Diskuse

Škoda Superb Combi Style 1.5 TSI ACT – Léta na jeho pozici nic nemění

6.2.2019

V rámci modelové péče dostala Škoda Superb nové srdce 1.5 TSI ACT. Jak si poradí s velkým a těžkým autem?

 

  • 35 Reagovat !

    foto CHerokee

    CHerokee 06.02.  13:20

    1,5

    Patnáctistovka za milion. Myslím, že 4 - 2 válce s objemem 1500 je příliš moc na takové auto. 1,0TSI by bylo akorát. A možná by to pak bylo za 650 ? ;-) :-! 8-s
    • 40 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 06.02.  13:21

      « Re: 1,5

      Jestli chceš litrový tříválec v kombiku střední třídy, zkus Ford ;) Ale musíš někam do Nizozemska, tady není v ceníku >:D
    • 70 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 06.02.  14:16

      « Re: 1,5

      Ono nie je problém vo výkone ani samotnom objeme (Sup nie je prehnane ťažké auto a 150 koní je štandard triedy, viď najtypickejšia motorizácia 2,0TDI s týmto výkonom), ale práve v jeho eko-naladení (priškrtení). Predchodca mal menší objem a autu stačil, takže v objeme chybu nehladaj. Odznieva to naprieč redakciami pri každom teste 1,5TSI, ten motor je proste strašne pridusený, filter pevných častíc s spolu s na úsporu naladeným motormenežmentom to zabíja a ako píše redaktor, auto pôsobí v zrýchlení o 2 sekundy pomalšie, než udáva papier. A je to fakt škoda, pretože pre normálne jazdenie by tých 150 benzínových koní mohlo postačovať.
      • 20 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 06.02.  14:48

        « Re: Re: 1,5

        Je to tak. A z toho důvodu taky nejásám kdykoliv se při představení nějakého koncernu v poslední době k obvyklým tříválcovým litrům vzývá 1.5 TSI jako ten pohon, který to všechno zachrání.
      • 20 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 06.02.  15:02

        « Re: Re: 1,5

        No ale myslím, že to je jen otázka softwarovýho nastavení, který ti nějaká firma zabývající se chiptuningem dokáže poladit ;-)
        • 21 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 06.02.  15:13

          « Re: Re: Re: 1,5

          Přesně, ten váhavý software je asi jen důsledek nutnosti splnit brutální emisní limity. :-O
          • 10 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 06.02.  16:28

            « Re: Re: Re: Re: 1,5

            Ovšem není nutný si takový váhavý software v autě ponechávat >:D

            No možná na tom taky svoji vinu ponesou trošku delší převody než by bylo optimální pro daný motor opět ve snaze vyhovět hulibrkům z Bruselu.
            • 10 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 06.02.  20:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: 1,5

              No to je nápad. Kúpiť auto za 800 tisíc a ešte vychytávať muchy čiptuningom. :-) To mi pripadá ako v dobe Š120, akurát že vtedy moc na výber nebolo. A ešte dve veci ma napadli : 1. záruka ? 2. kto a ako to spraví keďže je to v podstate nový motor ?
              • 01 Reagovat !

                foto Arese

                Arese 07.02.  02:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,5

                Zato ale nemůže Škoda, poděkuj do Bruselu! :-O
                • 00 Reagovat !

                  foto ryccardo

                  ryccardo 07.02.  08:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,5

                  Přesně tak. A tobě nezbyde nic jinýho než se s tím buď smířit a nebo s tím * ;-)
                  Máš pravdu, že momentálně čiptuning na 1,5 TSI budeš asi těžko shánět. Je to dost novinka. Počítám, že je to otázka pár měsíců kdy to firmy začnou nabízet.
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 07.02.  08:28

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,5

                Presne tak. Tuniť auto za také prachy a riskovať? Ostatne najnovšie normy a hlavne filter pevných častíc u benzínu výrazne sťažili aftermarket úpravy, od čipu motora po custom výfuky, ak to nemáš od špičkovej firmy (AC Schnitzer, Remus a pod., kde si za to draho zaplatíš) so zárukou, tak riskuješ, že neprejdeš cez STK/EK, prípadne Ti odoprú záručnú opravu v servise, nehovoriac o hrozbe poškodenia či rozpadu motora (zdravíme Thomasina).
                • 00 Reagovat !

                  foto ryccardo

                  ryccardo 07.02.  12:14

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,5

                  A riskuješ jako konkrétně co? A s DPF si nelam hlavu. Auta s ním se čipují už léta a fungují bez problémů. A STK projdeš úplně normálně. Nesmíš žrát každej hoax, který se kde dočteš. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 07.02.  13:04

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: 1,5

                    Riskuješ veľa, ako som písal od neuznania záruky až po poškodenie motora. Majiteľ (neznačkového) servisu, kde chodím, mi pravidelne rozpráva o tom, ako sa v posledných rokoch súčiastky (v rámci šetrenia) dimenzujú len presne na daný výkon, žiadne predimenzovávanie ako v minulosti. Takže keď zrazu čipom pridáš tretinu výkonu naviac, je oveľa väčšie riziko, že to tá sústava nevydrží a niečo odíde.
                    A GPF som myslel z hľadiska výmeny výfuku, spraviť cat-back bude oveľa náročnejšie, mnohé firmy sa na to vykašlú, takže Ti zostane buď len koncovka (čo nemá až taký význam), alebo vyhodenie GPF a potom neprejdeš na EK.
    • 10 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 06.02.  19:44

      « Re: 1,5

      Ta cena testovaného kousku je daná jeho extrémně bohatou výbavou. Kdo si bude kupovat motorizaci 1.5 TSI, bude určitě mnohem skromnější. A jako základní motor je 1.5 TSI slušná nabídka. Na rozdíl třeba od absurdního litrového tříválce v Mondeu!
      • 00 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 07.02.  19:52

        « Re: Re: 1,5

        Když ti takové auto vyhovuje, kup si ho s normálním motorem a nebudeš mít problém.
    • 20 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 07.02.  08:04

      « Re: 1,5

      Stačí umět číst, je to v článku, superb kombi s tím motorem začíná na 689 tis., ty jen po stopadésáté a znova tupě přečteš cenu novinářského auta. No, nepřekvapils. >:-[] :no:
  • 80 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 06.02.  13:47

    Hodnocení

    Tedy, né že bych to Superbu nepřál, ale v textu je docela vytýkán výkon a projev motoru, což je věc, která patří k tomu nejdůležitějšímu na autě a ve výsledku jen půl hvězdy dolů ? To se mi zdá celkem nefér, když se tu strhávají hvězdy za mnohdy maličkosti....

