrene penize mas poradny atmobenzin, kuzi a treba chlazeni i na *. je to holt jiny svet ;-)
Avatar - CarlosOstrava
3. 6. 2015 22:07
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
perforovaná je...pokud to autor nepozná, mate všechny čtenáře a měl by uvažovat o změně povolání.
Avatar - JGucci
4. 6. 2015 11:16
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
Tak z tech tri bych si ja vybral Superba. Mazda 6 me designem za srdce nechytla, Passat je mensi nez Superb.....navic, kdo nechce kombika, tak ma Superb vyhodu 5.dveri. Osobne bych se rozhodoval mezi Superbem a Mondeem.
4. 6. 2015 11:32
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
a cim jezdis?
Avatar - JGucci
4. 6. 2015 12:32
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
na Moje.auto se to muzes docist ;-) VW Eos a Skoda Yeti 1,8
4. 6. 2015 13:16
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
je teda musim rict, ze Mazda 6 v realu v bile kuzi, obrovske prekvapeni... krasne zpracovani (krom navigace), ktere se neboji srovnani s BMW...
podvozek naprosto paradni... to se obavam, ze superb zustal na urovni octavie
Avatar - Emel
4. 6. 2015 13:55
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
Zpracování se prý po faceliftu zlepšilo, jo... u Mazdy je největší dilema motor.
4. 6. 2015 15:16
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
ja ji nekupoval, takze jsem dilema neresil, ale kamarad ma 2,5 benzin. jede docela obstojne zuk nijak neprekazi a spotreba je prekvapive nizka - nizsi nez 535xd. ale jeho standardni jizdni styl neznam...
Avatar - Emel
4. 6. 2015 15:18
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
Já skoro jo. 2.5G je jen v Revolution, takže jsem ji ani nezkoušel, ale dle ohlasů prý pořád nic extra, částečně i díky povinnému automatu.
4. 6. 2015 15:24
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
ja musim uznat, ze rozdil mezi bmw 5 a Mazdou 6 2,5 rozhodne neodpovidal cene. a s tim autem bych klidne a rad jezdil. Ted se ale obavam, ze budu muset poridit neco jako V-klasse...
Avatar - Emel
4. 6. 2015 15:41
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
No to jsou prostě všechna ta paretova pravidla atd., dvakrát dražší auto nebude nikdy dvakrát lepší. BMW je zadokolka například...

Na Mazdě se mi líbilo řízení a řazení, ale že by to bylo rozdílem třídy proti třídní konkurenci bych neřekl.
Avatar - Mokrous
4. 6. 2015 20:28
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
Pisatel článku i pisatel tohoto příspěvku poněkud přestřelili.
Kůže je pochopitelně zcela logicky perforovaná, protože by to nešlo jinak udělat a mimo jiné je to na fotkách zcela jasně vidět. Buď v tom autě redaktor ani neseděl a nebo si bude muset dojít na oční...
Ale takový věci se dějou. Třeba dnes jsem se v autosalonu Škoda v Brně dozvěděl, že Octavia III RS má adaptivní podvozek, že sound generator se tak nejmenuje a že si ho mohu zvolit a vypnout a vůbec netušili odkud jde ten zvuk a další perly... Vyplivl jsem cosi o amatérech a zmizel jsem se uklidnit jízdou domů... 8-s
5. 6. 2015 10:30
Re: odvetravane sedacky bez perforace kuze???
nevim, proc bych mel prestrelovat ja? ja ten clanek nepsal. Vychazel jsem z toho, co bylo napsano, a vyjadril svuj neskonaly udiv. >:D
Pokud je mou povinnosti prochazet fotogalerii, nez napisu prispevek a jaksi apriori pocitat s tim, ze redaktori pisou nesmysly, pak se omlouvam...
Avatar - VDC
3. 6. 2015 14:28
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2015 18:03
Re: fuj
je to čeký kůůůl nadpis pro krále vesnickejch gangsterů... Koneckonců tam budou Superby končit nejvíc >:D
3. 6. 2015 15:08
kujva to je krása
nepokrytě přiznávám, že se mi to auto strašně líbí a jsem z něj úplně hotovej a je mi úplně jedno, co si o mě kdo myslí. Ten zadek je teda luxusní a čumák taky. Fakt nádhera. Hergot, už aby byla zima a nějakýho jsem aspoň přezouval...

