No jo, další signál, kdo je nejdůležitější zákazník. >:-[]
Ještě ad test: Třeba to trochu apatické řízení = u jiných značek by bylo označeno jako "gumové, bez dostatečné odezvy", motor s turbodieselovou charakteristikou jako "tupý a necharakterní".
Na druhou stranu kopající DSG byla poprávu zkritizována, do takového auta se prostě daleko více hodí automat s klasickým měničem. Nepohodlná sedadla, špatně odladěný podvozek...takhle dobrý manažerský sedan nevypadá...
ano ano, prej i klasické automaty kopou, takže je to v normě >:-[]
mně ještě trochu pobavilo velebení masivního voliče automatu, který když je přítomen na palubě jiného vozu je přežitkem a vysloveným hříchem proti estetice, funkčnosti a světovému míru.
Podobně nesportovní podvozek byl akceptován jako očekávaný fakt, zatímco ostatní třídní konkurence pokud nejezdí minimálně na úrovni Eva 9 je sklamáním a určením jen pro vysloveně klidné řidiče....
Tak tak, téze, že i planétové automaty s hydrodynamickým meničom pri rozjazde kopú, ma celkom zaujala. >:-[] Ale priznám sa, že s novšími 7 a 8 stupňovými automatmi skúsenosti nemám, tak možno myslel autor tie. >:-[]
zamykání na to nemůže mít žádný vliv, protože k tzv. zamčení nedochází při rozjezdu, ale až při jízdě, kdy se rychlosti planetového převodu v hydroměniči a výstupního hřídele téměř srovnají, čili může dojít k zamčení a tím pádem omezení prokluzu (ztráty) v hydrodynamickém měniči ;-)
V běžných automatech totiž neexistije pevné propojení mezi převodovkou a výstupním hřídelem, spojení obstarává olej v hydroměniči, který má přirozený prokluz a ten zabezpečuje, že se auto i bez spojky naprosto plynule a bez kopanců rozjíždí. Zámek (spojka) v měniči funguje až při ustálené rychlosti nikoliv při rozjezdu nebo podřazování.. Samozřejmě toto se týká pouze klasických automatů.
DSG žádný měnič nemá , naopak jsou zde dvě klasické spojky a proto je při přeřazování citlivější na rozdíl otáček motoru a rychlosti vozidla při dané změně převodu a vše záleží na "chytrosti" řidíci jednotky, zda v konkrétní situaci zařadí ten správný stupeň při vhodném poměru otáček
5st. tiež nekope ;-) ale možno je to tým, že má nešportové nastavenie >:-[]
keď je ráno chladnejšie a olej je ztuhnutý, tak radí pomalšie a je to samotné preradenie cítiť (ale kopaním by som to nenazval, to som už tiež zažil pri prudkom brzdení keď musel podradiť z 5 na 3). Viezol som sa s niekoľkými typmi klasických automatov (Volvo, BMW, Audi) a ani jeden z nich nekopal. Jediný čo ano, tak to bola skutočne šialená kombinácia - Astra H Caravan, 1.4 benzin + automat!!!! Z požičovne. A ten kopal jak strelený baran, ale na každý stupeň >:-[]
Nechápu, s čím máte problém. "Fórové" voliče v BMW jsem kritizoval mockrát, masivní v Superbu, jenž je na úrovni A8 ;-) jsem s dovolením vyzdvihl.
Stejně tak úplně nerozumím narážce na podvozek. Máme se po více než 10 testech jednoho auta tvářit překvapeně, že nejezdí jako Evo 9? Již v úvodu jsem uvedl, že je Superb auto zcela bez sportovních ambicí.