    Motor jsem zkoušel v Karoqu a musím souhlasit s textem, že se opravdu nezdá tak výkonný, jak uvádí údaje a charakteristikou jede spíše jako nafťák. Na obranu tohoto TSI, mnou zkoušený motor byl syrový, kolik měl testovaný Superb najeto ? Třeba se rozjezdí, jako jiné turbomotory ...
    • 53 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 06.02.  13:58

      « Re: Hodnocení

      Z hodnotenia si musis odpocitat "skoda-bonus" jednu hviezdu, potom mas realny vysledok! :-)

      Superb je v ramci triedy velmi dobre auto, o tom niet pochyb. Ale zeby bol az taky dokonaly? Auto skoro za milion a ma len xenony (budicek Skoda, je rok 2019!). Motor vahavy a sklbajuci. Display multimedialneho systemu stale utopeny pod vyduchmi klimy. No a toto je material palubnej dosky u auta za skoro milion (rovnaky som videl na svokrinom rapide v zaklade):
      [odkaz]
      • 50 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 06.02.  14:02

        « Re: Re: Hodnocení

        Když já pořád tak nějak doufám, že je to hodnocení z přesvědčení autora a né nějaká konspirace >:D

        K materiálům, neříkám, že konkurence je někde o dost dál, ale když pak někdo tvrdí, že ten Superb je někde jinde a hází ho do prémie, po té, co jsem zkoušel LaK a třeba výplně dveří byly na úrovni Oktávky Ambition, tak jsem se nad tím pousmál. Je to prostě typický mainstream se vším všudy, jedna značka má tohle, druhá zas tamto... bohužel všichni výrobci šetří, u mého auta měla předchozí generace měkčené plasty i u nohou, další už to taky nemá... stejné Sup/Passat a jiní... :-) Ale Andy ti to vysvětlí, jak interiéry Škodovek jsou lepší, než MB...

        >:-[]

        Superb je velmi povedené auto, ale asi bych radši 2.0TDI ;) Tam klidně 4,5* uvěřím.
        • 00 Reagovat !

          foto Ada-je-zase-tady

          Ada je zase tady 07.02.  19:56

          « Re: Re: Re: Hodnocení

          Poslední větu tesat do kamene! :yes:

          BTW, ten Sup na obrázku má prasklá přední pera? 8-s
      • 00 Reagovat !

        foto Honza21

        Honza21 10.02.  21:25

        « Re: Re: Hodnocení

        Xenony versus LED.
        Po zkušenosti z Astry a srovnání LED matrix a jejích minulých natáčecích bi-xenonů mohu říct, že nevidím důvod, proč by bi-xenony (zde navíc doplněné nějakým systémem vykrývání protijedoucích vozidel) měly být špatné.
        Svítí to dobře, technologie je funkční a vyzkoušená. Maximálně vyměníte výbojku za dva tisíce. Proti LED světlometům, kde jsou opravy otázkou a levnější verze dělají na vozovce "fleky" vzhledem k malému počtu segmentů... Navíc ten otravný nafialovělý nádech....

        To, že má superb i dnes "jen" bi-xenony je dáno tím, že auta se modernizují v cca 3-4 letých vlnách, resp sedmiletých cyklech.
    • 31 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 06.02.  14:11

      « Re: Hodnocení

      Co se TSi motoru týče, nevím jak ta 1.5, já mám v Superbu ještě tu 1.4, tak mi přijde, že se s tím dá jezdit docela slušně. Dynamika s ohledem na 150 koní je OK. Takže to vypadá, že EU přitvrdila a ten nový TSI je stejně unylý, jako 140kW TDI :-(

      Co se týče vypínání 2 válců, tak ze začátku opravdu nebyl znatelný rozdíl mezi tím, jestli jedu na 2 nebo 4 válce. Ale dnes, po roce a půl, je ten projev na dva válce příšerný (jak kdyby pod kapotou střílel kulomet).

      Superb jako takový není špatné auto. Je prostorný, dobře zpracovaný. Ale jako minimum bych viděl spíše 1.8 TSI, místo xenonů LED, trochu lepší plasty ve spodní části palubovky, výkonnější brzdy, zrcadlení mobilu a parkovací kamera již v základu, ...
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 06.02.  14:15

        « Re: Re: Hodnocení

        Bohužel jsem 1.4TSI zkoušel jen v Oktávce na CNG, což je výkonnostně dost odlišný level, takže nemohu soudit, ale já si u 1.5TSI nestěžoval na to, že by bylo auto nějaké líné, nebo nedostatečné, jen ten motor nemá takovou chuť do otáček a 150k bych mu netipl, tak třeba 120-130 max. Srovnávám třeba s podobně výkonnými Ecoboosty. Neříkám, že je špatný, nebo pomalý :-)

        Na 1.8TSI už budeš muset někam do bazaru :/ To odválo WLTP .... S autem jako takovým problém nemám, Supeb je plnohodnotná konkurence špičky střední třídy v EU mainstreamu ;)
      • 10 Reagovat !

        foto Seabow

        Seabow 06.02.  14:15

        « Re: Re: Hodnocení

        1.8 tsi uz nebude, mal by ho nahradit 2.0 tsi 190 hp a to si myslim, ze je viac ako dostojny nastupca hlavne tam uz nebude nezmyselne obmedzenie krutaku pri automate na 250 Nm kvoli "suchej DSG" ale uz to bude mat plnotucnych 320Nm a mokre spojky ak sa nemylim. Manual 1.8 tsi mal v Supe tiez 320 Nm.
        • 20 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 06.02.  14:21

          « Re: Re: Re: Hodnocení

          Motoricky to bude jednoduché, Sup po facelifte dostane presne tie isté motorizácie, ako dnes predstavený f/l Passat, teda 1,5TSI 110 kW, 2,0TSI 140 a 200 kW, nafty 1,6TDI a 2,0TDI od 88 do 140 kW, otázne je BiTDI, čítal som tak aj tak, osobne myslím, že to zostane len pre Passat.
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 06.02.  14:25

            « Re: Re: Re: Re: Hodnocení

            Passat má 2.0 TDI 88kw ? To je jen 1.6 TDI ne ? Takový motor dostalo Mondeo po fl.
            • 00 Reagovat !

              foto pendoch

              pendoch 06.02.  14:36

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení

              Rozmezí bylo myšleno pro oba motory, takže 1.6 88 kW a dvoulitr 110 a výš. Podladěný dvoulitr se 75 kW se nabízí jenom v užitkových autech od vw.
          • 00 Reagovat !

            foto Seabow

            Seabow 06.02.  14:27

            « Re: Re: Re: Re: Hodnocení

            Este ma neskor dostat 2.0 tdi EVO 204 koni
        • 00 Reagovat !

          foto DoubleSix

          DoubleSix 06.02.  14:30

          « Re: Re: Re: Hodnocení

          To vím, že 1.8 TSI už nebude. Já to psal, že by to mělo být takové benzínové minimum.

          Ta 2.0 TSi 140kW je OK. Jeho velká výhoda je v kombinovaném vstřiku (přímý i nepřímý). Právě ta 1.4 s pouze nepřímým vstřikem dost trpní na karbonizaci při častých studených jízdách kolem komínu.
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 06.02.  14:42

            « Re: Re: Re: Re: Hodnocení

            Jj, aktuálne sa javí 140 kW TSI ako optimálny benzín. Ale skúsenosť nemám, chcelo by to porovnanie, ideálne s 1,8TSI, prípadne rovnako ukončeným 2,0TSI 162 kW.
          • 00 Reagovat !

            foto Shr3k

            Shr3k 06.02.  15:54

            « Re: Re: Re: Re: Hodnocení

            Nové EA888 Gen.3B TSI mají IMO už jen přímý vstřik, ne?
            • 00 Reagovat !

              foto DoubleSix

              DoubleSix 06.02.  16:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení

              Jestli máš pravdu, tak je to dobrý fail ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 06.02.  15:04

        « Re: Re: Hodnocení

        Počkej s tím 140 kW TDI jsem jel v Kodiaqu a jede to náhodou velice slušně. Chlapi nechci se vás dotknout, ale víte, že když chcete dynamiku, tak je potřeba podřadit a dupnout na plyn a to tak, že ideálně na podlahu. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto DoubleSix