A hlavně je super, že tam jako u zbytku koncernu nejsou ventily v kolech, což teda značně na podzim usnadní práci a nebudu zase křísit lidi, až zjistí kolik ty senzory v originálu stojí....
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2015 18:08
Re: kujva to je krása
mě stále přijde poněkud těžkopádná na zadek. Combi je zkrátka pro mě opět a zase tou hezčí karosářskou verzí. A to zásadně preferuji z estetické strany obecně sedan :-!
3. 6. 2015 23:18
Re: kujva to je krása
mě ten zadek na živo přišel teda parádní. Ale uvidíme, čas na zkoumání, až začnou jezdit, ještě bude:-)
3. 6. 2015 16:11
Kdepak jste pane Kovariku?
pojdme spolecne zvednout kvalitu tohoto serveru. Jak se divate na objektivitu tohoto clanku? Proc neni podobny clankum o jinych znackach? Proc se negativni veci dozvidame jen ctenim mezi radky?
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2015 16:18
Superb Combi
Od tohoto týdne-23KT/15 jde objednávat nový Supeb Combi. :-! :yes:
Rozbalit vlákno
1
3. 6. 2015 16:37
Re: Superb Combi
Moc nerozumiem ludom, ktori chcu mat okamzite novy model. Dlhodobe skusenosti ukazuju, ze najlepsie je kupovat auto niekedy v tretom roku vyroby.
3. 6. 2015 17:35
Nádhera
Opravdu velmi suprové auto. Za miliondvěstě tisíc ale seženu Auto prémiové značky. Několik let staré BMW 5 se šestiválcem, také v plné výbavě. Je to jinde. Boleslav není Mnichov. A ta octavia bude na hodnotě klesat celkem rychle. Nevím jestli je to dobrý kauf za ty peníze.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2015 17:59
Více simply než clever
Předešlý Superb byl bipolární stejně, jak naše matička Země. Z jedné strany tolik populární 6-válec, z druhé strany prodloužené šasi vypůjčené od nižší třídy. Z jedné trany převratný twin-door, z druhé strany vzhled jezevčíka. Z jedné strany královské místo na zadních sedadlech, z druhé strany za volantem místo odpovídající vozům takřka o segment níž... I přesto dokázal Superb na okruhu zajíždět velmi zajímavé časy a Superb namíchaný z lacinějších řešení nenechával na Passatu nit suchou.

Novinka však pojetí usadila do roviny rovníku a model je svým pojetím jednoduše naprosto plochý. Celá koncepce je střižena jednoduše, prostě velký liftback, který nijak nepreferuje zadní cestující. Složitý twin-door jednoduše dostal červenou kartu, špičkové motorizace a technické prvky zůstaly pro Passat.

Interiér nepřináší naprosto nic než hodnotnější podobu Octavie. Vůbec celý Superb vlastně není nic než hodnotnější a větší Octavií. Škoda si zkrátka moc dobře uvědomila, že koncepce Octavie je natolik dokonalá koncepce, že funguje bez oheldu na třídní rozdíly. A když to jde o třídu níž coby Rapid, proč by to nemohlo jít o třídu výš?

Za mě mám k Superbu snad jen dvě poznámky. Komplikované a výrobně drahé řešení kapoty (proč nikdo nepoukázal na dražší řešení dvou zámků kapoty??) se mi zkrátka příčí a ve voze jako je Superb, mu opravdu nerozumím. Zbytečně se mrhají peníze někde, kde přínos je nula (design by při konvenční kapotě nijak výrazně neutrpěl), navíc s potenciálně drahýma opravama v případě byť i drobné kolize... Opravdu bych raději cítil, že peníze se dotaly do řešení interiéru a architektura palubní desky je prostě koncepčně zastaralá.

Druhá poznámka pak směřuje ke karoserii. Je to můj ryze subjektivní názor, ale vůz této třídy prostě má být sedan. Tuhost karoserie, akustický i tepelný komfort se prostě nikdy u liftbacku na úroveň sedanu nedostane. Vyjímky typu Audi A7 nemá smysl rozebírat...

Takže Superb určitě dobrá práce, z hlediska každodenního použití to může být velmi příjemná třídní volba. Srdcem jej ale vybrat podle mě nelze. Vedle Mazdy 6 nebo Insignie prostě Superb je pouhé das Auto :-! :-!
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2015 18:50
Taká malá zhrnovačka. Pre istotu prehlasujem, že nie som pod
Obsah tohto článku a diskusie sa dá veľmi jednoducho zredukovať do dvoch konštatovaní:

1. Je to celkom pekné a dobré auto.
2. Je to škaredý a zlý test.

S úctou

Somewhere
Rozbalit vlákno
0
3. 6. 2015 18:53
Hra
Klasicka hra na neco, cim to auto neni. Vlada to kupuje populisticky, aby se zalibila luze.
Klasicka nalestena bida pro budouci chudaky, co v tom budou machrovat. Neni to ani pro zadny managery, ale spis pro "managery".
Rozbalit vlákno
4
3. 6. 2015 19:05
Re: Hra
Redakcia, prosím, pomôžte mi. Ako sa dá nenadávať niekomu, kto vyplodí niečo také tupé a primitívne?
Avatar - Aoyagi
4. 6. 2015 09:43
Re: Hra
Máte se chovat dospěle a buďto dát protiargument nebo mlčet a jít dál.
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2015 19:54
Re: Hra
Octavia je 28. nejprodávanějším autem světa. Superb nabízí stejnou koncepci o třídu výš.
Naleštěná bída pro chudáky? Žeby promluvil tvůj vlastní mindrák??
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 16:03
Re: Hra
Pro české ministry je Superb tak akorát. Slávek Sobotka přece není Angela Merkel, aby musel jezdit v Audi A8. Od ministra níž už by jim měla stačit nižší střední třída (např. Octavia), ještě níž pak lowcostová nižší střední (např. Rapid).
Avatar - _Karel_
3. 6. 2015 19:58
Hliníkové těhlice
Těhlice z hliníku jsou super věc, ale majitelům Superbu je nepřeju. Právě jsem na autě měnil horní ramena (koncern), která drží v hliníkové těhlici na jednom dlouhém šroubu. Ocelový šroub s hliníkem srostlý nejde vytáhnout ani lisem, takže k výměně 4 blbých ramen 17 tisíc za dvě nové těhlice. Zlatý mondeo s litinovým podbvozkem ;-\
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
3. 6. 2015 20:09
Re: Hliníkové těhlice
jak to s hliníkem a koncernovými nápravami dopadá, víme dobře z dob Passatu B5 ;-)
Avatar - _Karel_
3. 6. 2015 20:20
Re: Hliníkové těhlice
No, já doteď myslel, že problém hliníku je jen nízká životnost podvozku. Co nadělám.
Avatar - Blue Sun
4. 6. 2015 07:25
Re: Hliníkové těhlice
Vyprávěj mi o spolupráci hliníku s ocelí. >:D Výměna pedálů na bajku po třech letech provozu byla třídenní operace za použití násilí, hrubého násilí, hrubé chemie a znovu hrubého násilí. Jak to musí vypadat u auta, radši nepřemýšlím.
Avatar - _Karel_
4. 6. 2015 07:43
Re: Hliníkové těhlice
>:D A kdo vyhrál? Chemie, ty nebo bike?
Avatar - Blue Sun
4. 6. 2015 09:49
Re: Hliníkové těhlice
No, pedály už jsou na novém bajku... ale chvíli jsem měl strach, že fakt nepovolí.
3. 6. 2015 20:09
Superb II
"použitá technika ale znamenala jisté mantinely v tom příčném, kde se vůz příliš nelišil od soudobého Golfu či Octavie"

Je zajímavé, že se poslední dobou často zmiňuje, že Superb II. generace je založen na trochu platformě Octavie/Golfu, a ne na Passatu soudobé generace, jako to bylo u Superbu I.. To, že Passat je na té samé platformě, je naprosto ignorováno

Je to snad taktika Škodovky, aby byl nový Superb něco víc než starý, nebo snad VW, aby si ochránilo image Passata?
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 13:47
Re: Superb II
Omyl - Superb 2 nebyl bratr Passatu, ale opravdu jen prodloužená Octavia. Snad akorát Super 3,6 V6 4x4 měl s tehdejším Passatem více společného :-)
Avatar - AUDIRS6
4. 6. 2015 14:32
Re: Superb II
kolko za takuto demagogiu beries na hodinu ? 8-s
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 15:58
Re: Superb II
Jakou demagogii? Že Superb 2 nebyl na podvozku tehdejšího Passatu, ale na nataženém podvozku 5/6kového Golfu, ví každý. Jen u 3,6V6 4x4 to bylo nějak jinak - ale jsem línej to teď hledat...
Avatar - AUDIRS6
4. 6. 2015 16:10
Re: Superb II
blbost:
Aj Passat aj Sup vychadzali z platformy PQ35 tehdajsieho Golfu V.
akurat ze Passata natiahli menej, Supa viac. A s Passatom sa trochu viac pohrali.
Motorizacia VR6 nemala ziadne "speciality" v konstrukcii auta ako takeho.
Tych vynimiek, kedy sa koli vrcholnemu motoru musela upravovat konstrukcia auta ako takeho najdes celkovo v koncerne pramalo:
Namatkou Audi A6 C5, ked sa rozhodli osadit tam motory V8 4.2, tak sa rozsiroval a predlzoval o 23 mm predok koli tomu motoru. Preto mali A6 4.2, S6 4.2 a RS6 ine predne napravy ( 1 rameno bolo ine ) a take vytiahnutejsie blatniky ( aj obyc. A6 4.2, nielen S a RS )
A nedavno - RS3 - platforma MQB totiz neratala so zastavbou R5 2.5 TFSi, preto museli tiez upravovat celu prednu cast, aby sa im tam zmestil.

Passat a Sup ale s VR6 problem nemali - ten motor je cca rovnako dlhy ako R4 2.0, takze nebol dovod nieco extra riesit. ;-)
Avatar - Barry Lyndon
5. 6. 2015 10:24
Re: Superb II
Passat je B6 je na PQ46 (a ne na natažené PQ35 jako Superb 2) a není to tak jednoduché, že PQ46 je natažená PQ35, jak si možná myslíte.
4. 6. 2015 19:32
Re: Superb II
A Passat byl na čem? Byl na tom úplně stejně. U B6 místo využití platformy Audi, jako v předchozí generaci, vyšli z platformy pro nižší střední. Zbrusu novou "na zelené louce" nedělali. A Superb se s ním svezl.
Avatar - Barry Lyndon
5. 6. 2015 10:30
Re: Superb II
stačí se podívat např. na rozchod zadní nápravy, který je u tehdejšího Passatu cca o 5 cm širší než u užovky Superbu 2
8. 6. 2015 09:14
Re: Superb II
A rozchod Superbu byl shodný s rozchodem Golfu?
4. 6. 2015 16:13
Re: Superb II
Ano, byl. Ale Passat je TAKÉ na upraveném podvozku golfu. Ale Superb má blíže passatu než Octavii/golfu:

Rozdíl v šířce mezi Superbema Passatem je 3mm. Mezi Octavií a Superbem 48mm. Nabídka motorů Superbu odpovídá spíš Passatu a ne Octavii. A když si na autokelly rozklikneš zadní nápravu Superbu a Passatu, díly jsou naprosto totožné..Myslím, že to je dostatek důkazů o příbuznosti, nebo ne?
4. 6. 2015 19:47
Re: Superb II
O tom se mluvilo dost i v době uvedení/ před uvedením S2, co si vybavuji. Že muly S2, co si pamatuji, měly nataženou karoserii O2, tomu vůbec nepomohlo. Ten prostor mezi předními a zadními dveřmi byl komický. :-) Osobně se, jako obvykle, přikláním k neznalosti redaktorů. Můj dojem je, že se VW lépe podařilo od toho odvést pozornost, ale po pravdě nevím, jak moc se to probíralo v německých médiích.
Avatar - Pepa_007
3. 6. 2015 23:15
AdBlue - diesel
Fííha Snadné doplňování kapaliny AdBlue jako plus? >:D

Spíše mínus by bylo: Nutnost doplňování kapaliny AdBlue. VELKÉ MÍNUS.

To si EU na nás vymýšlí pěkný blbosti.

--------------------------------------… />Normální člověk má v autě benzínový motor, spořílek jezdí na CNG nebo LPG a lidi zmasírovaný reklamou jezdí na naftu protože je to "ůsporné".
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ada je zase tady
4. 6. 2015 00:45
Re: AdBlue - diesel
Omyl. Jezdíme na naftu, protože diesel nám svých chováním vyhovuje více. :-!
4. 6. 2015 06:14
Re: AdBlue - diesel
Jezdíme na naftu, protože s tím umí každej jouda, ženská po řidičáku a podobní silniční diletanti...
Avatar - Ada je zase tady
4. 6. 2015 13:13
Re: AdBlue - diesel
Ale kdepak, špuntíku. Diesel by měl dostat do ruky až skutečný řidič, tedy ta osoba, která s uživatelsky nepříjemným benzínovým krámem najezdila nejméně 500 tis. km. :-!
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 13:44
Re: AdBlue - diesel
ale to víš, že jó, ty šmudlo, jen si pindej. Stejně všichni víme, že vám smradlákům nafťákům nejde o nic jinýho než o šetření. I když k tomu máte všichni plnej pytel jinejch argumentů >:D
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 13:41
Re: AdBlue - diesel
k tomu bych jen doplnil, že kdo jezdí na naftu, je buď pěkné prase a nebo pěkný dobytek :-!
Avatar - habanero1
4. 6. 2015 14:15
Re: AdBlue - diesel
Dobytek jsi maximálně ty, znám spoustu lidí, kteří mají naftu, protože chcou zátah a nízkou spotřebu. Žádné vytáčení motoru, ani nic podobného nechtějí. Kdyby jezdili stejně svižně na benzín tak jezdí o 3 litry+ víc ... Sám mám 2.0 benzín atmosféru (SR20DE), protože to beru jinak a chci si za volantem užívat, ale takových je pár.
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 15:29
Re: AdBlue - diesel
nesouhlasím. Dobytkové a prasata jsou oni. Když sakra nemám peníze na PHM, tak to nějak řeším, ale ne tak, že zasmradím život lidem kolem sebe. Jistě že benzin smradí taky, ale nafta úplně zbytečně několikanásobně víc. Přitom možností, jak řešit nedostatek financí na PHM, je mnoho: menší auto, slabší auto, jezdit pomaleji, cng, lpg...

nafta je prostě vychcanost ... "chci velké auto,chci výkon, chci jezdit rychle, ale aby to stálo co možná nejmíň a na lidi kolem s.e.r.u...."
4. 6. 2015 15:13
Re: AdBlue - diesel
trochu zjednodusene videni sveta, ne? stejne muzes za dobytka oznacit jakehokoli clena zapadni spolecnosti, nebot cerpa vice zdroju nez je mozne... treba na nova auta, kdyz by se dalo 30 let jezdit jednim... dokud to tedy slo.
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 15:35
Re: AdBlue - diesel
tak ono je to všechno o nějakém rozumném přístupu, že... Přece nikdo nechce, abychom se vrátili do jeskyní a svítili loučemi. Ale dieselová auta do 3,5t jsou zvlášť ve městech naprostý nesmysl, který kvůli malé finanční úspoře (něco málo ušetří na spotřebě, něco málo ušetří na spotřební dani) zhoršují životní prostředí několikanásobně! Zajímavé, že prakticky všude mimo Evropu už na to přišli - viz. nastavení spotřebních daní v USA. V Evropě už na to teda přišli taky - ale řešení bude typicky evropské (kvóty, zóny, regulace). Přitom nastavit rozumně daně z PHM, tak po dieselu ani pes neštěkne...
Avatar - Ada je zase tady
4. 6. 2015 00:53
Nesmysly
Mám tomu snad rozumět tak, že tento vůz nemá možnost si ho koupit s manuální převodovkou? Potom by byl pro řadu potenciálních zákazníků naprosto nezajímavý :no:

Proč musí být tachometr a otáčkoměr tak ohyzdný výsledkem nesprávně postavených číslic? :no:

Kde je ruční brzda? :no: :no: :no: :no: :no: Dá se alespoň doobjednat?