Nehledal bych v tom nic osobnějšího, jakákoli chvála v testu koncernu je tu většinou přijímána se zřejmou nevolí a podezřením z úplatku. Pokud pochválíš třeba Renault, nebo Korejce..., budeš tu naopak (u většiny) za hrdinu... ;-)
- nemá sportovní podvozek
- nemá logické (německé) rozložení ovladačů
- pro většinu modelů/motorů zatím nemá dvouspojku
- páku automatu by se v Africe využila i jako zbraň při kmenových válkách
- nemá 4x4
- nemá adaptivní podvozek
- má divný znak na kapotě
- vlastně celkově vypadá nějak divně
Zapomněl si jen na chválu, kterou tu zrovna dost Renaultů (poslední dobou) v testech dostává (např. Laguna), nevšiml jsem si, že by většině (včetně mě) vadila podobně, jako jákakoli chvála koncernu, která se tu pak následně přehnaně řeší v diskusích. Stejná situace je teď třeba i pod novou A6. Testér, který chválí koncern (přitom jen částečně!) je hned obviněn ze ze zaujatosti ("odvařený z Audi"), nebo v horším případě rovnou z podplácení redakce, samozřejmě tím nemyslím zrovna tebe.. ;-)
Tohle je vyrovnané všude. Jakmile někdo pochválí Korejce nebo Frantíky, už přijíždějí BOB, Áda a další třimajíc standartu koncernu, Evropy a nafty. ;-)
Nemám potřebu se do nikoho naváže, případně pochybovat o nezaujatosti, jen mě některé formulace zaujaly.
Pokud to vyznělo jako osobní útok, omlouvám se. Nemělo to být mířeno proti Vám, naopak si velice vážím toho, že v diskusi reagujete. Přece jen máte z nás s podobnými vozy a zejména jejich testováním největší zkušenosti.
Ohledně podvozku to nebyla stížnost, jen pozorování. Tupá rána zavěšení po přejetí vyfrézované rýhy při ± osmdesátce mě dost překvapila. Tohle má třeba francouzská či německá podobně nesportovní konkurence vyřešeno lépe.
a já nechápu, že třeba právě ty voliče, které jsou v jednom testu glorifikovány jsou v jiném kritizovány. To samé podvozek.
Neberte to osobně, já osobně s Vaším hodnocením podvozku souhlasím, ale ve většině zdejších testů se naopak neustále vyzdvihují sportovní vlastnosti (nebo spíš jejich absence) snad i u rodinných MPV.
Asi záleží na individuálním vkusu. Mně videohry nikdy moc nešly. :-) Vyzdvihování jízdních vlastností je věc celkem pochopitelná, i rodinné MPV by mělo mít dobré chování na silnici, pokud to není významně na úkor primární využitelnosti dotyčného auta. Berte to tak, že se po 12 testech jedná o konstatování skutečnosti, nikoli hodnocení.
Ještě bych dodal, že každý redaktor na to má svůj osobní pohled, takže pak se není co divit, že v jednom testu je psáno tohle a v jiném tohle. A troufám si tvrdit, že i ve vaší redakci se najde nějaký ten co preferuje pohodlí (i když někdy mám pocit, že je to menšina) a jiný sportovnost.
U střední třídy za "mega" bych asi tak trochu čekal i tu 7-DSG, nebo spíše něco, co nedostanu do auta za polovinu (vím, že Fábka 7-DSG má). V testu nejsou uvedeny otáčky motoru při daných rychlostech, ale mě osobně přijde při 130 km/h spotřeba těsně pod 10 l/100km již poměrně vysoká. Představím-li si běžnou českou dálnici, kde je mimo večerních hodin čistě tempomatová jízda nepravděpodobná, tedy místo konstantní rychlosti se jedná spíše o její sinusoidní průběh, spotřeba bude atakovat 12 litrovou hranici? :-|
ta spotreba v 130ke teda nic moc. Moj 13 rocny saab 9-5 sedan s 2.3 turbom a 5 rychlostami ma nizsiu o nieco (pri realnej 130 do 9 litrov) a to je stara rachejtla a podobne velka. To je pre mna trosku sklamanie. Inac som fanda turbo benzinov a som rad ze ich stale viac a viac davaju do novych aut.
Máte pravdu, na otáčky jsem zapomněl. Ve stovce točí 2500/min, při 130 je to cca 3250. Jak jsem uvedl, jedná se o spotřebu na zimních kolech, což výsledek poměrně výrazně ovlivňuje. Nicméně cca devítilitrová spotřeba u výbavou nabitého 200k auta s automatem, rozměrově atakujícím segment E mi poměrně vysoká nepřijde.