          DoubleSix 06.02.  15:42

          « Re: Re: Re: Hodnocení

          Ono i to dupnutí plynu na podlahu si nejdříve elektronika vyhodnotí, jestli ti to opravdu povolí a pak milostivě možná podřadí. Prostě prioritní je minimalizace emisí CO2 a pak až potřeba řidiče zrychlit.
          Jezdil jsem prvníma Kodiaqama s 2.0TDI s DSG a těch 140kW jsem tam obtížně hledal. Možná, že to už dnes vylepšili.
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 06.02.  16:32

            « Re: Re: Re: Re: Hodnocení

            Já jezdil jedním z prvních a fakt mi to nepřipadá nijak extra líný. Musíš brát v potaz, že je to ukrutně těžká kraksna, takže poměr výkonu na tunu není žádná sláva. Je to jako když jedeš s Titanikem, ale když prokopneš pedál plynu skrz podlahu a nekompromisně ho tam držíš, tak to má na dálnici 2 kila za chvilku. Ještě lepší je to s 2,0 TSI. To jede vůbec jako kule. Ovšem dostat se na dálku pod 10 litrů je celkem neřešitelný problém. >:D
            • 00 Reagovat !

              foto DoubleSix

              DoubleSix 06.02.  18:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hodnocení

              Já když si Kodiaqa půjčoval, tak byla u dealera buď 1.4TSi (to mě překvapilo, že to jelo o trochu lépe jak moje Honda CRV 2.0i) a nebo ten silný nafťák. A právě ta nafta mi oproti tomu TSi nepřišla nijak výrazně dynamičtější. Ale máš pravdu, ta váha a aerodynamika to dost zabíjí.

              2.0 TSi jsem nejel, ale je to žrout. Na Spritmonitoru je průměr kolem 10l.
  • 10 Reagovat !

    foto Seabow

    Seabow 06.02.  13:53

    Svetla

    Myslim, ze Matrix svetla u Opla sa nevolaju Intellilink ale Intellilux (boze kto vymysla tie nazvy) a ten link je infotainment.
  • 50 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 06.02.  14:09

    Testoval obhájce?

    Test je souborem vět opsaných z katalogu výrobce. Obhajoba slušných xenonů je zbytečná a trapná. Nikde ani zmínka o vyřešených problémech bouchajícího zadního uložení, tedy předpokládám již OK. +800tkč za rozumně vybavené kombi je fajn, avšak na 1,5t R4 nijak nízká.

    Vždy když čtu tyhle nadšenecké testy, tak se bavím představou, jak redaktor vytahuje za daný vůz ceníkové peníze a maže si ho koupit. Byly by pak 4,5*?

    Tím nijak nechci shazovat velmi slušný Sup.
    • 20 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 06.02.  14:24

      « Re: Testoval obhájce?

      Jj, hlavne pri tých svetlách to je dosť okatá obhajoba. Síce v zásade súhlasím, že dobré xenóny sú lepšie ako lacné LEDky, ale pýtam sa, kto má v tejto triede lacné LEDky á la Leon pred faceliftom? Kto má v strednej full LED, sú to viac alebo menej inteligentné svetlá, žiadny lowcost. Takže ak má Sup stále xenóny, je to proste pozadu oproti konkurencii. A napokon to potvrdí aj facelift Superbu, ktorý tie LEDky dostane (to len potom bude obhajoba LED svetiel v tunajšom teste).
      • 10 Reagovat !

        foto Seabow

        Seabow 06.02.  14:32

        « Re: Re: Testoval obhájce?

        No mam porovnanie Octavie 2 s xenonmi a AFS a Octavie 3 po fl s FULL LED a mne sa vidi, ze tie moje xenony svietlili lepsie. Led ma take "ine" svetlo urcite viac do sirky a take plnsie a belsie neviem ako by som to opisal ale co sa tyka xenonov tak som s nimi videl dalej hlavne s dialkovymi. A vela robi aj to natacanie pri xenonoch to je uplne nieco ine ako staticke LED aj ked VW ich ma (natacacie) a su super tak nerozumiem preco to nema aj Octavia to natacanie. Akoze aj tie FULL LED su super a pre cloveka co mal len halogeny je to iny svet ale to je len subjektivne hodnotenie.
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 06.02.  14:40

          « Re: Re: Re: Testoval obhájce?

          Ja osobne z toho tiež nerobím vedu, mal som adaptívne bixenóny a teraz mám statické full LED a s obomi som plne spokojný, hlavne ako píšeš je dramatický rozdiel oproti druhému autu s halogénmi, ktoré fakt nesvietia (je ale možné, že po rokoch sú už "unavené" a keď bude jedného dňa čas, vymením to za Osram Night breaker; ale to možno už bude jar a zase sa na to vykašlem >:D ).
          • 22 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 06.02.  15:11

            « Re: Re: Re: Re: Testoval obhájce?

            Ne, tim to vazne neni. Jakekoliv auto s halogenem, nove nebo jete, premie nebo mainstream, vzdy to sviti priserne a za me jedna z prvnich veci, ktera se jednoduse priplatit musi vzdy, jsou prave svetla. Halogenu doprejme zaslouzeny odpocinek, jedine tam totiz dnes patri. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto andy2210

            andy2210 07.02.  11:12

            « Re: Re: Re: Re: Testoval obhájce?

            Mezi Led a xenony dramaticky rozdil neni, pripominam ze jsem mel multibeam v MB E zadny den v noci se nekonal, oproti xenonum v Supu 2 FL se o nijak zasadne lepsi svetla nejedna. Pusobi to jinak, svetlo ma jinou barvu atd ale to na praktckou stranku nema vliv. Naopak clovek by obcas rad pustil dalkova a ono ejhle, uz to nejde.

            Vykryvani segmentu je kravina. Nejlip znat to bylo kdyz jsi jel za autem a vypnul tuhle funkci. Zhasnul ti prouzek svetla nekde na okrajich kam vubec videt nepotrebujes a to je vse.

            Nemam pochyby o tom, ze vyspele bixenony superbu jsou uplne dostatecnou konkurenci led svetel ostatnich vyrobcu.
            • 00 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 07.02.  17:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Testoval obhájce?

              Nesouhlasím s tím druhým odstavcem. Svícení do krajnice naopak důležitý je... může tam bejt chodec, může tam bejt srnka, cokoliv.

              Obecně ale jo, slušný xenony jsou plně dostatečný, slušný LED se segmentama jsou lepší, ale to zlepšení už je relativně malý (ve srovnání se skokem halogeny-xenony).

              PS: Měli jsme LED u Passatu a ty mi přišly horší, než xenony u Superbu, hlavně třeba v dešti. LED u Insignie jsou ale rozhodně lepší.
              • 10 Reagovat !

                foto andy2210

                andy2210 07.02.  18:07

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Testoval obhájce?

                Ja se ohrazuju hlavne proti tem vyrazum, ze je to jina liga je to uplne jinde atd. Neni, jak rikas, oproti slušným xenonum ten skok velky neni.
        • 00 Reagovat !

          foto -Teddy-

          _Teddy_ 06.02.  14:45

          « Re: Re: Re: Testoval obhájce?