Lze na Haldexu manuálně "zamknout" točivý moment obou náprav v poloze 1:1?

Proč musí být ten vůz tak neprakticky nízký? Světlá výška by měla být výrazně vyšší!

Ale počkáme na variantu kombi. Třeba se některé připomínky projeví ve výrobě.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - white label
4. 6. 2015 02:11
Re: Nesmysly
Ano, ani tento vůz nemá možnost si kohokoli koupit, a to bez ohledu na typ převodovky... ;-)
Avatar - Ada je zase tady
4. 6. 2015 13:15
Re: Nesmysly
No, jistě se najdou lidé, které si takový vůz ani nekoupí, ani neochočí. >:D
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 13:40
Re: Nesmysly
"zamčená uzávěrka" rozhodně neznamená přenos točivého momentu na nápravy v poměru 1:1. V poměru 1:1 se točivý moment přenáší při zcela OTEVŘENÉM diferenciálu! Ale toto pletou i takzvaní motorističtí novináři...
4. 6. 2015 15:10
Re: Nesmysly
jasne, ale v mezich diskuze asi rozumime, ne?
Navic superb zadnej mezinapravovej diferak nema a funkci spojky si dokazeme predstavit vsichni, dokonce i ja >:-[]
4. 6. 2015 02:11
příznivá cena
-Lomozivé šasi
-Hlučnější podvozek
-Lehce toporné rozjezdy
-Občas pomalejší práce převodovky

+ příznivá cena 1.133.700 Kč

WHAAAT ??? >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 13:54
Re: příznivá cena
to hodnocení podvozku (a vlastně i celkového komfortu) Superbu je mezi novináři extrémně rozporuplné. Podle jedněch je Superb něco mezi BMW 5 a Citroenem C6, podle druhých spíš něco jako větší Rapid (zvlášť bez DCC). Někteří pak dokážou zkombinovat oba názory v jednom článku, když se na třech stranách rozplývají, jak se Superb úchvatně pohodlný a na závěr plácnou větu, že Passat je přece jenom pohodlnější (ten přitom zvlášť bez adaptivního podvozku) nijak zvlášť pohodlný není...

už jsem to tu psal výše, že nechápu, jak můžou vyzdvihnout nízkou hlučnost a zároveň hlučnější podvozek...
Avatar - Blue Sun
4. 6. 2015 07:26
Sup
Zdá se, že Sup nějak netáhne... Jindy tu pod Škodou bývají dalekosáhlé diskuse, dnes je klid...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Aoyagi
4. 6. 2015 09:34
Re: Sup
Možná protože redakce konečně zavedla pravidla a tresty.
4. 6. 2015 09:39
Re: Sup
asi vetsina kritiku dostala ban >:-[] >:-[]
se divim, ze mi jeste nic neprislo...
4. 6. 2015 07:58
co si to ten redaktor dovoluje!!!!
..... Některým připadá málo osobitá. Více odlišnosti od Octavie by asi neškodilo, nicméně je to věc názoru. .................. Vzhledem ke snaze o maximální potlačení hluku trochu překvapuje mírně lomozivé šasi, samozřejmě v rámci daného segmentu. To je ale asi také naše jediná výtka k jinak opravdu harmonickému celku....
TO SI DĚLÁ LEGRACI TOTO NAPSAT O SUPERBU!!!!!!!!!!!!!!!!!!OKAMŽITĚ PROPUSTIT :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 14:06
Re: co si to ten redaktor dovoluje!!!!
i přes lomozivé šasi a neodhlučněný podvozek je celková hlučnost neskutečně nízká, stejně tak ta kodrcavá převodovka je nejspíš jedním z těch pozitivně jemnovaných moderních prvků výbavy a nakonec cena 1133700,- Kč je více než příznivá, takže je vše v pořádku a pan tester si svou židli v redakci udrží :-)
Avatar - Emel
4. 6. 2015 08:48
Fullhouse
Díváme se na prototyp plnohodnotné evropské střední třídy - dvoulitrová nafta 130kW+, automat, 4x4, adaptivní podvozek. To je to co si žádají německé autobahny. Celkem není moc co dodat, tohle dnes umí na této úrovni jen pár značek a nás může těšit, že je Škoda mezi nimi.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - rohYpnol
4. 6. 2015 16:49
Re: Fullhouse
Pár značek? No, spíš kdo tohle nenabízí ... :-!