Súhlas, turbobenzín s 200 koňmi, automat, zimné gumy, auto na hornej hranici strednej triedy a stále pod 10, to je v norme. Aj keď sú turbobenzíny, ktoré na šestke pri stotridsiatke točia aj menej, ako 3250 rpm (viď nedávno testované Bravo 1,4 Multiair: 3000 rpm pri 130ke).
Při těchto otáčkách je spotřeba vzhledem k velikosti auta odpovídající. Letní pneu jistě hraje svou roli, každopádně další rychlostní stupeň, při ploché charakteristice motoru od nízkých otáček, by spotřebu jistě stlačil do zajímavějších čísel. Při současných cenách pohonných hmot už je cítit každý decilitr. :-)
...ja tedy nevim, spotrebu u aut si pisi dle natankovani jiz 10 let, ale na zimnich pneu mam spotrebu dokonce o neco nizsi, hlavne asi kvuli tomu, ze jsou pneu na zimu o neco uzsi. Spotreba v zime je vyssi vetsinou kvuli pocasi, ne kvuli pneu, je rozdil, kdyz startuji motor venku pri +20 nebo pri -10...podle mne dobre zimni = +0.1L maximalne rozdil. Ma to nekdo realne potvrzene nebo to je jen prezitek a kazdy to opisuje. Ja jezdil na dojeti na zimnich dokonce cele leto a spotreba byla skoro uplne stejne jak na letnich pneu (horsi byla samo trakce).
před měsícem jsem dával nové letní o šířce 225 (zimní 205) a průměrná se zvedla cca o 0,3 l.. minulé léto jsem dojížděl zimní o šířce 225 a spotřeba byla zhruba stejná jak nyní na letních, takže mám podobnou zkušenost.. samozřejmě to nepředkládám jako svatou pravdu, každý může mít jinou zkušenost, ale psát, že zimní obutí výrazně ovlivňuje spotřebu je podle mě nesmysl..
...presne to si myslim a vsichni to papouskuji aniz by meli realne zkusenosti, viz cele vlakno diskuze ;-\ Skoda, ze nekdy i recenzenti, kteri by meli mit nadhled.
Tak u mě ten rozdíl je ;-) Spotřebu si nepíši deset let, ale letní Micheliny Pilot exalto berou o 0,3 méně, než zimní Matadory MP58. Na druhou stranu zatím se mi stalo, jen jednou, že jsem se někem nevyškrábal (což jsem ani nepředpokládal, že bych tam vyjel), takže spokojenost i přes spotřebu a vyšší hlučnost...
Přesně tak!
1.8 TSI v Octavii
Léto Conti SC3 225 17"
Zima Dunlop wintersport 3D 205 16"
Rozdíl ve spotřebě nula.
Čili 9.5l/100 při 130km je fakt docela dost přijde mi.
Treba si uvedomiť, že "suchá" 7stupňová DSG je stavaná na motory s momentom do 250 Nm, pričom 2,0 TSI má 280 Nm a preto používa "silnejšiu" 6stupňovú "mokrú" DSG.
většina mainstremové konkurence je v této třídě stále na 6st., takže bych to neviděl jako tragédii. A VW už určitě pilně pracuje na dalších stupních ;-)
No A4 multitronic (155 kw) udává téměř o litr nižší spotřebu, o sekundu lepší zrychlení a o pár jednotek vyšší Vmax a to při totžné pohotovostní hmotnosti a téměř totožné ceně (952 000). Samozřejmě A4 bude postrádat některé prvky výbavy v této ceně, avšak porovnání v rámci koncernu je to myslím zajímavé ;-) (nevím, kolik rychlostních stupňů má, ale jde i o odladění :-) )
tak podobné rozdíly byly i u nedávného testu Passat/Superb se stejným motorem. Multitronic, jestli se nepletu, by měl být ještě klasický automat se 6st. ne? Já se v těch jejich multitronic, tiptronic, stronic trochu strácím :-|
Ale Audi má u podélně uloženou 2,0 TFSI 155kW odladěnu na max. krouťák 350Nm, což je o 70Nm více, než u koncernových verzí (147kW i 155kW) uložených napříč...