          No schvalne som si pozrel cennik a katalog, ci dobre citam. A ono je to naozaj tak, ze Octavia ma full-led (a to dokonca uz v zakladnej vybave!), a Superb nie (led su len zadne svetla, plus osvetlenie znacky). Kde je tu logika, to fakt nechapem...
          • 20 Reagovat !

            foto 99matthew99

            99matthew99 06.02.  14:53

            « Re: Re: Re: Re: Testoval obhájce?

            Octavia ma po FL, Superb este caka.
          • 10 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 06.02.  15:40

            « Re: Re: Re: Re: Testoval obhájce?

            Novější model má novější techniku, co je na tom nelogického? Jenže ty full LED v OIII jsou hloupé, pouze s přisvicováním a jízdními režimy.
      • 10 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 06.02.  15:43

        « Re: Re: Testoval obhájce?

        Nečetl jsem test a nevím, jestli už to bylo zmíněno, ale ty xenony v SIII jsou jednak natáčecí a jednak můžou mít vykrývání. Jsou tedy podstatně inteligentnější než nějaké basic LED. Ale ano, trend je jasný a s faceliftem přijde matrix LED.
    • 11 Reagovat !

      foto tesnav

      tesnav 06.02.  14:41

      « Re: Testoval obhájce?

      V reálu taky jako soukromá osoba bez problémů dostaneš 13% z ceníku dolů ...
      • 20 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 06.02.  15:34

        « Re: Re: Testoval obhájce?

        5, 13, 20... ale stále tam je faktor vlastního investovaného kapitálu. Jen se ptám, jak by následně ty hvězdičky vypadaly ;-)
  • 31 Reagovat !

    foto Hittman

    Hittman 06.02.  14:16

    Mám doma

    2.0 TDI 110 kW manuál. Sedadla strašné, bez bočního vedení, v zatáčkách je nutné tělo držet zapřeným kolenem o dveře nebo středový tunel, aby jste neletěli bokem. Světlomety bixenon potkávací nesvítí, slabé světlo, svítí moc před auto (servis tvrdí, že je to Ok). Dálkové jsou lepší, ale znám xenony ze starších aut (např. A6), tam svítí lépe. Karoserie vrže na nerovnostech. Okrasné chrom lišty kolem dveří se dají zamáčknout do dveří, hýbají se, neznám techniku jejich přichycení, ale pofidérní. Plechy měkké, opřete se rukou o sloupek C, že se nahnete pro něco do auta, plech se promáčkne. Slabá izolace od kol. Hučí. Nefunkční izolace kolem dveří, hučí už od 110 km / hod. Motor na toto auto slabý. Podvozek měkký při vyšších rychlostech, auto nedává řidiči jistotu, záď uskakuje. Při nízkých (např. příčné prahy) rány. Řazení má solidní odpory přes neutrál. atd.
    • 31 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 06.02.  14:53

      « Re: Mám doma

      "motor na toto auto slabý" - tak se příště svez, než koupíš auto za +3/4mil.
      Chápu, že spousty věcí si člověk při předváděčce nevšimne, ale výkonu motoru by mohl.
      • 11 Reagovat !

        foto Hittman

        Hittman 06.02.  15:03

        « Re: Re: Mám doma

        na 10 km to ho člověk moc nepozná.
        • 11 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 06.02.  15:07

          « Re: Re: Re: Mám doma

          Trochu zahřeju motor, a pak na to kdekoliv na rovince šlápnu. Mě to tedy stačí k nějakému názoru jede-nejede, stačí - nestačí.
          Mám teď čerstvě na tomto motoru chip, a je to hodně cítit, že se motoru dýchá líp, i převodovka pouští otáčky výš, vůbec toho nelituju - za pár tisícovek. Ujistili mě, že to ve Škodovce nemají šanci poznat. Chipoval jsem těsně před servisní prohlídkou, a zatím nic nepoznali.
          • 30 Reagovat !

            foto fOE

            fOE 06.02.  15:17

            « Re: Re: Re: Re: Mám doma

            Tady se obavam je to o sestupu. Jestli se nepletu jezdil predtim Hittman premiovy vicevalec (v nafte)? To pak neni zbyti, jakakoli 4 hrnkova nafta tady bude pripadat neadekvatni. Ja treba na 110kw naftu v koncernu nedam dopustit, prijde mi to jako lepsi motorizace vedle 140kw a na svuj psany papirovy vykon se nemusi stydet, takovy rozumny standard (teda, nemusi se stydet, ano, ale jen dokud nepotka 110kw mazdu 6 >:-[] ).
            • 21 Reagovat !

              foto -Karel-

              _Karel_ 06.02.  15:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

              Oba jsme měli A6 s 3,0TDI, a oba jsme jej nahradili Škodovkou s TDI 110kw. A samozřejmě je to motoricky nesrovnatelné a nejen výkonem. :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Hittman

                Hittman 06.02.  15:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                Trochu si zvykám na to předjíždění, že už to není taková pohoda, jako dříve..
                • 10 Reagovat !

                  foto -Karel-

                  _Karel_ 06.02.  15:43

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                  Jo, to určitě, co se týče dynamiky tak to nejvíc pocítím u předjíždění. Myslel jsem si ale, že budu trpět víc a zvykl jsem si docela rychle. Víc mi chybí jiné vlastnosti V6 než samotný výkon. :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hittman

                    Hittman 06.02.  15:48

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                    Ticho. Nenucenost. Pohoda na palubě. Je to jiný svět...
                    Ty máš teď DSG nebo fofrklacek?
                    • 10 Reagovat !

                      foto -Karel-

                      _Karel_ 06.02.  15:56

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                      Tak tak.

                      Mám DSG, ale do Kodiaqa dávají to nejsilnější(snad tedy nejlepší) a nemůžu proti němu říct křivé slovo. Docela ochotně podřazuje dle šlapání na plyn a funguje jak má.

                      No, V6 jsem opustil proto, že Q7 nebyla v mých možnostech a netroufl jsem si ani na ojetou. Myslím, že to je provozně dražší, než A6. A chtěl jsem z více důvodů vyšší auto.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Hittman

                        Hittman 06.02.  16:00

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                        Krom Kodiaqa jsi před koupí zkoušel ještě jaká auta, než jsi ho koupil?
                        • 00 Reagovat !

                          foto -Karel-

                          _Karel_ 06.02.  16:06

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                          Jen staticky. Byl jsem docela zamilovanej do nové CX-5, (krásnej interiér+ motor 2,5i ) v úvahu přicházel i Edge, asi by mým potřebám vyhověl i Allroad. Ale moje automobilová přízeň je hrozně přelétavá, jsem silně promiskuitní, Sportline mi padl do oka a bylo. Vůbec netvrdím, že mám to nejlepší, dost možná jsou oba vyjmenovaní konkurenti lepší, ale na to hážu bobek.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ozzman

                            Ozzman 06.02.  17:05

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                            Tak tak.. každý nepotřebuje mít to nejlepší z tabulky, nebo vítěze testů... to je krásné se rozhodnout a koupit si, co se ti líbí nejvíce ;) P.s. jaký máš chip, kolik tě stál, máš ho i v TP ?
                            • 00 Reagovat !

                              foto 99matthew99

                              99matthew99 06.02.  17:09

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                              No a posledne co nevieme. Aka farba?
                              • 00 Reagovat !

                                foto -Karel-

                                _Karel_ 06.02.  21:13

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                Předpokládám, že ironie?
                            • 10 Reagovat !