Haldex rozhodně není nijak výrazně potřebný a i když poptávka po 4x4 roste, tak rozhodně nejde o nezbytnost ve třídě. Pro běžný provoz je naopak zcela mínusovy, tím spíš u auta, kde se očekává, že 90% času stráví na dálnicích... :-!
Avatar - Emel
4. 6. 2015 16:57
Re: Fullhouse
Nenabízí to namátkou Peugeot, Renault, Citroen, Toyota, Hyundai, Kia. Další, jako třeba Honda, Suzuki, Alfa, Mitsubishi, Nissan nebo Fiat rezignovali na evropskou střední třídu úplně.

Některým chybí jen kousek - Mazdě a v ČR i Mondeu třeba adaptivní tlumiče.
5. 6. 2015 07:48
Re: Fullhouse
"....4x4, adaptivní podvozek. To je to co si žádají německé autobahny."
Vazne? 4x4 na autobahnu? Na co se ten podvozek adaptuje pri 160 km/h? :-!
Avatar - Emel
5. 6. 2015 09:18
Re: Fullhouse
Nastaví se na očekávání řidiče - na komfort pokud chceš jen tak plout a na sport pokud chceš krouhat zatáčky.

4x4 je něco navíc, po většinu času to vlastně nepotřebuješ, ale střední už není jen o tom co opravdu potřebuješ.
4. 6. 2015 13:25
velký vnitřní prostor - to je vtip?
Do plusů uvádíte velký vnitřní prostor, přičemž sami jste zjistili, že už 188 cm vysoký člověk si vzdau nesedne rovně. To je obrovský porblém u auta, kde v zadu běžně sedí dospělí lidé. Přotom třeba už v Toyotě Yaris si vzdu člověk sedne. Škoda jde v tomto směru trochu balkánským směrem - hlavně design, funkce je druhořadá. Fakt je, že zda v diskusi 80% lidí řeší vzhled a kolotočářské chromování, ale technika už je tak moc nezajímá. Tak zřejmě Škoda opět jen respekutuje svůj trh. Auto za 1,1 mil. by už mělo mít dostatečný vnitřní prostor, např. aby si vzadu mezi dětské sedečky sedl člověk s cca 190 cm.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 13:59
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
je fakt, že z pohledu prostoru na zadních sedadlech měl design (či spíše tvar) Superbu 2 něco do sebe...
Avatar - AUDIRS6
4. 6. 2015 14:26
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
a to je ten problem, ktory holt pri liftbacku casto nastava... :-!
Neidem tu teraz rozduchavat ohen, preco nieje Sup sedan, ale lift, dovodov je asi viac ( koncernovy diktat, smerovanie Skodovky na praktickejsiu notu -pristupnost toho obr-kufra...atd...) Takze kto bude chciet adekvatne miesto nad hlavou, kupi kombajn. :-!
Yaris je hatch - pozri si jeho liniu strechy a musis mat jasno. :-)
Avatar - Emel
4. 6. 2015 14:32
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
Nemyslím že by v tomhle měl sedan apriori výhodu...
Avatar - AUDIRS6
4. 6. 2015 14:39
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
otazkou je, kde chce Skoda predavat väcsinu:
Ak v Cine a podobne na sedany orientovanych trhoch, tak mal. A ani v Europe by sa nic strasne nestalo - tu by to zachranoval kombajn, ktoreho asi aj tak bude zase slusne, ak uz nie väcsinove %. ;-)
A tvar strechy - jej linie je tam predsalen mozne trosku lepsie riesit. A ked uz sa tu vsetci ohanaju podobnostou s Audi, tak si pozri ako to vie taka A4, A6 - tam som v sedane necital problem s vyskou nad zadnym sedadlom. ;-)
Avatar - Emel
4. 6. 2015 14:40
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
Naopak třeba 407 měla problémy i u kombíku. Ale vezmi si auta, kde jsou obě varianty - třeba Mondeo. Máš pocit, že je v sedanu víc místa než v liftu?

Ono když se podíváš na boční profil mnohých sedanů, tak by to úplně klidně mohly být i liftbacky... nakonec i ten Passat
[odkaz]
Avatar - AUDIRS6
4. 6. 2015 14:50
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
407 mala problemy uz na rysovaciom prkne >:-[]
Ano, mnohe dnesne sedany by mohli byt kludne lifty...Lenze ono je to asi nejako aj konstrukcne podmienene - asi je treba, aby na lifte bola ta cast, kde sa upinaju 5.-dvere zosilena, aby bola co najlepsia torzna tuhost - predsalen, lift je v tomto pre konstruktera urcite najväcsia nocna mura - ten otvor ktory ti na lifte vznikne do kasne musis nejako kompenzovat.
To, ze to Mondeo aj Insignia dizajnovo zvladli dobre - sa nehadam. Skoda ale chcela ist asi este kusok dalej a zasla asi az "za ciaru"... :-!
Avatar - Emel
4. 6. 2015 15:01
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
Já si právě myslím, že konstrukční nároky liftu nemají na prostornost žádný podstatný vliv. To samotné uchycení víka je už za hlavami zadních cestujících. Víceméně jde o to, jak brzy začne střecha klesat. Čím dříve, tím ladnější silueta, a tím méně místa na hlavu. Tohle platí pro sedan stejně jako pro lift.
Avatar - Barry Lyndon
4. 6. 2015 15:52
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
a hlavně taky: čím dříve, tím nižší Cx