Multitronic je bezestupňová! převodovka s plynule měnitelným převodem.
VW má i mokré 7st. DSG pro příčnou zástavbu s možností většího krouťáku, než 350 Nm, zatím je ale pouze v Tiguanu, Transporteru a nově bude teď i v Amaroku.
Taky jsem na několika místech četl info, že Amarok bude mít 7-st. DSG, osobně si ale myslím, že ve skutečnosti to bude HDN měnič Aisin (8st.) z nového Touaregu. DSG se pro použití v terénu nehodí.
Toto je asi nejlepší motor do Superbu. Jenžá má to jednu chybu a to absence 4x4 k tomuto motoru. V dnešním trendu je to slabina. I já (kdybych na to měl) bych tedy radší sáhl po šestiválci, který má nejen DSG, ale i 4x4.
Rychlej pohled do konfiguratoru VW mi rika, ze Passat je vubec na benzinovy 4Motion dost skoupy - respektive tato varianta s vyjimkou 3.6ky neni ani k dispozici :-O Zato Tiguan ma kombinaci 2,0 TSI 4Motion - 155kW (211k), 7st. DSG. Netusim, jestli se nejak lisi z hlediska zastavby, ale proste to tak je...
Tigi je SUV, takže širší nabídka 4x4 je logická, navíc u něj je 2,0 TSI vrcholná benzínová motorizace, zatímco u Passatu je to benzínová V(R)6ka.
Rozdíl bude prvděpodobně v možnosti zástavby větší mokré 7st. DSG, která se pro Passat naopak vůbec nenabízí.
Zatim nemam zadny presnejsi informace, ale obavam se, ze tato kombinace (tedy 2.0TSI+DSG) bude v blizke budoucnosti znamenat konec sestivalcu ve Skodovce ;-\ Jeste pridat Haldex a na(ne)shledanou...
Jinak by me zajimalo, kolik byla prumerna spotreba v testu.
Jo a souhlasim s tim, ze DSG 6kv tomuto motoru s plochou krivkou vykonu a velkym rozsahem otacek naprosto staci. Ackoliv si to spousta zdejsich kritiku nepripousti, kazde razeni znamena ztratu (ikdyz u dvojspojky je prakticky eliminovana predrazenim) a (nejen) muj nazor je, ze 8mi rychlostni automaty vzesly spis z pozadavku marketingu nez konstrukce...
Asi tak. Paradoxne tie 8st. prevodovky majú motory, ktoré to vzhľadom na svoj výkon a krútiaci moment potrebujú najmenej. Ale asi v katalógu inak ukáže 8st. prevodovka, ako "iba" 6stupňová.
Nejde o pocity ale o ztraty (a ve finale i o rozmery a hmotnost). Vsadim se, ze spotreba by u 6kv vs. 8kv. u stejnych dvou aut, pokud pojedou naprosto stejne, nebyla u 6kv. vyssi (samozrejme, pokud tymu konstrukteru nesefoval vul >:D )
Záleží na tom kterým směrem řadí, pokud řadí častěji směrem nahoru, pak sílu dole naopak využívají lépe, pokud častěji směrem dolů (podřazují) je to naopak.
....jen jsem si všiml, že tahle tsi má přibližně stejnou spotřebu jako 6válec od Infinity..... Ale nejsem lízač pal. počítače. Beru to tak, že at si kdo píše co si píše, tak dvoulitr benzín s pár koníkama si holt kolem 10lt vezme. Příjemný motor v S2 je 1,8benzin - s tím se dá jet klidně kolem 7,5lt.
Take mne zarazi ten rozdil ve spotrebe 1.8T a tohoto 2.0T, mozna ze to merili proti vetru, jinak ten vysledek je spis na V6 a tam je kultivovanost motoru nekde jinde...