                              foto -Karel-

                              _Karel_ 06.02.  17:53

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                              110-136kw, 420 Nm, 8tis. V tp ho nemám, to by bylo po záruce.
                              • 00 Reagovat !

                                foto Ozzman

                                Ozzman 06.02.  19:57

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                To by mě pak zajímalo, co na to STK. Hodně jsem o tom přemýšlel na starším Mondeu, teď se mi do toho zatím nechce, tak pak poreferuj, ale to bude asi za dlouho >:-[]
                                • 00 Reagovat !

                                  foto -Karel-

                                  _Karel_ 06.02.  21:22

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                  Jo, je jasný, že emise nemůžou být stejný, jako byly. Věřím, že nebudou takový, abych neprolezl, a kdyby jo, tak tam za tři roky nechám na chvíli hodit původní soft.
                                  Na starším autě (myslím, že máš najeto přes 250t.?) bych se na to vykašlal.Subjektivně bych se obával o vstřiky a pod.
                                  Objektivně má kamarád starou plečku Stylo, najeto snad víc než ty, chipnul to tak o třetinu, lítá s tím jak ďas, najel několik desítek tkm, a furt to jezdí. A to je kamarád čuně, který vůbec nemění olej, a na motoru snad zatím nic neopravoval.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Ozzman

                                    Ozzman 06.02.  22:47

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                    To starší mělo 275, už od listopadu ho nemám :-( Pak poreferuješ po pár letech, jsem zvědav :-)
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto -Karel-

                                      _Karel_ 07.02.  06:37

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                      Aha, špatně jsem tě pochopil, myslel, jsem, že máš ještě obě. :-)
                                      • 01 Reagovat !

                                        foto Ozzman

                                        Ozzman 07.02.  07:39

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                        Nene, už šlo do světa :-) Nezvládal jsem řídit dvě auta najednou >:D A drahá polovička s tím jezdit moc nechtěla, protože je to velká kr...a .. jako Mondeo, ne ona >:D >:D Takže se pořídilo do města Clio.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto woody-alien

                                        woody-alien 07.02.  09:38

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                        Já bych se vůbec nedivil, kdyby jeho Fordy stály od Unhoště až do Hostivic. Prostě srdcař. >:-[]
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto Ozzman

                                          Ozzman 07.02.  09:56

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                          Ford.....Gotta catch em all ! >:-[]

                                          [odkaz]
                            • 00 Reagovat !

                              foto woody-alien

                              woody-alien 06.02.  18:33

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                              Tak tak.. každý nepotřebuje mít to nejlepší z tabulky, nebo vítěze testů... to je krásné se rozhodnout a koupit si, co se ti líbí nejvíce....hlavně když to bude Ford. >:-[] ;-)
                              • 10 Reagovat !

                                foto Ozzman

                                Ozzman 06.02.  18:44

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                Za 1. Jaké bude vaše další auto ?
                                Za 2. Proč zrovna Ford ? >:D

                                A ještě Renault, ten mam taky druhej >:D
                                • 00 Reagovat !

                                  foto woody-alien

                                  woody-alien 06.02.  19:03

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                  Přiměřené fandovství je v pohodě. Dává ti totiž možnost s klidem ignorovat to nejlepší, co se v dané kategorii nabízí....resp. tu odpornou silnější, úspornější, pohodlnější a tišší popelnici s nenáviděným znakem na masce. >:D ;-)
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Ozzman

                                    Ozzman 06.02.  19:16

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                    Myslíš Toyotu? >:-[]
                              • 00 Reagovat !

                                foto -Karel-

                                _Karel_ 06.02.  21:13

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                                >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Hittman

                Hittman 06.02.  15:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                Jak to, žes opustil V6?
            • 00 Reagovat !

              foto Hittman

              Hittman 06.02.  15:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

              Na druhou stranu měl jsem půjčenou Insignii 125 kW s automatem a tam je to už lepší, celkově.
              • 00 Reagovat !

                foto rohYpnol

                rohYpnol 07.02.  16:30

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mám doma

                Insignia je skvělá. První výtečný Opel. Bohužel nejspíš taky poslední výtečný Opel 8-s ;-\
    • 20 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 06.02.  14:58

      « Re: Mám doma

      Len doplnim ze DSG strasne podtaca motor, vyplne dveri cisty plast(okrem Sportline), mlzenie svetiel, v niektorych pripadoch dokonca do auta zateka.
    • 00 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 06.02.  15:45

      « Re: Mám doma

      Souhlas, také mi odhlučnění od kol a podvozku přijde slabé. Za deště je na dálnici od kol docela randál.
  • 10 Reagovat !

    foto Seabow

    Seabow 06.02.  14:24

    Cena

    Cena je dost vysoka samozrejme neriesim novinarsku verziu s 1.5 a manualom za melom je to nezmysel ale aj zakladne cena verzie je dost vysoka za 800 000 CZK je velmi slusne vybavena Insignia combi s 1.6 T 200 koni aj s automatom.
    • 11 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 06.02.  14:48

      « Re: Cena

      Neni o com. Ak niekto nepotrebuje vacsi kufor a mnozstvo priestoru, Insignia je podla mna lepsia volba...
  • 11 Reagovat !

    foto Orm

    Orm 06.02.  14:55

    Tak jsem se zamyslel nad 17 let starým autem.

    V40, nově koupenou 2002, 2.0l benzín 100 kW, srovnatelná váha, reálná dlouhodobá spotřeba 7,2 - 7,4 l při normální jízdě.

    Co tedy přínáší downsizing + turbo + vypínání válců?

    Lepší jízdní vlastnosti - NE,
    nižší spotřebu (emise) - NE (bez dalších katalyzátorů tlumících motor),
    vyšší cenu ANO,
    větší složitost motoru a cenu oprav ANO.

    ... a o vypíní válců si myslím opravdu jen to nejhorší - výše někdo píše o roční zkušenosti a vůbec se nedivím. Teplotní + mechanické namáhání je po 3 válcích a Start/Stop další motorové kutvítko.
    • 30 Reagovat !

      foto Charger

      Charger 06.02.  15:02

      « Re: Tak jsem se zamyslel nad 17 let starým autem.

      To auto (ta automobilka) za to ale úplně nemůže. Kdyby mělo tvé Volvo splňovat aktuální emisní normy, nedalo by se s ním skoro ani jezdit.
      • 00 Reagovat !

        foto Orm

        Orm 06.02.  15:51

        « Re: Re: Tak jsem se zamyslel nad 17 let starým autem.

        Mělo EURO 4, takže ve srovnání s EURO 6d stejné emise CO a THC a jen o málo (20%) horší NOx. NMHC, PM a PN přišlo až s EURO 5.

        Mazda to take zvládá.
    • 10 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 06.02.  15:03

      « Re: Tak jsem se zamyslel nad 17 let starým autem.

      Chybí ti tam nižší spotřeba dle laboratorního cyklu. Toť vše.
      Starší 1,4T byl podle všeho fajn, nový kvůli emisím moc nefunguje.
      Já jel v 1,6T Citroenu a pocit nějakého emisního přidušení jsem vůbec neměl. Holt se to koncernu moc nepovedlo. Úplně bych to nezevšeobecňoval. Já bych tu 1,6T bral tedy raději než 2,0atmo.
      • 01 Reagovat !

        foto dr-Remorey

        dr.Remorey 06.02.  17:51

        « Re: Re: Tak jsem se zamyslel nad 17 let starým autem.