I když je fakt, že aerodynamiku Škodovka moc neumí (viz Cx liftbacku Octavie, který je horší nez Cx Hatchbacku Golf). Takový Mercedes je co do optimalizace aerodynamiky tak 15 let napřed....
Avatar - AUDIRS6
4. 6. 2015 16:02
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
myslel som tu cast strechy, ktora musi byt patricne silnejsie v tom mieste nadimenzovana ako na sedane - teda uchyty plus nejake tie cm aj smerom dopredu - prave koli torznej tuhosti, nakolko smerom dozadu uz je len diera velka ako pieskovisko >:-[]
Preto predpokladam, ze cela ta zadna cast konstrukcie strechy bude aj hrubsia a uz aj tym bude obmedzovat priestor na hlavy tym vzadu.
Plus samozrejme aerodynamicke a stylove hladisko - ked ju nechaju skor sa zvazovat.
4. 6. 2015 19:59
Re: velký vnitřní prostor - to je vtip?
Je to otázka toho, kde najdou kompromis mezi prostorem nad sedadly v druhé řadě a tvarem střechy. Předchozí generace Superbu byla ostatně také liftback.
5. 6. 2015 01:45
Mercedes
Pekny a hezky vybaveny auto. Podle me sveho majitele potesi.
Jenze ja mam mozek a za ty penize (kdybych je mel) jezdim Mercedesem. Ani nepotrebuju Ecko, na ktery by v zakladu vyslo. Ale protoze sedim vepredu, staci mi Ccko (ktery uz ted neni tak maly jak byvalo) a muzu si ho i trochu vybavit :-!
Pak ty auta postavime vedle sebe a porovname to >:-[]
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Emel
5. 6. 2015 09:15
Re: Mercedes
Když vezmeš základní céčko a postavíš ho vedle vybaveného Superbu, tak se obávám, že hvězdu nebudeš...
Avatar - Barry Lyndon
5. 6. 2015 10:34
Re: Mercedes
Céčko má hlavní problém ten, že jako sedan je zezadu neskutečně ošklivé (vypadá jako čínská verze Ska pro země třetího světa). Je ale fakt, že tento problém řeší kombi, které vypadá o mnoooooho lépe.
Avatar - Emel
5. 6. 2015 10:49
Re: Mercedes
Kombík je parádní, na rozdíl od minulé generace, kde se jim záď opravdu výjimečně nepovedla.

Mně se líbí i ten sedan, ale nutně potřebuje velká kola a xenony.
[odkaz] ,
jinak
[odkaz]
5. 6. 2015 12:38
Re: Mercedes
Je to samozrejme otazka kompromisu, ten Mercedes je mensi a nebude tak vybaveny.

Ale.
Budto vezmu slabsi motorizaci a za stejne penize nebude vybava pokulhavat az zas tak moc (ale nedorovnam ji, to je jasny).
Nebo vezmu 220 cdi 4motion nebo 250 cdi (osobne bych vzal 220cdi zadokolku).

A ted jeste k tomu srovnavani nesrovnatelneho :-)
Jeden jezdi Mercedesem a druhy Skodovkou. At uz to znamena cokoliv, chape tento rozdil i 5 lete dite :-)
Jeden ma (subjektivne) opravdu hezky exterier, druhy je (objektivne) Skodovka.
Jeden ma opravdu moc moc vymazleny interier, ktery i v zakladu vypada jako poctivy Mercedes. Druhy je Skodovka, takze interier je jen o mnoho vetsi pristrojovka Fabie.
Taky bude zajimavy porovnat kvality podvozku, hluk v interieru, kvalitu kazdeho jedineho tlacitka, multimedialniho systemu, kvality reprodukce hudby a ja nevim co jeste...
A kdyz i Eko zere mene nez Superb, Ccko bude jezdit s o litr nizsi spotrebou jak nic.

Takhle to vidim ja a uplne chapu lidi, ktery maji jiny pohled na vec a budou preferovat velikyho Superba v plny vybave za 1.2 milionu. S autem budou velice spokojeni a bude jim dlouho a dobre slouzit, navic pro prepravu rodiny bude praktictejsi. A ma to i dalsi vyhody - ceny nahr. dilu apod. jenze v zaruce + pojisteni prvnich 3 -4 roky je to uplne fuk. Kdyz narazis, urcite to bude u Mercedesu drazsi, ale na druhou stranu oprava Superbu uz taky uplne za hubicku nebude.

Ja osobne bych si kazdy rano pri usednuti do takhle drahyho Superbu skoro jiste rekl "dobry auto, ale ze ja blbec jsem si za ty prachy neporidil..." :-)
Avatar - Emel
5. 6. 2015 13:05
Re: Mercedes
Tohle je už klasická diskuse. Nezávislé topení, panoramatická střecha, třízónová klima, odvětrávané sedačky v kůži, 4x4 - to jsou věci, které si ani do toho Superbu kupovat nemusíš a cena bude jiná.

220d 4MATIC je za 1.076, sada Active je nutnost, to jsi už na 1.160. 25 metalíza, pak kůže s odvětráváním cca. 70, kola, asistenti...

Vymazlené céčko vypadá hezky, jasně... ale abys z toho měl dobrý pocit, tak jsi tak 1.3M podle mě.
5. 6. 2015 13:20
Re: Mercedes
Souhlasim.
Jeste jedna vec, kterou teda nevim - co slevi prodejce. Pri nakupu noveho auta je to hodne dulezity, protoze sleva o 5% vic je v milionovym aute 50 tisic. U Skodovky bylo znamo, ze se jim drive moc slevovat nechtelo, ale ja mam zkusenosti nekdy 4 roky nazpet, to uz je dlouho. Nevim ale jak je to dnes a jak to bude se Superbem (navic hodne vybavenym).
A Mercedes jsem nekupoval, takze tam uz vubec netusim ani radove jestli slevi 3% nebo 15%...
Avatar - Emel
5. 6. 2015 13:23
Re: Mercedes
U Octavie to bylo cca. 12%.
5. 6. 2015 13:38
Re: Mercedes
A to kdy a jak draha Octavia? Klasika nebo flotila?
Na Octavii 2 za 500k mi tenkrat nabizeli max 5% slevu a jeste u toho tak breceli... Byl jsem dokonce u 3 prodejcu, nechtel jsem tomu ani uverit. Vsechna konkurence nabizela lepsi slevy a uz jsem predtim nakupoval dost Skodovek abych vedel, ze to byla uboha nabidka. Mozna meli jen nejaky blby obdobi a uz je to pryc a zase slevuji jak se slusi a patri... :-)
Nakonec jsem vzal Golfa (combi) o 30k levnejsiho oproti Octavii ve stejny vybave, protoze VW meli akci cca 30k + lepsi slevu 8% (coz uz se u mene vybaveneho auta da, ale teda treba Ford umi o dost lepsi slevy).
Avatar - Emel
5. 6. 2015 13:50
Re: Mercedes
Klasika na IČO, víceméně stejná nabídka od několika prodejců (+-1%), nezávislá na financování. Na FO by nabídli cca. -10%. Prodejci se tvářili, že dají stejnou slevu fakticky na jakoukoli výbavu, ale tahle konkrétní verze byla z těch dražších.

Loni v létě... o půl roku dřív jsme kupovali nějakou obyč 2.0TDI Ambition+ -14%, pak ale Škoda trošku utáhla šrouby.
5. 6. 2015 13:56
Re: Mercedes
OK, tak jsem budto mel smulu, nebo zrovna malo slevovali.
Takhle mi to prijde v poradku.

Jinak to % slevy se vetsinou meni - u drazsho auta se jim slevuje lepe. Ale oni vedi, ze skoro nikdo se nerozhoduje mezi autem za 350 a 600 tisic - vedi, ze se budes pohybovat v rozmezi cca 100tis a tam je skoro jisty, ze ta sleva bude stejna, takze se muzou tvarit, ze je ta sleva stejna na jakoukoliv vybavu. Si myslim.
Avatar - Emel
5. 6. 2015 14:07
Re: Mercedes
Můžu kontrovat jen tou Ambition+ koncem roku 2013, na tu jsme dostali 14%... a taky se kupovalo jen jedno auto a pokud vím tak to nebyla skladovka. Novější zkušenost s levnější konfigurací nemám.
Avatar - _Karel_
5. 6. 2015 17:45
Re: Mercedes
Když ale vezmeš céčko za 1,1 (tento Superb) tak to úplnej základ nebude a ostudu neudělá. [odkaz]
Avatar - Emel
5. 6. 2015 17:55
Re: Mercedes
Jenže to je nějaká předváděčka s 3000km, na kterou mimo jiné už asi nedostaneš slevu... je otázka jak to bude se servisním balíčkem... atd.
Avatar - _Karel_
5. 6. 2015 18:32
Re: Mercedes
km jsem přehlídl, ale za 1,1 zkrátka není holátko(jen bude slabší motor). Holátka jsem tu viděl kolem 800t., a ty vypadají fakt tragicky, tam bych určitě raději ve stejné ceně Superb.
Avatar - Emel
8. 6. 2015 11:55
Re: Mercedes
Whatever, nemůžeš prostě srovnávat cenu ojeté předváděčky s ceníkovou cenou nového auta.
5. 6. 2015 06:58
Bez iluzí...
...opájet se iluzemi, jak Superb vypráská vyšší střední D3 nemíním. Jsou to závěry lidí bez reálný zkušenosti a pseudotestíky některých redakcí jsou až dětinský.
Co od Supu očekávám?
Doplnění současný špičky v mainstreamu...tedy Passatu, Mondea, Mazdy 6. Nahrávat bude příjemný a osobitý design, slušná nabídka variant pohonů, kombík skoro od začátku, parádní nabídka výbavových prvků a rozumný ceny běžných verzí.
Je to povinnej osobní test českých fanoušků na červen...ať tu pak hloupě neplácáme ;-)
Rozbalit vlákno
1