No nevím, spotřeba při dálniční stotřicítce skoro 10litrů u auta, které má především polykat dálniční kilometry mi přijde hodně vysoká. Při této příležitosti si nejde nevzpomenout na nedávný test Fiatu Bravo (který ještě visí na hlavní stránce) a hodnocení spotřeby tam. ;-)
Tohle by byla i moje volba, automat asi spíš kvůli manželce než kvůli sobě, ale problém bych s tím neměl. I 9l na zimních gumách je celkem přijatelné, za předpokladu že nejezdím 50.000 ročně.
ALE: 830.000 za Ambition bez příplatků, to je v dnešní době docela nářez... i Passat v Highline s lepší verzí motoru (155kW) je levnější. Inu... za kvalitu se platí...
.... no vzhledem k tomu, že Mondeo Litfback ve výbavě Enterprise (komplet vč. kůže, xenonů... nenapadá mě, co mu chybí) stojí s Ecoboostem 2.0 200k a převodovkou power-shift nějakých 680 tyček, tak osobně bych to moc neřešil a šel do něj ;-)
Asi tak. Mondeu sa dajú vyčítať niektoré detaily, vo svetle tejto skvelej ceny ale nevidím dôvod, prečo kúpiť v strednej triede čokoľvek iné. A pre menej náročných je tam stále slušný 1,6 EcoBoost - 118 kW, ktorý je takisto neporovnateľne lacnejší, ako Superb 1,8 TSI - 118 kW.
...ale chapej, kdyz to ty lidi za to koupi, tak proc to za ty prachy neprodavat ? Viz kazdy mesic jaky ma VW a Skoda rekordni zisky, hlavne ze lobby chtelo srotovne, hnus...proc tedy neni srotovne treba i na chleba, pocitace apod. ??? Proc jen auta ??? ;-\
Taky mě ta cena překvapuje. Dnes jsem byl projet 508 a trochu jsem lamentoval na 950 000 Kč za verzi GT, ale to je kompletní a plmná výbava a musím říct, že přecejen vyváženější auto, navíc novinka na trhu, která půjde dolů, přitom jako koukám ne cenník Superbu, tak se nestačím divit.
Zato má ale sledování únavy řidiče, adaptivní podvozek, 17" kola a pár dalších vychytávek... podle mě je to ve výbavě tak remis (s tím, že adaptivní podvozek do Superbu objednat nejde, zatímco Xenony si do toho Passatu dáš - musíš, jinak máš obyč halogeny).
tříramený je trochu skousnutelný, ale i tak se mi nelíbí. Čtyřramenný je fakt hnus :'-( Když jsem viděl volant v nové A6, zase hrůza 8-s
Jinak motor je z benzínů, si myslím asi ideální na toto auto. Určitě lepší volba než 1.4 TSI, který je velmi choloustivý na styl jízdy, takže nízkou spotřebu dosáhneš jedině když jedeš s velmi poklidným tempem.
Ja som napríklad pri výbere auta vylúčil kopec áut, ktorých volant mi prišiel divný, napr. Porsche 911 GT2, Aston Martin Vanquish... naozaj len kvôli volantu! >:-[]
No Aston v kombajnu bych si tedy rad projel a rad i vlastnil (skoda ze asi nikdy nebude), mne mrzi ze nedela kombika i Infiniti a Lexus, hned bych do nej sel...nebo alepson neco ve stylu liftback/hatchback. Hlavne ne ten maly pitomy otvor sedanu, kam nedam ani pidi kocarek...a nedosahnu az dozadu, kdyz ma 600L kufr ;-)
až se líp uchytí v EU, tak možná časem nabídnou i kombíky. Infinity je tady ale +/- dva-tři roky, a jeho hlavní trh je nadále US, takže investovat do kombíku kvůli pár stokusům prodaným v EU je asi velký luxus.
Vypadá fakt divně... může za to kulatý střed, který ale není uchycený ve středu a působí tak dost výstředně, a to nejen ve středu, ale i v sobotu... rozumíš :-)?