        Ja si myslim, ze uprednostnovat za kazdou cenu atmo benzin je ted dost moda. Jsou to prece motorizace pro petrolheady. Pro drtivou vetsinu populace bude ale ten turbomoturek prijemnejsi. Chapu teda, ze si nekdo poridi corollu 1.6 do osobniho vlastnictvi a chce aby to drzelo 20 let, pokud to neshnije. Ale pro lidi co to toci co tri ctyri roky je naka spolehlivost ukradena.
        A ja bych asi radsi jezdil trivalcem ve focusu nez 1.6tkou v toyote.
        • 01 Reagovat !

          foto Orm

          Orm 06.02.  19:27

          « Re: Re: Re: Tak jsem se zamyslel nad 17 let starým autem.

          Není to móda, je to zkušenost a pocit.

          Atmo se chová jinak než turbo, turbo je více méně 1 / 0, atmo plynulý zátah a reakce.
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 07.02.  10:34

      « Re: Tak jsem se zamyslel nad 17 let starým autem.

      Tak dnešný turbobenzín s porovnateľným výkonom by mal v tom aute rovnakú objektívnu dynamiku (subjektívne ešte lepšiu, lebo turbo) a nižšiu spotrebu. Mimochodom o tej porovnateľnej váhe pochybujem, V40 je sesterský model Focusu II kombi, teda nižšia stredná, kdežto Superb je stredná trieda (aj to na hornom okraji).
  • 30 Reagovat !

    foto Charger

    Charger 06.02.  15:07

    Nalijme si čistého vína

    Dlouho se okolo toho chodí jako kolem horké kaše, ale ještě to snad nikdo nenapsal natvrdo. 1.4 TSI byl mnohem lepší motor, než nová 1.5, ať už jde o dynamiku, průběh točivého momentu či spotřebu.

    S cukáním mají teď problém i mnozí jiní a zajímavé je, že se to děje u motorů s vypínáním válců. Třeba u Mazdí 2.5 Skyactiv-G. Já to u 1.5 TSI v jiném modelu také zaznamenal.

    Jinak na danou třídu si troufám tvrdit, že si Superb klidně tyto hvězdičky zaslouží, je to již časem vyladěné auto bez zásadních nedostatků. Jen to chce jiný motor.
    • 00 Reagovat !

      foto DoubleSix

      DoubleSix 06.02.  15:48

      « Re: Nalijme si čistého vína

      Já mám s 1.4TSI a 4x4 průměrnou spotřebu 8,5 (ano, dost toho najezdím se studeným motorem kolem komínu). To není žádná hitparáda.
      Dvoulitrová Honda CRV jezdila ve stejném režimu za necelých 9 (vyšší auto, těžší, horší aerodynamika, převodovka točila víc otáček)
      • 01 Reagovat !

        foto dr-Remorey

        dr.Remorey 06.02.  17:30

        « Re: Re: Nalijme si čistého vína

        Velky tezky auto s 4x4 v rezimu prevazne mesto, 8.5 mi zly neprijde. Kolik to vezme na dalnici pri sviznejsim (150-160) presunu?
        • 00 Reagovat !

          foto DoubleSix

          DoubleSix 06.02.  18:11

          « Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

          Nejnižší spotřebu jsem dosáhl při klidné jízdě z Liberce do Kutné Hory. Po D10 jsem jel 130, pak na Kutnou Horu to jsou rovinky a jel jsem opravdu s hodně lehkou nohou, ne víc jak 100, skoro žádný provoz a výsledek byl 6,3.

          Dálnice, 148 tempomat, je 8-8,5

          Teď v zimě na jízdy převážně po městě, nebo cesty do 20km, mi to ukazuje průměr 10,5.
          • 00 Reagovat !

            foto dr-Remorey

            dr.Remorey 06.02.  18:23

            « Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

            Porad zadna tragedie. Mne velmi podobne, mozna i vic, zere dieselova 2.4
            • 00 Reagovat !

              foto DoubleSix

              DoubleSix 06.02.  18:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

              Čekal bych, že 150 koňový motor v nízkém a lehkém autě (Superb) bude více úspornější než dvoulitrová atmosféra v těžké krabici (Honda CRV). Ale rozdíl je necelý půl litr.

              Holt 150 koní se musí nažrat a je jedno, z jakého objemu je vymáčkneš >:D
              • 00 Reagovat !

                foto dr-Remorey

                dr.Remorey 06.02.  18:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

                A tk 1600 porad neni moc, spis ten odpor. A ten sup to uz je uplna muska,1400 jestli jsemse dobre dival. To se mi zda nerealny, sak to vazi muj megane a dalsi mnohem mensi auta.
                • 00 Reagovat !

                  foto DoubleSix

                  DoubleSix 06.02.  19:10

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

                  Koukám do techničáku toho Superba a píší tam provozní hmotnost (se 75kg řidičem a provozníma náplněma) - 1560kg.
                  Honda měla 1650kg.
                  • 00 Reagovat !

                    foto dr-Remorey

                    dr.Remorey 06.02.  22:55

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

                    To uz dava vetsi smysl
            • 00 Reagovat !

              foto iudex

              iudex 07.02.  08:19

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

              Naopak je to zlé. Za menej som jazdil s 2,0TSI (priemer 7,7, absolútne minimum 5,9, mesto a krátke trasy 8,5, ostrá jazda na okreskách 9,5).
              • 00 Reagovat !

                foto dr-Remorey

                dr.Remorey 07.02.  10:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

                a výkon?
                • 00 Reagovat !

                  foto iudex

                  iudex 07.02.  10:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

                  169 kW.
                  • 00 Reagovat !

                    foto dr-Remorey

                    dr.Remorey 07.02.  10:54

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

                    tak to ses celkem hluboko pod prumerem na spritmonitoru,i když tam jsou hlavne ty 162w...asi lehká noha, dobrej režim, uplne standard to není
                    • 00 Reagovat !

                      foto woody-alien

                      woody-alien 07.02.  11:40

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

                      Za tu hodnotu (7.8 a míň) tam máš 69 aut z 226. To není zas tak málo. [odkaz]
                      Sám jsem jezdil se stejným autem ale s DSG dlouhodobej průměr za 8.4. Což tak odpovídá mediánu.
                      • 00 Reagovat !

                        foto dr-Remorey

                        dr.Remorey 07.02.  12:18

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

                        V pohode, diky za info, ja se nehadam, Superb jsem nevlastnil a je malo pravdepodobny, ze si ho nekdy koupim. Jen jsem mel z toho, co mam nacteno a naposlouchano pocit, ze ty tsi jsou vic uzrany a chtel jsem kolegu podporit.
              • 00 Reagovat !

                foto DoubleSix

                DoubleSix 07.02.  12:13

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nalijme si čistého vína

                Kolega má ten stejný model, 2.0TSi s DSG, a také má průměrné spotřeby lepší jak já, zhruba v tvých úrovních.
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 06.02.  18:42

      « Re: Nalijme si čistého vína

      Já už to psal několikrát, ale nejsem novinář. ;-) Při přímém srovnání ve stejném autě (pouze rozdíl hatch vs. kombi, výbava stejná, kola stejný) to bylo markantní. Tedy co se týká těch výkonových parametrů. Spotřebu jsem neřešil.
    • 00 Reagovat !

      foto JoshuaSK

      JoshuaSK 06.02.  19:52

      « Re: Nalijme si čistého vína

      Tak ako Superb dizajnovo na Embéčku o.k . Jazdne vôbec nie, pohupuje sa naozaj výrazne. Čo sa týka svetiel, nechápem načo ešte v Boleslavi čakajú, či azda pán redaktor bude tvrdiť, že svietia lepšie ako matrix od Oplu? 8-s Motor nemôžem hodnotiť, ale situácia môže byť podobná ako u dieslu, napr. 2.0tdi 135kW vs. 140kW. Novšia verzia mdlá, reaguje pomaly, pocitovo ide horšie ako nová 110kW. Hold EU normy sú tu pre ľudí...
  • 02 Reagovat !

    foto CICERO

    CICERO 06.02.  20:45

    Where is RUDOLF DIESEL

    Diesel is WIN !!! Vin Diesel >:-[] neheheheheheheee
  • 02 Reagovat !

    foto CICERO

    CICERO 06.02.  22:58

    88 néééé komentářů, to není korektní !!!!

    uf, už 89 (snad...)
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 07.02.  04:22

      « Re: 88 néééé komentářů, to není korektní !!!!

      Výtečný a nesmírně důležitý komentář k tématu! :-! :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 07.02.  08:21

        « Re: Re: 88 néééé komentářů, to není korektní !!!!

        CICERO je zjavne ďalší "hodnotný" diskutér, ktorý má čo povedať. 8-s
        P.S. Zase insomnia? Alebo práca?
        • 00 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 08.02.  06:35

          « Re: Re: Re: 88 néééé komentářů, to není korektní !!!!

          Práca 8-s
  • 00 Reagovat !

    foto prezdivka-nick-

    přezdívka (nick) 07.02.  09:01

    ...

    Mám doma 4x4x 140kW. Auto vŕzga, vyzerá, že už 3x mám uvoľnené silentbloky či čo to je /búchanie na nerovnostiach/, menené predné kotúče po 70tkm, znova sú na odpis, nerozumiem, čo to je za šunty, jazdím úplne štandardne a nikdy som s tým nemal problém. Interiér vŕzga, obzvlásť v rozmedzí 1800-2100 ot. Svetlá slabé, audio veľmi slabé, motorček zadného stierača počuť do interiéru dosť výrazne, bordel pod sedačkou sa nedá vyčistiť, nakoľko tam inžinieri zo Škody nechali medzeru asi 3 mm... takže len po vybratí sedačky. Ovládanie okien po 2 rokoch niekedy na 3. pokus (impluzné, aby sa spustilo celé okno), ako keby slabý kontakt... kľúčik to isté, aby sa auto zamklo, treba stlačiť veľkou silou... celé mi to príde, že na tom aute sa šetrilo kde sa dalo... chvíľu som mal Passat a pocitovo to bolo o triedu lepšie auto. Na druhú stranu, sup. mi príde krajší exteriér... toto všetko sú mínusy, ale nie zásadné... proste podľa nálady ich niekedy vnímam viac, niekedy menej.. o chvíľu budem aktualizovať služobák, obávam sa, že to bude znova superb... ničím nevyniká, má svoje muchy (nijak zásadné z pohľadu služobné auto - neplatím), ale v zásade na to každodenné vozenie z práce a do práce je to ok auto... a hlavne, Passat je o ďalších 5-7 tis. drahší, takže to bude ten rozdiel v detailoch :-) a zabudol som, DSG je strašná, 4x4 aj keď som nebol fanúšik tak na snehu podržal aj tam, kde A6 skončila (ale to mohla byť kľudne náhoda :)))))
    • 00 Reagovat !

      foto xxc

      xxc 07.02.  10:16

      « Re: ...

      Podla mna je dost zasadny minus, ked auto vrzga a bucha. Tak isto sa menia jazdne vlastnosti pri uvolnenych silentblokoch. Lebo kazde auto je nejake, ci lepsie, ci horsie, ale tryznit sa kazdu jazdu hlukom je otravne. Preto by sa tomu mali viac venovat v teste.
    • 01 Reagovat !

      foto dr-Remorey

      dr.Remorey 07.02.  15:49

      « Re: ...

      tak z tohohle bych dostal infarkt...
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 07.02.  16:28

        « Re: Re: ...

        No právě proto se to u služebáků točí zavčasu... Prostě tři roky to auto nějak vydrží... >:-[] ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto dr-Remorey

          dr.Remorey 07.02.  21:40

          « Re: Re: Re: ...

          Ja to psal vys, ze kdyz beru auto na firmu, kery za 4 roky odepisu, neresim spolehlivost. Ale ty pazvuky mi strasne zvedaj tlak. Btw petiletej megane, kterej jsem jako cerstvej absolvent kupoval za nakych 450 furt nevrze. Proto ho furt drzim jako druhy auto. to sou ti odsuzovani frantici
          • 01 Reagovat !

            foto xxc

            xxc 07.02.  21:57

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Tak megane mozno nevrze, zato ine modely vrzu a to dost :-(
          • 01 Reagovat !

            foto andy2210

            andy2210 07.02.  23:15

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Ja jezdim ted o3, ma najeto 230 tis po Praze a krome sedacky spolujezdce v určitě poloze na ni nic nevrze, zajimave. Nedavno se me nějaká pani ptala kolik to ma najeto ze to tak hezky jede, protože se rozhoduji co jineho po X1 ktera je pry priserna. Rikam neco pres 200. Ona to je tak nove? Myslela 200 km :-)

            Jinak Superb je Superb a Superb. S DCC je to skoro jine auto, druha vec je, ze ty tlumiče vydrží tak 70 tis a jsou na výměnu.
    • 00 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 07.02.  23:26

      « Re: ...

      To je ta přikladna koncernova kvalita o ktere taky vim sve. Tedy v testech, ktera se jaksi neslučuje s realitou. Ono když to neni OK ani u VW tak u škodovky horko těžko to bude lepši, spiš naopak.
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 07.02.  09:09

    superb ako taky

    v kombiku ci lifte stale dobre vyzera... za mna jednoznacne najvydarenejsi Jozov dizajnovy pocin v skode ... obzvlast biely kombik mi hodne pripomina aj nejaku tu drahsiu audinu.. je fakt masivny a proste elegantny ale ked uz taketo auto tak iste nie s 2 valcom ehm ... vlastne so 4 valcom s vypinanim dvoch valcov presnejsie ... priplatok za daleko vhodnejsi 2.0tsi nie je predsa v tychto vodach uz tak citelny pre solventneho zakaznika kupujuceho 5m dlhy kolos.... ale samozrejme ako nejaka ta zakladnejsia motorizacia preco nie.. alebo pre firmy... auto skutocne pekne zrovna v kombiku a bielej farbe a aj tie disky sa mi pacia ... interier takisto bez preslapov a pre mna skusnutelnejsi ako povedzme v mazde 6 ci P508 ... ved koniec koncov predaje superbov v europe vravia jasnou recou ... to auto uspech ma a to aj napriek tomu ze taketo velke sedany lifty ci kombi vozy uz kupuje dnes coraz menej ludi ....
    • 00 Reagovat !

      foto rohYpnol

      rohYpnol 07.02.  16:19

      « Re: superb ako taky

      Jednoznačně nejvydařenější byl FL Octavie III :-!
      • 01 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 07.02.  20:37