..vsimol som si podla fotiek, ze 2.0 TSI v tomto superbe by malo byt podla vzhladu nove 2.0 TSI o vykone 155kw, ktore vychadza z 1.8 TSI.."stare" 2.0 TSI o vykone 147 kw vyzeraju inak..aj podla merky oleja, ktora je u 147 kw TSI v predu pred motorom, pricom u tohto TSI sa nachadza vlavo vedla motora, tak ako to je u 155 kw verzie a aj 1.8 TSI.
No neviem..ci v clanku je chyba v udavanych parametroch alebo co to ma byt.
no dobre, ale ako je to potom s tymi nezrovnalostami, ktore som uviedol..zeby sa robilo nove 2.0 TSI vychadzajuce z 1.8 TSI aj vo vykonovej urovni 147kw..? ja som si doteraz myslel, ze len 155kw a tusim u vw tiguan ma 125kw. Domnieval som sa ze 147kw su len tie stare 2.0 TFSI
Pokud děláš do aut, znáš jistě i pojmy "dělo" případně "kláda". V těchto pojmech je obsaženo vše. Mimochodem, pro dokonalou absenci těchto jednoslovných avšak obsahově vyčerpávajících termínů u francouzské produkce jsou (byť) konkurenční modely Superbu řazeny jen do kategorie - vozidla...
No jen si to představ - laguna, to je kláda... cítíš v tom tu garážovou faleš? A naopak, když ti napíši - pětkovej bavorák, to je dokonalá kláda - ani necekneš. Je to proto, že jsou výrobci, kteří dělají auta pro chlapy. No a jedním z těch výrobců je i naše Škoda. Tedy - Superb, dokonalá kláda.
Kdo ho jel, ví o čem píšu, kdo ho nejel, ať si nahoře přečte test. Neříkám, že by se nad textem testu nemohly rozehrávat jisté občanské diskuze. Jsou tam kratší větičky, které by jistě korekce snesly, ale jak praví klasik - nikdo není dokonalý. Tedy o rozměrech zad bych tu velmi nerad zahajoval diskuzi, neb baleťáci z lagun a blazeovci z pětsetosmiček by se nakonec mohli cítit lehce sociálně, sexisticky, koneckonců možná i mentálně diskriminovaní.
Popravdě si napišme, že pokud projede kolem tebe Mondeo a ty ho (logicky) neregistruješ ani svým levým šilhavým vokem, pak jede-li dnes kolem SUPERB :yes: točíš se jak čamrda. Jistě, Superb dokonale dospěl, jeho designová architektura rozvinula toto jaro naplno své silniční emoce. Superb je dnes vlastně (skoro)jedničkou třídy. Nebýt Apoštola sedmého, sličného, vyrábíme nejlepší střední třídu Evropy. Tohle, pánové, bere doslova dech.
Pokud je tu snad někdo, kdo zpoza kapličky picanta či ídvacítky hledá zatím nesměle svůj garážový obzor, současně pak se slepě domnívá, že vlastní auto bys měl přeskočit jak na výšku tak na dálku, doporučuji písemnou žádost směrovanou do Mladé Boleslavi. Jakmile tam zjistí, v čem všem jsi byl schopen trávit chvíle za volantem, uvidíš, že se slitujou a minimálně na jeden víkend ti Superba půjčí. Ovšem pozor, je to doslovná půjčka za duši. Neb až ho budeš vracet, nechtěj vědět, co si o svém dosavadním vozovém parku budeš myslet...
Tedy velebme Škodu za doslova dokonalou modelovou politiku, velebme ji za dokonalého Superba, a konečně složme ji hold za to, že umí vyrobit vůz, který z tebe rázem udělá silniční třídní elitu. Speciálně v tvém případě ale mám pro tebe smutnou zprávu. Ty na Superba nemáš. A nyní opravdu nemám na mysli peníze...
tak ona to kláda je bez debat.. to u auta za mega netřeba řešit.. každý kdo si podobného koupí už na něj prostě.. ..má. každopádně je na místě debatovat o tom, jestli na střední třídu za mega není těch "ale" příliš, nebo jestli ona výsledná cena ty "ale" nezdůrazňuje..
Nevlastním superba, a vlastní auto si nechávám zásadně mýt. K jakým diskuzním příspěvkům tě podprahově inspiruje tvoje dnešní intimní odpoledne mě opravdu nezajímá, to snad chápeš :-)
Nechávám si ho mýt. V garáži mám jen prostředky na dílčí údržbu - lux, když se mi rozsypou na podlahu hranolky, Sonax na plasty a vosk na kůži. Za komančů ano, tehdy to ani jinak nebylo možné (existovaly jen dvě myčky - Hotel Intercontinental a myčka pro pražské taxikáře. Tam jsem ovšem jezdil (nikoliv jako taxikář) přes zimu. V létě jsem si myl sám.
V tom puvodním příspěvku bylo něco ve stylu, že na "luxusní sedan" tato verze má až moc "ale". Pak jsem si všiml, že kuko napsal to samé asi o dvě hodiny dřív.
Jinak vybaveného Superba v kombíku a čtyřkolce obdivuji snad nejvíce z celého mainstreamu. Bohužel, sedan má absolutně nevyvážené proporce, ta záď a nehezká světla dost sráží výborný celek. :-(
Hele chápu, že si o tom asi moc nepokecáme, ale před prací mi parkují Superb Combi, Mondeo Combi a Mazda 6. Vždycky když jdu kolem, musím Superba litovat, protože vedle těch dvou aut vypadá doslova tragicky (a to mě Ford ani Mazda nějak extra neberou). Možná je to tím, že je chudák na 16", na kterých je doslova trapný, každopádně má můj soucit.... ;-)
A tím sis chtěl vysvětli co? Přece nejde o to, hledat konfiguraci na které to Superbu či Mondeu nejméně sluší, ale jde o to, umět ocenit kvalitní vůz, a tím Superb evidentně je. Kdokoliv si koupí dnes Superba, kupuje špičkové auto ve své třídě, a než o tom to je.
To bude tím, že píši stále pod stejným nickem, a jen to co chci. Ty tu měníš indentitu jak králíček azurit, přeskakuješ v názorech jak blecha, ovšem platné ti to není vůbec...
Proč si pořizovat pruměrne až podpruměrne auto třidy za nadpruměrne ceny ? Vždyť je tu Mondeo nejlepši auto středni třidy ktere se da pořidit za vyrazně rozumnějši penize navic je to pohledne auto narozdil od Superba ktery svou vizaži spiš odrazuje.
musim rict ze 2,0 TFSI je predrazena motorizace, kdo uz by chtel dat tolik penez za superb, doporucuju 3,6 V6, je to velkoobjemova atmosfera, motor kterej nejde utahat a poskytuje ti kroutak v celym spektru otacek, je ti jedno jestli zrychlujes ze 60 na 100 nebo ze 160 na 200.. nadhernej zvuk, sila bez turboefektu.. muzu jen jen doporucit.. kdyz uz se nekomu superb libi, chce tohle auto a zadne jine a nechce chrochtat ropakem, jednoznacne 3,6 V6 :-)
Tak na prvním místě Mondea by se těžko něco změnilo, koneckonců mělo by při tomhle srovnání kromě ostatních výhod na své straně i nejnovější motor, takže by už vůbec nebylo co řešit.
A vnitrokoncernový boj o druhé místo už je spíš věc vkusu, jestli se člověk chce tvářit že "jezevčíka" (uzkého dlouhého superba) má schválně, aby se mohl nenápadně tulit ke spolujezdkyni, nebo jestli chce tvrdit že nová světla dělají novou generaci auta jako u passatu...
Připomněl bych ti spíše tvojí zdejší diskusní genezi - Pod nickem Beaumont jsi tu rozehrával roli ortodoxního fanouška Alfy Romeo, když to s Alfou začalo jít z kopce, změnil jsi nick a celou Alfu hodil do propadliště dějin. To je otřesné. Jestli takhle žiješ i civilní život, musíš být vskutku inspirativní kus... 8-s
1) Vyjdeš - li z nesprávného předpokladu že Magistr = Beaumont (což NENÍ) a použiješ na to tvou ""logiku"" ( >:D ), samozřejmě dojdeš ke zcela nesprávným závěrům. Jenže ve své zaslepenosti už nejsi schopen ani poznat, co je realita a co tvoje vybájené fantazie.