        « Re: Re: superb ako taky

        Ne. Octavie I. byla z roku 1959, Octavie II. 1996, Octavie III. stejná jako II, jen dostala plastové světla a novou palubku, Octavie IV byl velký FL Octavie II a podle mne prozatím asi nejhezčí Octavie, Octavie V. dostala ta ohavná čínská světla, potom byl ještě jeden FL na Octavii VI, následovala Octavia VII s tím hmyzím ksichtem... zapomněl jsem na něco?
        • 00 Reagovat !

          foto rohYpnol

          rohYpnol 07.02.  21:54

          « Re: Re: Re: superb ako taky

          Každý ví, co se rozumí Octavií III :-!
    • 00 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 07.02.  19:02

      « Re: superb ako taky

      No tak u mna jednoznacne medzi 6tkou a superbom vitazi ako interierom a exterierom 6tka. Aj v nizsej vybave vyzera daleko lepsie ako superb. Takumi to uz je ina liga. Od kvality interieru, infotaimentu, pouzitych materialov,techniky. Mazda je proste so 6tkou dalej.
  • 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 07.02.  16:14

    Životnost

    Dokáže mi někdo odpovědět na otázku ohledně životnosti? Koncern totiž motory neumí a na dva válce občas běhají i ty bez ACT ... >:D >:-[]

    Ale teď vážně. Otázka - vypínají se stále ty stejné dva válce? Nebo se prostřídají? Protože pokud se budou systematicky vypínat dva stejné, tak pracovní je pouze jeden ze 4 cyklů Tím logicky dva ze 4 pracovních cyklů vypadnou. Tím musí v motoru vznikat rázy o určité frekvenci, zvyšuje se namáhání ojnice atp. ... Prvních 100 tis. km to snad vydrží, ale co pak???
  • 10 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 07.02.  16:19

    Těžkopádnost 2.0 TDI

    To je mi novinka ... [odkaz] ať hledám, jak hledám, zmínku nenacházím
    >:-[] ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 07.02.  16:40

      « Re: Těžkopádnost 2.0 TDI

      Ano, a čímpak to bude? Že by tím, že to není tentýž motor jako dnes?
      • 00 Reagovat !

        foto rohYpnol

        rohYpnol 07.02.  21:55

        « Re: Re: Těžkopádnost 2.0 TDI

        No a?
        • 00 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 07.02.  22:05

          « Re: Re: Re: Těžkopádnost 2.0 TDI

          Špatně jsem tě pochopil. Tys myslel těžkopádnost viz test, já si z nějakého neznámého důvodu myslel, že otupělost reakcí motoru díky přísnějším emisím.Takže beru zpět, sorry.
  • 00 Reagovat !

    foto frite

    frite 07.02.  19:52

    Mate štěstí že jdu kolem..

    Abych vás obložil svými poznatky k aktuálnímu Superbu. Aktuálně mám jeden 10 měsíců starý coby náhradní vozidlo od pojišťovny. popravdě vůbec nechápu jak může mít auto hodnocení 4 a půl hvězdy když je v parametrech odhlučnění podvozku a valivého hluku od pneumatik absolutně nejhorší ve své třídě. ne pod průměrem, absolutně nejhorší. Dále bych ještě zdůraznil naprosto tragické sedačky. v aktuálním v Superbu V kterém jezdím Jsou příplatkové elektrické ale ty sedáky jsou tak krátké jak do Fabie Jediné pozitivum na nich Vidím že se dá serizpvat náklon sedáku ale to je tak všechno..
    • 21 Reagovat !

      foto 99matthew99

      99matthew99 07.02.  21:30

      « Re: Mate štěstí že jdu kolem..

      Ak by to bola ina znacka tak 1-1.5 hviezdy dole. To vies ACZ ;-) Škoda - proste nejlepsi
    • 01 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 07.02.  23:18

      « Re: Mate štěstí že jdu kolem..

      Jednoduse, proste proto, ze patri svymi kvalitami mezi spicku stredni tridy.

      Ono neni nahoda, ze se v Evrope tak dobre prodává. Ne jen v CR.
      • 00 Reagovat !

        foto frite

        frite 08.02.  15:23

        « Re: Re: Mate štěstí že jdu kolem..

        Prozradím ti Tajemství Andy .jde o to že drtivá většina Superbu alespoň na českém trhu se prodává do firem a o tom nákupu rozhodují lidé kteří v těch Superb jezdit nebudou. prostě jim to dobře vyjde v tabulkách protože Škodovka dava velké slevy. A zaměstnanec ať se z toho klidně podělá.
        • 00 Reagovat !

          foto andy2210

          andy2210 08.02.  17:22

          « Re: Re: Re: Mate štěstí že jdu kolem..

          Ale on v cele Evrope porazi na hlavu spousta konkurentu.
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 08.02.  06:43

      « Re: Mate štěstí že jdu kolem..

      Ale ale, zatím nejhorší odhlučnění od podvozku jsem zažil v Ma6, Sup mě přišel průměrný, ale na 18" uměl bouchnout od zadního zavěšení při přejetí větší díry.
      Ma6 má o 30mm kratší sedáky, nový P508 o 40mm kratší, Mondeo o 5mm kratší.

      Opravdu máš Superb?
      • 00 Reagovat !

        foto frite

        frite 08.02.  15:21

        « Re: Re: Mate štěstí že jdu kolem..

        Ano opravdu mám ;-) jde o to že tyto konkrétní sedačky v Superbu jsou komplet v elektrice takže počítám s tím že jsou příplatkové, co jsem se díval například na ceník Peugeotu 508 tak tam jsou příplatkové sedačky s prodloužením sedáku.
      • 00 Reagovat !

        foto frite

        frite 08.02.  15:25

        « Re: Re: Mate štěstí že jdu kolem..

        Jinak mazdou 6 Jsem jel asi před pěti lety a tak silný dojem ze špatného odloučení ve mně zase nenechala Nehledě na to že od té doby prošla faceliftem který měl kabinu odhlučnit lépe.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Honza Musil po úrazu páteře: Odvážný krok s manželem Kubou!

Honza Musil po úrazu páteře: Odvážný krok s manželem Kubou!

Další pokrok! U moderátora Honzy Musila (51), který už necelé dva měsíce leží v nemocnici po ošklivém úrazu…

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Pořídit auto na jedno kliknutí? Od února žádný problém

Unikátní službu v podobě pořízení auta přes internet spouští od února inovační laboratoř AuresLab pro prodejce…

 

iSport.cz

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který mu sezonu ukončil

Jágr se chystá na led! Paradoxně proti týmu, který…

Je to tady! Jaromír Jágr by se měl konečně dostat na led. Za Kladno by měl šéf klubu naskočit dnes v Havířově…

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za nároďák, říká Darida

Němec Selke v českém dresu? Chtěl by hrát za…

Davie Selke měl cíl: hrát za německé áčko. Jenže ve svých čtyřiadvaceti letech začíná tento útočník Herty Berlín…

 

Reflex.cz

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám Sagrada Família dostal stavební povolení

136 let se stavělo načerno. Nyní slavný chrám…

Ikona Barcelony, chrám Sagrada Família, dostala konečně stavební povolení. Načerno se monumentální dílo staví už…

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez nich nebude co jíst, Třeštíková jen prvoplánově kritizuje

Čupr: Rohlík.cz změní život lidem v regionech, bez…

Podnikatel Tomáš Čupr tvrdí, že chce konat dobro. Založil Slevomat a Dáme jídlo, obě úspěšné firmy pak prodal.…