2) Nevím o tom, že bych tu psal něco zásadního proti Alfě Romeo, tu značku mám docela rád a rozhodně bych jí nepřál tak špatný konec jako prodej pod VW
3) A jak to všechno souvisí s Mondeem, supem a passatem?
Z jakého nesprávného předpokladu? Změnil sis zde tajně identitu z Beaumonta na Magistra, a ještě máš tu odvahu to věřejně popírat :no::no::no: Utři si nudli, slzu, a nauč se čestně žít. Auta v tom roli nehrají, roli v tom hraje tvůj zmršený charakter.
Jediná pravda cos napsal je, že opět argumentuješ ad personam, nikoliv ad rem - čili nic o autech, žádné věcné argumenty. Jako obvykle.
Jinak je poznat, že se ti po tvé bývalé roli kádrováka na nějakém okresním výboru stýská. Ale dnes jsi tady tak maximálně vwrátný a můžeš leda vymýšlet pitomá obvinění na všechny strany. Ale mě už tohle nebaví...
Mimochodem, dělal jsi toho kádrováka taky TAK BLBĚ, jako teď děláš vwrátného?
Pravda je to, že sis tu tajně zaměnil nick - z Beaumonta na Magistra. Všechno ostatní co tu píšeš jsou už jen tvá směšná záchranná vesla. Nemůžeš se však zachránit, neb každý rozumný člověk si nad tebou může jen odplivnout.
Tebe to muselo TAK MOC bavit, kazit beztrestně jiným lidem život jen za to, že měli jiný názor než ty, nebo že nebyli v té správné (tj. té jediné) partaji. Tak moc tě to uspokojovalo - a už to nemůžeš dělat. Můžeš se realizovat jenom tady, tímhle bezdůvodným absurdním kádrováním - které ale nikoho nezajímá a kterým (jak tě to asi mrzí...) už nemůžeš nikomu ublížit.
Je mi tě svým způsobem líto, takhle zrůdný charakter se hned tak nevidí.
Tahle móda z poslední doby "čím víc laufů, tím víc adidas" mě nechává chladným. Do 300 koní bohatě stačí jedna koncovka, ikdyž některým autům dvě koncovky (na každé straně jedna) vzhledově pomůže. Ale 4? Smutným příkladem je např. současné WRX STI, dosud si vystačilo s jedním a naráz čtyři...
Důvod 4 laufů u 2.0 je ten, že v Číně jde o vrcholnou motorizaci a číňani si na takové věci potrpí. No a ladit dvě různá výfuková potrubí k jednomu motoru je zbytečně nákladné... u V6 je důvodem k použití 4 laufů zas něco jiného. ;-)
200 koní na tak těžké auto není zase takový nářez, pro rychlé přesuny po dobrých cestách s tím problém nebude. Navíc motor samotný zase tak těžký není (srovnej s Latitude 3.0dCi například). Zbývá ta cena... no, to je na tobě. Máš, dáš?
Já bych jen doplnil, že toto naklánění (pro tento konkrétní model osobně posoudit nemohu) se dá velice dobře a bych řekl odstranit příplatkovým sportovním podvozkem. Doma mám Superba TDI na 18 palcových kolech s tímto podvozkem a vůz nemá sebemenší tendenci se do zatáček naklánět více než by bylo zdrávo. Pro ty co by chtěli argumentovat zhoršením jízdního komfortu sem měl možnost porovnat se Superbem na 17kách bez s. povozku a výraznější zhoršení jsem nezaznamenal.
moc a ještě jednou moc drahé...znám příjemnější způsoby jak utrati víc jak mega... ;-)
je to nepochybně velmi dobré auto, dobře udělané a ve zdejších končinách velmi oblíbené...neznám však jediný dúvod proč bych si za stejné peníze neměl koupit špičkové Cčko nebo uplně na doraz vyšperkovaného accorda...?? :yes:
jinak superb ač nejsem příznivcem škody ani VW ani ničeho co vyrábějí tak :yes: